LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. BALANDŽIO 21 D. NUTARIMO NR. 447 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO
2006 m. lapkričio 15 d. Nr. 1116
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimą Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ (Žin., 2005, Nr. 53-1799):
1.1. Išdėstyti preambulę taip:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu (Žin., 2000, Nr. 92-2873; 2004, Nr. 171-6302) ir įgyvendindama 1999 m. birželio 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 1999/62/EB dėl sunkiasvorių krovinių transporto priemonių apmokestinimo už naudojimąsi tam tikra infrastruktūra (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 4 tomas, p. 372), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.
1.2. Išdėstyti 2.2.1 punktą taip:
„2.2.1. kontroliuoti kelyje ir muitinės postuose, ar transporto priemonių savininkai ar valdytojai turi Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, iš jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio sumokėjimą patvirtinančius dokumentus;“.
1.3. Išdėstyti 2.2.2 punktą taip:
„2.2.2. kontroliuoti kelyje ir muitinės postuose, ar transporto priemonių savininkai ar valdytojai turi mokesčio už važiavimą valstybinės reikšmės keliais Lietuvos Respublikoje ir užsienio šalyse, iš jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotomis transporto priemonėmis (jų junginiais), kurių matmenys su kroviniu ar be jo viršija leidžiamus, ir (ar) kai viršijama leidžiama ašies (ašių) apkrova ir (ar) transporto priemonės (jų junginio) leidžiama bendroji masė, sumokėjimą patvirtinančius dokumentus;“.
1.4. Išdėstyti 2.3.2 punktą taip:
1.5. Papildyti šiuo 5 punktu (ankstesniuosius 5 ir 6 punktus laikyti 6 ir 7 punktais):
„5. Lietuvoje įteisinus kelių rinkliavos sistemą, ji bus diegiama pagal Susisiekimo ministerijos nustatytus reikalavimus perkeliant į nacionalinę teisę 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2004/52/EB dėl elektroninių kelių rinkliavos sistemų sąveikumo Bendrijoje (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 34 tomas, p. 856).“
1.6. Nurodytuoju nutarimu patvirtintuose Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, iš jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio dydžiuose, mokėjimo, administravimo ir kontrolės tvarkos apraše:
1.6.1. Išdėstyti 1 punkto lentelę taip:
„Transporto priemonė |
Mokesčio dydis (litais) |
|||||
dienos tarifas |
savaitės (7 dienų) tarifas |
mėnesio (30 dienų) tarifas |
metų tarifas |
|||
Autobusai |
M2 |
transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams, 1 sėdima vieta vairuotojui ir kurios bendroji masė ne didesnė kaip 5 tonos |
20 |
60 |
150 |
600 |
|
M3 |
transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 8 sėdimos vietos keleiviams (bet ne daugiau kaip 22 sėdimos vietos keleiviams), 1 sėdima vieta vairuotojui ir kurios bendroji masė didesnė kaip 5 tonos (įskaitytinai) |
20 |
60 |
150 |
900 |
|
|
transporto priemonė, kurioje yra daugiau kaip 22 sėdimos vietos keleiviams ir 1 sėdima vieta vairuotojui |
20 |
90 |
180 |
1600 |
Krovininės kelių transporto priemonės ir jų junginiai |
N1 |
iki 3,5 tonos (įskaitytinai) bendrosios masės |
20 |
60 |
150 |
600 |
|
N2 |
nuo 3,5 tonos iki 12 tonų (įskaitytinai) bendrosios masės |
20 |
90 |
150 |
900 |
|
N3 |
nuo 12 iki 40 tonų (įskaitytinai) bendrosios masės |
20 |
90 |
180 |
1600 |
|
|
vežant triašiu vilkiku su dviaše ar triaše puspriekabe 40 pėdų konteinerius, pagamintus pagal ISO standartus, – iki 44 tonų bendrosios masės
|
20 |
90 |
250 |
1900 |
|
N1 |
iki 3,5 tonos (įskaitytinai) bendrosios masės, kai transporto priemonių savininkai – žemės ūkio veiklos subjektai |
20 |
40 |
80 |
600 |
|
N2–N3 |
nuo 3,5 tonos iki 16 tonų (įskaitytinai) bendrosios masės, kai transporto priemonių savininkai – žemės ūkio veiklos subjektai |
20 |
40 |
80 |
900 |
Specialios kelių transporto priemonės |
|
skirtos specialioms darbo funkcijoms atlikti, bet ne kroviniams vežti |
20 |
40 |
100 |
900“ |
1.6.3. Išdėstyti 6 punktą taip:
„6. Mokesčio dydis apskaičiuojamas pagal transporto priemonės registracijos liudijime nurodytą transporto priemonės leidžiamą maksimalią masę. Transporto priemonių klasifikavimas ir kodai nurodyti Kelių transporto priemonių klasifikavimo ir jų kėbulų kodavimo taisyklėse, patvirtintose Susisiekimo ministerijos 1998 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. 348 „Dėl Kelių transporto priemonių gamybos ir perdirbimo tvarkos ir jų techninės ekspertizės atlikimo norminių dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 84-2360; 2001, Nr. 11-328; 2006, Nr. 77-3023).“
1.6.5. Papildyti šiuo 101 punktu:
1.6.6. Išdėstyti 11 punktą taip:
„11. Mokesčio sumokėjimas kontroliuojamas kelyje ir muitinės postuose, kai tikrinama, ar transporto priemonių savininkai ar valdytojai (vairuotojai) turi banko patvirtintus (dienos, savaitės, mėnesio ir metų) mokesčio dokumentus arba elektroniniu būdu sumokėto (dienos, savaitės ir mėnesio) mokesčio dokumentus, kuriuose įmonės vadovas savo parašu ir įmonės antspaudu patvirtina mokesčio sumokėjimą.“
1.6.7. Išdėstyti 12 punktą taip:
„12. Transporto priemonių, už kurių važiavimą šio Aprašo 2 punkte nurodytais aukščiausiosios kategorijos keliais šis mokestis nemokamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 7 straipsnio 3 dalimi, vairuotojai privalo turėti dokumentus, patvirtinančius transporto priemonės, už kurią šis mokestis nemokamas, priskyrimą pagal Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymą atitinkamai transporto grupei ir (ar) jų priklausymą atitinkamoms institucijoms ar organizacijoms.“
1.6.8. Išdėstyti 13 punktą taip:
1.7. Nurodytuoju nutarimu patvirtinto Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašo 3 punktą išdėstyti taip:
„3. Susisiekimo ministerija kasmet, per mėnesį po Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto patvirtinimo, pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei ateinančių metų Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatos projektą, kuriame numatyta, kad 75 procentai Programos finansavimo lėšų naudojama valstybinės reikšmės keliams (iš jų ne mažiau kaip 15 procentų – rajoninės reikšmės keliams), taip pat keleivių ir transporto priemonių neatlygintino perkėlimo keltais per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į (iš) Kuršių neriją (-os), taip pat Šilutės rajono gyventojų ir jų lengvųjų transporto priemonių neatlygintino perkėlimo užlietu krašto kelio Šilutė–Rusnė ruožu sąnaudoms kompensuoti. Metinėje lėšų naudojimo sąmatoje numatomas 5 procentų Programos finansavimo lėšų rezervas valstybės reikmėms, susijusioms su keliais, finansuoti. Šio rezervo lėšos naudojamos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, atsižvelgiant į Susisiekimo ministerijos ar savivaldybių pasiūlymus, kai stokojama lėšų pradėtiems darbams užbaigti, taip pat nenumatytiems kelių tinklo plėtojimo, modernizavimo ir funkcionavimo darbams – finansavimui užtikrinti. Metinėse sąmatose turi būti numatoma 20 procentų Programos finansavimo lėšų valstybei, savivaldybėms panaudoti vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.“
2. Pavesti Susisiekimo ministerijai iki 2007 m. balandžio 1 d. patvirtinti vinječių formą, jų reikalavimus, įsigijimo ir naudojimo tvarkos aprašą.
3. Nustatyti, kad:
3.2. Šio nutarimo 1.6.5 punktas įsigalioja nuo 2007 m. sausio 1 d. ir galioja iki 2007 m. liepos 1 dienos.