|
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
|
SPRENDIMAS |
DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS KONTROLĖS KOMITETO VEIKLOS ATASKAITOS UŽ 2010 METUS PATVIRTINIMO |
|
2011 m. kovo 24 d. Nr. T1-126 |
Telšiai |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio, 4 dalies, 8 punktu., Telšių rajono savivaldybės taryba nusprendžia patvirtinti Telšių rajono savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto veiklos ataskaitą už 2010 metus ( pridedama ) .
Petras Kuizinas
PATVIRTINTA
Telšių rajono savivaldybės Tarybos
2011-03-24 sprendimu Nr. T1-126
TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS KONTROLĖS KOMITETO 2010 M. VEIKLOS ATASKAITA
Telšių rajono savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas 2010 metais dirbo pagal 2005-02-25 Savivaldybės Tarybos patvirtintą veiklos programą penkeriems metams, kurią sudarė pagrindiniai penki punktai :
- Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitų ir išvadų svarstymas,
- neplaninių patikrinimų ataskaitų svarstymas,
- Savivaldybės tarybai pateiktų aktualiausių klausimų, susijusių su rajono ekonominiais-finansiniais klausimais, ir kitų svarbių rajono gyventojams klausimų svarstymas (komiteto nuožiūra),
-audituotų rajono įstaigų vadovų paaiškinimų apie rastus pažeidimus, pastebėjimus jų vadovaujamose įstaigose ir priemones nustatytiems trūkumams pašalinti išklausymas,
-Kontrolės komitetui pateiktų Telšių rajono gyventojų nusiskundimų analizė .
Ataskaitiniais metais kontrolės komitete dirbo 6 Telšių rajono savivaldybės tarybos nariai : P.Kuizinas ( komiteto pirmininkas), V. Barsteiga, A. Domarkas, R .Kranauskas, A. Martusevičius ir J.Butkevičius.
Per 2010 metus įvyko 11 komiteto posėdžių, kuriuose svarstytos 2009-2010 metais atliktų auditų ataskaitos, jų išvados ir klausimai iš Savivaldybės tarybos posėdžių darbotvarkių. Iš viso svarstyta50 klausimų, iš jų 13 finansinių, veiklos ir ribotos apimties auditų ataskaitų su išvadomis bei rekomendacijomis, kuriuos svarstymui pateikė Savivaldybės kontrolierius .Kitus klausimus, kuriems reikėjo Kontrolės komiteto pritarimo ar nuomonės ,svarstymui pateikdavo Savivaldybės meras, administracijos direktorius arba atsakingi už savo darbo sritį administracijos pareigūnai.
Ataskaitiniais metais tik viename komiteto posėdyje negalėjo dalyvauti jo pirmininkas P.Kuizinas ir komiteto narys R.Kranauskas. Aktyviai ir nuoširdžiai dirbo ir kiti komiteto nariai, gerai įsigilindami į svarstomų klausimų esmę, pareikšdami savo pastebėjimus ir pasiūlymus svarstomiems klausimams išspręsti. .
Kaip ir ankstesnių metų Kontrolės komiteto ataskaitose, paminėtinas kasmetinių išvadų dėl savivaldybės nuosavybės teise ir patikėjimo teise valdomo turto ataskaitų svarstymas. Kadangi buvo nustatyta klaidų ir teisės aktų pažeidimų, Savivaldybės administracijai buvo rekomenduota gerinti turto apskaitą, spartinti jo registraciją ir įteisinimą. Savivaldybės administracija turto valdymui ir apskaitai turi dar daugiau skirti dėmesio. Palaipsniui šiuo klausimu padėtis savivaldybėje gerėja, tačiau, komiteto nuomone, per lėtai ir todėl Savivaldybės administracijos atlikti struktūriniai pertvarkymai ,įkuriant turto skyrių , Kontrolės komiteto sutikti palankiai. Tikimasi realios naudos apskaitant ir valdant savivaldybės ir valstybės patikėtą turtą. Be kitų darbotvarkėje numatytų klausimų , Komitetas svarstė ir nagrinėjo Nacionalinės dujų, elektros ir šilumos vartotojų gynimo lygos skundą dėl galimo savivaldybės biudžeto lėšų grobstymo ir viešo intereso gynimo. Savivaldybės administracijos surinkta ir Kontrolės komitetui bei Prokuratūrai pateikta dokumentacija nepatvirtino skunde išdėstytų teiginių tiek dėl biudžeto lėšų grobstymo tiek ir dėl viešo intereso pažeidimo iš Savivaldybės administracijos pusės.
Išskirtinio Kontrolės komiteto dėmesio ir svarstymo susilaukė atliktas veiklos auditas „Atliekų tvarkymo organizavimas Telšių regione“, kurį atliko Telšių regionui priklausančių savivaldybių kontrolieriai. Šio veiklos audito metu nustatyta eilė pažeidimų ir trūkumų vykdant komunalinių ir kitų atliekų surinkimą regione iš gyventojų ir įmonių .Šis auditas parodė , kad Savivaldybių administruojamame Teritoriniame atliekų tvarkymo centre (TRAC-e) būtina gerinti valdymą ir kontrolę, pačiame Centre gerinti vadybą ir valdymą, didinti TRAC-o vadovų atsakomybę už veiklos rezultatus. Šio audito metu buvo nustatyta nemažai pažeidimų ir klaidų, kurios buvo šalinamos ir vykstant auditui. Nurodytos priemonės, kurias Savivaldybės taryba ir administracija turi atlikti artimiausiu laiku. Kontrolės ir audito tarnybos atliktuose audituose nustatoma pažeidimų ir klaidų atliekant įstaigose ir organizacijose metines turto inventorizacijas. Todėl Kontrolės komitetas, išnagrinėjęs audito ataskaitose nurodytas klaidas bei pažeidimus, Savivaldybės administracijai rekomendavo priemones, kurios užtikrintų skaidrų ir efektyvų, pagal patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės inventorizacijas taisykles, teisingą turto metinį inventorizavimą .
Didelę Kontrolės komiteto veiklos dalį sudaro Kontrolės ir audito tarnybos atliktų auditų ataskaitų ir išvadų svarstymas, juose pateiktų tikrinamiesiems subjektams rekomendacijų įgyvendinimo analizė, tam Kontrolės komitetas šiais metais, kaip ir ankstesniais, numato skirti daug dėmesio, ypač atkreipiant didesnį dėmesį į Savivaldybei priklausančių įmonių veiklos rezultatus . Kontrolės komiteto nariai mano, kad, svarstant atliktų auditų ataskaitas bei jų išvadas, tikslinga būtų į Kontrolės posėdžius, kviestis tų audituojamų įstaigų, kurių įstaigose nustatytos klaidos ir labai grubūs pažeidimai, vadovus ir vyr. finansininkus. Kaip teigiamą praktiką Kontrolės komiteto veikloje reikia pažymėti tą faktą, kad iš 11 komitetų posėdžių, pagal svarstytų klausimų specifiką , 6 posėdžiuose dalyvavo savivaldybės meras arba jo pavaduotojai, 7 posėdžiuose Savivaldybės administracijos direktorius arba jo pavaduotojai. Svarstant ir pristatant įvairius klausimus dalyvavo atsakingi savivaldybės darbuotojai, kurie arba pristatė klausimus, arba teikdavo paaiškinimus svarstomais klausimais.
Kontrolės komitetas savo veikloje turi didesnį dėmesį skirti įvairių sutarčių, sudarytų savivaldybėje, analizei, siekti, kad jose atsispindėtų ekonominis pagrindimas, būtų apibrėžta atsakomybė, vykdant sutartis, ir, Savivaldybei, esant pagrindui, būtų atlyginta žala iš sutarties sąlygas pažeidusio subjekto. Šioje veikloje dar daug spragų, žymiai aktyviau Kontrolės komitetui turėtu talkinti atsakingi Savivaldybės administracijos darbuotojai, ypač savivaldybės teisininkai, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba .
Kontrolės komitetas, apsvarstęs atliktų auditų rezultatus, pritarė jų ataskaitoms bei išvadoms. Pritardamas auditų ataskaitoms ir išvadoms, Kontrolės komitetas dažnai pavesdavo Kontrolės ir audito tarnybai papildomai išsiaiškinti kai kuriuos svarbesnius klausimus ir pateikdavo papildomas rekomendacijas, kaip šalinti vieno ar kito audito metu nustatytus pažeidimus.
Kontrolės komitetas pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus. Savivaldybės institucijos su jų veikla susijusius Komiteto sprendimus privalo apsvarstyti ir apie svarstymo rezultatus pranešti komitetui .
Kontrolės komitetas iš kitų Savivaldybės tarybos komitetų išsiskiria savo darbo specifika – darbas jame reikalauja specifinių žinių apie audituojamus subjektus, jų veiklos ypatumus ir kt. Kontrolės komitetas žymią savo veiklos dalį, posėdžiuose svarstomų klausimų ratą planuoja pats. Tai įpareigoja Kontrolės komiteto narius glaudžiai bendradarbiauti su Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba, Savivaldybės administracija, Antikorupcine komisija ir nuolat domėtis Savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų ūkine bei finansine veikla, auditų metu nustatytais pažeidimais ir trūkumais. Šiais metais baigiasi Savivaldybės tarybos patvirtinta penkerių metų veiklos programa, todėl naujasis Kontrolės komitetas turės pasiruošti ir pasitvirtinti Taryboje naują veiklos programą , kurioje ir nusimatys aktualiausius klausimus, padėsiančius tobulinti Savivaldybės institucijų veiklą .
_____________________________________________________
Kontrolės komiteto pirmininkas P. Kuizinas