Lietuvos Respublikos 1997 m…..mėn………..d.

Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr……

1 PRIEDĖLIS

 

 

Mokesčio už aplinkos teršimą iš stacionarių taršos šaltinių tarifai

 

I. Atmosferos teršalai

 

Teršalai                                                   Mokesčio tarifai (Lt/t)

1998 m.      l999 m.       2000 m.      2001 m.   2002 m.

So2                                         206               225          268              288            311

Nox                                        386              386          405              479            587

Dulkės (neorganinės ir        184                  184          184             184             184              

organinės)

 

Teršalų klasės

I                                            987               987           987             987            987

II                                          626               626           626             626             626

III                                         90                 90             90               90               90

IV                                         51                 51             51               51               51

 

 

 

II. Vandens tcršalai

 

Teršalai                                                  Mokesčio tarifai (Lt/t)

1998 m         1999 m.      2000 m.      2001 m.      2002 m.

BDS7                                    485             584             696             807             937

Bendras azotas                435                   435             435             435             435

Bendras fosforas                  1480           1480           1480           1480           1480

Suspenduotos meažiagos   210                248             281             309             331

 

Teršalų klasės

I                                   91813         91813         91813         91813         91813

II                                  34718          34718         34718         34718         34718

III                                 10519          10519         10519         10519         10519

1V                                 6                   6                 6                 6                 6

 

 

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos 1997 m..............mėn..............d

Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr......……..

 

2 PRIEIDĖLIS

 

Mokesčio už aplinkos teršimą iš stacionarių taršos šaltinių tarifų

 

koeficientai

 

I. Atmosferos teršalai

 

Teršalai                                                            Koeficientai

SO2                                                                                                                                 1,5

NOx                                                                                                                                1,5

Dulkės (neorganinės ir organinės)                                                                      1,5

 

Teršalų klasės

I                                                                                    300

II                                                                                  150

III                                                                                 30                                                                 

IV                                                                                             1,5

 

 

 

II. Vandens teršalai

 

 

Teršalai                                                            Koeficientai

BDS7                                                                                                                               l 0

Bendras azotas                                                                                                                10

Bendras fosforas                                                                                                            5

Suspenduotos medžiagos                                                                                               l,5

Teršalų klasės                                                                      

I                                                                              300

II                                                                             150

III                                                                          30

IV                                                                             1,5

 

 

 

PAŽYMA

apie Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo projekto svarstymo metu

pateiktas pastahas ir pasiūlymus

 

Ministerijos,                                    Pastabos ir pasiūlymai         Pastabos apie priimtus

Vyriausybinės                                                                                ir nepriimtus pasiūlymus

įstaigos ir

organizaeijos

pavadinimas

Seimo narys                                    I. Suderinti baudų, mokesčio                   Priimta

P.Papovas Valdymo                       mokėjimo ir išieškojimo tvarką su            (6 straipsnio 11                                      punktas).

reformų ir                                       Mokesčio administravimo įstatymo

savivaldybių                                   17 straipsnio pirmosios dalies

komiteto pavedimu                        penktu punktu. Šiame punkte

nurodoma, kad baudos mokamos

iš sąskaitos, o ne nuo pelno.

 

P.Papovo asmeninė                        2. Ignalinos valstybinės atominė              Šis klausimas pastaba             elektrinės mokesčiai - t. y. tą 50°%                buvo išspręstas ir

kuris mokamas į savivaldybės                  suderintas                               gamtos apsaugos fondą, paskirstyti            Valdymo                                                                          3 savivaldybėms, kurių teritorijas           reformų ir

labiausiai teršia.                                        saviva1dybių

komiteto posėdyje

Šio siūlymo P.                                        Papovas atsisakė.

 

Seimo narys                                    3. Mokesčių tarifai pagal                          Priimta.

P.Papovas                                       Konstituciją ir pagal Biudžetinės             (5 str. 2 punktas)

sandaros jstatymą turiėtų būti

nustatomi įstatymu, o ne

V riausybės nutarimu.

Seimo narys                                    4. Dėl 7 straipsnio pirmo punkto              Nepriimta. Tai J.Listavičius    kur yra nurodoma, kad mokesčių               nieko bendro

remdamasis                                     už ap1inkos teršimą tarifai                       neturi su Biudžeto ir finansų  nustatomi 5 metams. Kadangi       biudžeto formavimu.

Komiteto sprendimu                      biudžetas formuojamas tik 3                    Be to, pirmą                            metams tai mokesčių už aplinkos                     kartą 5 metams

teršimą tarifai taip pat turėtų būti             nustatyti tarilai b                     nustatomi 3, o ne penkiems                             bus peržiūrimi

metams ir šiuos tarifus turi tvirtinti          kas 3 metai,                             Seimas.               pa1iekant 2                                                                                                               metus kaip

pereinamąjj                                            laikotarpį

mokėtojų                                                pasirengimui.

(7 str. 1 punktas)

 

 

Biudžeto ir finansų                         5. Mokesčių už aplinkos teršimą              Iš dalies          komitetas         tarifus ir koefieientus turi tvirtinti                atsižvelgta.                                                                       Seimas, o ne LR Vyriausybė                                     Sutinkame,                                                                                   kad mokesčio už                                                                                                                          aplinkos                                                 teršimą tarifai ir                                                                                            tarifų                                                      koetieientai,                                                                                                              taikomi už

viršnormatyvinę                                  ar nuslėptą

taršą, būtų                                              tvirtinami Seime.

Tačiau tarifus                          mobiliems taršos

šaltiniams ir jų                                        koregavimo

koefieientus,                                          įvertinančius jų

technines                                                charakteristikas,

nustato AAM.                                       Tarifai

mobiliems taršos                                    šaltiniams

paskaičiuojami                                       naudojant šiuo                                                                                              įstatymu                                                                                                 nustatytus tarifais.

(5 str.2 ir 9 punktai)

 

6.6straipsnio 11 dalyje įrašytas                Neaiškus

nuostatas suderinti su Biudžetinės           prieštaravimas .

sandaros įstatymu                                    Pokalbių metu

nebuvo nurodyta,                      kokiam            konkrečiai        įstatymo punktui                                                     prieštarauja

(6 str. 10 punktas)

 

 

 

LR seimo Juridinio              7. Suvienodinti sąvokų vartojimą.          Priimta

skyriaus išvados                  Mokesčių už aplinkos teršimą

įstatymo projekte sąvoką

"mokesčiai už aplinkos teršimą"

pagal Mokesčių administravimo

įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 9

punktą pataisyti į "mokestis už

aplinkos teršimą".

 

8. Įstatymo projekto 1 straipsnio            Iš dalies atsižvelgta. Ten                      terminus reikėtų suderinti su              kur šis terminas

Aplinkos apsaugos įstatymo 26              pagal prasmę tiko,                                straipsniu, kuriame minimi                   buvo pataisyta.

teršiančių medžiagų emisijos į                Teršiančių medžiagų

aplinką normatyvai.                                 emisija ar išmetimas                               pagal prasmę yra tas

pats.

 

9. Patikslinti projekto 4 straipsnio          Priimta

1 dalį, nes ne visi juridiniai ir                 (4 str. 1 punktas)

fiziniai asmenys privalantys gauti

Gamtos išteklių naudojimo

leidimą, turi mokėti mokesčius už

aplinkos teršimą.

 

10. Suvienodinti sąvokų vartojimą.        Priimta

Įstatymo projekto 6 straipsnio l0            (6 str. 9 punktas)

punkte nurodomi "valstybinės

aplinkos apsaugos kontrolės

pareigūnai", o Administracinių

teisės pažeidimų kodekse

nurodomi valstybinę aplinkos

apsaugos kontrolę vykdantys

pareigūnai. Aplinkos apsaugos

įstatymo 31 str. nustatyta, kad

valstybinę aplinkos apsaugos

kontrolę vykdo valstybiniai

aplinkos apsaugos inspektoriai.

 

11 Atsisakyti projekto 8 straipsnio.        Nepriimta. Tikslinga                            Nurodytas teisės aktas gali būti            palikti šiame

pakeistas priimant atitinkamą                 įstatyme.

Seimo nutarimą                                      (8 straipsnis)

 

 

 

Valdymo reformų ir           1 ) 17 str. pakeisti lėšų iš mokesčių         Iš dalies atsižvelgta.

savivaldybių                       už aplinkos teršimą paskirstymo             Lėšos iš mokesčio už komitetas           proporciją, t.y. Savivaldybių                aplinkos teršimą

gamtos apsaugos fondams skirti             paskirstyti tokia

70% ir 30% - Lietuvos                            proporcija: 60%° -                                aplinkos apsaugos investicijų           Savivaldybių gamtos

fondui per Valstybės biudžetą                apsaugos fondams,

30%- Lietuvos aplinkos                          apsaugos investicijų                                                                                      fondui - ir 10% -                                    Valstybės biudžetui.

(6 str. l0 punktas)

 

2) Suderinti projekto 6 str. 12                 Priimta

dalies nuostatą su Mokesčių                   (6 str. 11 punktas)

administravimo įstatymo 17 str. 1

dalies 5 punktu - baudos neginčo

tvarka išieškomos iš asmenų

sąskaitų banko įstaigose.

 

Seimo gamtos                    1.Teigiama, kad "Mokesčio už                Teiginys neteisingas. apsaugos komitetas   aplinkos teršimą įstatymas nebuvo                                                  Projektas

derintas su Savivaldybių asociacija         buvo derintas.                                          (Pastabos

pridedamos - l lapas)

 

2. Siūloma pakeisti Gamtos                         Nepriimta. (Gamtos išteklių naudojimo leidimų                                                                išteklių naudojimo išdavimo tvarką, paliekant kuo                                                                leidimų išdavimo         

mažiau sprendimų laisvės šiuo                tvarka yra        

klausimu inspektoriams                           reglamentuojama                                     AAM patvirtintose                                                                                       Gamtos išteklių                                      naudojimo leidimų

išdavimo ir gamtos                                  išteklių naudojimo

limitų bei išleidžiamų

į aplinką teršalų                                       normatyvų nustatymo

taisyklėse ir šio klausimo                         sprendimas nesusijęs su                                                                    svarstomu įstatymu.

 

3.Laikytis principo "teršėjas                    Nepriimta. Mokesčių

moka" ir tuo remiantis                             mokėjimas yra susietas su

apmokestinti visus teršėjus.                     leidimuose nustatytais

normatyvais, todėl                                   mokesčius moka tik tie                                                                     teršėjai, kuriems

privalomas turėti Gamtos

išteklių naudojimo                                   leidimas.Visų teršėjų be                                                                   išimties apmokestinimas

yra komplikuotas dėl

kontrolės vykdymo ir

mokesčių administravimo.

Be to,    tai yra  daugiau                          susiję: su leidimų

išdavimo tvarka.

 

 

4.Netaikyti 20%  didesnio tarifo            Nepriimta. Tai yra                   tiems teršėjams, kurie naudojasi                    priemonė, skatinanti                                LLT leidimais.            teršėjus per kuo                                                                                                                        trumpesnį laikotarpį                sumažinti

teršalų emisiją į aplinką                       iki DLTnormatyvų                                                                                               lygio. Tokiai

nuostatai pritarė                  įstatymo rengimo grupė,

sudaryta iš

įvairių institucijų                                 atstovų.

(5 str. 3 punktas)

 

5. Mokestis už aplinkos teršimą              Nepriimta. Toks                      turi buti mokamas pagal visiems                       sprendimas yra

teršėjams vieningai patvirtintus               nerealus. Emisijų                     standartus nebesiejant šio                     standartai

mokesčio su leidimais.                            negali būti visiems                              taršos                                             objektams                                                                       nustatyti vienodi,                                                                 kadangi tai yra labai                                                       susiję su konkrečia                                                               vieta, kurioje                                           yra tas                         objektas, jos    kokybe.

Be te, LS

reikalavimai nurodo,               kad emisijų limitai turi                                                                                                       būti nustatyti  skirtingi,                                                       atsižvelgiant į

geriausių teehnologijų

parametrus.

 

6. Siūloma atsiskaityti tik už                   Priimta.

faktišką teršalų kiekį, panaikinant           (6 str.4 punktas)

ketvirčių avansinius mokėjimus už

per ketvirtį planuojamas teršalų

emisijas į aplinką.

 

7. Apmokestinti mokesčių už                  Nepriimta. Šiuo                      aplinkos teršimą visus mobilius                      įstatymu

taršos šaltinius.                                        numatyti mokestį                                                                 individualaus

transporto savininkams                       bei kontroliuoti jų                                                                                                 mokesčių

apskaičiavimą bei                                mokėjimą yra

labai komplikuota. Be                         to, toks sprendimas                                                                                                      būtų socialiniu

požiūriu sunkiai                                                                   įgyvendinamas.

Šiuo metu rengiamasi                         kitam                                             žingsniui, t.y.                                                                  nustatyti difereneijuotus                                                      mokesčius kurui,

kurie skatintų pasirinkti                      mažiau taršų kurą.

 

8. Siūloma iš šio įstatymo 6                    Priimta

straipsnio išimti 5 punktą dėl

mokesčių sumokėjimo terminų.

Šiuos terminus nurodyti Aplinkos

apsaugos ir Finansų ministerijų

nustatytoje tvarkoje..

 

Viceministras                                                                                               D.Lygis