LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2007 M. LAPKRIČIO 8 D. ĮSAKYMO Nr. D1-590 „DĖL IŠMETAMO ŠILTNAMIO DUJŲ KIEKIO MAŽINIMO DVIGUBOS APSKAITOS IŠVENGIMO“ PAKEITIMO
2010 m. balandžio 7 d. Nr. D1-280
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. lapkričio 8 d. įsakymą Nr. D1-590 „Dėl išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio mažinimo dvigubos apskaitos išvengimo“ (Žin., 2007, Nr. 116-4755):
1. Įrašau 1.1 punkte vietoj žodžių „Aplinkos kokybės“ ir „Atmosferos“ atitinkamai žodžius „Taršos prevencijos“ ir „Klimato kaitos ir hidrometeorologijos“.
2. išdėstau 1.2.1 punktą taip:
„1.2.1. atsižvelgiant į bendrai įgyvendinamo projekto (toliau – BĮ projektas) koncepcijos gavimo dieną ir vadovaujantis Komisijos sprendimo 2006/780/EB (OL 2006 L 316, p. 12) 3 straipsnio 2 dalies nuostatomis, nustatyti BĮ projektui atidėtų iš bendrai įgyvendinamų projektų rezervo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2007 m. lapkri?io 19 d. įsakymu Nr. D1-609/4-477 „Dėl Nacionalinio apyvartinių taršos leidimų paskirstymo 2008–2012 metams plano patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 120-4946) (toliau – BĮ projektų rezervas), apyvartinių taršos leidimų kiekį;“.
3. Išdėstau 2 punktą taip:
„2. Nustatau, kad:
2.1. projekto teikėjai, nepateikę Aplinkos ministerijai BĮ projekto aprašymo dokumento, tačiau gavę Aplinkos ministerijos pritarimo BĮ projekto koncepcijai raštą, kiekvienais kalendoriniais metais iki lapkričio 30 d. teikia raštu LAAIF informaciją apie savo vykdomų BĮ projektų eigą ir nurodo BĮ projekto aprašymo dokumento, šio dokumento tinkamumo ataskaitos ar jos projekto pateikimo Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai planuojamą datą arba informuoja, kad BĮ projekto vykdymas yra nutrauktas ar laikinai sustabdytas, ir nurodo planuojamą BĮ projekto vykdymo atnaujinimo datą, jei BĮ projekto vykdymas laikinai sustabdytas. Projekto teikėjai informaciją pagal šio punkto nuostatas pirmą kartą pateikia LAAIF per 30 dienų nuo šio įsakymo įsigaliojimo dienos;
2.2. projekto teikėjas, vykdantis BĮ projektą Lietuvos Respublikos teritorijoje, privalo nedelsdamas raštu informuoti Aplinkos ministeriją ir LAAIF, kai BĮ projekto vykdymas nutrauktas;
2.3. apyvartinių taršos leidimų kiekis iš BĮ projektų rezervo numatytas atidėti BĮ projektui, kurio vykdymas nutrauktas ir kurio koncepcijai Aplinkos ministerija buvo pritarusi Pritarimo BĮ projekto koncepcijai raštu, bet dar nebuvo patvirtinusi BĮ projekto patvirtinimo raštu, perskirstomas kitiems BĮ projektams, kurių koncepcijai Aplinkos ministerija buvo pritarusi pritarimo BĮ projekto koncepcijai raštu, bet dar nebuvo patvirtinusi BĮ projekto patvirtinimo raštu. Apyvartiniai taršos leidimai perskirstomi, kai gaunamas BĮ projekto teikėjo prašymas patvirtinti BĮ projektą, kuriam apyvartiniai taršos leidimai iš BĮ projektų rezervo neatidėti ar atidėtas nepakankamas kiekis, laikantis šių prašymų gavimo kalendorinio eiliškumo;
2.4. jei projekto teikėjas per vienerius kalendorinius metus nuo Aplinkos ministerijos Pritarimo BĮ projekto koncepcijai rašto gavimo dienos nepateikia raštu Aplinkos ministerijai BĮ projekto aprašymo dokumento, BĮ projekto aprašymo dokumento tinkamumo ataskaitos ar jos projekto ir prašymo dėl BĮ projekto patvirtinimo arba pagrįsto paaiškinimo, įrodančio, kad minėti dokumentai yra rengiami, toks BĮ projektas prilyginamas BĮ projektui, kurio vykdymas nutrauktas, ir tokiam projektui iš BĮ projektų rezervo atidėti apyvartiniai taršos leidimai perskirstomi vadovaujantis šio įsakymo 2.3 punkto nuostatomis;
2.5. už BĮ projekto kreditavimo laikotarpiu sumažintą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, išreikštą CO2 ekvivalento tonomis, išduodamas išmetamųjų teršalų mažinimo vienetų kiekis negali būti didesnis negu Aplinkos ministerijos BĮ projekto patvirtinimo rašte nurodytas planuojamas BĮ projekto kreditavimo laikotarpiu sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, išreikštas CO2 ekvivalento tonomis.
Jei šis kiekis Aplinkos ministerijos BĮ projekto patvirtinimo rašte nenurodytas, tuomet už BĮ projekto kreditavimo laikotarpiu sumažintą šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, išreikštą CO2 ekvivalento tonomis, išduodamas išmetamųjų teršalų mažinimo vienetų kiekis neturi būti didesnis negu BĮ projekto aprašymo dokumente, kuris skelbiamas BĮ projektų priežiūros komiteto tinklalapyje, nurodytas BĮ projekto kreditavimo laikotarpiu planuojamas sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis, išreikštas CO2 ekvivalento tonomis;
2.6. vadovaujantis Komisijos sprendimo 2006/780/EB (OL 2006 L 316, p. 12) 6 straipsnio 2 punkto nuostatomis, BĮ projektui, kuris patvirtintas Aplinkos ministerijos BĮ projekto patvirtinimo raštu, atidėtas apyvartinių taršos leidimų kiekis iš BĮ projektų rezervo negali būti perskirstytas kitiems BĮ projektams;
2.7. projekto teikėjui pateikus Aplinkos ministerijai BĮ projekto koncepciją:
2.7.1. kai apyvartinių taršos leidimų kiekis BĮ projektų rezerve yra mažesnis nei planuojamas išmetamųjų teršalų mažinimo vienetų kiekis, kuris turėtų būti išduotas įgyvendinus teikiamą BĮ projektą, tokiam projektui numatoma atidėti tiek apyvartinių taršos leidimų, kiek jų yra BĮ projektų rezerve;
2.8. šio įsakymo 2.7.1 ir 2.7.2 punktuose nurodytais atvejais trūkstami apyvartiniai taršos leidimai BĮ projektams atidedami vadovaujantis šio įsakymo 2.3 punkto nuostatomis;
2.9. BĮ projektams, kuriems taikomi reikalavimai nustatyti Komisijos sprendime 2006/780/EB (OL 2006 L 316, p. 12), bendras atidedamas apyvartinių taršos leidimų skaičius negali būti didesnis, negu esantis BĮ projektų rezerve;
2.10. Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos departamento Klimato kaitos ir hidrometeorologijos skyrius Komisijos sprendimo 2006/780/EB (OL 2006 L 316, p. 12) 5 straipsnio 2 dalyje nurodytais terminais parengia įsakymo projektą dėl nepakeistų į nustatytosios normos vienetus apyvartinių taršos leidimų skaičiaus perleidimo ir/ar išdavimo, vadovaujantis Komisijos sprendimo 2006/780/EB (OL 2006 L 316, p. 12) 5 straipsnio 2 punktu;
4. Papildau nauju 3 punktu: