RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKOS, RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 22 d. Nr. T-595

Radviliškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 31 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 8 punktu, 12 straipsnio 2 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 384 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimo Nr. 711 „Dėl rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“ patvirtintų Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių 1 skyriaus 2 punktu, Radviliškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti:

1.1. Radviliškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodiką (pridedama);

1.2. Radviliškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Radviliškio rajono savivaldybės tarybos 2006 m. spalio 12 d. sprendimą Nr. T-885 „Dėl Radviliškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais.

3.Šis sprendimas įsigalioja nuo 2017 m. liepos 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės mero pavaduotojas                                                                          Kazimieras Augulis


 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 22 d. sprendimu Nr. T-595

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO METODIKA

 

1     BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.1     Rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo metodikos (toliau – Metodika) tikslas – nustatyti rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo principus bei apskaičiavimo tvarką.

 

1.2     Šia Metodika vadovaujasi savivaldybė ar jos įgaliota institucija, nustatydama rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – Rinkliava) dydį Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

1.3     Rinkliava apskaičiuojama remiantis šiais principais:

 

1.3.1  „Sąnaudų susigražinimo principas“ - visos sąnaudos, susidarančios dėl atliekų tvarkymo arba kitaip susijusios su šia veikla, privalo būti padengtos atliekų turėtojų;

 

1.3.2  „Teršėjas (arba atliekų turėtojas) moka principas“ - atliekų turėtojas, perduodantis atliek tvarkytojams atliekas, privalo padengti su atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas;

 

1.3.3  „Nediskriminavimo principas“ – tos pačios kategorijos atliekų turėtojams taikomos vienodos apmokestinimo sąlygos;

 

1.3.4  „Proporcingumo principas“ - apmokestinimas už atliekų tvarkymą turi būti proporcingas pas atliekų turėtoją susidarančiam atliekų kiekiui;

 

1.3.5  „Solidarumo principas“ - visiems atliekų turėtojams, gyvenantiems viename atliekų tvarkymo regione, turi būti nustatyta tokia pati atliekų tvarkymo kaina už tokios pačios kokybės paslaugas.

 

1.4     Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Atliekų tvarkymo įstatyme ir kituose atliekų tvarkymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

 

2        BŪTINŲJŲ SU KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMU SUSIJUSIŲ SĄNAUDŲ BEI VIENOS TONOS KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SUTVARKYMO KAINOS NUSTATYMAS

 

 

2.1     Būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos (toliau – Būtinosios sąnaudos) – tiesiogiai su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios ir pagrįstos sąnaudos, reikalingos komunalinių atliekų tvarkymo paslaugai suteikti, ilgalaikiam, komunalinėms atliekoms tvarkyti skirtos infrastruktūros eksploatavimui, jos atnaujinimui užtikrinti ir sudaryti komunalinių atliekų turėtojams priimtinas sąlygas dalyvauti tvarkant komunalines atliekas, taip pat mažinti aplinkos taršą.

 

2.2     Būtinosios sąnaudos apskaičiuojamos kaip atskirų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo veiklos (surinkimas, vežimas, naudojimas, šalinimas, šių veiklų organizavimas, stebėsena, šalinimo vietų vėlesnė priežiūra) rūšių ir rinkliavos administravimo, be kurių neįmanoma įgyvendinti komunalinių atliekų tvarkymo tikslų, uždavinių ir konkrečių priemonių, nustatytų regioniniame ir (ar) savivaldybės atliekų tvarkymo plane, bendrųjų sąnaudų suma.

 

2.3     Būtinosios sąnaudos, atsižvelgiant į taikomus komunalinių atliekų tvarkymo būdus ir priemones, apima šias komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudas:

 

2.3.1  mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo, įskaitant perkrovimo įrenginių eksploatavimą, sąnaudos;

 

2.3.2  mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) komunalinių atliekų apdorojimo ir tolimesnio sutvarkymo sąnaudos;

 

2.3.3  mišrių (po pirminio rūšiavimo likusių) atliekų, kurių negalima apdoroti mechaniniu biologiniu būdu ir (arba) po mechaninio biologinio apdorojimo likusių energetinės vertės neturinčių ir perdirbimui netinkamų atliekų šalinimo sąnaudas, įskaitant taršos mokestį už sąvartyne šalinamas komunalines atliekas, sąvartynų eksploatavimo sąnaudas, atidėjinius sąvartynui uždaryti, rekultivuoti ir prižiūrėti po uždarymo;

 

2.3.4  į mišrias komunalines atliekas patekusių antrinių žaliavų atskyrimo nuo mišrių komunalinių atliekų ir kitos tvarkymo sąnaudos, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka apmoka gamintojai ir importuotojai;

 

2.3.5  didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių eksploatavimo sąnaudos, išskyrus tas sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

 

2.3.6  į komunalines atliekas patekusių pavojingų buitinių (buityje susidarančių) atliekų, didelių gabaritų atliekų, buityje susidarančių elektros ir elektroninės įrangos atliekų surinkimo apvažiavimo būdu ir tvarkymo sąnaudos, išskyrus tas atliekų tvarkymo sąnaudas, kurias teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai;

 

2.3.7  biologiškai skaidžių atliekų rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudos;

 

2.3.8  kompostavimo aikštelių eksploatavimo sąnaudas;

 

2.3.9  kitų komunalinių atliekų (maisto atliekų, tekstilės atliekų ir kitų) rūšiuojamojo surinkimo ir (ar) tvarkymo sąnaudos;

 

2.3.10  netinkamų eksploatuoti uždarytų sąvartynų priežiūros po uždarymo sąnaudos;

 

2.3.11  komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros atnaujinimo sąnaudos;

 

2.3.12  visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudos, išskyrus tas visuomenės švietimo ir informavimo sąnaudas, kurias apmoka gamintojai ir importuotojai Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo ir Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka;

 

2.3.13    komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo sąnaudos (komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus (toliau – Administratorius) darbuotojų atlyginimų, biuro eksploatavimo, kuro sąnaudos);

 

2.3.14    Rinkliavos administravimo sąnaudos.

 

2.3.15    į būtinąsias sąnaudas įtraukiamos Administratoriaus apskaičiuotos sąnaudos, turėtos organizuojant komunalinių atliekų tvarkymą regioniniu principu.

 

2.4     Atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kurių turėtojas neegzistuoja, tvarkymo sąnaudos negali būti įtraukiamos į būtinąsias sąnaudas.

 

2.5     Atsižvelgiant į tai, kad faktinės būtinosios sąnaudos paaiškėja tik pasibaigus kalendoriniams metams, o pajamas faktinėms sąnaudoms apmokėti būtina užtikrinti veiklos pradžioje, siekiant laiku užtikrinti būtinųjų sąnaudų apmokėjimą, būtinųjų sąnaudų dydis nustatomas iš anksto iki kiekvienų kalendorinių metų pabaigos kitiems kalendoriniams metams: jeigu apskaičiuojant einamųjų kalendorinių metų būtinąsias sąnaudas tų kalendorinių metų pabaigoje paaiškėja, kad iš anksto apskaičiuotos būtinosios sąnaudos skiriasi nuo faktinių tų kalendorinių metų sąnaudų (faktinės sąnaudos didesnės arba mažesnės už apskaičiuotas iš anksto sąnaudas), skirtumas išlyginamas apskaičiuojant kitų kalendorinių metų būtinąsias sąnaudas.

 

2.6     Skaičiuojant būtinąsias sąnaudas turi būti atsižvelgiama į:

 

2.6.1  praėjusių kalendorinių metų faktines komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudas;

 

2.6.2  komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudų pokyčius per praėjusius kalendorinius metus;

 

2.6.3  galiojančiose atliekų tvarkymo paslaugų ir (ar) darbų atlikimo sutartyse nustatytas kainas;

 

2.6.4  numatomų įsigyti ar įsigytų paslaugų, darbų atlikimo ar kitose sutartyse nustatytus įkainius ar tarifus;

 

2.6.5  regioniniuose ir (ar) savivaldybių atliekų tvarkymo planuose numatytas įgyvendinti naujas komunalinių atliekų tvarkymo priemones;

 

2.6.6  planuojamą atliekų, pateksiančių į organizuojamą komunalinių atliekų tvarkymo sistemą, kiekį pagal komunalinių atliekų rūšis (mišrios komunalinės atliekos, antrinės žaliavos, biologiškai skaidžios atliekos, maisto atliekos, pavojingos buitinės (buityje susidarančios) atliekos, didelių gabaritų atliekos, tekstilės atliekos, buityje susidarančios elektros ir elektroninės įrangos atliekos ir kitos, išskyrus tas, kurių tvarkymo sąnaudas teisės aktų nustatyta tvarka privalo apmokėti gamintojai ir importuotojai) ir jų tvarkymo sąnaudas;

 

2.6.7  finansų ministerijos skelbiamas ekonominių rodiklių projekcijas, statistikos departamento skelbiamus kainų indeksus ir kitus patikimų šaltinių duomenis, projekcijas.

 

2.7     Būtinosios sąnaudos nustatomos pagal formulę:

 

(1)

kur,

BS – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, Eur;

PSp – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviosios sąnaudos, Eur;

KSp – atskiros komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamosios sąnaudos, Eur;

p - atskirų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų indeksas p, kuris kinta nuo 1 iki n, atsižvelgiant į veiklų, į kurias padalyta komunalinių atliekų tvarkymo paslauga, skaičių.

 

2.8     Pastoviosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – nuo komunalinių atliekų kiekio nepriklausančios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos (pavyzdžiui, atliekų tvarkymo infrastruktūros objektų (atliekų sąvartyno, atliekų apdorojimo įrenginių, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių ir panašiai) nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, bendrosios veiklos ir administracinės sąnaudos).

 

2.9     Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos pastoviąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios pastoviosios sąnaudos, lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų pastoviųjų sąnaudų sumai.

 

2.10   Kintamosios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos – su komunalinių atliekų kiekiu susijusios komunalinių atliekų tvarkymo sąnaudos.

 

2.11   Apskaičiavus kiekvienos komunalinių atliekų tvarkymo veiklos kintamąsias sąnaudas, nustatomos bendrosios kintamosios sąnaudos, lygios visų komunalinių atliekų tvarkymo veiklų kintamųjų sąnaudų sumai.

 

2.12   Vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina apskaičiuojama būtinąsias sąnaudas padalinus iš pristatytų komunalinių atliekų kiekio.

 

(2),

kur:

VK – vienos tonos komunalinių atliekų  sutvarkymo kaina, Eur/t;

BS - būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, Eur;

KA - komunalinių atliekų, surinktų iš rinkliavos mokėtojų, metinis kiekis, t.

 

 

 

 

 

3        RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ GRUPĖS

 

3.1     Mokant savivaldybės nustatytą vietinę rinkliavą, atliekų turėtojams atstovauja jų naudojamo nekilnojamojo turto objekto savininkas arba nekilnojamojo turto objekto savininko atstovas, kaip nustatyta Atliekų tvarkymo įstatymo 301 straipsnio 1 dalyje (toliau – įgalioti asmenys).

 

3.2     Nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys suskirstomi į atliekų turėtojų kategorijas, pagal nekilnojamojo turto objekto rūšis ir (ar) jų paskirtį, vadovaujantis Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą, rūšių sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2013 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. D1-150 „Dėl Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos teikimo sutartį, rūšių sąrašo patvirtinimo“ (pavyzdžiui daugiabučio namo gyventojai ir įmonės ūkinei veiklai naudojančios daugiabučių patalpas, sodų bendrijų nariai, besinaudojantys kolektyviniais konteineriais ir sodų bendrijų nariai, besinaudojantys individualiais konteineriais ir panašiai).

 

3.3     Nekilnojamojo turto objektų, kurių savininkams ar jų įgaliotiems atstovams arba kitiems asmenims nustatoma vietinė rinkliava, atliekų turėtojų kategorijos (vietinės rinkliavos mokėtojų grupės):

 

3.3.1  Gyvenamieji objektai:

 

3.3.1.1 Daugiabučių gyvenamųjų namų butai.

 

3.3.1.2 Individualūs gyvenamieji namai.

 

3.3.2  Prekybiniai ir daugiafunkciniai kompleksai, prekybos centrai, parduotuvės (didmeninės ir mažmeninės), kioskai, turgavietės.

 

3.3.3  Viešojo maitinimo objektai.

 

3.3.4  Gydyklos (ligoninės, klinikos, slaugos namai, sanatorijos), globos namai.

 

3.3.5  Mokymo įstaigų bendrabučiai, internatinės mokyklos.

 

3.3.6  Gamybos, pramonės, statybos.

 

3.3.7  Paslaugų įmonės.

 

3.3.8  Administravimo įmonės.

 

3.3.9  Kultūros įstaigos.

 

3.3.10  Transporto įmonės.

 

3.3.11  Gyvulininkystės, žemės ūkio įmonės.

 

3.3.12  Kiti subjektai: fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie nepriskirti šios lentelės kitoms eilutėms, taip pat fiziniai asmenys, kuriems išduotas verslo liudijimas ir/arba individualios veiklos pažyma, bei asmenys, nuolat veikiantys Radviliškio rajone pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų, antstolių kontoros, jų padaliniai ir pan.).

 

3.3.13  Garažų boksų savininkai.

 

3.3.14  Sodo sklypų savininkai.

 

3.3.15    Viešbučiai, moteliai, svečių namai.

 

3.3.16    Mokslo ir švietimo įstaigos, vaikų darželiai ir lopšeliai.

 

3.3.17    Seniūnijų veikiančios kapinės:

 

3.3.17.1. iki 1 ha ploto;

 

3.3.17.2. nuo 1,01 ha iki 3 ha ploto;

 

3.3.17.3. Daugiau kaip 3 ha ploto.

 

3.3.18    Ūkininkai, deklaruotų žemės ūkio naudmenų plotas, ha:

 

3.3.18.1. nuo 20 ha iki 100 ha;

 

3.3.18.2. nuo 101 ha iki 500 ha;

 

3.3.18.3. nuo 501 ha ir daugiau.

 

3.4     Rinkliavos dydžiai apskaičiuojami nekilnojamojo turto objektų savininkams arba jų įgaliotiems atstovams ar kitiems asmenims, kuriuos galima priskirti 4.6 punkte išvardintoms atliekų turėtojų kategorijoms (vietinės rinkliavos mokėtojų grupėms).

 

 

4        RINKLIAVOS DEDAMOSIOS

 

4.1     Apskaičiuojama rinkliava yra dvinarė, t. y. susidedanti iš pastoviosios ir kintamosios dedamųjų.

 

4.2     Pastovioji rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų pastoviąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

 

4.3     Pastoviąją rinkliavos dalį moka visi nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys:

 

4.3.1  gyvenamosios paskirties patalpų (daugiabučio namo butų, individualių namų), esančių savivaldybės teritorijoje, savininkai (jei šioms patalpoms nustatyta tvarka yra suteiktas adresas ar įregistruota nuosavybės teisė); savivaldybės gyvenamosios paskirties patalpų nuomininkai;

 

4.3.2  gyvenamosios paskirties patalpų (individualių namų), esančių savivaldybės teritorijoje, vienas iš gyventojų (jei šios patalpos nustatyta tvarka nėra įregistruotos nekilnojamojo turto registre arba nebaigta jų statyba);

 

4.3.3  gyventojai, kurie yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą savivaldybėje ir kurių žinoma faktinė gyvenamoji vieta yra savivaldybės teritorijoje;

 

4.3.4  fiziniai asmenys, kuriems išduotas verslo liudijimas ir / arba individualios veiklos vykdymo pažyma veiklai savivaldybės teritorijoje;

 

4.3.5  savivaldybės teritorijoje įregistruoti juridiniai asmenys (įstaigos, organizacijos, įmonės, sodininkų ir garažų bendrijos ir kiti) ir kitur įregistruoti juridiniai asmenys, jei jie turi savivaldybės teritorijoje padalinių, filialų ir atstovybių arba jų neturi, tačiau veikia savivaldybės teritorijoje;

 

4.3.6  asmenys, nuolat veikiantys savivaldybės teritorijoje pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų kontoros, antstolių kontoros, jų padalinai ir pan.).

 

4.4     Pastovioji rinkliavos dalis turi būti nustatoma vienodo dydžio visiems tos pačios kategorijos vietinės rinkliavos mokėtojų grupėms.

 

4.5     Kintamoji rinkliavos dedamoji nustatoma tokia, kad padengtų kintamąsias su komunalinių atliekų tvarkymu susijusias sąnaudas.

 

4.6     Vietinės rinkliavos mokėtojų grupėms priskirti pastovūs bei kintami rinkliavos administravimo parametrai:

 

 

Eil. Nr.

Objektai

Pastovus parametras

Kintamas parametras

1

Daugiabučių gyvenamųjų namų butai

Deklaruotų gyventojų skaičius

Deklaruotų gyventojų skaičius

Individualūs gyvenamieji namai

Deklaruotų gyventojų skaičius

m3

2

Prekybiniai ir daugiafunkciniai kompleksai, prekybos centrai, parduotuvės (didmeninės ir mažmeninės), kioskai, turgavietės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

3

Viešojo maitinimo objektai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

4

Gydyklos (ligoninės, klinikos, slaugos namai, sanatorijos), globos namai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

5

Mokymo įstaigų bendrabučiai, internatinės mokyklos

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

6

Gamybos, pramonės, statybos

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

7

Paslaugų įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

8

Administravimo įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

9

Kultūros įstaigos

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

10

Transporto įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

11

Gyvulininkystės, žemės ūkio įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

12

Kiti subjektai: fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie nepriskirti šios lentelės kitoms eilutėms, taip pat fiziniai asmenys, kuriems išduotas verslo liudijimas ir/arba individualios veiklos pažyma, bei asmenys, nuolat veikiantys Radviliškio rajone pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų, antstolių kontoros, jų padaliniai ir pan.).

Darbuotojų skaičius, vienas fizinis asmuo

Darbuotojų skaičius, vienas fizinis asmuo

m3

13

Garažų boksų savininkai

Boksų skaičius

Boksų skaičius

m3

14

Sodo sklypų savininkai

Valda, sodo sklypas

Valda, sodo sklypas

m3

15

Viešbučiai, moteliai, svečių namai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

16

Mokslo ir švietimo įstaigos, vaikų darželiai ir lopšeliai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

m3

17

Seniūnijų veikiančios (artimųjų prižiūrimos) kapinės

 

 

m3

 

iki 1 ha ploto

Vnt.

Vnt.

m3

 

nuo 1,01 ha iki 3 ha ploto

Vnt.

Vnt.

m3

Daugiau kaip 3 ha ploto

Vnt.

Vnt.

m3

18

Ūkininkai, deklaruotų žemės ūkio naudmenų plotas, ha:

 

 

m3

 

nuo 20 ha iki 100 ha

Vnt.

Vnt.

m3

 

nuo 101 ha iki 500 ha

Vnt.

Vnt.

m3

nuo 501 ha ir daugiau

Vnt.

Vnt.

m3

 

4.7  Jei atliekų turėtojų kategorija, kuri naudojasi kolektyviniais konteineriais, neturi įrengtos ir (arba) tik tai atliekų turėtojų kategorijai naudotis priskirtos konteinerių aikštelės ir (arba) ja turi dalintis su kita (kitomis) atliekų turėtojų kategorija (atliekų turėtojų kategorijomis), nustatant kintamąją rinkliavos dedamąją toms atliekų turėtojų kategorijoms, turi būti taikomas šios metodikos 4.6 punkto 4 stulpelyje pateiktas ir konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai priskirtas parametras.

 

5     BŪTINŲJŲ SĄNAUDŲ PASKIRSTYMAS SKIRTINGOMS ATLIEKŲ TURĖTOJŲ KATEGORIJOMS

 

5.1     Pagal savivaldybėje nustatytas komunalinių atliekų susikaupimo normas kiekvienai atliekų turėtojų kategorijai įvertinamas per metus susikaupiantis atliekų kiekis.

 

5.2     Pas konkrečią atliekų turėtojų kategoriją per metus susikaupiantis atliekų kiekis nustatomas dauginant atliekų susikaupimo normą, kuri yra nustatyta atitinkamai atliekų turėtojų grupei, iš komunalinių atliekų susidarymo norma nusakančių parametrų skaičiaus priskirto konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai.

 

(5)

, kur:

MKAg – komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, t. y.;

Ng – komunalinių atliekų susidarymo norma, priskiriama konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, t/Pg;

Pg – komunalinių atliekų susidarymo normą nusakančių parametrų skaičius, priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

 

5.3     Būtinosios sąnaudos, tenkančios konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, apskaičiuojamos dauginant pas konkrečią atliekų turėtojų kategoriją susikaupiantį atliekų kiekį iš vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainos.

 

(6)

, kur:

BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur

MKAg – komunalinių atliekų kiekis, priskiriamas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, t.;

VK – vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kaina, Eur/t;

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

 

5.4     Šios sąnaudos turi būti padengtos atitinkamos atliekų turėtojų kategorijos, kuriai jos yra priskiriamos.

 

5.5     Būtinosios sąnaudos kiekvienai atliekų turėtojų kategorijai turi būti perskaičiuojamos ir iš naujo įvertinamos šiais atvejais:

 

5.5.1  Pakitus atliekų susikaupimo normai;

 

5.5.2  Pakitus atliekų susikaupimo normai priskiriamų parametrų sumai;

 

5.5.3  Pakitus vienos tonos komunalinių atliekų sutvarkymo kainai.

 

5.6     Pastoviosios būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai nustatomos būtinąsias sąnaudas, priskirtas konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, dauginant iš būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastovių sąnaudų dalies.

 

(7)

kur,

PBSg – Pastovios būtinosios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur

BSg – būtinosios su komunalinių atliekų tvarkymu susijusios sąnaudos, priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur

PSD – būtinųjų komunalinių atliekų tvarkymo veiklos sąnaudose esančių pastovių sąnaudų dalis, proc.

g – konkreti atliekų turėtojų kategorija.

 

5.7     Vietinės rinkliavos dedamosios atskiroms atliekų turėtojų kategorijoms apskaičiuojamos pagal pasirinktus vietinės rinkliavos administravimo parametrus, nurodytus 4.6 punkte.

 

5.8     Vietinės rinkliavos dedamosios atskiroms atliekų turėtojų kategorijoms, pagal pasirinktus vietinės rinkliavos administravimo parametrus, skirstomos į pastoviąją ir kintamąją dedamąsias.

 

5.9     Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai atliekų turėtojų grupei priskirtas pastovias būtinąsias sąnaudas dalinant iš tai atliekų turėtojų kategorijai priskirtų pastovių administravimo parametrų sumos.

 

(9)

kur,

PRD – Pastovi rinkliavos dedamoji taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

PBSg – Pastovios būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

PAPg – Atliekų turėtojų kategorijai priskirtų pastovių administravimo parametrų suma, m2, gyv. sk., vnt.

 

5.10   Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji apskaičiuojama konkrečiai atliekų turėtojų grupei priskirtas kintamas būtinąsias sąnaudas dalinant iš tai atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamų administravimo parametrų sumos.

 

(10)

kur,

KRD – Kintamoji rinkliavos dedamoji taikoma konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai;

KBSg – Kintamos būtinosios sąnaudos priskirtos konkrečiai atliekų turėtojų kategorijai, Eur;

KAPg – Atliekų turėtojų kategorijai priskirtų kintamų administravimo parametrų suma, m3, t, vnt

 

 

Į didelio gabarito atliekų surinkimo aikštelę ir į atliekų priėmimo punktus pristačius didesnį nei nustatytą leidžiamą pristatyti atliekų kiekį, už viršsvorį apmokama pagal savivaldybėje patvirtintą vienos tonos komunalinių atliekų, išskyrus atskirai surenkamas biologiškai skaidžias atliekas, priėmimo ir apdorojimo įkainį. Pristačius daugiau nei numatyta biologiškai skaidžių atliekų, apmokama pagal patvirtintą biologiškai skaidžių atliekų šalinimo įkainį.


 

PATVIRTINTA

Radviliškio rajono savivaldybės tarybos

2017 m. birželio 22 d. sprendimu Nr. T-595

 

 

 

RADVILIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą (toliau – Vietinė rinkliava) mokėtojų registro sudarymą, Vietinės rinkliavos apskaičiavimą, mokėjimą, apskaitą ir išieškojimą.

2.  Vietinės rinkliavos nuostatai netaikomi juridiniams asmenims ir juridinių asmenų padaliniams, turintiems Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau – TIPK) leidimus, kuriuose nustatyti atliekų tvarkymo reikalavimai negali būti įgyvendinti savivaldybės organizuojamoje komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje.

3.       Nuostatai galioja visoje Radviliškio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje.

 

II. PAGRINDINĖS SĄVOKOS

 

 

4.   Nuostatuose naudojamos šios sąvokos:

4.1.   Apmokestinamasis parametras – parametras, pagal kurį apmokestinami Nekilnojamojo turto objektų savininkai ar Įgalioti asmenys.

4.2.   Atliekų turėtojas – sąvoka suprantama, kaip ji apibrėžta galiojančioje Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo redakcijoje.

4.3. Atliekų tvarkymassąvoka suprantama, kaip ji apibrėžta galiojančioje Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo redakcijoje.

4.4. Individualus identifikuotas atliekų surinkimo konteineris – atliekų surinkimo konteineris, kurio duomenys įtraukti į Vietinės rinkliavos mokėtojų registro duomenų bazę ir priskirtas konkrečiam mokėtojui.

4.5.   Komunalinės atliekos – sąvoka suprantama, kaip ji apibrėžta galiojančioje Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo redakcijoje.

4.6.   Kintamoji dedamoji - Vietinės rinkliavos dedamoji, padengianti konkrečiam atliekų turėtojui tenkančią regiono su komunalinių atliekų tvarkymu susijusių būtinųjų sąnaudų dalį, patiriamą teikiant atliekų turėtojui komunalinių atliekų tvarkymo paslaugas.

4.7.   Minimalioji komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų apimtis – tipinės komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos naudojantis individualiais identifikuotais atliekų surinkimo konteineriais, kurių minimali apimtis nustatoma atsižvelgiant į nekilnojamojo turto objektų rūšių komunalinių atliekų susikaupimo normas ir higienos normų bei kitų teisės aktų reikalavimus komunalinių atliekų tvarkymui.

4.8.   Pastovioji dedamoji – Vietinės rinkliavos dedamoji, padengianti atliekų turėtojui tenkančią regiono su komunalinių atliekų tvarkymu susijusių būtinųjų sąnaudų dalį, kuri nepriklauso nuo komunalinių atliekų kiekio.

4.9.   Rūšiuojamasis atliekų surinkimas – atliekų surinkimas, kai jos atskiriamos pagal rūšį ir pobūdį siekiant palengvinti specialų tos rūšies ir pobūdžio atliekų apdorojimą.

4.10. Vietinė rinkliava už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą (toliau – Vietinė rinkliava) – tai Savivaldybės tarybos sprendimu nustatyta kiekvienam atliekų turėtojui privaloma įmoka, kuri galioja visoje savivaldybės teritorijoje ir mokama šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka.

4.11. Vietinės rinkliavos administratorius (toliau – Rinkliavos administratorius) juridinis asmuo, kuriam teisės aktų nustatyta tvarka pavesta administruoti Vietinės rinkliavos surinkimą.

4.12. Vietinės rinkliavos mokėtojai – atliekų turėtojai, pagal šiuos Nuostatus turintys pareigą mokėti vietinę rinkliavą.

4.13. Vietinės rinkliavos mokėtojų grupės – atliekų turėtojų, pagal šiuos Nuostatus turinčių pareigą mokėti vietinę rinkliavą, grupės.

 

III. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJAI IR JŲ REGISTRAVIMAS

 

5.    Vietinė rinkliava nustatoma Radviliškio rajono savivaldybės teritorijoje esančio nekilnojamojo turto objektų, kurių rūšių sąrašas ir apmokestinamieji parametrai nurodyti Nuostatų priede, savininkams, jų atstovams arba kitiems asmenims, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 301 straipsnio 1 dalyje (toliau – įgalioti asmenys). Vietinė rinkliava įskaitoma į Savivaldybės biudžetą.

6.    Vietinės rinkliavos mokėtojų registravimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimu, organizuoja ir tvarko Rinkliavos administratorius.

7.    Rinkliavos administratorius sudaro ir administruoja Savivaldybės Vietinės rinkliavos mokėtojų registro (toliau - Registro) duomenų bazę, kuriai sukurti gali naudotis VĮ Registrų centro, Savivaldybės administracijos seniūnijų bei kitų subjektų turimais duomenimis.

8.    Rinkliavos administratorius Vietinės rinkliavos mokėtojų registro duomenų bazėje registruoja ir tvarko šiuos duomenis apie Vietinės rinkliavos mokėtojus:

8.1.   nekilnojamojo turto savininko ar įgalioto asmens vardas, pavardė, gimimo data arba juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas;

8.2.   mokėtojo kodas;

8.3.   nekilnojamojo turto aprašymas;

8.4.   nekilnojamojo turto unikalus numeris;

8.5.   nekilnojamojo turto adresas;

8.6.   nekilnojamojo turto pagrindinė naudojimo paskirtis;

8.7.   nekilnojamojo turto vieneto adresu nuolatinę gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičius;

8.8.   naudojamų atliekų surinkimo priemonių tūris, skaičius, ištuštinimų skaičius;

8.9.   kiti duomenys, būtini Vietinės rinkliavos mokėtojų registrui administruoti ar neatskiriami nuo kitų tvarkomų duomenų.

9.    Registrui būtini nekilnojamojo turto vieneto adresu nuolatinę gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų duomenys atnaujinami pagal kiekvieno mėnesio paskutinės dienos būklę, paaiškėjus naujoms faktinėms aplinkybėms arba Vietinės rinkliavos mokėtojui pateikus informaciją Rinkliavos administratoriui. 

 

IV. VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIO APSKAIČIAVIMAS

 

10Taikoma dvinarė Vietinė rinkliava, susidedanti iš pastoviosios dedamosios ir kintamosios dedamosios.

11Vietinės rinkliavos dedamųjų dydžiai, kurie apskaičiuojami pagal Savivaldybės tvirtinamą Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą dydžių nustatymo metodiką, yra tvirtinami šiais nuostatais ir nurodomi 1 priede.

12Pastoviąją dedamąją moka visi nekilnojamojo turto savininkai ar jų įgalioti asmenys:

12.1.        gyvenamosios paskirties patalpų (daugiabučio namo butų, individualių namų), esančių savivaldybės teritorijoje, savininkams (jei šioms patalpoms nustatyta tvarka yra suteiktas adresas ar įregistruota nuosavybės teisė); savivaldybės gyvenamosios paskirties patalpų nuomininkams;

12.2.        gyvenamosios paskirties patalpų (individualių namų), esančių savivaldybės teritorijoje, vienam iš gyventojų (jei šios patalpos nustatyta tvarka nėra įregistruotos nekilnojamojo turto registre arba nebaigta jų statyba);

12.3.        gyventojams, kurie yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą savivaldybėje ir kurių žinoma faktinė gyvenamoji vieta yra savivaldybės teritorijoje;

12.4.        fiziniams asmenims, kuriems išduotas verslo liudijimas ir / arba individualios veiklos vykdymo pažyma veiklai savivaldybės teritorijoje;

12.5.        savivaldybės teritorijoje įregistruotiems juridiniams asmenims (įstaigoms, organizacijoms, įmonėms, sodininkų ir garažų bendrijoms ir kitiems) ir kitur įregistruotiems juridiniams asmenims, jei jie turi savivaldybės teritorijoje padalinių, filialų ir atstovybių arba jų neturi, tačiau veikia savivaldybės teritorijoje;

12.6.        asmenims, nuolat veikiantiems savivaldybės teritorijoje pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų kontoros, antstolių kontoros, jų padalinai ir pan.)

13Pastovioji dedamoji už mokestinį laikotarpį apskaičiuojama patvirtintą Vietinės rinkliavos dydį padauginus iš Vietinės rinkliavos mokėtojų grupei taikomo parametro.

Tais atvejais, kai Vietinės rinkliavos mokėtojų grupei taikomas gyventojų parametras, mokėtina pastovioji dedamoji apskaičiuojama taikant ne mažesnį parametrą negu 1.

14Kintamąją rinkliavos dedamąją moka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba įgalioti asmenys, iš kurių gali būti paimamos komunalinės atliekos.

15Kintamoji dedamoji už mokestinį laikotarpį apskaičiuojama:

15.1         naudojantis individualiais identifikuotais atliekų konteineriais: šių nuostatų priede nustatytą kintamą kainą padauginus iš mišrių komunalinių atliekų konteinerių skaičiaus ir ištuštinimų skaičiaus;

15.2         naudojantis kolektyviniais konteineriais ir/arba individualiais neidentifikuotais atliekų konteineriais: nustatytą Vietinės rinkliavos mokėtojų grupei Vietinės rinkliavos kintamosios dedamosios dydį padauginus iš atitinkamai Vietinės rinkliavos mokėtojų grupei nustatyto parametro.

16Vietinės rinkliavos mokėtojų grupės, jiems taikomi Vietinės rinkliavos dydžiai bei Apmokestinamieji parametrai nurodyti Nuostatų 1 priede.

17.  Kai 12.1-12.2 punktuose nurodytas nekilnojamojo turto objektas faktiškai naudojamas pagal kitą paskirtį, nei nurodyta VĮ Registrų centras duomenų bazėje, Vietinės rinkliavos mokėtojų registras tikslinamas vadovaujantis administratoriaus nustatyta tvarka.

18Minimalioji komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų apimtis, pagal kurią apskaičiuojama kintamoji dedamoji gyvenamosios paskirties 12.1-12.2 punktuose nurodytų Vietinės rinkliavos mokėtojų grupių atliekų turėtojams naudojantis individualiais identifikuotais atliekų surinkimo konteineriais, ir mokėtina įmoka nustatoma pagal šių Nuostatų 2 priedą.

19Rinkliavos administratoriui pritarus esant galimybei (įvertinus aptarnavimo, atliekų šalinimo kontrolės vykdymo galimybes, racionalumą, ekonomiškumą bei kt. aplinkybes), 12.4-12.5 punktuose nurodytų Vietinės rinkliavos mokėtojų grupių mokėtojams pagal prašymą gali būti skirti naudotis individualūs identifikuoti atliekų surinkimo konteineriai.

Pagal tokį prašymą individualūs identifikuoti atliekų surinkimo konteineriai gali būti skirti ir bendram naudojimui daugiabučių namų būtų savininkų įgaliotam asmeniui (pvz. daugiabučio namo butų savininkų bendrijai). Tokiu atveju Vietinės rinkliavos mokėtojų teises ir pareigas vykdo daugiabučių namų būtų savininkų įgaliotas asmuo.

Pastovioji dedamoji daugiabučio butų savininkų įgaliotam asmeniui apskaičiuojama pagal visų daugiabučio butų parametrų sumą; kintamoji dedamoji apskaičiuojama pagal 15.1 punkto nuostatas.

20Nesant galimybės pagal Rinkliavos administratoriaus naudojamų registrų duomenis nustatyti ir/ar Vietinės rinkliavos mokėtojui neteikiant, netikslinant duomenų, pagal kuriuos nustatoma atliekų turėtojo rūšis (fizinis ar juridinis asmuo), komunalinių atliekų susikaupimo norma, nekilnojamojo turto parametrai, savininkų nuosavybės teisių rūšys ir dalys ar kiti parametrai, pagal kuriuos apskaičiuojama mokėtina Vietinė rinkliava, Rinkliavos administratoriaus sprendimu Vietinės rinkliavos mokėtojui taikomi maksimalūs šiais Nuostatais apmokestinami dydžiai pagal Registre nustatytus apmokestinamuosius parametrus bei toks objektas gali būti priskiriamas atliekų turėtojų grupei, kurios atliekų susikaupimo norma yra didžiausia.

21Vietinės rinkliavos mokėtojais pagal prašymą gali būti ir asmenys, nesantys nekilnojamojo turto objekto savininkai ar jų įgalioti asmenys. Tokiais atvejais mokėtina vietinė rinkliava apskaičiuojama vadovaujantis šiais Nuostatais tais pačiais principais, kaip ji būtų apskaičiuojama nekilnojamojo turto objekto savininkui ar jo įgaliotam asmeniui.

22Mažiausias laikotarpis, už kurį Vietinės rinkliavos mokėtojui gali būti skaičiuojama Vietinė rinkliava – vienas mėnuo.

23Jeigu administratorius nustato, kad Rinkliavos mokėtojas naudojasi ne tik jam priskirtais rūšiuojamojo surinkimo konteineriais, kalendorinių metų, kuriais tai buvo nustatyta, Vietinės rinkliavos dydis (pastovioji ir kintamoji dedamosios) yra indeksuojamas 2 kartus. Pirmą kartą nustačius pažeidimą, Rinkliavos mokėtojas įspėjamas.

24Jeigu administratorius nustato, kad Vietinės rinkliavos mokėtojas netinkamai rūšiuoja komunalines atliekas, šalina (meta) į konteinerius arba prie konteinerių komunalines atliekas, kurios pagal Atliekų tvarkymo taisyklių reikalavimus privalo būti pristatomos į didelių gabaritų surinkimo aikšteles ar sutvarkomos kitais būdais, to mėnesio, kurį tai buvo nustatyta, Vietinės rinkliavos dydis (pastovioji ir kintamoji dedamosios) yra indeksuojamas 2 kartus. Pirmą kartą nustačius pažeidimą, Rinkliavos mokėtojas įspėjamas.

25Jeigu Vietinės rinkliavos mokėtojai, kurie naudojasi kolektyviniais konteineriais, identifikuoja konkretų rinkliavos mokėtoją, kuris atliko veiksmus, numatytus 24 p., ir informavo apie tai administratorių ir savivaldybę, kalendorinių metų, kuriais tai buvo nustatyta, Vietinės rinkliavos dydis (pastovioji ir kintamoji dedamosios) yra indeksuojamas 2 kartus tik tam rinkliavos mokėtojui.

26.  Rinkliavos Administratorius, remdamasis gautais duomenimis, atlieka Vietinės rinkliavos perskaičiavimą. Susidarius nepriemokai, Rinkliavos mokėtojui suformuojamas ir pateikiamas mokėjimo pranešimas.

Jeigu vietinės rinkliavos perskaičiavimas atliekamas dėl vietinės rinkliavos dydžiui turinčių reikšmės duomenų ir/arba parametrų pasikeitimo, Vietinė rinkliava priskaitoma arba perskaičiuojama ne daugiau kaip už einamuosius ir penkerius praėjusius kalendorinius metus, skaičiuojamus atgal nuo einamųjų metų sausio 1 dienos.

27Jeigu vietinės rinkliavos dydžiui turintys įtakos pasikeitimai įvyko nuo mėnesio 1-os iki 15-os dienos, Vietinė rinkliava pagal šiuos pasikeitimus perskaičiuojama nuo to mėnesio 1-os dienos, o pasikeitimams įvykus po mėnesio 16-os dienos - perskaičiuojama nuo kito mėnesio 1-os dienos.

28.  Bankrutavusioms ir likviduotoms įmonėms, bankrutavusiems fiziniams asmenims, susidarius mirusiųjų skoloms, mokėjimo pranešimai nesiunčiami ir jų susidariusios skolos pripažįstamos beviltiškomis vadovaujantis administratoriaus nustatyta tvarka.

29Perskaičiavus būtinąsias sąnaudas Savivaldybės taryba atskiru sprendimu gali Vietinės rinkliavos dydžius kartą per metus indeksuoti, taikydama metinį vartojimo kainų indeksą, jeigu jis didesnis negu 1,1. Perskaičiavus būtinąsias sąnaudas Vietinės rinkliavos dydžiai Savivaldybės tarybos atskiru sprendimu kartą per metus taip pat gali būti mažinami.

30Visą informaciją, susijusią su Vietinės rinkliavos dydžių nustatymu, Savivaldybės administracija ir/arba Komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratorius skelbia savo internetiniame tinklalapyje.

 

V. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO TVARKA

 

31Vietinės rinkliavos surinkimą ir išieškojimą organizuoja ir tvarko Rinkliavos administratorius.

32Pagal Registro duomenis Rinkliavos administratorius ne rečiau kaip kartą per metus parengia ir pateikia (I-ąjį metų ketvirtį) Vietinės rinkliavos mokėtojams objekto adresu arba kitu Vietinės rinkliavos mokėtojo nurodytu adresu paprastuoju arba elektroniniu paštu nustatytos formos mokėjimo pranešimus apie apskaičiuotas mokėtinas Vietinės rinkliavos įmokas ir mokėjimo terminus.

33Mokėjimo pranešime yra nurodomi šie duomenys:

33.1. Vietinės rinkliavos mokėtojo fizinio asmens vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas;

33.2. Vietinės rinkliavos mokėtojo kodas;

33.3. Vietinės rinkliavos mokėtojo adresas;

33.4. nekilnojamojo turto objekto, už kurį skaičiuojama Vietinė rinkliava, adresas;

33.5. nekilnojamojo turto vieneto adresu nuolatinę gyvenamąją vietą deklaravusių asmenų skaičius;

33.6. Rinkliavos administratorius (pavadinimas, įmonės kodas, banko pavadinimas, sąskaitos numeris, įmokos kodas);

33.7. naudojamų mišrių komunalinių atliekų surinkimo priemonių tūris, skaičius, ištuštinimų skaičius;

33.8. pastovioji dedamoji;

33.9. kintamoji dedamoji;

33.10pakuotės, stiklo ir antrinių žaliavų tvarkymo paslaugos dedamoji;

33.11mokėtina suma;

33.12duomenys apie skolą/permoką.

34Vietinė rinkliava sumokama į Rinkliavos administratoriaus mokėjimo pranešime nurodytą banko sąskaitą (-as) už pasirinktą laikotarpį:

34.1. už visus einamuosius metus iki tų metų kovo 31 dienos sumokama visa Vietinės rinkliavos suma;

34.2. už pusmetį iki einamųjų metų kovo 31 dienos ir rugsėjo 30 dienos kiekvieną kartą sumokama suma, lygi pusei nustatyto Vietinės rinkliavos metinio dydžio;

34.3. už ketvirtį iki einamųjų metų kovo 31 dienos, birželio 30 dienos, rugsėjo 30 dienos ir gruodžio 31 dienos kiekvieną kartą sumokama suma, lygi ketvirtadaliui nustatyto Vietinės rinkliavos metinio dydžio;

35Vietinė rinkliava sumokama į Rinkliavos administratoriaus mokėjimo pranešime nurodytą banko sąskaitą (-as).

36Vietinė rinkliava gali būti sumokama bankų ir kitų kredito įstaigų skyriuose ar naudojantis elektroninės bankininkystės paslaugomis, pašto skyriuose arba kitose įmokų surinkimo vietose. Už įmokos priėmimo paslaugą moka Vietinės rinkliavos mokėtojas pagal įmokas priimančio subjekto nustatytus tarifus. Rinkliavos mokėtojams, kurie naudojasi gyvenamosios paskirties objektais, Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji mažinama 5 %, kai mokėtojas rinkliavos el. aptarnavimo savitarnos svetainėje (nuoroda internete http://sratc.mokesta.lt/msavit/Account/Login?ReturnUrl=%2Fmsavit%2F) arba pateikęs prašymą Administratoriui užsisako gauti mokėjimo pranešimus tik elektroniniu paštu ir viso laikotarpio rinkliavą, nurodytą pranešime, sumoka vienu pervedimu iki kovo 31 d. Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji sumažinama apskaičiuojant kito laikotarpio mokėtiną sumą.

 

VI. VIETINĖS RINKLIAVOS PERMOKŲ GRĄŽINIMO ATVEJAI

 

37Vietinės rinkliavos mokėtojui sumokėjus didesnio dydžio, nei mokėjimo pranešime nurodytą, Vietinę rinkliavą arba jeigu ji neteisingai apskaičiuota, taip pat atlikus perskaičiavimą, permokėta suma užskaitoma kaip įmoka už būsimą laikotarpį arba rinkliavos mokėtojo raštišku prašymu jam grąžinama per 30 dienų nuo prašymo gavimo datos. Grąžinama permokėta suma Vietinės rinkliavos mokėtojui pervedama į jo prašyme nurodytą banko sąskaitą.

38Prašymas dėl Vietinės rinkliavos permokos grąžinimo turi būti pateiktas per vienerius metus nuo grąžinti prašomos įmokos sumokėjimo datos.

39Vietinės rinkliavos mokėtojų prašymus dėl permokų grąžinimo nagrinėja ir dėl Vietinės rinkliavos užskaitymo ar jos permokos grąžinimo klausimus sprendžia Rinkliavos administratorius.

 

VII. VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

40Vietinės rinkliavos mokėtojai turi teisę:

40.1. susipažinti su duomenimis apie juos, įregistruotais Rinkliavos administratoriaus Vietinės rinkliavos mokėtojų registro duomenų bazėje, bei su visa informacija, susijusia su Vietinės rinkliavos dydžiais;

40.2. reikalauti iš Rinkliavos administratoriaus pakeisti ar patikslinti apie juos įregistruotus duomenis, jei tokie duomenys yra neteisingi, netikslūs ar neišsamūs.

41Vietinės rinkliavos mokėtojai privalo:

41.1.        teikti Administratoriui visus duomenis, reikalingus Vietinei rinkliavai apskaičiuoti;

41.2. kai Vietinės rinkliavos mokėtojas yra juridinis asmuo, jis privalo teikti Administratoriui duomenis apie darbuotojų pasiskirstymą nekilnojamojo turo objektuose pagal jų paskirtį.

41.3. pasikeitus duomenims, pagal kuriuos apskaičiuojama Vietinė rinkliava, apie pasikeitimus ne vėliau kaip per vieną mėnesį informuoti Rinkliavos administratorių;

41.4. sumokėti vietinę rinkliavą nustatyta tvarka ir terminais;

41.5. kilus neaiškumams dėl Vietinės rinkliavos dydžio ar mokėjimo tvarkos arba negavus mokėjimo pranešimo, nedelsiant kreiptis į Rinkliavos administratorių;

41.6. perleisdami nekilnojamąjį turtą, informuoti naująjį savininką (naudotoją) apie prievolės mokėti Vietinę rinkliavą įvykdymą, o naujasis savininkas (naudotojas) turi informuoti Rinkliavos administratorių apie prievolės pradžią ar pasikeitimą.

42Asmenys, nepateikę duomenų ar pateikę neteisingus duomenis Vietinei rinkliavai apskaičiuoti, ir asmenys, laiku nemokantys Vietinės rinkliavos, pažeidžia šiuos Nuostatus bei kitus atliekų tvarkymą reglamentuojančius teisės aktus ir už tai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VIII. ATLEIDIMAS NUO VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖJIMO

 

43Nuo kintamosios dedamosios mokėjimo atleidžiami Vietinės rinkliavos mokėtojai, Rinkliavos administratoriui deklaravę, kad tam tikru laikotarpiu (ne trumpesniu, kaip vienas metų ketvirtis, ir ne ilgesniu, nei vieneri metai) nebus naudojamasi nekilnojamojo turto objektu arba turėtų būti taikomas mažesnis parametras (mažesnis gyventojų/darbuotojų skaičius), ir iš šio objekto tuo laikotarpiu komunalinės atliekos neimamos. Nesinaudojimą nekilnojamuoju turtu (arba mažesnio apmokestinamojo parametro taikymą) deklaruojantys nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys privalo pateikti nesinaudojimą nekilnojamuoju turtu (arba mažesnio apmokestinamojo parametro taikymą) įrodančius dokumentus.

44Nekilnojamojo turto objektų savininkų ar jų įgaliotų asmenų deklaravimas, kad nekilnojamuoju turtu nebus naudojamasi, patvirtina, kad naudojimosi šiuo nekilnojamojo turto objektu teisės neperleidžiamos tretiesiems asmenims.

45Apie nesinaudojimą nekilnojamojo turto objektu (arba mažesnio apmokestinamojo parametro taikymą) deklaruoti galima ir ilgesnį, nei vieneri metai, laikotarpį, jeigu asmuo pateikia Rinkliavos administratoriui išvykimą į užsienį ar į kitą Lietuvos vietovę įrodančius dokumentus (ar jų kopijas/skaitmenines kopijas). Jeigu deklaruojamas laikotarpis ilgesnis negu metai, nesinaudojimą nekilnojamuoju turtu (arba mažesnio apmokestinamojo parametro taikymą) įrodančius dokumentus nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys turi pristatyti periodiškai, ne rečiau, nei 1 kartą per apmokestinamuosius metus.

46Nuo kintamosios dedamosios mokėjimo atleidžiama (arba koreguojamas apmokestinamasis parametras) deklaravus nesinaudojimą nekilnojamojo turto objektu, kai gyventojas, už kurį skaičiuojama Vietinė rinkliava:

46.1atlieka privalomąją karo tarnybą;

46.2gydosi sveikatos priežiūros įstaigos stacionare arba apgyvendintas ar slaugomas stacionariose globos, auklėjimo ar slaugos įstaigose;

46.3. yra suimtas ar atlieka laisvės atėmimo bausmę;

46.4. mokosi ne Šiaulių regiono teritorijoje esančioje dieninėje arba vakarinėje mokymo įstaigoje;

46.5. yra išvykęs stažuotis;

46.6. yra išvykęs dirbti (pagal darbo pobūdžio santykius su darbdaviu, nuolatinė darbo vieta – ne Šiaulių regione).

47Nuo kintamosios dedamosios mokėjimo atleidžiama (arba koreguojamas apmokestinamasis parametras) deklaravus, kad darbuotojas, už kurį skaičiuojama Vietinė rinkliava:

47.1.  yra vaiko priežiūros atostogose;

47.2pagal darbo sutartį darbuotojo darbo vieta yra ne Šiaulių regione;

47.3. dirba transporto įmonėje ir pagal darbo pobūdžio santykius su darbdaviu, daugiau nei pusę darbo laiko praleidžia išvykęs į užsienį.

48Aplinkybes įrodančių dokumentų sąrašą ir pateikimo tvarką, suderintą su Savivaldybės administracijos direktoriumi, nustato Rinkliavos administratorius.

 

IX. VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS

 

49Vietinės rinkliavos lengvatas nustato ir taiko Radviliškio rajono savivaldybės taryba atskiru sprendimu.

50Suteikiamos lengvatos kompensuojamos iš savivaldybės biudžeto.

 

X. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

51Vietinės rinkliavos administravimo veiksmai, nereglamentuoti šiuose Nuostatuose, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais.

52Rinkliavos administratorius yra atsakingas už šių Nuostatų vykdymą, Vietinės rinkliavos dydžių rinkliavos mokėtojams apskaičiavimo teisingumą bei mokėjimo pranešimų Vietinės rinkliavos mokėtojams pateikimą laiku, Vietinės rinkliavos išieškojimą.

53Vietinės rinkliavos nuostatų vykdymą kontroliuoja Savivaldybės kontrolierius.

54Už Vietinės rinkliavos mokėjimą laiku atsakingi visi atliekų turėtojai, pagal šiuos Nuostatus turintys pareigą mokėti vietinę rinkliavą.

_________________________


 

Radviliškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą nuostatų   1 priedas

 

VIETINĖS RINKLIAVOS MOKĖTOJŲ GRUPIŲ VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR TVARKYMĄ DYDŽIAI

 

Eil. Nr.

Grupės

Apmokestinamieji parametrai

Vietinės rinkliavos dydžiai už apmokestinamąjį parametrą

Pastovus parametras

Kintamas parametras1

Pastovus vietinės rinkliavos dydis, Eur

Kintamas vietinės rinkliavos dydis, Eur

1

Daugiabučių gyvenamųjų namų butai

Deklaruotų gyventojų skaičius

Deklaruotų gyventojų skaičius

16,80

7,20

Individualūs gyvenamieji namai

Deklaruotų gyventojų skaičius

0,12 m3 konteinerio ištuštinimas

16,80

0,50

0,24 m3 konteinerio ištuštinimas

16,80

1,01

1,1 m3 konteinerio ištuštinimas

16,80

4,62

Deklaruotų gyventojų skaičius

16,80

7,20

2

Prekybiniai ir daugiafunkciniai kompleksai, prekybos centrai, parduotuvės (didmeninės ir mažmeninės), kioskai, turgavietės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

33,25

14,25

3

Viešojo maitinimo objektai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

33,25

14,25

4

Gydyklos (ligoninės, klinikos, slaugos namai, sanatorijos), globos namai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

9,31

3,99

5

Mokymo įstaigų bendrabučiai, internatinės mokyklos

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

33,25

14,25

6

Gamybos, pramonės, statybos

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

9,31

3,99

7

Paslaugų įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

9,31

3,99

8

Administravimo įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

9,31

3,99

9

Kultūros įstaigos

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

9,31

3,99

10

Transporto įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

9,31

3,99

11

Gyvulininkystės, žemės ūkio įmonės

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

9,31

3,99

12

Kiti subjektai: fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie nepriskirti šios lentelės kitoms eilutėms, taip pat fiziniai asmenys, kuriems išduotas verslo liudijimas ir/arba individualios veiklos pažyma, bei asmenys, nuolat veikiantys Radviliškio rajone pagal jiems suteiktas licencijas ir leidimus (notarų biurai, advokatų, antstolių kontoros, jų padaliniai ir pan.).

Darbuotojų skaičius, vienas fizinis asmuo

Darbuotojų skaičius, vienas fizinis asmuo

9,31

3,99

13

Garažų boksų savininkai

Boksų skaičius

Boksų skaičius

3,52

1,51

14

Sodo sklypų savininkai

Valda, sodo sklypas

Valda, sodo sklypas

3,52

1,51

15

Viešbučiai, moteliai, svečių namai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

9,31

3,99

16

Mokslo ir švietimo įstaigos, vaikų darželiai ir lopšeliai

Darbuotojų skaičius

Darbuotojų skaičius

8,31

3,56

17

Seniūnijų veikiančios kapinės

 

 

 

 

 

iki 1 ha ploto

Vnt.

Vnt.

222,78

95,48

 

nuo 1,01 ha iki 3 ha ploto

Vnt.

Vnt.

1.596,00

684,00

Daugiau kaip 3 ha ploto

Vnt.

Vnt.

3.990,00

1.710,00

18

Ūkininkai, deklaruotų žemės ūkio naudmenų plotas, ha:

 

 

 

 

 

nuo 20 ha iki 100 ha

Vnt.

Vnt.

13,11

5,62

 

nuo 101 ha iki 500 ha

Vnt.

Vnt.

26,22

11,24

nuo 501 ha ir daugiau

Vnt.

Vnt.

39,34

16,86

 

1 Parametras taikomas tuo atveju, kai Vietinės rinkliavos mokėtojas naudojasi kolektyviniais mišrių komunalinių atliekų surinkimo konteineriais. Naudojantiems individualius identifikuotus mišrių komunalinių atliekų konteinerius, kintama vieno konteinerio ištuštinimo kaina apskaičiuojama pagal konteinerio tūrį, taikant įkainį 4,99 Eur/m³.


 

Radviliškio rajono savivaldybės vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą ir atliekų tvarkymą nuostatų   2 priedas

 

GYVENAMOSIOS PASKIRTIES GRUPIŲ VIETINĖS RINKLIAVOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IR TVARKYMĄ MOKĖTINŲ ĮMOKŲ LENTELĖ

 

 

Eil. Nr.

Konteinerio tūris

Mato vnt.

1 konteinerio ištuštinimo kaina, Eur

Minimalus ištuštinimų skaičius, kartai/metus

Minimali kintamoji dedamoji

 

Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji 1 gyventojui, besinaudojančiam individualiu mišrių komunalinių atliekų surinkimo konteineriu - 16,80 Eur/metus

 

Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji objektui, besinaudojančiam individualiu identifikuotu mišrių komunalinių atliekų surinkimo konteineriu:

 

1

0,12 m³

vnt.

0,50

12

6,00

 

2

0,24 m³

vnt.

1,01

12

12,12

 

3

1,1 m³

vnt.

4,62

12

55,44

 

Vietinės rinkliavos pastovioji dedamoji 1 gyventojui, besinaudojančiam kolektyviniu konteineriu - 16,80 Eur/metus

 

Vietinės rinkliavos kintamoji dedamoji 1 gyventojui, besinaudojančiam kolektyviniu konteineriu - 7,20 Eur/metus