Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS augalų apsaugos įstatymo Nr. I- 1069 2, 7, 20, 21, 23 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 41, 42, 61, 62, 71, 72, 161, 162 STRAIPSNIAIS įstatymo PROJEKTO NR. XIVP-3248

 

2024 m. balandžio 24 d. Nr. 282

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2024 m. sausio 31 d. sprendimą Nr. SV-S-1262 „Dėl įstatymo projekto išvadų“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos augalų apsaugos įstatymo Nr. I-1069  2, 7, 20, 21, 23 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 41, 42, 61, 62, 71, 72, 161, 162 straipsniais įstatymo projektui Nr. XIVP-3248 (toliau – Įstatymo projektas) ir pateikti pastabas bei pasiūlymus dėl Įstatymo projekto tobulinimo:

1.  Vadovaujantis Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1R-72 „Dėl Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo parvirtinimo“, 20 punktu, kuriame numatyta, kad teisės aktuose, kuriais ES teisės aktai neįgyvendinami, visas ES teisės akto pavadinimas nurodomas tada, kai ES teisės aktas teisės akto tekste minimas pirmą kartą, o toliau tekste nurodomas sutrumpintas pavadinimas, turi būti patikslinta Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo Lietuvos Respublikos augalų apsaugos įstatymo (toliau – Įstatymas) 2 straipsnio 61 pateiktą sąvoką apibrėžtyje, pateikiant nuorodą į 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1107/2009 dėl augalų apsaugos produktų pateikimo į rinką ir panaikinančio Tarybos direktyvas 79/117/EEB ir 91/414/EEB su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. rugpjūčio 31 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2022/1438.

Taip pat turi būti patikslintas ir Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo Įstatymo projekto 41 straipsnio 5 dalies 6 punktas, pateikiant nuorodą į visą 2011 m. birželio 8 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 547/2011, kuriuo dėl augalų apsaugos produktų ženklinimo reikalavimų įgyvendinamas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (EB) Nr. 1107/2009, su visais pakeitimais, pavadinimą, o 5 straipsniu pildomo Įstatymo 62 straipsnio 2 punkte turi būti pateikiama nuoroda į sutrumpintą Reglamento (ES) Nr. 547/2011 pavadinimą.

Atitinkamai turi būti patikslintos ir Įstatymo projekto 4 straipsniu keičiamo Įstatymo 61 straipsnio 4 dalies 4 punkte ir 8 straipsniu pildomo Įstatymo 72 straipsnio 4 dalies 1 punkte nuorodos į sutrumpintą Reglamento (EB) Nr. 396/2005 ir Reglamento (EB) Nr. 1272/2008 pavadinimus.

2. Siekiant apsaugoti žmonių sveikatą ir aplinką nuo falsifikuotų augalų apsaugos produktų poveikio, turi būti patikslinta Įstatymo projekto 1 straipsniu keičiamo Įstatymo 2 straipsnio 16 dalyje išdėstyta „falsifikuoto augalų apsaugos produkto“ sąvoka, numatant, kad tai augalų apsaugos produktas, kurio pakuotė ir (ar) ženklinimas klaidinančiai panašus į Lietuvos Respublikoje registruoto augalų apsaugos produkto ir kurio 1) pavadinimas ir (ar) pakuotė, ir (ar) informacija, nurodyta ant pakuotės ir (ar) etiketėje, neatitinka Lietuvos Respublikoje registruoto augalų apsaugos produkto pavadinimo, pakuotės, ant pakuotės ir (ar) etiketėje nurodytos informacijos ir (arba) 2) kilmė ir (ar) jo veikliosios medžiagos kilmė neatitinka Lietuvos Respublikoje registruoto augalų apsaugos produkto ir (ar) jo veikliosios medžiagos kilmės, ir (arba) 3) kiekybinė ir (ar) kokybinė sudėtis, įskaitant atskiras sudėtines medžiagas, neatitinka Lietuvos Respublikoje registruoto augalų apsaugos produkto kiekybinės ir (ar) kokybinės, įskaitant atskiras sudėtines medžiagas, sudėties. Ši sąvoka neturi prejudicinės galios nustatant intelektinės nuosavybės teisių pažeidimus.

3. Atsižvelgiant į tai, kad pagal nusistovėjusią praktiką viešojo administravimo teisiniuose santykiuose terminai paprastai yra skaičiuojami darbo, o ne kalendorinėmis dienomis, turi būti patikslinta Įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo Įstatymo 4straipsnio 2 dalis numatant leidimų atlikti mokslinius tyrimus ar bandymus su augalų apsaugos produktais išdavimo terminą – 20 darbo dienų

Atitinkamai turi būti patikslintas ir Įstatymo projekto 4 straipsniu pildomo Įstatymo 61 straipsnio 1 dalyje nustatytas terminas – 20 darbo dienų.

4. Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo Įstatymo 4straipsnyje, kuriame yra reglamentuojami leidimų atlikti mokslinius tyrimus ar bandymus su augalų apsaugos produktais išdavimo, jų galiojimo panaikinimo reikalavimai, yra nurodyta, kad leidimus moksliniams tyrimams atlikti išduoda Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Tarnyba), tačiau nėra nurodyta, kad ji taip pat ir panaikina jų galiojimą, turi būti patikslinta Įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo Įstatymo 41 straipsnio 2 dalis (arba 6 dalis) nurodant, kad Tarnyba panaikina minėtų leidimų galiojimą.

Atitinkamai turi būti patikslinta ir Įstatymo projekto 7 straipsniu pildomo Įstatymo 71 straipsnio 2 dalis, o Įstatymo projekto 4 straipsniu pildomo Įstatymo 61 straipsnio 2 dalies 2 sakinyje po žodžio „patikslina“ įrašytinas žodis „pakeičia“.

5. Remiantis Tarnybos pateikta informacija, mokslinių tyrimų ar bandymų su augalų apsaugos produktais vidutinis atlikimo terminas yra 2–3 metai, tačiau dėl nepalankių oro sąlygų gali būti negauti patikimi mokslinių tyrimų ar bandymų rezultatai. Esant nepalankioms oro sąlygoms tyrimai ar bandymai turės būti kartojami. Todėl tokie tyrimai ar bandymai gali būti atliekami iki 5 metų. Įstatymo projekto 2 straipsniu pildomo Įstatymo 4straipsnio 3 dalyje turi būti patikslinta, kad „leidimų atlikti mokslinius tyrimus ar bandymus vienam augalų apsaugos produktui galiojimo terminas – 5 metai“.

6. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos gyventojų  registro įstatymo 9 straipsnio 1 dalies nuostatas, turi būti patikslintas Įstatymo projekto 4 straipsniu pildomo Įstatymo 61 straipsnio 5 dalies 1 punkte nurodytas leidimo pakeitimo pagrindas ir jį išdėstyti taip: „pasikeitus leidimų tiekti augalų apsaugos produktus rinkai ir juos naudoti ne ilgesnį kaip 120 dienų laikotarpį turėtojo – fizinio asmens – asmens duomenims (vardui, pavardei) ir gyvenamosios vietos adresui“.

Atitinkamai turi būti patikslintas ir Įstatymo projekto 7 straipsniu pildomo Įstatymo 71 straipsnio 6 dalies 1 punktas, Įstatymo projekto 9 straipsniu pildomo Įstatymo 161 straipsnio 6 dalies 1 punktas.

Taip pat pažymėtina, kad siekiant teisinio sistemiškumo ir atsižvelgiant į tai, kad buvo patikslinti fizinio asmens leidimo keitimo pagrindai, turi būti patikslintas ir juridinio asmens leidimo keitimo pagrindas, numatytas Įstatymo projekto 4 straipsniu pildomo Įstatymo 61 straipsnio 5 dalies 2 punkte – pasikeitus leidimo tiekti augalų apsaugos produktus rinkai ir juos naudoti ne ilgesnį kaip 120 dienų laikotarpį turėtojo – juridinio asmens – duomenims (juridinio asmens pavadinimui) ir buveinės adresui.

Atitinkamai turi būti patikslintas ir Įstatymo projekto 7 straipsniu pildomo Įstatymo 71 straipsnio 6 dalies 2 punktas, Įstatymo projekto 9 straipsniu pildomo Įstatymo 161 straipsnio 6 dalies 2 punktas.

7. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 15 straipsnyje numatyta administracinių sprendimų klaidų ištaisymo procedūra. Remiantis šiuo straipsniu, administraciniai sprendimai, kuriuose buvo aptiktos klaidos, yra ištaisomi, o ne keičiami, todėl Įstatymo projekto 4 straipsniu pildomo Įstatymo 61 straipsnio 5 dalies 3 punkte atsisakyti leidimų tiekti augalų apsaugos produktus rinkai ir juos naudoti ne ilgesnį kaip 120 dienų laikotarpį keitimo pagrindo.

Atitinkamai turi būti patikslintas ir Įstatymo projekto 7 straipsniu pildomo Įstatymo 7straipsnio 6 dalies 3 punktas, Įstatymo projekto 9 straipsniu pildomo Įstatymo 161 straipsnio 6 dalies 3 punktas.

8. Pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 288 straipsnį reglamentas yra „privalomas visas ir tiesiogiai taikomas visose valstybėse narėse“, todėl Įstatymo projektu 7 straipsniu pildomo Įstatymo 7straipsnyje turi būti patikslinta nuoroda į Reglamentą (EB) Nr. 1107/2009, atsisakant šio reglamento nuostatų perrašymo Įstatymo projekte. Įgyvendinant Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 2 dalies nuostatas, kuriose numatytas leidimo tiekti rinkai augalų apsaugos produktus, tapačius Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, išdavimo laikotarpis, turi būti patikslinta Įstatymo projekto 7 straipsniu  pildomo Įstatymo 71 straipsnio 2 dalis, numatant, kad leidimai tiekti rinkai augalų apsaugos produktus, tapačius Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, išduodami per Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 2 dalyje nurodytą laikotarpį. Nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 6 dalį turi būti pateikta Įstatymo projekto 7 straipsniu  pildomo Įstatymo 71 straipsnio 3 dalyje, nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 3 dalį turi būti pateikta Įstatymo projekto 7 straipsniu  pildomo Įstatymo 71 straipsnio 4 dalyje, Įstatymo projekto 7 straipsniu  pildomo Įstatymo 71 straipsnio 5 dalies 3 punkte, nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 8 dalį Įstatymo projekto 7 straipsniu  pildomo Įstatymo 71 straipsnio 9 dalies 3 punkte. Nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 2 dalį turi būti pateikta Įstatymo projekto 9 straipsniu pildomo Įstatymo 161 straipsnio 2 dalyje, nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 6 dalį turi būti pateikta Įstatymo projekto 9 straipsniu pildomo Įstatymo 161 straipsnio 3 dalyje, nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 3 dalį turi būti pateikta Įstatymo projekto 9 straipsniu pildomo Įstatymo 161 straipsnio 4 dalyje ir Įstatymo projekto 9 straipsniu pildomo Įstatymo 161 straipsnio 5 dalies 3 punkte. Nuoroda į Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 52 straipsnio 8 dalį turi būti pateikta Įstatymo projekto 9 straipsniu pildomo Įstatymo 161 straipsnio 8 dalies 2 punkte.

9.  Siekiant Lietuvos Respublikos teritorijos apsaugos nuo Lietuvos Respublikoje neregistruotų, falsifikuotų augalų apsaugos produktų, augalų apsaugos produktų, netapačių Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, turi būti patikslinta Įstatymo projekto 11 straipsniu  pildomo Įstatymo 20 straipsnio 3 dalis, numatant Tarnybos kompetenciją, susijusią su tokių augalų apsaugos produktų paėmimu saugoti. Esant įtarimui, kad augalų apsaugos produktai yra Lietuvos Respublikoje neregistruoti, išskyrus Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 28 straipsnio 2 dalies a, b, c, d punktuose ir 53 straipsnyje nustatytas išimtis, falsifikuoti, netapatūs Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, Tarnyba privalo paimti juos saugoti. Esant poreikiui nustatyti Lietuvos Respublikoje neregistruoto augalų apsaugos produkto, išskyrus Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 28 straipsnio 2 dalies a, b, c, d punktuose ir 53 straipsnyje nustatytas išimtis, kiekybinę ir (ar) kokybinę sudėtį, Tarnyba privalo paimti augalų apsaugos produkto ėminį ir pateikti ištyrimui akredituotoje laboratorijoje. Esant įtarimui, kad augalų apsaugos produktai gali būti falsifikuoti, netapatūs Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, Tarnyba privalo paimti augalų apsaugos produkto ėminį ir pateikti ištyrimui akredituotoje laboratorijoje. Akredituotoje laboratorijoje naudojami tyrimų metodai nustatomi Augalų apsaugos produktų saugojimo, tiekimo rinkai, naudojimo taisyklėse, tvirtinamose žemės ūkio ministro (toliau – Augalų apsaugos produktų saugojimo, tiekimo rinkai, naudojimo taisyklės). Tais atvejais, kai, remiantis laboratorinių tyrimų rezultatais, Tarnyba nenustato, kad augalų apsaugos produktai yra falsifikuoti, netapatūs Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams augalų apsaugos produktai, Tarnyba grąžina augalų apsaugos produktų turėtojui Augalų apsaugos produktų naudojimo, tiekimo rinkai, saugojimo taisyklėse nustatyta tvarka. Jei remiantis laboratorinio tyrimo rezultatais Tarnyba nustato, kad augalų apsaugos produktai yra falsifikuoti, netapatūs Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, Tarnyba priima sprendimą uždrausti tiekti rinkai, paimti saugoti tokius augalų apsaugos produktus, o paimtus saugoti tokius augalų apsaugos produktus perduoti atliekų tvarkytojams, turintiems teisę tvarkyti tokias atliekas. Lietuvos Respublikoje neregistruotus augalų apsaugos produktus Tarnyba uždraudžia tiekti rinkai, paima saugoti ir perduoda atliekų tvarkytojams, turintiems teisę tvarkyti tokias atliekas. Taip pat turi būti patikslinta„ kad Tarnybos priimto sprendimo uždrausti tiekti rinkai ir Tarnybai paimti saugoti Lietuvos Respublikoje neregistruotus augalų apsaugos produktus, išskyrus Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 28 straipsnio 2 dalies a, b, c, d punktuose ir 53 straipsnyje nustatytas išimtis, falsifikuotus augalų apsaugos produktus ir (ar) netapačius Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams augalų apsaugos produktus apskundimas teismui nesustabdo Tarnybos priimto sprendimo vykdymo.

Turi būti patikslintas Įstatymo projekto 11 straipsniu  pildomo Įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje nurodytas atvejis, kada Tarnyba gali priimti sprendimą lėšas už Lietuvos Respublikoje neregistruotų augalų apsaugos produktų, išskyrus Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 28 straipsnio 2 dalies a, b, c, d punktuose ir 53 straipsnyje nustatytas išimtis, falsifikuotų augalų apsaugos produktų ir (ar) netapačių Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams augalų apsaugos produktų uždraudimą tiekti rinkai, saugojimą, perdavimą atliekų tvarkytojams, turintiems teisę tvarkyti tokias atliekas, regreso tvarka išieškoti iš augalų apsaugos produkto turėtojo, siejant su Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje atliekų turėtojui įtvirtinta pareiga atliekas perduoti atliekų tvarkytojams, turintiems teisę tvarkyti atliekas.

10. Vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 1 straipsnio 9 dalimi, kurioje numatyta, „jeigu kituose įstatymuose nustatyti ūkio subjektų veiklos priežiūrai taikytini reikalavimai prieštarauja šio įstatymo ketvirtojo skyriaus nuostatoms, taikomas šis įstatymas, išskyrus atvejus, kai kiti ūkio subjektų veiklos priežiūrą reglamentuojantys įstatymai įtvirtina privalomus Europos Sąjungos teisės aktų ar Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių reikalavimus arba įtvirtina ūkio subjektams palankesnį reglamentavimą“, Įstatymo projektu keičiamo Įstatymo 21 straipsnio 1 dalis turi būti patikslinta, pateikiant nuorodą į 2017 m. kovo 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2017/625 dėl oficialios kontrolės ir kitos oficialios veiklos, kuri vykdoma siekiant užtikrinti maisto ir pašarų srities teisės aktų bei gyvūnų sveikatos ir gerovės, augalų sveikatos ir augalų apsaugos produktų taisyklių taikymą, kuriuo iš dalies keičiami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 999/2001, (EB) Nr. 396/2005, (EB) Nr. 1069/2009, (EB) Nr. 1107/2009, (ES) Nr. 1151/2012, (ES) Nr. 652/2014, (ES) 2016/429 ir (ES) 2016/2031, Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1/2005 ir (EB) Nr. 1099/2009 bei Tarybos direktyvos 98/58/EB, 1999/74/EB, 2007/43/EB, 2008/119/EB ir 2008/120/EB, ir kuriuo panaikinami Europos Parlamento ir Tarybos reglamentai (EB) Nr. 854/2004 ir (EB) Nr. 882/2004, Tarybos direktyvos 89/608/EEB, 89/662/EEB, 90/425/EEB, 91/496/EEB, 96/23/EB, 96/93/EB ir 97/78/EB bei Tarybos sprendimas 92/438/EEB (Oficialios kontrolės reglamentas), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. spalio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2021/1756.

Vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 12 dalies nuostatomis, kuriose numatyta, kad sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopija ūkio subjektui turi būti pateikta iš karto po atlikto kontrolinio pirkimo, turi būti patikslintas Įstatymo projektu keičiamo Įstatymo 21 straipsnis, papildant jį nauja 3 dalimi, numatant Tarnybos pareigūnų teisę atlikti kontrolinius augalų apsaugos produktų pirkimus, nepateikus fiziniam ar juridiniam asmeniui sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą kopijos. Taip pat ši dalis turi būti patikslinta numatant, kad „neplaninių patikrinimų atlikimų tvarka nustatoma šio Įstatymo ir Tarnybos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka“.

11. Remiantis Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalimi, kurioje numatyta, kad teisės aktai, keičiantys ar nustatantys naują ūkio subjektų veiklos ar jos priežiūros teisinį reguliavimą, paprastai įsigalioja gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną, tačiau visais atvejais ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo jų oficialaus paskelbimo dienos, ir atsižvelgiant į tai, kad galutinis Įstatymo projektas (iki jo priėmimo) bus teikiamas notifikuoti Europos Komisijai vadovaujantis Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 617 „Dėl Informacijos apie techninius reglamentus ir atitikties įvertinimo procedūras teikimo taisyklių patvirtinimo“, o notifikavimo procedūra gali trukti 6 mėn., turi būti patikslinta, kad Įstatymo projektas įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.

12. Turi būti patikslintas Įstatymo projektas, numatant pereinamąsias nuostatas, atsižvelgiant į tai, kad leidimų atlikti mokslinius tyrimus ar bandymus su augalų apsaugos produktais išdavimo, jų galiojimo panaikinimo, leidimų tiekti augalų apsaugos produktus rinkai ir juos naudoti ne ilgesnį kaip 120 dienų laikotarpį išdavimo, jų galiojimo panaikinimo, leidimų tiekti rinkai augalų apsaugos produktus, tapačius Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, išdavimo, jų galiojimo panaikinimo, leidimų naudoti asmeninėms reikmėms augalų apsaugos produktus, tapačius Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams, išdavimo, jų galiojimo panaikinimo procedūros gali būti pradėtos iki Įstatymo projekto įsigaliojimo dienos ir gali būti neaišku, kaip jos toliau turėtų būti administruojamos ir vykdomos.

13. Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo 21 straipsnio 2 dalies 4 punkte ir Augalų apsaugos produktų saugojimo, tiekimo rinkai, naudojimo taisyklių106, 108, 109 punktuose įtvirtinta Tarnybos pareigūnų teisė uždrausti augalų apsaugos produktų įvežimą, vežimą, saugojimą, tiekimą rinkai, naudojimą, jeigu Tarnyba nustato, kad augalų apsaugos produktas yra Lietuvos Respublikoje neregistruotas, ar laboratorinio tyrimo išvada patvirtina, kad augalų apsaugos produkto kiekybinė ir (ar) kokybinė sudėtis neatitinka Lietuvos Respublikoje registruoto augalų apsaugos produkto sudėties, ar Tarnyba nustato, kad augalų apsaugos produkto etiketėje nurodyta informacija neatitinka Lietuvos Respublikoje registruoto augalų apsaugos produkto etiketėje nurodytos informacijos ir (arba) augalų apsaugos produkto kilmė ir (ar) jo veikliosios medžiagos kilmė neatitinka Lietuvos Respublikoje registruoto augalų apsaugos produkto ir (ar) jo veikliosios medžiagos kilmės, Tarnyba susiduria su atvejais, kai fiziniai ar juridiniai asmenys nesilaiko nustatyto draudimo ir minėtiems subjektams negali pritaikyti administracinės atsakomybės, todėl įvertinus galiojantį teisinį reguliavimą, įtvirtintą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse (toliau – Kodeksas) dėl administracinių nuobaudų skyrimo už pažeidimus, susijusius su augalų apsaugos produktais, turi būti patikslintas Kodeksas ir numatyta administracinė atsakomybė už Tarnybos pareigūnų privalomojo nurodymo uždrausti įvežti, vežti, saugoti, tiekti rinkai, naudoti augalų apsaugos produktus nesilaikymą.

14. Tais atvejais, kai augalų apsaugos produktų įvežimo į Lietuvos Respubliką iš ne Europos Sąjungos valstybių narių ir ne Europos ekonominės erdvės valstybių metu Tarnyba ar Lietuvos Respublikos muitinė (toliau – Muitinė) nustato, kad įvežami į Lietuvos Respubliką neregistruoti augalų apsaugos produktai, išskyrus Reglamento (EB) Nr. 1107/2009 28 straipsnio 2 dalies a, b, c, d punktuose ir 53 straipsnyje nustatytas išimtis, falsifikuoti ar netapatūs Lietuvos Respublikoje registruotiems augalų apsaugos produktams augalų apsaugos produktai, tam, kad Muitinė galėtų taikyti priemones vadovaudamasi 2013 m. spalio 9 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 952/2013, kuriuo nustatomas Sąjungos muitinės kodeksas, su visais pakeitimais 198 straipsnio 1 dalies b punkto iv papunkčiu, Įstatymo projektu turi būti patikslintas draudimas tokių produktų įvežimui į Lietuvos Respubliką. Taip pat turi būti patikslintas Kodeksas, suteikiant teisę Muitinės pareigūnams (Kodekso 589 straipsnio 40 punktas) taikyti administracinę atsakomybę už nusižengimus, numatytus Kodekso 342straipsnio 7 ir 8 dalyse, 342straipsnio 7 ir 8 dalyse ir 342straipsnio 7 ir 8 dalyse, bei numatyti privalomą prekių konfiskavimą už šiuos nusižengimus. Papildžius Kodeksą šiais straipsniais, pakeisti Kodekso 29 straipsnio 4 dalį, kad būtų galima konfiskuoti ir ne pažeidėjui nuosavybės teise priklausantį turtą. Šiuo metu sunaikinus konfiskuotas prekes, išlaidos regreso tvarka yra išieškomos iš pažeidėjo. Įstatymo projekte įtvirtinus, kad draudžiama įvežti tokias prekes ir kad jos turi būti konfiskuojamos ir sunaikinamos, o išlaidas už naikinimą sumoka augalų apsaugos produktų gavėjas, siuntėjas ar savininkas, regresas būtų nukreiptas į juos.

 

 

 

Finansų ministrė,

pavaduojanti Ministrą Pirmininką                                                                   Gintarė Skaistė

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                      Kęstutis Navickas