Pasvalio rajono savivaldybės MERAS

 

Potvarkis

DĖL PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS POLITINIO (ASMENINIO) PASITIKĖJIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO SISTEMOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. sausio 12 d. Nr. MV-5

Pasvalys

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 19 straipsnio 3 dalimi, Darbo apmokėjimo sistemos nustatymo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. lapkričio 8 d. nutarimu Nr. 857 „Dėl Darbo apmokėjimo sistemos nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. sausio 3 d. nutarimo Nr. 12 redakcija):

1. Tvirtinu Pasvalio rajono savivaldybės politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemos tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nustatau, kad šis potvarkis:

2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt.

2.2. įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

Potvarkis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Gintautas Gegužinskas

 

 

PATVIRTINTA

Pasvalio rajono savivaldybės mero

2024 m. sausio 12 d. potvarkiu Nr. MV-5

 

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS POLITINIO (ASMENINIO) PASITIKĖJIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO SISTEMOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemos tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Savivaldybės politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų (toliau – valstybės tarnautojai)  pareiginės algos koeficiento, viršijančio Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 1 priede nustatytą minimalų pareiginės algos koeficientą, dydžio nustatymo kriterijus, pagal kuriuos nustatomi didžiausi pareiginės algos koeficientų dydžiai, pareiginės algos koeficientų intervalai konkrečioms pareigybėms, darbo užmokesčio mokėjimo tvarką, priemokų, vienkartinių piniginių išmokų, materialinių pašalpų dydžius ir jų skyrimo tvarką, išeitinių kompensacijų tvarką.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. lapkričio 8 d. nutarimu Nr. 857 „Dėl Darbo apmokėjimo sistemos nustatymo rekomendacijų patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2024 m. sausio 3 d. nutarimo Nr. 12 redakcija).

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

4. Pasvalio rajono savivaldybės politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistema (toliau – Darbo apmokėjimo sistema) nustatoma vadovaujantis teisinio apibrėžtumo, teisėtų lūkesčių apsaugos ir visokeriopos tarnybos santykių teisių gynybos, darbo santykių stabilumo, teisingo mokėjimo už darbą, vienodo atlygio už tokį patį ir vienodos vertės darbą, darbuotojų lygybės, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos, sveikatos būklės, ketinimo turėti vaiką (vaikų), įvaikį (įvaikių), globotinį (globotinių), rūpintinį (rūpintinių), santuokinės ir šeiminės padėties, priklausymo politinėms partijoms, profesinėms sąjungoms ir asociacijoms aplinkybių, nesusijusių su valstybės tarnautojų dalykinėmis savybėmis, skaidrumo ir viešumo principais.

5. Darbo apmokėjimo sistemą nustato Savivaldybės meras ir paskelbia viešai Savivaldybės interneto svetainėje.

 

II SKYRIUS

PAREIGYBIŲ LYGINIMO IR PAREIGINĖS ALGOS KOEFICIENTO DYDŽIO NUSTATYMO KRITERIJAI

 

6. Lyginant pareigybes ir nustatant pareigybių sąraše esančių pareigybių didžiausius pareiginės algos koeficientų dydžius, viršijančius Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 1 priede nustatytus minimalius pareiginės algos koeficientus, taikomi pareigybių lyginimo ir pareiginės algos koeficiento dydžio nustatymo kriterijai:

6.1. veiklos sudėtingumo – kriterijus, apibrėžiantis gebėjimą atlikti tam tikro sudėtingumo (lygio, apimties) užduotis;

6.2. atsakomybės lygio – kriterijus, apibrėžiantis pareigybės faktinį atsakomybės lygį už laukiamą rezultatą;

6.3. pareigybės pakeičiamumo – kriterijus, apibrėžiantis pareigybės kompetencijų specifiškumą, kai specifinės kvalifikacijos ir specifinių kompetencijų reikalingoje pareigybėje gali būti sudėtinga greitai pakeisti valstybės tarnautoją, o net laikinai neužimta tokia pareigybė gali turėti neigiamos įtakos įstaigos siekiamiems tikslams;

6.4. išsilavinimo – kriterijus, apibrėžiantis pareigybei reikalingą tam tikro lygio išsilavinimo būtinumą;

6.5. darbo patirties – kriterijus, apibrėžiantis pareigybės specifiškumą, kai tinkamai atlikti darbą reikalinga atitinkamų profesinių įgūdžių taikymo patirtis;

6.6. žinojimo ir žinių sudėtingumo – kriterijus, apibrėžiantis, ką užimant pareigybę būtina žinoti ir mokėti, kad darbas būtų atliktas sėkmingai (specialybės žinios ir įgūdžiai, kuriuos būtina įgyti per mokymąsi ar praktiką);

6.7. problemų sprendimo – kriterijus, apibrėžiantis savarankiškumo lygį, reikalingą problemų identifikavimui, analizei ir sprendimui;

6.8. papildomų įgūdžių ar svarbių einamoms pareigoms gebėjimų turėjimas – pareigybei reikalingi papildomi įgūdžiai ar gebėjimai, specifinės žinios ir (ar) papildomos kompetencijos (pvz., užsienio kalbos mokėjimas ir pan.).

7. Valstybės tarnautojo pareiginės algos minimalus koeficientas negali būti mažesnis nei nustatytas Valstybės tarnybos įstatymo 1 priede. Savivaldybės mero priimamų politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareiginės algos maksimalus koeficientas negali viršyti Savivaldybės mero pareiginės algos koeficiento.

8. Išimtiniais atvejais, kai yra būtinybė ir kai išskirtinių kompetencijų valstybės tarnautojų (pvz., pareigybė susijusi su itin siaurų, specifinių kompetencijų, žinių turėjimu) pasiūla darbo rinkoje yra itin ribota, nustatant Darbo apmokėjimo sistemą, galimas nukrypimas nuo pareiginės algos koeficiento dydžio nustatymo kriterijų, nusistatytų pareiginių algų nustatymo taisyklių ir pareigybių grupių hierarchinės struktūros vientisumo. Tokioms pareigybėms galėtų būti nustatomas iki 100 procentų didesnis maksimalus pareiginės algos koeficientas, nei pagal pareiginės algos koeficiento dydžio nustatymo kriterijus apskaičiuotas didžiausias šios pareigybės pareiginės algos koeficiento dydis, tačiau ne didesnis nei Savivaldybės mero pareiginės algos koeficientas.

 

III SKYRIUS

DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMAS

 

9. Darbo užmokestį sudaro:

9.1. pareiginė alga;

9.2. priemokos;

9.3. piniginė išmoka;

9.4. priedas už tarnybos Lietuvos valstybei stažą mokamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka (išskyrus įstaigų vadovus);

9.5. mokėjimas už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties, viršvalandinį darbą ir budėjimą Valstybės tarnybos įstatymo ir Darbo kodekso nustatyta tvarka.

10Darbo užmokestis apskaičiuojamas ir mokamas teisės aktų nustatyta tvarka.

11Darbo užmokestis mokamas du kartus per mėnesį: ne vėliau kaip einamojo mėnesio 25 dieną ir kito mėnesio 10 dieną, o jeigu darbuotojas prašo, – kartą per mėnesį: ne vėliau kaip einamojo mėnesio 10 dieną. Pinigai pervedami į darbuotojo asmeninę sąskaitą jo pasirinktame banke.

 

IV SKYRIUS

PRIEMOKŲ MOKĖJIMO TVARKA

 

12. Priemokos valstybės tarnautojams skiriamos:

12.1. už pavadavimą, kai raštu pavedama laikinai atlikti kito valstybės tarnautojo pareigybei nustatytas funkcijas:

12.2. už papildomų užduočių, suformuluotų raštu, atlikimą, kai dėl to viršijamas įprastas darbo krūvis arba kai atliekamos pareigybės aprašyme nenumatytos funkcijos;

12.3. už įprastą darbo krūvį viršijančią veiklą, kai yra padidėjęs darbų mastas atliekant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, neviršijant nustatytos darbo laiko trukmės.

13. Kiekviena Tvarkos aprašo 12 punkte nurodyta priemoka negali būti mažesnė kaip 10 procentų pareiginės algos.

14. Nustatomų priemokų sumos dydis negali viršyti 80 procentų pareiginės algos.

15. Sprendimą dėl priemokos skyrimo ir jos dydžio priima Savivaldybės meras.

 

V SKYRIUS

VIENKARTINIŲ PINIGINIŲ IŠMOKŲ, MATERIALINIŲ PAŠALPŲ IR IŠEITINIŲ KOMPENSACIJŲ SKYRIMO TVARKA

 

16. Vienkartinė piniginė išmoka valstybės tarnautojui gali būti skiriama esant įstatymuose nustatytiems skatinimo pagrindams šiais atvejais:

16.1. atlikus vienkartines ypatingos svarbos užduotis;

16.2. Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatytų švenčių dienų progomis;

16.3. gyvenimo metų jubiliejinių sukakčių (50, 60 metų) progomis.

17. Sprendimą dėl vienkartinės piniginės išmokos skyrimo priima Savivaldybės meras.

18. Kiekvienu atveju, nurodytu Tvarkos aprašo 16.1–16.3 papunkčiuose, vienkartinė piniginė išmoka gali būti skiriama ne daugiau kaip kartą per metus ir negali viršyti 100 procentų nustatytosios valstybės tarnautojo pareiginės algos.

19. Vienkartinės piniginės išmokos valstybės tarnautojams mokamos iš Savivaldybės administracijos sutaupytų darbo užmokesčio lėšų.

20. Skiriant vienkartinę piniginę išmoką, įvertinamas Valstybės tarnybos įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje nurodytas atvejis.

21. Valstybės tarnautojams, kurių materialinė būklė sunki dėl jų pačių ligos, artimųjų giminaičių, sutuoktinio, partnerio, sugyventinio, jo tėvų, vaikų (įvaikių), brolių (įbrolių) ir seserų (įseserių), taip pat išlaikytinių, kurių globėju ar rūpintoju įstatymų nustatyta tvarka yra paskirtas valstybės tarnautojas, ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, gali būti skiriama iki 5 minimaliųjų mėnesinių algų dydžio materialinė pašalpa.

22.  Mirus valstybės tarnautojui, jo šeimos nariams (sutuoktiniui, vaikams (įvaikiams), motinai (įmotei), tėvui (įtėviui), senelei, seneliui, kitiems giminaičiams, kurie su mirusiuoju turėjo artimą ryšį ir (ar) gyveno kartu), gali būti išmokama iki 5 minimalios mėnesinės algos dydžio materialinė pašalpa.

23. Materialinė pašalpa valstybės tarnautojui gali būti skiriama, jeigu yra jo rašytinis prašymas ir pateikti atitinkamas aplinkybes patvirtinantys dokumentai.

24. Materialinę pašalpą 22–23 punktuose nustatytais atvejais skiria Savivaldybės meras.

25. Atleidžiamam iš pareigų valstybės tarnautojui atleidimo dieną išmokama išeitinė kompensacija Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Pareiginės algos koeficientų intervalų peržiūrėjimo ir pakeitimo poreikis vertinamas pasikeitus darbo rinkos sąlygoms, įstatymuose nustatytoms minimalioms pareiginės algos koeficientų riboms, Savivaldybės administracijos darbo užmokesčio fondui bei priskirtoms funkcijoms.

27. Įsigaliojus Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 naujai redakcijai, valstybės tarnautojų pareiginės algos koeficientai perskaičiuojami valstybės tarnautojo iki šio įstatymo įsigaliojimo gautą pareiginę algą padalijant iš Lietuvos Respublikos pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio nustatymo ir asignavimų darbo užmokesčiui perskaičiavimo įstatyme nustatyto pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio. Apskaičiuotas pareiginės algos koeficientas apvalinamas iki šimtųjų dalių darbuotojo naudai. Jeigu skaitmuo po paskutinio skaitmens, iki kurio apvalinama, yra didesnis už 0, prie paskutinio skaitmens pridedamas vienetas.

_______________________

 

 

Pasvalio rajono savivaldybės

politinio (asmeninio) pasitikėjimo

valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo

sistemos tvarkos aprašo priedas

 

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS POLITINIO (ASMENINIO) PASITIKĖJIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PAREIGYBIŲ PAREIGINĖS ALGOS KOEFICIENTŲ INTERVALAI

 

 

 

Pakopa

 

Pareigybės

 

Pareiginės algos koeficientų intervalai

 

I

 

Administracijos direktorius

 

1,5–3

 

II

 

Vicemeras

 

1,5–3

 

III

 

Savivaldybės tarybos posėdžių sekretorius

 

0,66–3

 

___________________