LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. LIEPOS 9 D. ĮSAKYMO NR. 349 „DĖL VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2004 m. lapkričio 18 d. Nr. D1-595

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 22 d. nutarimu Nr. 1138 (Žin., 1998, Nr. 84-2353; 2002, Nr. 20-766), 11.7 punktu,

1.Keičiu Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2003, Nr. 76-3499), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad nauja redakcija išdėstytų Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų 6.3, 7.14, 8.2.2 ir 8.21 papunkčiai įsigalioja nuo 2005 m. sausio 1 d.

 

 

L. E. APLINKOS MINISTRO PAREIGAS                                              ARŪNAS KUNDROTAS

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2004 m. lapkričio 18 d. įsakymo

Nr. D1-595 redakcija)

 

VALSTYBINĖS TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS

INSPEKCIJOS PRIE APLINKOS MINISTERIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Inspekcija) yra biudžetinė įstaiga, pagal savo kompetenciją vykdanti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617) ir Statybos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 32-788; 2001, Nr. 101-3597) numatytą teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą bei kontrolę.

2. Inspekcijos steigėjo funkcijas pavesta vykdyti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai (toliau – Ministerija).

3. Inspekcija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu. Inspekcijos buveinės adresas: A. Juozapavičiaus g. 9, LT-09311 Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Šiuose nuostatuose vartojamos pagrindinės sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo 2 straipsnyje ir Statybos įstatymo 2 straipsnyje apibrėžtas sąvokas.

5. Inspekcija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Lietuvos Respublikos nekilnojamųjų kultūros vertybių apsaugos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 3-37), kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais, aplinkos ministro įsakymais, teritorijų planavimo dokumentų rengimo taisyklėmis, normatyviniais statybos techniniais dokumentais, statinio saugos ir paskirties normatyviniais dokumentais ir šiais nuostatais.

 

II. INSPEKCIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausi Inspekcijos uždaviniai, siekiant įgyvendinti strateginį tikslą, kad teritorijų planavimas, statybų plėtra ir statinių naudojimo priežiūra būtų vykdoma pagal galiojančių įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatas, yra:

6.1. vykdyti teritorijų planavimo valstybinę priežiūrą;

6.2. kontroliuoti statinių projektavimą;

6.3. vykdyti ir koordinuoti statybos valstybinę priežiūrą;

6.4. metodiškai vadovauti statinių naudojimo priežiūrą atliekančioms institucijoms;

6.5. analizuoti ir rengti statybos valstybinės priežiūros norminių dokumentų projektus ir įgyvendinti jų reikalavimus.

7. Inspekcija, vykdydama jai pavestus uždavinius pagal kompetenciją, nustatytą Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros ir statinių naudojimo priežiūros nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1997 m. balandžio 16 d. nutarimu Nr. 370 (Žin., 1997, Nr. 34-851; 2004, Nr. 109-4075):

7.1. atlieka valstybės, Vyriausybės, Vyriausybės įgaliotos institucijos ir apskrities lygmens bendrojo bei specialiojo teritorijų planavimo (išskyrus žemėtvarkos schemas, kaimo plėtros žemėtvarkos projektus, žemėvaldos projektus bei planus, miškų tvarkymo schemas ir vidinės miškotvarkos planus bei projektus) ir valstybės sienos, krašto apsaugos bei strateginės reikšmės objektų teritorijų detaliojo planavimo valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą;

7.2. tikrina, ar teritorijų planavimo dokumentų sprendiniai atitinka planavimo sąlygas, ar atliktos visos teritorijų planavimo dokumentų rengimo, derinimo, viešojo svarstymo procedūros, ar sprendiniai atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo ir kitų teisės aktų reikalavimus;

7.3. nustačiusi šių Nuostatų 7.1 punkte nurodytų reikalavimų pažeidimus, reikalauja juos ištaisyti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, nesilaikantiems reikalavimų taiko administracinio poveikio priemones;

7.4. teikia teritorijų planavimo dokumentą tvirtinančiai institucijai motyvuotas išvadas dėl dokumento tvirtinimo tikslingumo;

7.5. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) nustatyta tvarka pagal kompetenciją nagrinėja fizinių ir juridinių asmenų prašymus (skundus) teritorijų planavimo, statybos ir statinių naudojimo klausimais, kai jie pagal kompetenciją jau buvo išnagrinėti apskrities viršininko, tačiau jo priimtas sprendimas netenkina pareiškėjo;

7.6. bendradarbiauja su teritorijų planavimo dokumentų rengėjais ir organizatoriais, planavimo sąlygas pateikiančiomis institucijomis, kai nagrinėjami (tikrinami) teritorijų planavimo dokumentai;

7.7. pagal Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros nuostatų 25 punkto reikalavimus atrankos būdu tikrina bet kurio Lietuvos Respublikoje statomo statinio statybos techninės veiklos pagrindinių sričių subjektų ir statybos dalyvių veiklą, viešai skelbia tikrinimo išvadas ir rekomendacijas pašalinti nustatytus pažeidimus bei trūkumus (jeigu jų nustatyta);

7.8. atrankos būdu tikrina, ar statinių projektai ir ekspertizės įmonių atliktos statinių ekspertizės atitinka normatyviniais statybos techniniais dokumentais nustatytus projektų rengimo ir ekspertizės atlikimo reikalavimus, ar statybos leidimai išduoti laikantis nustatytos tvarkos;

7.9. Lietuvos Respublikos branduolinės energijos įstatymo (Žin., 1996, Nr. 119-2771) nustatyta tvarka išduoda leidimus statyti ar rekonstruoti branduolinės energetikos objektus, tvarko išduotų leidimų apskaitą, sąrašą ir statistikos atskaitomybę, atlieka šių objektų statybos valstybinę priežiūrą; gavusi statytojo (užsakovo) prašymą sudaryti baigto statyti branduolinės energetikos objekto pripažinimo tinkamu naudoti komisiją, Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei nutarimo projektą dėl šios komisijos sudarymo;

7.10. sustabdo apskrities viršininko administracijos neteisėtai išduoto statybos leidimo galiojimą nuo prašymo (pareiškimo) panaikinti šį leidimą pateikimo teismui iki teismo sprendimo;

7.11. po to, kai statyba sustabdoma, statytojui ir rangovui įvykdžius reikalavimus, išduoda raštišką sutikimą, kad statinys būtų statomas toliau;

7.12. tvarko statinių avarijų apskaitą, analizuoja avarijų priežastis, rengia jų prevencijos priemones ir kontroliuoja, kaip jos vykdomos;

7.13. metodiškai vadovauja apskrities viršininko administracijos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentui (skyriui), atliekančiam teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą, tikrina, ar ši priežiūra atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymą, Statybos įstatymą ir kitus statybą reglamentuojančius teisės aktus, ir patikrinimo išvadas teikia apskrities viršininkui;

7.14. metodiškai vadovauja institucijoms (viešojo administravimo subjektams), atliekančioms statinių naudojimo priežiūrą, išskyrus statinio saugos ir paskirties reikalavimų valstybinės priežiūros institucijas. Vykdydama šią funkciją Inspekcija:

7.14.1. pasirinktinai tikrina, kaip statinių naudojimo priežiūrą atliekančios institucijos kontroliuoja statinių techninę priežiūrą, apie patikrininmų rezultatus informuoja šių institucijų vadovus;

7.14.2. derindama su institucijomis, atliekančiomis statinių naudojimo priežiūrą, nustato informacijos apie statinių naudojimo priežiūrą teikimo apimtį bei tvarką, analizuoja gautą informaciją ir teikia šioms institucijoms pasiūlymus statinių naudojimo priežiūrai tobulinti;

7.14.3. konsultuoja suinteresuotas institucijas bei asmenis statinių naudojimo priežiūros klausimais;

7.14.4. rengia metodinius nurodymus ir dokumentų, reikalingų metodiškai vadovaujant statinių naudojimo priežiūrai, formas.

7.15. nustačiusi teisės aktų ir normatyvinių statybos techninių dokumentų pažeidimus, teikia aplinkos ministrui pasiūlymus dėl projektavimo, ekspertizės ir statybos įmonių bei pagrindinėms statybos techninės veiklos sritims vadovaujančių specialistų neatestavimo arba išduotų atestatų panaikinimo ar galiojimo sustabdymo;

7.16. kreipiasi į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovą dėl jam suteiktų įgaliojimų įgyvendinimo vykdant savivaldybių administracinę priežiūrą;

7.17 dalyvauja Aplinkos ministerijos vykdomose teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros specialistų tobulinimo programose; dalyvauja statinių naudojimo priežiūros specialistų mokyme, kurį rengia statinių naudojimo priežiūrą atliekantys viešojo administravimo subjektai;

7.18. rengia normatyvinių techninių dokumentų, reglamentuojančių teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą, projektus ir teikia juos aplinkos ministrui, nagrinėja kitų institucijų parengtus šių dokumentų projektus ir teikia pastabas bei pasiūlymus;

7.19. dalyvauja rengiant įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, aplinkos ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektus, reglamentuojančius teritorijų planavimo ir statybos procesus, jų valstybinę priežiūrą ir kontrolę. Dalyvauja Aplinkos ministerijos strateginių planų ir (ar) programų teritorijų planavimo, statinių projektavimo bei statybos srityse rengime;

7.20. organizuoja informacijos apie teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą pateikimą visuomenei;

7.21. palaiko ryšius su atitinkamomis užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis;

7.22. organizuoja metodinės-pagalbinės medžiagos rengimą valstybinės teritorijų planavimo, statybos ir statinių naudojimo priežiūros klausimais arba ją rengia;

7.23. organizuoja ir tvarko valstybės tarnautojų, vykdančių savivaldybių vyriausiųjų architektų pareigybių funkcijas, taip pat valstybės tarnautojų, atliekančių teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą, atestavimą;

7.24. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas teritorijų planavimo bei statybos srityse.

 

III. INSPEKCIJOS TEISĖS

 

8. Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos (jos pareigūnai) turi teisę:

8.1. nagrinėti ir spręsti nesutarimus tarp teritorijų planavimo sąlygas parengusių institucijų ir planavimo organizatoriaus dėl teritorijų planavimo dokumentų, nurodytų šių Nuostatų 7.1 punkte. Kai nagrinėjami nesutarimai, susiję su aplinkos apsaugos, kultūros ir gamtos paveldo objektų (vertybių) apsaugos reikalavimų taikymu, – spręsti kartu su valstybės institucijomis, atsakingomis už aplinkos apsaugą, kultūros ir gamtos paveldo objektų (vertybių) apsaugą;

8.2. Viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) nustatyta tvarka pagal kompetenciją nagrinėti fizinių ar juridinių asmenų prašymus (pareiškimus, skundus):

8.2.1. teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros klausimais, kai jie pagal kompetenciją jau buvo išnagrinėti apskrities viršininko, tačiau jo priimtas administracinis sprendimas netenkina pareiškėjo;

8.2.2. statinių naudojimo priežiūros klausimais, kai jie pagal kompetenciją jau buvo išnagrinėti statinių naudojimo priežiūrą atliekančios institucijos (viešojo administravimo subjekto) vadovo, tačiau jo priimtas administracinis sprendimas netenkina pareiškėjo;

8.3. nustatę, kad statybos leidimas išduotas neteisėtai, siūlyti apskrities viršininkui arba patiems imtis šių veiksmų:

8.3.1. kreiptis į teismą su prašymu išduotą statybos leidimą panaikinti;

8.3.2. sustabdyti savivaldybės administracijos direktoriaus (ar jo įgalioto savivaldybės administracijos valstybės tarnautojo) išduoto statybos leidimo galiojimą nuo prašymo (pareiškimo) panaikinti šį leidimą pateikimo teismui iki teismo sprendimo;

8.4. sustabdyti apskrities viršininko administracijos neteisėtai išduoto statybos leidimo galiojimą nuo prašymo (pareiškimo) panaikinti šį leidimą pateikimo teismui iki teismo sprendimo;

8.5. nustatę, kad statinio statyba vykdoma savavališkai, pareikalauti iš statytojo pašalinti savavališkos statybos padarinius arba dėl jų pašalinimo kreiptis į teismą, arba pavesti Apskrities viršininko administracijos Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentui (skyriui) imtis priemonių dėl savavališkos statybos padarinių pašalinimo;

8.6. atšaukti statinio statybos techninio prižiūrėtojo reikalavimą sustabdyti statybą, jeigu jis prieštarauja teisės aktų ar normatyvinių statybos dokumentų reikalavimams;

8.7. reikalauti iš statytojo (užsakovo) atlikti statomo statinio ekspertizę šiais atvejais: kai įvyko statinio avarija ar yra nustatyta jos grėsmė, pastebėtos statinio deformacijos; kai gautas statytojo (užsakovo) ar statinio naudotojo skundas, kad statinys neatitinka esminių reikalavimų, nustatytų Statybos įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje, arba kai yra prielaidų, kad šie reikalavimai yra pažeisti stichinių nelaimių ar kitų ekstremalių situacijų metu;

8.8. reikalauti iš statytojo ir rangovo pašalinti statinio projekto ir normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimų pažeidimų padarinius;

8.9. sustabdyti statinio statybą Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros nuostatų 27 punkte nurodytais atvejais, pareikalauti iš statybos dalyvių aplinkos ministro nustatyta tvarka pašalinti nustatytus įstatymų ir kitų teisės aktų pažeidimus, o jeigu jų teisėti reikalavimai nevykdomi, – kreiptis į teismą; pašalinus nustatytus pažeidimus, leisti tęsti sustabdytą statybą;

8.10. netrukdomi patekti, jeigu tai susiję su jų pareigomis, į statybvietes, statomus, rekonstruojamus, remontuojamus ar griaunamus statinius, juose esančius butus ir reikalauti statybos dalyvių pateikti visus statybos dokumentus. Į statybvietes, esančias karinėse teritorijose, teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros pareigūnai jų funkcijoms atlikti įleidžiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. vasario 21 d. nutarimo Nr. 187 „Dėl civilinių institucijų pareigūnų funkcijų atlikimo karinėse teritorijose“ (Žin., 2000, Nr. 17-413) nustatyta tvarka;

8.11. Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus, nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas ir skirti administracines nuobaudas arba teikti administracinių teisės pažeidimų bylas teismui;

8.12. perduoti administracinių teisės pažeidimų bylas nagrinėti pagal kompetenciją Apskrities viršininko administracijos Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentui (skyriui);

8.13. Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais atvejais kreiptis į teismą su prašymu iškelti civilinę bylą, kad būtų atlyginta valstybei padaryta žala dėl įstatymų, kitų teisės aktų ir normatyvinių statybos techninių dokumentų reikalavimų pažeidimo;

8.14. atstovauti teisme institucijai pagal įgaliojimą;

8.15. tikrinti, ar statinio statybos techninio prižiūrėtojo ir statinio projekto vykdymo priežiūros vadovo veikla atitinka įstatymus, kitus teisės aktus bei normatyvinius statybos techninius dokumentus ir, jeigu yra pažeidimų, taikyti jiems įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas poveikio priemones;

8.16. reikalauti ir gauti iš planavimo organizatoriaus, teritorijų planavimo dokumento ir statinio projekto rengėjo, derinančios institucijos, statybos dalyvių rašytinius ir žodinius paaiškinimus, dokumentų nuorašus ir kitą informaciją apie tikrinamą jų veiklą teritorijų planavime ir statyboje;

8.17. kreiptis į policiją, kai statybos dalyviai neleidžia statybos valstybinės priežiūros pareigūnams atlikti tarnybinių funkcijų;

8.18. teikti pagal kompetenciją teritorijų planavimo ir statybos institucijoms (tarp jų – savivaldybių administracijoms), statinių savininkams privalomus reikalavimus pašalinti jų padarytus įstatymų, statybos normatyvinių techninių dokumentų ar projektų pažeidimus;

8.19. perduoti teisėsaugos institucijoms medžiagą dėl asmenų, padariusių šiurkščius teritorijų planavimo dokumentų, statinių projektų arba normatyvinių statybos techninių dokumentų pažeidimus, patraukimo baudžiamojon atsakomybėn;

8.20. gauti iš ministerijų, departamentų, savivaldybių administracijų direktorių (jų įgaliotų savivaldybių administracijų valstybės tarnautojų), registrų tvarkytojų, apskričių viršininkų administracijų ir kitų institucijų informaciją ir dokumentų kopijas, kurių reikia šiuose nuostatuose nurodytoms funkcijoms vykdyti;

8.21. atlikdami statinių naudojimo priežiūrą:

8.21.1. reikalauti, kad statinio naudotojas (jo paskirta statinio techninės priežiūros tarnyba ar specialistas) pateiktų privalomuosius statinio priežiūros dokumentus, tarp jų: statinio techninį pasą ar techninės apskaitos kortelę, šildomų pastatų, kurių naudingasis plotas didesnis kaip 1000 kvadratinių metrų, techninį-energetinį pasą (ar pastato energetinio naudingumo sertifikatą), statinio techninės priežiūros žurnalą, statinio periodinių ir specialiųjų apžiūrų aktus ir kitus Vyriausybės įgaliotų institucijų ar statinio naudotojo nustatytus dokumentus;

8.21.2. paaiškėjus, kad statinio būklė kelia pavojų statinyje ar arti jo gyvenančių, dirbančių ar kitais tikslais būnančių žmonių sveikatai, gyvybei ar aplinkai, atsižvelgdamas į grėsmės pobūdį, pareikalauti, kad statinio naudotojas imtųsi priemonių žmonėms apsaugoti, jeigu būtina, pareikalauti, kad būtų organizuota jų evakuacija, sustabdytas statinio naudojimas, uždrausta bet kokia veikla statinyje (jeigu reikia, – ir statinio sklype ar teritorijoje);

8.21.3. nustatyti terminus šių nuostatų 8.21.2 papunktyje išvardytiems veiksmams įvykdyti ir nedelsiant pranešti statinio savininkui (kai naudotojas nėra statinio savininkas);

8.21.4. kreiptis į policiją, kad būtų laikinai apribotas patekimas į statinio teritoriją ar patalpą, būtų sustabdyti vykdomi darbai, apribotas ar uždraustas transporto eismas, jeigu kyla pavojus aplinkai, viešajai tvarkai, asmenų ar valstybės saugumui;

8.22. pasitelkti ministerijų, kitų Vyriausybės įstaigų atstovus (jų vadovų sutikimu) ir sudaryti bendras komisijas fizinių ar juridinių asmenų prašymams (skundams, pareiškimams) nagrinėti, dalyvauti kitų ministerijų bei kitų Vyriausybės įstaigų komisijų veikloje;

8.23. rengti nustatytąja tvarka viešųjų pirkimų konkursus;

8.24. Inspekcija turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai.

 

IV. INSPEKCIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Inspekcijai vadovauja viršininkas, kurį skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų aplinkos ministras.

10. Inspekcijos viršininkas pavaldus aplinkos ministrui.

11. Jei Inspekcijos viršininko nėra, jo pareigas vykdo vienas iš Inspekcijos viršininko pavaduotojų, o kai nėra ir pavaduotojų, – kitas Inspekcijos viršininko įsakymu įgaliotas Inspekcijos valstybės tarnautojas.

12. Inspekcijoje gali būti ne daugiau kaip du viršininko pavaduotojai. Inspekcijos viršininko pavaduotojai pavaldūs Inspekcijos viršininkui.

13. Inspekcijos viršininkas:

13.1. sprendžia inspekcijos kompetencijai priskirtus klausimus, organizuoja Inspekcijos darbą;

13.2. tvirtina Inspekcijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų etatų sąrašus, skiria pareiginės algos priedus, priemokas bei skiria pašalpas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) bei kitų teisės aktų nustatyta tvarka, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų;

13.3. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš darbo Inspekcijos viršininko pavaduotojus ir kitus valstybės tarnautojus bei darbuotojus;

13.4. nustato Inspekcijos viršininko pavaduotojų ir kitų valstybės tarnautojų bei darbuotojų kompetencijos bei atsakomybės ribas, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

13.5. Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka skatina Inspekcijos valstybės tarnautojus bei darbuotojus, skiria jiems tarnybines nuobaudas;

13.6. tvirtina administracinio teisės pažeidimo protokolo, nutarimo administracinio teisės pažeidimo byloje ir kitų valstybinei teritorijų planavimo, statybos ir statinių naudojimo priežiūrai vykdyti reikalingų dokumentų formas bei metodinius nurodymus;

13.7. veikia Inspekcijos vardu, atstovauja jai visose valstybės valdžios ir valdymo institucijose, santykiuose su kitas fiziniais ar juridiniais asmenimis arba įgalioja tai daryti Inspekcijos valstybės tarnautojus bei darbuotojus;

13.8. kasmet per I metų ketvirtį informuoja aplinkos ministrą apie inspekcijos praėjusių metų veiklą;

13.9. sudaro komisijas, reikalingas funkcijų vykdymui;

13.10. priima sprendimus, išnagrinėjus fizinių ar juridinių asmenų prašymus (skundus, pareiškimus);

13.11. leidžia įsakymus ir įsakymais tvirtina kitus teisės aktus, tikrina, kaip jie vykdomi;

13.12. koordinuoja ir kontroliuoja Inspekcijos padalinių veiklą, užtikrina, kad, įgyvendinant strateginius veikos planus, optimaliai būtų valdomi ir panaudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informaciniai ištekliai;

13.13. saugo Inspekcijos antspaudą ir atsako už antspaudo naudojimą. Prireikus Inspekcijos viršininkas savo įsakymu gali nustatyti, kad už antspaudo saugojimą ir naudojimą yra atsakingas vienas iš jam pavaldžių Inspekcijos valstybės tarnautojų;

13.14. vykdo kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų jam suteiktas funkcijas.

14. Inspekcijos viršininkas asmeniškai atsakingas už inspekcijos uždavinių ir funkcijų vykdymą.

15. Inspekcijos valstybės tarnautojai privalo atitikti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo numatytus bendruosius reikalavimus bei specialiuosius reikalavimus, nustatytus pareigybių aprašymuose;

16. Teritorijų planavimo ir statybos valstybinę priežiūrą vykdantys specialistai atestuojami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės norminiais aktais.

17. Inspekcijos valstybės tarnautojai turi valstybės tarnautojo pažymėjimus.

18. Inspekcijos valstybės tarnautojai bei darbuotojai įstatymų nustatyta tvarka atsako už pareigybių aprašymuose numatytų pareigų nevykdymą ar neteisingą jiems suteiktų teisių panaudojimą bei įgaliojimų viršijimą, taip pat už valstybės ar komercinių paslapčių, sužinotų vykdant tarnybines pareigas, paskelbimą ar perdavimą fiziniams arba juridiniams asmenims.

19. Skundus dėl Inspekcijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų veiksmų ar neveikimo nagrinėja Inspekcijos viršininkas, o dėl Inspekcijos viršininko veiksmų – ministras arba teismas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

20. Inspekcija reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu nustatyta biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka (Žin., 1996, Nr. 46-1120).

 

V. LĖŠŲ ŠALTINIAI IR JŲ NAUDOJIMO TVARKA

 

21. Inspekcija finansuojama iš valstybės biudžeto. Skirtos lėšos naudojamos pagal inspekcijos viršininko (asignavimų valdytojo) patvirtintas išlaidų sąmatas, neviršijant Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintų bendrųjų asignavimų ir laikantis Finansų ministerijos nustatytų finansavimo taisyklių ir iždo procedūrų.

22. Inspekcija gali turėti ir nebiudžetinių lėšų, gautų iš fizinių ar juridinių asmenų už paslaugas, teikiamas ir apmokamas pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės arba ministerijos nustatytą tvarką.

 

VI. INSPEKCIJOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

23. Inspekcijos finansinė veikla kontroliuojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

VII. DARBO UŽMOKESČIO MOKĖJIMO TVARKA

 

24. Inspekcijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų darbo užmokesčio mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

______________