KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL RADVILIŠKIO IR KĖDAINIŲ RAJONŲ SAVIVALDYBIŲ TARPUSAVIO PAGALBOS PLANO TVIRTINIMO
2014 m. rugpjūčio 13 d. Nr. AD-1-954
Kėdainiai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 str. 14 punktu ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 str. 8 dalies 1 ir 2 punktu:
1. T v i r t i n u Radviliškio ir Kėdainių rajonų savivaldybių tarpusavio pagalbos planą (pridedama).
RADVILIŠKIO IR KĖDAINIŲ RAJONŲ SAVIVALDYBIŲ
TARPUSAVIO PAGALBOS PLANAS
Radviliškis, 2014 m
Kėdainiai, 2014 m.
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Tarpusavio pagalbos planas (toliau – Planas) nustato gretimų savivaldybių tarpusavio pagalbos teikimo ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų atvejais gyventojams evakuoti, gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, kai pagalbos prašančioje savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių nepakanka, tvarką.
2. Pagalbos prašanti savivaldybė – savivaldybė, kurioje susidaręs ekstremalusis įvykis ar ekstremalioji situacija, kuriems nepakanka civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių, reikalingų gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti.
3. Pagalbą teikianti savivaldybė – savivaldybė, kurioje esanti padėtis leidžia teikti civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius pagalbos prašančiai savivaldybei.
4. Rašytinis prašymas dėl civilinės sistemos pajėgų ar materialinių išteklių teikimo (toliau –Rašytinis prašymas) – pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktoriaus raštas gretimos savivaldybės administracijos direktoriui dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių pateikimo.
5. Svarbiausios gretimų savivaldybių bendradarbiavimo sritys:
5.1. gretimos savivaldybės perspėjimas ir informavimas apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, galimus padarinius;
5.2. pagalbos teikimas, atliekant gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotinus darbus, likviduojant ekstremaliąsias situacijas ir šalinant jų padarinius gretimos savivaldybės teritorijoje;
II. CIVILINĖS SAUGOS SISTEMOS PAJĖGŲ AR
MATERIALINIŲ IŠTEKLIŲ TEIKIMAS
7. Ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliosios situacijos atvejais, savivaldybės ekstremaliųjų situacijos komisijos pirmininkui nustačius, kad nepakanka savivaldybėje esančių civilinės saugos sistemos pajėgų ir materialinių išteklių gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliosioms situacijoms likviduoti ir jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, Pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktorius raštu prašo Pagalbą teikiančios savivaldybės administracijos direktoriaus papildomų civilinės saugos sistemos pajėgų ar materialinių išteklių.
8. Rašytiniame prašyme nurodoma:
10. Pagalbą teikiančios savivaldybės administracijos direktorius nedelsdamas priima sprendimą dėl civilinės sistemos pajėgų ar materialinių išteklių teikimo ir apie pagalbos suteikimo galimybes bei sąlygas ir nedelsdamas informuoja Pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktorių.
11. Pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktorius organizuoja teikiamų civilinės sistemos pajėgų ar materialinių išteklių iš Pagalbą teikiančios savivaldybės teritorijos nukreipimą į konkrečią vietą.
12. Materialinių išteklių preliminarus tiekimas sąveikaujančioms savivaldybėms nurodytas prieduose (1, 2 priedai).
III. INFORMACIJOS TEIKIMAS
14. Pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktorius nuolat keičiasi informacija su Pagalbą teikiančios savivaldybės administracijos direktoriumi apie susidariusį ekstremalųjį įvykį ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, civilinės sistemos pajėgų ar materialinių išteklių panaudojimą.
15. Pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktorius ir Pagalbą teikiančios savivaldybės administracijos direktorius gali paskirti ir kitą atsakingą asmenį už informacijos priėmimą ir teikimą.
IV. GAUTŲ, SUNAUDOTŲ AR SUGADINTŲ MATERIALINIŲ IŠTEKLIŲ APSKAITA
17. Gautų, sunaudotų ar sugadintų materialinių išteklių apskaitą tvarko Pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.
18. Pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo gautus, bet nesunaudotus materialinius išteklius grąžina Pagalbą teikiančiai savivaldybei.
19. Sunaudotų ar sugadintų materialinių išteklių vertė ir ūkio subjektų, kitų įstaigų turėtos išlaidos, susijusios su materialinių išteklių teikimu, apskaičiuojamos pagal rinkos kainas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
20. Už ekstremaliųjų situacijų atvejais pasitelktus materialinius išteklius kompensuojama Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimu 1107 „Dėl Materialinių išteklių teikimo ir kompensavimo už jų teikimą tvarkos aprašo ir Valstybės paramos už žalą, patirtą dėl ekstremaliosios situacijos, teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka pagal faktines išlaidas materialinių išteklių panaudojimo metu. Finansų ministerijai prašymą dėl lėšų kompensacijai už materialinių išteklių teikimą skyrimo teikia Pagalbos prašančios savivaldybės administracijos direktorius Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
V. PAGALBOS TEIKIMAS, EVAKUOJANT GYVENTOJUS Į PAGALBĄ TEIKIANČIOS SAVIVALDYBĖS TERITORIJĄ
21. Gyventojų evakavimas organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintu Gyventojų evakavimo organizavimo tvarkos aprašu.
22. Evakuotų gyventojų priėmimui organizuoti Pagalbą teikiančioje savivaldybėje įkuriami gyventojų priėmimo punktai.
23. Atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos sukeltą pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, galimą jos plitimo kryptį, Pagalbą prašančios savivaldybės, iš kurios evakuojami gyventojai, administracijos direktorius pasirenka ir nustato gyventojų evakavimo maršrutą, kuriuo bus evakuojami gyventojai į Pagalbą teikiančią savivaldybę.
24. Pagalbos prašančios savivaldybės policija užtikrina viešąją tvarką gyventojų evakavimo maršrutuose, kontroliuoja ir reguliuoja transportą, organizuoja transporto kolonų palydą iki evakuotų gyventojų laikino apgyvendinimo vietos.
25. Sprendimą dėl gyventojų grįžimo į gyvenamąsias vietas, nustačius, kad ekstremaliosios situacijos sukelto pavojaus gyventojų gyvybei ar sveikatai nebėra, priima Pagalbos prašančios savivaldybės, į kurios teritoriją grąžinami gyventojai, administracijos direktorius.
26. Gyventojų grįžimą į nuolatines gyvenamąsias vietas organizuoja Pagalbos prašančios savivaldybės, t. y. į kurios teritoriją grąžinami gyventojai, Gyventojų evakavimo ir priėmimo komisija.
27. Pirmąją ir skubiąją medicinos pagalbą teikia Pagalbos prašančios savivaldybės greitosios medicinos pagalbos tarnyba, o prireikus – ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. Duomenys Plano 1, 2, 3, 4 prieduose atnaujinami ne rečiau kaip 1 kartą per metus ir jais apsikeičiama tarp savivaldybių administracijų struktūrinių padalinių, atsakingų už civilinę saugą savivaldybėse.
Radviliškio rajono ir Kėdainių rajono
savivaldybių tarpusavio pagalbos plano
priedas Nr. 1
Kėdainių rajono savivaldybės planuojamų materialinių išteklių teikimo Radviliškio rajono savivaldybei nelaimės atveju suvestinė
Eil. Nr. |
Materialinių išteklių pavadinimas |
Vnt. |
Pastabos |
1. |
Autotransportas: |
|
|
1.1. |
Savivarčiai |
10 |
Virš 5 t keliamosios galios |
1.2. |
Bortiniai |
4 |
Virš 5 t keliamosios galios |
1.3. |
Autobusai |
19 |
12 vnt. – iki 25sėdimų vietų, |
7 vnt. – iki 35 ėdimų vietų, |
|||
2 vnt. – iki 45 sėdimų vietų |
|||
2. |
Transporto priemonės, pritaikytos tiekti: |
|
|
2.1. |
geriamam vandeniui |
1 |
Iki 3,2 m3 talpos |
2.2. |
techniniam vandeniui |
8 |
Iki 35 m3 bendros talpos |
3. |
Statybinė technika: |
|
|
3.1. |
automobiliniai kranai |
5 |
Virš 10 t keliamosios galios |
3.2. |
buldozeriai |
5 |
Virš 100AJ galios |
5 |
Iki 100 AJ galios |
||
3.3. |
ekskavatoriai |
11 |
Iki 0,5 m3 kaušo talpos |
3 |
Iki 1,0 m3 kaušo talpos |
||
3.4. |
automobiliniai tralai sunkiasvorės technikos transportavimui |
5 |
Iki 40 t svoriui |
3.5. |
autobokšteliai |
4 |
|
3.6. |
greideriai |
5 |
|
4. |
Kiti ištekliai: |
|
|
4.1. |
Autonominiai elektros generatoriai |
4 |
Iki 10 kW |
4.2. |
Autonominiai vandens siurbliai |
3 |
300-1300 l/min. našumo |
4.3. |
Gelbėjimo valtis su varikliu ir gelbėjimo įranga |
1 |
|
4.4. |
Prožektorius darbų vykdymo vietos apšvietimui |
2 |
400 W galingumo |
4.5. |
Purkštuvas su vidaus degimo varikliu |
2 |
20 l talpos |
Kėdainių rajono savivaldybės administracijos Stasys Okunevičius
vyr. specialistas civilinei ir priešgaisrinei saugai
Radviliškio rajono ir Kėdainių rajono
savivaldybių tarpusavio pagalbos plano priedas Nr. 2
Radviliškio rajono savivaldybės planuojamų materialinių išteklių teikimo Kėdainių rajono
savivaldybei nelaimės atveju suvestinė
Eil. Nr. |
Materialinių išteklių pavadinimas |
Vnt. |
Pastabos |
1. |
Autotransportas: |
|
|
1.1. |
Savivarčiai |
1 |
|
1.2. |
Bortiniai |
|
|
1.3. |
Autobusai |
27 |
12 vnt. – iki 20 sėdimų vietų |
2 vnt. – iki 30 sėdimų vietų |
|||
13 vnt. – iki 60 sėdimų vietų |
|||
2. |
Transporto priemonės, pritaikytos tiekti: |
|
|
2.1. |
geriamam vandeniui |
1 |
|
2.2. |
techniniam vandeniui |
6 |
|
3. |
Statybinė technika: |
|
|
3.1. |
automobiliniai kranai |
1 |
|
3.2. |
buldozeriai |
5 |
Iki 100 AJ |
3 |
Virš 100 AJ |
||
3.3. |
ekskavatoriai |
3 |
Iki 0,5 m3 kaušo talpos |
9 |
0,5-1 m3 kaušo talpos |
||
3 |
virš 1 m3 kaušo talpos |
||
3.4. |
automobiliniai tralai sunkiasvorės technikos transportavimui |
1 |
|
3.5. |
autobokšteliai |
2 |
|
3.6.
|
greideriai |
4 |
|
4. |
Kiti ištekliai: |
|
|
4.1. |
Autonominiai elektros generatoriai |
|
|
4.2. |
Autonominiai vandens siurbliai |
|
|
4.3. |
Gelbėjimo valtis su varikliu ir gelbėjimo įranga |
|
|
4.4. |
Prožektorius darbų vykdymo vietos apšvietimui |
|
|
4.5. |
Purkštuvas su vidaus degimo varikliu |
|
|
Radviliškio r. savivaldybės administracijos Raminta Laurutienė
Radviliškio rajono ir Kėdainių rajono
savivaldybių tarpusavio pagalbos plano
priedas Nr. 3
Kėdainių rajono savivaldybės administracijos atsakingų asmenų kontaktiniai duomenys
Vardas, pavardė |
Pareigos |
Darbo telefono, fakso Nr. |
Mob. telefono Nr. |
El. paštas |
|
Kėdainių rajono ESK pirmininkas: |
|
|
|
Arūnas Kacevičius |
Savivaldybės administracijos direktorius |
t. (8 347) 69551, f. (8 347) 61125 |
8 620 93259 |
|
|
Kėdainių rajono ESOC koordinatorius: |
|
|
|
Stasys Okunevičius |
Kėdainių r. savivaldybės administracijos vyr. specialistas civilinei ir priešgaisrinei saugai |
t. (8 347) 69503, f. (8 347) 52433 |
8 614 14989 |
Kėdainių r. savivaldybės administracijos Stasys Okunevičius
vyr. specialistas civilinei ir priešgaisrinei saugai
Radviliškio rajono ir Kėdainių rajono savivaldybių tarpusavio pagalbos plano
priedas Nr. 4
Radviliškio rajono savivaldybės administracijos atsakingų asmenų kontaktiniai duomenys
Vardas, pavardė |
Pareigos |
Darbo telefono Nr. |
Mob. telefono Nr. |
El. paštas |
|
Radviliškio rajono ESK pirmininkas: |
|
|
|
Jolanta Margaitienė |
Savivaldybės administracijos direktorius |
(8 422) 69 004 |
8 614 08 714 |
jolanta.margaitiene@radviliskis.lt |
|
Radviliškio rajono ESOC koordinatorius: |
|
|
|
Raminta Laurutienė |
Radviliškio r. sav. Civilinės ir darbo saugos vyr. specialistė |
(8 422) 69 050 |
8 626 98 579 |
raminta.laurutiene@radviliskis.lt |
Radviliškio r. savivaldybės administracijos Raminta Laurutienė
Civilinės ir darbo saugos vyr. specialistė