TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

  DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2016-2018 METŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

 2016 m. kovo 31 d. Nr. T1-100

Telšiai 

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 40 punktu, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, 39 punktu, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo  16 straipsnio 2 dalies 3 punktu, Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014 m. birželio 5 d. įsakymu Nr.2-185„Dėl savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 8 punktu, Telšių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Telšių rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2016–2018 metų programą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. sausio 24 d. sprendimą Nr.T1-3 „Dėl Telšių rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2013–2015 metų programos ir programos priemonių plano patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Petras Kuizinas

 


 

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T1-100

 

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2016-2018 METŲ

PROGRAMA

 

I. SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Telšių rajono savivaldybės korupcijos prevencijos 2016 – 2018 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015 – 2025 metų programa, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriaus 2014-06-05 įsakymu Nr.2-185 patvirtintomis Savivaldybės korupcijos prevencijos programos rengimo rekomendacijomis ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais korupcijos prevencijos veiklą.

2. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

3. Programos paskirtis – užtikrinti Telšių rajono savivaldybės 2013 – 2015 metų korupcijos prevencijos programos tęstinumą, intensyvinti korupcijos prevenciją, šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti Telšių rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) institucijose ir savivaldybės biudžetinėse įstaigose, taip pat viešosiose įstaigose, kurių viena iš steigėjų (savininkų ar dalininkų) yra savivaldybė (toliau – savivaldybės įstaigos).

4. Programos strateginės kryptys:

4.1. korupcijos prevencija;

4.2. antikorupcinis švietimas.

5. Korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:

5.1. teisėtumo – korupcijos prevencijos priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų bei užtikrinant pagrindinių asmens teisių ir laisvių apsaugą;

5.2. visuotinio privalomumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi asmenys;

5.3. sąveikos – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;

5.4. pastovumo – korupcijos prevencijos priemonių veiksmingumo užtikrinimas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl atitinkamų priemonių veiksmingumo didinimo institucijai, kuri pagal savo kompetenciją įgaliota įgyvendinti tokius pasiūlymus.

 

II. SKYRIUS

APLINKOS ANALIZĖ

 

6. Savivaldybėje pastaraisiais metais nebuvo užfiksuota Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytų korupcinio pobūdžio nusikalstamų veikų.

7. 2014 metais atliktas tyrimas „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2014“, kurio tikslas – įvertinti gyventojų, verslininkų, valstybės tarnautojų požiūrį į korupciją, korupcijos paplitimą įvairiose institucijose, nustatyti respondentų korupcinę patirtį, įvertinti antikorupcinį potencialą. Iš Lietuvos korupcijos žemėlapio matyti šios tendencijos:

7.1. Atvirame klausime apie labiausiai korumpuotas institucijas gyventojai dažniausiai minėjo sveikatos apsaugos institucijas (55%), teismus (30%), policiją (26%) ir savivaldybės institucijas (25%). Kaip labai rimtą problemą korupciją nurodė 48% gyventojų. Net 69 % Lietuvos gyventojų nurodė, kad kyšio davimas padeda spręsti problemas. Į klausimą, kokios institucijos ir socialinės grupės labiausiai gali prisidėti prie korupcijos mažinimo, gyventojai dažniausiai atsakė, kad tai Seimas (54%), Vyriausybė (53%), teisėsaugos institucijos (48%), STT (43%).

7.2. Atvirame klausime apie labiausiai korumpuotas institucijas įmonės vadovai dažniausiai minėjo Ignalinos atominę elektrinę – 22%, Muitinės departamentą – 21%, respublikines ligonines – 24%, miestų ir rajonų ligonines – 23%, Valstybinę vaistų kontrolės tarnybą – 22%. Kaip labai rimtą problemą korupciją nurodė 30% įmonių vadovų. 43 % verslininkų nurodė, kad kyšio davimas padeda spręsti problemas. Į klausimą, kokios institucijos ir socialinės grupės labiausiai gali prisidėti prie korupcijos mažinimo, įmonių vadovai nurodė Vyriausybę (55%), Seimą (45%), teisėsaugos institucijas (44%), žiniasklaidą (39%), STT (37%).

7.3. Atvirame klausime apie labiausiai korumpuotas institucijas valstybės tarnautojai dažniausiai minėjo sveikatos apsaugos institucijas (40%), teismus (25%), savivaldybes (23%), Seimą (20%). Kaip labai rimtą problemą korupciją nurodė 29% valstybės tarnautojų. Net 54 % Lietuvos valstybės tarnautojų nurodė, kad kyšio davimas padeda spręsti problemas. Į klausimą, kokios institucijos ir socialinės grupės labiausiai gali prisidėti prie korupcijos mažinimo, valstybės tarnautojai nurodė Seimą (49%), teisėsaugos institucijas (48%), gyventojus (47%), Vyriausybę (47%), STT (42%).

7.4. 27% gyventojų žino, kur reikėtų kreiptis dėl korupcijos atvejų, 18% praneštų, 12% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Įmonių vadovų rodikliai šiuo požiūriu yra aukštesni: 37% žino, 36% praneštų, 21% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Dar daugiau žino, kur reikėtų kreiptis, valstybės tarnautojų - 61%, tačiau praneštų apie korupciją žymiai mažiau tarnautojų – 29%.

7.5. Informacijos šaltinis, leidžiantis susidaryti patikimiausią nuomonę apie korupciją ir jos mastą Lietuvoje, gyventojams yra televizija – 46 %, internetas – 15 %, draugų patirtis – 13 %; įmonių vadovams yra televizija – 40%, internetas – 13%, draugų patirtis – 12%; valstybės tarnautojams yra televizija – 28%,  asmeninė patirtis – 14% , draugų patirtis – 14%.

8. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, savivaldybėje įgyvendintos šios Kovos su korupcija priemonės:

8.1. 2013 m. atliktas korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymas UAB „Telšių regiono atliekų tvarkymo centras“, 2014 m. – Telšių rajono savivaldybės butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo srityje, 2015 metais – vykdant visų rajone esančių įmonių, organizacijų ir fizinių asmenų traktorių, savaeigių važiuoklių, traktorinių priekabų ir kelių tiesimo mašinų valstybines technines apžiūras. Išvados pateiktos Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybai.

8.2. 2013–2015 m. Telšių rajono savivaldybės administracijos darbuotojai, Telšių rajono savivaldybės tarybos nariai dalyvavo mokymuose, seminaruose korupcijos prevencijos ir teisės aktų antikorupcinio vertinimo temomis.

8.3. savivaldybės interneto svetainėje korupcijos prevencijai skirtame skyriuje skelbiama korupcijos prevencijos programa, informacija apie Telšių rajono savivaldybės tarybos narių, Telšių rajono savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis.

8.4. Telšių rajono švietimo įstaigose organizuoti renginiai „Mes prieš korupciją“, „Mokiniai prieš korupciją“, „Korupcijos žala ir galimybės jai pasipriešinti“, „Ar Telšiuose valdininkai ima kyšius“, „Ar sąžiningumas vertybė“, „Korupcija Lietuvoje“, „Korupcija – kas tai? Kokia žala? Kaip to išvengti?“, „Kodėl atsiranda korupcija“, „Kas yra Korupcija? Kaip jos išvengti?“, „Diskusijos antikorupcinėmis temomis“ ;

8.5. Vadovaujantis teisės aktais atliekamas antikorupcinis teisės aktų projektų vertinimas. Savivaldybėje nuo 2013-01-01 iki 2015-12-15 įvertinti 145 teisės aktų projektai.

8.6 Telšių rajono savivaldybės taryba 2013-12-12 priėmė sprendimą Nr.T1-430, kuriuo nustatė didesnį skaičių pareigybių, kurių vykdomos funkcijos yra priskiriamos prie rizikingesnių korupcijos atžvilgiu.

9. Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba, vykdydama Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011-2014 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2011-2014 metų programos patvirtinimo“, 31.1 papunktį, apibendrino ir pateikė informaciją apie aktualiose viešojo sektoriaus srityse nustatytas su korupcija susijusias problemas ir korupcijos rizikos veiksnius:

9.1 Politinėje veikloje ir teisėkūroje – Lietuvos gyventojai vis dar nepasitiki įstatymų leidžiamąja, vykdomąja valdžia ir partijomis, o teisėkūros procesą laiko neskaidriu.

9.2 Viešųjų pirkimų organizavimo srityje – kvalifikacinių reikalavimų ar techninės specifikacijos pritaikymas konkretiems tiekėjams, projekte nurodytų darbų neatlikimas, pigesnių medžiagų naudojimas, egzistuojantys perkančiųjų organizacijų ir tiekėjų ryšiai, menka atsakomybė už padarytus pažeidimus. Stiprūs ir tvirti vietos politikų ir verslininkų ryšiai nusistovi savivaldybėse, kuriose ilgą laiką dominuoja viena politinė jėga. Čia viešuosius pirkimus dažnai laimi tie patys juridiniai asmenys – neretai valdomi vietos tarybos narių.

9.3 Turto valdymo, naudojimo, disponavimo srityje – politikai ar valstybės tarnautojai, pasinaudodami einamomis pareigomis, sudaro sąlygas verslo atstovams brangiai valstybei ar savivaldybei parduoti nekilnojamąjį turtą arba įsigyti iš valstybės ar savivaldybės nekilnojamąjį turtą žemesne nei rinkos kaina. Atsakingi valstybės tarnautojai ar politikai už nelegalų atlygį sudaro sąlygas be sutarties ar atitinkamo mokesčio privatiems juridiniams asmenims naudotis savivaldybei priklausančiu turtu: pastatais, infrastruktūra ir pan.

9.4 Sveikatos apsaugos sektoriuje – neaiškios procedūros ir nepakankamas jų viešumas, stiprus lobizmas, nepakankamas kontrolės mechanizmas, dideli asignavimai, kurie yra skiriami sveikatos apsaugai, fiktyvūs nedarbingumo pažymėjimai.

9.5 Socialinės apsaugos srityje –  valstybės tarnautojai, pasinaudodami savo ryšiais su teritorinių darbo biržų vadovais, verčia nuosavybės teise jiems priklausančiuose objektuose nemokamai dirbti asmenis, įdarbintus pagal viešųjų darbų programas, klastojami dokumentai pensijai gauti.

9.6 Aplinkos apsaugos srityje – pagal nustatytą tvarką visos savivaldybėse surinktos komunalinės atliekos privalo būti išvežtos į regioninių atliekų tvarkymo centrų administruojamus sąvartynus. Tačiau atliekų surinkimo bendrovės komunalines atliekas galimai neteisėtai veža į nelegaliai veikiančius (arba jau uždarytus) sąvartynus. Komunalinių atliekų surinkimo ir tvarkymo tarifus tvirtina savivaldybių tarybos, todėl suinteresuotos įmonės galimai sumoka nelegalų atlygį tarybos nariams, kurie per tarybos komitetų posėdžius ir pan. siūlo didinti atliekų surinkimo ir vežimo tarifus. Už tai suinteresuota bendrovė gali finansiškai paremti (arba būna parėmusi) taryboje esančias partijas.

9.7 Statybos srityje – neretai kyšiai mokami už proceso „pagreitinimą“ derinant ir tvirtinant detaliųjų planų koncepcijas ir detaliuosius planus savivaldybėse. Nelegalus atlygis mokamas valstybės tarnautojams už statybų leidimų išdavimą, neretai pažeidžiant šią procedūrą reglamentuojančius teisės aktus. Nelegalus atlygis galimai mokamas siekiant išsinuomoti ir (ar) perimti valstybei ar savivaldybei priklausančius žemės sklypus.

9.8 Įdarbinant į svarbias pareigas viešajame sektoriuje – politikų ar valstybės tarnautojų galimai neteisėti veiksmai viešojo administravimo įstaigose, savivaldybės ar valstybės valdomose bendrovėse įdarbinant su jais susijusius asmenis (dėl bendros veiklos, giminystės, priklausymo tam tikrai grupei).

 

III. PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

10. Programos strateginis tikslas – stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Telšių rajono savivaldybėje ir savivaldybės įstaigose (institucijose), šalinti neigiamas sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą.

11. Pirmasis tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti.

12. Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

12.1. užtikrinti antikorupcinę kontrolę;

12.2. nustatyti Telšių rajono savivaldybės gyventojų ir Telšių rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų, darbuotojų požiūrį į korupciją.

13. Antrasis tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Telšių rajono savivaldybės institucijų veiklos srityje.

14. Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:

14.1. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų priėmimą;

14.2. vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto.

15. Trečiasis tikslas – mažinti korupcijos prielaidas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas.

16. Uždavinys trečiajam Programos tikslui pasiekti:

skatinti gyventojus naudotis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis.

17. Ketvirtasis tikslas – supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms.

18. Uždaviniai ketvirtajam Programos tikslui pasiekti:

18.1. didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą;

18.2. įgyvendinti antikorupcinio ugdymo programas.

19. Programos efektyvumas vertinamas pagal šiuos kriterijus:

19.1. įgyvendintų Programos priemonių skaičių;

19.2. neįgyvendintų Programos priemonių skaičių;

19.3. iki nustatytų terminių įgyvendintų priemonių skaičių;

19.4. antikorupciniu požiūriu ištirtų savivaldybės veiklos sričių skaičiaus pokytį;

19.5. skundų dėl savivaldybės institucijų priimtų sprendimų skaičiaus pokytį;

19.6. anoniminių ir oficialių pranešimų apie galimas korupcinio pobūdžio veikas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas skaičiaus pokytį;

19.7. įstaigų darbuotojų, visuomenės švietimo ir visuomenės paramos vykdant antikorupcines priemones rezultatus (renginių, mokymų, kitų švietimo priemonių dalyvių skaičių);

19.8. visuomenės nuomonės tyrimų rezultatus, parodančius pasitikėjimą savivaldybės institucijomis.

20. Kiekvienas konkretus korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo uždavinys ir priemonė vertinami pagal Programos priemonių plane nustatytus vertinimo kriterijus.

 

IV. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, FINANSAVIMAS, STEBĖSENA, VERTINIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ, KEITIMAS, PILDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

 

21. Programa įgyvendinama pagal Programos priede pateiktą Programos įgyvendinimo priemonių planą.

22. Už programos įgyvendinimą atsakingas Telšių rajono savivaldybės administracijos direktorius. Programos įgyvendinimą koordinuoja Telšių rajono savivaldybės kovos su korupcija programos plano įgyvendinimo, tobulinimo ir kontrolės darbo grupė.

23. Programos įgyvendinimo kontrolę vykdo Telšių rajono savivaldybės tarybos sudaryta Telšių rajono savivaldybės antikorupcijos komisija (toliau – Antikorupcijos komisija) šios komisijos nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

24. Už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.

25. Programoje dalyvaujančios savivaldybės įstaigos vykdytinas Programos priemones numato savo veiklos planuose.

26. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pasibaigus pusmečiui, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 d., pateikia Telšių rajono savivaldybės kovos su korupcija programos plano įgyvendinimo, tobulinimo ir kontrolės darbo grupei informaciją apie Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą.

27. Telšių rajono savivaldybės kovos su korupcija programos plano įgyvendinimo, tobulinimo ir kontrolės darbo grupė pasibaigus pusmečiui apibendrina iš vykdytojų gautą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, jų veiksmingumą, pasiektus rezultatus ir susistemintus duomenis pateikia Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriui ir antikorupcijos komisijai.

28. Antikorupcijos komisija pagal būtinumą išklauso Programos vykdytojų ataskaitas, pateikia savivaldybės tarybai Programos priemonių vykdymo ataskaitą kiekvienais metais ne vėliau kaip iki balandžio 1 d.

29. Programos veiksmingumo stebėseną, korupcijos rizikos valdymo vertinimą savivaldybėje atlieka Telšių rajono savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

30. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Telšių rajono savivaldybės kovos su korupcija programos plano įgyvendinimo, tobulinimo ir kontrolės darbo grupei ir Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.

31.Savivaldybės įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų trečio ketvirčio pabaigos gali teikti Telšių rajono savivaldybės kovos su korupcija programos plano įgyvendinimo, tobulinimo ir kontrolės darbo grupei ir Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar / ir pildymo.

Pasiūlymai skelbiami savivaldybės interneto svetainės www.telsiai.lt skyriuje „Korupcijos prevencija“. Nurodomi siūlymo autoriai, turinys ir Telšių rajono savivaldybės kovos su korupcija programos plano įgyvendinimo, tobulinimo ir kontrolės darbo grupės ir Antikorupcijos komisijos komentaras.         

32. Atsižvelgus į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą, kitą reikšmingą informaciją, Programa ir jos įgyvendinimo priemonių planas Telšių rajono savivaldybės tarybos sprendimu gali būti atnaujinami.

33. Programa finansuojama iš patvirtintų bendrųjų savivaldybės biudžeto asignavimų ir kitų finansavimo šaltinių.

34. Prireikus atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka.

36. Programa skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.telsiai.lt Įgyvendinus Programos priemonių plane numatytą priemonę savivaldybės interneto svetainėje informuojama visuomenė.

37. Su Programa ir priemonių planu supažindinami Telšių rajono savivaldybės administracijos padaliniai per dokumentų valdymo sistemą „Kontora“. Savivaldybės įstaigoms Programą ir priemonių planą Telšių rajono savivaldybės administracija pateikia elektroniniu paštu.

 

 

 

Telšių rajono savivaldybės

korupcijos prevencijos 2016-2018 metų

programos

priedas

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2016–2018 METŲ PROGRAMOS PRIEMONIŲ PLANAS

 

Tikslas – atskleisti korupcijos priežastis, sąlygas korupcijai pasireikšti savivaldybės institucijose ir įstaigose ir jas šalinti

Tikslo rezultato kriterijai:

1.Tikslingai įvertinti situaciją, kuriose Telšių rajono savivaldybės institucijos ir įstaigos veiklos srityse egzistuoja korupcijos pasireiškimo rizika.

2. Nustatyti Telšių rajono savivaldybės gyventojų ir Telšių rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų, darbuotojų požiūrį į korupciją.

1. uždavinys: užtikrinti antikorupcinę kontrolę.

2. uždavinys: nustatyti Telšių rajono savivaldybės gyventojų ir Telšių rajono savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų, darbuotojų požiūrį į korupciją.

Eil.

Nr.

Problema

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

1.

Antikorupcijos komisija nedalyvauja parenkant sritį, kurioje tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę.

Darbo grupė, įgaliota vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę, įvertina atliktų tyrimų ar apklausų rezultatus, audito medžiagą, gautus skundus ar pranešimus, kitą teisėtai gautą informaciją apie savivaldybės įstaigų veiklą ir  siūlo Antikorupcijos komisijai motyvuotai įvertinti Savivaldybės veiklos sritį, kurioje būtų tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę

Darbo grupė, įgaliota vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę

Kiekvienais metais iki liepos 31 d.

Parinktos sritys, kuriose tikslinga nustatyti korupcijos pasireiškimo tikimybę. Priimtas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl korupcijos pasireiškimo tikimybės nustatymo Telšių rajono savivaldybėje.

2.

Informacijos trūkumas siekiant įvertinti Telšių rajono savivaldybės antikorupcinę aplinką.

Atlikti visuomenės nuomonės tyrimą.

Darbo grupė, įgaliota vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę;

Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus vyr. specialistas (viešųjų ryšių)

Kiekvienais metais iki gruodžio mėnesio 31 d.

Nustatytas požiūris į korupciją, korupcijos paplitimas, korupcinė patirtis, labiausiai korupcijos paveiktos sritys.

 

Tikslas – siekti didesnio sprendimų ir procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei, užtikrinti efektyvų kontrolės mechanizmą Telšių rajono savivaldybės institucijų veiklos srityje

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Interneto svetainėje nuolat atnaujinama informacija apie socialinio būsto ir savivaldybės būsto nuomą.

2. Kokybiškas norminių teisės aktų priėmimas.

3. Suteikiama informacija apie komandiruotės tikslus. 

1. uždavinys: užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų priėmimą.

2. uždavinys: vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto.

3.

Nepakankamas visuomenės pasitikėjimas savivaldybės įstaigomis.

Skelbti interneto svetainėje informaciją apie Telšių rajono savivaldybės tarybos narių, Telšių rajono savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, vykdant jiems pavestas užduotis, kad būtų išvengta viešųjų ir privačių interesų konflikto.

Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus Dokumentų valdymo poskyris, savivaldybės įstaigų vadovai

Kas ketvirtį

Bus išvengta interesų konflikto, padidės visuomenės pasitikėjimas savivaldybės institucijomis. Nusišalinimo atvejų skaičius.

4.

Savivaldybės institucijų ir įstaigų priimtų teisės aktų spragos, leidžiančios dviprasmiškai taikyti teisės aktą.

Įvertinus korupcijos rizikos sritis ir atsižvelgus į nustatytas teisės spragas pakeisti teisės aktus.

Savivaldybės institucijų, įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai.

Kiekvienais metais iki gruodžio mėnesio 31 d.

Pakeistų teisės aktų skaičius.

5.

Nepakankamas visuomenės informavimas apie socialinio būsto ir savivaldybės būsto administravimą ir nuomą.

Savivaldybės interneto svetainėje skelbti socialinio būsto fondo informaciją (pvz., būsto adresas, plotas, specifika ir kt.) ir nurodyti socialinio būsto nuomos sutarčių sudarymo ir pabaigos datas.

Ekonomikos ir turto valdymo skyrius

Kas ketvirtį

Nuolat atnaujinama ir skelbiama aktuali socialinio būsto nuomos informacija.

6.

Nepakankamas visuomenės informavimas apie savivaldybės institucijų valstybės tarnautojų ir darbuotojų komandiruotes.

Savivaldybės interneto svetainėje skelbti apie  savivaldybės institucijų  valstybės tarnautojų ir darbuotojų komandiruotes.

Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus Personalo ir ūkio poskyris

Nedelsiant po įvykusios komandiruotės

Paskelbtų komandiruočių skaičius.

Tikslas – mažinti korupcijos prielaidas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Asmenų, užsakiusių administracinę paslaugą elektroniniu būdu, skaičiaus padidėjimas.

2. Asmenų, užpildžiusių anoniminę anketą apie suteiktą paslaugos kokybę, skaičius.

1. uždavinys: skatinti gyventojus naudotis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis.

7.

Nepakankamas naudojimasis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis.

Skatinti gyventojus naudotis elektroniniu būdu teikiamomis viešosiomis ir administracinėmis paslaugomis.

Savivaldybės administracijos padaliniai, teikiantys administracines paslaugas, savivaldybės įstaigų vadovai

Nuolat

Suteiktų elektroninių paslaugų procentas

8.

Užtikrinta asmenų galimybė iš karto po suteiktos paslaugos anonimiškai pareikšti savo atsiliepimą apie paslaugos kokybę, pagirtiną ar netinkamą aptarnavusio darbuotojo elgesį.

Užtikrinti, kad savivaldybės institucijų ir įstaigų interesantai turėtų galimybę iš karto po suteiktos paslaugos anonimiškai pareikšti savo atsiliepimą apie paslaugos kokybę, pagirtiną ar netinkamą aptarnavusio darbuotojo elgesį.

Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus Dokumentų valdymo poskyris, savivaldybės įstaigų vadovai

Nuolat

Užpildytų anketų skaičius.

Tikslas – supažindinti valstybės tarnyboje dirbančius asmenis, savivaldybės bendruomenę su korupcijos keliamu pavojumi, skatinti nepakantumą korupcijos apraiškoms

Tikslo rezultato kriterijai:

1. Asmenų, pagal apklausos duomenis teigiančių, kad žino, kur reikia kreiptis norint pranešti apie korupcijos atvejį, skaičiaus padidėjimas.

2. Užtikrintas Korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas.

3. Pranešimų, susijusių su korupcija, užfiksavimas.

1. uždavinys: didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą.

2. uždavinys: įgyvendinti antikorupcinio ugdymo programas.

9.

Nepakankamas savivaldybės bendruomenės narių pilietinės sąmonės lygis ir nepakantumas korupcijai.

Organizuoti antikorupcinės kultūros ugdymo dienas, savaites, Tarptautinės antikorupcijos dienos renginius, dalyvauti šalies ir regiono lygiu skelbiamuose konkursuose antikorupcijos tema.

Savivaldybės įstaigų vadovai, Švietimo, kultūros, sporto ir jaunimo reikalų skyrius, Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus vyr. specialistas (viešųjų ryšių)

Kiekvienais metais

Įstaigų, kuriuose buvo organizuoti renginiai, skaičius, dalyvių skaičius.

10.

Asmenys, nemotyvuoti pranešti apie korupcijos atvejus, per mažai informuojami apie galimus pranešimo apie korupcijos atvejus būdus.

Informacijos sklaida interneto svetainėje, spaudoje, plakatų, specialių leidinių kūrimas.

Antikorupcijos komisija, savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, savivaldybės įstaigų vadovai

Nuolat

Asmenys sugeba identifikuoti interesų konfliktus, korupcines situacijas, padidėjęs asmenų informuotumas.

11.

Nepakankamai užtikrintas Korupcijos prevencijos programos priemonių vykdymo viešumas, informacijos aktualumas.

 

Savivaldybės internete svetainės skyriuje „Korupcijos prevencija“ tikslinti informaciją, skelbti teisės aktų nustatyta tvarka užfiksuotus korupcijos faktus ir ataskaitą apie Korupcijos prevencijos programos priemonių plano įgyvendinimą.

Darbo grupė, įgaliota vykdyti korupcijos prevenciją ir jos kontrolę

Informaciją tikslinti ne rečiau kaip kartą per ketvirtį

Ataskaitų, skelbimų skaičius.

12.

Nepakankamai įtraukiama visuomenė į antikorupcinę veiklą.

 

 

Įtraukti visuomenę į diskusijas antikorupcine tema savivaldybės interneto svetainėje (komentarų ir kitomis formomis).

Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus vyr. specialistas (viešųjų ryšių)

Kasmet

Visuomenės susidomėjimas antikorupcine tema, komentarų skaičius.

13.

Nepakankamas darbuotojų antikorupcinis sąmoningumas ir netolerancija korupcijos reiškiniams.

Organizuoti savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos, savivaldybės įstaigų darbuotojų kursus, susijusius su antikorupcine veikla.

Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus Personalo ir ūkio poskyris, įstaigų vadovai

Kasmet

Kursuose dalyvavusių asmenų skaičius, kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam asmeniui.

14.

Atliekant norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą nenustatomos antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos

Organizuoti savivaldybės tarybos narių, savivaldybės administracijos darbuotojų kursus dėl teisės aktų projektų vertinimo antikorupciniu požiūriu

Juridinio, personalo ir dokumentų valdymo skyriaus Personalo ir ūkio poskyris

Kasmet

Kursus išklausiusių savivaldybės tarybos narių ir savivaldybės administracijos darbuotojų skaičius.

Kursų valandų skaičius, tenkantis vienam kursus išklausiusiam asmeniui.

__________________________________________