LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

 

R E Z O L I U C I J A

DĖL LIETUVOS ŠVIETIMO POLITIKOS ĮGYVENDINIMO

 

2006 m. birželio 15 d.

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Seimas,

konstatuodamas, kad švietimas yra vienas iš svarbiausių vidaus politikos prioritetų, o Lietuvos mokykla – vienas iš svarbiausių valstybės stiprinimo ir tobulinimo veiksnių;

atkreipdamas valstybės ir savivaldybių institucijų dėmesį į tai, kad kintančiomis visuomenės gyvenimo aplinkybėmis būtina stiprinti pedagogo statusą, gerinti ugdymo kokybę ir tikslingą vaikų užimtumą;

manydamas, kad būtina siekti pedagogų profesijos atsinaujinimo ir abiejų lyčių pedagogų dalyvavimo profesijoje,

siūlo Lietuvos Respublikos Vyriausybei:

1) atsižvelgti į konstitucinę nuostatą dėl valstybinės mokymo ir auklėjimo įstaigų priežiūros ir pradėti kurti nepriklausomą valstybinę bendrojo lavinimo ir aukštojo mokslo ir studijų priežiūros instituciją, o rengiant ateinančių metų valstybės biudžeto projektą numatyti šiam tikslui reikiamas lėšas ir kitus šios institucijos veiklai reikalingus išteklius;

2) parengti teisės aktus, užtikrinančius, kad formaliojo ugdymo švietimo įstaigose pedagogų atlyginimas būtų ne mažesnis negu biudžetinių įstaigų darbuotojų vidutinis mėnesinis atlyginimas, ir atsižvelgiant į šį tikslą atitinkamai rengti 2007 metų valstybės ir savivaldybių biudžeto įstatymo projektą;

3) siekti, kad kuo daugiau mokinių būtų užimti tikslinga veikla ne pamokų metu, dėl to tobulinti mokinių papildomojo ir vasaros užimtumo sistemą, ją suderinti su bendrojo lavinimo sistema; visų tipų mokyklose atsisakyti dviejų mokymosi pamainų, sudaryti sąlygas vaikams ruošti pamokas mokykloje, lankyti būrelius, sportuoti, pavalgyti;

4) parengti teisės aktus, kuriais būtų įteisinama galimybė pedagogams, dirbusiems pedagoginį darbą ne mažiau kaip 25 metus, išeiti į stažinę pensiją;

6) garantuoti palankesnes sąlygas išlikti kaimo mokykloms kaip vieninteliam bendruomenės švietimo ir kultūros židiniui;

7) garantuoti mokyklų bendruomenių teisę rinktis ir išlaikyti Lietuvos mokyklų tipų įvairovę;

8) gerinti socialinį, psichologinį, fizinį vaiko saugumą ir dėl to siekti sukurti 500–600 mokinių mokyklos modelį, kai pradinėse klasėse mokosi po 20–22 mokinius, o vyresnėse klasėse – po 24–26 mokinius;

9) parengti teisės aktus, kuriais būtų nustatyta, kad visiems vaikams mokytis pagal formaliojo švietimo programas yra privaloma;

10) tobulinti mokinio krepšelio metodiką, kad mokyklose būtų galima įsteigti daugiau mokytojų pedagogų etatų;

11) rūpintis vaikų ir pedagogų saugumu mokykloje įsteigiant policijos postus ar pasitelkiant privačių saugos tarnybų paslaugas;

12) siekti peržiūrėti mokymo sistemos turinį, mažinti vaikų mokymo krūvį; ugdyti etninės kultūros, kultūros paveldo, dvasingumo ir savitarpio pagalbos sampratą;

13) siekti, kad 2007 metai būtų Lietuvoje paskelbti Vaikų kultūros metais.

 

 

SEIMO PIRMININKAS                                                                          VIKTORAS MUNTIANAS

______________