LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2014 M. SPALIO 8 D. ĮSAKYMO NR. 1K-316 „DĖL Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. gruodžio 16 d. Nr. 1K-387

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Projektų administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Vykdant tęstinę projektų atranką:

64.1. Projektų finansavimo sąlygų apraše turi būti nustatyta didžiausia galima projektui skirti finansavimo lėšų suma, paraiškų vertinimo ir atrankos periodiškumas, o kvietimo teikti paraiškas skelbime – galutinis paraiškų pateikimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 60 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos.

64.2. Paraiškos teikiamos nuolat iki kvietimo teikti paraiškas skelbime nustatyto termino. Tęstinė projektų atranka baigiama anksčiau, jeigu pagal priimtus sprendimus dėl projektų finansavimo ir pateiktas naujas paraiškas paskirstyta ir prašoma skirti finansavimo lėšų suma sudaro galimybę paskirstyti visą kvietimui teikti paraiškas skirtą lėšų sumą.

64.3. Pateiktos paraiškos vertinamos ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami pagal paraiškų pateikimo eilę, išskyrus Taisyklių 64.4 ir 64.5 papunkčiuose nurodytus atvejus.

64.4. Sprendimai dėl paraiškų atmetimo gali būti priimami nesilaikant paraiškų pateikimo eiliškumo.

64.5. Kai dalis su įgyvendinamomis priemonėmis susijusių investicijų finansuojama naudojantis finansinėmis priemonėmis, pateiktos paraiškos gali būti vertinamos ir sprendimai dėl projektų finansavimo priimami nesilaikant paraiškų pateikimo eiliškumo, užtikrinant, kad tai neturės įtakos anksčiau pateiktų paraiškų finansavimui.

64.6. Atliekamas tik projektų tinkamumo finansuoti vertinimas.“

1.2. Pakeičiu 671 punktą ir jį išdėstau taip:

671. Kai rengiamas projektas, kuriuo siekiama investuoti į ilgalaikį materialųjį ar nematerialųjį turtą, reikalingą viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms vykdyti, ir kuriam įgyvendinti suplanuotų investicijų į investavimo objektus išlaidų suma, išskyrus (atėmus) joms tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį (toliau – PVM) ir išlaidas, kurios apmokamos supaprastintai pagal iš anksto nustatytus dydžius (fiksuotuosius įkainius, fiksuotąsias sumas arba fiksuotąsias normas), viršija 300 000 eurų, Taisyklių 66.7 papunktyje nustatytam reikalavimui įvertinti kartu su valstybės arba regiono projekto projektiniu pasiūlymu teikiamas investicijų projektas kartu su investicijų projekto skaičiuokle, o kai vykdomas projektų konkursas ar tęstinė projektų atranka, kartu su paraiška teikiamas investicijų projektas su viena siūloma įgyvendinti projekto alternatyva ir investicijų projekto skaičiuokle. Investicijų projektas ir investicijų projekto skaičiuoklė rengiami vadovaujantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros nustatyta metodika (dokumentas skelbiamas interneto svetainėse www.finmin.lt ir www.esinvesticijos.lt). Jei projektų finansavimo sąlygų apraše planuojama numatyti, kad investicijų projektai bus rengiami vadovaujantis ne visomis minėtos metodikos nuostatomis, tokios išimtys turi būti suderintos su vadovaujančiąja institucija.“

1.3. Papildau 2131 punktu:

2131. Mokėjimo prašymuose projekto vykdytojas teikia mokėjimo prašymų teikimo grafiką artimiausiems 6 projekto įgyvendinimo mėnesiams (nurodomos planuojamų mokėjimo prašymų datos ir sumos). Projekto vykdytojas turi atnaujinti šią informaciją su kiekvienu tarpiniu mokėjimo prašymu.“

1.4. Papildau 2132 punktu:

2132. Įgyvendinančioji institucija gali prašyti projekto vykdytojo teikti mokėjimo prašymų teikimo grafiką ilgesniam nei 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu taip numatyta projektų finansavimo sąlygų apraše, projekto sutartyje ir (arba) siekiant sumažinti projekto įgyvendinimo rizikas.“

1.5. Pakeičiu 415 punktą ir jį išdėstau taip:

415.  Kito nekilnojamojo turto, t. y. jau pastatytų pastatų, kitų statinių ir patalpų, pirkimo išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, išskyrus išimtis, nurodytas šių Taisyklių 422 punkte. Tokiame pastate, statinyje ar patalpoje veiklą gali vykdyti biudžetinės įstaigos arba teisės aktuose nustatytas viešąsias paslaugas teikiančios institucijos ar įstaigos (išskyrus atvejus, kai nekilnojamąjį turtą įsigyja elektros energiją gaminantys vartotojai arba asmenys, siekiantys tapti energiją gaminančiais vartotojais).“

1.6. Pakeičiu 421.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

421.3. naudoto turto įsigijimo išlaidos, išskyrus atvejus, kai perkamas nekilnojamasis turtas ar kultūros vertybės, kai mokymo(si) tikslais perkama įranga ar kitas turtas, kurie bus naudojami ne pagal pirminę savo  paskirtį, ar kai dėl paveldosaugos reikalavimų teisės aktuose nustatytais atvejais negalima naudoti naujų medžiagų, taip pat, kai elektros energiją gaminantys vartotojai arba asmenys, siekiantys tapti energiją gaminančiais vartotojais, įsigyja dalį veikiančių atsinaujinančių išteklių elektros energijos gamybos įrenginių;“.

1.7. Pakeičiu 433.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

433.3. dalį tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai fiksuotoji norma sudaro 40 proc. vykdančiojo personalo išlaidų (kai tinkamas finansuoti išlaidas sudaro tik vykdančiojo personalo išlaidos ir išlaidos pagal šiame Taisyklių punkte nustatytą fiksuotąją normą). Projektų, bendrai finansuojamų iš ESF ir ERPF lėšų, dalyviams mokami atlyginimai ir išmokos laikomi papildomomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, neįskaičiuotomis į šią fiksuotąją normą. Ši fiksuotoji norma netaikoma vykdančiojo personalo išlaidoms, apskaičiuotoms remiantis fiksuotąja norma, nurodyta Taisyklių 433.6 papunktyje;“.

1.8. Pakeičiu 2 priedo 7 punktą ir jį išdėstau taip:

„7. Užtikrintas efektyvus projektui įgyvendinti reikalingų lėšų panaudojimas.

7.1. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų ir naudos analizės (toliau – SNA) rezultatais:

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) ir investicijų projekto skaičiuoklė, ir kurių įgyvendinimo alternatyvų analizė ir palyginimas atlikti taikant SNA metodą. Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir /ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (toliau – Investicijų projektų rengimo metodika) ir Optimalios projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimo kokybės vertinimo metodika (toliau – Kokybės metodika), kurios skelbiamos svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jei Investicijų projektų rengimo metodiką numatoma taikyti su išimtimis, tokios išimtys turi būti suderintos su vadovaujančiąja institucija ir numatytos projektų finansavimo sąlygų apraše.

Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.)

(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos ar Regioninės plėtros departamento atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.)

 

7.1.1. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikomos pajamų, sąnaudų, finansavimo šaltinių, sukuriamos naudos ir kitos prielaidos yra pagrįstos;

 

 

7.1.2. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikomas vienodas pagrįstos trukmės analizės laikotarpis;

 

 

7.1.3. projekto įgyvendinimo alternatyvai (-oms) įvertinti taikoma vienoda pagrįsto dydžio diskonto norma;

 

 

7.1.4. optimali projekto įgyvendinimo alternatyva pasirinkta pagal projekto įgyvendinimo alternatyvų finansinių ir (arba) ekonominių rodiklių (grynosios dabartinės vertės, vidinės grąžos normos, sąnaudų ir naudos santykio) reikšmes;

 

 

7.1.5. pasirinktai projekto įgyvendinimo alternatyvai realizuoti nėra žinomų teisinių, techninių ir socialinių apribojimų.

 

 

7.2. Projekto įgyvendinimo alternatyvos pasirinkimas pagrįstas sąnaudų veiksmingumo analizės (toliau – SVA) rodikliu.

(Šis vertinimo aspektas taikomas projektams, kuriems įgyvendinti teikiamas investicijų projektas (pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 671 punktą) ir investicijų projektų skaičiuoklė, kuriuose alternatyvų analizė ir palyginimas atlikti taikant SVA metodą.

Įgyvendinančioji institucija vertina atitiktį šiam vertinimo aspektui tik tais atvejais, jei projektas atrenkamas projektų konkurso būdu arba tęstinės projektų atrankos būdu. Kitais atvejais atitiktį šiam vertinimo aspektui vertina ministerija arba Regioninės plėtros departamentas. Kai projektas įgyvendinamas viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu, ministerijos ar Regioninės plėtros departamento sprendimas priimamas atsižvelgiant į viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros pateiktą vertinimo išvadą dėl partnerystės ar koncesijos projekto socialinės ir ekonominės naudos. Visais atvejais vertinama vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika ir Kokybės metodika.

Šis vertinimo aspektas netaikomas techninės paramos projektams ir projekto įgyvendinimo metu, išskyrus atvejus, kai taikomi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 196.1 arba 196.5 papunkčio reikalavimai.)

(Jei šį bendrojo reikalavimo vertinimo aspektą vertina ne įgyvendinančioji institucija, pildydama tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, ji perkelia ministerijos ar Regioninės plėtros departamento atlikto projektinio pasiūlymo vertinimo išvadą ir skiltyje „Komentarai“ nurodo šios išvados pavadinimą ir datą.)“.

 

7.3. Įvertintos pagrindinės projekto rizikos ir suplanuotos rizikų valdymo priemonės bei joms įgyvendinti reikalingi ištekliai.

 

 

7.4. Numatytos projekto veiklos atitinka tinkamoms finansuoti veikloms ir jų apimtims nustatytus reikalavimus. Išlaidos atitinka nustatytus reikalavimus ir yra būtinos projektams įgyvendinti. Veiklos ir išlaidos suplanuotos efektyviai ir pagrįstai, įvertinus ir iki paraiškos pateikimo pradėtas ar įvykdytas viešųjų pirkimų procedūras. Vertinant pareiškėjo ir partnerio (-ių) įgyvendintus ir (arba) įgyvendinamus projektus toms pačioms veikloms ir išlaidoms finansavimas nėra skiriamas pakartotinai.

 

 

7.5. Pareiškėjas gali įgyvendinti projekto tikslus, veiklas, uždavinius ir pasiekti rezultatus per projekto įgyvendinimo laikotarpį; projekto įgyvendinimo trukmė atitinka projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

 

 

7.6. Projektas atitinka kryžminio finansavimo reikalavimus.

(Taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje numatytas kryžminis finansavimas.)

 

 

7.7. Teisingai pritaikyta fiksuotoji projekto išlaidų norma, fiksuotieji projekto išlaidų vieneto įkainiai, fiksuotosios projekto išlaidų sumos ir (ar) apdovanojimai (taikoma tik tais atvejais, jei paraiškoje yra numatyta taikyti šiuos supaprastintus išlaidų apmokėjimo būdus ir (ar) apdovanojimus).

 

 

7.8. Paraiškoje teisingai nurodyta projekto kategorija, iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis, atsižvelgiant į tai, ar įgyvendinant projektą:

– negaunama pajamų;

– gaunama pajamų ir jos yra įvertintos iš anksto;

– gaunama pajamų, bet jų iš anksto neįmanoma apskaičiuoti.

(Šis vertinimo aspektas netaikomas, kai iš Europos regioninės plėtros fondo ar Sanglaudos fondo bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 1 000 000 eurų, kai iš ESF bendrai finansuojamo projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma neviršija 100 000 eurų, kai projektams taikoma valstybės pagalba, apdovanojimams ir grąžinamosioms subsidijoms (kai grąžinama visa paramos suma), fiksuotosioms sumoms, fiksuotiesiems įkainiams ir bendro veiksmų plano projektams, jeigu juos nustatant buvo atsižvelgta į numatomas gauti grynąsias pajamas, taip pat techninės paramos projektams, taip pat jeigu pagal reglamento (ES) Nr. 1303/2013 61 straipsnio 3 dalies a arba aa punktą ūkio sektoriui taikoma grynųjų pajamų fiksuotoji norma, išreikšta pajamų procentais.)

 

 

 

2.   Nustatau, kad šio įsakymo 1.3 ir 1.4 papunkčiai įsigalioja 2020 m. balandžio 1 d.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Vilius Šapoka