Lietuvos Respublikos 1997 m…..mėn………..d.
Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr……
1 PRIEDĖLIS
Mokesčio už aplinkos teršimą iš stacionarių taršos šaltinių tarifai
I. Atmosferos teršalai
Teršalai Mokesčio tarifai (Lt/t)
1998 m. l999 m. 2000 m. 2001 m. 2002 m.
So2 206 225 268 288 311
Nox 386 386 405 479 587
Dulkės (neorganinės ir 184 184 184 184 184
organinės)
II. Vandens tcršalai
Teršalai Mokesčio tarifai (Lt/t)
1998 m 1999 m. 2000 m. 2001 m. 2002 m.
BDS7 485 584 696 807 937
Bendras azotas 435 435 435 435 435
Bendras fosforas 1480 1480 1480 1480 1480
Suspenduotos meažiagos 210 248 281 309 331
Teršalų klasės
I 91813 91813 91813 91813 91813
II 34718 34718 34718 34718 34718
III 10519 10519 10519 10519 10519
1V 6 6 6 6 6
Lietuvos Respublikos 1997 m..............mėn..............d
Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr......……..
2 PRIEIDĖLIS
I. Atmosferos teršalai
II. Vandens teršalai
III 30
IV 1,5
PAŽYMA
apie Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo projekto svarstymo metu
pateiktas pastahas ir pasiūlymus
Ministerijos, Pastabos ir pasiūlymai Pastabos apie priimtus
Vyriausybinės ir nepriimtus pasiūlymus
įstaigos ir
organizaeijos
pavadinimas
Seimo narys I. Suderinti baudų, mokesčio Priimta
P.Papovas Valdymo mokėjimo ir išieškojimo tvarką su (6 straipsnio 11 punktas).
reformų ir Mokesčio administravimo įstatymo
savivaldybių 17 straipsnio pirmosios dalies
komiteto pavedimu penktu punktu. Šiame punkte
nurodoma, kad baudos mokamos
iš sąskaitos, o ne nuo pelno.
P.Papovo asmeninė 2. Ignalinos valstybinės atominė Šis klausimas pastaba elektrinės mokesčiai - t. y. tą 50°% buvo išspręstas ir
kuris mokamas į savivaldybės suderintas gamtos apsaugos fondą, paskirstyti Valdymo 3 savivaldybėms, kurių teritorijas reformų ir
labiausiai teršia. saviva1dybių
komiteto posėdyje
Šio siūlymo P. Papovas atsisakė.
Seimo narys 3. Mokesčių tarifai pagal Priimta.
P.Papovas Konstituciją ir pagal Biudžetinės (5 str. 2 punktas)
sandaros jstatymą turiėtų būti
nustatomi įstatymu, o ne
V riausybės nutarimu.
Seimo narys 4. Dėl 7 straipsnio pirmo punkto Nepriimta. Tai J.Listavičius kur yra nurodoma, kad mokesčių nieko bendro
remdamasis už ap1inkos teršimą tarifai neturi su Biudžeto ir finansų nustatomi 5 metams. Kadangi biudžeto formavimu.
Komiteto sprendimu biudžetas formuojamas tik 3 Be to, pirmą metams tai mokesčių už aplinkos kartą 5 metams
teršimą tarifai taip pat turėtų būti nustatyti tarilai b nustatomi 3, o ne penkiems bus peržiūrimi
metams ir šiuos tarifus turi tvirtinti kas 3 metai, Seimas. pa1iekant 2 metus kaip
pereinamąjj laikotarpį
mokėtojų pasirengimui.
(7 str. 1 punktas)
Biudžeto ir finansų 5. Mokesčių už aplinkos teršimą Iš dalies komitetas tarifus ir koefieientus turi tvirtinti atsižvelgta. Seimas, o ne LR Vyriausybė Sutinkame, kad mokesčio už aplinkos teršimą tarifai ir tarifų koetieientai, taikomi už
viršnormatyvinę ar nuslėptą
taršą, būtų tvirtinami Seime.
Tačiau tarifus mobiliems taršos
šaltiniams ir jų koregavimo
koefieientus, įvertinančius jų
technines charakteristikas,
nustato AAM. Tarifai
mobiliems taršos šaltiniams
paskaičiuojami naudojant šiuo įstatymu nustatytus tarifais.
(5 str.2 ir 9 punktai)
6.6straipsnio 11 dalyje įrašytas Neaiškus
nuostatas suderinti su Biudžetinės prieštaravimas .
sandaros įstatymu Pokalbių metu
nebuvo nurodyta, kokiam konkrečiai įstatymo punktui prieštarauja
(6 str. 10 punktas)
LR seimo Juridinio 7. Suvienodinti sąvokų vartojimą. Priimta
skyriaus išvados Mokesčių už aplinkos teršimą
įstatymo projekte sąvoką
"mokesčiai už aplinkos teršimą"
pagal Mokesčių administravimo
įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 9
punktą pataisyti į "mokestis už
aplinkos teršimą".
8. Įstatymo projekto 1 straipsnio Iš dalies atsižvelgta. Ten terminus reikėtų suderinti su kur šis terminas
Aplinkos apsaugos įstatymo 26 pagal prasmę tiko, straipsniu, kuriame minimi buvo pataisyta.
teršiančių medžiagų emisijos į Teršiančių medžiagų
aplinką normatyvai. emisija ar išmetimas pagal prasmę yra tas
pats.
9. Patikslinti projekto 4 straipsnio Priimta
1 dalį, nes ne visi juridiniai ir (4 str. 1 punktas)
fiziniai asmenys privalantys gauti
Gamtos išteklių naudojimo
leidimą, turi mokėti mokesčius už
aplinkos teršimą.
10. Suvienodinti sąvokų vartojimą. Priimta
Įstatymo projekto 6 straipsnio l0 (6 str. 9 punktas)
punkte nurodomi "valstybinės
aplinkos apsaugos kontrolės
pareigūnai", o Administracinių
teisės pažeidimų kodekse
nurodomi valstybinę aplinkos
apsaugos kontrolę vykdantys
pareigūnai. Aplinkos apsaugos
įstatymo 31 str. nustatyta, kad
valstybinę aplinkos apsaugos
kontrolę vykdo valstybiniai
aplinkos apsaugos inspektoriai.
11 Atsisakyti projekto 8 straipsnio. Nepriimta. Tikslinga Nurodytas teisės aktas gali būti palikti šiame
pakeistas priimant atitinkamą įstatyme.
Seimo nutarimą (8 straipsnis)
Valdymo reformų ir 1 ) 17 str. pakeisti lėšų iš mokesčių Iš dalies atsižvelgta.
savivaldybių už aplinkos teršimą paskirstymo Lėšos iš mokesčio už komitetas proporciją, t.y. Savivaldybių aplinkos teršimą
gamtos apsaugos fondams skirti paskirstyti tokia
70% ir 30% - Lietuvos proporcija: 60%° - aplinkos apsaugos investicijų Savivaldybių gamtos
fondui per Valstybės biudžetą apsaugos fondams,
30%- Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui - ir 10% - Valstybės biudžetui.
(6 str. l0 punktas)
2) Suderinti projekto 6 str. 12 Priimta
dalies nuostatą su Mokesčių (6 str. 11 punktas)
administravimo įstatymo 17 str. 1
dalies 5 punktu - baudos neginčo
tvarka išieškomos iš asmenų
sąskaitų banko įstaigose.
Seimo gamtos 1.Teigiama, kad "Mokesčio už Teiginys neteisingas. apsaugos komitetas aplinkos teršimą įstatymas nebuvo Projektas
derintas su Savivaldybių asociacija buvo derintas. (Pastabos
pridedamos - l lapas)
2. Siūloma pakeisti Gamtos Nepriimta. (Gamtos išteklių naudojimo leidimų išteklių naudojimo išdavimo tvarką, paliekant kuo leidimų išdavimo
mažiau sprendimų laisvės šiuo tvarka yra
klausimu inspektoriams reglamentuojama AAM patvirtintose Gamtos išteklių naudojimo leidimų
išdavimo ir gamtos išteklių naudojimo
limitų bei išleidžiamų
į aplinką teršalų normatyvų nustatymo
taisyklėse ir šio klausimo sprendimas nesusijęs su svarstomu įstatymu.
3.Laikytis principo "teršėjas Nepriimta. Mokesčių
moka" ir tuo remiantis mokėjimas yra susietas su
apmokestinti visus teršėjus. leidimuose nustatytais
normatyvais, todėl mokesčius moka tik tie teršėjai, kuriems
privalomas turėti Gamtos
išteklių naudojimo leidimas.Visų teršėjų be išimties apmokestinimas
yra komplikuotas dėl
kontrolės vykdymo ir
mokesčių administravimo.
Be to, tai yra daugiau susiję: su leidimų
išdavimo tvarka.
4.Netaikyti 20% didesnio tarifo Nepriimta. Tai yra tiems teršėjams, kurie naudojasi priemonė, skatinanti LLT leidimais. teršėjus per kuo trumpesnį laikotarpį sumažinti
teršalų emisiją į aplinką iki DLTnormatyvų lygio. Tokiai
nuostatai pritarė įstatymo rengimo grupė,
sudaryta iš
įvairių institucijų atstovų.
(5 str. 3 punktas)
5. Mokestis už aplinkos teršimą Nepriimta. Toks turi buti mokamas pagal visiems sprendimas yra
teršėjams vieningai patvirtintus nerealus. Emisijų standartus nebesiejant šio standartai
mokesčio su leidimais. negali būti visiems taršos objektams nustatyti vienodi, kadangi tai yra labai susiję su konkrečia vieta, kurioje yra tas objektas, jos kokybe.
Be te, LS
reikalavimai nurodo, kad emisijų limitai turi būti nustatyti skirtingi, atsižvelgiant į
geriausių teehnologijų
parametrus.
6. Siūloma atsiskaityti tik už Priimta.
faktišką teršalų kiekį, panaikinant (6 str.4 punktas)
ketvirčių avansinius mokėjimus už
per ketvirtį planuojamas teršalų
emisijas į aplinką.
7. Apmokestinti mokesčių už Nepriimta. Šiuo aplinkos teršimą visus mobilius įstatymu
taršos šaltinius. numatyti mokestį individualaus
transporto savininkams bei kontroliuoti jų mokesčių
apskaičiavimą bei mokėjimą yra
labai komplikuota. Be to, toks sprendimas būtų socialiniu
požiūriu sunkiai įgyvendinamas.
Šiuo metu rengiamasi kitam žingsniui, t.y. nustatyti difereneijuotus mokesčius kurui,
kurie skatintų pasirinkti mažiau taršų kurą.