PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2023 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO
2023 m. balandžio 13 d. Nr. T3-100
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 2 ir 6 punktais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. A1-832 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2023 metais savivaldybių patvirtintoms užimtumo didinimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2023 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“, Prienų rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti Prienų rajono savivaldybės administracijos direktorių patvirtinti lėšų paskirstymą 2023 metų užimtumo didinimo programos dalyviams.
Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo ar įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2023 m. balandžio 13 d.
sprendimu Nr. T3-100
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2023 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų rajono savivaldybės 2023 metų užimtumo didinimo programa (toliau – Programa) parengta ir vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. A1-911 redakcija) (toliau – Aprašas).
2. Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Atvejo vadybininkas ir priemonių koordinatorius – atsakingas už susitarimų dėl integracijos į darbo rinką su Tikslinėmis grupėmis rengimą ir pasirašymą vykdantis bei Susitarimų ir priemonių įgyvendinimą koordinuojantis Prienų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
2.4. Tikslinė grupė – Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje ir 48 straipsnio 2 dalyje nurodyti asmenys (toliau – Tikslinė grupė).
2.5. Atvejo komanda – skirta padėti nustatyti ir pašalinti Tikslinių grupių įsidarbinimą ribojančias aplinkybes. Atvejo komanda sudaroma iš Savivaldybės institucijų, Užimtumo tarnybos, Paslaugų ir Priemonių teikėjų atstovų ir kitų asmenų.
3. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Užimtumo įstatyme ir Vietos savivaldos įstatyme apibrėžtas sąvokas.
4. Programos tikslas – tvarus užimtumas, skirtas nustatyti ir padėti pašalinti Tikslinių grupių įsidarbinimą ribojančias aplinkybes, pasiekti kuo didesnį gyventojų užimtumą, kad kiekvienas gyventojas galėtų rasti turimą kvalifikaciją atitinkantį darbą ir užsitikrinti tinkamą pragyvenimo lygį, skatinti darbo vietų kūrimą ir darbo paklausą, didinti darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms, laisvus darbo išteklius integruoti į darbo rinką ir juos išlaikyti.
5. Šioje Programoje numatomas programos tikslas, uždaviniai, darbų pobūdis ir apimtys, vykdymo terminai, organizavimas ir trukmė, skiriamos lėšos ir lėšų šaltiniai.
6. Programos parengimą lėmė poreikis mažinti skurdą ir ilgalaikį nedarbą, nes su sunkumais darbo rinkoje dažnai susiduria žemą išsilavinimą turintys asmenys, kuriems sudėtinga rasti jų kompetenciją atitinkantį darbą. Ilgalaikis nedarbas turi įtakos bedarbių asmenų motyvacijos stokai, socialinę riziką ir skurdą patiriantys asmenys taip pat labai sunkiai integruojami į darbo rinką, nes, būdami ilgą laiką ekonomiškai neaktyvūs, praranda socialinius ir darbinius įgūdžius. Šios priežastys neretai nulemia tai, kad šie socialiai pažeidžiami asmenys tampa ilgalaikiais piniginės socialinės paramos gavėjais.
7. Programos uždaviniai:
7.1. padėti sunkiai integruojamiems į darbo rinką bedarbiams laikinai įsidarbinti (ar neterminuotai) ir užsidirbti pragyvenimui būtinas lėšas;
7.3. sušvelninti nedarbo pasekmes ir atlikti socialiai naudingus darbus siekiant palaikyti ir (ar) plėtoti vietos socialinę infrastruktūrą;
7.5. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;
8. Pirmenybė dalyvauti Programoje bus teikiama bedarbiams, praradusiems darbinius įgūdžius dėl ilgalaikio nedarbo, dėl įvairių socialinių priežasčių nedirbantiems ir dėl to atsidūrusiems sunkioje materialinėje padėtyje.
9. Programos organizatorius – Prienų rajono savivaldybės administracija. Programa įgyvendinama savivaldybės teritorijoje.
11. Savivaldybė Programos projektą rengia atsižvelgdama į bendrą gyventojų skaičių, savivaldybės teritorijoje gyvenančių bedarbių, gaunančių socialinę pašalpą, bei besirengiančių darbo rinkai asmenų skaičių, jo kitimo tendencijas. Priemonių teikėjų atranką organizuoja Savivaldybės institucijos sudaryta komisija, į komisijos sudėtį įtraukiami Savivaldybės administracijos, Užimtumo tarnybos specialistai, NVO atstovai. Paslaugų asmeniui poreikį ir tikslingumą nustato Atvejo komanda.
II SKYRIUS
GYVENTOJŲ UŽIMTUMO BŪKLĖS ANALIZĖ
12. Analizei naudojami naujausi oficialių statistikos duomenų šaltinių (2021–2023 m.) skelbiama statistika bei Savivaldybės administracijos struktūrinių ir struktūrinių teritorinių padalinių pateikti duomenys.
13. Savivaldybės socialinės ekonominės ir demografinės situacijos įvertinimas.
Bendras gyventojų skaičius Prienų rajono savivaldybės teritorijoje kasmet mažėja. 2022 m. Prienų rajono savivaldybėje buvo 25,0 tūkst. gyventojų, iš jų 15,4 tūkst. (60 proc.) darbingo amžiaus asmenų, 3,4 tūkst. (14,4 proc.) vaikų iki 15 metų, 6,1 tūkst. (26,0 proc.) pensinio amžiaus gyventojų.
Statistiniai rodikliai |
2020-01-01 |
2021-01-01 |
2022-01-01 |
Pokytis +, - lyginant su praėjusiais metais |
Gyventojų skaičius |
25806 |
25466 |
25010 |
-456 |
Iš jų: |
|
|
|
|
Gyventojai (0–15metų) amžiaus |
3714 |
3660 |
3436 |
-224 |
Darbingo amžiaus gyventojų skaičius |
15376 |
15216 |
15429 |
+213 |
Pensinio amžiaus gyventojų skaičius |
6716 |
6590 |
6145 |
-445 |
Demografinės senatvės koeficientas |
175 |
173 |
175 |
+2 |
Užimtumo tarnybos Kauno klientų aptarnavimo departamento Prienų skyriuje 2023 m. sausio 1 d. įregistruota 1100 bedarbių, kurie sudarė 7,1 procento savivaldybės darbingo amžiaus gyventojų. Moterys sudarė 44,4 proc. (488), vyrai – 55,6 proc. (612). Nuo 2020 m. iki 2022 m. gruodžio mėn. registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų skaičius procentais nukrito nuo 14,4 iki 7,1 proc.
Bedarbio statusą turinčių ir besirengiančių darbo rinkai asmenų išskirstymas į grupes
Asmenų grupės |
Skaičius |
Nėščios moterys |
4 |
Rūpintiniai |
- |
Grįžę iš laisvės atėmimo vietų |
8 |
Piniginės socialinės paramos gavėjai |
548 |
Priklausomi nuo narkotinių medžiagų ir alkoholio |
138 |
Prekybos žmonėmis aukos |
- |
Buvę politiniai kaliniai ir tremtiniai |
- |
Turintys pabėgėlio statusą |
1 |
Asmenys, patiriantys socialinę riziką |
148 |
Vyresni nei 40 m. |
310 |
Ilgalaikių bedarbių |
1100 |
Iš jų besirengiančių darbo rinkai |
333 |
Nuo 2020 m. Prienų rajono savivaldybėje pradėtas taikyti Užimtumo didinimo programos Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelis. Modelio tikslas – suteikiant reikiamas socialines paslaugas palengvinti ilgalaikių bedarbių įsitraukimą, integraciją į darbo rinką, kokybišką visuomeninį ir asmeninį gyvenimą.
Vykdant modelio funkcijas 2022 m. paslaugos suteiktos 74 asmenims. Konsultuojant ilgalaikius bedarbius, teikiant jiems įvairias socialines paslaugas, išryškėjo tų asmenų įsisenėjusios problemos: prarasta motyvacija, žema savivertė, žemas aktyvumas visuomeniniame gyvenime, darbo rinkoje bei savarankiškumo, socialinių įgūdžių stoka, priklausomybės. Iš modelio lėšų įsigytos ir suteiktos tikslinės paslaugos: pavėžėjimo, individualios psichologo paslaugos, krizių valdymo konsultanto (psichologo), mokymų motyvacinėmis temomis, kompiuterinio raštingumo, socialinės (lydimosios pagalbos, konsultavimo, informavimo ir kt.) paslaugos, priklausomybių gydymo paslaugos.
2022 m. įsidarbino 30 procentų modelio dalyvių: 8 asmenys (neterminuotos darbo sutartys), 12 dirba pagal terminuotas sutartis, 5 mokosi naujų profesijų įgūdžių, 6 gydosi priklausomybes. Su visais įsidarbinusiais toliau vykdomas palaikomasis, konsultacinis darbas.
Siekiant didinti savivaldybės gyventojų užimtumą, pagal Užimtumo didinimo programą organizuojami laikinieji darbai, nes jų poreikis savivaldybėje yra didelis. 2022 m. šioje užimtumo didinimo priemonėje dalyvavo 77 asmenys ir panaudota 56100 eurų. Registruoti Užimtumo tarnyboje asmenys tvarkė viešąsias erdves, šienavo, valė sniegą, tvarkė želdynus. Labiausiai socialiai pažeidžiami asmenys dalyvaudami programoje atnaujina darbo įgūdžius, įgyja motyvaciją tolimesnei darbo paieškai. 2022 m. vienas iš dalyvių po laikinųjų darbų gavo nuolatinį darbą.
2023 m. užimtumo didinimo programa bus vykdoma neišskiriant Modelio veiklų. Bus atsižvelgiama į programos poreikių ir galimybių įvertinimą, parenkamos reikalingos paslaugos ir priemonės dėl integracijos į darbo rinką. 2023 m. programai vykdyti skirta 66,6 tūkst. Eur valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos lėšų.
III SKYRIUS
PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS BEI PROGRAMOS VYKDYMAS
14. Programa rengiama asmenims, kurie yra nurodyti Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje:
14.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintu neįgaliu vaiku ), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;
14.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;
14.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;
14.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;
14.7. grįžę į Lietuvą gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;
15. Esant poreikiui, Programoje gali dalyvauti asmenys ir iš kitų Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme numatytų grupių, kurios Programoje nėra numatytos prioritetinėmis.
17. Siekiant užtikrinti lygias galimybes, Programos priemonėse turėtų dalyvauti ne mažiau kaip 40 proc. tos pačios lyties asmenų.
18. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio 2022 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. A1-832 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2023 metais savivaldybių patvirtintoms užimtumo dindimo programoms įgyvendinti paskirstymo savivaldybių administracijoms ir jų panaudojimo tikslo pasiekimo 2023 metais vertinimo kriterijaus patvirtinimo“, 2023 m. Savivaldybei skirta 66 600 Eur. Iš jų – 34 800 Eur yra skirta užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimui darbo rinkai besirengiantiems asmenims, lėšos laikinam užimtumui – 31 800 Eur. Atsižvelgiant į skirtą finansavimą, 2023 m. Programoje yra numatomos šios dvi priemonės užimtumui didinti:
19. Pirmajai Programos priemonei numatyti šie nenuolatinio pobūdžio darbai:
19.1. miestų, rajonų ir gyvenviečių gatvių, kelių, pakelių bei teritorijų tvarkymo, apželdinimo ir želdinių priežiūros darbai;
19.2. socialinės bei visuomeninės paskirties objektų rekonstrukcijos ir smulkaus remonto pagalbiniai darbai;
19.3. istorijos ir kultūros paveldo, muziejų, kapinių, parkų ir kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų tvarkymo pagalbiniai darbai;
19.4. pagalbiniai patalpų bei aplinkos tvarkymo darbai socialinės bei visuomeninės paskirties įmonėse, įstaigose ir organizacijose;
19.5. pagalbiniai maisto paruošimo darbai socialinės bei visuomeninės paskirties įmonėse, įstaigose ir organizacijose;
19.6. dokumentų tvarkymo, apskaitos, knygų fondų ir archyvų pagalbiniai darbai Savivaldybės biudžetinėse įstaigose bei visuomeniniais pagrindais veikiančiose organizacijose;
20. Atsižvelgiant į Programos dalyvių (darbdavių) pateiktas paraiškas suteikti galimybę įdarbinti registruotus Užimtumo tarnyboje asmenis, priklausančius Tikslinei grupei, nenuolatinio pobūdžio darbams ne ilgiau negu 2 mėnesiams, 2023 m. planuojama, kad bedarbių dalyvavimo Programoje trukmė ir toliau išliks nuo 2 iki 4 mėnesių.
21. Nenuolatinio pobūdžio darbus dirbančių asmenų atranka:
21.1. darbdaviai, pageidaujantys dalyvauti Programoje ir įgyvendinti nenuolatinio pobūdžio darbus, užpildo ir pateikia pasiūlymus Savivaldybės administracijai. Pasiūlymuose darbdaviai nurodo planuojamų vykdyti darbų pobūdį, numatomų sukurti laikinų darbo vietų ir į jas įdarbinti asmenų skaičių, reikalavimus jų kvalifikacijai ar kompetencijai, lėšų poreikį, darbų apimtis, darbo apmokėjimo sąlygas, įgyvendinimo terminą;
21.2. Programos vykdytojus, kurie įgyvendins nenuolatinio pobūdžio darbus, atrenka Savivaldybės administracijos Nenuolatinio pobūdžio darbų įgyvendinimo ir darbdavių atrankos komisija;
21.3. bedarbius dalyvauti Programoje siunčia Užimtumo tarnybos Kauno KAD Prienų skyrius, atsižvelgdamas į jų galimybes šiuos darbus dirbti (profesinį pasirengimą, sveikatos būklę, kelionės į darbą ir atgal trukmę);
21.4. siunčiant dalyvauti Programoje asmenis iki 18 metų, turi būti atsižvelgta į Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų norminių teisės aktų nustatytas šių asmenų darbo sąlygas ir jų įdarbinimo tvarką;
22. Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimas. Šią Užimtumo didinimo programos priemonę organizuoja Atvejo vadybininkas darbo rinkai besirengiantiems asmenims.
Paslaugų organizavimo Tikslinės grupės dalyviams schema
23. Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos:
23.1. palydėti ir padėti darbo rinkai besirengiantį asmenį gauti socialines paslaugas (nurodytas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“), sveikatos, švietimo ir kitas paslaugas;
23.2. įgyti socialinių įgūdžių ir (ar) motyvacijos dirbti (motyvaciniai mokymai, kompiuterinio raštingumo, finansinio raštingumo mokymai ir užsiėmimai);
23.3. paskatinti grįžti į darbo rinką įsiskolinimų turinčius asmenis, kuriems apribotas disponavimas piniginėmis lėšomis ir (ar) antstolio, kitų institucijų ar pareigūnų nurodymu priverstinai nurašomos piniginės lėšos skolai apmokėti (teisininko konsultacijos);
23.4. padėti asmeniui atvykti iš nuolatinės gyvenamosios vietos į darbo vietą (pavėžėjimo paslauga);
23.5. gydyti priklausomybes nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, azartinių žaidimų;
23.6. palaikyti Tikslines grupes darbo vietoje, siekiant užtikrinti tvarų užimtumą (psichologo ir teisininko konsultacijos);
23.7. šalinti kitas kliūtis Tikslinių grupių tvariam užimtumui (individualios šeimyninės, sveikatos ir kitos socialinės situacijos, reikalaujančios sprendimo);
23.8. Atvejo vadybininkas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka atlieka darbo rinkai besirengiančių asmenų, o esant poreikiui – kitų Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–10 punktuose nurodytų asmenų poreikių ir galimybių įvertinimą;
23.9. Atvejo vadybininkas, atlikęs asmens poreikių ir galimybių įvertinimą, organizuoja Atvejo komandos susitikimą, kuriame apibūdina šio asmens situaciją (aptaria surinktą informaciją ir prieitas išvadas, atlikus pirminį asmens vertinimą, jo poreikių ir galimybių įvertinimą);
23.10. Atvejo komanda, išanalizavusi asmens situaciją, pateikia Atvejo vadybininkui pasiūlymus dėl Paslaugų parinkimo, jų apimties, teikimo eiliškumo;
23.12. Atvejo vadybininkas parengia ir su asmeniu pasirašo Susitarimą, kuriame nurodomas jo tikslas, Atvejo vadybininko ir asmens teisės bei pareigos, numatomos teikti Paslaugos, jų apimtis, Paslaugų teikėjai, Paslaugų teikimo eiliškumas ir tvarka. Taip pat pasirašomi visi kiti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinti dokumentai;
23.13. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo yra pasirengęs darbo rinkai, Susitarimas yra nutraukiamas;
23.14. Atvejo komandai įvertinus, kad asmuo vis dar yra nepasirengęs darbo rinkai, nustatomos Susitarimo nevykdymo priežastys, poreikis ir galimybė keisti pagal Susitarimą teikiamas Paslaugas, jų apimtį, teikimo eiliškumą ar poreikis asmenims dalyvauti Priemonėse, Susitarimas pakeičiamas ar nutraukiamas.
24. Laukiami Programos rezultatai:
24.1. Įgyvendinus Programoje išsikeltą tikslą, iš viso bus įdarbinta 10–14 bedarbių vidutiniškai 2–4 mėnesių laikotarpiui nenuolatinio pobūdžio darbams.
24.2. Socialiai pažeidžiami ir ekonomiškai neaktyvūs asmenys bus įtraukti į darbo rinką, tai padės grąžinti jų darbinius ir socialinius įgūdžius, užsidirbti pragyvenimui būtinas lėšas, sumažės socialinė atskirtis.
24.3. Programos metu įgyta patirtis ir atnaujinti darbiniai bei socialiniai įgūdžiai, stiprinama motyvacija taip pat sudarys geresnes sąlygas Programos dalyviams savarankiškai ieškotis darbo.
24.4. Programoje numatytos priemonės ypač prisidės prie gyventojų iš kaimiškų seniūnijų užimtumo didinimo. Įgyvendinant Programos antrąją priemonę 2023 m. šios paslaugos bus suteiktos ne mažiau kaip 65 darbo rinkai besirengiantiems asmenims.
IV SKYRIUS
FINANSAVIMAS
25. Programa gali būti finansuojama iš:
Programos finansavimo planas
Eil. Nr. |
Finansuojama sritis |
Skiriamas finansavimas, Eur |
Lėšų šaltinis |
1. |
Išlaidos atvejo vadybininko darbo užmokesčiui |
12 400 |
Valstybės biudžetas |
2. |
Išlaidos priemonėms įgyvendinti: |
54 200 |
Valstybės biudžetas |
2.1. |
Išlaidos nenuolatinio pobūdžio darbams atlikti |
31 800 |
Valstybės biudžetas |
2.2. |
Išlaidos paslaugoms teikti |
22 400 |
Valstybės biudžetas |
5. |
Iš viso Programai įgyvendinti skirta lėšų (1+2) |
66 600 |
Valstybės biudžetas |
26. Programoje numatytiems darbams atlikti Savivaldybės institucija su darbdaviais (išskyrus seniūnijas) sudaro tipines dvišales darbų įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.
27. Įgyvendinant Programą, kurios metu vykdomos valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos, remiamos išlaidos:
28. Nepanaudotos lėšos paslaugoms teikti, esant poreikiui, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali būti paskirstomos Priemonei įgyvendinti.
29. Administravimo išlaidos naudojamos taip, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų specialioms tikslinėms dotacijoms socialinėms išmokoms, kompensacijoms, socialinei paramai mokiniams ir socialinėms paslaugoms administruoti, naudojimo ir atsiskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Savivaldybė Programai administruoti skiria 4 proc. visų skirtų lėšų. Lėšos skiriamos iki kitų biudžetinių metų pradžios.
V SKYRIUS
prOGRAMOS TĘSTINUMAS IR PROGNOZĖ
30. Užimtumo didinimo programos vizija. Atsižvelgiant į tai, kad Programa yra nukreipta į piniginės socialinės paramos gavėjus, asmenis, vyresnius kaip 40 metų, ir asmenis, patiriančius socialinę riziką, ateityje numatoma toliau tęsti šių tikslinių grupių užimtumo didinimą. Atsižvelgiant į tai, kad savivaldybėje nemaža dalis registruotų bedarbių Užimtumo tarnyboje turi darbo rinkai besirengiančio asmens statusą, tikimasi, jog per užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimą jų į Programą pavyks integruoti daugiau.
31. Prognozuojamos Tikslinės grupės. Teikiant priemones ir paslaugas užimtumui didinti, planuojant jų mastą ateinantiems 3 metams ir toliau bus orientuojamasi į pagrindines Tikslines grupes, kurios susiduria su užimtumo problema savivaldybėje: vyresni kaip 40 metų piniginės socialinės paramos gavėjai, asmenys, patiriantys socialinę riziką. Ateityje taip pat tikimasi įtraukti nėščias moteris, vaikų motinas (įmotes) arba tėvus (įtėvius), globėjus, rūpintojus ir asmenis, faktiškai auginančius vaikus (įvaikius) iki 8 metų arba neįgalius vaikus (įvaikius) iki 18 metų, bei asmenis, prižiūrinčius sergančius ar neįgalius šeimos narius ir kt.
32. Prognozuojamos priemonės ir paslaugos. Poreikis naudotis laikino įdarbinimo priemonėmis asmenims, kurie dėl įvairių priežasčių negali sėkmingai integruotis į darbo rinką kitomis priemonėmis, išliks ir ateinančiais metais. Įvertinus tai, kad bedarbių asmenų iš kaimiškų seniūnijų skaičius savivaldybėje nemažėja, nenuolatinio pobūdžio darbai bus aktuali priemonė. Atsižvelgiant į socialiai pažeidžiamų asmenų motyvacijos integruotis į darbo rinką stoką, motyvacijos stiprinimas taip pat išliks Programoje. Tačiau tik įvertinus Programos pasiektus rodiklius, įgyvendinimo problemas ir pateiktus pasiūlymus, bus galima planuoti priemones kitiems metams.
33. Išteklių prognozė ateinantiems 3 metams. Atsižvelgiant į esamą nedarbo lygį Prienų rajono savivaldybėje, prognozuojama, jog bedarbių skaičius 2023–2026 m. mažės. Planuojant priemones bei paslaugas, bus atsižvelgiama į biudžeto galimybes, tačiau vertinant esamą situaciją ir nedarbo lygį, prognozuojama, kad priemonių ir paslaugų poreikis nesumažės. Numatoma, kad pagrindinis finansavimo šaltinis priemonėms ir paslaugoms įgyvendinti bus valstybės specialiosios tikslinės dotacijos lėšos savivaldybių biudžetams.
VI SKYRIUS
PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS
34. Programos įgyvendinimo vertinimas atliekamas pagal:
35. Vertinimo kriterijai, kuriais siekiama įvertinti, ar efektyviai teikiamos paslaugos ir įgyvendinamos priemonės pasibaigus užimtumo didinimo programai:
35.1. įdarbintų Tikslinės grupės asmenų, suteikiant jiems galimybę integruotis į darbo rinką, įgyti ir (ar) išsaugoti darbinius ar profesinius įgūdžius, skaičius;
35.2. pasibaigus Programai per 6 mėnesius dirbančių arba vykdančių savarankišką veiklą – iki 20 proc. Programoje dalyvavusių asmenų;
VII SKYRIUS
PROGRAMOS VIEŠINIMAS
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. Atsižvelgiant į darbo rinkos poreikius, priemonių įgyvendinimo stebėseną ir vertinimo rezultatus, Programa gali būti keičiama ir tikslinama Prienų rajono savivaldybės tarybos sprendimu.