LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
EKONOMIKOS KOMITETAS
Protokolo išrašas
POSĖDŽIO PROTOKOLAS
2003-01-22 Nr.4
Vilnius
4.SVARSTYTA:
Antikorupcijos komisijos, Seimo narių E.Masiulio ir V.Stankevič, P.Vilko, S.Kružinausko, J.Jurkaus, E.Klumbio, R.Sinkevičiaus, V.Karbauskio, J.Razmos bei Teisės ir teisėtvarkos komiteto pasiūlymai Šilumos ūkio įstatymo projektui (IXP-1592(3)).
NUSPRĘSTA:
I.
Eil. Nr. |
Projekto straipsnis |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Ekonomikos komiteto sprendimas |
1. |
|
Antikorupcijos komisija |
Projekto nuostatas suderinti su Statybos įstatymo nuostatomis. |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
2. |
1 straipsnio 2 dalies 1 punktas |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“1) mažiausiomis i
|
Pritarti. (bendru sutarimu) |
3. |
1 straipsnio 2 dalies 1 punktas |
Antikorupcijos komisija |
Atsižvelgiant į Seimo 2002 m. spalio 10 d. nutarimu patvirtintos Nacionalinės energetikos strategijos 24 punkto 12 papunktį, Projekto 1 straipsnio 2 dalies 1 punkte išbraukti žodį "ilgalaikėmis", numatant, kad šilumos ūkio plėtros plano tikslas - tenkinti vartotojų poreikius šilumai mažiausiomis sąnaudomis. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
4. |
2 straipsnio 7 dalis |
Seimo narys V.Karbauskis |
7. Karšto vandens tiekėjas - pastato šildymo ir karšto vandens sistemos eksploatuotojas, parduodantis karštą vandenį vartotojams. Centralizuotai pagaminto karšto vandens tiekėjas yra šilumos tiekėjas.” |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
5. |
2 straipsnio 13 dalis |
Seimo narys V.Karbauskis |
“13. Pastato šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas (eksploatuotojas) - fizinis ar juridinis asmuo, atitinkantis nustatytus kvalifikacinius reikalavimus eksploatuoti pastatų šildymo ir karšto vandens sistemas ir teikiantis šių sistemų priežiūros bei šilumos ir karšto vandens tiekimo paslaugas.” |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
6. |
2 straipsnio 14 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“14. Kompensacija už rezervinę galią |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
7. |
2 straipsnio 14 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 2 straipsnio 14 dalies nuostatas, reglamentuojančias rezervinės galios mokesčio (siūlomo nustatyti taip pat ir atsijungusiam vartotojui bei įsiskolinusiam vartotojui, kuriam sustabdytas šilumos tiekimas) mokėjimą, suderinti su Civilinio kodekso 6.388 straipsniu, numatančiu, kad abonentas moka už faktiškai sunaudotą energijos kiekį pagal apskaitos prietaisų rodmenis. Be to, teisiniu požiūriu nepriimtina šilumos kainos sudedamąją dalį vadinti mokesčiu, nes mokestis - tai mokesčio įstatyme mokesčio mokėtojui nustatyta prievolė valstybei. |
Iš esmės pritarti. (bendru sutarimu) |
8. |
2 straipsnio 29 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“29. Šilumos ūkio plėtros planas – savivaldybių specialiojo planavimo dokumentas, kuriame numatyti svarbiausi šilumos ūkio modernizavimo ir plėtros sprendimai |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
9. |
2 straipsnio 29 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekte numatytą planavimą šilumos ūkyje grįsti Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka parengtais šilumos ūkio specialiaisiais planais, atitinkamai taisyti Projekto 2 straipsnio 29 dalį. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
10. |
2 straipsnio 30 dalis |
Seimo narys V.Karbauskis |
“30. Šilumos ūkis - energetikos ūkio sritis, tiesiogiai susijusi su šilumos ir karšto vandens gamyba, perdavimu, tiekimu ir vartojimu.” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
11.
|
2 straipsnio 31 dalis |
Seimo narys P.Vilkas |
“31.Šilumos vartojimo pirkimo–pardavimo sutartis – sutartis tarp šilumos tiekėjo ir buitinio šilumos vartotojo ar juridinio asmens, vartojančio šilumą ir (ar) karštą vandenį patalpose, kuriose neįrengti atsiskaitomieji šilumos apskaitos prietaisai.” |
Pritarta. (2002-12-19) |
12. |
2 straipsnio 35 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“35. Viešuosius interesus atitinkančios paslaugos – šilumos ūkio paslaugos, kurias nustato įstatymai, Vyriausybė arba jos įgaliota institucija vadovaudamasi visuomenės interesais.” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
13. |
3 straipsnio 1 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
1. “1. Konkurencija tarp alternatyvinių energijos rūšių tiekėjų vartotojų poreikiams šilumai tenkinti įgyvendinama šilumos ūkio plėtros planais, nustatančiais vartotojų poreikių šilumai tenkinimą mažiausiomis |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
14. |
3 straipsnio 1 dalis |
Antikorupcijos komisija |
2. Atsižvelgiant į Seimo 2002 m. spalio 10 d. nutarimu patvirtintos Nacionalinės energetikos strategijos 24 punkto 12 papunktį, Projekto 3 straipsnio 1 dalyje išbraukti žodį "ilgalaikėmis", numatant, kad šilumos ūkio plėtros plano tikslas - tenkinti vartotojų poreikius šilumai mažiausiomis sąnaudomis. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
15. |
3 straipsnio 1 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekte numatytą planavimą šilumos ūkyje grįsti Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka parengtais šilumos ūkio specialiaisiais planais, atitinkamai taisyti Projekto 3 straipsnio 1 dalį. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
16. |
3 straipsnio 1 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 3 straipsnio 1 dalyje po žodžių "konkurencija tarp" įrašyti žodžius "alternatyvių energijos rūšių". |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
17. |
3 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys Eg.Klumbys |
3. 3 straipsnį papildyti 4 dalimi: 4. "4. Šilumos tiekėjams, šilumos gamybai naudojantiems nuo 1 iki 5 mln. kubinių metrų gamtinių dujų, nustatoma nepriklausomai nuo sunaudoto kiekio vienoda ir nekintama dujų kaina." |
Nepritarta. (2003-01-14) |
18. |
3 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
Papildyti 3 straipsnį 4 dalimi ir ją išdėstyti taip: “4.Valstybė (savivaldybės) skatina konkurenciją pastatų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros srityje.” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
19. |
3 straipsnio 4 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 3 straipsnį papildyti 4 dalimi: "4. Valstybė (savivaldybės) skatina konkurenciją pastatų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros srityje." |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
20. |
5 straipsnio 2 dalis |
Seimo narys P.Vilkas |
“2. Jeigu savivaldybių kontroliuojamose šilumos tiekimo įmonėse sudaromos stebėtojų tarybos, |
Pritarta. (2002-12-19) |
21. |
7 straipsnis |
Antikorupcijos komisija |
Projekte numatytą planavimą šilumos ūkyje grįsti Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka parengtais šilumos ūkio specialiaisiais planais, atitinkamai taisyti Projekto 7 straipsnį. |
Iš esmės pritarti. (bendru sutarimu) |
22. |
7 straipsnis |
Antikorupcijos komisija |
Siekiant sumažinti galimybę piktnaudžiauti savivaldybėse rengiant plėtros planus, nustatyti, kad ūkio ir aplinkos ministrai teikia ne rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus, bet nustatyti pareigą savivaldybėms suderinti plėtros planų projektus su šiais ministrais. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
23. |
7 straipsnis |
Antikorupcijos komisija |
Numatyti, kad šilumos ūkio plėtros planų projektai derinami ir su sveikatos apsaugos ministru.
|
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
24. |
7 straipsnio 1 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“1. Savivaldybės tvarko šilumos ūkį pagal savivaldybių tarybų patvirtintus specialiuosius šilumos ūkio plėtros planus (šilumos ūkio plėtros planus).” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
25. |
7 straipsnio 2 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“2. Šilumos ūkio plėtros planai rengiami Teritorijų planavimo įstatymo, šio Įstatymo ir Vyriausybės nustatyta tvarka. Aplinkos ir ūkio ministra |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
26. |
7 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“3. Pagrindinis šilumos ūkio plėtros plano tikslas yra |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
27. |
7 straipsnio 3 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Atsižvelgiant į Seimo 2002 m. spalio 10 d. nutarimu patvirtintos Nacionalinės energetikos strategijos 24 punkto 12 papunktį, Projekto 7 straipsnio 3 dalyje išbraukti žodį "ilgalaikėmis", numatant, kad šilumos ūkio plėtros plano tikslas - tenkinti vartotojų poreikius šilumai mažiausiomis sąnaudomis. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
28. |
7 straipsnio 3 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 3 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad šilumos ūkio plėtros planai rengiami neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai, tačiau 7 straipsnio 3 dalyje nustatomas jau kokybiškai visiškai kitas, tačiau šilumos būdą minėtame plane lemsiantis aplinkos vertinimo kriterijus - numatyta, kad pagrindinis šilumos ūkio plėtros plano tikslas yra tenkinti poreikius šilumai mažiausiai paveikiant aplinką. Siūlome Projekto 7 straipsnio 3 dalies nuostatas suderinti su 3 straipsnio 1 dalimi. Projekto 7 straipsnio 3 dalyje vietoje žodžių "mažiausiai paveikiant aplinką" įrašyti žodžius "neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai". |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
29. |
7 straipsnio 3 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 7 straipsnio 3 dalyje įvardinti aplinkos ir urbanistinius kriterijus. Numatyti, kad vertinant aplinkosaugos kriterijų privaloma remtis Aplinkos oro apsaugos įstatymu. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
30. |
7 straipsnio 3 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 7 straipsnio 3 dalyje po žodžio "nustatytų" įrašyti žodį "alternatyvių". |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
31. |
7 straipsnio 5 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“5. Savivaldybės Planų rengimo metodikoje nustatyta tvarka |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
32. |
7 straipsnio 5 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Patikslinti 7 straipsnio 5 dalyje vartojamą sąvoką "šilumos ūkio planų sprendimai" ir jų pateikimo ūkio ir aplinkos ministrams pagrindus. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
33. |
7 straipsnio 6 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“ |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
34. |
8 straipsnio 2 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“ 2. Savivaldybių šilumos ūkio plėtros planai privalo atitikti valstybės strategiją, nacionalinius energetikos tikslus bei Vyriausybės patvirtintas šilumos ūkio plėtros kryptis.” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
35. |
8 straipsnio 2 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Siekiant Projekto nuostatas suderinti su Seimo 2002 m. spalio 10 d. nutarimu patvirtinta Nacionaline energetikos strategija bei Energetikos įstatymu, Projekto 8 straipsnio 2 dalyje numatyti, kad savivaldybių rengiami šilumos ūkio plėtros planai turi atitikti valstybės strategiją ir nacionalinius energetikos prioritetus. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
36. |
8 straipsnio 2 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 8 straipsnio 2 dalį papildyti žodžiais „bei Vyriausybės patvirtintas šilumos ūkio plėtros kryptis“. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
37. |
8 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“3. Vyriausybė gali teikti paramą savivaldybių šilumos ūkio plėtros planų projektams įgyvendinti.” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
38. |
12 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“3. Atsiskaitymo dokumentas yra sąskaita už šilumą. Savivaldybė turi teisę nustatyti, kad buitiniams šilumos vartotojams vietoj sąskaitų už šilumą būtų išduodami mokėjimų už šilumą pranešimai. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
39. |
12 straipsnio 3 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Tikslinti Projekto 12 straipsnio 3 dalį, numatant, jog savivaldybei nustačius, kad buitiniams šilumos vartotojams vietoj sąskaitų už šilumą būtų išduodami mokėjimo už šilumą pranešimai, į šilumos kainą neįtraukiamos sąskaitų už šilumą ir (ar) karštą vandenį parengimo ir pateikimo vartotojams sąnaudos. |
Iš esmės pritarti. (bendru sutarimu) |
40. |
14 straipsnio 2 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“2. Sutartyse nustatoma šilumos tiekėjo prievolė ne vėliau kaip prieš 10 kalendorinių dienų iki numatomos šilumos ir (ar) karšto vandens pristatymo sustabdymo datos raštu įspėti įsiskolinusį vartotoją.” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
41. |
14 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“4. Įsiskolinęs vartotojas, kuriam buvo sustabdytas šilumos ir (ar) karšto vandens pristatymas, moka tiekėjui |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
42. |
14 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys S.Kružinauskas |
“ |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
43. |
14 straipsnio 4 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 14 straipsnio 4 dalies nuostatas, reglamentuojančias rezervinės galios mokesčio (siūlomo nustatyti taip pat ir atsijungusiam vartotojui bei įsiskolinusiam vartotojui, kuriam sustabdytas šilumos tiekimas) mokėjimą, suderinti su Civilinio kodekso 6.388 straipsniu, numatančiu, kad abonentas moka už faktiškai sunaudotą energijos kiekį pagal apskaitos prietaisų rodmenis. Be to, teisiniu požiūriu nepriimtina šilumos kainos sudedamąją dalį vadinti mokesčiu, nes mokestis - tai mokesčio įstatyme mokesčio mokėtojui nustatyta prievolė valstybei. |
Dalinai pritarti. (bendru sutarimu) |
44. |
14 straipsnio 4 dalis |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas |
Šilumos ūkio įstatymo projekto (toliau tekste – Projekto) 14 str. 4 d. prieštarauja Civilinio kodekso (toliau tekste - CK) 6.388 str. 1 d., kuri numato, kad abonentas moka už faktiškai sunaudotą energijos kiekį pagal energijos apskaitos prietaisų rodmenis, jeigu sutartis nenustato ko kita. Todėl, jeigu vartotojas įsiskolino, jis turi sumokėti tiek kiek įsiskolino, papildomai iš jo gali reikalauti nuostolių atsiradusių dėl jo nemokėjimo, tačiau ne rezervinės galios mokestis ar kompensacija. Kyla klausimas ar šiuo atveju (apskaičiavus kompensaciją už rezervinę galią) išliks vartotojo pareiga atlyginti dėl jo atjungimo atsiradusią žalą? |
Nepritarti. (“už”-, “prieš”-10, “susilaikė”-1) |
45. |
16 straipsnis |
Seimo narys P.Vilkas |
“16 straipsnis. Nenutrūkstamo aprūpinimo šiluma vartotojai Nenutrūkstamo aprūpinimo šiluma vartotojams turi būti užtikrintos techninės nenutrūkstamo šilumos tiekimo galimybės, kai laikinai neįmanoma naudotis pagrindiniu šilumos tiekimo šaltiniu. Nenutrūkstamas šilumos tiekimas užtikrinamas šilumos vartotojo įrenginius prijungiant atskirais įvadais prie techninių sutrikimų atvejais nepriklausomų šilumos perdavimo tinklo dalių arba įrengiant rezervinį šildymo būdą. Kai įrengiamas rezervinis šildymo būdas, nenutrūkstamo aprūpinimo šiluma vartotojai laikomi naudojančiais jų pastato šildymo būdą su pagrindiniu šilumos tiekimo šaltiniu ir rezervinį šildymo būdą. Jeigu nenutrūkstamo aprūpinimo šiluma vartotojai naudojasi šilumos tiekimo sistema tik kaip rezerviniu šildymo būdu, jie privalo mokėti šilumos tiekėjui rezervinės galios mokestį.” |
Pritarta. (2002-12-19) |
46. |
16 straipsnis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“16 straipsnis. Nenutrūkstamo aprūpinimo šiluma vartotojai Nenutrūkstamo aprūpinimo šiluma vartotojams turi būti užtikrintos techninės nenutrūkstamo šilumos tiekimo galimybės, kai laikinai neįmanoma naudotis pagrindiniu šilumos tiekimo šaltiniu. Nenutrūkstamas šilumos tiekimas užtikrinamas šilumos vartotojo įrenginius prijungiant atskirais įvadais prie techninių sutrikimų atvejais nepriklausomų šilumos perdavimo tinklo dalių arba įrengiant rezervinį šildymo būdą. Kai įrengiamas rezervinis šildymo būdas, nenutrūkstamo aprūpinimo šiluma vartotojai laikomi naudojančiais jų pastato šildymo būdą su pagrindiniu šilumos tiekimo šaltiniu ir rezervinį šildymo būdą. Jeigu nenutrūkstamo aprūpinimo šiluma vartotojai naudojasi šilumos tiekimo sistema kaip rezerviniu šildymo būdu, jie privalo mokėti šilumos tiekėjui |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
47. |
16 straipsnis |
Seimo narys V.Karbauskis |
Papildyti 16 straipsnį: “Aplinkos ir Sveikatos apsaugos ministerijos nustato sveikatos priežiūros įstaigų, kurioms būtinas rezervinis šildymo būdas, sąrašą. Vyriausybė ar jos įgaliota institucija nustato rezervinės galios mokesčio padengimo šilumos vartotojams tvarką ir šaltinius.” |
Dalinai pritarti išbraukiant antrąjį sakinį. (bendru sutarimu) |
48. |
18 straipsnio 1 dalis |
Seimo narys P.Vilkas |
“1. Šilumos pirkimo–pardavimo sutartys sudaromos ar keičiamos |
Pritarta. (2002-12-19) |
49. |
20 straipsnio 1 ir 4 dalys |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas |
Tobulintinos Projekto 20 str. 1 ir 4 dalys, kadangi nėra aišku su kuo sutartiniuose santykiuose bus prižiūrėtojas. Parankiausias vartotojui modelis būtų sutartį turėti tik su šilumos tiekėju, kuris jo atžvilgiu būtų ir prižiūrėtoju. Jeigu prižiūrėtojas bus sutartiniuose santykiuose tiek su šilumos tiekėju tiek ir su vartotojais kils atsakomybės paskirstymo klausimas tais atvejais, kai šilumos tiekimas sutriks dėl namo įrenginių gedimų ir pan. |
Nepritarti. (“už”-, “prieš”-11, “susilaikė”-) |
50. |
20 straipsnio 5 dalies 3 punktas |
Seimo narys V.Karbauskis |
“3) sutartyse nustatytą šilumos vartotojų patalpų kokybišką šildymą ir tinkamos kokybės karšto vandens pristatymą vartotojams, jeigu šilumos ar karšto vandens tiekėjai į pastato šilumos punktą pristato sutartyse nustatytos kokybės šilumnešį, o centralizuotos karšto vandens gamybos atveju - karštą vandenį.” |
Dalinai pritarti išbraukiant pirmos dalies siūlymą. (bendru sutarimu) |
51. |
22 straipsnio 1 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Patikslinti Projekto 22 straipsnio 1 dalies nuostatą, kadangi iš pateiktos formuluotės galima suprasti, kad daugiabučio namo butų savininkai gali savo butus šildyti tik pastato šildymo būdu (t.y. viename daugiabučiame name negali būti skirtingų šildymo būdų). |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
52. |
23 straipsnio 2 dalis |
Seimo narys Eg.Klumbys |
Straipsnio 2 dalies pabaigą vietoj "savivaldybių nustatytus metodus" išdėstyti taip:"Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos nustatytą metodiką". |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
53. |
24 straipsnio 1 dalies 2 punktas |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“2) individualiai arba kartu su kitais namo butų ir kitų patalpų savininkais nuspręsti pakeisti savo buto, patalpų ar viso pastato šildymo būdą ir šio Įstatymo 25, 26 bei 27 straipsniuose nustatyta tvarka įgyvendinti savo sprendimą;” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
54. |
24 straipsnio 1 dalies 4 punktas |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 24 straipsnio 1 dalį papildyti 4 punktu, numatančiu, kad šilumos vartotojas daugiabučiame name turi ir kitų teisių, numatytų šiame bei kituose įstatymuose, kadangi šioje dalyje nepagrįstai nustatytas baigtinis šilumos vartotojo daugiabučiame name teisių sąrašas, nes šie vartotojai turi ir kitų teisių, pavyzdžiui, nutraukti šilumos pirkimo-pardavimo sutartį, vienasmeniškai pakeisti savo buto ar kitos patalpos šildymo būdą ir kt. |
Iš esmės pritarti su Seimo nario R.Sinkevičiaus 24 str. 2 ir 3 dalių pataisomis. (bendru sutarimu) |
55. |
24 straipsnio 2 ir 3 dalys |
Seimo narys R.Sinkevičius |
Papildyti 24 straipsnį nauja 2 dalimi, o buvusią 2 dalį laikyti 3 dalimi: “2. Šilumos vartotojai turi ir kitas teises, nustatomas teisės aktais. 3. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
56. |
25 straipsnio 1 dalis |
Seimo narys S.Kružinauskas |
“1. Šilumos vartotojai turi teisę nutraukti šilumos pirkimo–pardavimo sutartis |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
57. |
25 straipsnio 2 dalis |
Seimo narys S.Kružinauskas |
“2. Buitiniai šilumos vartotojai ne daugiabučiuose namuose turi teisę vienašališkai nutraukti šilumos vartojimo pirkimo–pardavimo sutartis, apie tai pranešdami šilumos tiekėjui ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį, |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
58. |
26 straipsnis |
Seimo narys S.Kružinauskas |
Išbraukti 26 straipsnį atitinkamai pakeičiant kitų straipsnių numeraciją: “
|
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
59. |
26 straipsnis |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas |
Projekto 26 str. neatitinka CK 6.390 str. 1 d., CK nenumato savivaldybės dalyvavimo sutarties nutraukime ir kitos sutarties sudaryme. Savivaldybių institucijos gali tik duoti arba neduoti leidimų įrengti šilumnešių sistemas, šildymo sistemas ir pan. Todėl savivaldybių teisė svarstyti prašymus dėl energijos tiekimo sutarties nutraukimo prieštarauja CK. Be to, Projekto 26 str. 2 d. tiesiogiai prieštarauja CK numatytai sutarties nutraukimo salygai, t.y. CK 6.390 str. 1 d. numato, kad daugiabučiame name gyvenantis vartotojas šią teisę gali įgyvendinti tik tuo atveju, jeigu toks sutarties nutraukimas nepadarys žalos kitų to namo butų gyventojams. Atkreiptinas dėmesys, kad priėmus siūlomą Projekto 26 str. redakciją kiltų problemų dėl to, kad išsiskirtų teisenos, nes savivaldybės sprendimai turėtų būti skundžiami administracinės teisenos tvarka, o administraciniai teismai bylas spręstų pagal CK. |
Nepritarti. (“už”-, “prieš”-1, “susilaikė”-10) |
60. |
26 straipsnio 2 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“2. Jeigu pagal buto ar kitų patalpų savininko prašymą nutraukus šilumos vartojimo pirkimo–pardavimo sutartį ir pakeitus jo buto ar kitų patalpų šildymo būdą |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
61. |
26 straipsnio 2 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 26 straipsnio 2 dalies nuostatas, reglamentuojančias rezervinės galios mokesčio (siūlomo nustatyti taip pat ir atsijungusiam vartotojui bei įsiskolinusiam vartotojui, kuriam sustabdytas šilumos tiekimas) mokėjimą, suderinti su Civilinio kodekso 6.388 straipsniu, numatančiu, kad abonentas moka už faktiškai sunaudotą energijos kiekį pagal apskaitos prietaisų rodmenis. Be to, teisiniu požiūriu nepriimtina šilumos kainos sudedamąją dalį vadinti mokesčiu, nes mokestis - tai mokesčio įstatyme mokesčio mokėtojui nustatyta prievolė valstybei. |
Iš esmės pritarti. (bendru sutarimu) |
62. |
26 ir 27 straipsniai |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 26 ir 27 straipsnius suderinti su Civilinio kodekso 6.390 straipsnio ir kitų straipsnių nuostatomis. |
Iš esmės pritarti. (bendru sutarimu) |
63. |
27 straipsnis |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas |
Projekto 27 str. galima pareikšti tas pat pastabas kaip ir 26 str.
|
Dalinai pritarti. (bendru sutarimu) |
64. |
27 straipsnio pavadinimas |
Seimo narys S.Kružinauskas |
27 straipsnis. Savivaldybės sprendimas dėl šildymo būdo keitimo |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
65. |
27 straipsnio 1 dalis |
Seimo narys S.Kružinauskas |
“1. Savivaldybė priima sprendimą dėl šilumos vartotojo |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
66. |
27 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys S.Kružinauskas |
“3. Pagal šio straipsnio 2 dalį savivaldybė turi teisę atidėti šilumos vartotojo norimo keisti jo pastato šildymo būdo įgyvendinimą ne daugiau kaip 6 mėnesiams |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
67. |
27 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys P.Vilkas |
Siūlau šio įstatymo 27 straipsnio 3 dalį pakeisti taip: "3. Pagal šio straipsnio 2 dalį savivaldybė turi teisę atidėti šilumos vartotojo norimo keisti jo pastato šildymo būdo įgyvendinimą ne daugiau kaip 1 metus |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
68. |
27 straipsnio 3 dalis |
Seimo nariai E.Masiulis ir V.Stankevič |
“3. Pagal šio straipsnio 2 dalį savivaldybė turi teisę atidėti šilumos vartotojo norimo keisti jo pastato šildymo būdo įgyvendinimą ne daugiau kaip 30 dienų |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
69. |
27 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys J.Jurkus |
“3. Pagal šio straipsnio 2 dalį savivaldybė turi teisę atidėti šilumos vartotojo norimo keisti jo pastato šildymo būdo įgyvendinimą ne daugiau kaip |
Dalinai pritarti su Seimo narių J.Razmos ir R.Sinkevičiaus pasiūlymais. (bendru sutarimu) |
70. |
27 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“3. Pagal šio straipsnio 2 dalį savivaldybė turi teisę atidėti šilumos vartotojo norimo keisti jo pastato šildymo būdo įgyvendinimą ne daugiau kaip |
Dalinai pritarti su Seimo nario J.Razmos pasiūlymu. (bendru sutarimu) |
71. |
27 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys J.Razma |
5. “3. Pagal šio straipsnio 2 dalį savivaldybė turi teisę atidėti šilumos vartotojo norimo keisti jo pastato šildymo būdo įgyvendinimą savivaldybės tarybos sprendimu nustatytam laikotarpiui, tačiau ne daugiau kaip 3 metams, skaičiuojant nuo šilumos vartotojo prašymo įregistravimo savivaldybėje dienos. Pasibaigus atidėjimo laikotarpiui, savivaldybė išduoda šilumos vartotojui leidimą atjungti jo šilumos įrenginius nuo šilumos tiekimo sistemos.” 6. |
Dalinai pritarti su Seimo narių R.Sinkevičiaus ir J.Jurkaus pasiūlymais. (“už”-9, “prieš”-4, “susilaikė”-) |
72. |
27 straipsnio 4 dalis |
Seimo nariai E.Masiulis ir V.Stankevič |
7. “ |
Nepritarti. (“už”-3, “prieš”-5, “susilaikė”-3) |
73. |
27 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys S.Kružinauskas |
“
|
Nepritarti. (bendru sutarimu). |
74. |
27 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys J.Jurkus |
“4. Jeigu pastato šildymo būdo pakeitimas (šilumos vartotojo šilumos įrenginių atjungimas nuo šilumos tiekimo sistemos) padidintų pagal atsijungimų metodiką nustatytas vidutines šilumos tiekimo sąnaudas likusiems sistemos šilumos vartotojams, savivaldybė turi teisę derinti pastato šildymo būdo pakeitimą (šilumos įrenginių atjungimą) tik pateikus vartotojo ir šilumos tiekėjo sutartį dėl šių sąnaudų padidėjimo kompensavimo. Sutartyje numatytos kompensacijos dydis negali viršyti rezervinės galios mokesčio, taikomo atsijungiančiam šilumos vartotojui. Nustatyta kompensacija pradedama mokėti nuo šilumos vartotojo šilumos įrenginių atjungimo nuo šilumos tiekimo sistemos dienos ir negali būti mokama ilgiau kaip |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
75. |
27 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
8. “4. Jeigu pastato šildymo būdo pakeitimas (šilumos vartotojo šilumos įrenginių atjungimas nuo šilumos tiekimo sistemos) padidintų pagal atsijungimų metodiką nustatytas vidutines šilumos tiekimo sąnaudas likusiems sistemos šilumos vartotojams, savivaldybė turi teisę derinti pastato šildymo būdo pakeitimą (šilumos įrenginių atjungimą) tik pateikus vartotojo ir šilumos tiekėjo sutartį dėl šių sąnaudų padidėjimo kompensavimo. Sutartyje numatytos kompensacijos dydis negali viršyti |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
76. |
27 straipsnio 4 dalis |
Antikorupcijos komisija |
Projekto 27 straipsnio 4 dalies nuostatas, reglamentuojančias rezervinės galios mokesčio (siūlomo nustatyti taip pat ir atsijungusiam vartotojui bei įsiskolinusiam vartotojui, kuriam sustabdytas šilumos tiekimas) mokėjimą, suderinti su Civilinio kodekso 6.388 straipsniu, numatančiu, kad abonentas moka už faktiškai sunaudotą energijos kiekį pagal apskaitos prietaisų rodmenis. Be to, teisiniu požiūriu nepriimtina šilumos kainos sudedamąją dalį vadinti mokesčiu, nes mokestis - tai mokesčio įstatyme mokesčio mokėtojui nustatyta prievolė valstybei. |
Iš esmės pritarti. (bendru sutarimu) |
77. |
27 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys P.Vilkas |
“4. Jeigu pastato šildymo būdo pakeitimas (šilumos vartotojo šilumos įrenginių atjungimas nuo šilumos tiekimo sistemos) padidintų pagal atsijungimų metodiką nustatytas vidutines šilumos tiekimo sąnaudas likusiems sistemos šilumos vartotojams, savivaldybė turi teisę derinti pastato šildymo būdo pakeitimą (šilumos įrenginių atjungimą) tik pateikus vartotojo ir šilumos tiekėjo sutartį dėl šių sąnaudų padidėjimo kompensavimo. Sutartyje numatytos kompensacijos dydis negali viršyti rezervinės galios mokesčio, taikomo atsijungiančiam šilumos vartotojui. Nustatyta kompensacija pradedama mokėti nuo šilumos vartotojo šilumos įrenginių atjungimo nuo šilumos tiekimo sistemos dienos ir negali būti mokama ilgiau kaip |
Nepritarti. (bendru sutarimu) |
78. |
27 straipsnio 4 dalis |
Seimo narys J.Razma |
9. “4. Jeigu pastato šildymo būdo pakeitimas (šilumos vartotojo šilumos įrenginių atjungimas nuo šilumos tiekimo sistemos) padidintų pagal atsijungimų metodiką nustatytas vidutines šilumos tiekimo sąnaudas likusiems sistemos šilumos vartotojams, savivaldybė turi teisę derinti pastato šildymo būdo pakeitimą (šilumos įrenginių atjungimą) tik pateikus vartotojo ir šilumos tiekėjo sutartį dėl šių sąnaudų padidėjimo kompensavimo. Sutartyje numatytos kompensacijos dydis negali viršyti rezervinės galios mokesčio, taikomo atsijungiančiam šilumos vartotojui. Nustatyta kompensacija pradedama mokėti nuo šilumos vartotojo šilumos įrenginių atjungimo nuo šilumos tiekimo sistemos dienos ir mokama savivaldybės tarybos nustatytą laikotarpį, tačiau negali būti mokama ilgiau kaip 3 metus. Jeigu šilumos vartotojo prašymo keisti jo pastato šildymo būdą įgyvendinimas buvo atidėtas pagal šio straipsnio 2 dalį, didžiausias galimas kompensacijos mokėjimo laikotarpis yra mažinamas atidėjimo laikotarpiu. Šios dalies nuostatos netaikomos butų ir kitų patalpų savininkams daugiabučiuose namuose.” |
Seimo narys pasiūlymą atsiėmė. |
79. |
27 straipsnio 5 dalis |
Seimo narys J.Jurkus |
10. Papildyti 27 straipsnį 5 dalimi ir ją išdėstyti taip: “5. Šio straipsnio nuostatos netaikomos individualiems gyvenamiesiems namams.” |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
80. |
28 straipsnis |
Teisės ir teisėtvarkos komitetas |
Projekto 28 str. atsisakytina, kadangi jame kalbama apie paprasčiausią sutarties pažeidimą, o CK numato pakankamas teisines pasekmes tokiais atvejais. |
Pritarti. (bendru sutarimu) |
81. |
31 straipsnio 1 dalis |
Seimo narys Eg.Klumbys |
Straipsnio 1 dalyje vietoj "4, 5 ir 6 dalyse", įrašyti "4 dalyje" ir 1 dalį išdėstyti taip: "1. Šilumos ir karšto vandens kainos yra vienanarės arba dvinarės. Šilumos vartotojas apmoka už suvartotą šilumos energiją ar karštą vandenį pagal šio straipsnio |
Nepritarti. (“už”-, “prieš”-1, “susilaikė”-9) |
82. |
31 straipsnio 3 dalis |
Seimo narys R.Sinkevičius |
“3. Šilumos ir (ar) karšto vandens kainos grindžiamos tiekėjo būtinomis (valstybės normuojamomis) šilumos ar karšto vandens ruošimo (pirkimo), perdavimo, atsiskaitomųjų šilumos apskaitos prietaisų įrengimo, priežiūros ir patikros, sąskaitų (mokėjimų pranešimų) už šilumą ir (ar) karštą vandenį parengimo ir pateikimo vartotojams bei apskaitos sąnaudomis. Pastatų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros ir rekonstravimo sąnaudos negali būti įtraukiamos į šilumos ar karšto vandens kainas.”
|
Pritarti. (bendru sutarimu) |
83. |
31 straipsnio 5 dalies 1 punktas |
Seimo narys Eg.Klumbys |
"1) vadovaudamosi Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos nustatytomis bazinėmis kainomis bei šilumos ir (ar) karšto vandens kainų nustatymo metodikomis, |
Nepritarti. (“už”-, “prieš”-1, “susilaikė”-9) |
84. |
31 straipsnio 5 dalies 2 punktas |
Seimo narys Eg.Klumbys |
"2) vadovaudamosi šilumos ir (ar) karšto vandens kainų nustatymo metodikomis, |
Nepritarti. (“už”-, “prieš”-1, “susilaikė”-9) |
85. |
31 straipsnio 6 ir 7 dalys |
Seimo narys Eg.Klumbys |
Išbraukti 6 ir 7 šio straipsnio dalis. 8 ir 9 dalis laikyti atitinkamai 6 ir 7 dalimis. “
|
Nepritarti. (“už”-, “prieš”-1, “susilaikė”-9) |
86. |
31 straipsnio 8 dalis |
Seimo narys Eg.Klumbys |
"6. |
Nepritarti. (“už”-, “prieš”-1, “susilaikė”-9) |
87.
|
31 straipsnio 10 dalis |
Seimo narys Eg.Klumbys |
31 straipsnį papildyti 10 dalimi: "10.Gamtinių dujų tiekėjas už pateiktas gamtines dujas negali reikalauti iš šilumos tiekėjo apmokėti anksčiau, negu šilumos vartotojas apmoka šilumos tiekėjui už pateiktą šiluminę energiją." |
Nepritarta. (2003-01-14) |
II. Pritarti Ekonomikos komiteto patobulintam Įstatymo projektui IXP-1592(4), atsižvelgiant į I dalyje priimtus pasiūlymus (“už”-9, “prieš”-, “susilaikė”-1).
PRIEDAS: komiteto patobulintas Šilumos ūkio įstatymo projektas IXP-1592(4).