VALSTYBINIO TURIZMO DEPARTAMENTO PRIE ŪKIO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

Dėl Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo

 

2013 m. vasario 28 d. Nr. V-50

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos turizmo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 32-852; 2011, Nr. 85-4138) 13 straipsnio 3 dalimi bei harmonizuotais viešbučių klasifikavimo kriterijais, patvirtintais Hotelstars Sąjungos 2009 m. gruodžio 14 d., taip pat atsižvelgdama į 2013 m. sausio 7 d. Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos posėdžio protokolą Nr. KK-01:

1. T v i r t i n u Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos direktoriaus 2011 m. lapkričio 17 d. įsakymą Nr. V-136 „Dėl Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 141-6654; 2012, Nr. 19-899).

3. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2013 m. gegužės 1 d.

3.1. Apgyvendinimo paslaugų klasę patvirtinantys pažymėjimai, išduoti iki šio įsakymo įsigaliojimo, galioja iki pasibaigs juose nurodytas terminas, tačiau ne ilgiau kaip iki 2015 m. gruodžio 1 d.

3.2. Viešbučiai ir moteliai, kurių apgyvendinimo paslaugų klasę patvirtinantys pažymėjimai išduoti iki šio įsakymo įsigaliojimo ir kurių galiojimo terminas yra nepasibaigęs, gali būti perklasifikuojami pagal šiuo įsakymu patvirtintus Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimus per 90 dienų nuo paraiškos klasifikuoti viešbutį ar motelį Valstybiniam turizmo departamentui prie Ūkio ministerijos pateikimo dienos.

 

 

 

DIREKTORĖ                                                                                    RAIMONDA BALNIENĖ

 

PATVIRTINTA

Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio

ministerijos direktoriaus 2013 m. vasario 28 d.

įsakymu Nr. V-50

 

VIEŠBUČIŲ IR MOTELIŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMAI

 

I SKIRSNIS. KLASIFIKAVIMO SISTEMA

 

1. Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimai (toliau – Reikalavimai) reglamentuoja kolektyvinio apgyvendinimo paslaugų teikėjų, viešbučių ir motelių, kurių klasifikavimas yra privalomas, klasifikavimo sistemą ir klasifikavimo sistemos taikymą.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Klasifikavimo komisija – apgyvendinimo paslaugų klasifikavimą vykdanti komisija.

2.2. Klasifikavimas – teisės aktais įtvirtinta procedūra, siekiant nustatyti viešbučio (motelio) paslaugų atitikimą nustatytiems klasifikavimo reikalavimams ir, įvertinant paslaugų kokybę, informuoti apie tai turistus (paslaugų vartotojus).

2.3. Minimalūs kriterijai – reikalavimai, privalomi atitinkamos klasės viešbučio ar motelio veiklai vykdyti. Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimų sąraše minimalūs kriterijai žymimi ženklu „M“.

2.4. Paraiška – nustatytos formos pranešimas apie klasifikuojamų apgyvendinimo paslaugų teikimą bei prie pranešimo pridedami dokumentai.

2.5. Papildomi kriterijai – reikalavimai, neprivalomi atitinkamos klasės viešbučio ar motelio veiklai vykdyti.

2.6. Valstybinis turizmo departamentas – Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos.

2.7. Kitos Reikalavimuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos turizmo įstatyme (Žin.,1998, Nr. 32-852; 2011, Nr. 85-4138) (toliau – Lietuvos Respublikos turizmo įstatymas) vartojamas sąvokas.

3. Klasifikavimo objektai yra veikiantys viešbučiai ir moteliai. Klasifikavimo reikalavimų sistemoje naudojama penkių žvaigždučių vertinimo skalė – 5*, 4*, 3*, 2*, 1* viešbučiams ir moteliams. Papildomai prie kiekvieno įvertinimo gali būti pridedamas ženklas „+“ („Plius“), reiškiantis aukštesnės kokybės (labai gerus) viešbučius ir motelius, kurių įvertinimas gerokai viršija jų kategorijai nustatytą reikiamą įvertinimą. Aukščiausias viešbučio ir motelio įvertinimas (klasė) yra „5* Plius“ žvaigždutės, o žemiausias įvertinimas (klasė) – 1* žvaigždutė.

4. Klasifikavimo reikalavimų sistemą sudaro atitinkami reikalavimai (kriterijai), nustatyti pagal žvaigždučių skaičių, statinių architektūrai, patalpų suplanavimui, priėmimo (registravimo-išleidimo) sąlygoms, svečių kambariams (numeriams), higienos ir bendro naudojimo patalpoms, taip pat atitinkamos įrangos kiekis ir įrangos kokybė, teikiamų paslaugų pasirinkimas ir kokybė. Reikalavimuose nustatomi minimalūs ir papildomi kriterijai, vertinant viešbutyje ir motelyje teikiamas paslaugas priklausomai nuo viešbučio ir motelio klasės. Vykdant klasifikavimą vadovaujamasi detaliu viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimų sąrašu, pateiktu Reikalavimų 1 priede.

5. Klasifikavimą vykdo Klasifikavimo komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos turizmo įstatymu, Reikalavimais, Valstybinio turizmo departamento direktorius įsakymais tvirtinamais Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatais bei Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo ekspertų darbo organizavimo nuostatais ir kitais teisės aktais.

 

II SKIRSNIS. KLASIFIKAVIMO SISTEMOS TAIKYMAS

 

6. Klasifikavimas pradedamas viešbučio, motelio atstovui pateikus paraišką. Paraiška pateikiama Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatų nustatyta tvarka.

7. Viešbučio ir motelio klasifikavimas atliekamas etapais:

7.1. pirmas klasifikavimo etapas. Remiantis šiais reikalavimais, yra atliekama visų patalpų ir įrangos inventorizacija ir nustatoma, ar patalpos ir įranga atitinka nurodytus klasifikavimo reikalavimus ir ar yra teikiamos atitinkamos paslaugos. Vertinimo rezultatai fiksuojami Klasifikavimo komisijos patvirtintoje klasifikavimo (vertinimo) anketoje pažymint, ar klasifikuojamo viešbučio, motelio parametrai (charakteristikos) atitinka vertinimo kriterijus („taip“) ar neatitinka („ne“). Šiame etape patalpų ir įrangos bei paslaugų inventorizaciją gali atlikti klasifikuojamo viešbučio, motelio atstovas;

7.2. antras klasifikavimo etapas. Remiantis atlikta inventorizacija ir vadovaujantis Reikalavimais, įvertinamos patalpų ir įrangos bei paslaugų teikimo kokybinės charakteristikos. Šį vertinimą atlieka ekspertai – asmenys, įrašyti į Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo ekspertų sąrašą. Nustačius, kad patalpos, įranga ir paslaugos atitinka Reikalavimų kriterijus, skiriamas atitinkamas balų skaičius. Apgyvendinimo paslaugų klasė (žvaigždučių skaičius) skiriama atsižvelgiant į surinktų balų sumą, vadovaujantis Reikalavimų 2 priede pateikta viešbučių ir motelių klasifikavimo vertinimo skale. Teikiamų apgyvendinimo paslaugų klasę (suteiktų žvaigždučių skaičių) patvirtina apgyvendinimo paslaugų klasę patvirtinantis pažymėjimas.

8. Klasifikavimo komisijos išduotas apgyvendinimo paslaugų klasę patvirtinantis pažymėjimas privalo būti viešbučio, motelio priėmimo patalpoje, turistams (paslaugų vartotojams) matomoje vietoje.

9. Viešbučio, motelio klasės suteikimo, panaikinimo bei priežiūros tvarka nustatoma Valstybinio turizmo departamento direktoriaus įsakymu tvirtinamuose Apgyvendinimo paslaugų klasifikavimo komisijos nuostatuose.

10. Klasifikavimo komisija, taikydama klasifikavimo reikalavimus, gali savo sprendimu daryti neesmines išimtis, kurios iš esmės vertinant bendrą viešbučio, motelio veiklą negali sukelti turistų (paslaugų vartotojų) nepasitenkinimo dėl teikiamų paslaugų lygio ir jeigu tai yra kompensuojama papildomomis paslaugomis ar priemonėmis.

 

III SKIRSNIS. BENDROSIOS NUOSTATOS, TAIKOMOS VISIEMS KLASIFIKUOJAMIEMS VIEŠBUČIAMS IR MOTELIAMS

 

11. Patalpos turi būti nuolat prižiūrimos ir apgyvendinimo paslaugos teikiamos vadovaujantis šiais reikalavimais:

11.1. eksploatavimas vykdomas vadovaujantis teisės aktais nustatytomis statybos ir planavimo normomis, reikalavimais maisto, maitinimo, higienos, vandens tiekimo, kanalizacijos, priešgaisrinio ir bendro saugumo srityse bei atitinkamomis paslaugų teikimo taisyklėmis;

11.2. garso pralaidumas: kambarių garso izoliavimo rodiklio vertė negali būti žemesnė kaip 46 dB. Koridoriuose privaloma garsą sugerianti grindų danga;

11.3. šildymas: šildymo sistema turi užtikrinti patalpose temperatūrą ne žemesnę kaip +18°C;

11.4. elektros tiekimas: saugi tiekimo sistema. Rezervinis elektros tiekimas – reikalavimas 5 žvaigždučių viešbučiams ir moteliams;

11.5. ryšių sistema: prijungta prie viešosios telefonų tinklų sistemos;

11.6. apšvietimas ir ventiliacija: apšvietimas ir ventiliacija atitinkanti normatyvinius reikalavimus ir šiuose reikalavimuose pateiktas charakteristikas;

11.7. sandėliai: pagal higienos normas pritaikyti valymo medžiagoms, patalynei, antklodėms ir kitiems reikmenims laikyti;

11.8. vandens tiekimas: vietinis arba prijungtas prie centrinės vandentiekio sistemos, atitinkantis higienos normos reikalavimus;

11.9. privažiavimas neįgaliesiems: takeliai invalidams pagal galimybes įrengiami visuose viešbučiuose ir moteliuose;

11.10. automobilių parkavimas: įrengti privažiavimai ir/ar parkavimo aikštelės tarnybiniams ir svečių automobiliams;

11.11. pastato architektūra: 4–5 žvaigždučių viešbučiams pastato architektūrinis projektas originalus arba pastatas visiškai rekonstruotas;

11.12. išorinė reklama (informacija): gali būti pateikiama dviem kalbomis, kurių viena – lietuvių;

11.13. apsauga: parengta speciali instrukcija, kaip elgtis pavojaus atveju, nurodytas pagalbos telefono numeris, atsakingas darbuotojas, į kurį kreiptis pavojaus atveju. Įėjimas saugomas arba užrakinamas nakčiai ir nuolat dirba budintis darbuotojas.

12. Už viešbutyje ir motelyje teikiamų paslaugų kokybę atsako paslaugų teikėjas.

 

SUDERINTA

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos

2013-02-27 raštu Nr. 2013/30

 

_________________

 

Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimų

1 priedas

 

VIEŠBUČIŲ IR MOTELIŲ KLASIFIKAVIMO REIKALAVIMŲ

SĄRAŠAS

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***

 

 

I. Pastatas / Kambariai

Švara,

Higiena

 

Išlaikymo /

eksploatacijos sąlyga

 

Bendras įspūdis

 

Gyventojų priėmimas / registracija

1.

Švara ir nepriekaištinga pasiūla higienos požiūriu yra pagrindinė kiekvienos kategorijos sąlyga

 

-

M

M

M

M

M

2.

Visi mechanizmai ir įrengimai veikia ir yra nepriekaištingos būklės

 

-

M

M

M

M

M

3.

Bendras viešbučio (motelio) įspūdis atitinka numatytus reikalavimus

 

-

paprastas1

vidutinis2

aukštesnis3

aukštas4

aukščiausias5

4.

Atskirta zona

Veiklos požiūriu nepriklausoma atskira zona, galima naudotis atskiru stalu arba rašomuoju stalu.

 

1

M

M

 

 

 

5.

Atskira registratūra / priimamasis

3

 

 

M

M

M

Kambariai

6.

Kambarių plotas (su vonia) ?>=14m2 6

 

10

 

 

 

 

 

7.

Kambarių plotas (su vonia) ?>=18m2 6

15

 

 

 

 

 

8.

Kambarių plotas (su vonia) ?>=22m2 6

20

 

 

 

 

 

9.

Kambarių plotas (su vonia) ?>=30m2 6

25

 

 

 

 

 

10.

Vonios, sanitariniai įrenginiai ?>=5m2 6

 

10

 

 

 

 

 

Vieša zona

11.

Liukso kambarių skaičius7

 

 

2 už vieną liukso kambarį, ne daugiau kaip 6

 

 

 

 

mažiausiai 2

12.

Mažiausiai 50% kambarių nerūkantiesiems

 

3

 

 

 

 

 

13.

Atskirta zona nerūkantiesiems pusryčių kambaryje

 

3

M

M

M

M

M

14.

Holas / baras viešbučio (motelio) svečiams (pvz., pusryčių kambarys arba restoranas)

 

2

 

 

 

 

 

15.

Trijų dalių baldų komplektas registratūroje

 

1

 

 

M

 

 

16.

Vestibiulis su sėdėjimo vietomis ir gėrimų pasiūla

5

 

 

 

M

 

 

________________________

1 Apstatymas baldais ir įrengimas yra tinkami ir prižiūrimi.

2 Apstatymas baldais ir įrengimas yra prižiūrimi ir suderinti.

3 Apstatymas baldais ir įrengimas yra nuolat derinami pagal formą ir spalvą. Bendras įspūdis – atitinka aukštesnio lygio svečių komfortui / patogumams numatytas sąlygas.

4 Apstatymas baldais ir įrengimas yra aukštos kokybės ir siūlo svečiams pirmos klasės komfortą. Bendras vaizdinis įspūdis nuolat derinamas pagal formą, spalvą ir medžiagas.

5 Apstatymas baldais ir įrengimas yra prabangūs ir siūlo aukščiausios klasės komfortą. Bendras vaizdinis įspūdis nuolat derinamas pagal formą, spalvą ir medžiagas.

6 Jeigu viešbutyje (motelyje) yra ribotas mažesnio ploto kambarių skaičius (15 proc.), prieš sudarant apgyvendinimo sutartį būtina svečią informuoti apie prastesnes nei standarte numatytos sąlygas.

7 „Mini liukso“ kambariai netenkina šio reikalavimo. Liukso kambarius sudaro ne mažiau kaip du atskiri kambariai, iš kurių vienas įrengtas kaip miegamasis, o kitas – kaip svetainė. Kambarius nebūtinai skiria durys. Siekiant užtikrinti viešbučio (motelio) svečiams galimybę pasinaudoti visomis jame teikiamomis paslaugomis liukso kambariai turi būti įrengti viešbučio (motelio) pastate.

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***

 

17.

Erdvi registratūros salė su atskiromis vietomis atsisėsti ir gėrimų pasiūla

 

10

 

 

 

 

M

18.

Baras8 (veikiantis mažiausiai 6 dienas per savaitę)

 

4

 

 

 

M

 

19.

Baras8 (veikiantis mažiausiai 7 dienas per savaitę)

6

 

 

 

 

M

Patogumai neįgaliesiems

20.

Be kliūčių – Kategorija A9

 

5

 

 

 

 

 

21.

Be kliūčių Kategorija B10

8

 

 

 

 

 

22.

Be kliūčių Kategorija C11

 

5

 

 

 

 

 

23.

Be kliūčių Kategorija D12

 

5

 

 

 

 

 

24.

Visai be kliūčių   Kategorija E13

 

5

 

 

 

 

 

Automobilių parkavimas

25.

Automobilių stovėjimo vieta prie pastato

 

3

M14

M14

M14

M14

M14

26.

Autobusų stovėjimo vieta

 

1

 

 

 

 

 

27.

Garažas (taikoma tik viešbučiams) / Transporto serviso paslauga (taikoma tik moteliams)

 

5

M15

M15

M15

M15

M15

Kita

28.

Balkonai arba terasos prie kambario

 

2

 

 

 

 

 

29.

Liftas16

 

15

 

 

 

M

M

 

 

II. Baldai / Įrengimai

Higienos patogumai

30.

Visi (100 %) kambariai su dušu / tualetu arba vonia/tualetu

 

1

M17

M17

M

M

M

31.

Visi (100 %) kambariai su dušu / tualetu arba vonia/tualetu, iš jų 50 % kambarių – su vonia ir dušo kabina atskirai

 

10

 

 

 

 

 

32.

30% kambarių su atskiru tualetu

 

5

 

 

 

 

 

33.

Dušas su užuolaida / širma (pertvara)18

 

1

M

M

M

M

M

34.

Prausyklė

 

1

M

M

M

M

M

35.

Dviguba prausykla dviviečiuose kambariuose

 

5

 

 

 

 

 

36.

Dviguba prausykla liukso kambariuose

 

2

 

 

 

 

 

37.

Plaunamas vonios kilimėlis

 

1

 

M

M

M

M

38.

Tinkamas apšvietimas prie prausyklos

 

1

M

M

M

M

M

39.

Veidrodis

 

1

M

M

M

M

M

40.

Elektros lizdas prie veidrodžio

 

1

M

M

M

M

M

41.

Kosmetinis veidrodis

 

1

 

 

 

 

 

42.

Lankstomas kosmetinis veidrodis

2

 

 

 

M

M

43.

Apšviečiamas kosmetinis veidrodis

 

1

 

 

 

 

 

44.

Skersiniai arba kabliukai rankšluosčiams pakabinti

 

1

M

M

M

M

M


 

45.

Šildymo sistema (įrengimai) vonios kambaryje

 

3

 

 

M19

M19

M19

 

______________

8 Anksčiau paminėtas „baras“ reiškia ne įprastą gėrimų pasiūlos vietą. Ši zona turi būti atkirta nuo restorano zonos.

9 Neįgalieji, kurie dalinai priklausomi nuo motorizuoto invalido vežimėlio arba reikalinga pagalba.

10 Vaikščiojimo negalią turintys arba nuolat priklausomi nuo invalido vežimėlio asmenys.

11 Aklieji arba regos negalią turintys asmenys.

12 Kenčiantys nuo sustingimo, retesniais atvejais – regos negalią turintys asmenys.

13 Atitinka B, C ir D kategorijas.

14 Taikoma tik moteliams.

15 Taikoma tik moteliams.

16 Jeigu daugiau negu trys aukštai (taip pat ir apatinis aukštas).

17 Daugiausiai 15 proc. kambarių be atskiro dušo / tualeto, kai dušas / tualetas tik aukštui, prieš sudarant apgyvendinimo sutartį reikia svečią informuoti apie prastesnes nei standarte numatytos sąlygas.

18 Jeigu patalpos praustis atskirtos nuo sanitarinių patalpų ir tualetų, dušo užuolaida arba širma nėra būtina.

19 Atitiks minimalų kriterijų, jeigu atitiks reikalavimą „Šildomi rankšluosčių skersiniai (laikikliai)“ (Nr. 46).

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***


 

46.

Šildomi rankšluosčių skersiniai (laikikliai)

 

3

 

 

 

 

 

47.

Dėklas vonios reikmėms pasidėti

 

1

M

M

M

 

 

48.

Didelis dėklas vonios reikmėms pasidėti

3

 

 

 

M

M

49.

Dantų šepetėlių stiklinė

 

1

M

M

M

M

M

50.

Muilas arba kūno prausiklis

 

1

M

M

M

M

M

51.

Vonios ekstraktas ar dušo gelis

 

1

 

M

M

M

M

52.

Šampūnas20

 

1

 

 

M

M

M

53.

Asmens higienos priemonės buteliukuose / flakonuose

 

2

 

 

 

 

M

54.

Papildomos kosmetikos priemonės (dušo kepuraitė, nagų dildė, vatos pagaliukai, vatos pagalvėlės, kūno losjonas)

 

Po 1 už kiekvieną, ne daugiau kaip 3

 

 

 

M

M

55.

Valymo servetėlės

 

2

 

 

M

M

M

56.

Tualetinis popierius (atsarginis)

 

1

M

M

M

M

M

57.

Po vieną rankų rankšluostį žmogui

 

1

M

M

M

M

M

58.

Po vieną vonios rankšluostį žmogui

 

2

 

M

M

M

M

59.

Vonios chalatas pagal pageidavimą

 

2

 

 

 

M

 

60.

Vonios chalatas

4

 

 

 

 

M

61.

Šlepetės pagal pageidavimą

 

1

 

 

 

M

 

62.

Šlepetės

3

 

 

 

 

M

63.

Plaukų džiovintuvas pagal pageidavimą

 

1

 

 

 

 

 

64.

Plaukų džiovintuvas

2

 

 

M

M

M

65.

Suolelis vonioje

 

3

 

 

 

 

M

66.

Vonios svarstyklės

 

1

 

 

 

 

 

67.

Šiukšlių dėžė

 

1

M

M

M

M

M

Miegamojo patogumai

68.

Viengulės lovos 0,90 m x 1,90 m (mažiausios), dvigulės lovos 1,80 m x 1,90 m (mažiausios)21

 

1

M

M

M

 

 

69.

Viengulės lovos 0,90 m x 2,00 m (mažiausios), dvigulės lovos 1,80 m x 2,00 m (mažiausios) 21

10

 

 

 

M

M

70.

Viengulės lovos 1,00 m x 2,00 m (mažiausios), dvigulės lovos 2,00 m x 2,00 m (mažiausios)21

15

 

 

 

 

 

71.

10% lovų, kurių mažiausias ilgis 2,10 m

 

5

 

 

 

 

 

 

72.

Pagal šiuolaikines technologijas pagaminti ir tinkamai prižiūrimi 13 cm (mažiausiai) storio čiužiniai

 

1

M

M

M

M

M

 

___________________

20 Atitiks šį kriterijų, jeigu vonios ekstraktas ar dušo gelis naudojamas ir kaip šampūnas.

21 Jeigu kambaryje yra dvi viengulės lovos arba viena plati lova (1,50 m x 2,00 m), prieš sudarant apgyvendinimo sutartį reikia svečią informuoti apie prastesnes nei standarte numatytos sąlygas.

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***

 

73.

Higieniški čiužinių užtiesalai (apvalkalai)22

 

10

 

 

 

 

 

74.

Kruopštus čiužinių valymas23 ne rečiau kaip kas 2 metus (pareikalavus pridedamas sertifikatas)

 

10

 

 

 

 

 

75.

Papildoma vaiko lovelė

 

3

 

 

 

 

 

76.

Skalbiamas kilimėlis prie lovos

 

3

 

 

 

 

M

77.

Žadintuvas (žr. Nr. 207)

 

1

M

M

M

M

M

78.

Pagal šiuolaikines technologijas pagaminta ir tinkamai prižiūrima antklodė

 

1

M

M

M

M

M

79.

Pagal šiuolaikines technologijas pagaminta ir tinkamai prižiūrima pagalvė

 

1

M

M

M

M

M

80.

Higieniški užvalkalai pagalvėms

 

3

 

 

 

 

 

81.

Papildomos pagalvės pagal pageidavimą

 

1

 

 

M

M

 

82.

Dvi pagalvės žmogui

 

4

 

 

 

 

M

83.

Įvairus pagalvių pasirinkimas24

 

4

 

 

 

M

M

84.

Papildoma antklodė, jeigu reikia (pagal pageidavimą)

 

2

 

 

M

M

M

85.

Galimybė užtemdyti kambarį (pvz., užuolaida)

 

1

M

M

M

M

 

86.

Galimybė visiškai užtemdyti kambarį (pvz., langinės, šviesos nepraleidžiančios užuolaidos)

5

 

 

 

 

M

Kambarių įrengimas

87.

Talpi drabužių spinta arba niša

 

1

M

M

M

M

M

88.

Baltinių lentynos

 

1

 

M

M

M

M

89.

Pakankamas rūbų pakabų kiekis25

 

1

M

M

M

M

M

90.

Kabliukai rūbams

 

1

M

M

M

M

M

91.

Galimybė pakabinti kostiumo dėklą (ne rūbų spintoje)

 

1

 

 

M

M

M

92.

1 kėdė

 

1

M

M

 

 

 

93.

1 vieta prie kiekvienos lovos atsisėsti, bent kėdė

2

 

 

M

M

M

94.

1 patogi vieta atsisėsti (minkšta kėdė / kušetė) su šoniniu staliuku / padėklu (stovu)

 

4

 

 

 

M

M

95.

1 patogi vieta atsisėsti (minkšta kėdė arba dvivietė kušetė) dviviečiuose kambariuose arba liukso numeriuose

 

4

 

 

 

 

M

96.

Stalas, rašomasis stalas arba darbo stalas

 

1

M

M

 

 

 

97.

Stalas, rašomasis stalas arba darbo stalas su ne mažesne negu 0,5 mvieta darbui ir tinkamu apšvietimu

5

 

 

M

M

M

98.

Elektros lizdas kambaryje

 

1

M

M

M

M

M

99.

Papildomas elektros lizdas prie stalo, rašomojo stalo arba darbo stalo

 

2

 

 

M

M

M

 

___________________

22 Paprasta antklodė nelaikoma tinkama, tačiau (cheminiu / terminiu būdu) plaunami, pralaidūs orui, be erkučių ir jų ekskrementų, pagaminti iš medvilnės ar sintetinių medžiagų, apatinėje pusėje atsegami lovos užtiesalai atitinka numatytus kriterijus.

23 Terminis, be cheminių medžiagų giluminis čiužinių valymas su impregnavimu atitinka šiuos kriterijus, jeigu nelieka drėgmės, erkučių, galimybės joms veistis.

24 Svečias gali rinktis įvairias pagalves.

25 Paprastos metalinės pakabos neatitinka šio kriterijaus.

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***


 

100.

Tinkamas kambario apšvietimas

 

1

M

M

M

M

M

101.

Staliukas / lentyna prie lovos

 

2

 

 

M

M

M

102.

Stalinė lempa (apšvietimas) prie lovos

 

2

 

M

M

M

M

103.

Bendras mygtukas kambario apšvietimui

 

3

 

 

 

 

 

104.

Mygtukas kambario apšvietimui prie lovos

 

2

 

 

 

 

 

105.

Mygtukas viso kambario apšvietimui prie lovos

3

 

 

 

 

M

106.

Elektros lizdas prie lovos

 

1

 

 

M

M

M

107.

Didelis veidrodis

 

2

 

 

M

M

M

108.

Vieta bagažui / lagaminams

 

1

 

 

M

M

M

109.

Šiukšliadėžė

 

2

 

 

M

M

M

Daiktų saugojimas

110.

Saugojimo galimybė (pvz., registratūroje)

 

1

M

M

 

 

 

111.

Centrinis seifas (pvz., registratūroje)

3

 

 

M26

M26

M

112.

Seifas kambaryje

 

6

 

 

M27

M27

M

113.

Seifas su integruotu elektros lizdu kambaryje

8

 

 

 

 

 

Triukšmo kontrolė / oro kondicionavimas

114.

Tinkama langų triukšmo kontrolė

 

8

 

 

 

 

 

115.

Garsą izoliuojančios durys arba dvigubos durys

 

8

 

 

 

 

 

116.

Kambariai su centrine reguliuojama oro kondicionavimo sistema

 

8

 

 

 

 

 

117.

Kambariai su individualiai reguliuojama oro kondicionavimo sistema

15

 

 

 

 

 

118.

Oro kondicionavimo sistema viešoje, svečiams skirtoje zonoje (restorane, vestibiulyje, fojė, pusryčių kambaryje)

 

4

 

 

 

 

 

119.

Maloni ir darni atmosfera (apšvietimas, kvapai, muzika, spalva) viešoje zonoje

 

4

 

 

 

 

 

Elektroninė aparatūra pramogoms (pasilinksminimui)

120.

Radijas28

 

1

 

 

M

M

M

121.

CD- / DVD- / MP3 grotuvas arba jungiamoji stotis

 

2

 

 

 

 

 

122.

Garsiakalbis vonioje

 

2

 

 

 

 

M

123.

Spalvotas televizorius su distanciniu valdymu

 

2

M

M

 

 

 

124.

Pagal kambarį atitinkamai pritaikyto dydžio spalvotas televizorius su distanciniu valdymu ir programų nustatymu

4

 

 

M

 

 

125.

Pagal kambarį atitinkamai pritaikyto dydžio spalvotas televizorius su distanciniu valdymu ir programų nustatymu, televizijos programa

6

 

 

 

M

M

126.

Papildomas pagal kambarį atitinkamai pritaikyto dydžio spalvotas televizorius liukso numeriuose

 

2

 

 

 

 

 

127.

Satelitinė- / DVB-T29 arba kabelinė televizija kambaryje

 

2

 

 

 

 

 

 

______________________

26  Arba seifas kambaryje (žr. Nr. 112).

27 Arba centrinis seifas kambaryje (pvz., registratūroje) (žr. Nr. 111).

28 Radijas gali būti ir per TV arba viešbučio (motelio) centrinę ryšių sistemą.

29 Skaitmeninės televizijos kanalų laidos, priimamos per kambarinę anteną, ir skaitmeninė antžeminė TV (DVB-T).

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***

 

128.

Mokami kanalai arba video žaidimai su galimybe užrakinti TV valdiklius, kad vaikai nežiūrėtų arba nežaistų

 

5

 

 

 

 

 

Ryšiai

129.

Fakso aparatas registratūroje

 

1

M

M

M

M

M

130.

Telefonas viešbučio (motelio) svečiams (viešam naudojimuisi)

 

1

M

M

M

M

M

131.

Pagal pageidavimą (mobilusis) telefonas kambaryje su įvairiakalbiu vadovėliu30

 

3

 

 

M

 

 

132.

Telefonas kambaryje su įvairiakalbiu vadovėliu

8

 

 

 

M

M

133.

Prieiga prie interneto viešoje zonoje (pvz., plačiajuostis, WLAN)

 

2

 

 

M31

M

M

134.

Prieiga prie interneto kambaryje (pvz., plačiajuostis, WLAN)

 

8

 

 

M32

M

M

135.

Prieiga prie interneto terminalo svečiams

 

5

 

 

 

M

 

136.

Internetas-AK (asmeninis kompiuteris) kambaryje pagal pageidavimą

 

1

 

 

 

 

M

137.

Internetas-AK (asmeninis kompiuteris)

3

 

 

 

 

 

Įvairūs

138.

Viešbučio (motelio) informacija33

 

1

M

M

 

 

 

139.

Paslaugų vadovėlis A-Z

2

 

 

M

 

 

140.

Įvairiakalbis paslaugų vadovėlis A-Z

3

 

 

 

M

M

141.

Vietos informacinė medžiaga registratūroje

 

1

M

M

M

M

M

142.

Dienraštis kambaryje

 

3

 

 

 

 

 

143.

Žurnalas svečiams kambaryje

 

1

 

 

 

 

M

144.

Rašymo priemonės ir bloknotas

 

1

 

 

M

M

M

145.

Aplankas korespondencijai

 

1

 

 

 

M

M

146.

Kelnių presas

 

3

 

 

 

 

 

147.

Skalbinių dėžė

 

1

 

 

M

M

M

148.

Siuvimo reikmenų paketas pagal pageidavimą

 

1

 

 

M34

 

 

149.

Siuvimo reikmenų paketas kambaryje

2

 

 

 

M

M

150.

Šaukštas avalynei kambaryje

 

1

 

 

 

 

M

151.

Priemonės avalynei valyti pagal pageidavimą

 

1

 

 

M35

 

 

152.

Priemonės avalynei valyti kambaryje

2

 

 

 

M

M

153.

Įrenginys batams blizginti / valyti viešbutyje (motelyje)

 

3

 

 

M36

M37

M37

154.

Durų akutė

 

2

 

 

 

 

 

155.

Papildomas durų užrakinimo mechanizmas

 

3

 

 

 

 

 

 

_______________________

30 Registracijos metu svečią reikia informuoti apie tokį pasiūlymą.

31 Arba prieiga prie interneto kambaryje (žr. Nr. 134).

32 Arba prieiga prie interneto viešoje zonoje (žr. Nr. 133).

33 Viešbučio (motelio) informacijoje turi būti nurodytas bent pusryčių, išregistravimo laikas, taip pat viešbutyje (motelyje) paslaugas teikiančių įstaigų darbo pradžios laikas.

34 Vietoj siuvimo reikmenų paketo (pagal pageidavimą) (žr. Nr. 212) gali būti siūloma ir siuvimo paslauga.

35 Vietoj priemonių avalynei valyti (pagal pageidavimą) gali būti siūloma ir batų blizginimo / valymo paslauga (žr. Nr. 213). Įrenginys batams blizginti / valyti viešbutyje (motelyje) (žr. Nr. 153) taip pat atitinka šį kriterijų.

36 Vietoj įrenginio batams blizginti / valyti viešbutyje (motelyje) gali būti siūloma ir batų blizginimo / valymo paslauga (žr. Nr. 213). Priemonės avalynei valyti kambaryje (žr. Nr. 152) taip pat atitinka šį kriterijų.

37 Vietoj įrenginio batams blizginti / valyti viešbutyje (motelyje) gali būti siūloma ir batų blizginimo / valymo paslauga (žr. Nr. 213).

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***

 

 

III. Paslaugos (aptarnavimas)

Kambarių valymas, patalynės, rankšluosčių keitimas

156.

Kasdienis kambarių valymas

 

1

M

M

M

M

M

157.

Kasdienis rankšluosčių keitimas pagal pageidavimą

 

1

M

M

M

M

M

158.

Patalynės keitimas mažiausiai kartą per savaitę

 

1

M

M

 

 

 

159.

Patalynės keitimas mažiausiai du kartus per savaitę

2

 

 

M

M

M

160.

Kasdienis patalynės keitimas pagal pageidavimą

 

4

 

 

 

M

M

Gėrimai

161.

Gėrimų pasiūla viešbutyje (motelyje)

 

1

M

M

 

 

 

162.

Gėrimų pardavinėjimo automatas / gėrimų prekybos vieta viešbutyje (motelyje)

 

1

 

 

 

 

 

163.

Gėrimų pasiūla kambaryje

 

2

 

 

M

M

M

164.

Gėrimai 16 valandų naudojantis kambarių aptarnavimo paslauga

 

2

 

 

 

 

 

165.

Gėrimai 24 valandas naudojantis kambarių aptarnavimo paslauga

4

 

 

 

M38

M

166.

Mini baras

 

5

 

 

 

M39

M

167.

Kavos aparatas arba virdulys arbatai paruošti kartu su reikalingais priedais kambaryje

 

4

 

 

 

 

 

Pusryčiai

168.

Plataus asortimento pusryčiai40

 

1

M

 

 

 

 

169.

Švediškas stalas per pusryčius arba tolygi pusryčių meniu kortelė41

2

 

M

M

 

 

170.

Švediškas stalas per pusryčius su aptarnavimu arba tolygi pusryčių meniu kortelė taip pat naudojantis kambarių aptarnavimo paslauga

5

 

 

 

M

M

171.

Pusryčių meniu kortelė naudojantis kambarių aptarnavimo paslauga

 

2

 

 

 

 

M

Maitinimas

172.

Pietums skirtas laikas mažiausiai dvi valandos

 

2

 

 

 

 

 

173.

Vakarienei skirtas laikas mažiausiai trys valandos

 

2

 

 

 

 

 

174.

Trijų patiekalų meniu arba „a la carte, Švediškas stalas

 

1

M

M

 

 

 

175.

Trijų patiekalų meniu esant galimybei rinktis arba „a la carte“, arba Švediškas stalas

2

 

 

M

M

M

176.

Maitinimas naudojantis kambarių aptarnavimo paslauga iki 22.00 val.

 

5

 

 

 

M

 

177.

Maitinimas naudojantis kambarių aptarnavimo paslauga visą parą

10

 

 

 

 

M

 

______________________

38 Arba mini baras (žr. Nr. 166)

39 Arba gėrimai 24 valandas naudojantis kambarių aptarnavimo paslauga (žr. Nr. 165).

40 Plataus asortimento pusryčių meniu siūlomas bent vienas karštas gėrimas (pvz., kava arba arbata), vaisių sultys, vaisiai arba vaisių salotos, kiaušinis arba kiaušinienė (plaktas kiaušinis) ir galimybė rinktis duoną ir bandeles su sviestu, džemu, šalta mėsa, sūris ir saldus grūdų, džiovintų vaisių, riešutų, kt. mišinys.

41 Siūloma savitarna su galimybe rinktis bent jau tuos pačius maisto produktus, kurie patiekiami plataus asortimento pusryčių metu, be to pateikiami kiaušiniai ir dribsniai.

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***


 

178.

Restoranas42 dirba mažiausiai 5 dienas per savaitę

 

5 už kiekvieną, ne daugiau kaip 10

M43 (mažiausiai 1)

M43 (mažiausiai 1)

M (mažiausiai 1)

 

 

179.

A la carte“ – restoranas42 dirba mažiausiai 6 dienas per savaitę

 

8 už kiekvieną, ne daugiau kaip 16

 

 

 

M (mažiausiai 1)

 

180.

A la carte“ – restoranas42 dirba mažiausiai 7 dienas per savaitę

 

10 už kiekvieną, ne daugiau kaip 20

 

 

 

 

M (mažiausiai 1)

181.

Dietinė virtuvė (dalyvauja patirtį turintis virėjas, dietologas arba mitybos specialistas)

 

2

 

 

 

 

 

182.

Vietos virtuvė44

 

4

 

 

 

 

 

Priimamasis (registratūra)

183.

Galimybė naudotis registratūros paslaugomis (susisiekti) telefonu iš vidaus ir lauko

 

1

M

M

 

 

 

184.

Registratūra atidaryta 14 valandų, galimybė naudotis registratūros paslaugomis (susisiekti) telefonu iš vidaus ir lauko visą parą

3

 

 

M

 

 

185.

Registratūra atidaryta 18 valandų, galimybė naudotis registratūros paslaugomis (susisiekti) telefonu iš vidaus ir lauko visą parą

4

 

 

 

M

 

186.

Registratūra atidaryta 24 valandas, galimybė naudotis registratūros paslaugomis (susisiekti) telefonu iš vidaus ir lauko visą parą

6

 

 

 

 

M

187.

Dvikalbis personalas (vokiečių / anglų kalbomis)

 

2

 

 

M

M

 

188.

Daugiakalbis personalas (vokiečių, anglų ir mažiausiai dar viena užsienio kalba)

4

 

 

 

 

M

189.

Kopijavimo aparatas arba galimybė gauti fotokopijas

 

2

 

 

 

M

M

190.

Durininko paslaugos arba patarnautojas automobilių aikštelėje

 

4

 

 

 

 

M

191.

Patarnautojas automobilių aikštelėje

(191–194 – atskiri darbuotojai)

 

15

 

 

 

 

 

192.

Durininkas

(191–194 – atskiri darbuotojai)

 

15

 

 

 

 

 

193.

Šveicorius

(191–194 – atskiri darbuotojai)

 

15

 

 

 

 

M

194.

Patarnautojas

(191–194 – atskiri darbuotojai)

 

15

 

 

 

 

M

195.

Bagažo paslaugos pagal pageidavimą

 

2

 

 

M

M

 

196.

Bagažo paslaugos

5

 

 

 

 

M

197.

Tarnyba, kuri rūpinasi atvykstančių ir išvykstančių svečių paliktu bagažu

 

5

 

 

 

M

M

 

________________________

42 Kiekvienam iš jų numatyta kitokia koncepcija, maisto pasirinkimas ir vieta.

43 Arba kita maitinimo patalpa.

44 Meniu kortelėje nurodyti esminiai vietos / nacionaliniai maisto ypatumai. Didžioji dalis produktų – vietinės gamybos.

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***

Drabužių skalbimas / lyginimas

198.

Cheminis valymas / sausas valymas

(rūbų pristatymas iki 9.00 val., grąžinimas per 24 valandas)

 

1

 

 

 

 

 

199.

Cheminis valymas / sausas valymas (rūbų pristatymas iki 9.00 val., grąžinimas per 12 valandų)

2

 

 

 

 

 

200.

Lyginimo paslauga

(rūbų grąžinimas per 1 valandą)

 

2

 

 

 

 

M

201.

Skalbyklos ir lyginimo paslaugos

(rūbai grąžinami kaip susitariama)

 

1

 

 

M

 

 

202.

Skalbyklos ir lyginimo paslaugos

(rūbų pristatymas iki 9.00 val., grąžinimas – tą pačią dieną, išskyrus savaitgalį)

2

 

 

 

M

 

203.

Skalbyklos ir lyginimo paslaugos (rūbų pristatymas iki 9.00 val., grąžinimas per 12 valandų)

4

 

 

 

 

M

Mokėjimas

204.

Kredito kortelės

 

2

 

M45

M45

M

M

205.

Debeto kortelės (pvz., informacija apie grynųjų pinigų operacijas arba debetą)

 

2

 

M46

M46

M46

M46

Įvairūs

206.

Profesionali pagalba vidaus IT klausimais

 

2

 

 

 

M

M

207.

Žadinimo skambutis

(Žr. Nr. 77)

 

2

 

 

 

 

 

208.

Skėtis registratūroje / kambaryje

 

1

 

 

 

 

 

209.

Bilietų pardavimas arba bilietų pardavimo tarnyba registratūroje

(pvz., į teatrą, kiną)

 

1

 

 

 

 

 

210.

Naujausi žurnalai

 

1

 

 

 

 

M

211.

Dienraščiai

 

2

 

 

 

M

M

212.

Siuvimo paslaugos

 

2

 

 

 

M

M

213.

Avalynės valymo paslaugos

 

2

 

 

M47

M48

M

214.

Maršrutinio autobuso arba limuzino paslaugos

 

2

 

 

 

 

M

215.

Higienos prekių pasiūla (pvz., dantų šepetėliai, dantų pasta, skutimosi reikmenys)

 

2

 

M

M

M

M

216.

Galimybė surengti banketą ne mažiau kaip 50 asmenų49

 

2

 

 

 

 

 

217.

Galimybė surengti banketą ne mažiau kaip 100 asmenų49

4

 

 

 

 

 

218.

Galimybė surengti banketą ne mažiau kaip 250 asmenų49

8

 

 

 

 

 

219.

Asmeninis kiekvieno svečio sveikinimas šviežiomis gėlėmis arba dovanėle kambaryje (ne tik sveikinimo žinute televizoriaus ekrane)

 

6

 

 

 

 

M

220.

Svečių palydėjimas į kambarį jiems atvykus

 

2

 

 

 

 

 

 

______________________

45 Arba debeto kortelės (žr. Nr. 205)

46 Arba kredito kortelės (žr. Nr. 204)

47 Vietoj batų blizginimo / valymo paslaugos gali būti siūlomas ir įrenginys batams blizginti / valyti viešbutyje (motelyje) (žr. Nr. 153). Reikmenys batams blizginti / valyti kambaryje taip pat atitinka šį kriterijų (lygiaverčiai).

48 Vietoj batų blizginimo / valymo paslaugos gali būti siūlomas ir įrenginys batams blizginti / valyti viešbutyje (motelyje) (žr. Nr. 153).

49 Restorano plotas nenumatytas.

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***


 

221.

Lovos klojimo paslauga vakare kaip papildomas kambario patikrinimas 50

 

10

 

 

 

 

M

222.

Sekretoriaus / -ės paslaugos

(atskiras biuras ir personalo paslaugos)

 

3

 

 

 

 

M

223.

Konferencijų paslaugos

(atskiras skyrius, atskiras personalas; balai tik tuo atveju, jeigu atitinka bent vieną iš 253–255 kriterijų)

 

5

 

 

 

 

 

 

 

IV. Laisvalaikis

Įrengimas ir patogumai / paslaugos

224.

Skaitymo ir rašymo kambarys (atskira patalpa)

 

1

 

 

 

 

 

225.

Biblioteka (atskira patalpa)

 

2

 

 

 

 

 

226.

Vaikų zona (žaidimų kambarys / žaidimų aikštelė)

 

4

 

 

 

 

 

227.

Sporto salė51 su mažiausiai 4 skirtingais treniruokliais (pvz., ergometras, svarmenys, svorių kilnojimo įrenginys, bėgtakis, „irklavimo“ tipo treniruoklis, „laipteliai“ /steperis)

 

4

 

 

 

 

 

SPA / grožio centras52

228.

Soliariumas

 

2

 

 

 

 

 

229.

Masažai53 (pvz., viso kūno masažas, limfinis drenažas, Shiatsu /šiatsu/, kojų refleksologija)

 

Po 2 už kiekvieną kabiną, ne daugiau kaip 6

 

 

 

 

 

230.

Atskiras relaksacijos kambarys54

 

3

 

 

 

 

 

231.

Sūkurinė vonia

 

3

 

 

 

 

 

232.

Sauna

(mažiausias dydis – 6 vietų)

 

Po 5 už kiekvieną saunos tipą55, ne daugiau kaip 15

 

 

 

 

 

233.

Kosmetikos kabinetas56, jeigu siūlomos mažiausiai 4 skirtingos grožio procedūros (pvz., procedūros veidui, manikiūras, pedikiūras, odos šveitimas, atpalaiduojantis-antistresinis masažas)

 

5

 

 

 

 

 

234.

Pirčių / baseinų kompleksas57, jeigu siūlomos mažiausiai 4 skirtingos procedūros (pvz., pirtis, Kneipp, vandens, purvo terapija, Hammam)

 

5

 

 

 

 

 

235.

Baseinas (lauke)58 arba plaukykla59

 

10

 

 

 

 

 

236.

Baseinas (viduje)60

 

15

 

 

 

 

 

 

___________________

50 Dar vadinama papildoma paslauga. Rankšluosčių keitimas, lovatiesės lankstymas, šiukšlių išmetimas iš šiukšliadėžės ir t. t.

51 Sporto salė ne mažesnė kaip 20 m2.

52 SPA/grožio centras pasiekiamas ne per konferencijų salę arba restorano teritoriją.

53 Kabinos ne mažesnės kaip 10 m2.

54 Relaksacijos kambarys ne mažesnis kaip 20 m2.

55 Saunos tipai: „karšta / sausa“ (pvz., suomiška pirtis), „šilta / vos drėgna“ (pvz., Tepidarium), arba „šilta / labai drėgna“ (pvz., garinė).

56 Kabinos ne mažesnės kaip 10 m2.

57 Kabinos ne mažesnės kaip 10 m2.

58 Lauko baseino vanduo šildomas, jo dydis ne mažesnis kaip 60 m2.

59 Plaukykla – specialiai svečiams įrengtas netekančio vandens telkinys plaukiojimui arba maudymuisi, be cheminių preparatų.

60 Viduje esančio baseino vanduo šildomas, jo dydis ne mažesnis kaip 40 m2.

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***

Įvairūs

237.

Svečių užimtumo / linksminimo programa

 

3

 

 

 

 

 

238.

Vaikų auklė pagal pageidavimą

 

1

 

 

 

 

 

239.

Kvalifikuoto personalo siūloma vaikų (jaunesnių nei 3 metai) priežiūra viešbutyje (motelyje) mažiausiai 3 valandas šiokiadieniais

 

10

 

 

 

 

 

240.

Kvalifikuoto personalo siūloma vaikų (vyresnių nei 3 metai) priežiūra viešbutyje (motelyje) mažiausiai 3 valandas šiokiadieniais

 

10

 

 

 

 

 

241.

Sporto įrangos nuoma (pvz., pačiūžų, valčių, dviračių)

 

2

 

 

 

 

 

242.

Viešbučiui (moteliui) priklausantis paplūdimys arba pievelė

 

4

 

 

 

 

 

 

V. Pasiūlymų rengimas / derinimas

 

243.

Metodiška skundų valdymo sistema61

 

3

 

 

M

M

M

244.

Sisteminga svečių apklausa62

 

5

 

 

 

M

M

245.

Slaptas svečias (slaptai apklausai atlikti) 63

(Pareikalavus pridedami įrodymai)

 

15

 

 

 

M64

M

246.

Kokybės valdymo sistema pagal EHQ65 1 pakopa („Q“)

 

4

 

 

 

 

 

247.

Kokybės valdymo sistema pagal EHQ65 2 pakopa („QQ“)

6

 

 

 

 

 

248.

Kokybės valdymo sistema pagal EHQ65 3 pakopa („QQQ“)

10

 

 

 

 

 

249.

Tinklalapis su reikšmingomis, tikroviškomis viešbučio (motelio) nuotraukomis66

 

5

 

 

M

M

M

250.

Galima viešbučio (motelio) rezervacija internetu naudojantis elektroninėmis rezervacijų sistemomis67

 

5

 

 

 

 

 

251.

Žemėlapis / vietos planas pagal pageidavimą arba internete

 

1

 

M

M

M

M

252.

Kvietimas išvykstantiems / išvykusiems svečiams parašyti atsiliepimą viešbučio (motelio) portale arba tinklalapyje

 

5

 

 

 

 

 

 

_____________________

61 Metodiška skundų valdymo sistema apima struktūriškai apibrėžtą skundų priėmimą, vertinimą ir atsakymą.

62 Aktyvus ir sistemingas svečių nuomonės apie viešbutyje (motelyje) teikiamų paslaugų kokybę rinkimas ir vertinimas, trūkumų analizė ir pagerinimų / pasiūlymų įgyvendinimas.

63 Tam, kad priimtų Slaptą svečią (slaptai apklausai atlikti), turi atitikti šiuos aspektus: bent kartą per klasifikavimo laikotarpį, Slapto svečio vaidmenį (slaptą apklausą) viešbučio (motelio) iniciatyva ir sąskaita atlieka profesionalūs kviestiniai svečiai, gauta medžiaga analizuojama ir vertinama. Slapti (vidaus) patikrinimai, pvz., viešbučio tinklo arba kooperacijos, vienodai vertinami.

64 Slapto svečio vizitas (slapta apklausa) – mažiausias kriterijus vertinant 4-ių žvaigždučių aukštesnio lygio sektorių.

65 Europos svetingumo vertinimo sistema/European Hospitality Quality (EHQ) – tai HOTREC (Europos Sąjungos viešbučių ir restoranų asociacijos) (cf. www.hotrec.eu) pateikta schema ir yra etalonas nacionalinėms ir regioninėms kokybės vertinimo struktūroms Europos lygmenyje.

66 Bent išorinis vaizdas, vieša zona ir kambarys.

67 Paprastas elektroninis paštas nebūtų laikomas tinkamu.

 

Sritis

Nr.

Vertinimo kriterijus

 

Balai

*

**

***

**

**

**

***

 

 

VI. Vidaus konferencijų organizavimo galimybės (paslaugos)

Kambariai (salės)

253.

Konferencijų salė(-s), kuri(-ios) ne mažesnė(-ės) kaip 36 m2 – 100 m2, lubos – ne žemesnės kaip 2,5 m.

 

5

 

 

 

 

 

254.

Konferencijų salė(-s), kuri(-ios) didesnė(-ės) kaip 100 m2,  lubos – ne žemesnės kaip 2,75 m.

8

 

 

 

 

 

255.

Konferencijų salė(-s), kuri(-ios) didesnė(-ės) kaip 250 m2,  lubos – ne žemesnės kaip 3,00 m.

10

 

 

 

 

 

256.

Konferencijų kanceliarija / spausdinimo biuras68

 

1

 

 

 

 

 

257.

Grupinio darbo kambariai68

 

4

 

 

 

 

 

Telekomunikacijos / žiniasklaidos priemonės

258.

Telefonas68, 69

 

1

 

 

 

 

 

259.

Prieiga prie interneto (pvz., plačiajuostis, WLAN)68, 69

 

2

 

 

 

 

 

260.

Projektorius 68, 69

 

2

 

 

 

 

 

261.

Seminaro medžiaga68, 69

 

1

 

 

 

 

 

262.

3 prezentacijų lentos su smeigtukais kiekvienoje konferencijų salėje68, 69

 

1

 

 

 

 

 

263.

1 lenta diagramoms kiekvienoje konferencijų salėje 68, 69

 

1

 

 

 

 

 

Įranga / technologijos

264.

Projektoriaus ekranas (pagal lubų aukštį ir kambario dydį, ne mažesnis kaip 1,50 x 1,50 m) 68, 69

 

1

 

 

 

 

 

265.

Kabykla arba užrakinama spintelė konferencijų salėje68, 69

 

1

 

 

 

 

 

266.

Pranešėjo stalas68

 

1

 

 

 

 

 

267.

Mažiausiai 8 elektros lizdai, prailginimo kabelis ir elektros skirstytuvas68, 69

 

1

 

 

 

 

 

 

268.

Dienos šviesa konferencijų salėje ir galimybė užtamsinti salę68, 69

 

3

 

 

 

 

 

269.

Atitinkamas apšvietimas su dirbtine šviesa70

 

2

 

 

 

 

 

270.

Atskiras reguliuojamas oro kondicionavimas konferencijų salėse68

 

3

 

 

 

 

 

 

 

VII. Minimalus balų skaičius

Viešbučiai (moteliai)

 

 

 

 

90

170

250

380

570

Papildomas įvertinimas „Plius“71

 

 

 

 

170

250

380

570

650

 

____________________

68 Priimtina, jeigu atitinka bent vieną iš 253–255 kriterijų.

69 Mažiausias kriterijus už kiekvieną konferencijų salę.

70 Sumontuoti šviestuvai, kurių apšvietimo stiprumas ne mažesnis kaip 300 liuksų. Nuo 100 m2 apšvietimas turi būti pritemdomas arba kaitaliojamas atskiruose segmentuose. Priimtina, jeigu atitinka bent vieną iš 253–255 kriterijų.

71 „Plius“ reiškia aukštos kokybės (labai gerus) viešbučius (motelius), kurių balai gerokai viršija jų kategorijai reikalingų balų skaičių ir kurių bendras įspūdis lenkia numatytą jų kategorijai. Viešbučiai (moteliai) siūlo aukšto lygio paslaugas / aptarnavimą. Papildomas įvertinimas „plius“ galimas visiems viešbučiams (moteliams).

 

_________________


Viešbučių ir motelių klasifikavimo reikalavimų

2 priedas

 

VIEŠBUČIŲ IR MOTELIŲ KLASIFIKAVIMO VERTINIMO SKALĖ

 

(pav.)

 

__________________

** TIC pastaba. Pav. žr.

Žin., 2013, Nr. 23-1163, 121 psl. **

_________________