LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 M. SAUSIO 13 D. ĮSAKYMO NR. A1-25 „DĖL ASMENŲ APRŪPINIMO KLAUSOS, REGOS, KOMUNIKACIJOS IR SENSORIKOS BEI JUDĖJIMO TECHNINĖS PAGALBOS PRIEMONĖMIS TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. kovo 29 d. Nr. A1-246

Vilnius

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. sausio 13 d. įsakymą Nr. A1-25 „Dėl asmenų aprūpinimo klausos, regos, komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašų patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1. Techninės pagalbos priemonių centro (toliau – Centras) įsigytais vibruojančiais žadintuvais, žadintuvais su vibruojančia pagalvėle, laidiniais telefonais, prie radijo ir televizijos imtuvų jungiamais įtaisais, signalizavimo ir rodymo, komunikacijos techninės pagalbos priemonėmis asmenys aprūpinami tol, kol šių techninės pagalbos priemonių Centras turi;“.

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmenų aprūpinimo klausos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašą:

1.2.1. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Centro teritorinis padalinys, gavęs Prašymą skirti klausos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją (Aprašo 2 priedas) (toliau – Prašymas skirti klausos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją) vaikui su negalia ar darbingo amžiaus asmeniui su negalia pirmą kartą arba pakartotinai praėjus daugiau kaip 10 metų nuo pirmo kreipimosi ir jam nėra sudarytas pagalbos planas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į Agentūrą dėl techninės pagalbos priemonės poreikio nustatymo, nurodydamas vaiko su negalia ar darbingo amžiaus asmens su negalia vardą, pavardę ir asmens kodą arba tikrina informaciją Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) (informaciją apie sudarytą pagalbos planą ir jame yra nurodyta, kad asmeniui reikalinga (-os) klausos techninės pagalbos priemonė (-ės)) (jei tokia galimybė yra). Agentūra, gavusi Centro teritorinio padalinio informaciją, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų priima Sprendimą dėl poreikio ir elektroninių ryšių priemonėmis pateikia jo nuorašą Centro teritoriniam padaliniui arba į SPIS (jei tokia galimybė yra). Centras, gavęs neigiamą Agentūros Sprendimą dėl poreikio, Prašymo skirti klausos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 2 darbo dienas apie tai informuoja Prašymą skirti klausos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją pateikusį asmenį Prašyme skirti klausos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytu būdu (jeigu būdas nenurodytas, tokiu būdu, kokiu buvo gautas šis prašymas).“

1.2.2. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Jei Aprašo 10.3.1 ir (ar) 10.3.2, ir (ar) 10.4.2 papunkčiuose nurodytos klausos techninės pagalbos priemonės jų naudojimo laikotarpiu visiškai nusidėvėjo ir asmuo ar asmens atstovas Aprašo 13–15 punktuose nustatytais būdais ir tvarka Centro teritoriniam padaliniui pateikia šių priemonių pripažinimo netinkamomis naudoti dokumentą ar jo kopiją (prekės defektų aktą, patvirtinantį, kad klausos techninės pagalbos priemonė nepataisoma), asmeniui Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka mokama šių klausos techninės pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensacija nepasibaigus 1 priede nurodytam naujos klausos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikui.“

1.3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmenų aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. šis įsakymas įsigalioja 2024 m. balandžio 15 d.;

2.2. prašymai skirti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją, kurie buvo pateikti iki šio įsakymo įsigaliojimo, bet sprendimai dėl kompensacijos skyrimo ir sprendimai dėl kompensacijos mokėjimo (toliau kartu – sprendimai) nebuvo priimti, nagrinėjami, sprendimai priimami vadovaujantis iki šio įsakymo įsigaliojimo galiojusio Asmenų aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašo nuostatomis.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Monika Navickienė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2022 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. A1-25

(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos

ir darbo ministro

2024 m. kovo 29 d. įsakymo Nr. A1-246

redakcija)

 

 

ASMENŲ APRŪPINIMO KOMUNIKACIJOS IR SENSORIKOS TECHNINĖS PAGALBOS PRIEMONĖMIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens lėšomis įsigytų naujų komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių, nurodytų Kompensuojamų komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių sąraše (Aprašo 1 priedas) (toliau – 1 priedas), įsigijimo išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacija) skyrimo ir mokėjimo tvarką.

2. Kompensacija skiriama ir mokama asmenims, kurie gyvena Lietuvos Respublikoje, yra deklaravę gyvenamąją vietą arba įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka, atitinka 1 priede nurodytus kriterijus, pagal kuriuos nustatomas asmens poreikis įsigyti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones (negalios priežastis ir pobūdis, liga ar fizinė būklė) (toliau – komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių skyrimo kriterijai), ir:

2.1. kuriems nustatytas neįgalumo lygis;

2.2. kuriems nustatytas dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis) (toliau – dalyvumo lygis);

2.3. kurie yra sukakę senatvės pensijos amžių;

2.4. kurie yra po ūmių traumų ir (ar) ligos, iki neįgalumo ar dalyvumo lygis jam dar nenustatytas.

3. Kompensaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skiria ir moka Techninės pagalbos priemonių centras (toliau – Centras). Kompensacija mokama tik už 1 priede nurodytų naujų komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių, kurios buvo įsigytos Centro direktoriaus įsakymu sudarytai komisijai dėl kompensacijos skyrimo (toliau – Komisija) priėmus teigiamą sprendimą dėl kompensacijos skyrimo, įsigijimą.

4. Jei dėl kompensacijos skyrimo vaikui su negalia ar darbingo amžiaus asmeniui su negalia kreipiamasi pirmą kartą arba asmuo kreipiasi pakartotinai praėjus daugiau kaip 10 metų nuo pirmo kreipimosi ir Centro naudojamoje informacinėje sistemoje informacijos apie asmeniui nustatytą komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės poreikį nėra, sprendimą dėl komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės poreikio (toliau – Sprendimas dėl poreikio) priima Asmens su negalia teisių apsaugos agentūra prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) (sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, dėl kokio funkcinio sutrikimo nustatyta negalia, asmeniui reikalingos techninės pagalbos priemonės rūšis, sprendimo apskundimo tvarka). Sprendimas dėl poreikio laikomas priimtu ir tuo atveju, jei Agentūra pateikia Centro teritoriniam padaliniui pagalbos planą, kuriame nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, nustatomi asmens su negalia individualieji pagalbos poreikiai (toliau – pagalbos planas), ir jame yra nurodyta, kad asmeniui reikalinga°(-os) komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė°(-ės).

5. Centro teritorinis padalinys, gavęs Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją (Aprašo 2 priedas) (toliau – Prašymas skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją) vaikui su negalia ar darbingo amžiaus asmeniui su negalia pirmą kartą arba pakartotinai praėjus daugiau kaip 10 metų nuo pirmo kreipimosi ir jam nėra sudarytas pagalbos planas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į Agentūrą dėl techninės pagalbos priemonės poreikio nustatymo, nurodydamas vaiko su negalia ar darbingo amžiaus asmens su negalia vardą, pavardę ir asmens kodą, arba tikrina informaciją Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS) (informaciją, ar sudarytas pagalbos planas ir ar jame yra nurodyta, kad asmeniui reikalinga (-os) komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė (-ės)) (jei tokia galimybė yra). Agentūra, gavusi Centro teritorinio padalinio informaciją (asmens su negalia vardą, pavardę ir asmens kodą), ne vėliau kaip per 10 darbo dienų priima Sprendimą dėl poreikio ir elektroninių ryšių priemonėmis pateikia jo nuorašą Centro teritoriniam padaliniui arba į SPIS (jei tokia galimybė yra). Centras, gavęs neigiamą Agentūros Sprendimą dėl poreikio, Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nenagrinėja ir ne vėliau kaip per 2 darbo dienas apie tai informuoja Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją pateikusį asmenį Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytu būdu (jeigu būdas nenurodytas, tokiu būdu, kokiu buvo gautas šis prašymas).

6. Jei pagalbos plane ar Sprendime dėl poreikio, ir (arba) Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) nėra informacijos apie asmens ligą ar sveikatos sutrikimus, dėl kurių tikslinga naudoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones ir rekomenduojamą naudoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę, Centro teritorinis padalinys turi teisę prašyti asmens ar asmens atstovo pateikti trūkstamus Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus.

7. Asmuo turi teisę gauti vieną iš kompensacijų už įsigytus:

7.1. alternatyvios komunikacijos programinę įrangą arba bendravimo paveikslėlių rinkinį;

7.2. pelę arba kompiuterio valdymo įtaisą;

7.3. klaviatūrą arba kompiuterio valdymo įtaisą;

7.4. balansavimo lentą ir (ar) pagalvėlę, ir (ar) platformą, ir (ar) laiptelius, ir (ar) ritinį, ir (ar) kamuolį arba gimnastikos (aktyvumo) sienelę arba vidaus batutą;

7.5. taktilinius rėmelius arba veiklos lentą ir (ar) sienelę arba šviesos lentą arba šviesos stalą arba smėlio ir (ar) vandens stalą arba smėlio ir (ar) vandens antstalį;

7.6. šviesų projektorių arba šviesos pluoštus ir (ar) tunelį, arba burbulų vamzdį, arba burbulų sienelę;

7.7. spalvotus interaktyviuosius mygtukus arba mokomąjį robotuką.

8. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme.

 

II SKYRIUS

KOMPENSUOJAMOS KOMUNIKACIJOS IR SENSORIKOS TECHNINĖS PAGALBOS PRIEMONĖS, JŲ NAUDOJIMO LAIKAS, KOMPENSACIJŲ DYDŽIAI IR JŲ SKYRIMO SĄLYGOS

 

9. Asmuo turi teisę gauti kompensaciją už įsigytus:

9.1. alternatyviąsias ir komunikaciją palengvinančias priemones:

9.1.1. kalbinį dialoginį įtaisą – vieną kartą per 5 metus iki 320 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.1.2. pažintinių funkcijų lavinimo programinę įrangą – vieną kartą per metus iki 220 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jos įsigijimo išlaidos;

9.1.3. alternatyvios komunikacijos programinę įrangą – vieną kartą per 2 metus iki 100 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jos įsigijimo išlaidos;

9.1.4. bendravimo paveikslėlių rinkinį – vieną kartą per 2 metus iki 100 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.2. kompiuterių ir elektroninės įrangos įvesties ir išvesties įtaisus:

9.2.1. pelę – vieną kartą per 3 metus iki 170 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jos įsigijimo išlaidos;

9.2.2. klaviatūrą – vieną kartą per 3 metus iki 300 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jos įsigijimo išlaidos;

9.2.3. kompiuterio valdymo įtaisą – vieną kartą per 3 metus iki 1 300 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.2.4. mobiliojo ryšio telefoną arba planšetinį (delninį) kompiuterį – vieną kartą per 3 metus iki 200 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.3. balansavimo priemones:

9.3.1. vidaus batutą – vieną kartą per 6 metus iki 100 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.3.2. balansavimo lentą ir (ar) pagalvėlę, ir (ar) platformą, ir (ar) laiptelius, ir (ar) ritinį, ir (ar) kamuolį (toliau – balansavimo įrenginiai) – vieną kartą per 3 metus iki 220 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos (nepriklausomai nuo įsigytų balansavimo įrenginių skaičiaus, bet ne daugiau kaip po vieną vienetą kiekvienos iš nurodytų priemonių);

9.3.3. gimnastikos (aktyvumo) sienelę – vieną kartą per 6 metus iki 300 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jos įsigijimo išlaidos;

9.4. pasunkintas ir judesius varžančias (spaudžiančias) priemones:

9.4.1. antklodę ir (ar) užklotą – vieną kartą per 3 metus iki 110 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.4.2. liemenę – vieną kartą per 3 metus iki 110 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jos įsigijimo išlaidos (nepriklausomai nuo įsigytų liemenių skaičiaus);

9.4.3. apykaklę (šaliką) – vieną kartą per 3 metus iki 60 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.4.4. kūno kojinę (maišą) – vieną kartą per 2 metus iki 60 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.5. vaizdinės stimuliacijos ir (ar) nusiraminimo priemones:

9.5.1. šviesų projektorių – vieną kartą per 5 metus iki 110 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.5.2. šviesos pluoštus ir (ar) tunelius – vieną kartą per 5 metus iki 300 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.5.3. burbulų vamzdį arba burbulų sienelę – vieną kartą per 5 metus iki 220 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.6. lietimo ir taktilines priemones:

9.6.1. šviesos lentą arba šviesos stalą arba smėlio ir (ar) vandens stalą arba smėlio ir (ar) vandens antstalį – vieną kartą per 5 metus iki 200 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.6.2. taktilinius rėmelius – vieną kartą per 5 metus iki 220 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.6.3. veiklos lentą ir (ar) veiklos sienelę – vieną kartą per 5 metus iki 220 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos (nepriklausomai nuo įsigytų veiklos lentų ir (ar) sienelių skaičiaus);

9.7. masažuoklius ir (ar) vibracines priemones:

9.7.1. vibracinę pagalvę – vieną kartą per 2 metus iki 35 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.7.2. kramtukus ir (ar) burnos motorikos lavinimo priemones – vieną kartą per 2 metus iki 165 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos (nepriklausomai nuo įsigytų kramtukų ir (ar) burnos motorikos lavinimo priemonių skaičiaus);

9.8. supimo priemones: vidaus ar lauko hamaką arba vidaus ar lauko sūpynes arba sūpynių juostą – vieną kartą per 4 metus iki 110 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.9. nurodymo, priminimo, signalizavimo ir saugumą užtikrinančias priemones:

9.9.1. laikmatį laikui planuoti – vieną kartą per 4 metus iki 55 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.9.2. įvairius saugumo ir (ar) prilaikymo diržus – vieną kartą per 3 metus iki 80 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos (nepriklausomai nuo įsigytų saugumo ir (ar) prilaikymo diržų skaičiaus);

9.9.3. asmens sekiklį – vieną kartą per 3 metus iki 50 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos;

9.9.4. kepurę (šalmą) – vieną kartą per 3 metus iki 170 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.10. garsą slopinančias ar skatinančias priemones:

9.10.1. garsą slopinančias ausines – vieną kartą per 3 metus iki 25 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.10.2. spalvotus interaktyviuosius mygtukus – vieną kartą per 5 metus iki 200 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jų įsigijimo išlaidos;

9.10.3. mokomąjį robotuką – vieną kartą per 5 metus iki 200 eurų, bet ne didesnę nei faktinės jo įsigijimo išlaidos.

 

III SKYRIUS

KOMPENSACIJOS SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

10. Asmuo, pageidaujantis gauti kompensaciją už įsigytą naują komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę, ar jo atstovas (vienas iš asmens artimųjų giminaičių, sutuoktinis, sugyventinis ar partneris, asmens atstovas pagal įstatymą, asmens gyvenamosios vietos savivaldybės mero nustatyta tvarka paskirtas socialinis darbuotojas ar nevyriausybinės organizacijos, atstovaujančios asmens teisėms ir interesams, atstovas) (toliau – asmens atstovas) pateikia Centro teritoriniam padaliniui Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentą, patvirtinantį asmens atstovavimo pagrindą (pavyzdžiui, gimimo liudijimą, nustatytos formos civilinės būklės akto įrašą liudijantį išrašą, teismo sprendimą (nutartį) (rezoliucinę dalį dėl atstovavimo fakto), įgaliojimą, asmens ar asmens atstovo raštišką sutikimą, kad aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis klausimais asmeniui atstovautų kitas asmuo (nurodomas atstovo ir atstovaujamojo vardas, pavardė, asmens kodas), jei asmens vardu Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją teikia asmens atstovas.

Prašymas skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentas, patvirtinantis asmens atstovavimo pagrindą (jei taikoma), gali būti pateikti tik pasibaigus anksčiau gautos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikui.

11. Kai asmuo dėl kompensacijos skyrimo kreipiasi pirmą kartą ar (ir) kreipiasi po ūmių traumų ir (ar) ligų iki neįgalumo ar dalyvumo lygis jam dar nenustatytas, Centro teritorinis padalinys ESPBI IS peržiūri asmens klinikinius elektroninius dokumentus: E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ar E003 „Stacionaro epikrizė“, ar E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“, nurodytus Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V-657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede (toliau – klinikiniai elektroniniai dokumentai E025 ar E003, ar E027), ir įvertina, ar juose yra užfiksuota asmeniui nustatyta liga ar sveikatos būklė per pastaruosius 12 mėnesių, dėl kurios tikslinga naudoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones pagal 1 priede nurodytus kriterijus, bei konkrečių komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių pavadinimai. Klinikiniuose elektroniniuose dokumentuose E025 ar E003, ar E027 turi būti pateiktos šių specialistų išvados: gydytojo, teikiančio vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugas, ar gydytojo psichiatro, ar gydytojo vaikų ir paauglių psichiatro, ar fizinės ir medicininės reabilitacijos gydytojo, ar ergoterapeuto, ar klinikinio logopedo (tik dėl priemonių, susijusių su kalbos vystymosi sutrikimais ar jos lavinimu).

Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Centro teritoriniam padaliniui pateikti išrašą iš sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl Privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei Privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo“: formos Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“ ar formos Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“ (toliau – išrašas iš medicinos dokumentų), kuriame užfiksuota asmeniui nustatyta liga ar sveikatos būklė per pastaruosius 12 mėnesių, dėl kurios tikslinga naudoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones pagal 1 priede nurodytus kriterijus, bei konkrečių komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių pavadinimai arba klinikinių elektroninių dokumentų E025 ar E003, ar E027, ar E027-a „Atsakymas į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui“, kuris nurodytas Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo priede, kopijas. Tokiu atveju Centro teritorinis padalinys ESPBI IS klinikinių elektroninių dokumentų E025 ar E003, ar E027 neperžiūri.

12. Jei asmuo kreipiasi pakartotinai dėl tos pačios komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės skyrimo ir Centro naudojamoje informacinėje sistemoje išrašo iš medicinos dokumentų, ar klinikinių elektroninių dokumentų E025, E003 ar E027 nėra, Centro teritorinis padalinys šiuos dokumentus peržiūri ESPBI IS.

13. Prašymas skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentai Centrui gali būti pateikiami tiesiogiai, atvykus į Centro teritorinį padalinį (pateiktų dokumentų kopijas padaro ir patvirtina dokumentus priėmęs darbuotojas, o asmens pateikti dokumentai grąžinami juos pateikusiam asmeniui), socialinio darbuotojo ir (ar) savivaldybės administracijos darbuotojo elektroniniame įrenginyje juos skaitmenizuojant (pateikto Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją pasirašymas elektroniniame įrenginyje laikomas elektroniniu parašu, kaip apibrėžta 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, ir turi tokią pačią teisinę galią kaip ir rašytinis parašas), juos siunčiant registruotu laišku (teikiamos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos dokumentų kopijos), elektroniniu paštu ar per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą (toliau – E. pristatymo sistema) (teikiamos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos dokumentų kopijos) arba elektroniniais ryšiais per SPIS (teikiamos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos dokumentų kopijos).

14. Jei asmuo ar asmens atstovas Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus pateikia tiesiogiai, atvykęs į Centro teritorinį padalinį arba socialinio darbuotojo ir (ar) savivaldybės administracijos darbuotojo elektroniniame įrenginyje, asmuo turi pateikti jo tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą ar asmens tapatybės kortelę, ar Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimą gyventi Europos Sąjungoje) (toliau – tapatybę patvirtinantis dokumentas), ar pensijos gavėjo pažymėjimą, ar asmens su negalia pažymėjimą), o asmens atstovas – jo tapatybę patvirtinantį dokumentą ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo atstovaujamo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją. Centro teritorinio padalinio darbuotojas ar socialinis darbuotojas, ar savivaldybės administracijos darbuotojas, įsitikinęs tiesiogiai Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus pateikiančio asmens tapatybe, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą grąžina jį pateikusiam asmeniui, šio dokumento kopija nedaroma. Atstovaujamo asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas naudojamas asmens atstovui užpildant Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją, Centro teritorinio padalinio darbuotojas ar socialinis darbuotojas, ar savivaldybės administracijos darbuotojas, priimantis Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją, jo nepasilieka ir kopijos nepadaro.

Jei asmuo ar asmens atstovas Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus pateikia registruotu laišku, kartu su Prašymu skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentais turi būti pateikta asmens ar asmens ir asmens atstovo teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

Jei asmuo Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus pateikia elektroniniu paštu ar per E. pristatymo sistemą, kartu su Prašymu skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentais tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama. Jei Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus teikia asmens atstovas, turi būti pateikta atstovaujamo asmens teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Prašymas skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentai turi būti patvirtinti kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.

Jei asmuo ar asmens atstovas Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus pateikia elektroniniais ryšiais per SPIS, kartu su Prašymu skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentais pateikti asmens ir asmens atstovo tapatybę patvirtinančio dokumento kopija neteikiama.

Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, teikiant ją šiame Aprašo punkte nurodytais atvejais, turi būti padaryta taip, kad matytųsi tik asmens vardas, pavardė, asmens kodas ar gimimo data (gimimo data reikalinga tik tuo atveju, kai asmens tapatybę patvirtinančiame dokumente nenurodytas asmens ar asmens atstovo asmens kodas).

15. Jei asmens vardu Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus pateikia asmens atstovas, jis Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodo savo vardą, pavardę, atstovavimo pagrindą ir asmens atstovo pasirinkimu – kontaktinius duomenis ryšiui palaikyti (korespondencijos adresą, telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą).

16. Centro teritorinis padalinys, gavęs Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus, nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumento, patvirtinančio asmens atstovavimo pagrindą (jei taikoma), įvertina, ar asmuo ar asmens atstovas pateikė visus Aprašo 10, 11 ir 14 punktuose (jei taikoma) nurodytus dokumentus, ir, jei pateikė, ar jie tinkami ir (ar) juose nurodyta visa reikiama informacija, surenka šiuos duomenis:

16.1. iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro − apie asmens gyvenamąją vietą (gyvenamosios vietos adresą);

16.2. iš SPIS – apie asmens (išskyrus Aprašo 2.3 ir 2.4 papunkčiuose nurodytus asmenis) neįgalumą – asmeniui nustatytą neįgalumo lygį, dalyvumo lygį, sudarytą pagalbos planą (asmeniui reikalinga°(-os) komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė°(-ės)) ar priimtą Sprendimą dėl poreikio (asmeniui reikalingos techninės pagalbos priemonės rūšis);

16.3. iš ESPBI IS – apie asmens ligą ar sveikatos sutrikimus, dėl kurių tikslinga naudoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones.

17. Jei prie Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nepridėtas dokumentas, patvirtinantis asmens atstovavimo pagrindą (jei taikoma), ir (ar) Aprašo 11 punkto antrojoje pastraipoje nurodyti išrašai iš medicinos dokumentų, kad Komisija galėtų priimti sprendimą dėl kompensacijos skyrimo, ir (ar) Aprašo 16 punkte nurodytų duomenų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose, Centro teritorinis padalinys ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją gavimo dienos Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytu būdu praneša asmeniui ar asmens atstovui apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus ir informuoja, kad jie turi būti pateikti ne vėliau nei per 10 darbo dienų nuo šio pranešimo gavimo dienos. Jeigu asmuo ar asmens atstovas per 10 darbo dienų nuo Centro teritorinio padalinio ar SPIS sistemos pranešimo apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus gavimo dienos dokumentų nepateikia, Prašymas skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nenagrinėjamas.

Asmuo ar asmens atstovas, Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus teikiantis tiesiogiai Centro teritoriniame padalinyje, apie trūkstamus ir (ar) papildomai prašomus pateikti dokumentus informuojamas Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją pateikimo metu (informacija apie trūkstamus pateikti dokumentus bei terminą šiems dokumentams pateikti įrašoma į Informacinį lapelį (Aprašo 2 priedo priedas), kuris įteikiamas asmeniui ar asmens atstovui). Jei to padaryti neįmanoma arba jei Prašymas skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentai buvo pateikti registruotu paštu arba elektroniniu paštu ar per E. pristatymo sistemą, asmuo ar asmens atstovas apie trūkstamus pateikti dokumentus bei jų pateikimo terminą informuojamas Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytu būdu ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentų gavimo Centro teritoriniame padalinyje dienos. Jei asmuo ar asmens atstovas Prašymą skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentus teikia per SPIS (jei tokia galimybė yra), ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumentų gavimo dienos per SPIS jam išsiunčia informacinę žinutę apie trūkstamus privalomus pateikti dokumentus ir nurodo terminą šiems dokumentams pateikti.

18. Centro teritorinis padalinys ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumento, patvirtinančio asmens atstovavimo pagrindą (jei taikoma) (jei, vadovaujantis Aprašo 5 punktu nuo Agentūros priimto Sprendimo dėl poreikio arba vadovaujantis Aprašo 17 punktu, prašoma pateikti trūkstamus dokumentus, – nuo visų trūkstamų dokumentų) gavimo dienos perduoda juos nagrinėti Komisijai.

19. Komisija per 15 darbo dienų nuo Centro teritorinio padalinio perduoto Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir dokumento, patvirtinančio asmens atstovavimo pagrindą (jei taikoma) (jei, vadovaujantis Aprašo 5 punktu nuo Agentūros priimto Sprendimo dėl poreikio arba vadovaujantis Aprašo 17 punktu, prašoma pateikti trūkstamus dokumentus, – nuo visų trūkstamų dokumentų) gavimo dienos įvertina asmens ar asmens atstovo pateiktus ir Centro surinktus Aprašo 10, 11 ir 16 punktuose nurodytus dokumentus ir duomenis, taip pat įvertina, ar asmuo atitinka 1 priede nurodytus komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių skyrimo kriterijus, ar pasibaigė anksčiau gautos naujos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikas, ir priima sprendimą dėl kompensacijos skyrimo (sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis sprendimo priėmimo pagrindas ar kiti sprendimui įtakos turėję motyvai, sprendimo apskundimo tvarka). Centro teritorinis padalinys nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo dėl kompensacijos skyrimo priėmimo dienos, Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą (išsiunčiamas sprendimo išrašas arba sprendime nurodyta informacija asmeniui ar asmens atstovui pateikiama jiems priimtinu būdu). Informacija apie priimtą sprendimą dėl kompensacijos skyrimo taip pat pateikiama SPIS (nurodoma sprendimo priėmimo data ir numeris, sprendimo galiojimo terminas).

20. Teigiamas Komisijos sprendimas dėl kompensacijos skyrimo galioja 12 mėnesių nuo jo priėmimo dienos.

21. Asmuo, įsigijęs Aprašo 9 punkte nurodytas komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones, ar asmens atstovas per 20 darbo dienų nuo jų įsigijimo dienos pateikia Centro teritoriniam padaliniui:

21.1. vieną iš šių dokumentų ar jų kopijas, patvirtinančias komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimą:

21.1.1. sąskaitą faktūrą, kurioje nurodytas komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pavadinimas ir modelis, jos naudotojo vardas ir pavardė, ir pinigų sumokėjimą už komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę patvirtinantį dokumentą (kasos aparato kvitą ar kasos pajamų orderio antrąjį egzempliorių arba kasos pajamų orderio kvitą ar pinigų priėmimo kvitą, arba kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos išduotą sąskaitą, patvirtinančią, kad mokėjimas atliktas per kredito, mokėjimo ir (ar) elektroninių pinigų įstaigos sistemą internete, arba mokėjimo nurodymą pervesti pinigus įmonei ar organizacijai, pardavusiai komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę). Jeigu pateikiamas pinigų priėmimo kvitas, kuriame nurodyti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės naudotojo vardas ir pavardė, perkamos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pavadinimas ir modelis, kiekis, matavimo vienetai ir vieneto kaina, pateikti sąskaitą faktūrą ar ją atitinkantį dokumentą nebūtina;

21.1.2. pirkimo užsienio valstybėje dokumentą, kuriame nurodytas komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pavadinimas ir modelis, jos naudotojo vardas ir pavardė. Jei komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė įsigyta ne Lietuvos Respublikoje, vertimą iš anglų kalbos į lietuvių kalbą savo lėšomis organizuoja Centras. Vertimą iš kitų kalbų į lietuvių kalbą savo lėšomis organizuoja pats asmuo;

21.1.3. pirkimo–pardavimo kvitą, kuriame nurodytas komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pavadinimas ir modelis, jos naudotojo vardas ir pavardė, jei komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė įsigyta iš asmens, vykdančio individualią veiklą pagal verslo liudijimą ir (ar) pagal individualios veiklos pažymą;

21.1.4. sąskaitą faktūrą, kurioje nurodytas komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pavadinimas ir modelis, naudotojo vardas ir pavardė ir kuri išrašyta komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pirkimo dieną, ir lizingo (finansinės nuomos) davėjo išduotą dokumentą (pažymą ar aktą), patvirtinantį visos lizingo (finansinės nuomos) sutartyje nurodytos sumos sumokėjimą ir nuosavybės teisės į priemonę perdavimą lizingo (finansinės nuomos) gavėjui, jei komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė įsigyta lizingo (finansinės nuomos) būdu;

21.1.5. sąskaitą faktūrą, kurioje nurodytas sumokėjimo už Aprašo 9.1.1 ir 9.2.3 papunkčiuose nurodytas komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės termino atidėjimas;

21.2. užsakymo lapą ar jį atitinkantį dokumentą, kuriame nurodytas komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pavadinimas, modelis, kiekis, matavimo vienetai ir vieneto kaina. Jeigu bent viename iš Aprašo 21.1 papunktyje nurodytų dokumentų nurodyta perkamos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pavadinimas ir modelis, matavimo vienetai ir vieneto kaina, pateikti užsakymo lapo ar jį atitinkančio dokumento nereikia.

22. Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai teikiami Aprašo 13–14 punktuose nustatytais būdais ir tvarka.

23. Jei asmuo ar asmens atstovas dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, ligos, traumos, išvykimo ir pan.) neturi galimybės Centro teritoriniam padaliniui pateikti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimą patvirtinančių dokumentų per Aprašo 21 punkte nurodytą terminą, asmuo ar asmens atstovas privalo minėtus dokumentus pateikti nedelsdamas, išnykus priežastims, dėl kurių dokumentai negalėjo būti pateikti laiku, bet ne vėliau nei per 2 mėnesius nuo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo dienos.

24. Centro teritorinis padalinys per 3 darbo dienas nuo Aprašo 21 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos įvertina, ar asmuo ar asmens atstovas pateikė visus Aprašo 21 punkte nurodytus dokumentus ir, jei pateikė, ar juose nurodyta visa reikiama informacija, t. y. ar pateikti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės, dėl kurios prašoma priimti sprendimą mokėti kompensaciją, įsigijimo dokumentai, ar Aprašo 9 punkte nurodyta komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė buvo įsigyta po to, kai Komisija Aprašo 19 punkte nustatyta tvarka priėmė sprendimą dėl kompensacijos skyrimo.

25. Jei nustatoma, kad pateikti ne visi Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai ar kad juose nurodyta ne visa reikiama informacija, Centro teritorinis padalinys ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo Aprašo 21 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos praneša asmeniui ar asmens atstovui apie trūkstamus ir (ar) papildomai prašomus pateikti dokumentus ir informuoja, kad jie turi būti pateikti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šio pranešimo gavimo dienos. Jeigu asmuo ar asmens atstovas per 10 darbo dienų nuo Centro teritorinio padalinio ar SPIS (jei tokia galimybė yra) pranešimo gavimo dienos nepateikia visų trūkstamų ir (ar) papildomai prašomų pateikti dokumentų, kompensacija nemokama.

Asmuo ar asmens atstovas, Aprašo 21 punkte nurodytus dokumentus teikiantis tiesiogiai Centro teritoriniame padalinyje, apie trūkstamus ir (ar) papildomai prašomus pateikti dokumentus informuojamas dokumentų pateikimo metu (informacija apie trūkstamus ir (ar) papildomai prašomus pateikti dokumentus ir terminą šiems dokumentams pateikti įrašoma Informaciniame lapelyje (Aprašo 2 priedo priedas), kuris įteikiamas asmeniui ar asmens atstovui). Jei to padaryti neįmanoma arba jei dokumentai buvo pateikti registruotu paštu ar elektroniniu paštu, ar per E. pristatymo sistemą, asmuo ar asmens atstovas apie trūkstamus ir (ar) papildomai prašomus pateikti dokumentus bei jų pateikimo terminą informuojamas Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytu būdu ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo dokumentų gavimo Centro teritoriniame padalinyje dienos.

Jei asmuo ar asmens atstovas dokumentus teikia per SPIS (jei tokia galimybė yra), ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo jų gavimo dienos per SPIS (jei tokia galimybė yra) jam išsiunčiamas informacinis pranešimas apie trūkstamus ir (ar) papildomai prašomus privalomus pateikti dokumentus ir nurodomas terminas šiems dokumentams pateikti.

26. Centro teritorinis padalinys ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Aprašo 21 punkte nurodytų dokumentų (jei, vadovaujantis Aprašo 25 punktu, prašoma pateikti trūkstamus ir (ar) papildomai prašomus dokumentus, nuo visų trūkstamų dokumentų) gavimo dienos perduoda juos nagrinėti Komisijai.

27. Komisija per 15 darbo dienų nuo Centro teritorinio padalinio perduotų dokumentų (jei, vadovaujantis Aprašo 25 ir 28 punktais, prašoma pateikti trūkstamus dokumentus ar patikslintą ir (ar) papildomą informaciją, – nuo visų trūkstamų dokumentų ar informacijos) gavimo dienos įvertina asmens ar asmens atstovo pateiktus Aprašo 21 punkte ir Centro surinktus Aprašo 28 punkte nurodytus dokumentus, ar Aprašo 9 punkte nurodyta komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė buvo įsigyta po to, kai Komisija Aprašo 19 punkte nustatyta tvarka priėmė sprendimą dėl kompensacijos skyrimo, ir priima sprendimą dėl kompensacijos mokėjimo (sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis sprendimo priėmimo pagrindas ar kiti sprendimui įtakos turėję motyvai, sprendimo apskundimo tvarka). Centro teritorinis padalinys nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo dėl kompensacijos mokėjimo priėmimo dienos, Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą (išsiunčiamas sprendimo išrašas arba sprendime nurodyta informacija asmeniui ar asmens atstovui pateikiama jiems priimtinu būdu). Informacija apie priimtą sprendimą dėl kompensacijos mokėjimo taip pat pateikiama SPIS (nurodoma sprendimo priėmimo data ir numeris, sprendimo terminas).

28. Jei Komisijai kyla abejonių dėl asmens ar asmens atstovo pateiktų Aprašo 21 punkte nurodytų dokumentų tikrumo, ji per 15 darbo dienų nuo jų gavimo dienos raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į asmenį ar asmens atstovą ir (ar) įmonę ar organizaciją, ar asmenį, vykdantį individualią veiklą pagal verslo liudijimą ir (ar) pagal individualios veiklos pažymą, pardavusius komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę, prašydama per 10 darbo dienų pateikti patikslintą ir (ar) papildomą informaciją apie komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę ir (ar) jos įsigijimo sąlygas (pavyzdžiui, dokumentą ar informaciją, patvirtinančius įsigytos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės naujumą ir autentiškumą: įmonės ar organizacijos, ar asmens, vykdančio individualią veiklą pagal verslo liudijimą ir (ar) pagal individualios veiklos pažymą, pateiktą komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės aprašymą, jos nuotrauką, nuorodą į viešai prieinamą informaciją apie komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę įmonės, įstaigos ar organizacijos tinklalapyje ar kitą dokumentą ar informaciją, kuriuose būtų nurodyta komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės, nurodytos pirkimo–pardavimo dokumentuose, pavadinimas, modelis, artikulas ar kita jos identifikavimo informacija; užpildytą Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymos FR0468 formą, patvirtintą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2002 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 373 „Dėl pranešimo apie nuolatinio Lietuvos gyventojo veiklos pradžią, šio gyventojo veiklos vykdymo pažymos, taip pat nenuolatinio Lietuvos gyventojo nuolatinės bazės įregistravimo Lietuvoje pažymos išdavimo taisyklių bei su tuo susijusių formų patvirtinimo“; įsigytos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės CE atitikties deklaraciją). Kreipiantis nurodomas komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę įsigijusio asmens vardas ir pavardė, o, prireikus patvirtinti Centro teritoriniam padaliniui pateikto dokumento tikrumą, pateikiamas atitinkamas dokumentas ar jo kopija.

29. Jei nustatoma, kad asmuo Aprašo 9 punkte nurodytą komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę įsigijo anksčiau, nei Komisija priėmė sprendimą dėl kompensacijos skyrimo, arba kad pateikti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės, dėl kurios nebuvo priimtas sprendimas skirti kompensaciją, įsigijimą patvirtinantys dokumentai, arba kad asmuo ar asmens atstovas ir (ar) įmonė ar organizacija, ar asmuo, vykdantis individualią veiklą pagal verslo liudijimą ir (ar) pagal individualios veiklos pažymą, pardavę komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę, per nustatytą terminą nepateikė Aprašo 28 punkte nurodytos patikslintos ir (ar) papildomos informacijos apie komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę ir (ar) jos įsigijimo sąlygas arba nepatvirtino vieno iš Aprašo 21 punkte nurodytų dokumentų ar jo kopijos tikrumo, Komisija priima motyvuotą neigiamą sprendimą dėl kompensacijos mokėjimo ir apie tai per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą, pateikdama šio sprendimo išrašą arba sprendime nurodyta informacija asmeniui ar asmens atstovui pateikiama asmens pasirinktu prieinamu bendravimo būdu.

30. Kompensacija asmeniui išmokama ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Komisijos sprendimo dėl kompensacijos mokėjimo priėmimo dienos. Kompensacija asmeniui pervedama į Prašyme skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją nurodytą jo asmeninę arba asmens atstovo pagal įstatymą ar notarinį įgaliojimą sąskaitą per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotas kredito įstaigas ar kitus mokėjimo paslaugų teikėjus arba išmokama Centro Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktoje mokėjimo įstaigoje (jos padalinyje).

31. Jei asmuo ar asmens atstovas Centro teritoriniam padaliniui pateikia Aprašo 21.1.5 papunktyje nurodytą dokumentą, patvirtinantį komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimą, asmuo ar asmens atstovas, apmokėjęs komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidas iki minėtame dokumente nurodyto termino, per 10 darbo dienų nuo apmokėjimo Centro teritoriniam padaliniui papildomai turi pateikti tai patvirtinantį dokumentą (pavyzdžiui, komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pardavėjo bei asmens ar asmens atstovo parašais patvirtintą perdavimo–priėmimo aktą, banko pavedimo kopiją). Nepateikus apmokėjimą patvirtinančio dokumento, asmeniui išmokėtą kompensaciją asmuo ar asmens atstovas, jeigu asmeniui priklausanti kompensacija Aprašo 30 punkte nustatyta tvarka buvo pervesta į asmens atstovo pagal įstatymą ar notarinį įgaliojimą sąskaitą arba išmokėta, privalo nedelsdamas grąžinti į Centro atsiskaitomąją sąskaitą.

32. Prašymas skirti komunikacijos ir sensorikos TPP įsigijimo išlaidų kompensaciją ir (ar) Aprašo 21 punkte nurodyti dokumentai, pateikti po asmens, kuriam prašoma skirti kompensaciją, mirties, nenagrinėjami ir kompensacija asmens turto paveldėtojui (-ams) neišmokama. Jeigu, pateikus Aprašo 21 punkte nurodytus dokumentus Centro teritoriniam padaliniui, asmuo miršta, teisė į kompensaciją paveldima Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.

33. Kompensacija už tos pačios komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimą išmokama vieną kartą.

 

IV SKYRIUS

KOMPENSACIJOS SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS PAKARTOTINAI

 

34. Teisę pakartotinai gauti kompensaciją asmuo įgyja pasibaigus 1 priede nurodytam naujos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikui, kuris skaičiuojamas nuo Komisijos sprendimo dėl kompensacijos skyrimo priėmimo dienos, išskyrus Aprašo 35 punkte nurodytus atvejus.

35. Jei Aprašo 9.2.1 ir (ar) 9.2.2, ir (ar) 9.2.3, ir (ar) 9.4.1 ir (ar) 9.4.2 ir 9.9.4 papunkčiuose nurodytos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės jų naudojimo laikotarpiu visiškai nusidėvėjo ir asmuo ar asmens atstovas Aprašo 13–14 punktuose nustatytais būdais ir tvarka Centro teritoriniam padaliniui pateikia šių priemonių pripažinimo netinkamomis naudoti dokumentą ar jo kopiją (prekės defektų aktą, patvirtinantį, kad komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonė nepataisoma), asmeniui Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka gali būti skiriama šių komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensacija nepasibaigus 1 priede nurodytam naujos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikui.

Jei Aprašo 9.4.1 ir (ar) 9.4.2 ir 9.9.4 papunkčiuose nurodytos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės jų naudojimo laikotarpiu nebeatitinka asmens antropometrinių ar fizinių duomenų ir (ar) socialinių poreikių ir asmuo ar asmens atstovas Aprašo 13–14 punktuose nustatytais būdais ir tvarka Centro teritoriniam padaliniui pateikia išrašus iš medicinos dokumentų dėl pasikeitusių asmens antropometrinių ar fizinių duomenų ir (ar) socialinių poreikių, asmeniui Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka gali būti skiriama šių komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensacija nepasibaigus 1 priede nurodytam naujos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikui.

36. Aprašo 35 punkte nurodytais atvejais, jei už komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimą asmeniui ar asmens atstovui buvo išmokėta kompensacija, o iki jos naudojimo termino pabaigos liko daugiau nei vieni metai, asmuo ar asmens atstovas grąžina Centrui išmokėtos kompensacijos už savo lėšomis įsigytą komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę sumą, tiesiogiai proporcingą likusiam priemonės naudojimo laikui (likutinei vertei).

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMO DĖL KOMPENSACIJOS MOKĖJIMO AR KOMISIJOS SPRENDIMO DĖL KOMPENSACIJOS SKYRIMO APSKUNDIMO TVARKA

 

37. Asmuo ar asmens atstovas turi teisę apskųsti Komisijos sprendimą dėl kompensacijos skyrimo ar Komisijos sprendimą dėl kompensacijos mokėjimo Centro direktoriui per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis pateikdamas skundą, kurio formą tvirtina Centro direktorius.

38. Centro direktorius, gavęs asmens ar asmens atstovo skundą dėl Komisijos sprendimo dėl kompensacijos skyrimo ar Komisijos sprendimo dėl kompensacijos mokėjimo, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo dienos nusprendžia, ar skundą priimti nagrinėti, ar skundas nenagrinėjamas. Skundas nenagrinėjamas, jeigu:

38.1. skundas pateiktas praleidus jo padavimo terminą ir asmuo ar asmens atstovas Centro direktoriaus nustatytais atvejais ir tvarka neprašė to termino atnaujinti;

38.2. skundas nepasirašytas ar pasirašytas ne asmens ar asmens atstovo;

38.3. skundą padavęs asmuo ar asmens atstovas Centro direktoriaus nustatyta tvarka atsisakė to skundo;

38.4. skundo nagrinėjimas nepriskirtas Centro kompetencijai;

38.5. asmuo, dėl kurio Komisija priėmė neigiamą sprendimą dėl kompensacijos skyrimo ar kompensacijos mokėjimo, mirė;

38.6. asmuo ar asmens atstovas yra kreipęsis į ikiteisminio ginčo nagrinėjimo institucijas ar į teismą dėl to paties dalyko;

38.7. Centro direktoriaus nustatyta tvarka asmuo ar asmens atstovas nepateikė trūkstamų privalomų pateikti dokumentų Aprašo 17 ir 28 punktuose nustatyta tvarka.

39. Priimtą nagrinėti skundą Centro direktorius ar jo įgaliotas Centro darbuotojas nagrinėja pats arba perduoda nagrinėti Komisijai. Gautas skundas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas jį tenkinti arba atmesti kaip nepagrįstą turi būti priimtas per 20 darbo dienų nuo jo gavimo dienos (sprendime turi būti nurodyta: sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas; sprendimo priėmimo data ir numeris; asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data; teisinis ir faktinis sprendimo priėmimo pagrindas ar kiti sprendimui įtakos turėję motyvai; sprendimo apskundimo tvarka).

Apie Centro direktoriaus ar jo įgalioto Centro darbuotojo arba Komisijos priimtą sprendimą asmuo ar asmens atstovas informuojamas skunde nurodytu būdu per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos (išsiunčiamas sprendimo išrašas arba asmeniui ar asmens atstovui priimtinu būdu pateikiama sprendime nurodyta informacija).

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės, įsigytos asmens lėšomis, yra skirtos asmens individualiam naudojimui nustatytą laiką ir negali būti parduotos, perleistos, padovanotos ar kitaip atiduotos kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui, jomis turi būti naudojamasi pagal paskirtį. Centro teritorinis padalinys Centro direktoriaus nustatyta tvarka kontroliuoja asmens lėšomis įsigytų komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių, dėl kurių priimtas sprendimas mokėti kompensaciją, dokumentų, patvirtinančių komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių įsigijimą, atitiktį Aprašo reikalavimams ir naudojimąsi šiomis techninės pagalbos priemonėmis pagal paskirtį, instrukcijas ir kitas sąlygas bei šių priemonių panaudojimo efektyvumą.

41. Neteisėtai gautos kompensacijos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

42. Jei Centro išduotos komunikacijos techninės pagalbos priemonės jos naudojimo laikotarpiu visiškai nusidėvėjo ir asmuo ar asmens atstovas Aprašo 13–14 punktuose nustatytais būdais ir tvarka Centro teritoriniam padaliniui pateikia šios priemonės pripažinimo netinkama naudoti dokumentą ar jo kopiją (prekės defektų aktą, patvirtinantį, kad techninės pagalbos priemonė nepataisoma), asmeniui Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka gali būti skiriama šios komunikacijos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensacija nepasibaigus 1 priede nurodytam naujos komunikacijos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikui.

43. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.

44. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

45. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

________________________________

 

 

Asmenų aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

KOMPENSUOJAMŲ KOMUNIKACIJOS IR SENSORIKOS TECHNINĖS PAGALBOS PRIEMONIŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Kriterijai, pagal kuriuos nustatomas asmens techninės pagalbos priemonių poreikis

Techninės pagalbos priemonės pavadinimas

Techninės pagalbos priemonės apibūdinimas

Naujos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikas (ne mažiau kaip)

1

2

 

3

4

1.

Alternatyviosios ir komunikaciją palengvinančios priemonės

1.1.

Cerebrinis paralyžius ir kiti paralyžiniai sindromai, kalbos ir komunikacijos sutrikimai, demencija

Kalbiniai dialoginiai įtaisai

Nešiojamieji elektroniniai bendravimo įtaisai (komunikatoriai), naudojami tiesioginiam bendravimui

5 metai

1.2.

Pažintinių funkcijų lavinimo programinė įranga

Programinė įranga, skirta pažintinėms funkcijoms atkurti ir lavinti, naudojant interaktyviąją kompiuterinę programą

1 metai

1.3.

Alternatyvios komunikacijos programinė įranga

Programinė įranga, skirta bendrauti alternatyviu būdu

2 metai

1.4.

Bendravimo paveikslėlių rinkinys

Priemonė, skirta bendrauti ir kalbai ugdyti vizualiniu principu pagrįstu metodu

2 metai

2.

Kompiuterių ir elektroninės įrangos įvesties ir išvesties įtaisai

2.1.

Cerebrinis paralyžius ir kiti paralyžiniai sindromai, trauma ar liga, dėl kurių asmuo rankomis negali valdyti kompiuterio įprastu būdu

Pelė

Speciali techninė įranga, kuri sudaro sąlygas naudotis kompiuteriu alternatyviu būdu (pvz., alkūne, svirtimi ar rutuliu), išskyrus žaidimų peles

3 metai

2.2.

Klaviatūra

Speciali techninė įranga, kuri sudaro sąlygas naudotis kompiuteriu (pvz., valdoma specialiais jungikliais arba su standartiniais šablonais, arba su specialia programa individualiai susikurtais klaviatūros šablonais; pritaikytos valdymui tik viena ranka; su specialiais integruotais dideliais klavišais), išskyrus žaidimų klaviatūrą

3 metai

2.3.

 

Kompiuterio valdymo įtaisas

Speciali techninė įranga su specialia programine įranga, kuri sudaro sąlygas naudotis kompiuteriu be rankų (valdoma akimis, burna ar galvos judesiais)

3 metai

2.4.

Asmenims nuo 5 metų, turintiems žymų kalbos neišsivystymą, žymiai sulėtėjusią kalbos raidą (asmuo bendrauja garsų, garsažodžių ir pavienių prasmingų žodžių deriniu)

Mobiliojo ryšio telefonas arba planšetinis (delninis) kompiuteris

Įrenginys, skirtas bendrauti alternatyviu būdu, į kurį galima įdiegti programinę įrangą kalbos įgūdžiams lavinti

3 metai

3.

Balansavimo priemonės

3.1.

Vestibulinės, propriorecepcinės sensorinės sistemos sutrikimai, dispraksija, hiperaktyvumas, motorinio planavimo sutrikimai

Vidaus batutas

Asmens svorį atitinkanti priemonė, skirta šokinėjimui (gali būti su paminkštintomis sienelėmis ir apsaugomis nuo iškritimo arba be jų, nepripučiama), naudojama viduje, iki 100 cm skersmens / kraštinės

6 metai

3.2.

Balansavimo lenta ir (ar) pagalvėlė, ir (ar) platforma, ir (ar) laipteliai, ir (ar) ritinys, ir (ar) kamuolys 

Priemonės gali būti įvairių formų ir dydžių, sėdimosios ir stovimosios, pritaikomos pagal asmens ūgį ir svorį

3 metai

3.3.

Gimnastikos (aktyvumo) sienelė

Priemonė, kurią sudaro kopėčios, skersiniai, tvirtinama prie sienos ar lubų, išskyrus treniruoklius

6 metai

4.

Pasunkintos ir judesius varžančios (spaudžiančios) priemonės

4.1.

Propriorecepcinės sensorinės sistemos sutrikimai, hiperaktyvumas, dėmesio sutrikimai, demencija

Antklodė ir (ar) užklotas

Pasunkinta priemonė, pritaikyta pagal asmens svorį, skirta asmeniui užkloti ir prispausti gulint, propriorecepcijai stimuliuoti, hiperaktyvumui mažinti. Priemonės svoris turi būti 10–15 proc. naudotojo kūno svorio

3 metai

4.2.

Liemenė

Pasunkintas berankovis liemens drabužis hiperaktyvumui slopinti, propriorecepcijai stimuliuoti, hiperaktyvumui mažinti, stabilumui suteikti

3 metai

4.3.

Apykaklė (šalikas)

Pasunkinta priemonė, skirta sensorinei integracijai, propriorecepcinei stimuliacijai, susitelkimui, dėmesiui gerinti

3 metai

4.4.

Kūno kojinė (maišas)

Judesius varžanti priemonė, skirta sensorinei patirčiai papildyti, taktiliniam ir giliųjų pojūčių lavinimui, kliūčių įveikimo gebėjimams, erdvinei orientacijai ugdyti, supratimui apie kūną formuoti, mokyti, kaip įveikti nerimą

3 metai

5.

Vaizdinės stimuliacijos ir (ar) nusiraminimo priemonės

5.1.

 

Regos, taktilinės sensorinės sistemos sutrikimai

Šviesų projektorius

Priemonė, su kuria projektuojami šviesos pliūpsniai / efektai ant sienų, lubų ar grindų, į konkrečius objektus; gali keistis šviesos spalvos ar vaizdai, kurie automatiškai cikliškai sukasi

5 metai

5.2.

Šviesos pluoštai ir (ar) šviesos tuneliai

Priemonė, sudaryta iš lanksčių šviečiančių gijų; tuneliai, šviesomis sukuriantys begalybės pojūtį

5 metai

5.3.

Burbulų vamzdis arba burbulų sienelė

Burbuliuojanti priemonė, skirta multisensorinei pasyviai ir interaktyviai aplinkai sukurti; pripildyta tam tikro skysčio, keičianti spalvas, gali būti įvairių dydžių ir formų

5 metai

6.

Lietimo ir taktilinės priemonės

6.1.

Regos, taktilinės sensorinės sistemos sutrikimai, motorinio planavimo sutrikimai, dispraksija

Šviesos lenta arba stalas, arba smėlio ir (ar) vandens stalas arba smėlio ir (ar) vandens antstalis

Priemonė, skirta multisensorinei aplinkai gerinti, padedanti nusiraminti, mažinanti stresą, stimuliuojanti lytėjimą ir (ar) regą, lavinanti akies-rankos koordinaciją (gali būti įvairių dydžių ar formų, su šoniniais paaukštinimais, taip pat gali turėti švietimo įrenginį)

5 metai

6.2.

Taktiliniai rėmeliai

Priemonė, padengta įvairiomis, skirtingų faktūrų medžiagomis, imituojančiomis skirtingus (švelnius, minkštus, kietus, šiurkščius) paviršius, skirtus liesti

5 metai

6.3.

Veiklos lenta ir (ar) veiklos sienelė

Priemonė, sudaryta iš skirtingų formų skirtingų detalių, padedančių imituoti skirtingas veiklas

5 metai

7.

Masažuokliai ir (ar) vibracinės priemonės

7.1.

Propriorecepcinės sensorinės sistemos sutrikimai

Vibracinė pagalvė

Priemonė, kuri suspausta pradeda vibruoti, taip stimuliuodama lytėjimą, giliuosius pojūčius, mažindama hiperaktyvumą, padeda ugdyti koncentraciją

2 metai

7.2.

Propriorecepcinės sensorinės sistemos sutrikimai, burnos motorikos sutrikimai

Kramtukai ir (ar) burnos motorikos lavinimo priemonės

Priemonės, skirtos burnos ertmei stimuliuoti (kramtyti, masažuoti)

2 metai

8.

Supimo priemonės

8.1.

Vestibulinės, propriorecepcinės sensorinės sistemos sutrikimai

Vidaus ar lauko hamakas arba vidaus ar lauko sūpynės arba sūpynių juostos

Priemonė, skirta suptis (gali būti atvira ar uždara, įvairių dydžių ir formų)

4 metai

9.

Nurodymo, priminimo, signalizavimo ir saugumą užtikrinančios priemonės

9.1.

Kalbos ir komunikacijos sutrikimai, demencija

Laikmatis laikui planuoti

Priemonė, skirta laikui planuoti, rodanti asmeniui likusį laiką tam tikram veiksmui atlikti arba po asmens atlikto veiksmo praėjusį laiką (gali būti su integruotu garsiniu signalu ar be jo)

4 metai

9.2.

Vestibulinės, propriorecepcinės sensorinės sistemos sutrikimai, komunikacijos ir suvokimo sutrikimai, hiperaktyvumas

Įvairūs saugumo ir (ar) prilaikymo diržai

Priemonės, skirtos asmens saugumui užtikrinti būnant lauke ar važiuojant transporto priemone

3 metai

9.3.

Asmens sekiklis

Priemonė, skirta asmens buvimo vietos nustatymui

3 metai

9.4.

Epilepsija, vestibulinės, propriorecepcinės sensorinės sistemos sutrikimai, motorinio planavimo sutrikimai

Kepurė (šalmas)

Speciali galvą nuo smūgių apsauganti priemonė, išskyrus sportinį šalmą, pvz., dviratininkų, riedlentininkų, paspirtukininkų

3 metai

10.

Garsą slopinančios ar skatinančios priemonės

10.1.

Klausos sensorinės sistemos sutrikimas

Garsą slopinančios ausinės

Priemonė, skirta tik aplinkos garsui slopinti, neturinti kitų funkcijų, pvz., muzikos klausymosi galimybės, mikrofono ir kitų tipų jungčių, pvz., Bluetooth

3 metai

10.2.

Kalbos ir komunikacijos sutrikimai, motorinio planavimo sutrikimai, intelekto sutrikimai

Spalvoti interaktyvieji mygtukai

Priemonė, skirta įvairiems garsams įrašyti ir vėliau jiems klausyti, akių ir rankų koordinacijai lavinti, skatinanti bendrauti, mokytis tarti žodžius

5 metai

10.3.

Mokomasis robotukas

Įrenginys, kuris kalba, atlieka tam tikras užduotis, skatina bendrauti, mokytis tarti žodžius, pažinti, gali turėti vaikščiojimo funkciją

5 metai

 

_________________________

 

 

Asmenų aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

(Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją forma)

 

 

ASMUO, KURIAM PRAŠOMA SKIRTI KOMUNIKACIJOS IR SENSORIKOS TECHNINĖS PAGALBOS PRIEMONĖS ĮSIGIJIMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJĄ

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gimimo data

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Gimimo data pildoma tik tuo atveju, kai asmuo, kuriam prašoma skirti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją, neturi asmens kodo.

 

Gyvenamosios vietos adresas

 

 

 

Nuolatinės gyvenamosios vietos adresas

 

 

Pastaba. Gyvenamosios vietos adreso duomenys gaunami iš registrų ir valstybės informacinių sistemų. Nuolatinės gyvenamosios vietos adresas nurodomas tik tuo atveju, jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos arba nėra įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių (nedeklaravusių) asmenų apskaitą, arba skiriasi asmens gyvenamoji vieta ir nuolatinė gyvenamoji vieta.

 

Telefono ryšio numeris

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

________________________________________________________________________________

(Jei dėl komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensacijos skyrimo asmeniui kreipiasi asmens atstovas (vienas iš asmens artimųjų giminaičių, sutuoktinis, sugyventinis ar partneris, asmens atstovas pagal įstatymą, asmens gyvenamosios vietos savivaldybės mero nustatyta tvarka paskirtas socialinis darbuotojas ar nevyriausybinės organizacijos, atstovaujančios asmens teisėms ir interesams, atstovas (toliau – asmens atstovas)), nurodomas asmens atstovo vardas, pavardė ir, asmens atstovo pasirinkimu – kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti (korespondencijos adresas, telefono ryšio numeris ir (arba) elektroninio pašto adresas.)

 

_________________________________________

(Techninės pagalbos priemonių centro (toliau – Centras)

teritorinio padalinio pavadinimas)

 

PRAŠYMAS

SKIRTI KOMUNIKACIJOS IR SENSORIKOS TECHNINĖS PAGALBOS PRIEMONĖS ĮSIGIJIMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJĄ

 

20____ m. _____________________ d.

 

1. Prašau skirti kompensaciją už savo lėšomis įsigytą naują komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę (tinkamą variantą pažymėkite Q):

1.1. £ kalbinį dialoginį įtaisą;

1.2. £ pažintinių funkcijų lavinimo programinę įrangą;

1.3. £ alternatyvios komunikacijos programinę įrangą;

1.4. £ bendravimo paveikslėlių rinkinį;

1.5. £ pelę;

1.6. £ klaviatūrą;

1.7. £ kompiuterio valdymo įtaisą;

1.8. £ mobiliojo ryšio telefoną arba planšetinį (delninį) kompiuterį;

1.9. £ vidaus batutą;

1.10. £ balansavimo lentą ir (ar) pagalvėlę, ir (ar) platformą, ir (ar) laiptelius, ir (ar) ritinį, ir (ar) kamuolį;

1.11. £ gimnastikos (aktyvumo) sienelę;

1.12. £ antklodę ir (ar) užklotą;

1.13. £ liemenę;

1.14. £ apykaklę (šaliką);

1.15. £ kūno kojines (maišus);

1.16. £ šviesų projektorių;

1.17. £ šviesos pluoštus ir (ar) šviesos tunelį;

1.18. £ burbulų vamzdį arba burbulų sienelę;

1.19. £ šviesos lentą arba šviesos stalą, arba smėlio ir (ar) vandens stalą, arba smėlio ir (ar) vandens antstalį;

1.20. £ taktilinį rėmelį;

1.21. £ veiklos lentą ir (ar) veiklos sienelę;

1.22. £ vibracinę pagalvę;

1.23. £ kramtukus ir (ar) burnos motorikos lavinimo priemones;

1.24. £ vidaus ar lauko hamaką arba vidaus ar lauko sūpynes arba sūpynių juostą;

1.25. £ laikmatį laikui planuoti;

1.26.  įvairius saugumo ir (ar) prilaikymo diržus;

1.27. £ asmens sekiklį;

1.28. £ kepurę (šalmą);

1.29. £ garsą slopinančias ausines;

1.30. £ spalvotus interaktyviuosius mygtukus;

1.31. £ mokomąjį robotuką;

1.32. £ kita __________________________ (nurodyti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės pavadinimą (-us).

 

2. Asmens antropometriniai duomenys (įrašyti duomenis, būtinus, siekiant įvertinti, ar įsigytos Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją (toliau – Prašymas) 1.9, 1.10, 1.12, 1.13 ir 1.28 papunkčiuose nurodytos komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės atitinka techninės pagalbos priemonės apibūdinimą):  

2.1. ūgis ..............................................................................................................................;

2.2. svoris ...........................................................................................................................;

2.3. kita ............................................................................................................................... .

 

3. Pagrindas gauti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją (tinkamą variantą pažymėkite Q): 

3.1. □ asmeniui nustatytas neįgalumo lygis;

3.2. □ asmeniui nustatytas dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis);

3.3. □ asmuo yra sukakęs senatvės pensijos amžių;

3.4. □ asmuo po ūmios traumos ir (ar) ar ligos, iki neįgalumo ar dalyvumo lygis jam dar nenustatytas.

 

 

4. Papildoma informacija (tinkamą variantą pažymėkite Q):

4.1. □ asmuo kreipiasi pirmą kartą;

4.2. □ pasibaigė nustatytas gautos iš Centro teritorinio padalinio komunikacijos techninės pagalbos priemonės naudojimo laikas ar komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensacijos skyrimo terminas.

 

5. Pridedama (tinkamą variantą pažymėkite Q):

5.1. □ asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija,_____ lapas (-ai) (pridedama, jei Prašymas teikiamas registruotu paštu ar Prašymą teikia asmens atstovas);

5.2.  klinikinių elektroninių dokumentų E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ar E003 „Stacionaro epikrizė“, ar E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“, kurie yra nurodyti Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V‑657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede, kopijos ar išrašas iš medicinos dokumentų (forma Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“ ar forma Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl Privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei Privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo), _______ lapas (-ai);

5.3. □ dokumentas, patvirtinantis asmens atstovavimo pagrindą, ____ lapas (-ai) (pridedama, jei asmens vardu prašymą teikia asmens atstovas).

 

6. Prašau kompensaciją už savo lėšomis įsigytą naują komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę (tinkamą variantą pažymėkite Q):

6.1. pervesti į sąskaitą:          □ asmens □ asmens atstovo

6.1.1. Lietuvos Respublikoje esančioje mokėjimo ar kredito įstaigoje (banke ar kt.):

c Taip c Ne

Mokėjimo ar kredito įstaigos (banko ar kt.) pavadinimas___________________________________

Sąskaitos numeris (20 simbolių):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.1.2. užsienyje esančioje mokėjimo ar kredito įstaigoje (banke ar kt.):

c Taip c Ne

Valstybės, kurioje yra sąskaita, pavadinimas ____________________________________________

Mokėjimo ar kredito įstaigos (banko ar kt.) užsienyje pavadinimas ___________________________

Mokėjimo ar kredito įstaigos (banko ar kt.) arba kredito unijos užsienyje SWIFT kodas (BIC)______________

Tarptautinis (IBAN) sąskaitos numeris (iki 34 simbolių kartu su dviženkliu valstybės kodu):

 

 

 

 

6.2. □ išmokėti kitoje mokėjimo ar kredito įstaigoje (bet kuriame AB Lietuvos pašto skyriuje ar kt.).

________________________________________________________________________________

(mokėjimo įstaigos pavadinimas ir adresas)

 

7. Informaciją kompensacijos skyrimo ar mokėjimo klausimais prašau pateikti (tinkamą variantą pažymėkiteQ):

7.1. □ paštu ________________________________________________________________;

(korespondencijos adresas)

7.2. □ elektroniniu paštu ______________________________________________________;

(elektroninio pašto adresas)

 

7.3. □ kitu asmens pasirinktu prieinamu bendravimo būdu ___________________________.

(įrašykite)

 

8. Esu informuotas, kad:

8.1. Asmens duomenys tvarkomi turint tikslą skirti, mokėti ir administruoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensacijas (kompensacijų apskaitą, kontrolę, neteisėtai gautų kompensacijų grąžinimo užtikrinimą, komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės naudojimą pagal paskirtį).

8.2. Prašymo nagrinėjimo tikslu visi jame nurodyti mano (mano atstovaujamo asmens) asmens duomenys bus tikrinami registruose ir valstybės informacinėse sistemose.

8.3. Nuslėpus ar pateikus neteisingus duomenis, reikalingus komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensacijai gauti, ji nebus skiriama, o neteisėtai gautą komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją turėsiu grąžinti arba ji bus išieškota Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

8.4. Asmens duomenis tvarkančios institucijos (Centras ar kiti subjektai, kuriems pavesta atlikti asmenų aprūpinimo techninės pagalbos priemonėmis funkciją (tik perduodant šį Prašymą Centrui), Centro direktoriaus įsakymu sudaryta komisija dėl kompensacijos skyrimo) užtikrina, kad asmens duomenų tvarkymas atitiktų Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatas ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatas.

8.5. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

8.6. Kai Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo ir (ar) savivaldybės administracijos darbuotojo elektroniniame įrenginyje, prie Prašymo pridedamos skaitmeninės dokumentų kopijos laikytinos patvirtintomis.

8.7. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo ir (ar) savivaldybės administracijos darbuotojo elektroniniame įrenginyje, pasirašymas elektroniniame įrenginyje laikomas elektroniniu parašu, kaip apibrėžta 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr.  910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/EB, ir turi tokią pačią teisinę galią kaip ir rašytinis parašas.

 

9. Kita papildoma informacija (pastabos) (jeigu asmuo ar asmens atstovas pageidauja, jis gali nurodyti kitą, jo nuomone, skiriant komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją reikšmingą informaciją).

 

10. Patvirtinu, kad pateikta informacija yra teisinga.

 

 

Asmuo ar asmens atstovas                         __________________             ______________________

(parašas)                                                            (vardas ir pavardė)

 

Pildo Prašymą priėmęs Centro teritorinio padalinio darbuotojas

 

Prašymas gautas                                      ___________________

(gavimo data)

Pažymima Q:

Pateikti visi reikalingi dokumentai

□ Nepateikti dokumentai (pildoma tiek eilučių, kiek reikia):

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Dokumento pateikimo data

Dokumentą priėmusio darbuotojo vardas, pavardė ir parašas

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

Pastaba. Lentelės trečioji ir ketvirtoji skiltys pildomos, kai asmuo ar asmens atstovas pateikia trūkstamus dokumentus.

 

Prašymą priėmė ir Informacinį lapelį (priedas) įteikė

 

___________________________ ________________ ________________

(Centro teritorinio padalinio                                                 (parašas)                                                                (vardas ir pavardė)

darbuotojo pareigų pavadinimas)                               

 

_______________________________

 

 

 

Prašymo skirti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją

priedas

 

 

INFORMACINIS LAPELIS

 

________________________________________________________________________________________

(asmens, kuriam įteikiamas Informacinis lapelis, vardas ir pavardė kilmininko linksniu)

 

prašymas skirti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensaciją (toliau – Prašymas) _________________________________________________________________________

(nurodyti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės, kurios įsigijimo išlaidų kompensaciją prašoma skirti, pavadinimą)

 

priimtas ___________           

(gavimo data)

 

Pažymima Q:

□ Pateikti visi reikalingi dokumentai

□ Nepateikti šie dokumentai (pildoma tiek eilučių, kiek reikia):

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Dokumento pateikimo data

Dokumentą priėmusio darbuotojo vardas, pavardė ir parašas

1.

 

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

 

Pastaba. Lentelės trečioji ir ketvirtoji skiltys pildomos, kai asmuo ar asmens atstovas pateikia trūkstamus dokumentus.

 

Prašymą priėmė ir Informacinį lapelį įteikė

 

_______________________ ______________ ______________________________

(pareigų pavadinimas)                                                (parašas)                                               (vardas ir pavardė)

 

 

BŪTINA ŽINOTI

 

1. Techninės pagalbos priemonių centro (toliau – Centras) direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos dėl kompensacijos skyrimo (toliau – Komisija) sprendimas dėl kompensacijos skyrimo priimamas per 18 darbo dienų nuo Prašymo ir (ar) Komisijos sprendimui dėl kompensacijos skyrimo priimti trūkstamų dokumentų pateikimo dienos ir (ar) techninės pagalbos priemonės poreikio nustatymo Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Centro teritorinis padalinys nedelsdamas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo dėl kompensacijos skyrimo priėmimo dienos, Prašyme nurodytu būdu Jus informuos apie priimtą sprendimą. Jūs turite teisę apskųsti priimtą Komisijos sprendimą Centro direktoriui per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos.

2. Teigiamas Komisijos sprendimas dėl kompensacijos skyrimo galioja 12 mėnesių nuo jo priėmimo dienos.

3. Įsigijęs (-usi) komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonę, per 20 darbo dienų nuo jos įsigijimo dienos privalote pateikti Centro teritoriniam padaliniui dokumentus, patvirtinančius šios priemonės įsigijimą (pavyzdžiui, sąskaitos faktūros ir pinigų sumokėjimą patvirtinančio dokumento arba pirkimo–pardavimo kvito ar lizingo (finansinės nuomos) davėjo dokumento (pažymos ar akto) kopijas ir kt.). Jei dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, ligos, traumos, išvykimo ir pan.) neturite galimybės pateikti šių dokumentų per nurodytą terminą, privalote juos pateikti nedelsdamas (-a), išnykus priežastims, dėl kurių dokumentai negalėjo būti pateikti laiku, bet ne vėliau nei per 2 mėnesius nuo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo dienos.

4. Komisija sprendimą dėl kompensacijos mokėjimo priima ne vėliau kaip per 18 darbo dienų nuo visų dokumentų, patvirtinančių komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimą, pateikimo Centro teritoriniam padaliniui dienos. Centro teritorinis padalinys nedelsdamas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo dėl kompensacijos mokėjimo priėmimo dienos, Prašyme nurodytu būdu Jus informuos apie priimtą sprendimą. Jūs turite teisę apskųsti priimtą Komisijos sprendimą Centro direktoriui per vieną mėnesį nuo jo gavimo dienos.

5. Komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonės įsigijimo išlaidų kompensacija bus išmokėta ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Komisijos sprendimo dėl kompensacijos mokėjimo priėmimo dienos.

6. Kompensacija Jums bus pervesta į Prašyme nurodytą Jūsų arba Jūsų atstovo sąskaitą per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotas kredito įstaigas ar kitus mokėjimo paslaugų teikėjus arba išmokėta Centro Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka parinktoje mokėjimo įstaigoje (jos padalinyje).

__________________