LIETUVOS KULTŪROS TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS KULTŪROS TARYBOS 2022 M. RUGSĖJO 29 D. NUTARIMO NR. 4LKT-21(1.3E) „DĖL EKSPERTŲ DARBO GRUPIŲ SUDARYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugsėjo 23 d. Nr. 4LKT-12(1.3 E)

Vilnius

 

 

Lietuvos kultūros taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos kultūros tarybos įstatymo 10 straipsniu, nutaria:

1. Pakeisti Ekspertų darbo grupių sudarymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos kultūros tarybos 2022 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 4LKT-21(1.3E) „Dėl ekspertų darbo grupių sudarymo tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti 4.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

4.1. Tarybos narių susirinkimo nutarimu tvirtinamame Ekspertų atrankos apraše (toliau – Ekspertų atrankos aprašas) nustatyta tvarka yra įtraukti į Tarybos ekspertų duomenų bazę (toliau – TEDB) arba į Tarybos ekspertų rezervinį sąrašą (toliau – TERS). Ekspertai iš TERS į darbo grupes gali būti įtraukiami Ekspertų atrankos aprašo 26 punkte numatytais atvejais;“

1.2. Pakeisti 4.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

4.2. gali nebūti įtraukti į TEDB ir TERS, tačiau yra kviečiami dalyvauti darbo grupės (-ių) veikloje Tarybos narių susirinkimo sprendimu kaip paraiškoms įvertinti reikalingą kompetenciją turintys asmenys (toliau – išoriniai ekspertai). Išoriniams ekspertams taikomi apribojimai, nustatyti Ekspertų atrankos aprašo 7.2–7.4 papunkčiuose bei tie patys nepriekaištingos reputacijos (kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme) reikalavimai kaip ir TEDB bei TERS ekspertams. Išoriniai ekspertai į darbo grupes gali būti įtraukiami šiais atvejais:

4.2.1. kai, atsižvelgiant į pateiktų paraiškų specifiką, TEDB ir TERS nėra paraiškoms vertinti reikalingą kompetenciją turinčių ekspertų;

4.2.2. kai TEDB ir TERS nėra pakankamai darbo grupių struktūroje (Aprašo 5 punktas) numatytas kompetencijas (ir jų pakaitines kompetencijas) turinčių ekspertų;

4.2.3. Aprašo 21 punkte numatytu atveju;

4.2.4. kitais išimtiniais atvejais, kai dėl objektyvių priežasčių reikia užtikrinti paraiškų vertinimo tęstinumą.“

1.3. Aprašo 5 punkte nurodytus žodžius „Kultūros ir meno skyrius“ pakeisti žodžiais „Už paraiškų vertinimą atsakingas Tarybos administracijos skyrius“.

1.4. Pakeisti 6.2.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.2.1. nurodant, kokią (-ias) konkrečią (-ias) kompetenciją (-as) turintis (-ys) TEDB ar TERS ekspertas (-ai) yra reikalingas (-i);“

1.5. Pakeisti 6.4 papunktį ir jį išdėstyti taip:

6.4. pakaitinės kompetencijos, t. y. kompetencijos, kurias turintys TEDB ar TERS ekspertai bus įtraukiami į darbo grupes, jei dėl objektyvių priežasčių nebus galimybės jų sudaryti iš Aprašo 6.2 papunktyje nurodytas kompetencijas turinčių TEDB ar TERS ekspertų. Pakaitinės kompetencijos kiekvienai kompetencijai nurodomos iš eilės prioriteto tvarka. Jeigu kelios kompetencijos nurodomos vienoje lentelės eilutėje, laikoma, kad tokių kompetencijų prioritetas yra vienodas.“

1.6. Pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Jei TEDB ar TERS ekspertui priskirta tam tikros kultūros ar meno srities istorijos ir (ar) teorijos ir (ar) meno praktikos kompetencija, tačiau darbo grupių struktūroje yra nurodoma bendra atitinkamos kultūros ar meno srities kompetencija, ekspertui priskiriama darbo grupių struktūroje nurodyta bendra tokios kultūros ar meno srities kompetencija.“

1.7. Pakeisti 11 punktą ir jį išdėstyti taip:

11. Darbo grupės iš TEDB ir TERS ekspertų sudaromos atsižvelgiant į:

11.1. eksperto turimą kompetenciją;

11.2. eksperto dalyvavimą ankstesnių kvietimų darbo grupių veikloje, siekiant užtikrinti ekspertų rotaciją;

11.3. eksperto amžių, siekiant užtikrinti darbo grupės narių amžiaus grupių įvairovę;

11.4. eksperto lytį, siekiant užtikrinti lyčių lygybę darbo grupėje;

11.5. nešališkumo principą:

11.5.1. kai darbo grupę sudaro ne daugiau nei 7 ekspertai, toje pačioje darbovietėje negali dirbti daugiau nei pusė darbo grupės narių, o kai darbo grupę sudaro daugiau nei 7 ekspertai, toje pačioje darbovietėje negali dirbti daugiau nei 3 darbo grupės nariai;

11.5.2. darbo grupės nariais negali būti ekspertai, susiję santuokos, partnerystės, artimos giminystės ar svainystės ryšiais, t. y. jie negali būti sutuoktiniai ar partneriai (asmenys, gyvenantys kartu, bet neįregistravę santuokos), vaikai ir įvaikiai, jų sutuoktiniai ar partneriai ir jų vaikai, eksperto ir jo sutuoktinio ar partnerio seneliai, tėvai ir įtėviai, broliai ir seserys, jų vaikai ir jų sutuoktiniai ar partneriai;

11.5.3. ekspertas negali būti atrinktas į Tarybos finansuojamos srities darbo grupę, kuri vertins šio eksperto vadovaujamos įstaigos Tarybai pateiktą (-as) paraišką (-as);

11.5.4. ekspertas negali būti atrinktas į Tarybos finansuojamos srities darbo grupę, kuri vertins projekto, kurio (-ių) projekto vadovu yra šis ekspertas, paraišką (-as);

11.5.5. ekspertas negali būti atrinktas į Tarybos finansuojamos srities darbo grupę, kuri vertins šio eksperto Tarybai pateiktą paraišką valstybės stipendijai kultūros ir meno kūrėjams gauti;

11.5.6. sudarant darbo grupę programai „Nacionaliniai paviljonai Venecijos bienalėje“ į darbo grupę negali būti įtraukti ekspertai, kurie, vadovaudamiesi Lietuvos kultūros tarybos nutarimu tvirtinamos Lietuvos kultūros tarybos eksperto nešališkumo deklaracijos nuostatomis, turi nusišalinti nuo bent vienos šiai programai pateiktos paraiškos vertinimo;

11.5.7. sudarant strateginės programos darbo grupę į darbo grupę negali būti įtraukti ekspertai, kurie yra organizacijos, kurios paraišką ekspertų darbo grupė turi vertinti, tarybos, valdybos ar kito kolegialaus valdymo organo nariai;

11.5.8. ekspertas negali būti atrinktas į Tarybos finansuojamos srities darbo grupę, kuri vertins su šiuo ekspertu, kaip pagrindiniu paraiškos subjektu, susijusią paraišką (-as);

11.6. kitas šiame Apraše nurodytas aplinkybes.

1.8. Pakeisti 12.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.2. nešališkumo principą, nurodytą Aprašo 11.5 papunktyje;“

1.9. Pakeisti 13 punkto formuluotę ir ją išdėstyti taip:

13. Darbo grupės, išskyrus darbo grupes strateginėms programoms, iš TEDB ir TERS ekspertų sudaromos šia tvarka:“

1.10. Pakeisti 13.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.3. iš atrinktų ekspertų pašalinami ekspertai, kuriuos įtraukus būtų pažeistas nešališkumo principas, nurodytas Aprašo 11.5.3–11.5.8 papunkčiuose;“

1.11. Aprašo 13.4.1, 13.7 ir 13.8 papunkčiuose vietoj „11.6.1 ir 11.6.2“ įrašyti „11.5.1 ir 11.5.2“;

1.12. Pakeisti 13.4.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.4.2. atrenkami ekspertai, paskutinio Tarybos finansuojamos srities kvietimo, kurio darbo grupės (-ių) struktūroje (-se) buvo numatyta jų turima kompetencija, metu nedalyvavę darbo grupės (-ių) veikloje, jei įtraukus juos į darbo grupę nėra pažeidžiamas nešališkumo principas, nurodytas Aprašo 11.5.1 ir 11.5.2 papunkčiuose.“

1.13. Pakeisti 13.5 papunkčio formuluotę ir ją išdėstyti taip:

13.5. kai TEDB nėra pakankamai reikalingą kompetenciją turinčių ekspertų, atitinkančių Aprašo 13.4 papunktyje numatytus reikalavimus, likę ekspertai atrenkami iš eilės nuo mažiausią eilės numerį turinčių ekspertų, kuriuos įtraukus į darbo grupę nėra pažeidžiamas nešališkumo principas, nurodytas Aprašo 11.5.1 ir 11.4.2 papunkčiuose;“

1.14. Pakeisti 13.9 papunkčio formuluotę ir ją išdėstyti taip:

13.9. jei dėl objektyvių priežasčių (TEDB nėra pakankamai reikalavimus atitinkančių ekspertų) nėra galimybės įgyvendinti Aprašo 13.6 papunktyje numatytų reikalavimų, darbo grupės sudaromos jų neįgyvendinant;“

1.15. Pakeisti 13.11 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.11. jei dėl objektyvių priežasčių (trūksta darbo grupių struktūroje numatytas kompetencijas turinčių ekspertų ir kt.) nėra galimybės darbo grupę sudaryti Aprašo 13.4–13.10 papunkčiuose numatyta tvarka, į darbo grupę įtraukiami ekspertai iš TERS Aprašo 13.1–13.10 papunkčiuose numatyta tvarka;“

1.16. Pakeisti 13.12 papunktį ir jį išdėstyti taip:

13.12. jeigu dėl objektyvių priežasčių (TEDB ir TERS trūksta darbo grupių struktūroje numatytas kompetencijas turinčių ekspertų ir kt.) nėra galimybės darbo grupę sudaryti Aprašo 13.11 papunktyje numatyta tvarka, į darbo grupę įtraukiami pakaitines kompetencijas turintys ekspertai iš TEDB Aprašo 6.4 papunktyje nustatyta pakaitinės kompetencijos prioriteto tvarka, iš eilės nuo mažiausią iki didžiausią eilės numerį turinčių ekspertų.“

1.17. Pakeisti 14 punktą ir jį išdėstyti taip:

14. Darbo grupės strateginėms programoms iš TEDB ir TERS ekspertų sudaromos šia tvarka:

14.1. pirmiausia ekspertai išreitinguojami Aprašo 13.1 papunktyje numatyta tvarka, tuomet ekspertai, turintys reikalingą kompetenciją, išreitinguojami pagal jos įvertinimo balą, nuo didžiausiu iki mažiausiu balu įvertintą kompetenciją turinčio eksperto. Tuo atveju, kai kelių ekspertų kompetencija yra įvertinta vienodu balu, eilėje aukščiau įrašomas tas ekspertas, kurio priskirtas atsitiktinis eilės numeris yra mažesnis;

14.2. iš eilės nuo eksperto, kurio turima kompetencija įvertinta didžiausiu balu, yra atrenkama tiek ekspertų, kiek yra numatyta darbo grupės struktūroje, patvirtintoje šio Aprašo 6 punkte nustatyta tvarka;

14.3. iš atrinktų ekspertų pašalinami ekspertai, kuriuos įtraukus būtų pažeistas nešališkumo principas, nurodytas Aprašo 11.5 papunktyje;

14.4. jei dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės darbo grupę sudaryti Aprašo 14.2 papunktyje numatyta tvarka, į darbo grupę įtraukiami ekspertai iš TERS Aprašo 13.11 papunktyje nustatyta tvarka.

14.5. jei dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės darbo grupę sudaryti Aprašo 14.2 ir 14.4 papunkčiuose numatyta tvarka, į darbo grupę įtraukiami pakaitines kompetencijas turintys ekspertai Aprašo 13.12 papunktyje nustatyta tvarka.“

1.18. Pakeisti 15 punktą ir jį išdėstyti taip:

15. Darbo grupės iš išorinių ekspertų arba išorinių ir TEDB arba TERS ekspertų sudaromos šia tvarka:

15.1. darbo grupių struktūroje numatyti darbo grupės TEDB arba TERS ekspertai atrenkami Aprašo 13 punkte numatyta tvarka, tačiau vertinant Aprašo 11.5.1 papunktyje nurodytą ekspertų nešališkumo principą, darbo grupės narių skaičiumi laikomas bendras darbo grupės narių skaičius įskaitant ir išorinius ekspertus;

15.2. atrinkus darbo grupės TEDB arba TERS ekspertus, Tarybos narių susirinkimo nutarimu kviečiami išoriniai ekspertai, kuriuos įtraukus į darbo grupę:

15.2.1. nėra pažeidžiami Aprašo 18 ir 19 punktuose numatyti reikalavimai;

15.2.2. tinkamai įgyvendinamas nešališkumo principas, nurodytas Aprašo 11.5 papunktyje.“

1.19. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Į ekspertų darbo grupę negali būti įtraukiamas TEDB arba TERS ekspertas, jeigu nustatoma, kad jo kadencija baigsis anksčiau, nei planuojamas ekspertų darbo grupės posėdis, rengiamas po individualaus paraiškų vertinimo, bet ne mažiau kaip prieš 20 darbo dienų, liekančių iki eksperto kadencijos pabaigos.“

1.20. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Jei dėl objektyvių priežasčių nėra galimybės darbo grupės sudaryti iš TEDB ir TERS ekspertų, numatytų darbo grupių struktūroje (kvietimo (-ų) metu veiksiančių darbo grupių struktūroje Tarybos finansuojamai sričiai numatytų kompetencijų ekspertų nėra TEDB ir TERS, trūksta darbo grupių struktūroje numatytas kompetencijas turinčių ekspertų, pakaitines kompetencijas turinčių ekspertų kompetencijos nėra tinkamos konkrečiai finansuojamai sričiai vertinti ir kt.), Tarybos narių susirinkimo nariai gali priimti sprendimą palikti mažesnį darbo grupės narių skaičių nei buvo numatytas darbo grupių struktūroje arba į darbo grupę įtraukti išorinį ekspertą, kurį įtraukus į darbo grupę tinkamai įgyvendinamos šio Aprašo nuostatos.“

1.21. Pakeisti 22 punktą ir jį išdėstyti taip:

22. Po darbo grupės sudarymo nuo darbo grupei paskirto klausimo svarstymo nusišalinus daugiau nei pusei darbo grupės narių (o kai darbo grupė sudaryta iš 3 narių – bent vienam jos nariui) ar dėl kitų priežasčių darbo grupėje likus mažiau nei pusei darbo grupės narių (o kai darbo grupė sudaryta iš 3 narių – likus mažiau nei trims darbo grupės nariams), į darbo grupės sudėtį yra įtraukiamas papildomas ekspertas, turintis tokią kompetenciją, kokią turėjo ir dauguma nuo klausimo (-ų) svarstymo nusišalinusių ekspertų. Papildomas ekspertas pirmiausiai renkamas iš TEDB, o joje pritrūkus atitinkamos kompetencijos ekspertų – iš TERS Aprašo 13 punkte nustatyta tvarka).

22.1. Jei nuo klausimo (-ų) svarstymo nusišalino po lygiai skirtingas kompetencijas turinčių ekspertų, į darbo grupės sudėtį įtraukiamas tokią kompetenciją, kokią turėjo ir nuo daugiausiai paraiškų vertinimo nusišalinęs ekspertas, turintis papildomas ekspertas.

22.2. Jei nuo klausimo (-ų) svarstymo nusišalino pakaitinę kompetenciją turintis (-ys) ekspertas (-ai), į darbo grupės sudėtį įtraukiamas kompetenciją, kuri buvo numatyta darbo grupių struktūroje ir kurią Apraše nustatyta tvarka pakeitė pakaitinė kompetencija, turintis ekspertas.

22.3. Papildomas (-i) ekspertas (-ai) svarsto tik tokį klausimą, nuo kurio svarstymo nusišalino ar dėl kitų priežasčių nesvarstė daugiau nei pusė darbo grupės narių (o kai darbo grupė sudaryta iš 3 narių – bent vienas jos narys).

22.4. Iš tinkamą kompetenciją ar kompetencijas (jei nuo vienodo paraiškų vertinimo nusišalino po lygiai skirtingas kompetencijas turinčių ekspertų) turinčių ekspertų, į darbo grupės sudėtį įtraukiamas didžiausią eilės numerį turintis papildomas ekspertas, kurį įtraukus į darbo grupę nėra pažeidžiamas nešališkumo principas nurodytas Aprašo 11.5.1 ir 11.5.2 papunkčiuose, atitinkantis daugiausiai nuo paraiškos (-ų) vertinimo nusišalinusio eksperto kriterijų tokia prioriteto tvarka:

22.4.1. papildomas ekspertas priklauso tai pačiai amžiaus grupei;

22.4.2. papildomas ekspertas yra tos pačios lyties.“

1.22. Pakeisti 24.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

24.1. Tarybos finansuojamų sričių (išskyrus strategines programas) darbo grupėse vieną darbo grupės narį pakeisti kitu ekspertu, kai darbo grupę sudaro 3 arba 5 ekspertai, ir ne daugiau nei 2 darbo grupės narius pakeisti kitais ekspertais, kai darbo grupę sudaro 7 arba 9 ekspertai;“

1.23. Aprašo 26 punkte vietoj „rezervinio sąrašo“ įrašyti „TERS“.

1.24. Pakeisti 27 punktą ir jį išdėstyti taip:

27. Ekspertui atsisakius vertinti finansuojamos srities paraiškas, paaiškėjus, kad dėl objektyvių priežasčių (iš anksto nebuvo galima numatyti eksperto susietumo su paraišką pateikusiu juridiniu asmeniu ir kt.) į darbo grupę buvo atrinkti ekspertai, neatitinkantys nešališkumo principo, arba atsiradus ar paaiškėjus kitoms aplinkybėms, dėl kurių ekspertas vertinti paraiškų negali, jis keičiamas kitu ekspertu, atrinktu Aprašo 13 punkte nustatyta tvarka, o strateginių programų ekspertų darbo grupės sudarymo atveju – Aprašo 14 punkte nustatyta tvarka.“

1.25. Pakeisti 29 punktą ir jį išdėstyti taip:

29. Eksperto, kaip darbo grupės nario, įgaliojimai prasideda jį šio Aprašo nustatyta tvarka įtraukus į darbo grupės sudėtį ir baigiasi asmenims, kurie gavo finansavimą pagal darbo grupės vertintas paraiškas, teisės aktuose nustatyta tvarka atsiskaičius už gautą finansavimą ir Tarybai patvirtinus, kad toks atsiskaitymas yra tinkamas, tačiau bet kokiu atveju ne vėliau nei paskutinę kadencijos, kuriai ekspertas buvo įtrauktas į TEDB arba TERS, dieną.“

1.26. Pakeisti 31 punktą ir jį išdėstyti taip:

31. Konkursinių metų Tarybos finansuojamų sričių paraiškas vertinusių ekspertų darbo grupių personalinės sudėtys yra viešinamos ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo Tarybos finansavimo sprendimo priėmimo dienos. Neapibrėžtą terminą trunkančių kvietimų atveju, paraiškas vertinusių ekspertų darbo grupių personalinės sudėtys yra viešinamos kvietimui pasibaigus, tačiau ne vėliau kaip per 1 mėnesį nuo paskutinio Tarybos finansavimo sprendimo, priimto atitinkamo kvietimo laikotarpiu, dienos.

1.27. Pripažinti netekusiu galios 32 punktą.

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                                        Asta Pakarklytė