LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2012 M. SAUSIO 31 D. ĮSAKYMO NR. 3-83 „DĖL KELIO ŽENKLŲ ĮRENGIMO IR VERTIKALIOJO ŽENKLINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. spalio 23 d. Nr. 3-443
Vilnius
1. P a k e i č i u Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2012 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. 3-83 „Dėl Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių patvirtinimo“:
1.1. Papildau 7.4 papunkčiu:
1.2. Pakeičiu 9 punkto 1 lentelę ir ją išdėstau taip:
„1 lentelė. Ženklų dydžio parinkimas
Ženklų dydžio grupės |
Ženklo naudojimo vieta |
|
ne gyvenvietėse |
gyvenvietėse |
|
0 |
– |
Prireikus keliai su viena ir dviem eismo juostomis |
1 |
Keliai su viena eismo juosta |
Keliai su viena ir dviem eismo juostomis |
2 |
Keliai su dviem ir daugiau eismo juostų |
Keliai su trimis ir daugiau eismo juostų |
3 |
Greitkeliai ir automagistralės |
– |
4 |
Darbų vietos automagistralėse, greitkeliuose, ypač pavojingi ruožai kituose keliuose, pagrindus naudojimo tikslingumą |
– |
Pastaba. Lentelėje nurodytas bendras eismo juostų skaičius.“
1.3. Pakeičiu 9 punkto 2 lentelę ir ją išdėstau taip:
„2 lentelė. Trikampių ženklų dydžiai
Ženklo forma |
Ženklo numeris |
Ženklo dydžio grupė |
Kraštinės ilgis, mm |
Kampo apvalinimo spindulys, mm |
|
101, 102, 108–110, 113–118, 130 |
1 |
700 |
45 |
2 |
900 |
|||
103–105, 107, 111, 112, 123, 127–129, 132, 151, 152 |
0 |
600 |
30 |
|
1 |
700 |
45 |
||
2 |
900 |
|||
124–126 |
0 |
600 |
30 |
|
1 |
700 |
45 |
||
2 |
900 |
|||
4 |
1500 |
60 |
||
131, 133–137, 150 |
1 |
700 |
45 |
|
2 |
900 |
|||
3 |
1200 |
60 |
||
106, 119–122 |
0 |
600 |
30 |
|
1 |
700 |
45 |
||
2 |
900 |
|||
3 |
1200 |
60 |
||
4 |
1500 |
|||
|
203 |
0 |
600 |
30 |
1 |
700 |
45“. |
||
2 |
900 |
1.4. Pakeičiu 10 punkto 7 lentelės septintąją pastraipą ir ją išdėstau taip:
„602, 603, 804 |
Atstumas |
50 m kartotinės“. |
1.6. Buvusias 10 punkto 7 lentelės aštuntąją–septynioliktąją pastraipas laikau atitinkamai devintąja–aštuonioliktąja pastraipomis.
1.7. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
1.8. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:
1.9. Papildau 871 punktu ir jį išdėstau taip:
1.10. Pakeičiu 146 punktą ir jį išdėstau taip:
„146. Ženklas Nr. 411 „Dviračių takas“ naudojamas dviračių takui pažymėti. Ženklas įrengiamas dviračių tako pradžioje dešinėje pusėje arba virš jo ir gali būti pakartojamas už kiekvieno dviračių tako susikirtimo su keliu. Išimtiniais atvejais, kai dešinėje dviračių tako pusėje įrengti ženklą Nr. 411 yra sunku, o dviračių tako danga, horizontalusis ženklinimas ir kitos galimos techninės priemonės užtikrina aiškų dviračių tako atskyrimą nuo kitų kelio elementų, ženklas Nr. 411 gali būti įrengiamas kairėje dviračių tako pusėje.“
1.11. Pakeičiu 147 punktą ir jį išdėstau taip:
„147. Ženklas Nr. 412 „Pėsčiųjų takas“ naudojamas pėsčiųjų takui pažymėti. Ženklas įrengiamas pėsčiųjų tako pradžioje dešinėje pusėje arba virš jo ir gali būti pakartojamas už kiekvieno pėsčiųjų tako susikirtimo su keliu. Ženklinant pėsčiųjų zoną (tik pėstiesiems skirtą kelio ruožą), ženklas Nr. 412 įrengiamas prieš pat šios zonos pradžią ir iš visų jos pusių. Išimtiniais atvejais, kai dešinėje pėsčiųjų tako pusėje įrengti ženklą Nr. 412 yra sunku, o pėsčiųjų tako danga, horizontalusis ženklinimas ir kitos galimos techninės priemonės užtikrina aiškų pėsčiųjų tako atskyrimą nuo kitų kelio elementų, ženklas Nr. 412 gali būti įrengiamas kairėje pėsčiųjų tako pusėje.“
1.12. Pakeičiu 148 punktą ir jį išdėstau taip:
„148. Ženklas Nr. 413 „Pėsčiųjų ir dviračių takas“ naudojamas pėsčiųjų ir dviračių takui pažymėti. Ženklas įrengiamas pėsčiųjų ir dviračių tako pradžioje dešinėje pusėje arba virš jo ir gali būti pakartojamas už kiekvieno pėsčiųjų ir dviračių tako susikirtimo su keliu. Esant intensyviam dviračių ir (arba) pėsčiųjų eismui rekomenduojama vengti bendrų pėsčiųjų ir dviračių eismui skirtų takų. Būtina nurodyti, kuri tako pusė skirta dviratininkams, o kuri pėstiesiems, ženklo simbolius reikia išdėstyti vienas šalia kito (atitinkamoje ženklo pusėje), atskiriant juos vertikaliu baltu brūkšniu. Išimtiniais atvejais, kai dešinėje pėsčiųjų ir dviračių tako pusėje įrengti ženklą Nr. 413 yra sunku, o pėsčiųjų ir dviračių tako danga, horizontalusis ženklinimas ir kitos galimos techninės priemonės užtikrina aiškų pėsčiųjų ir dviračių tako atskyrimą nuo kitų kelio elementų, ženklas Nr. 413 gali būti įrengiamas kairėje pėsčiųjų ir dviračių tako pusėje.“
1.13. Pakeičiu 161 punktą ir jį išdėstau taip:
„161. Ženklai Nr. 508 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai“, Nr. 509 „Eismo kryptis sankryžoje į dešinę“, Nr. 510 „Eismo kryptis sankryžoje į kairę“, Nr. 511 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į dešinę“, Nr. 512 „Eismo kryptis sankryžoje tiesiai ir į kairę“ naudojami kryptims, kuriomis leidžiama važiuoti kiekviena juosta, nurodyti. Šie ženklai įrengiami atskirai virš tos eismo juostos, kuriai jis skirtas, ne didesniu kaip 40 m atstumu prieš sankryžą. Ženklų Nr. 508–512 rodyklių konfigūracija turi kuo labiau atitikti realią važiavimo trajektoriją. Ženkluose Nr. 508–512 leidžiama naudoti ženklų Nr. 301, 303–309, 311, 312, 314–318, 337–341, 539 atvaizdus.“
1.14. Pakeičiu 177 punktą ir jį išdėstau taip:
„177. Ženklas Nr. 531 „Rezervuota stovėjimo vieta“ naudojamas stovėjimo vietai, kurioje transporto priemonėms leidžiama stovėti tik su specialiais leidimais, pažymėti. Ženklas įrengiamas prie pat stovėjimo vietos, aikštelės arba prieš stovėti skirtą kelio ruožą. Apatinėje ženklo dalyje gali būti pateikiama papildomų lentelių Nr. 805, 809, 810 informacija. Kartu su ženklu Nr. 531 leidžiama naudoti ne daugiau kaip tris papildomas lenteles.“
1.15. Pakeičiu 183 punktą ir jį išdėstau taip:
„183. Ženklas Nr. 540 „Zona, kurioje draudžiama stovėti“ naudojamas, kai reikia uždrausti stovėti visuose keliuose, esančiuose teritorijoje už ženklo, išskyrus specialiai stovėti skirtas vietas, pažymėtas atitinkamais kelio ženklais ir (ar) horizontaliuoju ženklinimu:
183.1. Ženklą Nr. 540 galima naudoti kartu su papildomomis lentelėmis Nr. 822–829, 847, 853, 855, 857 arba jų atvaizdus pavaizduoti apatinėje ženklo dalyje.
1.16. Pakeičiu 189 punktą ir jį išdėstau taip:
„189. Ženklas Nr. 548 „Stotelė“ naudojamas maršrutinio transporto stotelėms pažymėti. Kai stotelė yra tik vienoje kelio pusėje, ženklas turi būti dvipusis. Ženklas įrengiamas prie pat maršrutiniam transportui sustoti skirtos vietos (aikštelės ir pan.). Po ženklu tvirtinamoje lentelėje ar įtaise leidžiama nurodyti maršrutinio transporto maršrutus ir važiavimo laiką. Apatinėje ženklo dalyje nurodomas stotelės pavadinimas.“
1.17. Pakeičiu 237 punktą ir jį išdėstau taip:
1.18. Pakeičiu 247.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.19. Pakeičiu 249.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„249.1. Ženklas Nr. 605 naudojamas, kai nurodyta kryptimi važiuojama arba bus važiuojama automagistrale (kai ženkluose Nr. 602 ir Nr. 603 gyvenvietės pavadinimas nurodomas žalios spalvos intarpuose, o ženkle Nr. 604 žalios spalvos fone), ženklas Nr. 606 naudojamas, kai nurodyta kryptimi važiuojama kitais keliais, ženklas Nr. 607 naudojamas, kai į nurodytą vietą važiuojama gyvenvietės keliu. Prieš sankryžas, turinčias lėtėjimo juostas, ženklai Nr. 605–607 gali būti naudojami kartu su ženklu Nr. 507, taip pat kartu su ženklu Nr. 203.“
1.20. Pakeičiu 258 punktą ir jį išdėstau taip:
„258. Ženklai Nr. 616 ir Nr. 617 „Gatvės pavadinimas“ naudojami gatvių pavadinimui nurodyti. Jei reikia, ženkle Nr. 616 galima nurodyti pastatų numerius. Ženklas Nr. 616 įrengiamas prieš sankryžą, o ženklas Nr. 617 – už jos. Tais atvejais, kai kertamos gatvės turi skirtingus pavadinimus arba gatvė nuo sankryžos yra tik į vieną pusę, ženkle Nr. 616 rodyklė turi rodyti tik į vieną pusę. Ženklą Nr. 617 leidžiama įrengti lygiagrečiai su gatvės, kurios pavadinimas nurodomas, ašimi (šiuo atveju ženklas įrengiamas 15–30 m atstumu nuo važiuojamųjų dalių susikirtimo).“
1.21. Pakeičiu 270 punktą ir jį išdėstau taip:
„270. Ženklas Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“ turi būti įrengiamas kelių ruožuose, kuriuose įrengti stacionarūs (nekilnojami) nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai. Ne gyvenvietėse ženklas įrengiamas 150–300 m, o gyvenvietėse 50–100 m atstumu iki greičio režimo pažeidimus fiksuojančio automatinio prietaiso. Prireikus ženklas gali būti įrengiamas ir kitokiu atstumu, kuris šiuo atveju turi būti nurodomas papildomoje lentelėje Nr. 801. Prieš ruožą, kuriame įrengti vidutinį greitį fiksuojantys automatiniai prietaisai, kartu su ženklu Nr. 636 turi būti naudojama papildoma lentelė Nr. 805, kurioje nurodomas kontroliuojamo kelio ruožo ilgis. Ženklai turi būti įrengiami ir prieš imitacinius prietaisus. Rekomenduojama kartu su ženklu Nr. 636 naudoti greičio ribojimo ženklą Nr. 329.“
1.22. Pakeičiu 273 punktą ir jį išdėstau taip:
„273. Paslaugų ženklai, kurie įrengiami prieš kelią, vedantį į objektą, turi būti įrengiami prieš važiuojamųjų dalių susikirtimą (gyvenvietėse ne toliau kaip 100 m, o ne gyvenvietėse – ne toliau kaip 150 m prieš važiuojamųjų dalių susikirtimą) arba ties lėtėjimo juostos pradžia. Tokiuose ženkluose atstumas nurodomas nuo posūkio vietos iki objekto. Ženklai Nr. 703–709, 735 dėl galimo per didelio ženklų tankio išilgai ir (arba) skersai kelio gyvenvietėse gali būti neįrengiami.“
1.23. Pakeičiu 275 punktą ir jį išdėstau taip:
1.26. Pakeičiu 308 punktą ir jį išdėstau taip:
1.27. Pakeičiu 318 punktą ir jį išdėstau taip:
„318. Papildoma lentelė Nr. 801 „Atstumas iki objekto“ naudojama atstumui iki objekto, pavojingo kelio ruožo arba ruožo, kuriame yra apribotas eismas, nurodyti, kai važiuoti link to objekto ar ruožo reikia tiesiai. Lentelę leidžiama naudoti su ženklais Nr. 101–137, 150–152, 201, 203, 205, 301–309, 311–320, 325, 327, 337–341, 501, 502, 527–532, 546, 555, 556, 609.“
1.28. Pakeičiu 321 punktą ir jį išdėstau taip:
1.29. Pakeičiu 339 punktą ir jį išdėstau taip:
1.30. Pakeičiu 355.3 papunktį ir jį išdėstau taip: