Išrašas
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2006-11-14
Vilnius
SVARSTYTA: PASIŪLYMAI Seimo statuto "Dėl Seimo statuto 77 straipsnio pakeitimo" projektui XP-1154(2).
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Seimo narė Dalia Teišerskytė
|
Siūlau: 1. pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: “1 straipsnis. 77 straipsnio 1. Pakeisti 77 straipsnį “77 straipsnis. Etikos ir procedūrų komisijos sudarymas 1. Seime sudaroma nuolat veikianti Etikos ir procedūrų komisija. Joje turi būti atstovaujamos visos Seimo frakcijos. Sudarant komisiją, pirmiausia nustatomas komisijos narių skaičius bei Seimo frakcijų proporcinio atstovavimo normos. Seimo frakcijų pasiūlymai dėl kandidatų į Etikos ir procedūrų komisiją Seimo Pirmininkui pateikiami raštu.
2. Jeigu Seimas du kartus iš eilės nepatvirtina tos pačios Seimo frakcijos pasiūlyto kandidato, trečiasis jos pasiūlytas kandidatas į šios komisijos narius negali būti nepatvirtintas. 3. Iš Etikos ir procedūrų komisijos narių Seimas patvirtina šios komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją. Etikos ir procedūrų komisijos pirmininku tvirtinamas opozicinės frakcijos ar frakcijų koalicijos, turinčios daugiau nei 1/2 Seimo mažumai priklausančių Seimo narių, atstovas.”
|
Nepritarti.
Mažumos ir opozicijos sąvokos nėra tapačios. Jau pats Seimo frakcijų proporcinio atstovavimo principas yra politinis sprendimas, Etikos ir procedūrų komisijoje bus visų frakcijų atstovai, todėl neturėtų būti nustatytas imperatyvus reikalavimas komisijos pirmininku patvirtinti opozicijos atstovą |
TEISĖS DEPARTAMENTO IŠVADA
|
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta. Vertinant projektą pagal jo santykį su Konstitucija, galiojančiais įstatymais bei juridinės technikos taisyklėmis, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 1 straipsniu keičiamoje Seimo statuto 77 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad “<...> sudarant komisiją, pirmiausia nustatomas komisijos narių skaičius...<...>”, tačiau neįvardijama, kokiu būdu ir koks subjektas turėtų šį skaičių nustatyti. Todėl, siekiant teisinio reguliavimo išbaigtumo, nurodyta projekto norma tikslintina. Priešingu atveju kils keblumų formuojant Seimo Etikos ir procedūrų komisiją.
2. Projekte nesiūloma nustatyti jo įsigaliojimo termino, siejant jį su naujos kadencijos Seimo įgaliojimų pradžia, ar projekto nuostatų įgyvendinimo tvarkos. Vadinasi, jis įsigaliotų Konstitucijos 70 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka: kai Seimo Pirmininkas jį pasirašytų ir paskelbtų “Valstybės žiniose”. Atsižvelgiant į tai pažymėtina, kad projektu siūloma iš esmės keisti Seimo Etikos ir procedūrų komisijos formavimo tvarką: atsisakyti dabar galiojančios nuostatos, kai po vieną atstovą į šią komisiją gali pasiūlyti ne mažiau kaip 1/10 Seimo narių, o taikyti Seimo frakcijų proporcinio atstovavimo principą. Atkreiptinas dėmesys, kad šiuo metu veikianti Seimo Etikos ir procedūrų komisija buvo sudaryta (personalinė sudėtis patvirtinta) remiantis dabar galiojančia jos sudarymo tvarka. Ši komisija yra nuolat veikianti komisija, todėl praktiškai ji sudaryta visam kadencijos laikui. Abejotina, ar projektu siūlomas naujas teisinis reguliavimas būtų pakankamas teisinis pagrindas iš naujo sudaryti Seimo Etikos ir procedūrų komisiją. Be to, nelabai aišku, kaip praktiškai reikėtų spręsti komisijos personalinės sudėties keitimo klausimą (pvz. kuriam nors komisijos nariui atsistatydinus iš pareigų) nesibaigus Seimo kadencijai ir, tuo pačiu, komisijos įgaliojimams. Seimo frakcijų proporcinio atstovavimo principo taikymas būtų keblus, kadangi visi dabartiniai Seimo Etikos ir procedūrų komisijos nariai buvo paskirti kitais (dabar galiojančiais) pagrindais. Todėl esant būtinybei skirti šios komisijos narį būtų neaišku, kokios frakcijos narys skirtinas.
|
Nepritarti. Ši dalis suformuluota analogiškai kaip galiojanti 74 straipsnio 1 dalis
Nepritarti. Seimui priėmus sprendimą Etikos ir procedūrų komisiją sudaryti proporcinio atstovavimo principu, komisijos nariai gali atsistatydinti, o nauja komisija suformuota pagal projektu siūlomą tvarką
|
NUSPRĘSTA: 1. Nepritarti Seimo narės D.Teišerskytės pasiūlymams.
3. Siūlyti pakeisti Seimo statuto 77 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: