A logo for a religious organization  Description automatically generated

 

LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETO DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KONSULTAVIMO LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. kovo 14 d. Nr. V-5

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“ (aktuali redakcija 2020-05-22):

1. t v i r t i n u Konsultavimo Lietuvos bioetikos komitete tvarkos aprašą (pridedama);

2. p r i p a ž į s t u netekus galios Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus 2019 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. V-15 „Dėl Konsultavimo Lietuvos bioetikos komitete tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

Vyriausioji specialistė,

laikinai vykdanti direktoriaus funkcijas                                                                Gabrielė Cibulskaitė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus

2024 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. V-5

 

KONSULTAVIMO LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Konsultavimo Lietuvos bioetikos komitete tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato konsultacijų rengimo, teikimo, vertinimo ir skelbimo tvarką, siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą Lietuvos bioetikos komiteto kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsniu ir Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, 7.5, 7.6 ir 7.7 papunkčiais.

3. Šis Aprašas netaikomas asmenų skundų, prašymų ir pranešimų registravimui, nagrinėjimui ir atsakymų rengimui pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, išskyrus šio įstatymo 363 straipsnį, ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nuostatas. Pareiškėjo prašoma Lietuvos bioetikos komiteto turima informacija (taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme) teikiama, taip pat asmenų skundai ar pranešimai nagrinėjami Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos bioetikos komitete taisyklių, patvirtintų Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. V-17 „Dėl Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos bioetikos komitete taisyklių patvirtinimo“ ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka. Konfidenciali informacija teikiama laikantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo,  2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitų Lietuvos Respublikos įstatymų bei teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, saugų informacijos tvarkymą, informacinių sistemų naudojimą, nustatyta tvarka.

4. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Interneto svetainė – Lietuvos bioetikos komiteto interneto svetainė, kurios adresas https://bioetika.lrv.lt/lt/.

4.2. Konsultacija ir kita metodinė pagalba – žodinis (telefonu ar vietoje) ar rašytinis apibendrintas ar individualaus pobūdžio paaiškinimas, nuomonė, kaip taikytini Lietuvos bioetikos komiteto kompetencijai priskirti teisės aktai ar atskiros tokių teisės aktų nuostatos. Konsultacija nėra oficialus norminis teisės aiškinimas, neturi teisės akto galios. Klaidingos konsultacijos teisinės pasekmės nurodytos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 32 straipsnio nuostatose.

4.3. Paklausėjas – ūkio subjektas arba kitas juridinis ar fizinis asmuo, kuris žodžiu arba raštu kreipiasi į Lietuvos bioetikos komitetą dėl konsultacijos.

4.4. Konsultantas – Lietuvos bioetikos komiteto vardu konsultuoti įgaliotas darbuotojas/valstybės tarnautojas.

4.5. Paklausimas – žodžiu ar raštu Lietuvos bioetikos komitetui pateiktas klausimas, prašymas suteikti konsultaciją.

4.6. Patvirtinta rašytinė konsultacija – Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus ar kito įgalioto asmens pasirašytas ir Lietuvos bioetikos komiteto dokumentų valdymo sistemoje užregistruotas atsakymas į paklausėjo pateiktą paklausimą.

4.7. Rašytinė konsultacija – valstybės tarnautojo ar darbuotojo parengtas ir paklausėjo el. paštu išsiųstas atsakymas į paklausėjo pateiktą paklausimą.

4.8. Ūkio subjektas – fizinis ar juridinis asmuo arba kita organizacija, juridinio asmens ar kitos organizacijos filialas, Lietuvos Respublikos teritorijoje vykdantis teisės aktų reglamentuojamą ūkinę veiklą, kurią prižiūri Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka įgalioti atlikti viešąjį administravimą subjektai.

4.9. Viešoji konsultacija – viešai Lietuvos bioetikos komiteto interneto svetainės skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“ paskelbta konsultacija.

5. Informacija apie paklausimų ir paklausėjų priėmimo bei konsultacijų teikimo tvarką (adresas, darbo laikas, konsultavimo telefonų numeriai, elektroninio pašto adresas) Lietuvos bioetikos komitete turi būti skelbiama:

5.1. Lietuvos bioetikos komiteto patalpose gerai matomoje vietoje;

5.2. Lietuvos bioetikos komiteto interneto svetainėje.

6. Paklausimus Lietuvos bioetikos komitetui paklausėjai gali pateikti tokiais būdais:

6.1. žodžiu:

6.1.1. paskambinę konsultavimo telefono numeriais;

6.1.2. atvykę į Lietuvos bioetikos komitetą;

6.1.3. seminarų, konferencijų ar kitų renginių metu;

6.1.4. planinių ar neplaninių patikrinimų metu;

6.2. raštu:

6.2.1. atsiųsti paštu, elektroniniu paštu, per E. pristatymas sistemą;

6.2.2. tiesiogiai Lietuvos bioetikos komitete.

7. Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojai/valstybės tarnautojai paklausėjus aptarnauja pagal galiojančių teisės aktų nuostatas ir siekia šių aptarnavimo tikslų:

7.1. PROFESIONALUMAS. Bendrauja profesionaliai, kuria bendradarbiavimo tarp įstaigos ir paklausėjo kultūrą. Visais atvejais išlieka nešališki ir objektyvūs.

7.2. DĖMESYS KOKYBEI. Nuolat siekia aukštos laiku pateikiamų rezultatų kokybės ir paklausėjo pasitenkinimo.

7.3. INFORMAVIMAS. Paklausėjams teikia tik maksimaliai tikslią, savalaikę ir aktualią informaciją.

7.4. TOBULĖJIMAS. Nuolat tobulina įstaigos procesus ir procedūras, siekdami atitikti augančius paklausėjų lūkesčius ir reikalavimus kokybei. Savo veikloje išnaudoja naujųjų technologijų teikiamas galimybes paklausėjų aptarnavimo kokybei gerinti.

7.5. PAGARBA KOLEGOMS. Palaiko ir skatina kolegas, siekiančius profesinio tobulėjimo tikslų. Tinkamai atstovauja Lietuvos bioetikos komitetui visose profesinėse veiklose. Užtikrina draugišką ir darnią darbo aplinką. Bendradarbiauja spręsdami su paklausėjų aptarnavimu susijusius iššūkius.

8. Aptarnaudami paklausėjus, Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojai/valstybės tarnautojai:

8.1. prioritetą teikia nuotoliniams bendravimo būdams (raštu, telefonu / el. paštu);

8.2. teikia paslaugas nuotoliniu būdu, nereikalaujant atvykti į Lietuvos bioetikos komitetą;

8.3. susitikimus darbo vietose organizuoja tik tokiais atvejais, jei paklausėjo klausimų nuotoliniu būdu išspręsti nepavyksta arba reikalingas kelių darbuotojų / valstybės tarnautojų dalyvavimas.

8.4. vartoja tinkamus (norminius) profesinius terminus ir frazes valstybine (lietuvių) kalba, vengia paklausėjams nesuprantamų sutrumpinimų ar/ir sąvokų, bendraudami prisiderina prie asmens žinių lygio;

8.5. nusišalina nuo paklausėjo prašymo nagrinėjimo arba yra nušalinami direktoriaus sprendimu, jeigu atsiranda interesų konfliktas, kaip apibrėžta aktualiuose teisės aktuose;

8.6. darbuotojo/valstybės tarnautojo atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo darbe atvejais, asmenų aptarnavimo tęstinumas užtikrinamas pavedant jį atlikti kitiems darbuotojams/tarnautojams;

8.7. Per 3 darbo dienas, o jei įmanoma – greičiau, perduoda spręsti paklausėjo prašyme / užklausoje / pranešime išdėstytus klausimus kompetentingai institucijai, jei Lietuvos bioetikos komitetas nėra įgaliotas jų spręsti.

 

II SKYRIUS

KONSULTACIJŲ TEIKIMAS TELEFONU

 

9. Konsultacijos telefonu teikiamos paklausėjams, paskambinusiems Lietuvos bioetikos komiteto telefono numeriais:

9.1. bendruoju Lietuvos bioetikos komiteto telefono numeriu: +37052124565;

9.2. biomedicininių tyrimų klausimais: +37061869357;

9.3. pacientų skundų nagrinėjimo klausimais: +37061522703.

10. Fiksuotojo ryšio telefonais paklausėjus pagal kompetenciją konsultuoja visi Lietuvos bioetikos komiteto valstybės tarnautojai ir darbuotojai (toliau – darbuotojai).

11. Tais atvejais, kai Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojas negali atsakyti į klausimą arba paklausėjo netenkina atsakymas į klausimą, paklausėjui pasiūloma klausimą pateikti raštu vienu iš Aprašo 6.2.1-6.2.2 papunkčiuose nurodytų būdų.

12. Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojai, teikiantys konsultacijas ir informaciją telefonu, privalo:

12.1. suskambus telefonui, pakelti ragelį (pageidautina iki trečiojo skambučio) ir prisistatyti, nurodant vardą, pavardę ir pareigas;

12.2. atidžiai išklausyti paklausėją, prireikus paprašyti patikslinti klausimo esmę (jei reikia, pakartoti paklausimą kitais žodžiais ir taip įsitikinti, ar teisingai suprato klausimą), aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, siekiant išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

12.3. konsultaciją žodžiu teikti tik tuo atveju, kai į klausimą galima atsakyti tuoj pat, nepažeidžiant paklausėjo, kitų asmenų ar Lietuvos bioetikos komiteto interesų;

12.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus, savo paaiškinimą pagrindžiant teisės aktų nuostatomis, arba nurodyti kitą instituciją (jos adresą, telefono numerį), į kurią paklausėjas galėtų kreiptis, jei Lietuvos bioetikos komitetas nėra kompetentingas suteikti prašomą konsultaciją;

12.5. jei išsamiam atsakymui pateikti reikia daugiau laiko, paprašyti paklausėjo telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir nurodyti kito pokalbio telefonu ar kita ryšio priemone laiką (bet ne vėliau kaip po 5 darbo dienų);

12.6. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ar teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti paklausėjo pateikti paklausimą raštu, pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas, vienu iš Aprašo 6.2.1-6.2.2 papunkčiuose nurodytų būdų;

12.7. jei paklausėjas nesugeba aiškiai suformuluoti klausimo, vartoja necenzūrinius žodžius, įžeidinėja ar grasina, Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojas turi teisę atsisakyti konsultuoti interesantą telefonu ir pasiūlyti jam savo klausimą išdėstyti raštu;

12.8. paklausti, ar paklausėjas turi daugiau klausimų, ir, jei neturi, su juo atsisveikinti.

13. Darbuotojų žodžiu suteiktos konsultacijos fiksuojamos aptarnavimo telefonu registravimo žurnale (žurnalas gali būti tvarkomas elektroniniu būdu), kuriame įrašomas eilės numeris, data, laikas, telefono numeris, iš kurio buvo skambinta, glaustas klausimo turinys, pokalbio trukmė. Paklausėjo asmens duomenys (vardas, pavardė, telefono numeris ar kiti kontaktiniai duomenys) registravimo žurnale įrašomi tik tuo atveju, jei tai būtina susisiekti su paklausėju atsakymui į jo klausimus pateikti.

14. Darbuotojų žodžiu suteiktos konsultacijos aptariamos kassavaitinių darbuotojų posėdžių metu ir apibendrinamos rengiant metinę veiklos ataskaitą.

 

III SKYRIUS

KONSULTACIJŲ TEIKIMAS PAKLAUSĖJAMS ATVYKUS Į LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETĄ

 

15. Paklausėjų aptarnavimas jiems atvykus į Lietuvos bioetikos komitetą vykdomas taikant „vieno langelio“ principą.

16. Konsultacijoms paklausėjai Lietuvos bioetikos komitete (Studentų g. 45A, LT-08107 Vilnius) priimami pirmadieniais – ketvirtadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 17.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. ir nuo 12.45 iki 15.45 val. Švenčių dienų išvakarėse darbo diena sutrumpinama viena valanda.

17. Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojai į Lietuvos bioetikos komitetą atvykusius paklausėjus konsultuoja laikydamiesi šių reikalavimų:

17.1. Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojas, konsultuodamas privalo gerai matomoje vietoje segėti kortelę, kurioje būtų nurodytos jo pareigos, vardas ir pavardė arba prieš konsultuodamas paklausėją (-us), turi nurodyti savo pareigas, vardą bei pavardę;

17.2. jei konsultuojant paklausėją (-us), pastarasis (-ieji) ima reikšti nepasitenkinimą konkrečiu konsultuojančiu darbuotoju, abejoti jo kompetencija ar pan. arba paklausėjo dėl kitų priežasčių netenkina darbuotojo konsultacija ir jis tą aiškiai išreiškia, konsultavimas turi būti sustabdomas ir konsultuoti kartu pakviečiamas Lietuvos bioetikos komiteto direktorius;

17.3. Lietuvos bioetikos komiteto direktorius, įvertinęs situaciją, turi teisę konsultuojamam (-iems) paklausėjui (- ams) pasiūlyti į Lietuvos bioetikos komitetą kreiptis raštu;

17.4. informaciją apie skundo tyrimą teikia tik už skundo nagrinėjimą atsakingas darbuotojas. Skundų ir jų tyrimo klausimais, jei konsultacija susijusi su konfidencialios informacijos ir/ar asmens duomenų teikimu, konsultuojama tik raštu.

18. Paklausėjų pageidavimu, jų priėmimo laikas gali būti suderinamas iš anksto telefonu ar kita ryšio priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam konsultavimo laikui, atsakingi Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojai apie tai įspėja paklausėją.

19. Jeigu paklausėjui iškart suteikti konsultacijos nėra galimybės (trūksta papildomos informacijos), tai konsultacija turi būti suteikta ne vėliau kaip per 5 darbo dienas su paklausėju suderintu būdu arba asmeniui turi būti sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

20. Konsultacijos teikimo metu paaiškėjus, kad klausimas yra sudėtingas, reikalaujantis detalesnės analizės, tyrimo ar papildomų duomenų rinkimo, konsultuojantis Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojas paklausėjui turi pasiūlyti pateikti rašytinį paklausimą vienu iš Aprašo 6.2.1-6.2.2 papunkčiuose nurodytų būdų.

21. Kai paklausėjas nesupranta valstybinės kalbos arba negali suprantamai išdėstyti savo minčių, teikiant informaciją turi dalyvauti paklausėjo atstovas, sugebantis teikiamą informaciją versti į paklausėjui suprantamą kalbą.

22. Siekiant užtikrinti kokybišką ir vienodą konsultacijų teikimą paklausėjams, atvykusiems į Lietuvos bioetikos komitetą, yra taikomos teikiamų konsultacijų vertinimo priemonės – Lietuvos bioetikos komiteto direktorius arba jo įgaliotas kitas darbuotojas pasirinktu periodiškumu dalyvauja darbuotojų teikiamų konsultacijų metu bei, atsižvelgiant į konsultacijų vertinimo rezultatus, organizuoja darbuotojų mokymus (aptarimus).

 

 

IV SKYRIUS

KONSULTACIJOS SEMINARŲ, KONFERENCIJŲ AR KITŲ RENGINIŲ METU

 

23. Lietuvos bioetikos komitetas pagal iš ūkio subjektų gautus prašymus rengia konsultacinius seminarus, kitų valstybės institucijų ar ūkio subjektų kvietimu dalyvauja jų organizuojamuose seminaruose ir teikia konsultacijas Lietuvos bioetikos komiteto kompetencijos klausimais.

24. Seminaro metu konsultacija neteikiama į paklausimus, kuriems atsakyti reikia išsamios teisės aktų ir situacijos analizės (trūksta papildomos informacijos, reikia išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir panašiai), paklausėjui pasiūloma klausimą pateikti raštu vienu iš Aprašo 6.2.1-6.2.2 papunkčiuose nurodytų būdų.

 

V SKYRIUS

KONSULTACIJOS ŪKIO SUBJEKTŲ PATIKRINIMŲ METU

 

25. Ūkio subjektų patikrinimų metu patikrinimus atliekantys Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojai teikia konsultacijas Lietuvos bioetikos komiteto kompetencijos klausimais.

26. Tais atvejais, kai ūkio subjektas prieš patikrinimą raštu informuojamas apie priimtą sprendimą atlikti patikrinimą, rašte nurodoma, kad ūkio subjekto vadovas ar jo įgaliotas asmuo patikrinimo metu turės teisę pateikti klausimus dėl jo veiklą reglamentuojančių ir Lietuvos bioetikos komiteto prižiūrimų teisės aktų taikymo ir prašyti suteikti metodinę pagalbą.

27. Patikrinimų metu konsultacija neteikiama į paklausimus, kuriems atsakyti reikia išsamios teisės aktų ir situacijos analizės (trūksta papildomos informacijos, reikia išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir panašiai), ūkio subjektui pasiūloma klausimą pateikti raštu vienu iš Aprašo 6.2.1-6.2.2 papunkčiuose nurodytų būdų.

 

VI SKYRIUS

PATVIRTINTOS RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS

 

28. Patvirtintos rašytinės konsultacijos teikiamos atsakant į asmenų paklausimus, pateiktus raštu Aprašo 6.2.1-6.2.2 papunkčiuose nurodytais būdais.

29. Teikiami rašytiniai paklausimai turi būti įskaitomai parašyti valstybine kalba (išskyrus užsienio valstybės institucijos, kito užsienio subjekto ar tarptautinės organizacijos pateiktus paklausimus), juose turi būti aiškiai suformuluoti klausimai (aprašyta situacija, dėl kurios norima gauti konsultaciją).

30. Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojas į nesudėtingą paklausimą, paklausėjui sutikus, konsultaciją gali suteikti paklausėjo nurodytu telefonu. Telefonu suteikus konsultaciją, atsakymas raštu neteikiamas.

31. Lietuvos bioetikos komitetui pateiktas rašytinis paklausimas turi būti išnagrinėtas ir konsultacija paklausėjui suteikta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Paklausimo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo kitos darbo dienos, einančios po paklausimo gavimo Lietuvos bioetikos komitete dienos.

32. Jeigu yra gautas sudėtingas paklausimas ir negalima parengti patvirtintos rašytinės konsultacijos per Aprašo 31 punkte nustatytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas dar iki 10 darbo dienų, apie tai raštu informuojant paklausėją bei nurodant termino pratęsimo priežastis.

33. Siekdamas parengti tikslią patvirtintą rašytinę konsultaciją ir išvengti neteisingų interpretacijų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo dienos, patvirtintą rašytinę konsultaciją rengiantis Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojas gali paklausėjo paprašyti patikslinti duomenis, nustatęs konkretų terminą duomenims patikslinti. Konsultacija teikiama tik gavus patikslintus duomenis. Tokiu atveju, patvirtintos rašytinės konsultacijos pateikimo terminas šio Aprašo 32 punkte nustatyta tvarka skaičiuojamas nuo patikslintų duomenų gavimo iš paklausėjo dienos.

34. Pakartotinai konsultacija gali būti teikiama, jeigu pakartotinai kreipdamasis paklausėjas nurodo naujas aplinkybes. Jeigu tas pats paklausėjas pakartotinai kreipiasi į Lietuvos bioetikos komitetą konsultacijos (tuo pačiu klausimu, nenurodydamas naujų aplinkybių), tai jis informuojamas apie tuo klausimu jau suteiktą konsultaciją ir apie tai, kad pakartotinai konsultacija neteikiama.

35. Jeigu paklausime išdėstyti klausimai susiję su kelių institucijų kompetencija, tai dėl tos dalies (jeigu ją galima suteikti atskirai nuo visos prašomos konsultacijos) paklausimo, kuri susijusi su Lietuvos bioetikos komiteto kompetencija, konsultacija suteikiama šio Aprašo nustatyta tvarka, dėl kitos dalies konsultacijos paklausimas persiunčiamas kitai kompetentingai institucijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo Lietuvos bioetikos komitete dienos, kartu apie tai raštu turi būti pranešama paklausėjui ir paaiškinama persiuntimo priežastis.

36. Kai patvirtintos rašytinės konsultacijos negalima parengti dėl paklausimų, kurie susiję su informacijos iš kitos institucijos gavimu, per Aprašo 31 punkte nustatytą terminą, tokios konsultacijos terminas gali būti pratęstas iki tol, kol nebus gautas atsakymas iš kitos institucijos. Apie tai, kad dėl paklausime nurodytos informacijos yra kreiptasi į kitas institucijas, paklausėjas informuojamas atskiru raštu ir pateikiama konsultacija su Lietuvos bioetikos komiteto nuomone (jeigu ją įmanoma pateikti, negavus atsakymo iš kitos institucijos), nurodant, kad pateikta Lietuvos bioetikos komiteto nuomonė yra negalutinė.

37. Paklausėjui konsultacijos teikiamos valstybine kalba. Konsultacijos užsienio paklausėjams

gali būti teikiamos ne valstybine kalba (paklausėjui ir konsultacijos teikėjui suprantama kalba).

 

VII SKYRIUS

RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS

 

38. Rašytinės konsultacijos teikiamos atsakant į paklausimus, pateiktus elektroniniu paštu.

39. Rašytines konsultacijas teikia atsakingi darbuotojai, atsakydami paklausėjams tiesiogiai jų nurodytu elektroninio pašto adresu.

40. Rašytinė konsultacija suteikiama per 20 darbo dienų.

41. Paklausėjui sutikus, konsultacija gali būti suteikta paklausėjo nurodytu telefonu. Telefonu suteikus konsultaciją, atsakymas raštu neteikiamas.

 

VIII SKYRIUS

VIEŠOSIOS KONSULTACIJOS

 

42. Viešąsias konsultacijas rengia ir, suderinę su Lietuvos bioetikos komiteto direktoriumi, skelbti Lietuvos bioetikos komiteto interneto svetainėje teikia Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojai.

43. Viešosioms konsultacijoms priskiriamos konsultacijos, parengtos apibendrinus rašytines, patvirtintas rašytines konsultacijas ir dažnai žodinių konsultacijų metu bei Lietuvos bioetikos komiteto interneto svetainėje užduodamus klausimus. Viešosios konsultacijos skelbiamos Lietuvos bioetikos komiteto interneto svetainės skyriaus „Konsultacijos“ poskyryje „Dažniausiai užduodami klausimai“.

44. Už viešųjų konsultacijų aktualumą ir informacijos atnaujinimą pasikeitus teisės aktų reikalavimams atsakingas Lietuvos bioetikos komiteto direktorius.

 

 

 

 

IX SKYRIUS

ELGESYS SUKLYDUS

 

45. Pastebėjęs klaidą, konsultantas nedelsdamas turi imtis visų reikalingų priemonių klaidai ištaisyti. Prireikus, praneša paklausėjui ir atsiprašo už savo ar kolegos padarytą klaidą bei informuoja, kaip ir per kurį laiką klaida bus ištaisyta.

46. Jei apie padarytą klaidą informuoja paklausėjas, konsultantas turi dėmesingai išklausyti, padėkoti už padarytą pastabą (pavyzdžiui: „Ačiū už pastabą“, „Gerai, kad pasakėte“), atsiprašyti paklausėjo už padarytą klaidą (ne tik už savo, bet ir už kolegos), nedelsdamas imtis reikalingų priemonių klaidai ištaisyti. Jei klaida negali būti ištaisyta iš karto, konsultantas turi informuoti paklausėją, kokių bus imtasi priemonių klaidai ištaisyti ir per kiek laiko tai bus padaryta.

 

X SKYRIUS

KONSULTACIJŲ KOKYBĖS VERTINIMAS

 

47. Konsultacijų (raštu teiktų konsultacijų) kokybę vertina Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija).

48. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 -jų darbuotojų.

49. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus paskirtas Komisijos pirmininkas, kuris užtikrina, kad konsultacijos būtų vertinamos objektyviai ir pagal vienodus kriterijus, patvirtintus šio Aprašo 1 priede.

50. Komisijos nariai negali dalyvauti savo konsultacijų vertinime.

51. Konsultacijos vertinimui atrenkamos atsitiktinai, remiantis visų konsultantų pusmečių veiklos ataskaitų duomenimis, neatsižvelgiant į konsultacijų trukmę ar turinį.

52. Vertinimui atrenkama ne mažiau kaip 10 per praėjusį pusmetį konsultavimo raštu ir elektroniniu paštu suteiktų konsultacijų ir ne mažiau kaip 20 procentų bendrai raštu ir elektroniniu paštu suteiktų konsultacijų.

53. Konsultacijų kokybės vertinimo rezultatai fiksuojami klausimynuose (1 priedas). Klausimynai privalo būti peržiūrimi bent kartą per metus.

54. Konsultacijų kokybės vertinimas atliekamas ir klausimynai užpildomi pasibaigus pusmečiui ne vėliau kaip iki kito pusmečio pirmo mėnesio 25 dienos.

55. Komisijos pirmininkas ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo klausimynų užpildymo teikia juos susipažinti Lietuvos bioetikos komiteto direktoriui.

56. Nuasmeninti ir apibendrinti konsultacijų kokybės vertinimo rezultatai teikiami visiems darbuotojams susipažinti.

57. Priemones (mokymus, aptarimus ir pan.), skirtas konsultacijų kokybei gerinti, siūlo Lietuvos bioetikos komiteto direktoriaus patarėjai.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Paklausimuose pateikti duomenys netikrinami, t. y. pripažįstama, kad jie yra teisingi, ir konsultacijos teikiamos pagal paklausėjo pateiktus duomenis.

59. Lietuvos bioetikos komitetas prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą, jeigu asmuo vadovaujasi Lietuvos bioetikos komiteto patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija, kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga). Šiuo atveju, asmeniui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos, išskyrus Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio 3 dalyje nurodytas išimtis.

60. Lietuvos bioetikos komiteto darbuotojai/valstybės tarnautojai, teikdami konsultacijas žodžiu ar raštu, privalo vadovautis paskelbtomis viešosiomis konsultacijomis bei nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų, esant tapačioms aplinkybėms.

61. Paklausėjo kreipimasis dėl konsultacijos negali būti laikomas pagrindu Lietuvos bioetikos komitetui atlikti patikrinimą.

62. Paklausėjai, kuriems buvo teiktos konsultacijos, Lietuvos bioetikos komiteto teikiamų konsultacijų kokybę ir kitus atliekamos priežiūros veiksmus gali įvertinti, užpildydami anketas, kurios skelbiamos Lietuvos bioetikos komiteto interneto svetainės skyriuje „Apklausos“.

63. Apraše nurodyti dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka. Apraše nurodytų asmenų asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka.

 

______________

 

Konsultavimo Lietuvos bioetikos komitete

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Raštu ir elektroniniu paštu teikiamų konsultacijų kokybės vertinimo klausimyno pavyzdinė forma)

 

RAŠTU IR ELEKTRONINIU PAŠTU TEIKIAMŲ KONSULTACIJŲ KOKYBĖS VERTINIMO KLAUSIMYNAS

 

______________ Nr. _____

data                

 

 

 

 

Vertinimo kriterijai

Konsultaciją teikę darbuotojai pagal sąrašą1

1

2

3

taip

ne

neaktualu

taip

ne

neaktualu

taip

ne

neaktualu

1. Ar darbuotojas teisingai suprato klausimo esmę?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Ar atsakydamas į klausimą darbuotojas teisingai nurodė teisės aktus?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Ar atsakydamas į klausimą darbuotojas tinkamai išaiškino taikomų teisės aktų ar atskirų jų

nuostatų turinį?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Ar darbuotojas į klausimą atsakė tiksliai ir teisingai?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Ar darbuotojas prireikus nukreipė ten, kur galima rasti atsakymą / papildomą informaciją, pvz., į interneto svetainę, kitas valstybės institucijas pagal kompetenciją, jų interneto svetaines ir pan.?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Ar darbuotojas į paklausimą atsakė laikydamasis terminų, nustatytų Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Skaičiais nuo 1 iki 3 sužymėti vertinami darbuotojai/valstybės tarnautojai, kurių sąrašas, nurodant vardą, pavardę, konsultacijos suteikimo datą, paklausėjo vardą, pavardę / juridinio asmens pavadinimą, pridedamas prie šio klausimyno.

 

APIBENDRINIMAS:

Įvertintų konsultacijų, teiktų raštu, skaičius – __________________.

Įvertintų konsultacijų, teiktų elektroniniu paštu, skaičius – ____________________.

Kiekvienos įvertintos konsultacijos kokybės procentinė išraiška2 kaip konsultavimo kokybės  rodiklis:

1. ______

2. ______

3. ______

4. ______

Visų įvertintų konsultacijų bendra kokybės procentinė išraiška, kuri kaip konsultavimo kokybės rodiklis palyginama su konsultavimo kokybės rodikliais per ankstesnius vertintus laikotarpius:

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________.

 

2Kiekvienos konsultacijos kokybės procentinė išraiška apskaičiuojama susumuojant visus teigiamus klausimyne nurodytus atsakymus ir gautą skaičių padalijant iš visų aktualių tai konsultacijai vertinimo kriterijų skaičiaus. Jeigu tam tikri kriterijai vertinamai konsultacijai nėra aktualūs, tokie kriterijai nėra įskaičiuojami.

 

Pagrindinės konsultavimo klaidos, jeigu tokių buvo nustatyta, konsultavimo sritys, kurias reikia tobulinti:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________ .

 

Komisijos pirmininkas _________________ _______________________

(parašas) (vardas ir pavardė)

Komisijos narys _________________ _______________________

(parašas) (vardas ir pavardė)

Komisijos narys _________________ _______________________

(parašas) (vardas ir pavardė)

Komisijos narys           _________________ _______________________

(parašas) (vardas ir pavardė)