Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. VASARIO 26 D. NUTARIMO nR. 276 „DĖL SPRENDIMŲ PROJEKTŲ POVEIKIO VERTINIMO METODIKOS PATVIRTINIMO IR ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. sausio 28 d. Nr. 94

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo ir įgyvendinimo“ (Žin., 2003, Nr. 23-975; 2007, Nr. 40-1488; 2008, Nr. 134-5207; 2009, Nr. 26-1017, Nr. 114-4843, Nr. 121-5213):

1.1. Papildyti 3 punktą šiomis pastraipomis:

Administracinė našta – išlaidos, kurias patiria fiziniai ir juridiniai asmenys ar jų filialai ir atstovybės, vykdydami teisės aktuose nustatytus informacinius įpareigojimus.

Informacinis įpareigojimas – teisės akte nustatytas įpareigojimas pateikti valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms arba jų įgaliotiems asmenims informaciją apie savo veiklą ar gaminius arba kitą teisės akte nustatytą informaciją (pavyzdžiui, mokesčių deklaracijas, metines, periodines ataskaitas); tokią informaciją kaupti, saugoti ir pateikti valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų arba jų įgalioto asmens atskiru pareikalavimu; pateikti informaciją trečiosioms šalims (pavyzdžiui, nurodyti tam tikrą informaciją ant gaminių pakuočių, etiketėse).“

1.2. Išdėstyti 8.3 punktą taip:

8.3. Bendradarbiavimas (siekdami kvalifikuotai, išsamiai ir tiksliai įvertinti sprendimo projekto poveikį, jo rengėjai dėl numatomų priimti sprendimų projektų, susijusių su bendrais teisėtais visuomenės interesais, turi konsultuotis su visuomenės interesams tam tikroje srityje atstovaujančiomis organizacijomis (asociacijų, profesinių sąjungų, kitų nevyriausybinių organizacijų atstovais), o įstatymų nustatytais atvejais – ir su gyventojais ar jų grupėmis (toliau vadinama – visuomenės grupės).“

1.3. Išdėstyti 9.9 punktą taip:

9.9. Poveikis administracinei naštai:

9.9.1. poveikis verslo subjektų administracinei naštai (įvertinamas galimas poveikis verslo subjektų administracinei naštai);

9.9.2. poveikis piliečių ir kitų asmenų administracinei naštai (įvertinamas galimas poveikis piliečių ir kitų asmenų administracinei naštai);

9.9.3. poveikis valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų administracinei naštai (įvertinamas galimas poveikis valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų administracinei naštai).“

1.4. Išdėstyti 13 punkto trečiąją pastraipą taip:

„Sprendimo projekto rengėjai privalo atlikti numatomo priimti sprendimo projekto poveikio vertinimą šios Metodikos 9.1–9.4 ir 9.9 punktuose nurodytais aspektais, jeigu sprendimo projekte numatoma keisti informacinių įpareigojimų, taikomų verslo subjektams, piliečiams ir kitiems asmenims, valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms, skaičių (įvesti naujus ir (ar) naikinti esamus informacinius įpareigojimus); informacinių įpareigojimų vykdymo periodiškumą; tikslinės grupės (verslo subjektai, piliečiai ir kiti asmenys, valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos) sudėtį ir (ar) dydį; informacinio įpareigojimo turinį (reikalaujamus duomenis ar informaciją, duomenų ar informacijos pateikimo būdą ir taip toliau).“

1.5. Išdėstyti 16.8 punktą taip:

16.8. Kita svarbi informacija (pateikiama kita, projektų rengėjų manymu, svarbi informacija, nepriskirtina nė vienam iš šios Metodikos 16.1–16.7 punktų, nurodomos visuomenės grupės, su kuriomis konsultuotasi).“

1.6. Išdėstyti 23.7.2 punktą taip: 

23.7.2. Apibendrinta informacija apie galimą naudą ir sąnaudas, kita svarbi informacija (įvertinama, kas ir kokią gaus tiesioginę naudą įgyvendinus sprendimą, kokia ir kam gali būti netiesioginė nauda jį įgyvendinus. Reikėtų atlikti kiekybinį tiesioginės ir / ar netiesioginės naudos įvertinimą (jeigu įmanoma – pinigine išraiška, rinkos kainomis), taip pat nustatyti galimas neigiamas pasekmes ir jų subjektus (kam ir kur daromas neigiamas poveikis). Pateikiama kita, projekto rengėjų manymu, svarbi informacija, nepriskirtina nė vienam iš šios Metodikos 23.1–23.7.1 punktų, nurodomos visuomenės grupės, su kuriomis konsultuotasi).“

1.7. Išdėstyti 1 priedo IX skyrių taip:

 

IX. POVEIKIS ADMINISTRACINEI NAŠTAI

 

96. Kaip sprendimo projektas paveiks verslo subjektų administracinę naštą kokybine ir kiekybine išraiška:

96.1. Ar sprendimo projektu naikinami ir (ar) supaprastinami galiojantys informaciniai įpareigojimai? Jeigu taip, tai kokie? Kokiems verslo subjektams tai turės įtakos?

96.2. Ar sprendimo projekte nustatomi nauji informaciniai įpareigojimai verslo subjektams? Jeigu taip, tai kokie (kokią informaciją ar duomenis ir kurioms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms verslo subjektai įpareigojami kaupti, pateikti ir (ar) saugoti)? Koks reikalaujamos informacijos ar duomenų pateikimo būdas (internetu, paštu, elektroniniu paštu, faksu, telefonu, kitas)?

96.3. Kokie ir kiek verslo subjektų privalės vykdyti sprendimo projekte nustatytus informacinius įpareigojimus? Kokiu periodiškumu?

96.4. Ar pagal sprendimo projekte numatytą reguliavimą verslo subjektai įpareigojami pateikti valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms informaciją, kuria disponuoja kitos valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos? Jeigu taip, tai kokios valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos disponuoja reikalaujama informacija? Ar ši informacija verslo subjektams bus mokama?

96.5. Ar informaciniai įpareigojimai nustatomi ir (ar) naikinami įgyvendinant nacionalinius teisės aktus, Europos Sąjungos teisės aktus, tarptautines sutartis ar kitus dokumentus?

96.6. Koks galimas administracinės naštos verslo subjektams pokytis (padidėjimas, sumažėjimas) kiekybine išraiška?

961. Kaip sprendimo projektas paveiks piliečių ir kitų asmenų administracinę naštą:

961.1. Kokią informaciją ir kurioms valstybės ar savivaldybių institucijoms ar įstaigoms piliečiai ir kiti asmenys įpareigojami pateikti pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą?

961.2. Kokios piliečių ir kitų asmenų grupės pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą įpareigojamos pateikti informaciją valstybės ar savivaldybių institucijoms ar įstaigoms?

961.3. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą piliečiai ir kiti asmenys įpareigojami pateikti valstybės ar savivaldybių institucijoms ar įstaigoms informaciją, kuria disponuoja kitos valstybės ar savivaldybių institucijos ar įstaigos? Jeigu taip, tai iš kurių valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų piliečiai ir kiti asmenys turės gauti reikalaujamą pateikti informaciją? Ar ši informacija piliečiams ir kitiems asmenims bus mokama?

961.4. Ar priėmus sprendimo projektą bus sumažinta administracinė našta piliečiams ir kitiems asmenims? Jeigu taip, tai kokių įpareigojimų piliečiams ir kitiems asmenims pateikti valstybės ar savivaldybių institucijoms ar įstaigoms informaciją numatoma atsisakyti sprendimo projekte? Kokioms piliečių ir kitų asmenų grupėms tai turės įtakos?

962. Kaip sprendimo projektas paveiks valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų administracinę naštą:

962.1. Kokius papildomus informacinius įpareigojimus valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms vykdant savo pagrindinę veiklą nustato sprendimo projekte numatomas reguliavimas?

962.2. Kokiu periodiškumu ir kurios valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos turės atlikti šiuos įpareigojimus pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą?

962.3. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos atlikdamos šiuos įpareigojimus turės kreiptis dėl informacijos gavimo į kitas valstybės ir savivaldybių institucijas ir įstaigas? Jeigu taip, tai iš kurių valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų jos turės gauti reikiamą informaciją? Ar ši informacija valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms bus mokama?

962.4. Ar pagal sprendimo projekte numatomą reguliavimą šiems įpareigojimams atlikti bus naudojamos informacinės ir ryšių technologijos?

962.5. Ar priėmus sprendimo projektą bus sumažinta administracinė našta valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms? Jeigu taip, tai kokių įpareigojimų valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms numatoma atsisakyti sprendimo projekte? Kurioms valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms tai turės įtakos?“

1.8. Išdėstyti 3 priedą nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatyti, kad sprendimų projektų poveikis verslo subjektų administracinei naštai kiekybine išraiška vertinamas vadovaujantis Administracinės naštos verslui nustatymo ir įvertinimo metodika, patvirtinta ūkio ministro 2006 m. gegužės 2 d. įsakymu Nr. 4-152 (Žin., 2006, Nr. 51-1896).

3. Šis nutarimas įsigalioja 2010 m. kovo 1 dieną.

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

 

 

TEISINGUMO MINISTRAS                                                             REMIGIJUS ŠIMAŠIUS

 

 

 

Sprendimų projektų poveikio

vertinimo metodikos

3 priedas

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2010 m. sausio 28 d. nutarimo Nr. 94

redakcija)

 

Informacija apie sprendimo projekto įgyvendinimo poveikį valstybės finansams

 

(tūkst. litų) 

Eil. Nr.

Klausimo pavadinimas

Einamieji metai

2-ieji metai

3-ieji metai

1.

Koks sprendimo projekto įgyvendinimo poveikis institucijos finansams:

 

 

 

1.1.

Lėšos, kurių reikia sprendimo projektui įgyvendinti, iš jų:

darbo užmokestis ir darbuotojų skaičius

kitos išlaidos

turtui įsigyti

 

 

 

1.2.

Patvirtinti asignavimai sprendimo projektui įgyvendinti, iš jų:

darbo užmokestis ir darbuotojų skaičius

kitos išlaidos

turtui įsigyti

 

 

 

1.3.

Reikiamų lėšų ir patvirtintų asignavimų skirtumas (1.1 ir 1.2 punktai), iš jo:

darbo užmokestis ir darbuotojų skaičius

kitos išlaidos

turtui įsigyti

 

 

 

1.4.

Lėšos, kurias institucija galėtų skirti sprendimo projektui įgyvendinti iš kitų institucijos programų (nurodyti, iš kurių), iš jų:

darbo užmokestis ir darbuotojų skaičius

kitos išlaidos

turtui įsigyti

 

 

 

1.5.

Papildomų lėšų poreikis (1.3 ir 1.4 punktai), iš jų:

darbo užmokestis ir darbuotojų skaičius

kitos išlaidos

turtui įsigyti

 

 

 

2.

Ar prie šio sprendimo projekto įgyvendinimo prisidės kitos institucijos (jeigu taip – nurodyti jas ir tai, kiek lėšų jos galėtų skirti)?

––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 

 

3.

Kokie kiti galimi sprendimo projekto įgyvendinimo finansavimo šaltiniai (Privatizavimo fondo lėšos, Europos Sąjungos lėšos ir taip toliau)?

––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 

 

4.

Koks sprendimo projekto įgyvendinimo finansinis poveikis kitų institucijų veiklai, jų programoms (jeigu numatomas poveikis, nurodyti, koks jis ir kurioms institucijoms)?

––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 

 

5.

Koks sprendimo projekto įgyvendinimo finansinis poveikis savivaldybėms (jeigu numatomas poveikis, nurodyti, koks jis ir kurioms savivaldybėms)?

––––––––––––––––––––––––––––––––––

 

 

 

6.

Koks sprendimo projekto įgyvendinimo poveikis valstybės ar savivaldybės pajamų padidėjimui / sumažėjimui?

 

 

 

 

_________________