LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO 2, 6 STRAIPSNIŲ IR 4 PRIEDĖLIO PAKEITIMO IR PAPILDYMO
Į S T A T Y M A S

 

2012 m. birželio 30 d. Nr. XI-2197

Vilnius

 

(Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2004, Nr. 171-6302; 2006, Nr. 73-2761; 2007, Nr. 69-2724; 2008, Nr. 75-2919; 2011, Nr. 40-1916)

 

1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

1. Aukščiausios kategorijos keliai – pagrindinis kelių tinklas (magistraliniai ir krašto keliai).

2. Kelio savininkas – valstybė, savivaldybė, juridinis ar fizinis asmuo, kuriam kelias priklauso nuosavybės teise.

3. Kelio valdytojas asmuo, kuris kelią valdo, naudoja ir disponuoja juo turto patikėjimo teise ar kitu teisėtu pagrindu.

4. Kelių priežiūros ir plėtros programa (toliau – Programa) – Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (toliau – Biudžeto sandaros įstatymas) nustatyta tvarka tvirtinama specialioji programa. Programos finansavimo ir administravimo vykdytojas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – Vyriausybė) arba jos įgaliota institucija.

5. Naudotojas – asmuo, kuris tiesiogiai ar netiesiogiai naudojasi keliais ir jų statiniais.

6. Naudotojų mokesčiai – nustatyto dydžio transporto priemonių savininkų ar valdytojų mokesčiai už naudojimąsi keliais ir jų statiniais.

7. Programos finansavimo sąskaita – valstybės biudžeto (iždo) sąskaita, kurioje kaupiamos lėšos Programai finansuoti.

8. Socialinės globos viešosios įstaigos – viešosios įstaigos, teikiančios socialines paslaugas įvairaus amžiaus skirtingų socialinių grupių asmenims, kuriems reikalinga įvairių rūšių ir formų socialinė pagalba.

9. Stacionarioji Kelių eismo taisyklių pažeidimų fiksavimo įranga tam tikrose vietose nejudamai įtvirtinta įranga (greičio matuokliai, vaizdo kameros su duomenų perdavimo įranga ir kt.), skirta Kelių eismo taisyklių pažeidimams fiksuoti.

10. Transporto priemonė – mechanizmas ar jų junginys, skirtas žmonėms ir (arba) kroviniams keliais vežti.

11. Transporto priemonės bendroji masė – pakrautos transporto priemonės leistinas maksimalus svoris.

12. Transporto priemonės savininkas – asmuo, kuriam transporto priemonė priklauso nuosavybės teise.

13. Transporto priemonės valdytojas – asmuo, patikėjimo, nuomos, panaudos ar kitokiu teisėtu pagrindu valdantis, naudojantis ar vairuojantis transporto priemonę.

14. Veikla – bet kokio pobūdžio komercinė arba gamybinė veikla, kuria siekiama gauti ir (arba) uždirbti pajamų ar kokios kitos ekonominės naudos.

15. Žemės ūkio veiklos subjektas – asmuo, įregistruotas įstatymų ar kitų teisės aktų nustatyta tvarka ir užsiimantis žemės ūkio veikla.

16. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Kelių įstatyme.“

 

2 straipsnis. 6 straipsnio 3 dalies pakeitimas

6 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžio „valstybinės“ įrašyti žodį „privalomosios“ ir šią dalį išdėstyti taip:

3. Mokestis į Programos finansavimo sąskaitą sumokamas iki transporto priemonės privalomosios techninės apžiūros.“

 

3 straipsnis. 4 priedėlio pakeitimas ir papildymas

1. Pakeisti 4 priedėlio II skirsnio 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių ašies (ašių) apkrova viršija leidžiamą apkrovą, nustatytą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu, sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį leidžiama važiuoti tik su kelio savininku suderintais maršrutais arba kelio savininko nustatytais keliais ir kelio savininko nustatytomis sąlygomis.“

2. Pakeisti 4 priedėlio II skirsnio 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

2. Jei transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą bendrąją masę, nustatytą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu, nustatomi mokesčio ribiniai tarifai, nurodyti šio priedėlio III skirsnyje.“

3. Pakeisti 4 priedėlio II skirsnio 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Kai ašies (ašių) faktiška apkrova ir faktiška transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamus dydžius, nustatytus Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu, nustatomas tas mokesčio dydis, kuris yra didesnis.“

4. Pakeisti 4 priedėlio III skirsnio 1 punktą ir jį išdėstyti taip:

1. Jei transporto priemonės (jų junginio) bendroji masė viršija leidžiamą bendrąją masę, nustatytą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu, mokamas mokestis, kurio ribiniai tarifai pateikiami lentelėje:

 

Leidžiama bendroji masė viršyta (t)

Vienkartiniai ribiniai tarifai

už kiekvieną viršytą toną, Lt/10 km

Metų ribiniai tarifai,

Lt

(šalies teritorijoje)*

iki 10,0

3,50–4,00

750–1350

11,0–20,0

4,00–4,50

21,0–40,0

4,50–5,00

> 40

5,00–6,50

 

*Taikoma, kai transporto priemonės, kurios ašies (ašių) apkrova neviršija leidžiamos apkrovos, bendroji masė viršija leidžiamą bendrąją masę ir yra ne didesnė kaip 48 t.“

5. Papildyti 4 priedėlio III skirsnį 4 punktu:

4. Papildomus reikalavimus, taikomus valstybinės reikšmės keliais važiuojančioms transporto priemonėms (jų junginiams), kurių ašies (ašių) apkrova neviršija leidžiamos apkrovos, o jų bendroji masė viršija leidžiamą bendrąją masę ir yra ne didesnė kaip 48 t, nustato Susisiekimo ministerija, o kai šios transporto priemonės (jų junginiai) važiuoja vietinės reikšmės keliais – savivaldybės. Sumokėjus atitinkamo dydžio mokestį leidžiama važiuoti šiomis transporto priemonėmis (jų junginiais) tik su kelio savininku suderintais maršrutais arba kelio savininko nustatytais keliais ir kelio savininko nustatytomis sąlygomis.“

 

4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 5 straipsnį, įsigalioja 2013 m. sausio 1 d.

 

5 straipsnis. Įstatymo įgyvendinimas

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija ir savivaldybių institucijos iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

RESPUBLIKOS PREZIDENTĖ                                                    DALIA GRYBAUSKAITĖ

 

_________________