PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA |
|
SPRENDIMAS |
DĖL PAKRUOJO R. ROZALIMO PAGRINDINĖS MOKYKLOS direktoriaus 2018 metų veiklos ATASKAITOS PATVIRTINIMO |
|
2019 m. kovo 28 d. Nr. T-56 |
Pakruojis |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-14 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 286 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Pakruojo r. Rozalimo pagrindinės mokyklos direktoriaus 2018 metų veiklos ataskaitą (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Savivaldybės meras Saulius Gegieckas
PATVIRTINTA
Pakruojo rajono savivaldybės tarybos
2019 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. T-56
PAKRUOJO R. ROZALIMO PAGRINDINĖS MOKYKLOS DIREKTORIAUS
2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA
I SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ
Pakruojo r. Rozalimo pagrindinė mokykla (adresas: Upės g. 4, Rozalimas, Pakruojo r. sav.; tel. (8 421) 42 271, el. p. [email protected]) yra biudžetinė įstaiga, įregistruota Juridinių asmenų registre 1995 m. kovo 2 d., įstaigos kodas 190067131. jos steigėja yra Pakruojo rajono savivaldybė. Mokyklos paskirtis – teikti mokiniams kokybišką pradinį ir pagrindinį išsilavinimą, tenkinti mokinių pažinimo, lavinimosi ir saviraiškos poreikius, teikti mokiniams reikiamą pagalbą, užtikrinti sveiką ir saugią mokymosi aplinką. Mokykla yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos registruotuose bankuose, atributiką. Savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais ir kitais teisės aktais bei mokyklos nuostatais.
Mokykloje vykdomos pradinio ir pagrindinio ugdymo programos. Mokyklos direktorius –Gintaras Skorupskis, III vadybinė kvalifikacinė kategorija.
Mokyklos darbuotojai:
Eil. Nr. |
Darbuotojų pareigybės |
Skaičius |
Etatas |
|
Direktorius |
1 |
1 |
|
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui |
1 |
1 |
|
Soc. pedagogas |
1 |
1 |
|
Spec. pedagogas |
1 |
1 |
|
Bibliotekininkas |
1 |
1 |
|
Mokytojo padėjėjas |
1 |
1 |
|
Direktoriaus pavaduotojas ūkiui |
1 |
1 |
|
Kompiuterininkas |
1 |
1 |
|
Darbininkas |
2 |
2,25 |
|
Sekretorius |
1 |
1 |
|
Vairuotojas |
1 |
1 |
|
Vyriausiasis virėjas |
1 |
1 |
|
Virėjas |
1 |
1 |
|
Virtuvės darbininkas |
1 |
1 |
|
Laborantas |
1 |
0,25 |
|
Rūbininkas |
1 |
0,75 |
|
Valytojas |
5 |
4 |
|
Kiemsargis |
1 |
0,75 |
|
Sargas |
3 |
1,5 |
|
Kūrikas |
3 |
3 |
|
Iš viso |
29 |
25,5 |
|
|
|
|
|
Mokytojai (iš viso) |
20 |
|
|
Mokytojai |
2 |
|
|
Vyr. mokytojai |
12 |
|
|
Mokytojai metodininkai |
5 |
|
|
Ekspertas |
1 |
|
II SKYRIUS
STRATEGINIO PLANO IR METINIO VEIKLOS PLANO ĮGYVENDINIMAS
2017–2018 m. m. veiklos planas buvo sudarytas atsižvelgiant į 2016–2017 m. m. UP analizę, 2015–2018 m. strateginį planą, 2017 m. vidaus audito išvadas, mokytojų metodinės tarybos, įvairių poreikių bei gebėjimų mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų) pastabomis, siūlymais. Jam įgyvendinti buvo iškeltas tikslai ir uždaviniai:
1. Gerinti ugdymo proceso kokybę taikant šiuolaikinei pamokai keliamus reikalavimus, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos.
1.1.Ugdyti mokinį – aktyvų pamokos dalyvį, gebantį įsivertinti ir planuoti savo mokymosi pažangą.
1.2.Mokinių pažangos vertinimo būdus ir formas sieti su pamatuojamais vertinimo ir įsivertinimo kriterijais.
2. Kurti savitą mokyklos kultūrą.
2.1.Plėtoti bendravimą ir bendradarbiavimą su bendruomene ir socialiniais partneriais.
2.2.Stiprinti mokinių–tėvų–mokytojų tarpusavio ryšius sėkmingesniam ugdymo tikslų įgyvendinimui.
Išanalizavus sukauptus duomenis, išskirti ugdymo proceso privalumai ir trūkumai, numatytos galimybės ir pavojai.
Privalumai |
Trūkumai |
*Galimybė naudoti IKT ugdymo procese. *Mokinių pasiekimų vertinimas, pažangos matavimas ir fiksavimas mokykloje (standartizuoti ir diagnostiniai testai 2,4,6,8 kl.). *Fiksuojama ir analizuojama mokinio individuali pažanga. *Sistemingai teikiama socialinė, profesijos pasirinkimo, specialioji pedagoginė pagalba. *Mokyklos tradicijų puoselėjimas ir renginių organizavimas. *Socialinių gebėjimų ugdymas ir pagalba pamokose. *Kvalifikuotas ir patirtį turintis kolektyvas. *Bendradarbiavimas su kitomis mokymo institucijomis ir socialiniais partneriais. |
*Nepakankamas psichologo paslaugų teikimas. *Mokiniams trūksta savarankiškumo ir atsakomybės. *Silpna mokinių, besimokančių pagal pagrindinio ugdymo programą, mokymosi motyvacija. *Nepakankama dalies mokinių ir mokytojų atsakomybė už mokymą ir mokymąsi, rezultatus, motyvacijos stoka. *Menkas dalies tėvų (5-10 kl.) aktyvumas mokyklos gyvenime ir domėjimasis vaikų pasiekimais. *Nepakankamas ugdymo proceso individualizavimas ir diferencijavimas. *Nepakankamas mokyklos finansavimas dėl mažėjančio mokinių skaičiaus. *Mokinių agresyvumas, žema bendravimo kultūra. *Neišnaudotos bendradarbiavimo su mokinių tėvais galimybės. * Ugdymosi kokybę silpnina mokinių abejingumas pasiruošimui pamokoms. |
Galimybės |
Pavojai |
*Mokyklos tradicijų panaudojimas jos vaidmeniui vietos bendruomenėje stiprinti. *Dalyvavimas ES struktūrinių ir kitų fondų projektuose. *Gerosios patirties sklaida. *Saviraiškos galimybių pasiūlos plėtojimas. *Galimybių darbui su gabiais mokiniais išnaudojimas. *Netradicinių ugdymo formų ir metodų taikymas skatinant mokymosi motyvaciją. *Skatinti tėvus aktyviau dalyvauti mokyklos gyvenime. *Vieningų susitarimų ir reikalavimų laikymasis. *Mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymas. *Pamokas vesti įvairiose edukacinėse aplinkose. |
*Mažėjantis mokinių skaičius. *Mažėjantis mokytojų darbo krūvis, darbo netekimas. *Vaikų, augančių socialiai remtinose šeimose, skaičiaus didėjimas. *Mokymosi motyvacijos mažėjimas, specialiųjų poreikių mokinių daugėjimas, gabių mokinių mažėjimas. *Dalis tėvų nenoriai bendrauja su mokykla. *Jungtinių klasių grėsmė. *Nepakankamas mokyklos finansavimas. *Mokytojų, dirbančių keliose mokyklose, įtaka tvarkaraščių sudarymui, popamokinei veiklai. *Dalies mokinių abejingas požiūris į savo pasiekimų analizavimą, pažangos įsivertinimą. |
III SKYRIUS
VADOVO VEIKLA ĮGYVENDINANT ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLUS
2017-2018 m. m. mokykloje mokėsi 107 mokiniai. Mokyklos pažangumas – 89,18 % , praėjusiais metais – 92,23 %.
Mokslo pirmūnai (mokiniai, kurių metiniai pažymiai 9-10, ir pradinių klasių mokiniai su aukštesniuoju dalyko įvertinimu) – 8. Mokinių, kurių metiniai įvertinimai 7-10 – 8. Nepažangių mokinių – 12. Jiems skirti papildomi darbai. Iš 69 mokinių, besimokančių 5-10 kl., 9 mokiniai baigė gerai, 48 – patenkinamai, 12 – nepatenkinamai.
Pradinio ugdymo programą baigė 11 mokinių, pagrindinio ugdymo programą – 12 mokinių.
Praleista pamokų per metus – 8251. Praėjusiais metais – 8735. Nepateisinta pamokų pradinėse klasėse - 27, 5-10 klasėse - 482. Priežastis – piktybiškas pamokų nelankymas, pasišalinimas iš mokyklos nepranešus be pateisinamos priežasties.
Mokytojai, išanalizavę ugdomąją veiklą, numatė kryptis, kurios padės tobulinti kitų mokslo metų ugdymo turinį. Planuojama tobulinti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo kompetenciją, dalyko turinio planavimo ir tobulinimo kompetenciją, vaiko individualios pažangos stebėjimą ir analizę. Ketina semtis patirties darbui su elgesio ir emocijų sutrikimų turinčiais mokiniais. Taip pat tobulinti pažinimo kompetenciją, kryptingo gilinimosi į pasirinktą sritį, remiantis išvadomis, numatyti perspektyvas. Mokytojai pripažįsta, kad trūksta įgūdžių mokinių ugdymo proceso diferencijavimui ir individualizavimui. Gerinti mokinių mokymosi motyvaciją, pamokose naudoti aktyviuosius mokymo metodus, stiprinti dalykų integraciją.
Geriausiai ugdymo procese pavyko :
· Sudominti knyga;
· Organizuoti veiklas ne klasėje;
· Sukurti metodines priemones sėkmingam ugdymo plano įgyvendinimui;
· Sudominti matematikos dalyku;
· Organizuojant projektus dirbti komandoje, gerinti kritinio mąstymo gebėjimus;
· Dalykų integracija;
· Analizuoti mokinių pasiekimus ir rezultatus.
Iškilusios problemos: žema mokinių mokymosi motyvacija, įžūlus elgesys, atsakomybės už atliktą darbą nebuvimas, kultūros stoka pamokų metu, namų darbų neatlikimas, mokomosios (vadovėlių) ir metodinės medžiagos trūkumas mokiniams, turintiems individualizuotas programas, ugdymui reikalingų priemonių trūkumas norint užtikrinti įvairiapusiškesnį ugdymą, mokinių asmeninių pastangų trūkumas imtis iniciatyvos rinkti medžiagą, analizuoti, daryti išvadas. Sudėtinga buvo išmokyti mokinius patiems vertinti mokymosi pažangą, kad suprastų, kaip ir kodėl buvo taip įvertintas. Daliai mokytojų nepavyko efektyviai teikti individualią pagalbą dėl mokinių nenoro mokytis.
Pritaikytos naujovės:
· Edukacinių erdvių panaudojimas;
· Skatinimas skaityti įtraukiant tėvelius;
· Mokinių individualios pažangos įsivertinimas, analizė;
· IKT panaudojimas;
· Rusų k. mokymasis penktoje klasėje;
· Įspūdžių dienoraščio rašymas;
· Integruotos pamokos, darbas grupėse;
· Edukacinės pamokos.
Mokykloje veikiančios savivaldos institucijos (Mokyklos taryba, Mokinių taryba, Mokytojų taryba) dalyvavo analizuojant, sprendžiant ir tobulinant ugdymo proceso socialinius, finansinius ir kt. mokyklos bendruomenės veiklos klausimus.
Metodinėje taryboje ir metodinėse grupėse vyko susirinkimai, kuriuose numatytos gairės metodinei veiklai, ugdymo procesui tobulinti. Vadovaujantis mokyklos tikslais ir uždaviniais metodinės grupės, inicijuojamos metodinės tarybos, teikė pasiūlymus dėl mokinio individualios pažangos stebėjimo, fiksavimo ir analizavimo, aptartos dalykų integravimo, ugdymo proceso organizavimo edukacinės erdvėse galimybės.
Metodinėse grupėse aptarti Standartizuotų testų 4,6,8 kl. ir 2 kl. diagnostinių testų rezultatai, atkreiptas dėmesys į silpnąsias užduočių atlikimo sritis. Mokytojai pateikė išsamią savo dėstomo dalyko testų analizę, stipriąsias ir silpnąsias puses, numatė priemones, kaip pasiekti geresnių rezultatų, ypatingą dėmesį skirti aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymui.
Metodinių grupių silpnoji vieta yra gerosios patirties sklaida, grupių bendradarbiavimas. Galimybė mokytojams apsilankyti kolegų pamokose labai menka dėl nepalankaus tvarkaraščio, nes didelė dalis mokytojų dirba kitose mokyklose.
Stebint ugdymo procesą pastebėta, kad mokiniams aiškiai ir suprantamai pateikiami pamokos uždaviniai. Pamokos struktūra pagrįsta. Mokiniai supažindinami, ką veiks pamokos metu. Naudojamos IKT priemonės, tai sudomina mokinius, paįvairina pamoką. Mokymo medžiaga susiejama su mokinių patirtimi. Didelė dalis mokytojų atsižvelgia į mokinių gebėjimus, diferencijuoja užduotis. Mokinių dalyvavimas tiriamojoje veikloje, atliekant bandymus, mokomasi dirbti grupėje, daryti išvadas. Kai kuriems mokytojams derėtų pagalvoti apie laiko planavimą pamokoje – nelieka laiko pamokos apibendrinimui, grįžtamajam ryšiui, įsivertinimui. Taip pat mokiniams nepaliekama teisė rinktis užduočių atlikimo būdų bei formų. Šie pastebėjimai išsakyti aptariant pamoką, numatant keistinus dalykus. Stebėtose pamokose teikiama individuali pagalba. Pasiteisina mokinio pagalba mokiniui.
IV SKYRIUS
ĮSTAIGOS ŪKINĖ VEIKLA
Pakruojo r. Rozalimo pagrindinei mokyklai 2018 metams buvo patvirtinta 490,0 tūkst. Eur išlaidų sąmata, kurią sudarė:
- mokinio krepšelio lėšos - 280,3 tūkst. Eur;
- aplinkos lėšos – 203,4 tūkst. Eur;
- papildomos švietimo paslaugos (mokinių pavėžėjimas) –4,5 tūkst. Eur;
- specialiosios lėšos –1,8 tūkst. Eur;
Lėšų trūkumas:
1. Aplinkai 5352 Eur,
2. Mokinio krepšelio 5127 Eur. iš jų: darbo užmokesčiui - 2215,00 Eur Sodrai -2912 Eur.
Išlaidų pavadinimas |
Patvirtinta sąmata |
Gautas finansavimas |
Panaudotas finansavimas |
||||||
Savival-dybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
Savival-dybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
Savival-dybės biudžeto lėšos |
MK lėšos |
Spec. lėšos |
|
Darbo užmokestis |
110,6 |
211,0 |
|
110,6 |
211,0 |
|
110,6 |
211,0 |
|
Soc. draudimo įmokos |
35,7 |
63,9 |
|
35,7 |
63,9 |
|
35,7 |
63,9 |
|
Mityba |
1,1 |
|
|
1,1 |
|
|
1,1 |
|
|
Ryšių paslaugos |
0,6 |
0,7 |
|
0,6 |
0,7 |
|
0,6 |
0,8 |
|
Transporto išlaikymas |
5,7 |
|
|
5,7 |
|
|
5,7 |
|
|
Kitos prekės |
13,0 |
3,2 |
1,8 |
13,0 |
3,2 |
1,8 |
13,0 |
3,2 |
1,8 |
Darbdaviu parama. 2 dienos |
0,4 |
0,5 |
|
0,4 |
0,5 |
|
0,3 |
0,4 |
|
Komandiruotės |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IMT einamasis remontas |
12,0 |
|
|
12,0 |
|
|
12,1 |
|
|
Kvalifikacija |
|
0,6 |
|
|
0,6 |
|
|
0,6 |
|
Komunalinės paslaugos |
23,1 |
|
|
23,1 |
|
|
23,1 |
|
|
Kitos paslaugos |
1,2 |
0,4 |
|
1,1 |
0,4 |
|
1,1 |
0,4 |
|
Pavėžėjimas |
4,5 |
|
|
4,5 |
|
|
4,5 |
|
|
Iš viso: |
207,9 |
280,3 |
1,8 |
207,8 |
280,3 |
1,8 |
207,8 |
280,3 |
1,8 |
V SKYRIUS
INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS
2018 m. mokyklą tikrino Šiaulių valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, Šiaulių apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos Pakruojo priešgaisrinė tarnyba, Šiaulių visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyrius, Lietuvos metrologijos inspekcijos Šiaulių apskrities skyrius.
Šiaulių valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba nurodė gamybos patalpose atlikti sienų ir grindų dangos remontą.
Šiaulių visuomenės sveikatos centro Pakruojo skyriaus specialistė patikrinimo akte nurodė užtikrinti pastovų karšto vandens tiekimą tualetuose ir valgyklos praustuvėse, medicinos kabinete. Kiti mokyklos higienos normos reikalavimai buvo vykdomi.
Kitos tarnybos pažeidimų neužfiksavo.
VI SKYRIUS
PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI
Vienas iš prioritetinių strateginių tikslų yra tobulinti ugdymo kokybę. Šį tikslą įgyvendinant bus siekiama priimti sprendimus dėl ugdymo proceso kaitos, mokytojų kvalifikacijos kėlimo, mokymo bazės ir mokyklos interjero atnaujinimo.
Tobulinant ugdymo kokybę įrengtoje lauko klasėje diegti naujus mokymo metodus, skatinti mokinių kūrybines galias, tikimasi, kad moksleiviai geriau įsisavins mokomąją medžiagą, įgis daugiau kompetencijų, mokytojai labiau sudomins mokinius mokamąja medžiaga, pamokos taps įdomesnės, patrauklesnės.
Įsigyti naujas ir tobulinti turimas prevencines programas. Programos padėtų rezultatyviau ugdyti mokinius gražaus tarpusavio bendravimo, efektyvių konfliktinių situacijų sprendimo būdų. Mokyklos bendruomenė mokytųsi geriau atpažinti patyčias ir į jas reaguoti.
Mokykla prieš dešimtmetį iš išorės buvo apšildyta. Šiuo metu reikalingas kapitalinis mokyklos vidaus patalpų remontas, nes susidėvėjusi elektros instaliacija, vandentiekio ir kanalizacijos vamzdynai. Ugdymo patalpose reikalingi nauji baldai.
____________________