PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE IR SAVIVALDYBĖS BIUDŽETINĖSE, VIEŠOSIOSE ĮSTAIGOSE BEI KITOSE ĮMONĖSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. spalio 26 d. Nr. A3-923
Prienai
1. T v i r t i n u Viešųjų ir privačių interesų derinimo Prienų rajono savivaldybės administracijoje ir Savivaldybės biudžetinėse, viešosiose įstaigose bei kitose įmonėse tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).
2. N u r o d a u:
2.1. Prienų rajono savivaldybės administracijos skyrių ir struktūrinių padalinių vadovams su šiuo įsakymu ir Aprašu per vidinę dokumentų valdymo sistemą (DVS) supažindinti valstybės tarnautojus, darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir turinčius administravimo įgaliojimus arba į kurių vykdomas funkcijas įeina pirkimų iniciavimas ir vykdymas ar Europos Sąjungos struktūrinės ir kitos Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų panaudojimo administravimas;
2.2. Prienų rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovams bei akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcijos, suteikiančios daugiau kaip ½ balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Prienų rajono savivaldybei, vadovams su šiuo įsakymu ir Aprašu supažindinti pavaldžius darbuotojus, turinčius administravimo įgaliojimus ar viešųjų pirkimų komisijos narius, asmenis, šių įstaigų vadovų paskirtus atlikti supaprastintus pirkimus, pirkimų iniciatorius ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujančius ekspertus;
2.3. Prienų rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyriausiajai specialistei Dianai Martusevičienei:
2.3.1. su šiuo įsakymu per Savivaldybės dokumentų valdymo sistemą supažindinti Savivaldybės administracijos skyrių ir struktūrinių padalinių vadovus, Prienų rajono savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovus bei akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcijos, suteikiančios daugiau kaip ½ balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Prienų rajono savivaldybei, vadovus;
2.3.2. šį įsakymą paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje ir Teisės aktų registre.
Šis įsakymas per vieną mėnesį nuo jo paskelbimo ar įteikimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2020 m. spalio 26 d.
įsakymu Nr. A3-923
VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE IR SAVIVLADYBĖS BIUDŽETINĖSE, VIEŠOSIOSE ĮSTAIGOSE BEI KITOSE ĮMONĖSE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešųjų ir privačių interesų derinimo Prienų savivaldybės administracijoje (toliau – Administracija) ir Savivaldybės biudžetinėse, viešosiose įstaigose bei kitose įmonėse tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) siekiama suderinti asmenų, dirbančių Prienų savivaldybės valstybinėje tarnyboje ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis bei Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų ir kitų įmonių darbuotojų, kurių funkcijos yra susijusios su Europos Sąjungos struktūrinės ir kitos Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų panaudojimo administravimu, viešuosius ir privačius interesus.
2. Šiame dokumente vartojamos sąvokos:
2.1. Asmenys, dirbantys Administracijoje ir Savivaldybės biudžetinėse, viešosiose įstaigose bei kitose įmonėse:
2.1.1. Administracijos karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir turintys administravimo įgaliojimus, Viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, pirkimų iniciatoriai ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai;
2.1.2. Asmenys, dirbantys Prienų savivaldybės biudžetinėse įstaigose ir Prienų savivaldybės viešosiose įstaigose, kurios gauna lėšų iš Lietuvos valstybės ar Prienų savivaldybės biudžeto ir fondų, ir turintys administravimo įgaliojimus ar viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, šių įstaigų vadovų paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, pirkimų iniciatoriai ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai;
2.1.3. Akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcijos, suteikiančios daugiau kaip ½ balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Prienų savivaldybei, vadovai ir vadovų pavaduotojai ir šių bendrovių, kurios yra perkančiosios organizacijos, viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, šių bendrovių vadovų paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, pirkimų iniciatoriai ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai.
II SKYRIUS
PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMAS
3. Asmenys, nustatyti šio Aprašo 4.1. punkte, privalo deklaruoti privačius interesus Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka pateikdami privačių interesų deklaraciją Valstybinės mokesčių inspekcijos Elektroninio deklaravimo informacinėje sistemoje.
4. Administracijos darbuotojas, atsakingas už viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevenciją Savivaldybės administracijoje:
4.1. Prižiūri, ar Administracijos karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir turintys administravimo įgaliojimus ar viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, pirkimų iniciatoriai ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai,
Prienų savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai, viešųjų įstaigų, kurios gauna lėšų iš Lietuvos valstybės ar Prienų savivaldybės biudžeto ir fondų, vadovai, ir akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcijos, suteikiančios daugiau kaip ½ balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Prienų savivaldybei, vadovai ir vadovų pavaduotojai laiku ir tinkamai pateikia privačių interesų deklaracijas;
4.2. Remdamiesi 4.1 punkte nurodytų asmenų pateiktomis privačių interesų deklaracijomis, asmens prašymu ir kita informacija, parengia rašytines išankstines rekomendacijas, nuo kokių tarnybinių pareigų atlikimo deklaruojantysis asmuo privalo nusišalinti. Šios rekomendacijos yra sudaromos dėl konkrečios situacijos. Išankstines rekomendacijas asmuo, dirbantis valstybinėje tarnyboje, gali skelbti viešai savo nuožiūra;
4.3. Konsultuoja Administracijos valstybinėje tarnyboje dirbančius asmenis ir asmenis, pretenduojančius dirbti Administracijos valstybinėje tarnyboje, privačių interesų deklaravimo klausimais;
5. Prienų savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai ir viešųjų įstaigų, kurios gauna lėšų iš Lietuvos valstybės ar Prienų savivaldybės biudžeto ir fondų, vadovai, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcijos, suteikiančios daugiau kaip ½ balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Prienų savivaldybei, vadovai bei šių įstaigų ir bendrovių padalinių vadovai tvirtina sąrašus pareigybių, kurias einantys asmenys privalo deklaruoti privačius interesus. Šių įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys kontroliuoja, kad asmenys, privalantys deklaruoti privačius interesus, laiku ir tinkamai pateiktų privačių interesų deklaracijas.
6. Prienų savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovai, viešųjų įstaigų, kurios gauna lėšų iš Lietuvos valstybės ar Prienų savivaldybės biudžeto ir fondų, vadovai, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcijos, suteikiančios daugiau kaip ½ balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Prienų savivaldybei, vadovai bei šių įstaigų ir bendrovių padalinių vadovai privalo:
6.1. Susipažinti su tiesiogiai jiems pavaldžių asmenų privačių interesų deklaracijose pateiktais duomenimis;
6.2. Neskirti asmenims užduočių, susijusių su įstaigomis, įmonėmis, kuriose jie turi privačių interesų (akcijos, artimų asmenų darbas, narystė ir pan.), ar kitų užduočių, galinčių sukelti interesų konfliktą;
6.3. Priimti tik raštu pateikiamus pavaldžių asmenų nusišalinimus nuo jiems interesų konfliktą sukeliančių klausimų sprendimo;
6.4. Užtikrinti, kad nusišalinęs asmuo nedalyvautų rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, sukeliančius interesų konfliktą (išeitų iš posėdžių salės ir pan.);
6.5. Užtikrinti, kad nusišalinimo faktas, esant kolegialiam svarstymui, būtų tinkamai užfiksuotas atitinkamame dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole būtų nurodoma, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę);
6.6. Jei asmuo nepaiso jam pateiktų rekomendacijų, inicijuoti jo nušalinimą nuo tam tikrų klausimų sprendimo procedūrų ir, esant pagrindui, inicijuoti jo tarnybinės veiklos patikrinimą;
III SKYRIUS
PAREIGA NUSIŠALINTI
7. Asmenys, dirbantys Administracijos valstybinėje tarnyboje, ir asmenys, kurių funkcijos yra susijusios su Europos Sąjungos struktūrinės ir kitos Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų panaudojimo administravimu, privalo nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą:
7.1. Nusišalinti rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, susijusius su tiesioginės naudos gavimu sau ir (ar) artimiems asmenims;
7.2. Nusišalinti, kai sprendimai susiję su asmenimis, iš kurių jis (ar jam artimi asmenys) gauna bet kokios naudos ar su kuriais jį (ar jam artimus asmenis) sieja sutartiniai ar kiti įsipareigojimai (susiję su kreditoriais, skolininkais, sutarties šalimis ir pan.);
8. Asmenys, dirbantys Administracijos valstybinėje tarnyboje, ir asmenys, kurių funkcijos yra susijusios su Europos Sąjungos struktūrinės ir kitos Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų panaudojimo administravimu, turi tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:
8.1. Atsiradus interesų konfliktą keliančioms privačių interesų deklaracijoje nenurodytoms aplinkybėms, nedelsiant papildyti privačių interesų deklaraciją;
8.2. Prieš pradedant interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu apie interesų konfliktą raštu pranešti tiesioginiam vadovui arba kolegialios institucijos vadovui, ar akcinės bendrovės kolegialiam valdymo organui, o žodžiu – kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims;
8.3. Jeigu interesų konfliktas iškilo dalyvaujant komisijos, darbo grupės veikloje, apie tai raštu pranešti komisijos ar darbo grupės pirmininkui, o jeigu asmuo buvo paskirtas komisijos ar darbo grupės pirmininku, raštu informuoti tiesioginį vadovą arba kolegialios institucijos vadovą, ar akcinės bendrovės kolegialių valdymo organą;
8.4. Nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose (esant kolegialiam svarstymui, išeiti iš posėdžių salės ir pan.);
9. Tiesioginis vadovas arba komisijos, darbo grupės pirmininkas, gavęs asmens rašytinį nusišalinimą, apie nusišalinimą informuoja įstaigos, akcinės bendrovės ar uždaros akcinės bendrovės vadovą arba kolegialios institucijos vadovą, ar akcinės bendrovės kolegialių valdymo organą.
10. Įstaigos, akcinės bendrovės ar uždaros akcinės bendrovės vadovas arba kolegialios institucijos vadovas, ar akcinės bendrovės kolegialus valdymo organas sprendžia dėl asmens nusišalinimo priėmimo, jis gali nepriimti pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti asmenį dalyvauti tolesnėje procedūroje.
11. Nesant asmens nusišalinimo, įstaigos, akcinės bendrovės ar uždaros akcinės bendrovės vadovas arba kolegialios institucijos vadovas, ar akcinės bendrovės kolegialus valdymo organas motyvuotu rašytiniu sprendimu nušalina asmenį nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, kitų tarnybinių pareigų atlikimo, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio asmens dalyvavimas sukels interesų konfliktą.
IV SKYRIUS
DOVANŲ AR PASLAUGŲ PRIĖMIMO IR TEIKIMO APRIBOJIMAI
12. Asmuo, dirbantis Administracijos valstybinėje tarnyboje, negali priimti dovanų ar paslaugų, jeigu tai susiję su deklaruojančio asmens tarnybine padėtimi ar tarnybinėmis pareigomis.
13. Šis apribojimas netaikomas dėl ne didesnės negu 150 eurų vertės dovanų, gautų pagal tarptautinį protokolą ar tradicijas, kurios įprastai yra susijusios su Administracijos valstybinėje tarnyboje dirbančio asmens pareigomis, taip pat dėl reprezentacijai skirtų dovanų su valstybės, įstaigos ir kitokia simbolika arba kai paslaugomis yra naudojamasi tarnybiniais tikslais.
V SKYRIUS
TEISĖS ATSTOVAUTI APRIBOJIMAI IR PRIEVOLĖS IEŠKANT KITO DARBO
15. Asmuo, dirbantis Administracijos valstybinėje tarnyboje, negali atstovauti savivaldybei ar savivaldybės institucijoms tvarkydamas reikalus su fiziniais ar juridiniais asmenimis, iš kurių jis ar jam artimi asmenys gauna bet kokių pajamų, tvarkydamas reikalus su juridiniais asmenimis, kuriose jis ar jam artimi asmenys turi daugiau kaip 10 procentų akcijų ar kitų juridinio asmens dalyvio teisių kitų teisinių formų juridiniuose asmenyse.
16. Asmuo, dirbantis Administracijos valstybinėje tarnyboje, neturi teisės atstovauti fiziniams ar juridiniams asmenims ir ginti jų interesų institucijoje ar įstaigoje, kurioje jis dirba, ir bet kuriame kitame savivaldybei pavaldžiame ar atskaitingame viešajame juridiniame asmenyje.
17. Asmuo, dirbantis Administracijos valstybinėje tarnyboje, privalo nedelsdamas raštu informuoti savo tiesioginį vadovą apie tai, kad jis priėmė siūlymą pereiti į kitą darbą. Tiesioginis vadovas, nustatęs, kad šis asmuo yra artimai tarnybos santykiais susijęs su būsimuoju darbdaviu, turi nedelsdamas imtis priemonių, kad būtų pašalinta interesų konflikto grėsmė.
II SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Asmenys, dirbantys Administracijos valstybinėje tarnyboje, ir asmenys, kurių funkcijos yra susijusios su Europos Sąjungos struktūrinės ir kitos Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų panaudojimo administravimu, atsako už tinkamą viešųjų ir privačių interesų derinimą Lietuvos Respublikos teisės aktų bei Europos Parlamento ir Tarybos reglamento 2018/1046 61 straipsnio nustatyta tvarka.