LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
R E Z O L I U C I J A
DĖL LIETUVOS ŠVIETIMO POLITIKOS ĮGYVENDINIMO
2006 m. birželio 15 d.
Vilnius
konstatuodamas, kad švietimas yra vienas iš svarbiausių vidaus politikos prioritetų, o Lietuvos mokykla – vienas iš svarbiausių valstybės stiprinimo ir tobulinimo veiksnių;
atkreipdamas valstybės ir savivaldybių institucijų dėmesį į tai, kad kintančiomis visuomenės gyvenimo aplinkybėmis būtina stiprinti pedagogo statusą, gerinti ugdymo kokybę ir tikslingą vaikų užimtumą;
manydamas, kad būtina siekti pedagogų profesijos atsinaujinimo ir abiejų lyčių pedagogų dalyvavimo profesijoje,
siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1) atsižvelgti į konstitucinę nuostatą dėl valstybinės mokymo ir auklėjimo įstaigų priežiūros ir pradėti kurti nepriklausomą valstybinę bendrojo lavinimo ir aukštojo mokslo ir studijų priežiūros instituciją, o rengiant ateinančių metų valstybės biudžeto projektą numatyti šiam tikslui reikiamas lėšas ir kitus šios institucijos veiklai reikalingus išteklius;
2) parengti teisės aktus, užtikrinančius, kad formaliojo ugdymo švietimo įstaigose pedagogų atlyginimas būtų ne mažesnis negu biudžetinių įstaigų darbuotojų vidutinis mėnesinis atlyginimas, ir atsižvelgiant į šį tikslą atitinkamai rengti 2007 metų valstybės ir savivaldybių biudžeto įstatymo projektą;
3) siekti, kad kuo daugiau mokinių būtų užimti tikslinga veikla ne pamokų metu, dėl to tobulinti mokinių papildomojo ir vasaros užimtumo sistemą, ją suderinti su bendrojo lavinimo sistema; visų tipų mokyklose atsisakyti dviejų mokymosi pamainų, sudaryti sąlygas vaikams ruošti pamokas mokykloje, lankyti būrelius, sportuoti, pavalgyti;
4) parengti teisės aktus, kuriais būtų įteisinama galimybė pedagogams, dirbusiems pedagoginį darbą ne mažiau kaip 25 metus, išeiti į stažinę pensiją;
6) garantuoti palankesnes sąlygas išlikti kaimo mokykloms kaip vieninteliam bendruomenės švietimo ir kultūros židiniui;
8) gerinti socialinį, psichologinį, fizinį vaiko saugumą ir dėl to siekti sukurti 500–600 mokinių mokyklos modelį, kai pradinėse klasėse mokosi po 20–22 mokinius, o vyresnėse klasėse – po 24–26 mokinius;
9) parengti teisės aktus, kuriais būtų nustatyta, kad visiems vaikams mokytis pagal formaliojo švietimo programas yra privaloma;
10) tobulinti mokinio krepšelio metodiką, kad mokyklose būtų galima įsteigti daugiau mokytojų pedagogų etatų;
11) rūpintis vaikų ir pedagogų saugumu mokykloje įsteigiant policijos postus ar pasitelkiant privačių saugos tarnybų paslaugas;
12) siekti peržiūrėti mokymo sistemos turinį, mažinti vaikų mokymo krūvį; ugdyti etninės kultūros, kultūros paveldo, dvasingumo ir savitarpio pagalbos sampratą;