Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS 2016–2018 METŲ PRELIMINARIŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ KONSOLIDUOTOS VISUMOS PAGRINDINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 6 d. Nr. 465
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 17 straipsnio 2 dalimi ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 6 punktą ir Lietuvos stabilumo 2015 metų programą, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 440 „Dėl Lietuvos stabilumo 2015 metų programos“, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1Patvirtinti Lietuvos Respublikos 2016–2018 metų preliminarius valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos pagrindinius rodiklius (pridedama).

2Nustatyti, kad Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) asignavimų valdytojai, pagal Strateginio planavimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 „Dėl Strateginio planavimo metodikos patvirtinimo“, rengdami 2016–2018 metų strateginių veiklos planų projektus, turi vadovautis šiais bendraisiais principais:

2.1. Valstybės biudžeto asignavimai (išskyrus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos, biudžetinių įstaigų pajamų įmokas į valstybės biudžetą, pajamų iš mokesčių dalį ir kitas lėšas, įstatymais, nutarimais ir kitais teisės aktais skiriamas programoms finansuoti) planuojami ne didesni negu Lietuvos Respublikos 2015 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtinti valstybės biudžeto asignavimai (neįtraukiant papildomo lėšų poreikio).

2.2. Įvertinamos netęstinos programos ir (ar) programų priemonės, kurios bus baigtos vykdyti 2015–2017 metais ir kurioms nereikia numatyti valstybės biudžeto asignavimų 2016–2018 metais, ir atitinkama suma sumažinami planuojami valstybės biudžeto asignavimai.

2.3. Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija valstybės biudžeto asignavimus planuoja atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seime atstovaujamų politinių partijų 2014 m. kovo 29 d. susitarimo „Dėl 2014–2020 metų Lietuvos Respublikos užsienio, saugumo ir gynybos politikos strateginių gairių“ nuostatas nuosekliai kasmet didinti lėšas, skiriamas krašto apsaugai, kad jos 2020 metais pasiektų 2 procentus bendrojo vidaus produkto.

2.4. Esant papildomam valstybės biudžeto lėšų poreikiui, atsiradusiam dėl naujai priimtų teisės aktų ar kitų būtiniausių reikmių, jis (su pagrindžiančiais skaičiavimais) išdėstomas prioriteto tvarka.

3Nustatyti šiuos 2016–2018 metų maksimalių valstybės biudžeto asignavimų nustatymo bendruosius principus:

3.1. Lietuvos Respublikos finansų ministerija, pranešdama valstybės biudžeto asignavimų valdytojams maksimalių valstybės biudžeto asignavimų, galimų skirti 2016–2018 metams, sumas, atsižvelgia į šio nutarimo 2 punktą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos rengtuose Ministro Pirmininko, finansų ministro ir atitinkamo ministro pasitarimuose apie strateginius tikslus, planuojamus pasiekti atitinkamam ministrui pavestos valdymo srities rezultatus ir valstybės biudžeto asignavimus priimtus sprendimus dėl institucijų išlaikymo (valdymo) išlaidų, skaičiuojamų pagal Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikaciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“, mažinimo ir 2016–2018 metų maksimalių valstybės biudžeto asignavimų limitų skyrimo atitinkamam ministrui pavestai valdymo sričiai.

3.2. Siekiama, kad 2016 metais skiriamos valstybės biudžeto lėšos valstybės kapitalo investicijoms (neįskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų) būtų ne mažesnės negu 2015 metais.

3.3. Lietuvos Respublikos finansų ministerija, patikslinusi 2016–2018 metų ekonominės raidos scenarijų, prireikus gali patikslinti maksimalius valstybės biudžeto asignavimų limitus.

3.4. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės siekį 2017 metais subalansuoti valdžios sektorių, svarstant papildomus valstybės biudžeto lėšų poreikius, prioritetas teikiamas programoms, nesukuriančioms ilgalaikių įsipareigojimų, finansuojamų iš valstybės biudžeto lėšų.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Finansų ministras                                                                            Rimantas Šadžius

 


 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. gegužės 6 d. nutarimu Nr. 465

 

 

 

Lietuvos Respublikos 2016–2018 metų preliminarūs valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų konsoliduotos visumos pagrindiniai rodikliai

 

 

 

1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų pajamų konsoliduota visuma, įskaitant Europos Sąjungos ir kitą tarptautinę finansinę paramą:

 

Metai

Suma (tūkst. eurų)

bendra suma

iš jos Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

2016

9 200 860

2 089 822

2017

9 822 343

2 319 993

2018

10 622 665

2 622 638

2. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų asignavimų konsoliduota visuma, įskaitant Europos Sąjungos ir kitą tarptautinę finansinę paramą:

 

Metai

Suma (tūkst. eurų)

bendra suma

iš jos Europos Sąjungos ir kita tarptautinė finansinė parama

2016

9 706 901

2 089 822

2017

10 146 214

2 319 993

2018

10 680 987

2 622 638

 

 

 

––––––––––––––––––––