Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO IR PERTVARKYMO KRITERIJŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO

 

2011 m. liepos 13 d. Nr. 883

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) 42 straipsnio 1 dalies 5 punktu ir 44 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąrašą (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. Šiuo nutarimu patvirtinto Švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąrašo nuostatos taikomos po šio nutarimo įsigaliojimo steigiamoms, reorganizuojamoms, likviduojamoms ir pertvarkomoms švietimo pagalbos įstaigoms.

2.2. Iki šio nutarimo įsigaliojimo pradėtos švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo procedūros baigiamos iki šio nutarimo įsigaliojimo galiojusia tvarka.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                                ANDRIUS KUBILIUS

 

ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS                                  GINTARAS STEPONAVIČIUS

 

_________________

 

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2011 m. liepos 13 d. nutarimu Nr. 883

 

ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, LIKVIDAVIMO IR PERTVARKYMO KRITERIJŲ SĄRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo ir pertvarkymo kriterijų sąraše (toliau – Sąrašas) nustatomi savivaldybių švietimo pagalbos įstaigų steigimo, reorganizavimo, pertvarkymo ir likvidavimo kriterijai.

2. Sąrašu vadovaujasi savivaldybės, steigdamos, reorganizuodamos, likviduodamos ir pertvarkydamos savivaldybės švietimo pagalbos įstaigas.

3. Savivaldybės švietimo pagalbos įstaigos steigiamos siekiant užtikrinti švietimo pagalbos teikimą savivaldybės teritorijoje gyvenantiems vaikams, bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokiniams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir švietimo įstaigoms, jų vadovams, pavaduotojams ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjams, mokytojams, švietimo pagalbą teikiantiems specialistams (toliau – pedagoginiai darbuotojai).

4. Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į švietimo pagalbos poreikį, priima sprendimą, kiek ir kokių švietimo pagalbos įstaigų reikia steigti.

5. Savivaldybės švietimo pagalbos įstaigos:

5.1. įvertina asmens mokymosi sunkumus, sutrikimus, pedagogines, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pedagoginiu, psichologiniu, medicininiu ir socialiniu pedagoginiu aspektais, vaiko brandumą mokytis, prireikus skiria specialųjį ugdymą;

5.2. teikia psichologinę, socialinę pedagoginę ir švietimo informacinę pagalbą vaikams, specialiąją pedagoginę pagalbą – specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems asmenims iki 21 metų;

5.3. teikia informacinę, ekspertinę ir konsultacinę pagalbą tėvams (globėjams, rūpintojams) ir mokykloms, jų pedagoginiams darbuotojams;

5.4. kompleksiškai vertina bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų mokinių poreikius ir vykdo profesinio informavimo, konsultavimo ir ugdymo karjerai priemones;

5.5. teikia metodinę, kvalifikacijos tobulinimo ir kitą pagalbą pedagoginiams darbuotojams ir mokykloms.

6. Gali būti steigiamos šios savivaldybės švietimo pagalbos įstaigos:

6.1. pedagoginė psichologinė tarnyba, atliekanti Sąrašo 5.1, 5.2 ir 5.3 punktuose nustatytas funkcijas;

6.2. profesinio orientavimo centras, atliekantis Sąrašo 5.4 punkte nustatytas funkcijas;

6.3. mokytojų švietimo centras, atliekantis Sąrašo 5.5 punkte nustatytas funkcijas;

6.4. švietimo pagalbos tarnyba, atliekanti Sąrašo 5 arba 5.1–5.4, arba 5.4 ir 5.5, arba 5.1–5.3 ir 5.5 punktuose nustatytas funkcijas.

7. Steigdama, reorganizuodama, likviduodama ir pertvarkydama savivaldybės švietimo pagalbos įstaigą, savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (dalyvių susirinkimas) vadovaujasi Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu (Žin., 2000, Nr. 74-2262), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 68-1633; 2004, Nr. 25-752), Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2011, Nr. 38-1804) ir Sąrašu.


II. SAVIVALDYBĖS ŠVIETIMO PAGALBOS ĮSTAIGŲ STEIGIMO, REORGANIZAVIMO, PERTVARKYMO IR LIKVIDAVIMO KRITERIJAI

 

8. Steigiamoje pedagoginėje psichologinėje tarnyboje turi būti:

8.1. specialusis pedagogas, logopedas, psichologas, gydytojas neurologas ir socialinis pedagogas;

8.2. įsigytos asmenų pedagoginio psichologinio vertinimo metodikos; įrengti atskiri kabinetai ir kompiuterizuotos darbo vietos.

9. Steigiamame profesinio orientavimo centre turi būti:

9.1. karjeros konsultantas ir psichologas;

9.2. įsigytos profesinio informavimo, konsultavimo ir karjeros kompetencijos ugdymo metodikos, testai ir priemonės; įrengti atskiri kabinetai, kompiuterizuotos darbo vietos ir mokymo klasė.

10. Steigiamame mokytojų švietimo centre turi būti:

10.1. andragogas ir (ar) pedagogas;

10.2. įrengti kabinetai, kompiuterizuotos darbo vietos, grupių darbui ir seminarams tinkamos patalpos, vaizdinės ir techninės mokymo priemonės.

11. Steigiant švietimo pagalbos tarnybą, turi būti vykdomi Sąrašo 8–10 arba 8 ir 9, arba 9 ir 10, arba 8 ir 10 punktų reikalavimai.

12. Švietimo pagalbos įstaigos gali būti reorganizuojamos arba likviduojamos Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais, atsižvelgiant į švietimo pagalbos poreikį ir užtikrinant pakankamą Sąrašo 8.1, 9.1 ir 10.1 punktuose nurodytų specialistų skaičių savivaldybės teritorijoje.

13. Švietimo pagalbos įstaigos pertvarkomos, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai (dalyvių susirinkimui) nusprendus keisti švietimo pagalbos įstaigų teisinį statusą.

 

_________________