LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA STRATEGIJOS PROGRAMOS TVIRTINIMO
2002 m. gruodžio 18 d. Nr. 2083
Vilnius
Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX-711 (Žin., 2002, Nr. 10-355), ir vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanclerio 2002 m. liepos 18 d. pavedimą Nr. 26-6705 „Dėl sektorinių kovos su korupcija strategijų rengimo“ bei atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2002 m. lapkričio 26 d. rašto Nr. 1-45-4118 „Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos kovos su korupcija strategijos projekto“ pateiktus siūlymus:
1. Tvirtinu pridedamus:
2. Įpareigoju Švietimo ir mokslo ministerijos departamentų bei skyrių vadovus pagal nustatytą kompetenciją įgyvendinti priemones, numatytas Švietimo ir mokslo ministerijos kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių plane.
4. Pripažįstu netekusiu galios švietimo ir mokslo ministro 2002 m. rugpjūčio 30 d. įsakymą Nr. 1519 „Dėl Švietimo ir mokslo ministerijos kovos su korupcija strategijos tvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2002 m. gruodžio 18 d. įsakymu
Nr. 2083
ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA
STRATEGIJOS PROGRAMA
APLINKOS ANALIZĖ
•Švietimo ir mokslo ministerija, įgyvendindama kovos su korupcija bei korupcijos prevencijos priemones, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. sausio 17 d. nutarimu Nr. IX–711 patvirtinta Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija programa, Korupcijos prevencijos įstatymu (Seimo priimtu 2002 m. gegužės 28 d. nutarimu Nr. IX-904) bei kitais teisės aktais, atsižvelgdama į Specialiųjų tyrimų tarnybos pasiūlymus ir kitą informaciją.
•Iki 1998 m. augęs nacionalinis švietimo biudžetas 2000 m. krito ir kaip dalis valstybės biudžete (nuo 14,9 iki 12,7 proc.), ir kaip dalis nuo BVP (nuo 6,5 iki 6 proc). 2001 m. lėšų švietimui skirta 6,1 proc. nuo BVP. Kol kas nepavyksta įgyvendinti Vyriausybės programoje numatyto užtikrinimo, kad būtų vykdomas Mokslo ir švietimo ilgalaikio finansavimo įstatymas. Korupcijos eliminavimas ar minimizavimas švietimo sistemoje užtikrintų tikslingą ir veiksmingą iš valstybės biudžeto gaunamų lėšų paskirstymą.
SIEKIS
Užtikrinti švietimo, mokslo ir studijų sričių veiklos skaidrumą, atvirumą, teisinių ir antikorupcinių principų laikymąsi. Ilgalaikėmis priemonėmis bei procedūromis užkirsti kelią korupcijos atsiradimui ir plėtrai bei sumažinti korupcijos lygį mokymo organizavimo ir švietimo administravimo srityse.
KORUPCIJOS PREVENCIJOS TIKSLAI IR UŽDAVINIAI
Korupcijos prevencija siekiama sumažinti ir pašalinti korupcijos atvejus kaip trukdžius švietimo sistemos plėtrai, didinti švietimo paslaugų teikimo kokybę. Todėl siekiama:
1. Teisinėmis ir organizacinėmis priemonėmis sukurti ir įdiegti veiksmingą nuolatinę prevencinę antikorupcinę sistemą bei procedūras, užtikrinti šių procedūrų veiksmingą įgyvendinimą.
2. Nustatyti labiausiai korupcijos paveiktas švietimo sistemos sritis ir sąlygas jai atsirasti bei plisti, teikti siūlymų rizikos sričių procedūrų tobulinimui.
ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTERIJOS KOVOS SU KORUPCIJA
STRATEGIJA REMSIS ŠIAIS PRINCIPAIS
•Veiksmingomis nuolatinėmis teisėtomis prevencinėmis priemonėmis, dėl kurių atlikti korupcinius veiksmus nebeapsimokėtų.
•Veiksmingais korupcijos atvejų išaiškinimo metodais, dėl kurių padidėtų korupcijos atskleidimo tikimybė.
•Tiriamuoju darbu, padedančiu surinkti nusikalstamos veiklos įkalčius mokymo organizavimo ir švietimo administravimo srityse.
•Bendradarbiavimu su kitomis institucijomis keičiantis reikalinga informacija bei teikiant reikalingą pagalbą.
•Skaidrios, atviros antikorupcinės darbo kultūros įtvirtinimu švietimo sistemoje.
•Antikorupcinės strategijos programos taikymu visoms švietimo sistemos institucijoms, įstaigoms ir asmenims.
1 tikslas – teisinėmis ir organizacinėmis priemonėmis sukurti ir įdiegti veiksmingą nuolatinę prevencinę antikorupcinę sistemą bei procedūras, užtikrinti šių procedūrų veiksmingą įgyvendinimą
Pažymėtina, kad Švietimo ir mokslo ministerijos prevencinių priemonių veiksmingumas priklauso nuo to, ar teisingai nustatytos ne tik rizikingos sritys, bet ir procedūros, kurias atliekant yra didelė galimybė sukčiauti. Todėl korupcijos rizikingiausias sritis reikia griežtai kontroliuoti. Tam būtina įdiegti procedūrų atlikimo rizikos tyrimo sistemą ir priemones, teikiančias galimybę fiksuoti savo pareigas atliekančių švietimo sistemos darbuotojų nusižengimus. Todėl siūlome:
1. Įvertinti antikorupciniu požiūriu veikiančius švietimo srities teisės aktus, taip pat vertinti kiekvieną naujai priimtą teisės aktą.
3. Parengti Švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų viešųjų pirkimų, autorinių sutarčių sudarymo ir vykdymo metodikos rekomendacijas.
4. Užtikrinti licencijų gavimo ir jų panaikinimo aiškumą ir reikalavimų viešumą.
Sukūrus antikorupcinę sistemą, naudotinos šios priemonės – diskusiniai pokalbiai prie apskritojo stalo, susitikimai su gyventojais, anketavimas, informacija interneto svetainėse, žiniasklaidoje ir kt. Ilgainiui šios sistemos tobulinimas leistų įvairių lygių procedūras padaryti skaidrias ir sumažinti korupcijos prielaidas.
Kurdami korupcijos prevencijos sistemą, aiškindamiesi korupcijos atvejus mokslo ir studijų srityje, vadovausimės naujausia, pažangiausia Lietuvos ir užsienio šalių institucijų, kovojančių su korupcija, patirtimi.
2 tikslas – nustatyti labiausiai korupcijos paveiktas švietimo sistemos sritis ir sąlygas jai atsirasti bei plisti, teikti siūlymų rizikos sričių procedūrų tobulinimui
Pagrindinis ministerijos kovos su korupcija tikslas – sukurti ir įdiegti veiksmingą prevencinę antikorupcinę sistemą bei procedūras, užkertančias kelią korupcijai plisti mokymo organizavimo ir švietimo administravimo srityse. Korupcijos apraiškų įvairiose švietimo sistemos veiklos srityse skaičiaus ir rūšių nustatymas bus svarbus veiksnys naujiems kovos su korupcija metodams kurti, prevencinėms priemonėms veiksmingai taikyti. Šis įvertinimas suteiks galimybę sukurti kriterijus, pagal kuriuos galėsime pamatuoti pasiekimus, tinkama linkme pakreipti Švietimo ir mokslo ministerijos kovos su korupcija strategiją. Todėl sieksime:
3. Užtikrinti skaidrų egzaminų organizavimą, objektyvų darbų vertinimą, patikimą informacijos perdavimą.
5. Užkirsti kelią brandos atestatų, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimų ir kitų dokumentų klastojimui bei neteisėtam jų išdavimui.
6. Sukurti skaidrią aprūpinimo vadovėliais sistemą bei racionaliai naudoti valstybės biudžeto lėšas.
3 tikslas – kurti kovos su korupcija kultūrą
Antikorupcinis ugdymas yra neatskiriama visuomenės švietimo dalis, kuria siekiama puoselėti asmens dorovę, ugdyti pilietiškumą, asmens teisių ir pareigų visuomenei, Lietuvos valstybei sampratą ir užtikrinti korupcijos prevencijos tikslų įgyvendinimą. Antikorupcinis visuomenės švietimas turi būti vykdomas visų tipų ir lygių švietimo įstaigose pagal parengtas švietimo programas. Aiškindami kovos su korupcija svarbą, sieksime, kad kasdienis darbas būtų siejamas su informacijos viešumu ir išsamumu. Todėl nuolat šviesime personalą ir visuomenę, įtrauksime ją į kovą su korupcija. Švietimo darbuotojai dalyvaus įvairiuose seminaruose, susitikimuose, konsultacijose su šios srities specialistais, bus naudojama specializuota literatūra ir pan.
______________
Švietimo ir mokslo ministerijos kovos su korupcija programos įgyvendinimo priemonių planas
Įgyvendinimo tikslai |
Priemonės |
Veiksmai, reikalingi tikslui įgyvendinti
|
Įvykdymo laikas |
Atsakingi |
1. Sukurti ir įdiegti veiksmingą nuolatinę prevencinę antikorupcinę sistemą |
|
|
|
|
1.1. Sumažinti korupcijos galimybes dėl sprendimų priėmimo teisės neapibrėžtumo |
1.1.1. Įvertinti antikorupciniu požiūriu galiojančius teisės aktus, reglamentuojančius švietimą |
• Nustatyti teisės aktų, pagal kuriuos įmanomi korupcijos pasireiškimai, atrankos prioritetus • Organizuoti vertintojų darbą |
2003 m. I ketv.
|
J. Mockienė
|
1.2. Siekti viešumo, skaidrumo, kontrolės ir nustatyti asmeninę atsakomybę
|
1.2.1. Parengti Švietimo ir mokslo ministerijos ir jai pavaldžių institucijų autorinių ir kitų sutarčių sudarymo ir vykdymo metodikos rekomendacijas
|
• Reglamentuoti sutarčių sudarymo, jų vykdymo ir lėšų panaudojimo kontrolę • Parengti autorinių ir kitų sutarčių pavyzdines formas • Parengti paraiškų pateikimo tvarką • Įvertinti darbuotojų įgaliojimus veikti savo nuožiūra • Organizuojant viešuosius pirkimus ŠMM, taikyti objektyvią vidaus kontrolę |
2003 m. I ketv.
|
J. Mockienė
|
1.3. Užtikrinti licencijų gavimo ir jų panaikinimo aiškumą ir reikalavimų viešumą
|
1.3.1. Parengti ir skelbti ministerijos interneto svetainėse reikalavimų mokymo licencijoms gauti paketą
|
• Parengti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. liepos 12 d. nutarimo Nr. 825 „Dėl leidimų (licencijų) mokyti išdavimo nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1999, Nr. 62-2050) pakeitimus ir papildymus • Skelbti dokumentų, reglamentuojančių licencijų išdavimą, paketą ministerijos svetainėje www.smm.lt • Kontroliuoti, kad paraiškas licencijoms išduoti priimančios institucijos nereikalautų perteklinių dokumentų, nenurodytų teisės aktuose |
Per pusę metų priėmus Švietimo įstatymo naują redakciją
|
V. Burokas
|
1.4. Užtikrinti informacijos gavimo tvarką ir įkainių viešumą |
1.4.1. Patvirtinti švietimo informacinių sistemų duomenų bazėse laikomos informacijos teikimo juridiniams ir fiziniams asmenims tvarką ir įkainius |
• Parengti informacijos teikimo juridiniams ir fiziniams asmenims tvarką ir įkainius • Skelbti tvarką leidinyje „Valstybės žinios“ ir ministerijos interneto svetainėje • Pavesti ministerijos Vidaus audito skyriui kontroliuoti tvarkos vykdymą ir teikti informaciją apie rezultatus |
2003 m. II ketv.
|
V. Burokas
|
1.5. Pasiekti, kad ekspertų išvados būtų objektyvios
|
1.5.1. Parengti atliktų ekspertizių, vykdomų vertinant pateiktas mokymo programas ir pasirengimą jas vykdyti norint gauti licenciją mokyti, vertinimo tvarką |
• Sudaryti darbo grupę numatytiems darbams atlikti • Atlikti esamos situacijos analizę, organizuoti atliktų ekspertinių vertinimų auditą • Nustatyti objektyvius pasirengimo mokyti ir ekspertų išvadų pagrįstumo vertinimo kriterijus |
2003 m. IV ketv. |
V. Burokas |
2. Nustatyti labiausiai korupcijos paveiktas švietimo sritis ir sąlygas jai atsirasti bei plisti |
|
|
|
|
2.1. Užtikrinti finansavimo ir lėšų panaudojimo skaidrumą bei kontrolę
|
2.1.1. Parengti LR Vyriausybės nutarimo dėl specialiųjų, specialiųjų internatinių, profesinių mokyklų moksleivio krepšelio ir sutartinių moksleivių apskaičiavimo metodikos projektą
2.1.2. Parengti ir suderinti su Finansų ministerija etatinius normatyvus Švietimo ir mokslo ministerijai pavaldžioms švietimo įstaigoms (gimnazijoms ir kt. bendrojo lavinimo, specialiosioms internatinėms, profesinėms, aukštesniosioms mokykloms) |
• Įvertinti situaciją ir finansines galimybes • Parengti metodikos dokumentą
• Įvertinti esamus etatų sąrašus, atsižvelgiant į mokyklų patirtį ir pokyčių būtinumą • Parengti dokumentą
|
2002 m. IV ketv.
2003 m. I ketv. |
K. Markelienė
K. Markelienė
|
2. 2. Sudaryti sąlygas, užtikrinančias kvalifikacinių kategorijų suteikimo objektyvumą |
2.2.1. Parengti Pedagogų atestacijos nuostatus
|
• Pedagogų atestacijos nuostatuose įtvirtinti tokį atestacijos modelį, kuriame būtų numatyta objektyvus ir skaidrus pedagogų veiklos vertinimo bei sprendimų dėl kvalifikacinių kategorijų priėmimo mechanizmas |
Ne vėliau kaip per pusę metų priėmus Švietimo įstatymo naują redakciją |
M. Briedis |
2.3. Užtikrinti skaidrų švietimo įstaigų vadovų priėmimą į pareigas
|
2.3.1. Parengti valstybės ir savivaldybių švietimo įstaigų vadovų priėmimo į pareigas tvarką
|
• Sudaryti darbo grupę ir įvertinti galiojančią priėmimo tvarką • Nustatyti kvalifikacinius reikalavimus asmenims, siekiantiems eiti švietimo įstaigos vadovo pareigas • Įvertinti ir reglamentuoti konkurso organizavimo procedūrą |
Per pusę metų priėmus Švietimo įstatymo naują redakciją |
O. Kacevičienė
|
2.4. Padėti steigėjams padaryti skaidrią vaikų priėmimo į ikimokyklines įstaigas ir darželių-mokyklų ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklines grupes tvarką |
2.4.1. Parengti rekomendacijas savivaldybėms dėl centralizuoto vaikų priėmimo į ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupes
|
• Rekomenduoti savivaldybėms centralizuotai: • kaupti informaciją apie laisvas vietas ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir darželių-mokyklų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse • teikti informaciją tėvams apie laisvas vietas ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir darželių-mokyklų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse • registruoti tėvų prašymus dėl vaikų priėmimo į ikimokyklines ir priešmokyklines grupes |
2003 m. I ketv.
|
G. Šeibokienė
|
2.5. Išvengti vaikų ir jų tėvų teisių pažeidimų priimant moksleivius į mokyklą, padėti steigėjams užtikrinti priėmimo sąlygų skaidrumą |
2.5.1. Parengti teisės aktus, reglamentuojančius bendruosius priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo ir profesinę mokyklą kriterijus
|
• Parengti ir tvirtinti bendruosius priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo lavinimo ir profesinę mokyklą
|
2003 m. I ketv.
|
G. Šeibokienė, L. Žadeikaitė, A. Morkūnas |
2.6. Sudaryti vienodas sąlygas visiems asmenims siekti aukštojo mokslo |
2.6.1. Įgyvendinti bendrą priėmimą į visas valstybines neuniversitetines ir universitetines aukštąsias mokyklas |
• Parengti bendrojo priėmimo į aukštųjų mokyklų studijas taisykles • Nustatyti konkursinių mokomųjų dalykų pagal studijų kryptis sąrašus ir konkursinio balo nustatymo metodiką |
2006 m. Kasmet iki gegužės dviem m. į priekį |
D. Lukošiūnienė
A. Levickas |
2.7. Užtikrinti skaidrų egzaminų organizavimą, objektyvų darbų vertinimą, patikimą informacijos perdavimą. Išsaugoti egzaminų užduočių turinio slaptumą |
2.7.1. Parengti brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarką, kalbų įskaitų organizavimo ir vykdymo tvarką, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo tvarką
|
• Išanalizuoti ir įvertinti ankstesnes brandos bei pagrindinės mokyklos baigiamųjų egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkas • Inicijuoti administracinių teisės pažeidimų kodekso papildymo projektą, numatantį administracinę atsakomybę už egzamino užduočių turinio slaptumo pažeidimą
|
2002 m. IV ketv. 2003 m. II ketv.
|
L. Žadeikaitė
|
2.8. Patikslinti ir reglamentuoti ugdymo programos baigimą |
2.8.1. Parengti Priėmimo mokytis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kėlimo į aukštesnę klasę ir perėjimo prie aukštesnio lygmens ugdymo programos tvarką |
• Išanalizuoti, įvertinti, pakoreguoti ir praplėsti 2002 m. moksleivių kėlimo į aukštesnę klasę tvarką |
2003 m. I ketv. |
L. Žadeikaitė |
2.9. Išvengti mokymo ir atestavimo dvigubo reglamentavimo bei galimybių korupcijai atsirasti vertinant mokymo programas ir pasirengimą jas vykdyti
|
2.9.1. Įgyvendinti Profesinio mokymo reglamentavimą liberalizuojančių priemonių planą, patvirtintą švietimo ir mokslo ministro bei socialinės apsaugos ir darbo ministro 2001 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. 1586/160A „Dėl nenuosekliojo profesinio mokymo reglamentavimą liberalizuojančių priemonių plano tvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 4-145) |
• Sudaryti darbo grupes numatytiems darbams atlikti • Kontroliuoti darbų vykdymą ir teikti informaciją ministerijos vadovybei apie vykdymo rezultatus • Išregistruoti mokymo programas ir nutraukti licencijų galiojimą
|
2002 m. IV ketv. Kas ketvirtis
2004 m. IV ketv.
|
A. Morkūnas
V. Burokas
|
2.10. Užtikrinti profesinių kvalifikacijų suteikimo skaidrumą
|
2.10.1. Moksleivių profesinės kvalifikacijos suteikimą vykdyti ne jų mokymosi institucijose nepriklausomoms komisijoms |
• Inicijuoti Profesinio mokymo įstatymo ir kitų profesinės kvalifikacijos suteikimą reglamentuojančių teisės aktų pataisų dėl moksleivių profesinės kvalifikacijos suteikimo ne jų mokymosi institucijose projektus |
2003 m. IV ketv.
|
A. Levickas |
2.11. Tobulinti studijų kokybės laidavimo sistemą. |
2.11.1. Sukurti vidinę ir tobulinti išorinę aukštųjų mokyklų studijų kokybės laidavimo sistemą, pagrįstą studijų rezultatų analize |
• Kviesti tarptautinius ekspertus probleminėms studijų kryptims vertinti • Tobulinti aukštųjų mokyklų veiklos vertinimo principus • Parengti studijų krypčių reglamentus |
Nuolat 2003 m. IV ketv. Iki 2010 m. |
D. Lukošiūnienė |
2.12. Užkirsti kelią brandos atestatų, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimų ir kitų dokumentų klastojimui bei neteisėtam jų išdavimui |
2.12.1. Parengti Mokymosi pasiekimų įteisinimo tvarką
|
• Patvirtinti Pagrindinio išsilavinimo pažymėjimo, Mokymosi pasiekimų pažymėjimo ir Pradinio išsilavinimo pažymėjimo pavyzdžius
|
2002 m. IV ketv. – 2003 m. I ketv.
|
L. Žadeikaitė |
2.13. Registruoti išduotus aukštojo, aukštesniojo mokslo ir profesinio mokymo diplomus ir brandos atestatus, taip pat pamestus pažymėjimus ir vietoj pamestų pažymėjimų išduoti dublikatus |
2.13.1. Įsteigti Išsilavinimo pažymėjimų registrą
|
• Atlikti veikiančių teisės aktų, reglamentuojančių išsilavinimo pažymėjimų registravimą, analizę • Sudaryti darbo grupę Išsilavinimo pažymėjimų registro nuostatams parengti • Parengti LRV nutarimo projektą dėl Išsilavinimo pažymėjimų registro įsteigimo ir nuostatų patvirtinimo |
2003 m. IV ketv.
|
V. Burokas
|
2.14. Sugriežtinti sugadintų blankų apskaitos ir sunaikinimo procedūras
|
2.14.1. Patikslinti išsilavinimo pažymėjimų blankų apskaitos ir nurašymo bei sugadintų išsilavinimo pažymėjimų sunaikinimo tvarką
|
• Atlikti veikiančių teisės aktų analizę ir blankų apskaitos bei nurašymo auditą 5 tipų švietimo įstaigose • Sudaryti darbo grupę tvarkai patikslinti • Parengti ministro 2001 m. gegužės 28 d. įsakymo Nr. 902 „Dėl išsilavinimo pažymėjimų blankų ir išsilavinimo pažymėjimų išdavimo, apskaitos ir saugojimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimus ir papildymus |
2003 m. II ketv.
|
V. Burokas
|
2.15. Sukurti skaidrią aprūpinimo vadovėliais sistemą bei racionaliai naudoti valstybės biudžeto lėšas |
2.15.1. Parengti vadovėlių ir mokymo priemonių vertinimo, registravimo ir aprūpinimo tvarkas |
• Įvertinti esamą aprūpinimo vadovėliais ir mokymo priemonėmis padėtį Lietuvoje • Išanalizuoti aprūpinimo vadovėliais ir mokymo priemonėmis aprūpinimo tvarkas Vakarų šalyse |
2003 m. I ketv. |
L. Žadeikaitė |
2.16. Išsaugoti tarnybinių butų fondą
|
2.16.1. Parengti Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 17 straipsnio pakeitimo projektą |
• Rinkti informaciją apie tarnybinių butų fondą • Kontroliuoti, kaip naudojamos tarnybinės patalpos
|
2002 m. IV ketv. |
M. Jakštonienė |
3. Kurti kovos su korupcija kultūrą |
|
|
|
|
3.1. Siekti informacijos viešumo ir išsamumo |
3.1.1. Apibrėžti Švietimo ir mokslo ministerijos interneto svetainėse skelbiamos informacijos kiekį ir informacijos aktualizavimo dažnumą |
• Parengti IS MOKYKLA svetainės (www.mokykla.smm. lt) modernizavimo užduotį • Sukurti patobulintą IS MOKYKLA svetainės programinę įrangą ir ją išbandyti • Nustatyti informacijos į IS MOKYKLA svetainę teikėjus, informacijos turinį ir teikimo periodiškumą bei kontroliuoti vykdymą |
2003 m. IV ketv. |
V. Burokas |
3.2. Užtikrinti blankų apsaugos priemonių viešumą
|
3.2.1. Skelbti ministerijos interneto svetainėse išsilavinimo pažymėjimų blankų apsaugos priemones
|
• Vykdyti parengtą IS MOKYKLA svetainės (www.mokykla.smm.lt) reglamentą • Patikslinti susitarimus su Valstybės dokumentų technologinės apsaugos tarnyba prie Finansų ministerijos dėl apsaugos priemonių aprašų pateikimo Švietimo ir mokslo ministerijai • Analizuoti išsilavinimo pažymėjimų blankų apsaugos priemonių išsamumą ir teikti informaciją ministerijos vadovybei apie rezultatus |
Nuolat
2003 m. I ketv.
Kas pusmetis |
V. Burokas
|
3.3. Diegti antikorupcinio ugdymo pagrindus bendrojo lavinimo vidurinėse mokyklose, gimnazijose ir aukštosiose mokyklose |
3.3.1. Diegti antikorupcinio ugdymo metodines rekomendacijas
3.3.2. Plėtoti antikorupcinį aukštųjų mokyklų studentų ugdymą |
• Parengti antikorupcinio ugdymo metodinių rekomendacijų projektą • Surengti bendrojo lavinimo vidurinių mokyklų ir gimnazijų moksleivių projektų antikorupcine tema konkursus ir paskelbti rezultatus • Įgyvendinti antikorupcinio ugdymo metodines rekomendacijas
• Rekomenduoti aukštosioms mokykloms studijų programas papildyti antikorupcinio ugdymo moduliais • Parengti studentų mokslinių darbų antikorupcine tema konkurso sąlygas • Organizuoti aukštųjų mokyklų studentų mokslinių darbų konkursą • Paskelbti konkursą, atrinkti geriausius darbus ir organizuoti jų pristatymą |
2003 m. I ketv. 2002–2006 m.
2003–2006 m.
2003–2006 m. |
L. Žadeikaitė
D. Lukošiūnienė |
PLANŲ ĮGYVENDINIMO KONTROLĖ
Įgyvendinti kovos su korupcija programos priemonių planus švietimo, mokslo ir studijų srityje galėsime atlikdami nuolatinę prevencinę kontrolę, todėl Švietimo ir mokslo ministerijos skyriai, atsakantys už atitinkamos priemonės įgyvendinimą, kas pusmetį privalės atsiskaityti ministerijos valstybės sekretoriui Dainiui Numgaudžiui. Ataskaitoje turi būti nurodyta, kas įvykdyta, ir priežastys, trukdžiusios laiku įgyvendinti numatytas priemones. Valstybės sekretorius organizuos priemonės įgyvendinimo veiksmingumo įvertinimą ir numatys tolesnius veiksmus.
Vidaus audito skyrius, vertindamas ministerijos departamentų ir skyrių veiklą, analizuos ir ministerijos valstybės sekretoriaus išvadas apie kovos su korupcija programos priemonių planų vykdymą ir pateiks siūlymų dėl strategijos ir veiksmų plano korekcijų. Be to, reikalaus, kad visi vadovai patvirtintų, jog jiems pavaldūs darbuotojai laikosi kovos su korupcija principų, supranta juos ir ėmėsi veiksmų savo kuruojamiems padaliniams apsaugoti.
Vidaus audito skyriaus darbuotojai, atlikdami pavaldžių įstaigų auditą, tikrins, kaip apskaitomi griežtos apskaitos dokumentai (mokslo baigimo pažymėjimai, diplomai ir kiti dokumentai, suteikiantys kvalifikaciją ir pan.), vertins biudžeto lėšų panaudojimą pagal tikslingumą, o nustačius pažeidimus audito išvadas pateiks vadovybei, kad būtų galima imtis atitinkamų veiksmų trūkumams pašalinti.
______________