VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKAS 2004 M. LIEPOS 29 D. ĮSAKYMO NR. VA-147 „DĖL PASLAPTYJE NELAIKOMOS INFORMACIJOS APIE MOKESČIŲ MOKĖTOJĄ PASKLEIDIMO TRETIESIEMS ASMENIMS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2007 m. rugsėjo 28 d. Nr. VA-62
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2007, Nr. 80-3220) 38 straipsniu,
Pakeičiu Paslaptyje nelaikomos informacijos apie mokesčių mokėtoją paskleidimo tretiesiems asmenims taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2004 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. VA-147 (Žin., 2004, Nr. 124-4505, toliau – taisyklės):
1. Išdėstau taisyklių 2 punktą taip:
„2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; toliau – MAĮ), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945, 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) ir kitų teisės aktų nuostatomis.“
2. Išdėstau taisyklių 4 punktą taip:
„4. Vadovaujantis MAĮ 38 str. 2 dalimi, paslaptyje nelaikoma ši informacija apie mokesčių mokėtoją:
4.2. atskirų mokesčių mokėtojų registrų (Pridėtinės vertės mokesčių mokėtojų registro ir kt.), duomenų bazių (Akcizų informacinės sistemos duomenų bazės, Gyventojams išduodamų verslo liudijimų duomenų bazės ir kt.) mokesčių mokėtojams arba objektams suteikti identifikaciniai numeriai:
4.3. įregistravimo į Mokesčių mokėtojų registrą ir į atskirus mokesčių mokėtojų registrus (Pridėtinės vertės mokesčių mokėtojų registrą ir pan.), įtraukimo į duomenų bazes (Akcizų informacinės sistemos duomenų bazę, Gyventojams išduodamų verslo liudijimų duomenų bazę ir pan.) datos, taip pat išregistravimo iš registrų bei pašalinimo iš duomenų bazių datos;
4.5. mokesčių mokėtojo – fizinio asmens sumokėtų (įskaitytų) mokesčių suma nelaikoma paslaptyje įstatymų nustatytais atvejais;
4.7. informacija, susijusi su mokesčių teisės aktų pažeidimais, kai mokesčių mokėtojo kaltė už mokesčio įstatymo pažeidimus įrodyta. Mokesčių mokėtojo kaltė laikoma įrodyta, kai mokesčių mokėtojas įstatymų nustatytais terminais ir tvarka mokesčių administratoriaus veiksmų neapskundė, arba kai apskundus mokesčių administratoriaus veiksmus skundą nagrinėjanti institucija savo sprendimu jų neteisėtais nepripažino, ir tokio sprendimo mokesčių mokėtojas įstatymų nustatytais terminais ir tvarka neapskundė, arba kai skundą nagrinėjančios institucijos sprendimas, nepripažįstantis mokesčių administratoriaus veiksmų neteisėtais, yra galutinis;
4.8. kita pagal Lietuvos Respublikos įstatymus paslaptimi nelaikoma informacija (pavyzdžiui, informacija apie mokesčių mokėtojus, kurių licencijos verstis ūkine komercine veikla yra panaikintos arba jų galiojimas yra sustabdytas, informacija apie VMI prie FM įregistruotus laiduotojus ir garantus, duomenys apie parduotus, dingusius ar sunaikintus specialiuosius apskaitos dokumentų blankus, apie akcizais apmokestinamų prekių sandėlyje leidžiamas laikyti akcizais apmokestinamas prekes, kurioms taikomas akcizų mokėjimo laikino atidėjimo režimas, ir su šiomis prekėmis leidžiamą vykdyti veiklą, mokesčių mokėtojo veiklos vykdymo vieta ir kt.).“
3. Išdėstau taisyklių 6 punktą taip:
„6. Mokesčių administratoriui pateikta paslaptyje nelaikoma informacija apie mokesčių mokėtoją gali būti teikiama tretiesiems asmenims be mokesčių mokėtojo sutikimo ar žinios, esant teisėtiems bei apibrėžtiems šios informacijos panaudojimo tikslams.
Teisės aktų nustatyta tvarka informacija apie mokesčių mokėtoją gali būti teikiama:
6.2. užsienio valstybių mokesčių administracijoms (kompetentingoms institucijoms) apmokestinimo, taip pat teisės pažeidimų mokesčių srityje tyrimo tikslais, kai informacijos teikimas yra numatytas tarptautinėse sutartyse, mokesčių administratoriaus ir užsienio valstybių mokesčių administracijų sudarytuose susitarimuose;
6.3. Europos Sąjungos kompetentingoms institucijoms, kurioms Europos Komisija suteikia atitinkamus įgaliojimus.;
6.4. teismams, teisėsaugos, kitoms valstybės ir savivaldybių įstaigoms bei institucijoms, operatyvinės veiklos subjektams, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti;
6.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotai institucijai Vyriausybės nustatyta tvarka įmonių veiklos analizei atlikti;
6.8. akcinei bendrovei Turto bankui, kiek tai susiję su šiai bendrovei perduotu mokestinių nepriemokų išieškojimu;
4. Papildau taisykles 11.7 punktu, kurį išdėstau taip:
5. Išdėstau taisyklių 13 punktą taip:
„13. Prašymas suteikti informaciją apie mokesčių mokėtoją turi būti pateikiamas tai AVMI, kurios aptarnaujamoje teritorijoje yra prašymą teikiančio asmens nuolatinė gyvenamoji vieta arba buveinė.
Jeigu asmuo nori gauti mokesčių mokėtojo gyventojų turto deklaracijose arba Mokesčių mokėtojų registre esančios paslaptyje nelaikomos informacijos, jis gali kreiptis į VMI prie FM.
Jeigu dėl informacijos gavimo asmuo kreipiasi į mokesčių administratorių (centrinį ar vietos), kuriam pagal kompetenciją nėra pavesta teikti atitinkamą informaciją, arba jis prašomų duomenų neturi, tas mokesčių administratorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos privalo persiųsti prašymą tam mokesčių administratoriui, kuris turi suteikti prašomą informaciją, ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo informuoti prašymą pateikusį asmenį.
Jeigu mokesčių administratorius, kuriam pateiktas minėtas prašymas, turi tik dalį prašomos informacijos, tai jis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas turi kreiptis į įgaliotą suteikti tokią informaciją mokesčių administratorių, prašydamas kitos dalies informacijos.
Jeigu Valstybinėje mokesčių inspekcijoje yra tik dalis prašomos informacijos ir ją galima pateikti atskirai nuo visos prašomos informacijos, mokesčių administratorius informaciją pateikia šių Taisyklių nustatyta tvarka, o dėl kitos informacijos, kuri yra kitose įstaigose, dalies šio punkto nustatyta tvarka persiunčia prašymą įstaigai, kuri ją turi. Jeigu teisės aktai numato atlygintiną kitos įstaigos turimos informacijos ar dokumentų teikimą, mokesčių administratorius grąžina asmeniui jo prašymą, nurodydamas atsisakymo pateikti informaciją priežastis.
Jeigu asmens prašoma informacija yra kitoje įstaigoje ir teisės aktai nenumato atlygintino informacijos ar dokumentų teikimo, mokesčių administratorius rašytinį prašymą privalo persiųsti kitai kompetentingai įstaigai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje dienos ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo privalo informuoti prašymą pateikusį asmenį.“
6. Išdėstau taisyklių 14 punktą taip:
„14. Vienkartinio informacijos teikimo atveju informacija apie mokesčių mokėtoją turi būti pateikta ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje dienos. Jeigu prašoma daug ar sudėtingos informacijos, VMI prie FM viršininkas, AVMI viršininkas ar jų įgalioti asmenys turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 20 darbo dienų ir apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešti prašymą pateikusiam asmeniui, taip pat nurodyti pratęsimo priežastis. Jeigu asmens buvo paprašyta patikslinti ar papildyti prašymą, tai informacijos pateikimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto ar papildyto prašymo gavimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje dienos.“
7. Išdėstau taisyklių 21 punktą taip:
„21 Mokesčių administratorius informacijos apie mokesčių mokėtoją tretiesiems asmenims neteikia, jei yra bent viena iš šių sąlygų:
21.1. jei pageidaujamos gauti informacijos panaudojimo tikslai nėra susiję su Taisyklių 6 punkte išvardintais informacijos panaudojimo tikslais.
21.3. jei pageidaujamą gauti informaciją pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus įgaliotos teikti kitos institucijos;
21.4. pagal pageidaujančio gauti informaciją asmens prašymą reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis;
8. Išdėstau taisyklių 22 punktą taip: