RIETAVO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

2013 m. spalio 24 d.  Nr. T1-157

DĖL RIETAVO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS SUDARYMO IR KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Rietavas

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2011, Nr. 52-2504) 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos peticijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2128; 2008, Nr. 35-1244), Rietavo savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.   Sudaryti šią Rietavo savivaldybės Peticijų komisiją:

Jonas Eugenijus Bačinskas – Savivaldybės mero pavaduotojas (komisijos pirmininkas);

Andrej Pavlovskij –  Savivaldybės administracijos Teisės ir finansų skyriaus vedėjas;

Zinaida Baltrimienė – Savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos skyriaus vedėja.

2.   Patvirtinti Rietavo savivaldybės Peticijų komisijos nuostatus (pridedama).

3.  Pripažinti netekusiu galios 2003 m. birželio 5 d. Rietavo savivaldybės tarybos sprendimą Nr. T1-92 „Dėl Rietavo savivaldybės Peticijų komisijos sudarymo“.

Sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                               Antanas Černeckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Rietavo savivaldybės tarybos

2013 m. spalio 24 d.

sprendimu Nr. T1-157

 

 

RIETAVO SAVIVALDYBĖS PETICIJŲ KOMISIJOS NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja Rietavo savivaldybės Peticijų komisijos kompetenciją ir darbo organizavimo tvarką. 

2. Rietavo savivaldybės Peticijų komisija (toliau – Komisija) yra nuolatinė komisija, kuri sprendžia kreipimosi į Savivaldybę pripažinimo peticija ir Savivaldybei pateiktų peticijų priėmimo nagrinėti klausimus, nagrinėja ir pateikia išvadas dėl peticijose išdėstytų reikalavimų ir siūlymų tenkinimo.

3. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos peticijų, Vietos savivaldos ir kitais įstatymais, Rietavo savivaldybės tarybos veiklos reglamentu (toliau – Tarybos reglamentas), šiais Nuostatais ir kitais galiojančiais teisės aktais.

 

II. KOMISIJOS SUDARYMAS, JOS PIRMININKO IR NARIŲ 
PAREIGOS IR TEISĖS

 

4. Komisija sudaroma Tarybos sprendimu. Peticijų komisijos nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovai.

5. Komisijos pirmininko pavaduotojas renkamas iš Komisijos narių Komisijos posėdyje.

6. Pagrindinė Komisijos veiklos forma yra posėdžiai.

7. Komisijos posėdžius šaukia, jų datą, laiką, vietą nustato ir darbotvarkę sudaro Komisijos pirmininkas (jo nesant – Komisijos pirmininko pavaduotojas).

8. Komisijos posėdžiai organizuojami taip, kad būtų užtikrinti kreipimųsi ir peticijų nagrinėjimo terminai.

9. Komisijos narių dalyvavimas posėdyje yra privalomas, neatvykimas pateisinamas tik svarbia priežastimi.

10. Komisijos posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių. Komisijos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia pirmininko balsas, o kai šio nėra – pirmininko pavaduotojo balsas.

11. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolą pasirašo Komisijos posėdžio pirmininkas ir Komisijos sekretorius.

12. Peticijų komisijos sekretorius renkamas Komisijos posėdyje.

13. Komisija savo išvadas ir pasiūlymus pateikia raštu.

14. Komisijos techninį ir organizacinį aptarnavimą užtikrina Savivaldybės administracija.

15. Komisijos pirmininkas:

15.1. šaukia Komisijos posėdžius, rūpinasi, kad būtų parengti jiems reikalingi dokumentai, kita medžiaga;  

15.2. vadovauja (pirmininkauja) Komisijos posėdžiams. Nesant komisijos pirmininko, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas.

15.3. duoda Komisijos nariams pavedimus, teikia reikalingą medžiagą ir informaciją.

16. Komisijos nario pareigos:

16.1. dalyvauti Komisijos posėdžiuose. Jeigu Komisijos narys į posėdį atvykti negali, apie tai turi iš anksto pranešti Komisijos pirmininkui, o jo nesant – pirmininko pavaduotojui, nurodydamas nedalyvavimo priežastį;

16.2. vykdyti Komisijos, jos pirmininko pavedimus;

16.3. tirdamas ir analizuodamas Komisijos kompetencijai priklausančius klausimus, veikti viešai ir oficialiai.

17. Komisijos narys turi teisę:

17.1. teikti Komisijos pirmininkui raštu ir žodžiu pasiūlymus ir pastabas dėl Komisijos darbo organizavimo;

17.2. dalyvauti Komisijos posėdžiuose sprendžiamojo balso teise, išskyrus įstatymų numatytas išimtis;

17.3. jeigu dėl svarbių priežasčių nedalyvauja Komisijos posėdyje, gali svarstomais klausimais raštu pateikti savo nuomonę, kuri turi būti paskelbta Komisijos posėdyje ir įrašyta 
į protokolą, tačiau ji neįskaičiuojama į balsavimo rezultatus; 

17.4. atsistatydinti  pateikęs prašymą raštu Tarybai (Komisijos pirmininkui).

 

III. KREIPIMOSI PADAVIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

18. Kreipimasis pateikiamas raštu arba elektroniniu būdu.

19. Kiekvienas kreipimasis turi būti pareiškėjo pasirašytas pagal Lietuvos Respublikos peticijų įstatymo (toliau – Peticijų įstatymas) 4 straipsnio 2 dalies reikalavimus.

20. Kiekvienas kreipimasis įregistruojamas Rietavo savivaldybės Peticijų registravimo žurnale ir perduodamas Komisijos pirmininkui.

21. Apie kreipimosi įregistravimą nedelsiant (ne vėliau kaip per tris darbo dienas) raštu pranešama pareiškėjui ar jo atstovui, nurodant įregistravusią instituciją, įregistravimo numerį ir datą.

 

IV. KREIPIMOSI  NAGRINĖJIMAS

 

22. Komisija, susipažinusi su kreipimusi, išsiaiškina, ar jame iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Savivaldybės kompetencijai. Jeigu išsiaiškinama, kad kreipimąsi nagrinėti turi kita institucija, Komisija ne vėliau kaip per keturias darbo dienas nuo išsiaiškinimo dienos jį persiunčia Seimui, Vyriausybei ar kitai valdymo institucijai, atsižvelgdama į tai, kieno kompetencijai priklauso kreipimesi iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas, ir apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui.

23. Anoniminis kreipimasis atmetamas ir laikomas nepateiktu. Šiuo atveju nesiaiškinama, ar kreipimesi iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Savivaldybės kompetencijai, tokio kreipimosi pripažinimo peticija klausimas nesprendžiamas.

24. Komisija, išsiaiškinusi, kad kreipimesi iškeltų reikalavimų ir siūlymų nagrinėjimas priklauso Savivaldybės kompetencijai, sprendžia klausimą dėl kreipimosi pripažinimo peticija.

25. Kreipimasis nepripažįstamas peticija, jeigu:

25.1. jis neatitinka Peticijų įstatymo 3 straipsnio reikalavimų; 

25.2. iškeltiems reikalavimams ir siūlymams tenkinti nereikia priimti naujo teisės akto, pakeisti, papildyti galiojantį teisės aktą ar pripažinti  netekusiu galios galiojančio teisės akto;

25.3. tas pats pareiškėjas dėl tų pačių reikalavimų ir siūlymų per kalendorinius metus pateikė daugiau kaip vieną kreipimąsi į Tarybą;

25.4. pareiškėjas visiškai nepagrindžia kreipimesi išdėstytų reikalavimų ir siūlymų ar kitaip piktnaudžiauja peticijos teise;

25.5. Komisija per kalendorinius metus dėl kreipimesi išdėstytų reikalavimų ir siūlymų jau yra priėmusi sprendimą;

25.6. kreipimąsi pateikia jaunesnis kaip 16 metų Lietuvos Respublikos pilietis, ne Lietuvos Respublikos pilietis ar užsienietis, nuolat gyvenantis Lietuvos Respublikoje, arba jų grupė.

26. Peticijų komisija turi teisę pasitelkti specialistų (ekspertų), kreiptis į valstybės institucijas, mokslo ir studijų institucijas, švietimo įstaigas su prašymu pateikti išvadas ir kitokią reikalingą medžiagą, pakviesti į savo posėdžius valstybės institucijų, išskyrus teismų, atstovus iš anksto su jais suderintu laiku ir išklausyti jų informaciją.  

27. Komisija, priėmusi motyvuotą sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija, apie tai praneša pareiškėjui ar jo atstovui raštu ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Toks kreipimasis Savivaldybėje nagrinėjamas kitų įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka arba persiunčiamas nagrinėti kitoms valstybės institucijoms.

28. Komisija, gavusi ne vieną kreipimąsi dėl tų pačių reikalavimų ir siūlymų, turi teisę nagrinėti juos kaip vieną kreipimąsi.

29. Pripažinusi kreipimąsi peticija, Komisija kartu išsprendžia klausimą, ar galima priimti peticiją nagrinėti.

30. Jeigu kreipimasis yra nepasirašytas arba jame nenurodytas pareiškėjo vardas, pavardė, išskyrus atvejus, kai kreipimasis yra anoniminis, Komisija nustato terminą kreipimosi trūkumams pašalinti ir praneša apie tai pareiškėjui ar jo atstovui. Pareiškėjui arba pareiškėjo atstovui per nustatytą terminą ištaisius nurodytus trūkumus, Komisija ne vėliau kaip per tris darbo dienas priima sprendimą dėl kreipimosi pripažinimo peticija ir jos nagrinėjimo. Apie peticijos nagrinėjimą pranešama ir paskelbiama šių Nuostatų 36 punkte nustatyta tvarka.

31. Komisija neturi teisės atsisakyti nagrinėti peticiją dėl to, kad pareiškėjas ar pareiškėjo atstovas nenurodė kreipimesi asmens kodo, gyvenamosios vietos, telefono ar telefakso numerio.

32. Apie peticijos priėmimą nagrinėti arba apie atsisakymą priimti peticiją nagrinėti Komisija praneša pareiškėjui ar jo atstovui raštu ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, neatsižvelgiant į tai, ar pareiškėjas, ar pareiškėjo atstovas dalyvavo priimant sprendimus.

33.  Pareiškėjas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo pranešimo apie sprendimą nepripažinti kreipimosi peticija ar atsisakyti priimti peticiją nagrinėti gavimo dienos gali apskųsti Komisijos sprendimą Tarybai.

34.  Gautas skundas išnagrinėjamas ne vėliau kaip per trisdešimt kalendorinių dienų nuo jo gavimo dienos ir apie priimtą sprendimą pranešama pareiškėjui ar jo atstovui.

35.  Nusprendus patenkinti skundą ir priėmus sprendimą pripažinti kreipimąsi peticija, peticija perduodama Komisijai spręsti peticijos priėmimo nagrinėti klausimą. Sprendimas atsisakyti tenkinti skundą  yra galutinis ir neteismine tvarka neskundžiamas.

36. Komisija, priėmusi sprendimą peticiją nagrinėti, paskiria peticijos nagrinėjimo vietą ir laiką ir apie tai paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

37. Kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimą Komisija išsprendžia ne vėliau kaip per dvidešimt darbo dienų nuo kreipimosi įregistravimo dienos. Jeigu kreipimosi pripažinimo peticija ir peticijų priėmimo nagrinėti klausimui išspręsti reikalingi papildomi dokumentai ar išvados, terminas skaičiuojamas nuo paskutinio reikalingo dokumento gavimo dienos.  

 

 

V. PETICIJŲ NAGRINĖJIMAS

 

38.   Nagrinėjant peticijas vadovaujamasi šiais principais:

38.1. lygybės įstatymui – joks pareiškėjas negali būti diskriminuojamas ar jam teikiama kokių nors privilegijų dėl jo lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, amžiaus, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų;

38.2. viešumo – peticijos nagrinėjamos viešai, išskyrus atvejus, kai reikia apsaugoti žmogaus asmens, jo privataus gyvenimo slaptumą, taip pat jeigu viešai nagrinėjama peticija atskleistų valstybės, tarnybos, profesinę ar komercinę paslaptį;

38.3. draudimo varžyti kitų asmenų teises ar laisves ar kenkti kitų asmenų, visuomenės ar valstybės interesams;

38.4. kolegialaus nagrinėjimo – visos peticijos nagrinėjamos, išvados ir sprendimai priimami kolegialiai;

38.5. operatyvumo – draudžiama vilkinti peticijų nagrinėjimą. Visos peticijos turi būti išnagrinėtos ne vėliau kaip per devyniasdešimt kalendorinių dienų nuo sprendimo priimti peticiją nagrinėti priėmimo dienos;

38.6. bendradarbiavimo – Komisija ir valstybės institucijos bendradarbiauja siekdamos, kad peticija būtų tinkamai išnagrinėta. Kai peticijoje keliamų klausimų sprendimas pagal kompetenciją priklauso kelioms institucijoms, peticiją nagrinėja platesnę dalykinę ir teritorinę kompetenciją turinčios institucijos sudaryta peticijų komisija;

38.7. procedūrų konfidencialumo – Komisijos, valstybės ir Savivaldybės institucijų procedūros ir susirašinėjimas su pareiškėjais iki sprendimo priėmimo negali būti viešinami.

39. Komisijos posėdžiuose turi teisę dalyvauti pareiškėjas ar jo atstovas. Jie gali išdėstyti peticijos esmę ir atsakyti į Komisijos narių klausimus.

40. Sprendimo priėmimo metu posėdžio pirmininkas  turi teisę paprašyti pareiškėją ar jo atstovą apleisti posėdžio patalpą.

41. Pareiškėjo ar jo atstovo nedalyvavimas Komisijos posėdyje netrukdo Komisijai klausimus spręsti iš esmės.

42. Komisija, išnagrinėjusi peticiją iš esmės, teikia Tarybai išvadas dėl peticijoje išdėstytų reikalavimų ir siūlymų tenkinimo. Tuo atveju, kai nusprendžiama tenkinti peticijoje išdėstytus reikalavimus ir siūlymus, gali būti parengiamas atitinkamo teisės akto projektas arba siūloma sudaryti komisiją ar darbo grupę teisės akto projektui parengti, arba siūloma pavesti Administracijos direktoriui parengti teisės akto projektą.

43. Peticijos nagrinėjimo procedūra baigiama motyvuotu Komisijos sprendimu tenkinti ar atmesti peticijoje išdėstytus reikalavimus ir siūlymus. Komisijos protokolinio nutarimo projektą pateikia Komisijos pirmininkas. Prie sprendimo gali būti pridėti teisės aktų projektai.

44. Išnagrinėjus peticiją, apie Komisijos priimtą sprendimą ne vėliau kaip per dešimt darbo dienų nuo sprendimo priėmimo turi būti raštu pranešta pareiškėjui ar jo atstovui, o apie peticijos išnagrinėjimą  paskelbta Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Ginčai dėl norminių teisės aktų taikymo ar jų pažeidimų nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

46. Informaciją apie Komisijos sprendimus teikia Komisijos pirmininkas arba jo įgaliotas Komisijos narys.

47. Šie Nuostatai gali būti keičiami Tarybos sprendimu.

 

____________________________________________