Išrašas
TEISĖS LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2005-03-09
Vilnius
SVARSTYTA: Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabos dėl Administracinių teisės pažeidimų kodekso 21, 27, 87(1), 87(2), 87(3), 87(4), 87(5), 87(6), 224, 242, 244, 259(1), 263, 268, 320, 324, 325, 327, 329 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 87(7), 241(4) straipsniais įstatymo projekto XP-75(3).
Teisės departamento pastabos |
Komiteto nuomonė |
Argumentai |
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta. Vertinant projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir juridinės technikos taisyklėms pateiktinos tokios pastabos: 1. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad projektu siekiama žvejybos kontrolės funkcijas pagal kompetenciją padalinti Žemės ūkio ministerijai ir Aplinkos ministerijai. Santykius, atsirandančius žvejybos, akvakultūros, žuvų perdirbimo ir tiekimo į rinką srityse, reglamentuoja Žuvininkystės įstatymas (šio įstatymo 1 straipsnio 1 dalis). Pagal Žuvininkystės įstatymo 27 straipsnį šio įstatymo vykdymą pagal kompetenciją kontroliuoja Vyriausybės įgaliotos institucijos. Vyriausybė 2004 m. lapkričio 29 d. nutarimu Nr. 1504 (Žin., 2004, Nr. 173-6402) tai įgaliojo atlikti Aplinkos ministeriją ir Žemės ūkio ministeriją, bet ne kitas institucijas, nors ir kuruojamas šių ministerijų. Tai sudaro pagrindą manyti, kad projekto 11-17, 19 straipsniuose numatomas minėtų kontrolės funkcijų suteikimas Žuvininkystės departamentui prie Žemės ūkio ministerijos, taip pat Lietuvos valstybiniam žuvivaisos ir žuvininkystės centrui neatitinka Žuvininkystės įstatymo 27 straipsnio ir minėto Vyriausybės nutarimo.
2. Antra vertus, projektu siūloma suteikti teisę surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus, taip pat sulaikyti asmenis, patikrinti jų daiktus Lietuvos valstybiniam žuvivaisos ir žuvininkystės centrui. Tačiau šios valstybės įstaigos darbuotojai nėra valstybės tarnautojai. Todėl jiems nėra taikomas Valstybės tarnybos įstatymas bei jame įtvirtinti nešališkumo ir kiti reikalavimai valstybės tarnautojams. Administracinė atsakomybė priklauso viešosios teisės reguliavimo sričiai. Dėl administracinio teisės pažeidimo padarymo teisiniai santykiai kyla tarp valstybės ir individo. Todėl teisę vykdyti administracinių bylų procesą turėtų turėti tik teismai ir valstybės tarnautojai bei pareigūnai, kadangi tokios funkcijos susijusios su galimais asmens teisių ribojimais. Todėl siūlytina projekte atsisakyti suteikti įgaliojimus vykdyti minėtas funkcijas Lietuvos valstybiniam žuvivaisos ir žuvininkystės centrui.
3. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte taip pat yra nurodyta, kad priėmus įstatymo projektą nereikės priimti naujų, pakeisti ar panaikinti senus teisės aktus. Tačiau atkreiptinas dėmesys, kad projekto 871, 873, 877 straipsnių, apibrėžiančių administracinius teisės pažeidimus, dispozicijoje minimi poįstatyminiai teisės aktai nėra priimti arba nėra pakeisti atsižvelgiant į naujos redakcijos Žuvininkystės įstatymo nuostatas. Nesant patvirtintų Žuvininkystės įstatymą įgyvendinančių teisės aktų kiltų tam tikrų problemų taikant priimto įstatymo nuostatas.
4. Tikslintinas projekto 12 straipsnis, prieš žodžių junginius “straipsnyje (kai pažeidimai padaryti parduodant ar superkant vidaus vandenų žuvininkystės produktus)” įrašant atitinkamą straipsnį.
5. Nuorodos į oficialaus teisės aktų paskelbimų šaltinius papildytinos nuorodomis į “Žin., 2003, Nr. 28-1126, Nr. 112-4997”, tačiau išbrauktinos perteklinės nuorodos į “Žin., 1994, Nr. 58-1132; 2001, Nr. 25-826”. |
Pritarti iš dalies
Pritarti
Pritarti iš dalies
Pritarti
Pritarti
|
2004 m. spalio 28 d. LR Vyriausybė nutarimu Nr. 1348 įgalioja Lietuvos valstybinį žuvivaisos ir žuvininkystės tyrimų centrą organizuoti ir vykdyti žuvų išteklių atkūrimą valstybiniuose vandens telkiniuose, į kuriuos neišduodami leidimai naudoti žūklės plotus, o ne žuvų išteklių atkūrimo kontrolę. Taigi, projektu suteikiamos centro darbuotojams jiems įstatymų nenustatytos bei nebūdingos funkcijos.
Projekto straipsniai, kurių įgyvendinimui reikalinga priimti atitinkamus poįstatyminius teisės aktus, bus neveiksmingi iki minėtų teisės aktų priėmimo.
|
NUSPRĘSTA:
5. Penktai Teisės departamento pastabai pritarti.
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu – “už”.
PRIDEDAMA.
1. Administracinių teisės pažeidimų kodekso 21, 27, 87(1), 87(2), 87(3), 87(4), 87(5), 87(6), 224, 242, 244, 259(1), 263, 268, 320, 324, 325, 327, 329 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 87(7), 241(4) straipsniais įstatymo projektas XP-75(4), 19 lapų;