PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. SPALIO 17 D. ĮSAKYMO Nr. 1-285 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ TIKRINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO
2013 m. lapkričio 4 d. Nr. 1-269
Vilnius
1. P a k e i č i u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. spalio 17 d. įsakymą Nr. 1-285 „Dėl Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programos patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2011, Nr. 127-6023):
1.2. Išdėstau 4.1 punktą taip:
„4.1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybai organizuoti ir koordinuoti Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų, kuriuose esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše, patvirtintame nurodytuoju nutarimu, nustatytam I ir II lygio kvalifikaciniam kiekiui ar jį viršija, tikrinimus“.
2. Nurodytuoju įsakymu patvirtintą Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programą išdėstau nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
2011 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 1-285
(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo
departamento prie Vidaus reikalų ministerijos
direktoriaus 2013 m. lapkričio 4 d.
įsakymo Nr. 1-269
redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ TIKRINIMO PROGRAMA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programa (toliau – Programa) nustato Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas), valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų ir savivaldybės, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas, administracijos (toliau – tikrintojai) planuojamų tikrinti pavojingųjų objektų sąrašų sudarymo kriterijus, atliekamų tikrinimų pavojinguosiuose objektuose tvarką ir trukmę, neplaninių tikrinimų atlikimo pagrindus ir tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijus.
2. Tikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu [8.1] (toliau – Viešojo administravimo įstatymas), Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatais (toliau – Pramoninių avarijų prevencijos nuostatai) ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašu ir priskyrimo kriterijų aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159; 2010, Nr. 59-2894) [8.2] (toliau – Pavojingųjų medžiagų sąrašas ir priskyrimo kriterijų aprašas), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais pavojingųjų objektų veiklą, ir šia Programa.
3. Programos tikslas – sukurti Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo sistemą, leidžiančią sistemingai analizuoti, ar veiklos vykdytojo įgyvendintos techninės, organizacinės ir administracinės priemonės atitinka Pramoninių avarijų prevencijos nuostatų 54.1–54.8 punktų reikalavimus.
4. Programa taikoma visoje šalies teritorijoje tiems pavojingiesiems objektams, kuriuose esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojingųjų medžiagų sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše nustatytiesiems I ar II lygio kvalifikaciniams kiekiams ar juos viršija, kur reikia taikant Pavojingųjų medžiagų sąrašo ir priskyrimo kriterijų aprašo 30 punkte nurodytą taisyklę (toliau – atitinkamai I ir II lygio pavojingieji objektai).
6. Tikrintojų darbą pagal 12 punkte nurodytą pavojingųjų objektų tikrinimo grafiką ir šios Programos įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas.
7. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme [8.3], Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme [8.4], Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatyme [8.5], Pramoninių avarijų prevencijos nuostatuose ir Pavojingųjų medžiagų sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše vartojamas sąvokas.
II. NUORODOS
8. Programoje pateikiamos nuorodos į šiuos teisės aktus:
8.1. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymą (Žin., 1999, Nr. 60-945; 2006, Nr. 77-2975);
8.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimą Nr. 966 „Dėl Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir priskyrimo kriterijų aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159; 2010, Nr. 59-2894);
8.5. Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatymą (Žin., 1996, Nr. 46-1116; 2000, Nr. 89-2742).
III. PLANUOJAMŲ TIKRINTI PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ SĄRAŠAI IR JŲ TIKRINIMŲ GRAFIKAI
9. Planuojamų tikrinti pavojingųjų objektų sąrašų sudarymo kriterijai yra objekte esamos pavojingosios medžiagos ir jų kiekiai.
10. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas sudaro I ir II lygio pavojingųjų objektų sąrašus.
11. Sąrašai sudaromi remiantis Pavojingojo objekto anketoje, patvirtintoje Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. birželio 24 d. įsakymu Nr. 1-182 (Žin., 2007, Nr. 65-2542; 2010, Nr. 115-5909), pateikta informacija, kitais veiklos vykdytojo pateiktais dokumentais (pavojingųjų medžiagų saugos duomenų lapais, techniniais įrenginių pasais ir kt.), leidžiančiais aiškiai identifikuoti pavojingajame objekte esančias pavojingąsias medžiagas, pagrindines tų medžiagų savybes, kiekius ir jų fizinį būvį.
12. Planinių tikrinimų grafikas sudaromas vienerių metų laikotarpiui, atsižvelgiant į 13 punkte nurodytus tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijus ir jų tikrinimo periodiškumą:
13. Tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijai:
13.2. pavojingasis objektas yra naujas ar vėliau pateko į Pramoninių avarijų prevencijos nuostatų taikymo sritį;
13.3. po paskutinio tikrinimo įvykusios pramoninės avarijos, susidariusios ekstremaliosios situacijos ar įvykiai pavojingajame objekte;
14. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas rengia I ir II lygio pavojingųjų objektų tikrinimų grafiką atsižvelgdamas į 12 punkte išdėstytas nuostatas.
15. Tikrinimų grafikas suderintas su valstybės priežiūros ir kontrolės institucijomis ar jų teritoriniais skyriais, savivaldybės, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas, administracija, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus tvirtinamas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Tikrinimų grafikas gali būti keičiamas Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktoriaus motyvuotu sprendimu (įsakymu), suderinus pakeitimus su pirmiau minėtomis institucijomis.
16. Tikrintojai, remdamiesi rizikos vertinimu, t. y. pagal kompetenciją vertindami, kaip pavojingasis objektas laikėsi teisės aktų reikalavimų anksčiau, kokio pobūdžio pavojingojo objekto ūkinės veiklos rizikingumas, pavojingumas, kokia žalos ar pavojaus asmenims, visuomenei, aplinkai atsiradimo tikimybė ir kt., gali priimti sprendimą praleisti pavojingojo objekto, kuriame esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta II lygiui ar jį viršija, tikrinimą einamaisiais metais. Apie tokį sprendimą jie informuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą raštu derindami atitinkamų metų Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų, kuriuose pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių I ir II lygiui ar jį viršija, tikrinimo grafiką. Tikrintojai gali praleisti ne daugiau kaip vieną to paties pavojingojo objekto planinį tikrinimą iš eilės.
17. Patvirtintas tikrinimų grafikas ir (ar) jo pakeitimas skelbiamas Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po jo patvirtinimo ar pakeitimo. Pavojingųjų objektų tikrinimo grafikas ir (ar) jo pakeitimas skelbiamas ir „Valstybės žiniose“.
IV. PLANINIŲ TIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA
19. Pavojingųjų objektų planinius tikrinimus atlieka Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir tikrintojai pagal patvirtintą tikrinimo grafiką.
20. Planinis tikrinimas gali būti atliekamas ir ankstesnio tikrinimo metu nustatytu terminu, per kurį pavojingojo objekto vadovybė privalėjo jam pasirengti.
21. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir tikrintojai pagal kompetenciją tikrina, ar veiklos vykdytojo įgyvendintos techninės, organizacinės ir administracinės priemonės atitinka Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų 54.1–54.8 punktų reikalavimus, taip pat ar ankstesnio tikrinimo metu nustatyti trūkumai yra pašalinti ar šalinami. Pavojingajame objekte dėl jo dydžio, veiklos tipo ir sudėtingumo saugos valdymo sistemos įgyvendinimas gali būti tikrinamas tik viename ar keliuose pavojingojo objekto įrenginiuose. Apie tai veiklos vykdytojas informuojamas Programos 23 punkte nustatytu būdu.
22. Pirminis planinis naujo pavojingojo objekto tikrinimas atliekamas pirmaisiais metais po jo veiklos pradžios, po to tikrinama atsižvelgiant į jo pavojingumo lygį ir tikrinimo periodiškumą.
23. Likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas raštu arba elektroniniu būdu informuoja veiklos vykdytoją apie numatomą atlikti planinį tikrinimą, nurodydamas atliekamo tikrinimo pagrindą, terminą, dalyką, tikrintojus ir pateikdamas preliminarų dokumentų, kuriuos veiklos vykdytojas turi pateikti tikrintojams, sąrašą.
24. Tikrinimą atliekantys Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai privalo turėti įgalioto asmens pasirašytą pavedimą atlikti pavojingojo objekto tikrinimą, kuris turi būti registruotas teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Siekiant pasirengti pavojingojo objekto tikrinimui, analizuojami Valstybinės reikšmės ir pavojingųjų objektų registrui (toliau vadinama – Registras) pateiktoje pavojingojo objekto anketoje, saugos ataskaitoje, vidaus avariniame plane esantys duomenys, susirašinėjimo ir kiti su tikrinimu susiję dokumentai, ankstesnių pavojingojo objekto tikrinimų ataskaitos.
27. Tikrinimo metu:
27.1. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir tikrintojai prisistato veiklos vykdytojui ar jo įgaliotam asmeniui ir pateikia, jei tai numato atitinkamos valstybės priežiūros ir kontrolės institucijos veiklą reglamentuojantys teisės aktai, identifikuojančius ir įgaliojančius atlikti tikrinimą dokumentus (tarnybinį pažymėjimą, skiriamąjį ženklą, pavedimą atlikti tikrinimą ir kt.). Susitikimo metu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovas supažindina veiklos vykdytoją ar jo įgaliotą atstovą su tikrinimo tikslu, planu ir būdais, aptaria jo eigą;
28. Pavojingasis objektas tikrinamas pagal tikrinimo ataskaitoje (2 priedas) pateiktą pavojingojo objekto tikrinimo klausimyną, kuris sudarytas laikantis Viešojo administravimo įstatymo 362 straipsnio 1 dalyje nurodyto minimalios ir proporcingos priežiūros naštos principo, siekiant išsiaiškinti, kaip pavojingajame objekte laikomasi jam privalomų reikalavimų ir kokiu lygmeniu įgyvendinta saugos valdymo sistema, atsižvelgiant į pavojingojo objekto dydį, veiklos tipą ir sudėtingumą, išsidėstymą ir (ar) avarijų pavojaus identifikavimo ir jų rizikos vertinimo analizės rezultatus.
29. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai ir tikrintojai duomenų ir informacijos patikimumą tikrina šiais būdais:
29.1. remdamiesi pokalbiais su pavojingojo objekto vadovybe ir darbuotojais, gyventojais ir įmonių darbuotojais, patenkančiais į galimo pavojaus zoną;
29.2. prašydami pavojingojo objekto personalo praktiškai pademonstruoti jiems pavestus atlikti veiksmus galimos pramoninės avarijos atveju;
29.3. remdamiesi pavojingojo objekto atstovų pateiktais dokumentais, kurie padeda suprasti saugos valdymo sistemos veikimo mechanizmą ir tokios sistemos atitiktį teisės aktų reikalavimams, jos tapatumą ir visapusiškumą;
29.4. stebėdami objekto fizines sąlygas ir darbo organizavimą, tirdami jų atitiktį teisės aktų reikalavimams;
30. Tikrintojai, atlikę tikrinimą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų pateikia raštu ir (ar) elektroniniu paštu Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui pagal kompetenciją parengtą ir pasirašytą tikrinimo ataskaitą pagal 2 priede pateiktą formą kartu su veiklos vykdytojui skirto individualaus administracinio akto, jei toks buvo priimtas, kopija.
31. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas tikrintojų tikrinimo ataskaitų pagrindu ne vėliau kaip per 2 mėnesius po pavojingojo objekto tikrinimo parengia bendrą pavojingojo objekto tikrinimo ataskaitą.
32. Bendra pavojingojo objekto tikrinimo ataskaita turi būti tiksli, aiški, suprantama, visi teiginiai turi būti argumentuoti, pagrįsti teisės aktais, faktine tikrinimo medžiaga ir kita informacija.
33. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovo (-ų) pasirašyta bendra pavojingojo objekto tikrinimo ataskaita registruojama teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie tikrintą pavojingąjį objektą įrašoma į pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos žurnalą (3 priedas), bendros tikrinimo ataskaitos pirmasis egzempliorius įteikiamas veiklos vykdytojui, antrasis – paliekamas Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente. Jeigu veiklos vykdytojas atsisako priimti bendrą tikrinimo ataskaitą arba nėra galimybės ataskaitos įteikti jam asmeniškai, tai pažymima bendroje tikrinimo ataskaitoje, kuri užregistruojama veiklos vykdytojo sekretoriate arba išsiunčiama registruotu paštu.
34. Bendros tikrinimo ataskaitos kopijos raštu ir (ar) elektroniniu paštu pateikiamos visiems tikrintojams.
35. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su bendroje tikrinimo ataskaitoje ar jos prieduose nurodyta informacija, per 10 darbo dienų nuo bendros tikrinimo ataskaitos gavimo dienos jis turi teisę dėl bendros tikrinimo ataskaitos tikslinimo kreiptis į Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su tikrinimo ataskaitos priede pateiktu tikrinančios institucijos individualiu administraciniu aktu, jis gali minėtą aktą apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.
V. NEPLANINIŲ TIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA
37. Neplaninis tikrinimas gali būti atliekamas:
37.1. įvykus pramoninei avarijai, susidarius ekstremaliajai situacijai ar ekstremaliajam įvykiui pavojingajame objekte;
38. Neplaniniam tikrinimui atlikti Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius priima motyvuotą sprendimą (įsakymą) dėl tokio tikrinimo organizavimo, tikrinamo dalyko (apimties) termino ir neplaninio tikrinimo ataskaitos pateikimo termino.
39. Atsižvelgiant į pavojingojo objekto neplaninio tikrinimo pagrindą, tikslus ir (ar) kitas aplinkybes, susijusias su tikrinimu, gali būti sudaryta tikrinimo komisija (toliau – Komisija) neplaniniam tikrinimui atlikti. Komisiją sudaro Komisijos pirmininkas ir nariai.
40. Dėl valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų, savivaldybės, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas, administracijos atstovų įtraukimo į Komisijos sudėtį Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento direktorius sprendžia kiekvienu atveju kreipdamasis į atitinkamos institucijos vadovą dėl tos institucijos atstovo skyrimo.
41. Pradedant pavojingojo objekto neplaninį tikrinimą, įsakymo dėl pavojingojo objekto neplaninio tikrinimo kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, pateikiama veiklos vykdytojui.
42. Baigus tikrinimą per įsakyme nustatytą terminą surašoma neplaninio tikrinimo ataskaita (4 priedas). Neplaninio tikrinimo ataskaitą pasirašo tikrinimą atlikusios Komisijos pirmininkas, o jei Komisija nesudaroma – jį atlikę Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovai. Neplaninio tikrinimo ataskaita registruojama teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie tikrintą pavojingąjį objektą įrašoma į Pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos žurnalą, neplaninio tikrinimo ataskaitos pirmasis egzempliorius įteikiamas veiklos vykdytojui, antrasis – paliekamas Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente, o jei sudaroma Komisija – neplaninio tikrinimo ataskaitos kopijos išsiunčiamos Komisijos nariams. Jeigu veiklos vykdytojas atsisako priimti neplaninio tikrinimo ataskaitą arba nėra galimybės jos įteikti jam asmeniškai, tai pažymima neplaninio tikrinimo ataskaitoje, kuri užregistruojama veiklos vykdytojo sekretoriate arba išsiunčiama registruotu paštu.
43. Komisijos narys, jei sudaroma Komisija, nesutikdamas su neplaninio tikrinimo ataskaitoje išdėstytu teiginiu (teiginiais), turi teisę per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos raštu išdėstyti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie neplaninio tikrinimo ataskaitos.
44. Veiklos vykdytojas, nesutinkantis su neplaninio tikrinimo ataskaitoje nurodyta informacija arba siekdamas pagrįsti kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos tikrinimo rezultatams, gali neplaninio tikrinimo ataskaitoje arba raštu, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo neplaninio tikrinimo ataskaitos gavimo dienos, pateikti pastabas ar paaiškinimus dėl joje nurodytų duomenų. Veiklos vykdytojo raštu pateiktos pastabos ar paaiškinimai pridedami prie neplaninio tikrinimo ataskaitos. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su jos priede pateiktu tikrinančios institucijos individualiu administraciniu aktu, jis gali jį apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.
VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
45. Tikrintojai, tikrinę pavojingąjį objektą jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pateikia Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui informaciją apie tikrinimo metu nustatytus pažeidimus, dėl kurių kyla pavojus žmonėms ir (ar) gali įvykti pramoninė avarija.
46. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas interneto svetainėje www.vpgt.lt skelbia šią informaciją:
47. Veiklos vykdytojas Viešojo administravimo įstatymo ar kitų įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti tikrintojų veiksmus ir sprendimus atitinkamoms valstybės priežiūros ir kontrolės institucijoms. Sprendimo atlikti neplaninį tikrinimą apskundimas nesustabdo tikrinimo atlikimo.
48. Planinių ir neplaninių tikrinimų ataskaitos registruojamos teisės aktų nustatyta tvarka. Informacija apie tikrintą objektą įrašoma į pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos žurnalą.
Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų
tikrinimo programos
1 priedas
(Planinių tikrinimų grafiko formos pavyzdys)
PATVIRTINTA
Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
2013 m. lapkričio 4 d.
įsakymu Nr. 1-269
LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ, KURIUOSE PAVOJINGŲJŲ MEDŽIAGŲ KIEKIAI PRILYGSTA NUSTATYTŲJŲ KVALIFIKACINIŲ KIEKIŲ I ir II LYGIUI AR JĮ VIRŠIJA, TIKRINIMO ________ METAIS GRAFIKAS
Eil. Nr. |
Veiklos vykdytojas ir adresas |
Pavojingojo objekto pavadinimas, adresas ir lygis |
______ metų tikrinimo terminai* |
|||||||||||
sausis |
vasaris |
kovas |
balandis |
gegužė |
birželis |
liepa |
rugpjūtis |
rugsėjis |
spalis |
lapkritis |
gruodis |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Numatoma tikrinimų trukmė darbo dienomis.
Lietuvos Respublikos pavojingųjų
objektų tikrinimo programos
2 priedas
(Pavojingojo objekto tikrinimo ataskaitos formos pavyzdys)
__________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
__________________________________________________________________________
(pavojingojo objekto pavadinimas, pavojingojo objekto lygis)
TIKRINIMO ATASKAITA
________________ Nr. _________________
(data)
_____________________________________
(sudarymo vieta)
TIKRINIMO DATA(1) |
|
||||||||
TIKRINIMO PAGRINDAS(1) |
|
||||||||
TIKRINIMO TIPAS(1) |
|
||||||||
TIKRINIMO MASTAS(1) |
|
||||||||
TIKRINIMO BŪDAS(1) |
|
||||||||
TIKRINANT DALYVAVO: (1) |
|
||||||||
PAVOJINGOJO OBJEKTO ATSTOVAI(1) |
|
||||||||
ATASKAITA PARENGTA REMIANTIS ŠIAIS DOKUMENTAIS: (1) |
|
||||||||
DUOMENYS APIE PAVOJINGĄJĮ OBJEKTĄ(1) |
|
||||||||
Veiklos vykdytojo adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas, pavardė, pareigos) |
|
||||||||
Pavojingojo objekto adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas, pavardė, pareigos) |
|
||||||||
Pavojingojo objekto identifikavimo kodas |
|
||||||||
Pavojingajame objekte vykdomos veiklos trumpas aprašymas |
|
||||||||
Projektiniai pavojingųjų medžiagų kiekiai (t) |
|
||||||||
Tikrinimo metu turimi pavojingųjų medžiagų kiekiai (t) |
|
||||||||
Bendras darbuotojų skaičius |
|
||||||||
Pamainų skaičius |
|
||||||||
Didžiausias darbuotojų skaičius pamainoje |
|
||||||||
Rangovai, su kuriais sudarytos sutartys (įmonės pavadinimas, darbuotojų skaičius) |
|
||||||||
Pavojingojo objekto modernizavimo, modifikavimo darbai, atlikti tarp tikrinimų (datos, vieta) |
|
||||||||
Su sauga susiję pokyčiai organizacinėje struktūroje (laikotarpiu tarp tikrinimų) |
|
||||||||
Nustatyti galimų didelių avarijų (ceche, bare, įrenginyje) pavojai |
|
||||||||
Pavojingajam objektui taikomas normatyvinis (teisės aktais nustatytas) sanitarinės apsaugos zonos dydis (m) |
|
||||||||
Pavojingajam objektui įteisinta (teritorijų planavimo dokumentu) apsaugos zona |
|
||||||||
Įgyvendintos kokybės ir aplinkos vadybos, darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos ir kitos sistemos |
|
||||||||
INFORMACIJA APIE ANKSTESNIO TIKRINIMO METU NURODYTŲ PRIEMONIŲ ĮVYKDYMĄ(2) |
|
||||||||
Dokumentas, kuriame buvo nurodyta neatitiktis |
|
||||||||
Žyma apie ankstesnio tikrinimo metu nurodytų neatitikčių įvykdymą |
|
||||||||
INFORMACIJA APIE TIKRINIMO APIMTIS(2) |
|
||||||||
Tikrinimo metu nagrinėti, vertinti dokumentai |
|
||||||||
|
|
||||||||
Tikrinimo metu vizualiai apžiūrėti statiniai, įrenginiai (nurodyti unikalieji Nr.)(3) |
|
||||||||
|
|
||||||||
PAVOJINGOJO OBJEKTO TIKRINIMO KLAUSIMYNAS(4) |
|
||||||||
I. BENDRIEJI KLAUSIMAI |
|
||||||||
1. Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų reikalavimų įgyvendinimas (tikrina PAGD) |
|
||||||||
£ |
1.1. Ar pateiktas pranešimas apie pavojingąjį objektą savivaldybei, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas? |
||||||||
£ |
1.2. Ar pateikta pavojingojo objekto anketa APGV ? |
||||||||
£ |
1.3. Ar pateiktoje pavojingojo objekto anketoje duomenys yra teisingi? |
||||||||
£ |
1.4.(II) Ar dėl saugos ataskaitos PAGD yra pateikęs teigiamą išvadą? |
||||||||
£ |
1.5.(II) Ar veiklos vykdytojas atnaujino saugos ataskaitą teisės aktų nustatyta tvarka? |
||||||||
£ |
1.6.(II) Ar veiklos vykdytojas užtikrina, kad visuomenė gali susipažinti su saugos ataskaita ir pavojingųjų medžiagų sąrašu? |
||||||||
£ |
1.7.(I) Ar parengtas pavojingojo objekto avarijų prevencijos planas ir (ar) jo turinys atitinka Pramoninių avarijų prevencijos nuostatų reikalavimus? |
||||||||
£ |
1.8.(II) Ar veiklos vykdytojas pateikė gyventojams ir įstaigoms, patenkantiems į galimo pavojaus zoną, informaciją apie pavojingojo objekto veiklą, galimas avarijas, taikytinas apsaugos priemones ir (ar): |
||||||||
£ |
1.8.1. informacija yra prieinama visuomenei? |
||||||||
£ |
1.8.2. informacija atitinka Pramoninių avarijų prevencijos nuostatų 4 priedo reikalavimus? |
||||||||
£ |
1.8.3. informacija atnaujinta teisės aktų nustatyta tvarka? |
||||||||
£ |
1.9.(II) Ar nustačius grandininės reakcijos tikimybę veiklos vykdytojas keičiasi informacija su kitais veiklos vykdytojais? |
||||||||
£ |
1.10.(II)Ar pateikta informacija pavojingojo objekto išoriniam avariniam planui parengti? |
||||||||
2. Gaisrinė sauga (tikrina APGV) |
|
||||||||
£ |
2.1. Ar pavojingajame objekte yra parengti žmonių evakuacijos planai? |
||||||||
£ |
2.2. Ar privažiavimo keliai ir priėjimai prie statinių, gaisrinių kopėčių, gaisrinio inventoriaus, gaisrinių hidrantų ir vandens telkinių yra laisvi, tvarkingi? |
||||||||
£ |
2.3. Ar evakuacijos keliai ir išėjimai laisvi ir parengti žmonėms evakuoti bet kuriuo paros metu? |
||||||||
£ |
2.4. Ar koridoriuose, laiptinėse ir ant durų evakuaciniuose išėjimuose yra evakuacijos kryptį nurodantys ženklai, ar jie įrengti pagal nustatytus reikalavimus? |
||||||||
£ |
2.5. Ar teritorijoje, patalpose yra pakankamai pirminių gaisro gesinimo priemonių? |
||||||||
£ |
2.6. Ar gesintuvai techniškai tvarkingi, laiku pripildomi, jų tipas ir išdėstymo vietos atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus? |
||||||||
£ |
2.7. Ar statiniuose ir patalpose tvarkinga elektros instaliacija, ar naudojami tik techniškai tvarkingi elektros prietaisai, ar jie tinkamai eksploatuojami? |
||||||||
£ |
2.8. Ar technologiniai įrenginiai techniškai tvarkingi ir eksploatuojami pagal teisės aktų nustatytus reikalavimus? |
||||||||
£ |
2.9. Ar pavojingosios medžiagos sandėliuojamos nepažeidžiant teisės aktuose nustatytų gaisrinės saugos reikalavimų? |
||||||||
£ |
2.10. Ar gaisriniai hidrantai, vidaus gaisrinis vandentiekis techniškai tvarkingi, ar jie tikrinami teisės aktų nustatyta tvarka? |
||||||||
£ |
2.11. Ar aktyviosios gaisrinės saugos priemonės techniškai tvarkingos ir veikiančios ir ar atliekama jų periodinė techninė priežiūra? |
||||||||
3. Darbuotojų sauga ir sveikatos priežiūra (tikrina VDI ir pagal kompetenciją SAM ESSC arba VSC) |
|
||||||||
£ |
3.1. Ar pavojingasis objektas atitinka darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančiuose teisės aktuose nurodytus reikalavimus dėl: |
||||||||
£ |
3.1.1. darbo vietų įrengimo: |
||||||||
£ |
3.1.1.1. darbo vietos gamybinėse (darbo) patalpose? |
||||||||
£ |
3.1.1.2. darbo vietos įmonės teritorijoje (lauke)? |
||||||||
£ |
3.1.1.3. pavojingos zonos gamybinėse (darbo) patalpose? |
||||||||
£ |
3.1.1.4. pavojingos zonos įmonės teritorijoje (lauke)? |
||||||||
£ |
3.1.1.5. vietos, kuriose nustatyta sprogimo rizika? |
||||||||
£ |
3.1.2. naudojamų darbo priemonių: |
||||||||
£ |
3.1.2.1. potencialiai pavojingų įrenginių? |
||||||||
£ |
3.1.2.2. kitų darbo priemonių? |
||||||||
£ |
3.1.3. kolektyvinių apsaugos priemonių: |
||||||||
£ |
3.1.3.1. vėdinimo sistemos? |
||||||||
£ |
3.1.3.2. apsaugos nuo sprogimo priemonių? |
||||||||
£ |
3.1.3.3. kitų kolektyvinės apsaugos priemonių? |
||||||||
£ |
3.1.4. asmeninės apsaugos priemonių? |
||||||||
£ |
3.1.5. saugos ir sveikatos apsaugos ženklų? |
||||||||
£ |
3.1.6. statinių techninės priežiūros? |
||||||||
£ |
3.2. Ar veiklos vykdytojas atliko darbo vietų profesinės rizikos vertinimą? |
||||||||
£ |
3.3. Ar visi darbuotojai dirba priimtinos rizikos sąlygomis? (jeigu ne visi, nurodyti darbuotojų, dirbančių nepriimtinos rizikos sąlygomis, skaičių) |
||||||||
£ |
3.4. Ar darbuotojams, dirbantiems galimos profesinės rizikos sąlygomis, organizuojami profilaktiniai ir periodiniai sveikatos tikrinimai? |
||||||||
£ |
3.5. Ar saugiai naudojamos, saugomos cheminės medžiagos (degiosios, lengvai užsiliepsnojančios, sprogiosios, toksiškos ir kt.)? |
||||||||
£ |
3.6. Ar yra nustatyta informacijos apie atliktą pavojingų įrenginių pakeitimą, modifikavimą perdavimo tvarka potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registrui (VDI)? |
||||||||
£ |
3.7. Ar veiklos vykdytojas papildo potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registro duomenų bazę duomenimis apie atliktus įrenginių techninės būklės tikrinimus įrenginių priežiūros norminių dokumentų nustatyta tvarka? |
||||||||
£ |
3.8. Ar pavojingame objekte yra pirmosios pagalbos rinkiniai, ar jų skaičius ir sukomplektavimas atitinka reikalavimus? |
||||||||
£ |
3.9. Ar vietos, kuriose yra pirmosios pagalbos rinkiniai, pažymėtos krypties rodyklėmis ir pirmosios pagalbos sutartiniais ženklais? |
||||||||
£ |
3.10. Ar pasirengta teikti pirmąją medicinos pagalbą? |
||||||||
4. Aplinkosauga (tikrina AAA arba RAAD) |
|
||||||||
£ |
4.1. Ar veiklos vykdytojas turi taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK) leidimą ir vykdo jame nustatytus reikalavimus? |
||||||||
£ |
4.2. Ar veiklos vykdytojas turi atliekų tvarkymo veiklos nutraukimo planą ir vykdo jame nustatytas sąlygas? |
||||||||
£ |
4.3. Ar pavojingasis objektas turi banko garantiją arba draudimo liudijimą (polisą) atliekų tvarkymo veiklos nutraukimo planuose numatytoms priemonėms įgyvendinti? |
||||||||
5. Energetiniai įrenginiai (tikrina VEI) |
|
||||||||
£ |
5.1. Ar pavojingasis objektas, eksploatuodamas energetinius įrenginius, laikosi šią veiklą reglamentuojančių teisės aktų šiose srityse: |
||||||||
£ |
5.1.1. elektros? |
||||||||
£ |
5.1.2. šilumos? |
||||||||
£ |
5.1.3. dujų? |
||||||||
£ |
5.1.4. naftos ir jos produktų? |
||||||||
£ |
5.2. Ar veiklos vykdytojas, eksploatuojantis energetikos įrenginius, turi VEI išduotą atestatą šiai veiklai ir ar atitinka VEI atestate nurodytas veiklos sąlygas? |
||||||||
£ |
5.3. Ar pavojingajame objekte vienas iš įmonės vadovų gali organizuoti energetikos įrenginių eksploatavimo darbus pagal išduotą VEI atestatą? |
||||||||
6. Statinių priežiūra (tikrina SA) |
|
||||||||
£ |
6.1. Ar apžiūrėto statinio (-ių) konstrukcijų ir inžinerinių sistemų būklė tinkama? |
||||||||
£ |
6.2. Ar statinio (-ių) techninis prižiūrėtojas pateikė teisės aktais nustatytus dokumentus? |
||||||||
£ |
6.3. Ar statinio (-ių) techninės priežiūros žurnalas tvarkomas tinkamai? |
||||||||
£ |
6.4. Ar tinkamai atliekamos statinio (-ių) periodinės ir specializuotos apžiūros ir ar tinkamai organizuojamas jų išvadų vykdymas? |
||||||||
7. Geležinkelių transportas (tikrina VGI) |
|
||||||||
£ |
7. Ar geležinkelių infrastruktūros valdytojas (naudotojas) laikosi teisės aktų, reglamentuojančių geležinkelių transporto eismo saugą, reikalavimų? |
||||||||
II. DETALIEJI KLAUSIMAI (DIDELIŲ AVARIJŲ PREVENCIJOS POLITIKA IR SAUGOS VALDYMO SISTEMA) |
|
||||||||
8. Organizacinė struktūra, atsakomybė, mokymai ir kvalifikacija (tikrina PAGD ir pagal kompetenciją VDI, VEI, APGV, SA, SAM ESSC arba VSC) |
|
||||||||
£ |
8.1.* Ar turi veiklos vykdytojas patvirtintą valdymo struktūros schemą? |
||||||||
£ |
8.2. * Ar yra paskirtas už didelių avarijų prevencijos politiką ir saugos valdymo sistemos įgyvendinimą ir jos tobulinimą atsakingas asmuo? |
||||||||
£ |
8.3. * Ar didelių avarijų prevencijos politika ir jos įgyvendinimas yra nuolatinis veiklos vykdytojo susirinkimų dienotvarkės klausimas? |
||||||||
£ |
8.4. Ar numatytos funkcijos, įgaliojimai ir atsiskaitomybė darbuotojų, atsakingų už pavojingojo objekto saugos organizavimą, ar jie teisės aktų nustatyta tvarka yra išklausę kursus ir turi atitinkamus atestatus ar pažymėjimus šiose srityse: |
||||||||
£ |
8.4.1. darbuotojų saugos ir sveikatos? |
||||||||
£ |
8.4.2. potencialiai pavojingų įrenginių? |
||||||||
£ |
8.4.3. gaisrinės saugos? |
||||||||
£ |
8.4.4. civilinės saugos? |
||||||||
£ |
8.4.5. elektros įrenginių saugaus eksploatavimo? |
||||||||
£ |
8.4.6. šilumos įrenginių saugaus eksploatavimo? |
||||||||
£ |
8.4.7. dujų įrenginių saugaus eksploatavimo? |
||||||||
£ |
8.4.8. naftos ir jos produktų įrenginių saugaus eksploatavimo? |
||||||||
£ |
8.4.9. aplinkos apsaugos? |
||||||||
£ |
8.5.* Ar yra paskirtas už pirmosios pagalbos rinkinio (-ių) priežiūrą ir papildymą atsakingas asmuo? |
||||||||
£ |
8.6. Ar pareiginiuose nuostatuose numatyta asmeninė atsakomybė už energetinių įrenginių eksploatavimo instrukcijų (reglamentų) vykdymą? |
||||||||
£ |
8.7. Ar darbuotojai mokomi ir instruktuojami teisės aktų nustatyta tvarka šiais klausimais: |
||||||||
£ |
8.7.1. darbuotojų saugos ir sveikatos? |
||||||||
£ |
8.7.2. gaisrinės saugos? |
||||||||
£ |
8.7.3. darbuotojų, kurių veikla susijusi su pavojingomis cheminėmis medžiagomis? |
||||||||
£ |
8.7.4. darbuotojų, kurių veikla susijusi su pavojingų darbų atlikimu? |
||||||||
£ |
8.7.5. darbuotojų, kurių veikla susijusi su elektros įrenginių eksploatavimu? |
||||||||
£ |
8.7.6. darbuotojų, kurių veikla susijusi su šilumos įrenginių eksploatavimu? |
||||||||
£ |
8.7.7. darbuotojų, kurių veikla susijusi su dujų įrenginių eksploatavimu? |
||||||||
£ |
8.7.8. darbuotojų, kurių veikla susijusi su naftos ir jos produktų įrenginių eksploatavimu? |
||||||||
£ |
8.7.9. darbuotojų, kurių veikla susijusi su potencialiai pavojingų įrenginių eksploatavimu? |
||||||||
£ |
8.7.10. civilinės saugos? |
||||||||
£ |
8.7.11. privalomojo higienos įgūdžių ir privalomojo pirmosios pagalbos teikimo, darbuotojams, dirbantiems kenksmingų veiksnių aplinkoje ir pavojingus darbus |
||||||||
£ |
8.8. Ar numatyti mokymai įvyko (pateikti darbuotojų, kurie buvo mokomi, sąrašus, atestavimo pažymėjimus, protokolus)? |
||||||||
£ |
8.9. Ar mokymų dažnis atitinka dažnį, numatytą teisės aktuose? |
||||||||
£ |
8.10.* Ar gali veiklos vykdytojas parodyti mokymo medžiagą, naudotą jo organizuojamuose mokymo kursuose? |
||||||||
£ |
8.11. Ar paskirti darbuotojų saugos ir sveikatos specialistai arba įsteigta darbuotojų saugos ir sveikatos tarnyba? |
||||||||
£ |
8.12.* Ar užtikrinamas pavojingojo objekto darbuotojų dalyvavimas įgyvendinant darbuotojų saugos ir sveikatos priemones? |
||||||||
£ |
8.13. * Ar su sauga susijusi veikla analizuojama, vertinama? |
||||||||
£ |
8.14.* Ar užduotims pagal sritis (saugos klausimais) įgyvendinti turima atitinkamų išteklių (finansinių, materialinių, žmogiškųjų)? |
||||||||
£ |
8.15.* Ar esama prireikus aiškaus konsultacijų saugos klausimais šaltinio (specialūs konsultantai, saugos skyrius ir kt.)? |
||||||||
£ |
8.16. Ar veiklos vykdytojas pateikia informaciją kitų įmonių darbuotojams (rangovams), dirbantiems pavojingojo objekto teritorijoje, apie galimus pavojus pavojingajame objekte? |
||||||||
£ |
8.17. Ar darbuotojai, darbdavių susitarimu pasiųsti laikinam darbui į įmonę iš kitos įmonės, yra instruktuojami saugiai dirbti konkrečiose darbo vietose? |
||||||||
£ |
8.18.* Ar veiklos vykdytojas renka naujausią techninę informaciją apie saugą, ją analizuoja, vertina? |
||||||||
9. Galimų avarijų pavojaus identifikavimas, rizikos nustatymas ir įvertinimas (tikrina PAGD) |
|
||||||||
£ |
9.1. Ar yra nustatytos galimų avarijų pavojaus identifikavimo ir jų rizikos vertinimo procedūros (tvarka), jeigu taip, ar: |
||||||||
£ |
9.1.1. procedūrose (tvarkos apraše) nurodyti už pavojų nustatymą ir rizikos įvertinimą atsakingi asmenys? |
||||||||
£ |
9.1.2. identifikuoti saugos požiūriu svarbūs įrenginiai, jų dalys, saugos elementai? |
||||||||
£ |
9.1.3. išanalizuoti cheminiai procesai, tarpiniai produktai? |
||||||||
£ |
9.1.4. nurodyta, kada turi būti nustatomi pavojai, vertinamos rizikos (planuojant naujus įrenginius, modernizuojant, keičiant, paleidžiant, sustabdant juos ir t. t.)? |
||||||||
£ |
9.1.5. nurodyti naudojami metodai, būdai pavojams nustatyti ir rizikoms vertinti? |
||||||||
£ |
9.1.6. laikomasi galimų avarijų pavojaus identifikavimo ir jų rizikos vertinimo procedūrose (tvarkos apraše) nustatytų tvarkų? |
||||||||
£ |
9.2. Ar gali veiklos vykdytojas pateikti pavojų nustatymo ir rizikos vertinimo dokumentus? |
||||||||
£ |
9.3.* Ar gali įrenginį aptarnaujantis personalas (tikrintojo pasirinktame įrenginyje) nurodyti, kokios nustatytos to įrenginio saugaus eksploatavimo ribos? |
||||||||
£ |
9.4.* Ar gali įrenginį aptarnaujantis personalas (tikrintojo pasirinktame įrenginyje) nurodyti priežastis, dėl kurių gali kilti avarija įrenginyje? |
||||||||
£ |
9.5.* Ar gali įrenginį aptarnaujantis personalas (tikrintojo pasirinktame įrenginyje) nurodyti priemones, kurių buvo imtasi saugumui užtikrinti? |
||||||||
10. Veiklos procesų (įrenginių) kontrolė (pagal kompetenciją tikrina VEI ir VDI) |
|
||||||||
£ |
10.1. Ar yra numatyta energetikos įrenginių eksploatavimo instrukcijų (reglamentų) parengimo, derinimo, patvirtinimo ir atnaujinimo tvarka? |
||||||||
£ |
10.2. Ar yra parengtos ir patvirtintos (atnaujintos) energetikos įrenginių eksploatavimo instrukcijos (reglamentai)? |
||||||||
£ |
10.3. Ar yra nustatyta energetikos įrenginių techninės priežiūros tvarka? |
||||||||
£ |
10.4. Ar yra nurodyti energetikos įrenginių techninės priežiūros atlikimo būdai ir mastas? |
||||||||
£ |
10.5. Ar yra numatyta energetikos įrenginių atliktų tikrinimų, apžiūrų įforminimo tvarka? |
||||||||
£ |
10.6. Ar yra paskirti asmenys, kurie kontroliuoja, kad energetikos įrenginių techninė priežiūra būtų atliekama laiku? |
||||||||
£ |
10.7. Ar parengti energetikos įrenginių techninės priežiūros grafikai? |
||||||||
£ |
10.8. Ar energetikos įrenginių techninė priežiūra atliekama laikantis techninės priežiūros grafike numatytų terminų? |
||||||||
£ |
10.9. Ar techninės priežiūros metu nustatytos neatitiktys pašalintos nustatytais terminais? |
||||||||
£ |
10.10. Ar potencialiai pavojingų įrenginių nuolatinė priežiūra atliekama pagal įrenginių naudojimo ir priežiūros teisės norminių aktų ir įrenginių techninių dokumentų reikalavimus? |
||||||||
£ |
10.11. Ar potencialiai pavojingų įrenginių techninė būklė tikrinama pagal įrenginių naudojimo ir priežiūros teisės norminių aktų ir įrenginių techninių dokumentų reikalavimus? |
||||||||
£ |
10.12. Ar nustatyta tvarka, kaip bus atliekami darbai, kuriems atlikti reikia paskyrų-leidimų (pvz., darbai su labai degiomis medžiagomis, ugnimi), jeigu taip, ar: |
||||||||
£ |
10.12.1. nurodyta, kas išduoda paskyras-leidimus ir kas juos pasirašo? |
||||||||
£ |
10.12.2. nurodyti pagal paskyras-leidimus darbų vykdymo terminai? |
||||||||
£ |
10.12.3. paskyrose-leidimuose nustatyti saugos veiksmai ir priemonės (pvz., apsivilkti apsauginius drabužius)? |
||||||||
£ |
10.12.4. nurodyta, kaip atliekama paskyrose-leidimuose nustatytų veiksmų kontrolė? |
||||||||
£ |
10.13. Ar laikomasi teisės aktų reikalavimų atliekant darbus, kuriems reikia paskyrų-leidimų? |
||||||||
£ |
10.14. Ar nustatyta tvarka, kaip apsaugoti technologinius procesus nuo galimo pašalinio asmenų poveikio, jeigu taip, ar: |
||||||||
£ |
10.14.1. paskirti už tokios saugos užtikrinimą atsakingi asmenys? |
||||||||
£ |
10.14.2. numatytas kontrolės mechanizmas, kaip tos saugos priemonės veikia? |
||||||||
£ |
10.15. Ar yra nustatyta įrenginių remonto ir jų bandymo tvarka ir (ar): |
||||||||
£ |
10.15.1. rengiami numatomų atlikti remonto darbų aprašai? |
||||||||
£ |
10.15.2. nustatyta pranešimo apie įrenginių gedimą tvarka? |
||||||||
£ |
10.15.3. nurodyti asmenys, atsakingi už įrenginių remonto darbus ir darbų kontrolę? |
||||||||
£ |
10.15.4. parengti įrenginių remonto grafikai? |
||||||||
£ |
10.15.5. įrenginių remontas vyksta laikantis grafike numatytų terminų? |
||||||||
£ |
10.15.6. atlikus įrenginių remonto darbus pildomi teisės aktų ir veiklos vykdytojo nustatyta tvarka atitinkami dokumentai? |
||||||||
£ |
10.16. Ar tinkamai organizuojamas pavojingojo objekto transporto eismas, krovinių krovimas ir gabenimas pavojingojo objekto teritorijoje? |
||||||||
11. Pokyčių (pakeitimų, modernizavimo, modifikavimo) planavimas ir jų valdymas (tikrina PAGD ir pagal kompetenciją VDI ir VEI) |
|
||||||||
£ |
11.1.* Ar veiklos vykdytojas yra apibrėžęs, kas yra pakeitimai, modernizavimas, modifikavimas? |
||||||||
£ |
11.2.* Ar yra nustatytos procedūros (tvarka), kaip atliekami įrenginių pakeitimai, modernizavimas, modifikavimas ir (ar): |
||||||||
£ |
11.2.1. apibrėžta, kas gali inicijuoti, planuoti ir įdiegti įrenginių pakeitimus, modernizavimą, modifikavimą? |
||||||||
£ |
11.2.2. numatyta, kas atsakingas, kad pakeičiamas, modernizuojamas, modifikuojamas įrenginys atitiktų techninius reikalavimus? |
||||||||
£ |
11.3. Jei laikotarpiu tarp tikrinimų įrenginiai buvo pakeisti, modernizuojami, modifikuojami, ar: |
||||||||
£ |
11.3.1. yra aktai (pažymos) apie įrenginio techninės būklės patikrinimą? |
||||||||
£ |
11.3.2. instruktuoti įrenginį prižiūrintys darbuotojai? |
||||||||
£ |
11.3.3. visi pakeitimai įrašyti į pavojingojo objekto dokumentaciją? |
||||||||
12. Pasirengimas reaguoti didelių pramoninių avarijų atvejais (pagal kompetenciją tikrina SA ir PAGD) |
|
||||||||
£ |
12.1.(II) Ar veiklos vykdytojas teisės aktų nustatyta tvarka yra sudaręs pavojingojo objekto vidaus avarinį planą (toliau – VAP), ar jis atitinka Pramoninių avarijų prevencijos nuostatų reikalavimus ir metodines rekomendacijas, patvirtintas PAGD direktoriaus įsakymu? |
||||||||
£ |
12.2.(II) Ar veiklos vykdytojas teisės aktų nustatyta tvarka atnaujino VAP? |
||||||||
£ |
12.3.(II) Ar VAP kopijos yra pavojingojo objekto ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo vietoje, pavojingojo objekto avarinėse tarnybose? |
||||||||
£ |
12.4.(I) Ar parengtas ekstremaliųjų situacijų valdymo planas (toliau – ESVP), ar jo turinys atitinka metodines rekomendacijas, patvirtintas PAGD direktoriaus įsakymu? |
||||||||
£ |
12.5. Ar ESVP kopija yra ekstremaliųjų situacijų operacijų darbo vietoje? |
||||||||
£ |
12.6.* Ar darbuotojai, likviduojantys avarinę situaciją ar avariją, pasirašytinai ar kitaip supažindinti su VAP ar ESVP? |
||||||||
£ |
12.7.* Ar su VAP ar ESVP gali susipažinti pavojingojo objekto darbuotojai jiems priimtinu laiku, ar jis prieinamas visiems darbuotojams? |
||||||||
£ |
12.8. Ar pavojingojo objekto perspėjimo sistema užtikrina pavojingojo objekto darbuotojų bei gyventojų, ūkio subjektų, kitų įstaigų, esančių galimo pavojaus zonoje, perspėjimą ir informavimą? |
||||||||
£ |
12.9. Ar numatytos organizacinės ir techninės priemonės pavojingojo objekto darbuotojams perspėti ir informuoti, sutrikus perspėjimo sistemos veikimui? |
||||||||
£ |
12.10. Ar numatytos organizacinės ir techninės priemonės, užtikrinančios gyventojų, ūkio subjektų, kitų įstaigų, esančių galimo pavojaus zonoje, kurioje nėra perspėjimo sistemos įrenginių, perspėjimą ir informavimą? |
||||||||
£ |
12.11. Ar yra paskirti darbuotojai, kurie turi teisę aktyvinti perspėjimo sistemas ir (ar): |
||||||||
£ |
12.11.1. aiškiai įvardyta, kieno sprendimu gali būti aktyvinamos perspėjimo sistemos? |
||||||||
£ |
12.11.2.* numatyti darbuotojai, dubliuojantys jų funkcijas? |
||||||||
£ |
12.11.3. darbuotojai, privalantys aktyvinti perspėjimo sistemas susipažinę su šia funkcija ir (ar) gali pademonstruoti tai praktiškai? |
||||||||
£ |
12.11.4. numatytas pranešimo, atsižvelgiant į avarijos tipą, turinys? |
||||||||
£ |
12.12.* Ar visi darbuotojai, dalyvausiantys didelių avarijų padarinių likvidavimo darbuose, yra įvardyti, ar nurodyta jų atsakomybė, ar žino funkcijas? |
||||||||
£ |
12.13.* Ar su darbuotojais, kuriems numatytos tam tikros funkcijos avarijos metu, visada galima operatyviai susisiekti? |
||||||||
£ |
12.14. Ar gali veiklos vykdytojas įrodyti, kad pavojingojo objekto VAP ar ESVP yra išbandomas ir įvertinamas ir (ar): |
||||||||
£ |
12.14.1. pratybos rengiamos atsižvelgiant į pavojingojo objekto VAP ar ESVP aprašytas galimas dideles avarijas? |
||||||||
£ |
12.14.2. pratybų dažnis atitinka teisės aktų reikalavimus? |
||||||||
£ |
12.14.3. pratybų metu darbuotojai yra mokomi pagal jiems priskirtas funkcijas avarijų metu? |
||||||||
£ |
12.14.4. pratybose dalyvauja ilgalaikių rangovų darbuotojai? |
||||||||
£ |
12.14.5. pratybų rengimo ir vykdymo dokumentai rengiami teisės aktų nustatyta tvarka? |
||||||||
£ |
12.15. Ar po pratybų esant būtinumui tikslinamos prevencinės priemonės ir VAP ar ESVP? |
||||||||
£ |
12.16. Ar turimas avarijoms likviduoti skirtų priemonių skaičius atitinka nurodytąjį VAP arba ESVP? |
||||||||
£ |
12.17.* Ar gali veiklos vykdytojas užtikrinti, kad priemonės avarijoms likviduoti (asmeninės apsaugos priemonės, technika, įranga, neutralizuojančios medžiagos ir t. t.) yra tinkamos ir (ar): |
||||||||
£ |
12.17.1. nustatyta avarijoms likviduoti skirtų priemonių tinkamumo nustatymo tvarka ir ar paskirti už jų tinkamumo nustatymą atsakingi darbuotojai? |
||||||||
£ |
12.17.2. fiksuojami avarijoms likviduoti priemonių tinkamumo nustatymo rezultatai (vedami žurnalai, surašomi aktai)? |
||||||||
£ |
12.18. Ar pavojingojo objekto avarinės tarnybos aprūpintos asmeninėmis apsaugos priemonėmis? |
||||||||
£ |
12.19. Ar įsteigtas ekstremaliųjų situacijų operacijų centras ir (ar) patvirtinti jo veiklos nuostatai? |
||||||||
£ |
12.20. Ar numatyta ekstremaliųjų situacijų operacijų centro narių susirinkimo vieta ir (ar): |
||||||||
£ |
12.20.1*. ji aprūpinta būtinomis darbui techninėmis priemonėmis? |
||||||||
£ |
12.20.2*. ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nariai realiai žino susirinkimo vietą? |
||||||||
£ |
12.21. Ar gaisro atžvilgiu pavojingųjų objektų, kurių savininkui (valdytojui) atsiranda pareiga steigti priešgaisrinius gelbėjimo padalinius (žinybines priešgaisrines pajėgas), pagal nustatytus kriterijus, juos įsteigė ir (ar): |
||||||||
£ |
12.21.1. pajėgų sudėtis ir jų techninis aprūpinimas yra suderintas su departamentu? |
||||||||
£ |
12.21.2. tikrinimo metu pajėgų sudėtis ir jų techninis aprūpinimas atitinka numatytąjį susitarime? |
||||||||
£ |
12.21.3. tikrinimo metu žinybinės priešgaisrinės pajėgos buvo pasirengusios gesinti gaisrus ir vykdyti gelbėjimo darbus? |
||||||||
13. Stebėsenos (monitoringo) vykdymas (tikrina PAGD ir pagal kompetenciją VDI ir VEI) |
|
||||||||
£ |
13.1.* Ar yra nustatytos procedūros (tvarka), kai pats veiklos vykdytojas stebi, ar jo nustatytos procedūros (tvarka) realiai veikia taip, kaip numatyta, ir ar yra paskirti už jų įgyvendinimą atsakingi asmenys? |
||||||||
£ |
13.2.* Ar veiklos vykdytojas fiksuoja stebėsenos (monitoringo) rezultatus? |
||||||||
£ |
13.3.* Ar vykdant stebėseną (monitoringą) rastų neatitikčių atveju yra atliekamas tyrimas ir nustatomi korekciniai veiksmai? |
||||||||
£ |
13.4. Ar veiklos vykdytojas yra numatęs avarijų, incidentų, sutrikimų registravimo, pranešimo apie juos ir jų priežasčių tyrimo tvarką, jeigu taip, ar: |
||||||||
£ |
13.4.1. tvarkoma pavojingajame objekte įvykusių avarijų, incidentų, sutrikimų apskaita? |
||||||||
£ |
13.4.2. atliekami tyrimai avarijų, incidentų, sutrikimų priežastims nustatyti? |
||||||||
£ |
13.4.3. su ištirtomis avarijų, incidentų, sutrikimų priežastimis yra supažindinamas įrenginius aptarnaujantis personalas? |
||||||||
£ |
13.4.4. įgyvendinamos prevencinės priemonės, suplanuotos po įvykusių avarijų, incidentų, sutrikimų? |
||||||||
£ |
13.5. Ar nelaimingų atsitikimų, incidentų tyrimai vykdomi darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka? |
||||||||
£ |
13.6. Ar energetiniuose įrenginiuose avarijų, sutrikimų tyrimai vykdomi teisės aktų nustatyta tvarka? |
||||||||
£ |
13.7.* Ar atsižvelgiama į stebėsenos (monitoringo) atlikimo rezultatus atliekant tikrinimus ir peržiūras? |
||||||||
14. Tikrinimai ir peržiūros (vidinis ir išorinis auditavimas) (tikrina PAGD) |
|
||||||||
£ |
14.1. Ar yra nustatyta visos saugos valdymo sistemos tinkamumo ir efektyvumo periodinių tikrinimų (vidinis ir išorės auditavimas) tvarka, jeigu taip, ar joje numatyta: |
||||||||
£ |
14.1.1. atsakomybė už tikrinimų (peržiūrų) organizavimą ir atlikimą? |
||||||||
£ |
14.1.2. tikrinimų (peržiūrų) dažnis? |
||||||||
£ |
14.1.3. tikrinimų (peržiūrų) sritys? |
||||||||
£ |
14.1.4. tikrinimų (peržiūrų) būdai (metodai)? |
||||||||
£ |
14.1.5. rezultatų, išvadų, neatitikčių fiksavimas? |
||||||||
£ |
14.1.6. rezultatų, išvadų paskelbimas nustatytam asmenų skaičiui? |
||||||||
£ |
14.1.7. tolesni veiksmai remiantis tikrinimo rezultatais, išvadomis? |
||||||||
£ |
14.2. Jeigu buvo rastos neatitiktys ar nustatytos tobulintinos procedūros (tvarkos), ar yra sudaromas priemonių planas joms pašalinti ar taisyti, jeigu taip, ar: |
||||||||
£ |
14.2.1. numatytos prioritetinės priemonės? |
||||||||
£ |
14.2.2. numatyta atlikimo data ir paskirtas už kiekvieną priemonę atsakingas asmuo? |
||||||||
£ |
14.2.3. fiksuotas kiekvienos priemonės atlikimas? |
||||||||
£ |
14.3. Ar tikrinimų rezultatai yra aptarti vadovybės, jeigu taip, ar veiklos vykdytojas gali tai parodyti? |
||||||||
£ |
14.4. Ar gali veiklos vykdytojas parodyti periodinių tikrinimų (peržiūrų) dokumentus? |
||||||||
NEATITIKČIŲ APRAŠYMAS(5) |
|
||||||||
Eil. Nr. |
Neatitikties aprašymas (aprašomo (-ų) klausimo (-ų) Nr., pažeidimo objektas, kitos svarbios aplinkybės) |
||||||||
|
|
||||||||
|
Neatitikties teisinis pagrindas (teisės akto santrumpos Nr., punktų Nr.) |
||||||||
|
|
||||||||
TAIKYTŲ TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS(1) |
|
||||||||
Santrumpos Nr. |
Teisės akto pavadinimas, skelbimas, statusas (įsigaliojo (ar) neteko galios) |
||||||||
|
|
||||||||
ATASKAITOS PRIEDŲ SĄRAŠAS(2) |
|
||||||||
Eil. Nr. |
Dokumento sudarytojo pavadinimas, dokumentų pavadinimas, lapų skaičius |
||||||||
|
|
||||||||
Pastabos(2):: |
|
||||||||
Rekomendacijos, pasiūlymai(2): |
|
||||||||
IŠVADOS(2) |
|
||||||||
Bendras tikrinimo įvertinimas ir veiklos vykdytojo dalyvavimas, galimos techninės rekomendacijos pavojingojo objekto saugai gerinti, išvados dėl pavojingajame objekte nustatytų neatitikčių, siūloma pakartotinio tikrinimo data, jei reikia ar nurodoma, kad nereikia imtis jokių papildomų veiksmų, kitos pastabos, pasiūlymai |
|
||||||||
(1) Šias ataskaitos dalis pildo bendros tikrinimo ataskaitos rengėjai – PAGD (toliau – kompetentinga institucija).
(2) Šias ataskaitos dalis pildo kompetentinga institucija ir valstybės priežiūros ir kontrolės institucijos bei savivaldybės, kurios teritorijoje yra pavojingasis objektas, administracijos darbuotojai (toliau – tikrintojai). Jeigu tikrintojai nerašo veiklos vykdytojui skirto individualaus administracinio akto, tačiau, remdamiesi teisės aktais, siūlo įgyvendinti tam tikras priemones, jas nurodo skyriuje „Rekomendacijos, pasiūlymai“.
(3) Jeigu tikrinamas įrenginys nėra įregistruotas Nekilnojamojo turto kadastro registre ir jam nėra suteiktas unikalusis numeris, tuomet reikia nurodyti įrenginių identifikavimo kodus arba pozicijos Nr., pažymėtus pavojingojo objekto plane, arba nurodyti įrenginio inventorizacijos Nr.
(4) Tikrinimo rezultatus į Pavojingojo objekto tikrinimo klausimyno (toliau – klausimynas) dalį „Bendrieji klausimai“ kompetentinga institucija ir tikrintojai pažymi pagal jiems priskirtus klausimus. Kompetentinga institucija ir tikrintojai, pildydami klausimyno dalį „Detalieji klausimai“, pažymi tik tuos klausimus, kurie susiję su jų kompetencijos sritimi.
Kompetentinga institucija pasilieka teisę tikrinti pavojingąjį objektą pagal bet kurį klausimyne nurodytą klausimą.
Išsiskyrus tikrintojų nuomonėms, tikrinant pagal klausimyną, sprendimą priima kompetentinga institucija.
Tikrinimo rezultatai žymimi: x – reikalavimas įgyvendintas, – nustatyta neatitiktis, – netaikytinas reikalavimas, £ – netikrinta. Ženklu pažymėtus tikrinimo rezultatus būtina aprašyti ataskaitos dalyje „Neatitikčių aprašymas“.
(I) ženklu pažymėti klausimai yra skirti tik pirmojo lygio pavojingiesiems objektams.
(II) ženklu pažymėti klausimai yra skirti tik antrojo lygio pavojingiesiems objektams.
* ženklu pažymėtais klausimais siekiama išsiaiškinti, kaip įgyvendintas saugos valdymo sistemos elementas, atsižvelgiant į pavojingojo objekto dydį, veiklos rūšį ir sudėtingumą.
Klausimyne vartojamos santrumpos:
AAA – Aplinkos apsaugos agentūra;
APGV – apskrities priešgaisrinė gelbėjimo valdyba;
SAM ESSC – Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras;
PAGD – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos;
RAAD – regionų aplinkos apsaugos departamentai;
SA – savivaldybės administracija;
VDI – Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir (ar) jos skyriai;
VEI – Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos ir (ar) jos teritoriniai skyriai;
VGI – Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos;
VSC – Visuomenės sveikatos centrai apskrityse (tikrina tik pirmojo lygio pavojinguosius objektus).
(5) Kiekviena neatitiktis numeruojama ir aprašoma atskirai. Nustatytos neatitiktys turi būti pašalintos ne vėliau kaip iki kito planinio tikrinimo. Ataskaitos dalis nepildoma, jei pavojingojo objekto tikrinimo metu nenustatyta neatitikčių. Jeigu neatitiktys yra aprašytos veiklos vykdytojui skirtuose individualiuose administraciniuose aktuose, šioje dalyje neatitiktis atskirai neaprašoma, o pateikiama nuoroda į priedą, kur toks aprašymas pateiktas.
PASTABA. Tikrintojai, rašydami pavojingojo objekto tikrinimo ataskaitas, įrašo tik tuos klausimyno klausimus, kuriuos jie tikrino.
Ataskaitos rengėjas (-ai) |
___________ (parašas) |
_______________ (vardas ir pavardė) |
Susipažinau
______________________________
(parašas)
_______________________________
(veiklos vykdytojo vardas ir pavardė)
_______________________________
(data)
Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programos
3 priedas
(Pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos žurnalo formos pavyzdys)
__________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
Pavojingųjų objektų tikrinimo apskaitos ŽURNALAS
Eil. Nr. |
Tikrinimo ataskaitos registracijos data, Nr. |
Tikrinimo data, tipas (planinis / neplaninis) |
Pavojingojo objekto pavadinimas ir adresas |
Veiklos vykdytojas ir adresas |
Pavojingojo objekto lygis |
Lydraščio registracijos data, Nr. |
Tikrinusio (-ių) darbuotojo (-ų) pareigos, vardas ir pavardė |
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų tikrinimo programos
4 priedas
(Pavojingojo objekto neplaninio tikrinimo ataskaitos formos pavyzdys)
__________________________________________________________________________
(dokumento sudarytojo pavadinimas)
__________________________________________________________________________
(pavojingojo objekto pavadinimas, adresas, pavojingojo objekto lygis)
NEPLANINIO TIKRINIMO ATASKAITA
_______________ Nr. ______________
(data)
________________
(sudarymo vieta)
TIKRINIMO DATA |
|
||
TIKRINIMO PAGRINDAS |
|
||
TIKRINIMO TIPAS |
|
||
TIKRINIMO BŪDAS |
|
||
TIKRINANT DALYVAVO: |
|
||
PAVOJINGOJO OBJEKTO ATSTOVAI: |
|
||
INFORMACIJA APIE TIKRINIMO APIMTIS |
|
||
Tikrinimo metu nagrinėti, vertinti dokumentai |
|
||
|
|
||
Vizualiai apžiūrėti statiniai, įrenginiai (nurodyti unikalieji Nr., įrenginių identifikavimo kodai arba pozicijos Nr. pavojingojo objekto plane arba jų inventorizacijos Nr.) |
|
||
|
|
||
NEATITIKČIŲ APRAŠYMAS |
|
||
Eil. Nr. |
Neatitikties aprašymas arba nuoroda į priedą, kur toks aprašymas pateiktas (aprašomo (-ų) klausimo (-ų) Nr., pažeidimo objektas, kitos svarbios aplinkybės) |
||
|
|
||
|
Neatitikties teisinis pagrindas (teisės akto santrumpa, punktų Nr.) |
||
|
|
||
TAIKYTŲ TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS |
|
||
Santrumpos Nr. |
Teisės akto pavadinimas, skelbimas, statusas (įsigaliojo ar neteko galios) |
||
|
|
||
PRIEDŲ SĄRAŠAS |
|
||
Eil. Nr. |
Dokumento sudarytojo pavadinimas, dokumentų pavadinimas, lapų skaičius |
||
|
|
||
Ataskaitos rengėjas (-ai) |
___________ (parašas) |
_______________ (vardas ir pavardė) |
Susipažinau
_________________
(parašas)
______________________________
(veiklos vykdytojo vardas ir pavardė)
_____________
(data)