Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2006 M. LAPKRIČIO 15 D. NUTARIMO NR. 1132 „DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO METODIKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. birželio 16 d. Nr. 747

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Socialinių paslaugų planavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. lapkričio 15 d. nutarimu Nr. 1132 (Žin., 2006, Nr. 124-4705; 2007, Nr. 106-4342):

1.1. Išdėstyti 2 punktą taip:

2. Planavimo objektas yra socialinės paslaugos, kurias savivaldybės planuoja, savo teritorijos gyventojams organizuoja ir kurių teikimą finansuoja iš savo biudžetų lėšų ar iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Planavimo objektas apima ir socialines paslaugas, teikiamas socialinių paslaugų įstaigose, kurių savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau vadinama – valstybės įstaigose teikiamos socialinės paslaugos).“

1.2. Įrašyti 3 punkte vietoj žodžių „regionines socialines paslaugas“ žodžius „valstybės įstaigose teikiamas socialines paslaugas“.

1.3. Išdėstyti 7 punktą taip:

7. Socialinių paslaugų planavimo subjektai vietos ir šalies mastu yra:

7.1. savivaldybės;

7.2. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ar jos įgaliota institucija.“

1.4. Pripažinti netekusiu galios 9 punktą.

1.5. Išdėstyti 10 punktą taip:

10. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ar jos įgaliota institucija:

10.1. analizuoja ir vertina socialinių paslaugų būklę šalyje;

10.2. teikia savivaldybėms pasiūlymus dėl socialinių paslaugų planavimo ir organizavimo;

10.3. renka, sistemina informaciją apie valstybės įstaigose teikiamas socialines paslaugas;

10.4. teikia savivaldybėms informaciją apie valstybės įstaigose teikiamas socialines paslaugas.“

1.6. Išbraukti 16 punkte žodžius „analizės duomenys, gauti iš apskrities viršininko ir Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“.

1.7. Išdėstyti 17 punktą taip:

17. Socialinių paslaugų teikimo savivaldybės teritorijos gyventojams mastą savivaldybė nustato pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamus Socialinių paslaugų išvystymo normatyvus.“

1.8. Pripažinti netekusiu galios 18 punktą.

1.9. Išbraukti 19 punkte žodžius „bei derinti su apskrities viršininku“ ir vietoj žodžio „rugpjūčio“ įrašyti žodį „spalio“.

1.10. Išdėstyti 22.2.2 punktą taip:

22.2.2. Atliekama savivaldybės organizuojamų socialinių paslaugų analizė, įvertinama esama socialinių paslaugų infrastruktūra, jos išsidėstymas savivaldybės teritorijoje ir seniūnijose (jeigu jų yra), socialinių paslaugų teikimo savivaldybėje pakankamumo lygis pagal gyventojų poreikius, šis lygis palyginamas su socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinamais Socialinių paslaugų išvystymo normatyvais, apžvelgiami ankstesnių metų socialinių paslaugų plano įgyvendinimo rezultatai.“

1.11. Išdėstyti 22.3 punktą taip:

22.3. Uždaviniai ir priemonių planas. Šioje dalyje išdėstomos socialinių paslaugų plėtros kryptys, nurodomi uždaviniai, kuriuos užsibrėžiama įgyvendinti per atitinkamą laikotarpį siekiant kiekvieno tikslo, numatomos priemonės uždaviniams įgyvendinti. Laikomasi šių reikalavimų:

22.3.1. Kiekvienas tikslas turi turėti uždavinį. Uždaviniai parodo, kaip artimiausiu metu bus siekiama tikslo, kokių rezultatų tikimasi. Numatomos priemonės kiekvienam uždaviniui įgyvendinti.

22.3.2. Priemonės rengiamos remiantis būklės analizės išvadomis ir turi atspindėti socialinių paslaugų organizavimą atskiroms žmonių socialinėms grupėms pagal socialinių paslaugų rūšis. Numatomi socialinių paslaugų teikimo būdai, plėtros galimybės ir už priemonių įgyvendinimą atsakingi vykdytojai.

22.3.3. Socialinių paslaugų plane turi būti numatomos valstybės įstaigose teikiamų socialinių paslaugų rūšys ir jų teikimo mastas, kurį savivaldybė ateinančiaisiais metais planuoja savo teritorijos gyventojams.“

1.12. Išdėstyti 22.4 punktą taip:

22.4. Finansavimo planas. Šioje dalyje, atsižvelgiant į savivaldybės biudžeto išteklius, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas socialinėms paslaugoms organizuoti, potencialias galimybes pasinaudoti Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis ir kitais šaltiniais, įvertinamos socialinių paslaugų finansavimo galimybės. Finansavimo planas turi būti derinamas su savivaldybės ateinančiųjų metų biudžeto projektu. Kasmetinio socialinių paslaugų finansavimo galimybės prognozuojamos atsižvelgiant į savivaldybės biudžeto augimo perspektyvas ir jo dalį, skiriamą socialinėms paslaugoms finansuoti, taip pat į galimą tos dalies pokytį. Šioje dalyje:

22.4.1. Numatomos lėšos socialinėms paslaugoms organizuoti pagal kiekvieną numatytą priemonę. Planuojant lėšas socialinėms paslaugoms teikti, numatomi išankstiniai finansavimo šaltiniai (Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų, socialinių paslaugų įstaigų, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, užsienio fondų, paramos (aukų), asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas ir kitos lėšos) bei finansavimo būdai (socialinių paslaugų pirkimas, tiesioginis socialinių paslaugų įstaigų (iš jų ir regioninių socialinių paslaugų) finansavimas, organizacijų rėmimas, finansavimas vykdant socialinių paslaugų programas).

22.4.2. Jeigu nėra galimybės organizuoti socialines paslaugas pagal poreikius visoms žmonių socialinėms grupėms arba jų organizuojama mažiau, nei nustato socialinės apsaugos ir darbo ministro tvirtinami Socialinių paslaugų išvystymo normatyvai, socialinių paslaugų plane turi būti pateikiami argumentai, nurodomos priežastys ir priemonės, kurių bus imtasi šiai galimybei ateityje užtikrinti.“

1.13. Išdėstyti 22.5 punktą taip:

22.5. Plėtros vizija ir prognozė. Atsižvelgiant į socialinių paslaugų poreikius ir teikiamų socialinių paslaugų mastą, numatoma socialinių paslaugų plėtros vizija ir prognozuojami ištekliai, kurie leistų geriau tenkinti socialinių paslaugų poreikį. Prognozė atliekama 3 metams. Šioje dalyje aprašomos prognozuojamos teikti socialinių paslaugų rūšys ir mastas, atsižvelgiant į atskirų žmonių socialinių grupių socialinių paslaugų poreikius, numatomos savivaldybės biudžeto augimo perspektyvos ir jo dalis, skiriama socialinėms paslaugoms finansuoti, galimas šios dalies pokytis.“

1.14. Išbraukti VI skyriaus pavadinime žodžius „ir derinimas“.

1.15. Pripažinti netekusiais galios 24, 25 ir 26 punktus.

1.16. Išdėstyti 27 punktą taip:

27. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ar jos įgaliota institucija informaciją apie valstybės įstaigose teikiamų socialinių paslaugų rūšis, vietų skaičių, laisvų vietų skaičių skelbia ir ne rečiau kaip kartą per ketvirtį atnaujina savo interneto tinklalapyje.“

1.17. Pripažinti netekusiais galios 28, 29, 30 ir 31 punktus.

1.18. Įrašyti 32 punkte vietoj žodžio „lapkričio“ žodį „gruodžio“.

1.19. Išdėstyti 34 punktą taip:

34. Socialinių paslaugų planus ir jų įgyvendinimo rezultatus savivaldybės skelbia viešai savo interneto tinklalapiuose. Rekomenduojama kiekvienai savivaldybei savo interneto tinklalapyje turėti atskirą skyrių apie savivaldybės organizuojamas socialines paslaugas: socialinių paslaugų įstaigas, teikiamų paslaugų rūšis, paslaugų gavimo tvarką, sąlygas, mokėjimo už socialines paslaugas tvarką, socialines paslaugas reglamentuojančius teisės aktus.“

1.20. Išbraukti 37 punkte žodžius „apskrities viršininkų“.

2. Šis nutarimas įsigalioja 2010 m. liepos 1 dieną.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS             DONATAS JANKAUSKAS