LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL FINANSŲ MINISTRO 2008 M. BIRŽELIO 11 D. ĮSAKYMO Nr. 1K-213 „DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS 23-IOJO STANDARTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. kovo 2 d. Nr. 1K-051

Vilnius

 

P a k e i č i u 23-iąjį viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartą „Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys“, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-213 „Dėl viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 23-iojo standarto patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 70-2685; Nr. 147-5920 ), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

FINANSŲ MINISTRĖ                                                                         INGRIDA ŠIMONYTĖ

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2008 m. birželio 11 d.

įsakymu Nr. 1K-213

(Lietuvos Respublikos finansų ministro

2010 m. kovo 2 d. įsakymo Nr. 1K-051

redakcija)

 

23-IASIS VIEŠOJO SEKTORIAUS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS STANDARTAS

„TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINYS“

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. 23-iasis viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartas „Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys“ (toliau – šis standartas) nustato tarpinių finansinių ataskaitų rinkinio (toliau – tarpinės finansinės ataskaitos) sudarymo tvarką, sudėtį ir minimalius turinio reikalavimus.

2. Tarpinių finansinių ataskaitų sudarymo reikalavimai yra tokie patys, kaip nustatyta 2-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Finansinės būklės ataskaita“ ir 3-iajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Veiklos rezultatų ataskaita“.

3. Šis standartas taikomas viešojo sektoriaus subjektui, rengiančiam žemesniojo lygio atskirų tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį. Jei viešojo sektoriaus subjektas, rengiantis viešojo sektoriaus subjektų grupės žemesniojo lygio konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį, nusprendžia sudaryti tarpinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinį pats arba to reikalauja teisės aktai, viešojo sektoriaus subjektas jį sudaro vadovaudamasis šiuo standartu ir 15-uoju viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartu.

4. Jei dėl įvykusio likvidavimo ar reorganizavimo viešojo sektoriaus subjektas rengia finansinių ataskaitų rinkinį už ataskaitinį laikotarpį, trumpesnį negu 12 mėnesių, jis taiko 1-ojo viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarto „Informacijos pateikimas finansinių ataskaitų rinkinyje“ nuostatas.

5. Šiame standarte vartojamos sąvokos:

Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys – finansinių ataskaitų rinkinys, sudaromas apibendrinus laikotarpio, trumpesnio negu finansiniai metai, duomenis.

Tarpinis ataskaitinis laikotarpis – ataskaitinis laikotarpis, trumpesnis nei finansiniai metai (pvz., mėnuo, ketvirtis, pusmetis).

Tarpinių finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas (toliau – sutrumpintas aiškinamasis raštas) – pagal šio standarto nuostatas parengta finansinė ataskaita, kurioje detalizuojami ir paaiškinami viešojo sektoriaus subjekto tarpinėse finansinės būklės ir veiklos rezultatų ataskaitose teikiami duomenys, taip pat teikiama papildoma reikšminga informacija, nenurodyta šiose finansinėse ataskaitose.

6. Kitos šiame standarte vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme (Žin., 2001, Nr. 99-3515; 2008, Nr. 137-5372), Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme (Žin., 2007, Nr. 77-3046; 2008, Nr. 137-5370) ir kituose viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartuose (toliau – VSAFAS).

 

II. TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

7. Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti aiškiai identifikuojamas ir atskiriamas nuo kitos informacijos ar kiekvieno kito dokumento, kuriuos skelbia ar teikia viešojo sektoriaus subjektas, teisės aktų nustatyta tvarka.

8. Viešojo sektoriaus subjektas tarpinių finansinių ataskaitų rinkiniui sudaryti turi taikyti tą pačią apskaitos politiką, kaip ir metinių finansinių ataskaitų rinkiniui sudaryti.

9. Tarpinėse finansinėse ataskaitose informacija pateikiama nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos.

10. Viešojo sektoriaus subjekto tarpinio ataskaitinio laikotarpio pabaiga sutampa su kalendorinių metų pirmojo, antrojo ir trečiojo ketvirčių pabaiga. Tarpinio ataskaitinio laikotarpio informacija tarpinėse finansinėse ataskaitose pateikiama kaupiant 3, 6 ir 9 mėnesių informaciją.

 

III. TARPINIŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO SUDĖTIS

 

11. Tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį sudaro šios ataskaitos:

11.1. finansinės būklės ataskaita. Joje pateikiama tarpinio ataskaitinio laikotarpio paskutinės dienos ir lyginamoji praėjusių finansinių metų paskutinės dienos informacija;

11.2. veiklos rezultatų ataskaita. Joje pateikiama nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki tarpinio ataskaitinio laikotarpio pabaigos ir lyginamoji praėjusių finansinių metų atitinkamo tarpinio ataskaitinio laikotarpio informacija;

11.3. sutrumpintas aiškinamasis raštas.

12. Tarpinių finansinių ataskaitų privalomos formos yra tokios pačios, kaip nustatyta 2-ajame VSAFAS „Finansinės būklės ataskaita“ ir 3-iajame VSAFAS „Veiklos rezultatų ataskaita“.

13. Sutrumpintas aiškinamasis raštas yra rengiamas pagal šio standarto dalies „Sutrumpinto aiškinamojo rašto reikalavimai“ nuostatas.

 

IV. SUTRUMPINTO AIŠKINAMOJO RAŠTO REIKALAVIMAI

 

14. Sutrumpintą aiškinamąjį raštą sudaro tokios dalys:

14.1. bendroji dalis;

14.2. nuoroda į paskutinį metinių finansinių ataskaitų rinkinį, kuriame yra aprašyta apskaitos politika;

14.3. sutrumpinto aiškinamojo rašto pastabos.

15. Sutrumpinto aiškinamojo rašto bendrojoje dalyje turi būti pateikiami bendrieji duomenys apie viešojo sektoriaus subjektą:

15.1. tarpinį finansinių ataskaitų rinkinį rengiantį viešojo sektoriaus subjektą identifikuojantys (t. y. viešojo sektoriaus subjekto pavadinimas, kodas, kontroliuojantis subjektas ir pan.) ir veiklą (funkcijas) trumpai apibūdinantys duomenys;

15.2. informacija apie kontroliuojamus ir asocijuotuosius subjektus ir kitus subjektus turi būti pateikta pagal 6-ojo VSAFAS „Finansinių ataskaitų aiškinamasis raštas“ 1 ir 2 prieduose pateiktas formas;

15.3. jei viešojo sektoriaus subjektas neturi kontroliuojamų arba asocijuotųjų subjektų, tai jis šį faktą turi nurodyti sutrumpintame aiškinamajame rašte;

15.4. jei viešojo sektoriaus subjektas turi filialų ar kitų struktūrinių padalinių, sutrumpintame aiškinamajame rašte turi nurodyti jų buveinių adresus ir pagrindinę veiklą, jei ji skiriasi nuo pagrindinės viešojo sektoriaus subjekto veiklos;

15.5. informacija apie svarbias sąlygas ir aplinkybes, kurioms esant veikia viešojo sektoriaus subjektas ir kurios gali paveikti tolesnę viešojo sektoriaus subjekto veiklą.

16. Sutrumpintame aiškinamajame rašte viešojo sektoriaus subjektas turi nurodyti informaciją apie per tarpinį ataskaitinį laikotarpį atliktus apskaitinių įverčių keitimus ir klaidų taisymą, kaip nustato 7-asis VSAFAS „Apskaitos politikos, apskaitinių įverčių keitimas ir klaidų taisymas“.

17. Visos sutrumpinto aiškinamojo rašto pastabos turi būti numeruojamos iš eilės. Sutrumpinto aiškinamojo rašto pastabos numeris turi būti nurodomas prie tarpinių finansinių ataskaitų straipsnio, kurį ji paaiškina.

18. Taip pat sutrumpinto aiškinamojo rašto pastabose turi būti pateikta ši informacija:

18.1. apskaitinių įverčių keitimo priežastys ir poveikis tarpinio ataskaitinio laikotarpio ir vėlesnių ataskaitinių laikotarpių rezultatams;

18.2. numatomas ar jau vykstantis (bet iki tarpinio ataskaitinio laikotarpio pabaigos nesibaigsiantis) viešojo sektoriaus subjekto restruktūrizavimas, numatomas veiklos nutraukimas;

18.3. neapibrėžtųjų įsipareigojimų ar neapibrėžtojo turto pokyčiai nuo ataskaitinių finansinių metų pradžios iki paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos;

18.4. sprendimai dėl teisinių ginčų;

18.5. reikšmingi įvykiai po paskutinės tarpinio ataskaitinio laikotarpio dienos.

19. Sutrumpintame aiškinamajame rašte turi būti pateikiamas finansavimo sumų detalizavimas pagal 20-ojo VSAFAS „Finansavimo sumos“ 3 arba 4 priede pateiktas formas.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Viešojo sektoriaus subjektai, kurių vadovas yra asignavimų valdytojas, išteklių fondai ir savivaldybių administracijos tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius teikia šia tvarka ir terminais:

20.1. Finansų ministerijai 2010 metų pirmojo ketvirčio savo atskirų tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį – per 60 kalendorinių dienų pasibaigus pirmajam ketvirčiui;

20.2. Finansų ministerijai 2010 metų pusmečio ir devynių mėnesių savo atskirų tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius – per 30 kalendorinių dienų pasibaigus tarpiniam ataskaitiniam laikotarpiui.

21. 2011 ir vėlesnių metų tarpinių ataskaitinių laikotarpių atskirų ir (arba) konsoliduotųjų tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius viešojo sektoriaus subjektas teikia už atitinkamos viešojo sektoriaus subjektų grupės metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio parengimą atsakingam viešojo sektoriaus subjektui ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų pasibaigus tarpiniam ataskaitiniam laikotarpiui.

22. Viešojo sektoriaus subjektas, teikiantis savo tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, kaip nurodyta šio standarto 20 punkte, per 10 kalendorinių dienų nuo jo pateikimo Finansų ministerijai dienos savo interneto svetainėje paskelbia tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį.

23. Rengiant 2010 metų tarpinių finansinių ataskaitų rinkinius pagal VSAFAS, šio standarto 14.2, 16 ir 18.1 punktai netaikomi.

 

_________________