LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMO IR ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2001 M. LIEPOS 12 D. ĮSAKYMO Nr. 241 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS

 

2009 m. vasario 26 d. Nr. 3D-132

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853), Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymu (Žin., 1997, Nr. 98-2478; 2007, Nr. 43-1627), Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstatymu (Žin., 1998, Nr. 66-1909):

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų aprašą.

1.2. Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado sudarymo taisykles.

2. Pripažįstu netekusiu galios Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2001 m. liepos 12 d. įsakymą Nr. 241 „Dėl žemdirbių tęstinio profesinio mokymo centrų (skyrių) steigimo ir žemdirbių neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų rengimo“.

 

 

 

ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS                                                             KAZYS STARKEVIČIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m. vasario 26 d.

įsakymu Nr. 3D-132

 

ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų bendrųjų reikalavimų aprašu (toliau – aprašas) reglamentuojama mokymo programų struktūra, jų rengimo ir įteisinimo tvarka.

2. Aprašas yra privalomas žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio programoms (toliau – mokymo programos) rengti, kurias baigus išduodami Žemės ūkio ministerijos nustatytos formos kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.

3. Informaciją apie esamas mokymo programas teikia Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras (toliau – Centras).

 

II. MOKYMO PROGRAMŲ RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

4. Mokymo programas gali rengti ir teikti studijų, mokslo, mokymo institucijos bei jų steigėjai, darbdaviai, kaimo bendruomenės, vietos veiklos grupių nariai, žemdirbių savivaldos organizacijos, asociacijos, valstybės ir savivaldybių įstaigos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys.

5. Parengtų mokymo programų projektai pagal šio aprašo 1–4 priede nustatytas formas pateikiami raštu ir kompiuterinėje laikmenoje Centrui.

6. Parengtus mokymo programų projektus Centras derina su Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmais, Žemės ūkio ministerijos Mokslo ir mokymo skyriumi, kitais susijusiais Žemės ūkio ministerijos administracijos struktūriniais padaliniais, o prireikus ir su kitomis institucijomis.

7. Mokymo programų projektų vertinimą organizuoja Centras.

8. Suderintas ir įvertintas mokymo programas tvirtina Centro direktorius.

9. Patvirtintos mokymo programos įrašomos į Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvadą.

10. Mokymo programų trukmė – nuo 8 iki 160 val. Praktinis mokymas gali sudaryti iki 60 proc. mokymosi laiko.

11. Atsižvelgdama į laiko aktualijas ir besimokančiųjų raštišką pageidavimą, mokymą vykdanti institucija turi teisę keisti mokymo programos turinį iki 20 proc.

12. Norint keisti mokymo programos turinį daugiau kaip 20 proc., raštu pateikiamas siūlymas Centrui.

 

III. MOKYMO PROGRAMOS STRUKTŪRA

 

13. Mokymo programų struktūrą sudaro:

13.1. Titulinis lapas (1 priedas).

13.2. Turinys:

13.2.1. Mokymo programos paskirtis, šaltiniai ir bendrasis apibūdinimas (nurodoma programos tikslas, paskirtis ir šaltiniai, išvardijami pagrindiniai programą apibūdinantys kriterijai: minimalus klausytojų išsilavinimas, mokymosi trukmė, reikalinga mokymo bazė bei įranga, reikalavimai profesijos mokytojams (lektoriams, dėstytojams). Įgytų žinių vertinimas (nurodoma, kas vertins, kokia forma bus vertinamos pagal mokymo programą įgytos profesinės kvalifikacinės kompetencijos ir koks bus išduodamas jas patvirtinantis dokumentas).

13.2.2. Kvalifikaciniai reikalavimai (2 priedas ).

13.2.3. Mokymo planas (3 priedas).

13.2.4. Atskirų mokymo modulių (temų) programa (4 priedas).

 

IV. BAIGIAMASIS ŽINIŲ IR (AR) GEBĖJIMŲ VERTINIMAS

 

14. Baigusiesiems mokytis pagal mokymo programą išduodami Žemės ūkio ministerijos nustatytos formos kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.

15. Neišlaikiusiesiems baigiamojo vertinimo užduoties išduodama pažyma apie išklausytą mokymo kursą ir suteikiama teisė pakartotinai laikyti žinių vertinimo užduotį (egzaminą).

16. Centras yra atsakingas už kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimų blankų parengimą, aprūpinimą bei jų apskaitos tvarkymą.

 

_________________

 

Žemdirbių, miškų savininkų, vietos

veiklos grupių narių, kitų kaimo

gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo

tęstinio profesinio mokymo programų

bendrųjų reikalavimų aprašo

1 priedas

 

(Programos titulinio lapo forma)

 

......................................................................................................................................................

(Mokymo programos pavadinimas)

......................................................................................................................................................

(Mokymo programos pavadinimas anglų kalba)

 

Kodas ..............................................................................................................

 

Mokymosi trukmė ..........................................................................................

 

Minimalus išsilavinimas .................................................................................

 

Mokymo programa suderinta:

 

Lietuvos Respublikos žemės ūkio rūmų direktorius

.........................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Žemės ūkio ministerijos Mokslo ir mokymo skyriaus vadovas

.........................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Žemės ūkio ministerijos administracijos struktūrinio padalinio vadovas

.........................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

.........................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Ekspertų išvados

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

(vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Programą teikia

......................................................................................................................................................

(institucijos pavadinimas)

 

......................................................................................................................................................

(pareigos, vardas ir pavardė, parašas, data)

 

Programą rengė

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, parašas)

 

Programą recenzavo

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

(pareigos, mokslo laipsnis, vardas ir pavardė, parašas)

 

_________________

 

Žemdirbių, miškų savininkų, vietos

veiklos grupių narių, kitų kaimo

gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo

tęstinio profesinio mokymo programų

bendrųjų reikalavimų aprašo

2 priedas

 

(Kvalifikacinių reikalavimų lapo forma)

 

......................................................................................................................................................

(Mokymo programos pavadinimas)

 

KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI

 

Kvalifikaciniai reikalavimai numato, ką turi žinoti ir gebėti mokymo programą baigę klausytojai. Mokymo programoje nustatytos kvalifikacijos turi atitikti darbdavių, nuolat kintančių technologijų ir darbo rinkos sąlygų reikalavimus ir yra pagrindas mokymo programos turiniui bei mokymo metodams planuoti. Kvalifikaciniai reikalavimai suformuluojami atsižvelgiant į mokymo programos lygį (klausytojų išsimokslinimą), mokymo trukmę ir mokymo turinio sudėtingumą.

 

Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, klausytojas turi žinoti:

.......................................................................................................................

.......................................................................................................................

Baigęs mokymo kursą pagal mokymo programą, klausytojas turi gebėti:

.......................................................................................................................

.......................................................................................................................

 

_________________

 

Žemdirbių, miškų savininkų, vietos

veiklos grupių narių, kitų kaimo

gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo

tęstinio profesinio mokymo programų

bendrųjų reikalavimų aprašo

3 priedas

 

(Mokymo plano forma)

 

......................................................................................................................................................

(Mokymo programos pavadinimas)

 

MOKYMO PLANAS

 

Mokymo trukmė –      val.

 

Eil. Nr.

Pagrindinių mokymo modulių (temų) pavadinimas

Skiriama valandų

iš viso

teoriniam mokymui

praktiniams užsiėmimams

žinių tikrinimo forma (testas, praktinė užduotis, kita)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Baigiamasis žinių vertinimas (vertinimo forma – testas, praktinio darbo pristatymas ir k. t.)......

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

_________________

 

Žemdirbių, miškų savininkų, vietos

veiklos grupių narių, kitų kaimo

gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo

tęstinio profesinio mokymo programų

bendrųjų reikalavimų aprašo

4 priedas

 

(Atskirų mokymo modulių (temų) programos forma)

 

ATSKIRŲ MOKYMO MODULIŲ (TEMŲ) PROGRAMA

 

......................................................................................................................................................

(Mokymo modulio (temų) pavadinimas)

 

Skiriamas valandų skaičius..................................................................................................................................

 

Mokymo modulio (temų) tikslai ir reikšmė klausytojo profesiniam pasirengimui.................

 

Detalus mokymo modulio (temų) turinys (nurodomi konkretūs teorinių ir praktinių užsiėmimų pavadinimai bei valandų skaičius – po 12 val.)...................................................................................................

 

Eil. Nr.

Temų pavadinimas

Valandų skaičius

Iš viso

Teoriniams užsiėmimams

Praktiniams užsiėmimams

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Baigiamojo žinių vertinimo forma...................................................................................................................

 

Mokymuisi reikalingi ištekliai (mokymo priemonės, įrengimai ir technologinės priemonės, dalomoji ir demonstruojamoji medžiaga)......................................................................................................................................................................................

 

Mokomoji literatūra ...............................................................................................................................................

_________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio

ministro 2009 m.

vasario 26 d.

įsakymu Nr. 3D-132

 

ŽEMDIRBIŲ, MIŠKŲ SAVININKŲ, VIETOS VEIKLOS GRUPIŲ NARIŲ, KITŲ KAIMO GYVENTOJŲ IR JŲ KONSULTANTŲ NEFORMALIOJO TĘSTINIO PROFESINIO MOKYMO PROGRAMŲ SUDARYMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado sudarymo taisyklėmis (toliau – Taisyklės) reglamentuojama Žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programų sąvado (toliau – sąvadas) sudarymo ir duomenų naudojimo tvarka.

2. Sąvade registruojamos aktualiausios žemdirbių, miškų savininkų, vietos veiklos grupių narių, kitų kaimo gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo tęstinio profesinio mokymo programos (toliau – mokymo programos), skirtos susipažinti su naujausiomis žemės ūkio gamybos technologijomis, ūkio valdymo, agrarinės aplinkosaugos, kraštovaizdžio gerinimo, darbo saugos klausimais, verslo ekonomikos, politikos, teisės, kooperacijos, netradicinės žemdirbystės, kaimo verslų bei amatų plėtros galimybėmis, o taip pat jų profesinei kvalifikacijai tobulinti.

3. Sąvado tikslai:

3.1. Klasifikuoti ir koduoti mokymo programas.

3.2. Užtikrinti mokymo programų kokybinę kaitą, jas nuolat atnaujinti atsižvelgiant į naujas technologijas ir darbo rinkos pokyčius.

3.3. Sukurti kompiuterizuotu būdu tvarkomą sąvadą, kuriuo galėtų naudotis mokymo įstaigos, valstybinės valdymo institucijos, kitos suinteresuotos organizacijos ir asmenys.

 

II. SĄVADO TVARKYMAS

 

4. Sąvadą tvarko Programos „Leader“ ir žemdirbių mokymo metodikos centras (toliau – Centras). Jis steigia mokymo programų duomenų bazę, konsultuoja mokymo programų rengėjus, mokymo institucijas ir pedagogus, organizuoja mokymo programų vertinimą, vykdo jų kontrolę, stebėseną, jas įregistruoja bei išregistruoja ir teikia informaciją.

 

III. PROGRAMŲ REGISTRAVIMAS

 

5. Mokymo programos įvertinamos ne vėliau kaip per 10 darbo dienų jas pateikus Centrui. Prireikus papildyti ar pakeisti, mokymo programos grąžinamos teikėjui.

6. Patvirtintoms mokymo programoms Centro direktoriaus įsakymu suteikiamas kodas ir jos įtraukiamos į sąvadą.

7. Mokymo programa išregistruojama iš sąvado programos Centro direktoriaus įsakymu ir apie jos išregistravimą informuojamas programos rengėjas.

 

IV. SĄVADO DUOMENŲ TVARKYMAS

 

8. Sąvade pateikiami ir nuolat atnaujinami duomenys apie mokymo programas (priedas).

9. Sąvado duomenys skelbiami Centro tinklalapyje.

10. Centras užtikrina, kad mokymo programų duomenys būtų tiksliai įrašomi į sąvadą.

_________________

 

Žemdirbių, miškų savininkų, vietos

veiklos grupių narių, kitų kaimo

gyventojų ir jų konsultantų neformaliojo

tęstinio profesinio mokymo programų

sąvado sudarymo taisyklių

priedas

 

(Mokymo programų sąvado forma)

 

MOKYMO PROGRAMŲ SĄVADAS

 

Duomenys apie mokymo programą

 

Mokymo programos dalių aprašas

Mokymo programos pavadinimas

 

Mokymo programos pavadinimas anglų kalba

 

Mokymo programos kodas

 

Mokymosi trukmė (valandomis)

 

Mokymo programą patvirtinusio asmens vardas, pavardė

 

Mokymo programos patvirtinimo data

 

Programos teikėjas (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens

 

vardas, pavardė)

 

Mokymo programos rengėjas (fizinio asmens vardas, pavardė, pareigos)

 

Programa suderinta (derinančios įstaigos ar organizacijos pavadinimas,

 

atsakingo asmens vardas, pavardė, pareigos)

 

Mokymo programos paskirtis (tikslas, reikalavimai klausytojams, specialūs

 

reikalavimai, apribojimai ir kt.)

 

Įgyjami gebėjimai (kompetencijos)

 

Reikalavimai mokymo bazei

 

Reikalavimai pedagogams

 

Baigiamojo tikrinimo (žinių vertinimo) forma

 

Mokymo planas (mokymo modulių/temų pavadinimas)

Val. skaičius pagal mokymo modulius/temas

 

 

 

 

_________________