Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, Linijinis piešimas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. SAUSIO 16 D. ĮSAKYMO NR. 3D-19 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS SEKTORIAUS 2021–2027 METŲ PROGRAMOS TREČIOJO PRIORITETO „SĄLYGŲ TVARIAI MĖLYNAJAI EKONOMIKAI PAKRANTĖS RAJONUOSE IR SALŲ BEI KRAŠTO GILUMOS VIETOVĖSE SUDARYMAS IR ŽVEJYBOS BEI AKVAKULTŪROS BENDRUOMENIŲ VYSTYMOSI SKATINIMAS“ PRIEMONIŲ „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ RENGIMAS“ IR „VIETOS PLĖTROS STRATEGIJŲ ĮGYVENDINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. birželio 4 d. Nr. 3D-441

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų trečiojo prioriteto „Sąlygų tvariai mėlynajai ekonomikai pakrantės rajonuose ir salų bei krašto gilumos vietovėse sudarymas ir žvejybos bei akvakultūros bendruomenių vystymosi skatinimas“ priemonių „Vietos plėtros strategijų rengimas“ ir „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. sausio 16 d. įsakymu Nr. 3D-19 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų trečiojo prioriteto „Sąlygų tvariai mėlynajai ekonomikai pakrantės rajonuose ir salų bei krašto gilumos vietovėse sudarymas ir žvejybos bei akvakultūros bendruomenių vystymosi skatinimas“ priemonių „Vietos plėtros strategijų rengimas“ ir „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu II dalies 2.2 punktą ir jį išdėstau taip:

2.2. paramos mokėjimo tvarka nustatyta Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos  trečiojo prioriteto „Sąlygų tvariai mėlynajai ekonomikai pakrantės rajonuose ir salų bei krašto gilumos vietovėse sudarymas ir žvejybos bei akvakultūros bendruomenių vystymosi skatinimas“ priemonės „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ administravimo taisyklėse (toliau – VPS administravimo taisyklės), patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro.

2. Papildau II dalį 3.6 papunkčiu:

3.6. Galima didžiausia paramos suma VPS administravimui nurodyta VPS įgyvendinti paramos sutartyje ir gali būti išmokėta VPS vykdytojai, jeigu iki VPS įgyvendinimo pabaigos VPS vykdytoja ir VPS išlaikys atitiktį visoms tinkamumo sąlygoms, taip pat VPS vykdytoja vykdys visus prisiimtus įsipareigojimus, susijusius su VPS įgyvendinimu, ir jei bus išlaikytos proporcijos, nurodytos Aprašo 3.3 papunktyje.

3. Pakeičiu II dalies 9.1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.1.3. užtikrinti VPS administravimo, metodinius ir finansų valdymo gebėjimus įgyvendinti VPS ir administruoti viešąsias lėšas. VPS administravimo darbuotoju negali būti asmuo, tuo pat metu esantis VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo nariu. Minimalūs reikalavimai VPS administravimo darbuotojams:

9.1.3.1. VPS administravimo vadovui – turėti aukštąjį universitetinį arba jam prilygintą išsilavinimą ir ne mažesnę nei 3 m. darbo patirtį projektų valdymo srityje, arba turėti ne mažesnę negu 5 m. darbo patirtį VPS, dvisektorių VPS ar kaimo vietovių vietos plėtros strategijų administravimo ir įgyvendinimo srityje;

9.1.3.2. VPS buhalterinės apskaitos specialistui ir (arba) finansininkui – turėti aukštąjį išsilavinimą buhalterinės apskaitos tvarkymo srityje ir ne mažesnę nei 2 m. darbo patirtį buhalterinės apskaitos tvarkymo ir (arba) finansų valdymo srityje, arba turėti ne mažesnę negu 2 m. darbo patirtį buhalterinės apskaitos tvarkymo ir (arba) finansų valdymo srityje įgyvendinant VPS, dvisektores VPS ar kaimo vietovių vietos plėtros strategijas (šis reikalavimas netaikomas, jeigu VPS finansų valdymui įsigyjamos buhalterinės apskaitos teikimo paslaugos iš paslaugos teikėjo);

9.1.3.3. VPS administratoriui – turėti aukštąjį išsilavinimą ir ne mažesnę negu 1 m. darbo patirtį projektų valdymo srityje; arba turėti ne mažesnę negu 2 m. darbo patirtį VPS, dvisektorių VPS ar kaimo vietovių vietos plėtros strategijų administravimo ir įgyvendinimo srityje;

9.1.3.4. viešųjų ryšių specialistui (ŽVVG teritorijos gyventojų aktyvumo skatintojui) – turėti aukštąjį išsilavinimą arba turėti ne mažesnę negu 1 m. darbo patirtį VPS, dvisektorių VPS ar kaimo vietovių vietos plėtros strategijų administravimo ir įgyvendinimo srityje.“

4. Pakeičiu II dalies 9.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.2. ŽVVG įsipareigoja VPS rengimo ir įgyvendinimo laikotarpiu reguliariai, ne rečiau kaip kas mėnesį arba ne vėliau kaip per savaitę po renginio, viešinti rengiamą VPS (jos rengimo etapus ir rezultatus), įgyvendinamą VPS, jos rezultatus pareiškėjo interneto svetainėje (jei tokią turi), socialiniuose tinkluose ir (ar) platformose, informaciniuose renginiuose (pvz., susitikimuose su pareiškėjo teritorijos gyventojais, veikiančių įmonių, organizacijų, savivaldos, verslo atstovais ir pan.) ir kitomis priemonėmis, numatytomis Aprašo II dalies 4.5 ir 4.6 papunkčiuose;“.

5. Pakeičiu II dalies 10.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.4. pagal priemonę „Vietos plėtros strategijų įgyvendinimas“ remiamai veiklai išskirtos šios tinkamos finansuoti VPS administravimo išlaidų kategorijos:

10.4.1. ŽVVG veiklos išlaidos (įskaitant dalyvavimo tinklaveikoje ir ŽVVG teritorinio bei tarptautinio bendradarbiavimo projektų išlaidos), kurioms gali būti skiriama ne daugiau kaip 75 proc. visos pagal Aprašo II dalies 3.3 papunktį apskaičiuotos paramos sumos. ŽVVG dalyvavimo tinklaveikoje išlaidoms turi būti skiriama ne mažiau kaip 5 proc. ŽVVG veiklos išlaidų;

10.4.2. ŽVVG teritorijos gyventojų aktyvinimo išlaidos – joms turi būti skiriama ne mažiau kaip 25 proc. visos pagal Aprašo II dalies 3.3 papunktį apskaičiuotos paramos sumos.

6. Pakeičiu II dalies 10.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.5. Bendrosios VPS administravimo išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti sąlygos nustatomos VPS administravimo taisyklėse. Tinkamomis finansuoti išlaidomis gali būti pripažįstamos šios VPS administravimo išlaidos, įskaitant PVM:

 

Eil Nr.

Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos ir atskirų išlaidų pavadinimai

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos

I

II

III

10.5.1.

ŽVVG veiklos išlaidos:

10.5.1.1.

susijusios su VPS vykdytojos darbo teisiniais santykiais ir mokymais:

10.5.1.1.1.

VPS administravimą vykdančių darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos:

Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį (Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras https://paramazuvininkystei.lt/fiksuoti-dydziai-ejrzaf).

Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje (šaltinis https://osp.stat.gov.lt/600) pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui  priklauso paramos gavėjas.

Rodiklio, kurį pasiekus išlaidos yra atlyginamos, matavimo vienetas – VPS administravimą vykdančių darbuotojų darbo valandų skaičius, val.

 

1. Fiksuotasis vieneto įkainis: Supaprastinto išlaidų apmokėjimo suma už matavimo vienetą arba procentinis dydis (fiksuotųjų normų atveju):

1.1. FĮ1 – VPS administravimą vykdančių darbuotojų vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis A, E, G, H, L, N, P, R, S ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių;

1.2. FĮ2 – VPS administravimą vykdančių darbuotojų vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, D, F, M, O, Q ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių;

1.3. FĮ3 – VPS administravimą vykdančių darbuotojų vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis J ir K ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių.

 

2. Pagal nustatytus fiksuotuosius vieneto įkainius apmokama suma už ataskaitinį laikotarpį apskaičiuojama VPS administravimą vykdančių darbuotojų faktiškai dirbtų valandų skaičių (val.) padauginus iš nustatyto fiksuotojo vieneto įkainio. Faktiškai dirbtu laiku taip pat laikomas ir apmokamas darbuotojų ligos laikas, už kurį pašalpą moka darbdavys, bei papildomas poilsio laikas, suteikiamas teisės aktuose nustatyta tvarka. Į fiksuotuosius vieneto įkainius jau įskaičiuotos darbuotojų kasmetinių atostogų išlaidos, todėl pagal nustatytus fiksuotuosius vieneto įkainius yra deklaruojamas tik faktiškai dirbtas laikas.

3. Fiksuotieji vieneto įkainių dydžiai atnaujinami kiekvienais metais vieną kartą per metus iki N metų II ketv. pab. Perskaičiuoti fiksuotieji vieneto įkainiai įsigalioja nuo atnaujintų dydžių paskelbimo dienos ir gali būti taikomi fiksuotųjų vieneto įkainių rezultatams, pasiektiems po atnaujintų fiksuotųjų vieneto įkainių įsigaliojimo dienos.

 

4. Siekiant gauti apmokėjimą iš Europos Komisijos pagal fiksuotuosius vieneto įkainius, fiksuotųjų vieneto įkainių rezultatams pagrįsti kaupiami šie rezultatų pasiekimą pagrindžiantys dokumentai:

4.1. darbo sutartis;

4.2.  darbo laiko apskaitos žiniaraštis;4.3. informacija apie priklausymą konkrečiam ekonomikos sektoriui, kuri pateikiama Lietuvos statistikos departamento interneto puslapyje (http://www2.stat.gov.lt:8777/imones/sektor.html; https://osp.stat.gov.lt/600). Paramos gavėjas kartu su mokėjimo prašymais Agentūrai teikia fiksuotųjų vieneto įkainių rezultatą pagrindžiančius dokumentus, kurie kaupiami ir saugomi Agentūroje.

 

5. Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

5.1.  tuo atveju, jeigu VPS darbuotojas tuo pat metu dirba kitoje organizacijoje, jo darbo laikas turi būti aiškiai aptartas ir individualus susitarimas dėl darbuotojo darbo laiko turi būti įformintas VPS vykdytojos administravimo vadovo įsakymu, nurodant savaitės dienas (kai taikoma), kuriomis darbuotojas dirbs, valandų skaičių per savaitę ar per mėn. bei funkcijas, kurias darbuotojas atliks (šie dokumentai turi būti pateikti kartu su mokėjimo prašymu, kuriame deklaruojamas darbo užmokestis, taip pat nurodant organizacijos, kurioje papildomai dirba darbuotojas, pavadinimą);

5.2. tas pats darbuotojas gali vykdyti kelių pareigybių funkcijas, jeigu jis atitinka toms pareigybėms keliamus minimalius kvalifikacijos reikalavimus;

5.3. VPS vykdytojos darbuotoju negali būti asmuo, tuo pat metu esantis VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo nariu.

 

6. Tinkamumo finansuoti laikotarpis – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d.

10.5.1.1.1.1.

VPS buhalterinė apskaita

VPS vykdytoja, neturinti VPS buhalterinės apskaitos specialisto ir (arba) finansininko, dirbančio pagal darbo sutartį, gali įsigyti buhalterinės apskaitos teikimo paslaugas iš paslaugos teikėjo – juridinio asmens, teikiančio jas pagal paslaugų teikimo arba kitas sutartis, arba fizinio asmens, veikiančio pagal verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą ir pasamdyto VPS vykdytojos pagal paslaugų teikimo ar kitas sutartis.

10.5.1.1.2.

komandiruočių išlaidos

 

1.     VPS vykdytojos darbuotojų ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos, jei jos atitinka joms taikomus nacionalinius teisės aktus ir šias sąlygas:

1.1. dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normos vykstantiems į užsienio komandiruotes asmenims visais atvejais negali viršyti maksimalių dienpinigių dydžių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų, apskaičiuotų vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;

1.2. jeigu projektą vykdančiam darbuotojui, vykstančiam į komandiruotes, dienpinigiai nemokami, šių asmenų maitinimo renginių metu išlaidos (jei tokios išlaidos numatytos ir kitiems renginio dalyviams) gali būti laikomos tinkamomis finansuoti;

1.3. jeigu asmuo nėra siunčiamas į komandiruotę, jam gali būti apmokamos (kompensuojamos) kelionių, gyvenamojo ploto nuomos, vykstančiųjų į užsienį draudimo, dalyvavimo renginiuose ir panašios išlaidos.

 

2. komandiruotės turi būti tiesiogiai susijusios su VPS priemonių įgyvendinimu, horizontaliųjų ES politikos sričių – darnaus vystymosi, įskaitant aplinkosaugą ir klimato kaitos mažinimo veiksmus, moterų ir vyrų lygių galimybių skatinimo, ES konkurencijos teisės – įgyvendinimu;

 

3. komandiravimui taikoma tvarka:

3.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, VPS vykdytojos darbuotojai komandiruojami VPS vykdytojos nustatyta vidaus tvarka;

3.2. kai komandiruotė yra į užsienį, VPS vykdytojos darbuotojai turi būti komandiruojami VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo sprendimu;

 

4. dienpinigių išlaidos (šios išlaidos gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti tik VPS vykdytojos darbuotojui (-ams), dirbančiam (-tiems) pagal darbo sutartį (-is)):

4.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, dienpinigiai nėra tinkamos finansuoti išlaidos;

4.2. kai komandiruotė yra į užsienį, dienpinigiai negali viršyti dienpinigių normų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;

 

5. nakvynės išlaidos:

5.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, nakvynės išlaidos gali būti pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu komandiruotė trunka daugiau negu vieną dieną ir yra ne VPS vykdytojos teritorijoje. Tinkamos finansuoti nakvynės išlaidos negali viršyti Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje, skelbiamoje www.esinvesticijos.lt, nurodytų apgyvendinimo Lietuvoje fiksuotųjų įkainių dydžio;

5.2. kai komandiruotė yra į užsienį, vienos nakvynės išlaidos negali viršyti gyvenamojo ploto nuomos dienos normos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės  2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;

 

6. medicininių išlaidų draudimas ir nelaimingų atsitikimų draudimas, apimantis mirties, neįgalumo ir traumų rizikas;

 

7. dalyvio mokestis (jeigu tokį numato renginio organizatorius) (nurodoma be PVM):

7.1. kai komandiruotė yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, vieno dalyvio (skirtas komandiruotėje dalyvaujančiam vienam asmeniui) mokesčio tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – ne daugiau kaip 50 (penkiasdešimt) Eur;

7.2. kai komandiruotė yra į užsienį, dalyvio (skirtas komandiruotėje dalyvaujančiam vienam asmeniui) mokesčio tinkamų finansuoti išlaidų įkainis – ne daugiau kaip 300 (trys šimtai) Eur.

10.5.1.1.3.

VPS administravimą atliekančių darbuotojų ir kolegialaus VPS valdymo organo narių mokymų išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

 

1. mokymai turi būti iš anksto suplanuoti, t. y. planuojamų mokymo renginių skaičius, mokymų valandų ir dalyvių skaičius turi atitikti patvirtintą VPS administravimo išlaidų poreikio pagrindimo aprašą;

 

2. mokymų turinys turi būti tiesiogiai susijęs su VPS vykdytojos tinkamumo sąlygų vykdymu, atrankos kriterijų ir įsipareigojimų laikymusi, VPS vykdytojos atliekamomis VPS administravimo funkcijomis, VPS įgyvendinamų priemonių turiniu, horizontaliomis ES politikos sritimis – darniu vystymusi, įskaitant aplinkosaugą ir klimato kaitos mažinimo veiksmus, moterų ir vyrų lygiomis galimybėmis, ES konkurencijos teise;

 

3. mokymo paslaugas gali organizuoti pati VPS vykdytoja arba pirkti iš kitų mokymo paslaugų teikėjų arba organizatorių;

 

4. mokymų paslaugų teikimo sąlygos:

4.1. mokymo paslaugas gali teikti mokymo paslaugų teikėjai (nurodomos alternatyvos):

4.1.1. juridiniai asmenys, kuriems kvalifikacijos ir kompetencijos įrodymo dokumentai išduoti patikimų subjektų, t. y. Švietimo ir mokslo institucijų registre (www.aikos.smm.lt) esančių juridinių asmenų, valstybės institucijų, valstybės įsteigtų viešųjų juridinių asmenų, kitų juridinių asmenų, kuriems Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos nustatyta tvarka yra išduota licencija ir (arba) leidimas mokyti pagal mokymų programas, atitinkančias planuojamų mokymų temą;

4.1.2. juridiniai asmenys, kurie yra akredituoti pagal Institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. sausio 23 d. įsakymu Nr. ISAK-109 „Dėl institucijų, vykdančių mokytojų ir švietimo pagalbą teikiančių specialistų kvalifikacijos tobulinimą, veiklos vertinimo ir akreditacijos taisyklių patvirtinimo“;

4.1.3. juridiniai asmenys, kuriems įstatymais nustatyta funkcija organizuoti ir vykdyti žemės ūkio veiklos subjektų ir ūkio subjektų, veikiančių kaimo plėtros, žuvininkystės srityse, kvalifikacijos tobulinimą;

4.1.4. fiziniai asmenys, turintys teisę vykdyti mokymų veiklą, užsiimantys ja pagal verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą. Jeigu mokymų paslauga įsigyjama iš fizinio asmens, jis turi atitikti lektoriui keliamus reikalavimus, nustatytus šios lentelės 1.1.3 papunkčio 4.2 papunktyje;

4.2. mokymų paslaugų negali teikti ir mokymus vedantys lektoriai negali būti VPS vykdytojos valdybos nariai, VPS vykdytojų darbuotojai (nei perkančiosios organizacijos, nei kitos VPS vykdytojos). Mokymus vedantys lektoriai turi turėti tinkamą ir dokumentais įrodomą kvalifikaciją ir (arba) kompetenciją, atitinkančią mokymų tematiką:

4.2.1. išsilavinimą, atitinkantį mokymų temą, arba 3 (trijų) pastarųjų metų darbo patirtį srityje, pagal kurią vedami mokymai, arba ne trumpiau kaip 1 (vienus) metus būti vykdę ugdomąją, šviečiamąją ar mokslo sklaidos veiklą, susijusią su numatomo (-ų) mokomojo (-ųjų) renginio (-ių) turiniu;

4.2.2. ne mažesnę kaip 3 (trijų) pastarųjų metų suaugusiųjų mokymo patirtį;

4.3. paslaugos, susijusios su įsigyjamos įrangos, technikos mechanizmų, programų naudojimu, laikomos instruktažu. Šios paslaugos nėra laikomos mokymais;

4.4. mokymai turi vykti Lietuvos Respublikos teritorijoje;

 

5. apie planuojamus mokymus turi būti tinkamai informuota Agentūra, t. y. likus ne mažiau kaip 7 darbo dienoms iki planuojamų mokymų pradžios VPS vykdytoja turi informuoti Agentūrą raštu apie planuojamus mokymus. Informacija apie planuojamus mokymus Agentūrai siunčiama el. p. [email protected]. Informaciniame rašte turi būti pateikta bent ši informacija: planuojamų mokymų tema, data, vieta, mokymų trukmė valandomis, mokymuose planuojantys dalyvauti asmenys, mokymus teiksiantis mokymų paslaugų teikėjas, lektorių vardai, pavardės, pareigos;

 

6. tinkamos finansuoti išlaidos ir taikomas didžiausias įkainis nustatomas vadovaujantis Bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaita, skelbiama www.esinvesticijos.lt. Tuo atveju, jeigu organizuojant mokymus būtinos ne visos bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotojo įkainio sudedamosios dalys, vadovaujamasi atskirų dalių įkainiais, nurodytais Bendrųjų įgūdžių mokymo fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo ataskaitoje. Tuo atveju, kai perkamos konkrečių mokymų paslaugos iš kitų mokymo paslaugų teikėjų vienam ar keliems VPS vykdytojos darbuotojams, tinkamos finansuoti išlaidos grindžiamos trimis komerciniais pasiūlymais.

10.5.1.2.

susijusios su VPS vykdytojos veiklos išlaikymu (su VPS įgyvendinimu susijusi veiklos dalis):

10.5.1.2.1.

kanceliarinių prekių ir popieriaus įsigijimo (raštinės reikmenys)

-

10.5.1.2.2.

ryšio paslaugų įsigijimo

Tinkamos finansuoti išlaidos:

 

1. ryšių (interneto, serverio, telefono, pašto ir kt.) paslaugų išlaidos (vidaus darbo dokumentuose turi būti aiškiai nurodyta, kuriam darbuotojui suteikiama galimybė naudotis mobiliaisiais ryšiais, ir nustatyti limitai pagal naudojamų ryšių rūšis);

 

2. pašto, įskaitant pašto kurjerių paslaugas.

10.5.1.2.3.

VPS vykdytojos visuotinių narių susirinkimų ir kolegialaus valdymo organo posėdžių išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

 

1. VPS vykdytojos visuotiniuose narių susirinkimuose ir kolegialaus valdymo organo posėdžiuose svarstomi klausimai turi būti tiesiogiai susiję su VPS įgyvendinimu;

 

2. tinkamos finansuoti išlaidos:

2.1. VPS vykdytojos visuotinių narių susirinkimų ir kolegialaus valdymo organo posėdžių, kuriuose svarstomi klausimai yra tiesiogiai susiję su VPS įgyvendinimu, organizavimo ir dalyvavimo juose išlaidos;

2.2. Patalpų nuoma iš VPS darbuotojo ar VPS vykdytojos valdybos nario nėra tinkamos finansuoti išlaidos.

10.5.1.2.4.

VPS vykdytojos dalyvavimo tinkluose nario mokestis

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

 

1. Tinkami ŽVVG tinklai:  žuvininkystės regionų ŽVVG tinklai, kurių ne mažiau kaip keturi nariai yra ŽVVG, gavusios paramą VPS įgyvendinti pagal Aprašą;

 

2. Tinkamos finansuoti išlaidos – nario mokestis dalyvaujant tinkamo ŽVVG tinklo veikloje (tinklaveikoje);

 

3. ŽVVG dalyvavimo tinklaveikoje galimas išlaidų dydis nurodytas 10.4.1 papunktyje.

10.5.1.2.5.

VPS vykdytojos atstovavimo išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. VPS vykdytojos atstovavimas leidžiamas Lietuvos Respublikoje ir kitose ES valstybėse narėse vykstančiuose renginiuose, tiesiogiai susijusiuose su VPS įgyvendinimu;

2. VPS vykdytojai gali atstovauti:

2.1. VPS vykdytojos nariams atstovaujantys asmenys. Jeigu renginys vyksta užsienyje, jie turi būti deleguoti ŽVVG visuotinio narių susirinkimo arba VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo sprendimu, kuris turi būti viešai skelbiamas VPS vykdytojos interneto svetainėje. Sprendime turi būti nurodytas VPS vykdytojos atstovavimo poreikio pagrindimas;

2.2. VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo nariai. Jeigu renginys vyksta užsienyje, jie turi būti deleguoti VPS vykdytojos kolegialaus valdymo organo sprendimu, kuris turi būti viešai skelbiamas VPS vykdytojos interneto svetainėje. Sprendime turi būti nurodytas VPS vykdytojos atstovavimo poreikio pagrindimas;

2.3. VPS vykdytojos darbuotojai. VPS vykdytojos darbuotojų komandiravimo tvarka nustatyta šios lentelės 10.5.1.1.2 eilutėje (visos ŽVVG darbuotojų patirtos atstovavimo išlaidos turi būti priskiriamos prie 10.5.1.1.2 eilutės, skirtos ŽVVG darbuotojų komandiruočių išlaidoms);

3. tinkamos finansuoti išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai (dienpinigiai gali būti mokami tik VPS vykdytojos darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis), nakvynės išlaidos, dalyvio mokestis, draudimo išlaidos. Taikomos tos pačios specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos, įskaitant tinkamų finansuoti išlaidų įkainius, nurodytos šios lentelės 10.5.1.1.2 eilutėje.

10.5.1.2.6.

viešųjų paslaugų teikėjų paslaugos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. viešųjų paslaugų teikėjų paslaugos turi būti tiesiogiai susijusios su VPS vykdytojos vykdoma veikla, susijusia su VPS įgyvendinimu, siekiant užtikrinti atitiktį ŽVVG tinkamumo sąlygoms, ŽVVG prisiimtiems įsipareigojimams, tinkamą vietos projektų vertinimą, tinkamą VPS ir vietos projektų įgyvendinimo valdymą ir kontrolę;

2. tinkamos finansuoti išlaidos:

2.1. banko mokesčiai (susijusios su atsiskaitomosios sąskaitos, kuri skirta paramos VPS įgyvendinti lėšoms, atidarymu ir aptarnavimu);

2.2. draudimo įmokų išlaidos (draudimo įmokos turi būti susijusios su paramos VPS administravimui lėšomis įgyto ilgalaikio turto draudimo paslaugomis VPS įgyvendinimo laikotarpiu, bet ne ilgiau kaip iki 2029 m. lapkričio 30 d.);

2.3. valstybės įmonės Registrų centro Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto kadastro ir registro viešosios paslaugos (piniginės nuobaudos, skiriamos juridiniam asmeniui už pavėluotą ar netinkamą privalomų duomenų atnaujinimą, yra netinkamos finansuoti);

2.4. valstybės įmonės Žemės ūkio duomenų centro paslaugos;

2.5. nepriklausomų audito įmonių, įrašytų į audito įmonių sąrašą pagal Lietuvos Respublikos audito įstatymą, paslaugos, susijusios su VPS įgyvendinimo tinkamumo vertinimu;

2.6. kitų valstybės institucijų, valstybės įmonių viešosios paslaugos, susijusios su VPS įgyvendinimu;

2.7. dokumentų, reikalingų atsiskaitymui už panaudotą paramą VPS administruoti, vertimo į lietuvių kalbą paslaugos su vertimų biuro antspaudu arba notaro patvirtinimu;

2.8. automobilio parkavimo išlaidos.

10.5.1.3.

susijusios su VPS vykdytojos veiklos išlaikymu (ūkio dalis):

10.5.1.3.1.

biuro patalpų nuomos išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. biuro patalpų nuomos sutartis turi būti įregistruota VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre;

2. nuomojamų biuro patalpų plotas negali viršyti 100 kv. m. (jeigu viršija, tinkamomis finansuoti išlaidomis proporcingai pripažįstama dalis biuro patalpų nuomos mokesčio);

3. biuro patalpose, kurios yra išlaikomos iš VPS administravimo lėšų, negali būti registruoti ir vykdyti veiklos kiti juridiniai asmenys (pvz., miesto VVG, kaimo VVG), išskyrus juridinius asmenis, kuriuos yra įsteigusi VPS vykdytoja įgyvendindama bendradarbiavimo projektus.

10.5.1.3.2.

biuro patalpų remonto išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. biuro patalpų remontas leidžiamas tik tuo atveju, jeigu biuro patalpos nuosavybės teise priklauso VPS vykdytojai arba yra nuomojamos arba naudojamos panaudos teise, kai biuro patalpų nuomos arba panaudos sutartis įregistruota VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre ir ji galioja ne trumpiau kaip iki VPS įgyvendinimo pabaigos;

2. biuro patalpų remontas pripažįstamas tinkamomis finansuoti išlaidomis vieną kartą per VPS įgyvendinimo laikotarpį;

3. biuro patalpų remonto išlaidos turi būti patirtos ne anksčiau kaip nuo VPS patvirtinimo iki 2029 m. lapkričio 30 d.

10.5.1.3.3.

biuro patalpų įrenginių įsigijimo, įrengimo, aptarnavimo, remonto ir utilizavimo išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. biuro patalpų įrenginiai turi būti susiję su darbuotojų būtinų darbo sąlygų užtikrinimu (pvz., kondicionavimo, vėdinimo, sanitarinių mazgų įrenginiai), biuro patalpose esančio turto apsauga (pvz., ilgalaikio turto apsaugos priemonių įsigijimo ir sumontavimo išlaidos (pvz., apsauginės langų žaliuzės));

2. biuro patalpų įrenginių įsigijimo išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis vieną kartą per VPS įgyvendinimo laikotarpį, išskyrus šiuos atvejus:

2.1. kai biuro patalpų įrenginiai visiškai nudėvimi, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;

2.2. kai konkretus biuro patalpų įrenginys nepataisomai sugenda arba jo remonto išlaidos sudaro daugiau kaip 50 proc. sugedusio biuro patalpų įrenginio pirkimo vertės;

2.3. jeigu įvyko draudžiamasis įvykis, o draudikas numato kompensuoti tik likutinę apdrausto biuro patalpų įrenginio vertės dalį, kurios nepakanka naujam analogiškam biuro patalpų įrenginiui įsigyti;

3. jeigu taikomos šios eilutės 2.2 ir 2.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, VPS vykdytoja, įsigijusi naują biuro patalpų įrenginį, su mokėjimo prašymu turi pateikti dokumentą, kuriuo pažymima, kad keičiamas biuro patalpų įrenginys buvo sugadintas, ir dokumentą, kuriuo įrodoma, kad konkretus sugadintas biuro patalpų įrenginys buvo atiduotas utilizuoti. Jeigu dėl draudžiamojo įvykio draudikas išmokėjo draudimo išmoką, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstama ta išlaidų dalis, kurios nepadengia draudimo išmoka;

4. jeigu taikomos šios eilutės 2.1–2.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, tinkamos finansuoti išlaidos – biuro patalpų įrenginių utilizavimo mokestis.

10.5.1.3.4.

biuro baldų įsigijimo, remonto ir utilizavimo išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. konkrečių biuro baldų įsigijimo išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis vieną kartą per VPS įgyvendinimo laikotarpį, išskyrus šiuos atvejus:

1.1. kai konkretūs biuro baldai visiškai nudėvimi, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;

1.2. kai konkretūs biuro baldai nepataisomai sugenda arba jų remonto išlaidos sudaro daugiau kaip 50 proc. sugedusio biuro baldo pirkimo vertės;

1.3. jeigu įvyko draudžiamasis įvykis, o draudikas numato kompensuoti tik likutinę apdraustų biuro baldų vertės dalį, kurios nepakanka naujam analogiškam biuro baldui įsigyti;

1.4. kai įsigyjami archyvavimo baldai;

2. jeigu taikomos šios eilutės 1.2 ir 1.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, VPS vykdytoja, įsigijusi naują biuro baldą, su mokėjimo prašymu turi pateikti dokumentą, kuriuo pažymima, kad keičiamas biuro baldas buvo sugadintas, ir dokumentą, kuriuo įrodoma, kad konkretus sugadintas biuro baldas buvo atiduotas utilizuoti. Jeigu dėl draudžiamojo įvykio draudikas išmokėjo draudimo išmoką, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstama ta išlaidų dalis, kurios nepadengia draudimo išmoka;

3. jeigu taikomos šios eilutės 1.1–1.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, tinkamos finansuoti išlaidos – biuro baldų įrenginių utilizavimo mokestis ir didelių gabaritų baldų vežimo iki didelių gabaritų (stambiagabaričių) atliekų surinkimo aikštelių arba sąvartynų, arba kitų atliekų tvarkymo aikštelių paslauga;

4. biuro baldų įsigijimo išlaidos pripažįstamos tinkamomis, jeigu jos patirtos ne anksčiau kaip nuo VPS patvirtinimo iki 2029 m. lapkričio 30 d. (išimtis taikoma archyvavimo baldams ir atvejams, nurodytiems šios eilutės 1.2–1.3 papunkčiuose – šiais atvejais išlaidos yra tinkamos nuo VPS patvirtinimo datos).

10.5.1.3.5.

biuro technikos ir įrangos įsigijimo, aptarnavimo ir remonto arba nuomos išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. tinkamos finansuoti išlaidos: prekių (vienos prekės vertė iki 3 tūkst. Eur), tarp jų biuro įrangos ar mobiliojo telefono aparato, tiesiogiai susijusių su VPS įgyvendinimu, įsigijimo išlaidos;

2. biuro įrangos aptarnavimo ir eksploatacijos (įskaitant programinės įrangos atnaujinimą), remonto išlaidos arba biuro technikos ir įrangos nuomos išlaidos, atsižvelgiant į VPS vykdytojos darbuotojų skaičių;

3. biuro technikos ir įrangos įsigijimo išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti išlaidomis vieną kartą per VPS įgyvendinimo laikotarpį, išskyrus šiuos atvejus:

3.1. kai biuro technika ir (arba) įranga visiškai nudėvima, atsižvelgiant į atitinkamos rūšies turto naudojimo laiką ir taikomas turto nusidėvėjimo normas;

3.2. kai biuro technika ir (arba) įranga nepataisomai sugenda arba jos remonto išlaidos sudaro daugiau kaip 50 proc. sugedusios biuro technikos ir (arba) įrangos pirkimo vertės;

3.3. jeigu įvyko draudžiamasis įvykis, o draudikas numato kompensuoti tik likutinę apdraustos biuro technikos ir įrangos vertės dalį, kurios nepakanka naujai analogiškai biuro technikai ir (arba) įrangai įsigyti;

4. jeigu taikomos šios eilutės 3.2 ir 3.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, VPS vykdytoja, įsigijusi naują biuro techniką ir (arba) įrangą, su mokėjimo prašymu turi pateikti dokumentą, kuriuo pažymima, kad keičiama biuro technika ir (arba) įranga buvo sugadinta, ir dokumentą, kuriuo įrodoma, kad konkreti sugadinta biuro technika ir (arba) įranga buvo atiduota utilizuoti. Jeigu dėl draudžiamojo įvykio draudikas išmokėjo draudimo išmoką, tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįstama ta išlaidų dalis, kurios nepadengia draudimo išmoka;

5. jeigu taikomos šios eilutės 3.1–3.3 papunkčiuose nurodytos išimtys, tinkamos finansuoti išlaidos – biuro technikos ir įrangos (išskyrus kompiuterinę programinę įrangą) utilizavimo mokestis.

10.5.1.3.6.

biuro patalpų komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. tinkamų finansuoti komunalinių paslaugų (pvz., šildymo, elektros energijos, vandens, šiukšlių išvežimo) ir patalpų priežiūros (pvz., valymo) išlaidų dydis nustatomas įvertinus santykį tarp faktinio biuro patalpų ploto (kv. m) ir didžiausio tinkamo finansuoti biuro patalpų ploto (kv. m), kuris yra ne daugiau kaip 100 kv. m.:

1.1. jeigu faktinis biuro patalpų plotas (kv. m) neviršija didžiausio tinkamo finansuoti biuro patalpų ploto (kv. m), biuro patalpų komunalinės paslaugos yra tinkamos finansuoti 100 proc., išskyrus atvejį, kai biuro patalpos užima dalį pastato ploto;

1.2. jeigu faktinis biuro patalpų plotas (kv. m) viršija didžiausią tinkamą finansuoti biuro patalpų plotą (kv. m), biuro patalpų komunalinės paslaugos yra tinkamos finansuoti įvertinus santykį tarp faktinio biuro patalpų ploto (kv. m) ir didžiausio tinkamo finansuoti biuro patalpų ploto (kv. m), išskyrus atvejį, kai biuro patalpos užima dalį pastato ploto;

1.3. jeigu biuro patalpos užima dalį pastato ploto, biuro patalpų komunalinių paslaugų tinkamos finansuoti išlaidos apmokamos taikant pro rata principą, atsižvelgiant į pastato plotą (kv. m), biuro plotą (kv. m) ir didžiausią tinkamą finansuoti biuro patalpų plotą (kv. m);

2. biuro patalpų komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidos apmokamos taip:

2.1. jeigu VPS vykdytojos biuro patalpos nuosavybės teise priklauso VPS vykdytojai, biuro patalpų komunalinių paslaugų ir priežiūros išlaidos apmokamos pagal komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros teikėjų VPS vykdytojai pateiktas sąskaitas, vadovaujantis šios išlaidų eilutės 1 punkte nustatyta metodika;

2.2. jeigu VPS vykdytojos biuro patalpos yra nuomojamos arba naudojamos panaudos teise, biuro patalpų komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidos apmokamos šiais alternatyviais būdais:

2.2.1. pagal nuomotojo arba panaudos davėjo, arba komunalinių paslaugų teikėjo kiekvieną mėnesį pateiktą VPS vykdytojai sąskaitą, kurioje nurodomos praėjusio mėnesio komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidos, apskaičiuotos vadovaujantis šios išlaidų eilutės 1 punkte nustatyta metodika (išlaidos turi būti išskaidytos pagal komunalinių ir patalpų priežiūros paslaugų rūšis, o ne pateikiamos kaip bendra suma);

2.2.2. jeigu nuomotojas arba panaudos davėjas yra savivaldybė, kita valstybės institucija ar savivaldybės įstaiga, turinti patvirtintą komunalinių paslaugų ir patalpų priežiūros išlaidų apskaičiavimo metodiką, taikomą jos disponuojamų patalpų nuomininkams arba panaudos gavėjams, gali būti taikoma jų metodika, atsižvelgiant į didžiausią tinkamą finansuoti biuro patalpų plotą (kv. m) (kai biuro patalpų plotas aktualus pagal metodiką).

10.5.1.3.7.

transporto priemonės (automobilio) įsigijimo arba nuomos (įskaitant išperkamąją nuomą) ir išlaikymo išlaidos

Specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos:

1. tinkamos finansuoti išlaidos: susijusios su transporto priemonės (automobilio) nuoma tik iš įmonių, kurių įprastinė ūkinė veikla yra automobilių nuoma (įskaitant transporto eksploatavimo, aptarnavimo, draudimo, kuro ir remonto išlaidas).

2. Jei naudojama VPS vykdytojos darbuotojo arba VPS vykdytojos valdybos nario transporto priemonė (automobilis),  tokiu atveju tinkamos finansuoti tik išlaidos kurui.

3. Tinkamos finansuoti automobilio nuomos išlaidos negali viršyti 6 tūkst. Eur per metus. Vidaus darbo dokumentuose, vadovaujantis automobilio eksploatacijos technine dokumentacija, turi būti nustatytos automobilio eksploatavimo sąnaudos, kuro limitas metams (tinkamos finansuoti išlaidos kurui negali viršyti 6 tūkst. Eur per metus).

10.5.2.

ŽVVG teritorijos gyventojų aktyvinimo išlaidos:

10.5.2.1.

susijusios su ŽVVG teritorijos gyventojų aktyvinimo ir kita viešųjų ryšių veikla:

10.5.2.1.1.

Fiksuotąją sumą sudaro visų:

1. pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas, kuriame turi būti pateikta informacija apie veiksmą akcentuojant iš ES gaunamą finansinę paramą;

c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama.

1.1.     Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio:

1.1.1. kodas – FS-01-01;

1.1.2. supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas – įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM.

1.2. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio:

1.2.1. kodas – FS-01-02;

1.2.2. supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas – įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM.

 

2. visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema.

2.1. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio:

2.1.1. kodas – FS-01-03;

2.1.2. supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas – įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM.

2.2. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio:

2.2.1. kodas – FS-01-04;

2.2.2. supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas – įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM.

10.5.2.1.2.

Kitos ŽVVG teritorijos gyventojų aktyvinimo išlaidos:

1. interneto svetainės sukūrimo, modifikavimo, palaikymo ir priežiūros paslaugos. Išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti sąlygos;

2. viešinimo ir aktyvinimo renginiai. Atlyginimas renginio vedėjui yra tinkamos finansuoti išlaidos, jeigu organizuojamas renginys – konferencija. Renginio vedėju negali būti samdomas VPS vykdytojos darbuotojas ar kolegialaus valdymo organo narys, taip pat bet kurios kitos ŽVVG darbuotojas ar kolegialaus valdymo organo narys. Informaciją apie planuojamą renginį, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki planuojamo renginio pradžios, VPS vykdytoja Agentūrai siunčia el. p. [email protected]. Informaciniame rašte turi būti pateikta bent ši informacija: planuojamo renginio tema, data, vieta, darbotvarkė, trukmė valandomis;

3. mobiliosios įrangos, reikalingos viešinimo ir aktyvinimo renginiams, įsigijimas (pvz., nešiojamas kompiuteris, reprezentacinės palapinės, informaciniai stendai ir pan.);

4. informavimas spaudoje, per televiziją, radijo kanalais;

5. vaizdo, garso medžiaga, elektroniniai leidiniai;

6. plakatai, aiškinamieji stendai, informacinės lentos, kitos išorinės ženklinimo priemonės;

7. potencialių vietos projektų paraiškų teikėjų mokymai. Mokymai turi būti tiesiogiai susiję su vietos projektų rengimu pagal konkrečias VPS priemones, kurių rengimui reikia specifinių žinių. Lektoriumi už atlygį negali būti samdomas VPS vykdytojos darbuotojas ar kolegialaus valdymo organo narys, taip pat bet kurios kitos ŽVVG darbuotojas ar kolegialaus valdymo organo narys. Informaciją apie planuojamus mokymus, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki planuojamų mokymų pradžios, VPS vykdytoja Agentūrai siunčia el. p. [email protected]. Informaciniame rašte turi būti pateikta bent ši informacija: planuojamų mokymų tema, data, vieta, mokymų trukmė valandomis, mokymuose planuojantys dalyvauti asmenys, mokymus teiksiantis mokymų paslaugų teikėjas, lektorių vardai, pavardės, pareigos;

8. išlaidos susijusios su transporto priemonės (automobilio) nuoma tik iš įmonių, kurių įprastinė ūkinė veikla yra automobilių nuoma (įskaitant transporto eksploatavimo, aptarnavimo, draudimo, kuro ir remonto išlaidas). Taip pat pagal panaudos sutartį naudojamo automobilio išlaidos kurui. Taikomos tos pačios specialiosios išlaidų pripažinimo tinkamomis sąlygos, nurodytos šios lentelės 10.5.1.3.7 eilutėje;

9. darbo užmokestis pagal darbo sutartį VPS viešųjų ryšių specialistui gali sudaryti ne daugiau kaip 50 procentų visų ŽVVG teritorijos gyventojų aktyvinimui skirtų išlaidų;

10. komandiruočių išlaidos pagal darbo sutartį VPS viešųjų ryšių specialistui, atitinkančios šios lentelės 10.5.1.1.2. eilutėje nustatytas sąlygas.

10.5.3.

Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

10.5.3.1.

 

1. neišvardytos šio Aprašo 10.5 papunktyje;

2. išlaidų dalis, viršijanti tinkamų finansuoti išlaidų įkainį (kai toks yra nustatytas);

3. atlyginimai VPS administravimą atliekantiems juridiniams asmenims, pasamdytiems VPS vykdytojos pagal paslaugų teikimo ar kitas sutartis, išskyrus buhalterinės apskaitos paslaugas, taip pat atlyginimai VPS administravimą atliekantiems fiziniams asmenims, veikiantiems pagal verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą ir pasamdytiems VPS vykdytojos pagal paslaugų teikimo ar kitas sutartis, išskyrus buhalterinės apskaitos paslaugas;

4. nekilnojamojo turto įsigijimo išlaidos;

5. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

6. nepagrįstai didelės išlaidos (kilus įtarimui dėl kainų padidinimo, Agentūra vadovaujasi vidaus procedūrose nustatytomis kainų pagrįstumo kontrolės priemonėmis);

7. išlaidos, nepagrįstos faktine atliktų darbų ar suteiktų paslaugų verte (kilus įtarimui Agentūra atlieka VPS vykdytojos patikras vietoje ir (arba) galimo pažeidimo tyrimą);

8. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, kitų piniginių išteklių, kuriais disponuoja valstybė ir (arba) savivaldybės, ES fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšų ir (arba) deklaruotos (arba pripažintos deklaruotinomis) EK arba kitai tarptautinei institucijai ir kurioms apmokėti skyrus ES fondų lėšų jos būtų pripažintos tinkamomis finansuoti ir (arba) apmokėtos, ir (arba) deklaruotos EK arba kitai tarptautinei institucijai daugiau nei vieną kartą;

9. skolos palūkanos, išskyrus atvejus, kai teikiamos palūkanų ar garantinio mokesčio subsidijos;

10. Rusijos Federacijoje, Baltarusijos Respublikoje, Rusijos Federacijos aneksuotame Kryme, Moldovos Respublikos Vyriausybės nekontroliuojamoje Padniestrės teritorijoje, Sakartvelo Vyriausybės nekontroliuojamose Abchazijos ir Pietų Osetijos teritorijose pagamintos prekės bei paslaugos ir darbai, atlikti šių šalių paslaugų ar darbų teikėjų;

11. EJRŽAF finansavimo reikalavimų neatitinkančiomis išlaidomis taip pat laikomos išlaidos, nurodytos Reglamento (ES) Nr. 2021/1139 13 straipsnyje.“

 

7. Pakeičiu II dalies 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Projektų veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.

Pagal priemonę „Vietos plėtros  strategijų rengimas“ projektų veiklų įgyvendinimui taikomas supaprastintai apmokamų išlaidų dydis, apskaičiuotas vadovaujantis Vietos plėtros strategijos parengimo fiksuotųjų sumų nustatymo tyrimu, ir yra 13 567,41 Eur be PVM (14 524,99 Eur su PVM). Vietos plėtros strategijos parengimo fiksuotos sumos įkainio tyrimo rezultatai skelbiami Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainės Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/lt/dokumentai-ir-leidiniai/metodines-pagalbos-centras/803.“

8. Pakeičiu 2 priedo III skyriaus 3.2. papunktį ir jį išdėstau taip:

 

„,3.2.

projekto tikslas, veiklos yra įvykdomos ir jų rezultatai pamatuojami ir pasiekiami per projekto įgyvendinimo laikotarpį, projekto įgyvendinimo trukmė atitinka Aprašo II dalies 4.4 papunktyje nurodytus reikalavimus;

Taip

Ne

 

 

9. Pakeičiu 4 priedo II skyriaus 6.1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.1.3. didžiausia paramos vietos projektui įgyvendinti lyginamoji dalis:

6.1.3.1. 100 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kai vietos projektas yra ne pelno ir jį teikia NVO ar kitas viešasis juridinis asmuo, o remiami veiksmai atitinka vieną iš kriterijų: 1) atitinka kolektyvinius interesus; 2) turi kolektyvinį paramos gavėją arba 3) turi inovacinių aspektų, kai tinkama, vietos (ŽVVG teritorijos) lygmeniu ir užtikrina galimybę visuomenei susipažinti su jų rezultatais;

6.1.3.2. 50 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kai vietos projektas yra privataus žuvininkystės verslo pobūdžio (po jo įgyvendinimo projekte įsipareigojama gauti grynųjų pajamų) ir jį teikia juridinis (privatus arba viešas) arba fizinis asmuo. Fizinių asmenų privataus žuvininkystės verslo pobūdžio vietos projektais laikomi vietos projektai, kurie yra teikiami fizinių asmenų, vietos projekto paraiškos pateikimo dieną arba vietos projekto įgyvendinimo metu veikiančių pagal verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą, arba teikiami uždarųjų akcinių bendrovių ar kitą teisinį statusą turinčių juridinių asmenų, kai jų steigėjais yra vienas fizinis asmuo. Šiame papunktyje nurodytas paramos intensyvumas privataus žuvininkystės verslo pobūdžio vietos projektams didinamas arba mažinamas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 2021/1139 III priedu;

6.1.3.3. 75 proc. tinkamų finansuoti išlaidų, kai vietos projektas yra skirtas žuvininkystės verslui plėtoti arba pradėti, jį teikia juridinis arba fizinis asmuo, ir pareiškėjas įrodo, kad vietos projektas yra inovatyvus vietos lygiu. Visuomenei turi būti suteikiama galimybė susipažinti su vietos projekto veiksmais ir rezultatais. Fizinių asmenų privataus žuvininkystės verslo pobūdžio vietos projektais laikomi vietos projektai, kurie yra teikiami fizinių asmenų, vietos projekto paraiškos pateikimo dieną arba vietos projekto įgyvendinimo metu veikiančių pagal verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą;

6.1.3.4. ŽVVG turi teisę sumažinti didžiausią paramos lyginamąją dalį, nurodytą 6.1.3.1–6.1.3.3 papunkčiuose.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                                                                      Kęstutis Navickas