LIETUVOS VYRIAUSIOJO ARCHYVARO
ĮSAKYMAS
DĖL NACIONALINIO DOKUMENTŲ FONDO DOKUMENTŲ, KURIAIS DISPONUOJA PRIVATŪS JURIDINIAI AR FIZINIAI ASMENYS, PERDAVIMO VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJOMS, ĮSTAIGOMS AR ĮMONĖMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2011 m. sausio 25 d. Nr. V-62
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107‑2389; 2004, Nr. 57‑1982; 2010, Nr. 79-4055) 4 straipsnio 2 dalimi:
1. Tvirtinu Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ar įmonėms tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008 m. balandžio 8 d. įsakymą Nr. V-69 „Dėl Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ar įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 43-1625).
PATVIRTINTA
Lietuvos vyriausiojo archyvaro
2011 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-62
NACIONALINIO DOKUMENTŲ FONDO DOKUMENTŲ, KURIAIS DISPONUOJA PRIVATŪS JURIDINIAI AR FIZINIAI ASMENYS, PERDAVIMO VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJOMS, ĮSTAIGOMS AR ĮMONĖMS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ar įmonėms tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Nacionalinio dokumentų fondo dokumentų, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo valstybės ar savivaldybių institucijoms, įstaigoms ar įmonėms tvarką.
2. Apraše vartojama sąvoka perduotini dokumentai – valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, valstybės įgaliotų asmenų, Lietuvoje įvairiais istorijos laikotarpiais veikusių valstybinių įstaigų ir įmonių veiklos dokumentai, kuriais disponuoja privatūs juridiniai ar fiziniai asmenys.
Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme (Žin., 1995, Nr. 107‑2389; 2004, Nr. 57‑1982; 2010, Nr. 79-4055) vartojamas sąvokas.
II. DOKUMENTŲ PERDAVIMO TVARKA
3. Juridinis ar fizinis asmuo, disponuojantis perduotinais dokumentais ar turintis informacijos apie tokius dokumentus, raštu arba žodžiu kreipiasi:
3.1. į valstybės ar savivaldybės instituciją, įstaigą ar įmonę (toliau – valstybės ar savivaldybės įstaiga), kuriai pagal kompetenciją priklausytų perduotini dokumentai;
4. Kreipdamasis į atitinkamą įstaigą, nurodytą šio Aprašo 3 punkte, juridinis asmuo nurodo savo pavadinimą, fizinis asmuo – vardą ir pavardę, ryšio duomenis, pateikia informaciją apie perduotinus dokumentus (jų įsigijimo aplinkybes, sudarytoją, kiekį, sudarymo laikotarpį, jei jis žinomas) ar jų turėtoją, jei pats nedisponuoja perduotinais dokumentais.
Jei juridinis ar fizinis asmuo kreipiasi žodžiu, informaciją gavęs įstaigos darbuotojas ją užfiksuoja raštu (pvz., tarnybiniame pranešime) ir pateikia įstaigos vadovui.
5. Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos vadovas Lietuvos vyriausiasis archyvaras, gavęs informacijos apie perduotinus dokumentus:
5.1. paveda juos įvertinti Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos specialistams arba vienam iš valstybės archyvų, o nustačius, kad dokumentai turi išliekamąją vertę, priima sprendimą dėl jų nuolatinio saugojimo;
5.2. informuoja atitinkamą valstybės archyvą arba valstybės ar savivaldybės įstaigą, kuriai pagal kompetenciją priklausytų saugoti perduotinus dokumentus;
5.3. priima sprendimą dėl dokumentų saugojimo, jei nustatoma, kad perduotini dokumentai neturi išliekamosios vertės ir nuolat nesaugotini, o įstaigos, kuriai pagal kompetenciją priklausytų juos saugoti, nėra;
6. Valstybės archyvas, gavęs Lietuvos vyriausiojo archyvaro pavedimą:
6.2. identifikuoja valstybės ar savivaldybės įstaigą, kuriai pagal kompetenciją priklausytų perduotini dokumentai;
7. Valstybės ar savivaldybės įstaiga, gavusi informaciją dėl perduotinų dokumentų:
III. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
9. Dokumentai, juridinių ar fizinių asmenų perduoti valstybės archyvui, saugomi nuolat.
Valstybės ar savivaldybės įstaigai perduoti dokumentai saugomi teisės aktų nustatytą laiką. Dokumentai, kurių saugojimo terminai yra pasibaigę, sunaikinami.
10. Jei perduoti dokumentai nebuvo aprašyti ir sutvarkyti, dokumentus priėmusi įstaiga juos sutvarko ir įtraukia į apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka.
Nacionalinio dokumentų fondo
dokumentų, kuriais disponuoja privatūs
juridiniai ar fiziniai asmenys, perdavimo
valstybės ar savivaldybių institucijoms,
įstaigoms ar įmonėms tvarkos aprašo
priedas
(Dokumentų perdavimo akto forma)
NACIONALINIO DOKUMENTŲ FONDO DOKUMENTŲ, KURIAIS DISPONUOJA PRIVATŪS JURIDINIAI AR FIZINIAI ASMENYS, PERDAVIMO AKTAS
____________ Nr. ________
(data)
________________
(sudarymo vieta)
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-198; 2010, Nr. 79-4055) 4 straipsnio 2 dalimi,_________________________________
___________________________________________________________________________
(dokumentus perduodančio juridinio asmens
___________________________________________________________________________
pavadinimas ir duomenys (kodas, buveinės adresas) ar fizinio asmens vardas, pavardė ir ryšio duomenys)
perduoda, o ____________________________________________ priima šiuos dokumentus:
(dokumentus priimančios įstaigos pavadinimas)
Eil. nr. |
Trumpas dokumentų apibūdinimas |
Dokumentų, apskaitos vienetų ar sąlyginių vienetų, lapų ar kt. (nurodyti) kiekis |
Pastabos |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso perduota _________________________________________________________
(dokumentų, apskaitos vienetų ar sąlyginių vienetų, lapų ar kt. kiekis
___________________________________________________________________________ .
skaitmenimis ir žodžiais)
Aktas sudarytas 2 egzemplioriais, vienas – dokumentus perdavusiam juridiniam ar fiziniam asmeniui, kitas – juos priėmusiai įstaigai.
Perdavė
________________________ ___________ _________________
(juridinio asmens vadovo ar jo (parašas) (vardas ir pavardė)
įgalioto asmens pareigų
pavadinimas*)
Priėmė
________________________ ___________ _________________
(dokumentus priėmusios įstaigos (parašas) (vardas ir pavardė)
vadovo ar jo įgalioto asmens
pareigų pavadinimas)
*Pastaba. Kai aktą pasirašo fizinis asmuo, pareigų pavadinimas nenurodomas.