LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl lietuvos respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 4-933 „dėl 2014–2020 m. europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

2018 m. gruodžio 20 d. Nr. 4-777

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. gruodžio 19 d. įsakymą Nr. 4-933 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo plano ir Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos prioriteto įgyvendinimo priemonių įgyvendinimo planą:

1.1. Pakeičiu I skyriaus antrąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

ANTRASIS skirsnis

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-V-822 „SMARTINVEST LT

 

1. Priemonės aprašymas

1.1.   Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2.   Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3.   Remiama veikla – veikla, skirta tiesioginėms užsienio investicijoms MTEPI srityje pagal sumaniosios specializacijos kryptis pritraukti.

1.4.   Galimi pareiškėjai – viešoji įstaiga „Investuok Lietuvoje“. 

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.814

„Pritraukta užsienio įmonių į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

3

13

P.N.811

„Užmegzti kontaktai MTEPI srityje pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

240

600

P.N.827

„Pritraukti tyrėjai į MTEPI įmones pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

0

20

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                                                               (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

 

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.           Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

7 122 000

0

0

0

0

0

0

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3. Iš viso

7 122 000

0

0

0

0

0

0“.

 

1.2. Pakeičiu I skyriaus penktąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

PENKTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-K-828 „INTELEKTAS. BENDRI MOKSLO–VERSLO PROJEKTAI

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1.  MTEP;

1.3.2.  įmonių pradinės investicijos, kuriomis kuriama naujos ar plečiama esamos įmonės MTEP ir inovacijų infrastruktūra ir kuri nėra prieinama viešai arba klasteriuose;

1.3.3.  naujų produktų ir technologijų sertifikavimas ir su tuo susijusios veiklos.

1.4. Galimi pareiškėjai:

1.4.1. privatieji juridiniai asmenys (išskyrus mokslo ir studijų institucijas);

1.4.2. jei vykdomos šio skirsnio 1.3.1 ir (ar) 1.3.2 papunkčiuose nurodytos veiklos, viešosios įstaigos, vykdančios MTEP veiklas (išskyrus mokslo ir studijų institucijas).

1.5. Galimi partneriai:

1.5.1. privatieji juridiniai asmenys;

1.5.2. mokslo ir studijų institucijos.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė

2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.810

„Investicijas gavusios įmonės pajamų, gautų iš sukurtų ir rinkai pateiktų produktų, santykis su skirtomis investicijomis“

Procentai

0

110

R.N.811

„Investicijas gavusiose įmonėse sukurtos tyrėjų darbo vietos“

Visos darbo dienos ekvivalentai

0

380

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

93

265

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

50 507 443

176 958 934

P.B.226

„Įmonių, bendradarbiaujančių su tyrimų institucijomis, skaičius“

Įmonės

28

73

P.B.228

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų rinkos produktų, skaičius“

Įmonės

48

133

P.B.229

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų įmonės produktų, skaičius“

Įmonės

45

128

P.N.804

„Investicijas gavusiose įmonėse naujai sukurtos ilgalaikės darbo vietos“

Visos darbo dienos ekvivalentai

0

340

P.N.814

„Investicijas gavusių įmonių sukurti gaminių, paslaugų ar procesų prototipai (koncepcijos)“

Skaičius

220

590

P.N.815

„Investicijas gavusių įmonių sertifikuoti produktai MTEP srityje“

Skaičius

0

50

P.N.816

„Investicijas gavusių įmonių sertifikuotos technologijos MTEP srityje“

Skaičius

0

20

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                                               (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

 

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešo-sios lėšos

Privačios lėšos

1.        Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

174 213 512

0

176 958 934

0

0

0

176 958 934

2.        Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.        Iš viso

174 213 512

0

176 958 934

0

0

0

176 958 934“.

 

1.3. Pakeičiu I skyriaus šeštąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-V-830 „SMARTPARKAS LT

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1. investicijos į kuriamo ir plėtojamo pramonės parko ar laisvosios ekonominės zonos (toliau – LEZ), kuriose užsienio įmonės vykdys MTEPI veiklas, inžinerinius tinklus ir susisiekimo komunikacijas (taip pat į jų nutiesimą, kapitalinį remontą arba rekonstravimą iki pramonės parko ar LEZ teritorijos);

1.3.2. pramonės parko ar LEZ rinkodaros veiklos, papildančios investicinį projektą.

1.4. Galimi pareiškėjai:

1.4.1. iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos;

1.4.2. kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu projektu;

1.4.3. pramonės parkų operatoriai ar LEZ valdymo bendrovės.

1.5. Galimi partneriai:

1.5.1. pramonės parkų operatoriai ar LEZ valdymo bendrovės;

1.5.2. iš savivaldybės biudžeto išlaikomos biudžetinės įstaigos;

1.5.3. kiti juridiniai asmenys, kuriems valstybė ar savivaldybė gali tiesiogiai ar netiesiogiai per kitus ūkio subjektus daryti lemiamą įtaką ir kurių planuojamas įgyvendinti projektas pripažintas valstybei svarbiu projektu.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Valstybės projektų planavimas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė
2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.814

„Pritraukta užsienio įmonių į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

0

10

R.N.825

„Pritrauktos investicijos į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Eur

0

7 000 000

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

0

156 528

P.S.303

„Investicijas gavusių viešųjų teritorijų plotas“

Hektarai

0

200

P.N.818

„Pramonės parkai ir (ar) LEZ, į kurių infrastruktūrą investuota“

Skaičius

0

5

P.N.824

„Įgyvendintos pramonės parkų ir (ar) LEZ rinkodaros priemonės, kurios skirtos investuotojams, vykdantiems MTEPI veiklas, pritraukti“

Skaičius

0

7

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                                                               (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

 

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešosios lėšos

Privačios lėšos

1.           Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

24 000 000

0

156 528

0

0

0

156 528

2.           Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.           Iš viso

24 000 000

0

156 528

0

0

0

156 528“.

 

1.4. Pakeičiu I skyriaus dvyliktąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

Dvyliktasis skirsnis

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-T-848 „SMART FDI

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1.  tiesioginės užsienio investicijos į MTEP veiklas;

1.3.2.   tiesioginės užsienio investicijos, kuriomis kuriama naujos arba plečiama esamos įmonės MTEPI infrastruktūra;

1.3.3.   tiesioginės užsienio investicijos į veiklas, susijusias su procesų ir organizacinių inovacijų diegimu.

1.4. Galimi pareiškėjai – užsienio investuotojo (juridinio (-ių) ir (ar) fizinio (-ių) asmens
(-ų)) Lietuvos Respublikoje įsteigtas (įsigytas) privatusis juridinis asmuo, kuriam užsienio investuotojas (juridinis (-iai) ir (ar) fizinis (-iai) asmuo (-enys)) daro lemiamą įtaką, arba užsienio investuotojas (įmonė), arba užsienio investuotojo (įmonės) įsteigtas filialas Lietuvos Respublikoje
.

1.5. Galimi partneriai:

1.5.1. šio skirsnio 1.3.1 papunktyje nurodytos veiklos partneriais gali būti privatieji juridiniai asmenys ir (ar) mokslo ir studijų institucijos;

1.5.2. šio skirsnio 1.3.2 papunktyje nurodytos veiklos partneriai negalimi;

1.5.3. jei šio skirsnio 1.3.3 papunktyje nurodytą veiklą vykdo pareiškėjas, kuris yra didelė įmonė, privaloma šias veiklas vykdyti su partnere – MVĮ.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Tęstinė projektų atranka.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.N.811

„Investicijas gavusiose įmonėse sukurtos tyrėjų darbo vietos“

Visos darbo dienos ekvivalentai

0

15

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Įmonės

0

15

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

0

36 039 893

P.B.226

„Įmonių, bendradarbiaujančių su tyrimų institucijomis, skaičius“

Įmonės

0

15

P.B.228

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų rinkos produktų, skaičius“

Įmonės

0

15

P.B.229

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų įmonės produktų, skaičius“

Įmonės

0

15

P.N.804

„Investicijas gavusiose įmonėse naujai sukurtos ilgalaikės darbo vietos“

Visos darbo dienos ekvivalentai

0

10

P.N.814

„Investicijas gavusių įmonių sukurti gaminių, paslaugų ar procesų prototipai (koncepcijos)“

Skaičius

0

15

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                                                               (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

 

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešo-sios lėšos

Privačios lėšos

1.        Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

26 840 579

0

36 039 893

0

0

0

36 039 893

2.        Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

0

0

0

0

0

0

0

3.        Iš viso

26 840 579

0

36 039 893

0

0

0

36 039 893“.

 

1.5. Pakeičiu I skyriaus penkioliktąjį skirsnį ir jį išdėstau taip:

 

PENKIOLIKTASIS SKIRSNIS

PRIEMONĖ NR. 01.2.1-LVPA-K-855 „INTELEKTAS LT-2“

 

1. Priemonės aprašymas

1.1. Priemonės įgyvendinimas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis.

1.2. Įgyvendinant priemonę, prisidedama prie uždavinio „Padidinti mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų veiklų aktyvumą privačiame sektoriuje įgyvendinimo.

1.3. Remiamos veiklos:

1.3.1. fundamentiniai tyrimai;

1.3.2. MTEP;

1.3.3. įmonių pradinės investicijos, kuriomis kuriama naujos ar plečiama esamos įmonės MTEP ir inovacijų infrastruktūra bei kuri nėra prieinama viešai arba klasteriuose.

1.4. Galimi pareiškėjai:

1.4.1.   šio skirsnio 1.3.1 ir 1.3.2 papunkčiuose nurodytų veiklų pareiškėjais gali būti viešieji juridiniai asmenys, vykdantys MTEP veiklas, arba privatieji juridiniai asmenys, vykdantys MTEP veiklas;

1.4.2. šio skirsnio 1.3.3 papunktyje nurodytos veiklos pareiškėjais gali būti privatieji juridiniai asmenys, vykdantys MTEP veiklas.

1.5. Galimi partneriai:

1.5.1. šio skirsnio 1.3.1 ir 1.3.2 papunkčiuose nurodytų veiklų partneriais, kai pareiškėjai yra viešieji juridiniai asmenys, vykdantys MTEP veiklas, turi būti privatieji juridiniai asmenys, vykdantys MTEP veiklas;

1.5.2. šio skirsnio 1.3.1 ir 1.3.2 papunkčiuose nurodytų veiklų partneriais, kai pareiškėjai yra privatieji juridiniai asmenys, vykdantys MTEP veiklas, turi būti viešieji juridiniai asmenys, vykdantys MTEP veiklas ir (arba) mokslo ir studijų institucijos, kurios yra privatieji juridiniai asmenys;

1.5.3. vykdant šio skirsnio 1.3.3 papunktyje nurodytą veiklą partneriais gali būti privatieji juridiniai asmenys.

 

2. Priemonės finansavimo forma

Negrąžinamoji subsidija.

 

3. Projektų atrankos būdas

Projektų konkursas.

 

4. Atsakinga įgyvendinančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra.

 

5. Reikalavimai, taikomi priemonei atskirti nuo kitų iš ES bei kitos tarptautinės finansinės paramos finansuojamų programų priemonių

Papildomi reikalavimai netaikomi.

 

6. Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodikliai

Stebėsenos rodiklio kodas

Stebėsenos rodiklio pavadinimas

Matavimo vienetas

Tarpinė reikšmė

2018 m. gruodžio 31 d.

Galutinė reikšmė 2023 m. gruodžio 31 d.

R.S.302

„Verslo sektoriaus išlaidos MTEP, tenkančios vienam gyventojui“

Eur

38,74

60,70

R.S.303

„Inovatyvių įmonių, bendradarbiaujančių su partneriais, dalis nuo visų su inovacijomis susijusių įmonių“

Procentai

10,99

12,79

R.N.836

„Investicijas gavusio juridinio asmens pajamų, gautų iš sukurtų ir rinkai pateiktų produktų, santykis su skirtomis investicijomis“

Procentai

0

103

P.N.841

„Investicijas gavusio juridinio asmens sukurti gaminių, paslaugų ar procesų prototipai (koncepcijos)“

Skaičius

0

6

P.B.202

„Subsidijas gaunančių įmonių skaičius“

Skaičius

0

6

P.B.227

„Privačios investicijos, atitinkančios viešąją paramą inovacijoms arba MTEP projektams“

Eur

0

63 741 231

P.B.226

„Įmonių, bendradarbiaujančių su tyrimų institucijomis, skaičius“

Skaičius

0

6

P.B.228

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų rinkos produktų, skaičius“

Skaičius

0

6

P.B.229

„Įmonių, gavusių investicijas siekiant, kad jos pateiktų naujų įmonės produktų, skaičius“

Skaičius

0

6

 

7. Priemonės finansavimo šaltiniai                                                                               (eurais)

Projektams skiriamas finansavimas

Kiti projektų finansavimo šaltiniai

ES struktūrinių fondų

lėšos – iki

Nacionalinės lėšos

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos – iki

 

Projektų vykdytojų lėšos

Iš viso – ne mažiau kaip

Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos

Savivaldybės biudžeto

lėšos

Kitos viešo-sios lėšos

Privačios lėšos

1. Priemonės finansavimo šaltiniai, neįskaitant veiklos lėšų rezervo ir jam finansuoti skiriamų lėšų

33 585 200

0

44 823 379

0

0

0

44 823 379

2. Veiklos lėšų rezervas ir jam finansuoti skiriamos nacionalinės lėšos

14 174 800

0

18 917 852

0

0

0

18 917 852

3. Iš viso

47 760 000

0

63 741 231

0

0

0

63 741 231“.

 

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Nacionalinių stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašą:

2.1. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„28.

R.N.814

„Pritraukta užsienio įmonių į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

Pritraukta užsienio įmonė – užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigtas privatusis juridinis asmuo, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką, arba užsienio investuotojas (įmonė), su projekto vykdytoju pasirašęs bendradarbiavimo sutartis, jungtinės veiklos sutartis ir (ar) pateikęs kitus dokumentus, įrodančius ketinimą bendradarbiauti ir pradėjęs investuoti į MTEPI sritį Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis.

 

Užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigtas privatusis juridinis asmuo, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką, arba užsienio investuotojas (įmonė) pradėjo investuoti į MTEPI sritį Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis, jei jis yra pasirašęs projekto finansavimo ir administravimo sutartį pagal priemonę „SmartInvest LT+“ ir (arba) „Smart FDI“ ir deklaravęs išlaidas. Jei jis nėra pasirašęs projekto finansavimo ir administravimo sutarties pagal pirmiau išvardytas priemones, pateikia teiktos Lietuvos statistikos departamentui Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros statistinės ataskaitos (kopiją) MT-02 (metinę), parengtą pagal formą, patvirtintą Lietuvos statistikos departamento generalinio direktoriaus 2015 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. DĮ-241 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros statistinės ataskaitos MT-02 (metinės), Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros aukštojo mokslo ir valdžios sektoriuose statistinės ataskaitos MDV-01 (metinės) formų patvirtinimo“

(toliau - forma MT-02) dėl mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros darbų vykdymo praėjusiais kalendoriniais metais.

 

Sumaniosios specializacijos kryptis yra suprantama kaip viena iš prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 951 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių patvirtinimo“.

 

Sumanioji specializacija suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1281 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“.

Automatiškai apskaičiuojamas

Sumuojamos pritrauktos užsienio įmonės į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis projekto veiklų įgyvendinimo metu ir per

5 m. po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

 

Pirminiai šaltiniai: pritrauktos užsienio įmonės su projekto vykdytoju pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių, jungtinės veiklos sutarčių ir (ar) kitų dokumentų, įrodančių ketinimą bendradarbiauti ir investuoti į MTEPI sritį Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis, nuorašai, sąskaitos faktūros ir (ar) kiti dokumentai (pvz.: projekto vykdytojo ataskaita, pagrindžianti užsienio įmonės pritraukimą ir investicijas MTEPI srityje pagal sumaniosios specializacijos kryptis, Lietuvos statistikos departamento patvirtinimas, kad gauta pritrauktos užsienio kompanijos forma MT-02 ir informacija apie patirtas išlaidas.

 

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymai, ataskaita po projekto finansavimo pabaigos.

 

Rodiklis laikomas pasiektu, kai pateikiami pritrauktos užsienio įmonės su projekto vykdytoju pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių, jungtinės veiklos sutarčių ir (ar) kitų dokumentų, įrodančių ketinimą bendradarbiauti ir investuoti į MTEPI sritį Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis, nuorašai, sąskaitos faktūros, Lietuvos statistikos departamento patvirtinimas, kad pateikta forma MT-02

ir (ar) kiti dokumentai, patvirtinantys projekto veiklų įgyvendinimo metu ir per

5 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

2.2. Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

„39.

R.N.825

„Pritrauktos investicijos į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Eurai

Pritrauktos investicijos suprantamos kaip užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigto privataus juridinio asmens, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką, arba užsienio investuotojo (įmonės), kuri yra įsikūrusi pramonės parke ir (ar) laisvojoje ekonominėje zonoje, privačios investicijos.

Privačios investicijos turi būti iš nuosavų išteklių arba iš išorės gautų lėšų, teikiamų be jokios viešosios paramos.

 

Pramoninės parkas – Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka teritorijų planavimo dokumentuose numatyta teritorija, skirta daugiau kaip vienam investicijų projektui įgyvendinti, kurioje už pramonės parko veiklos organizavimą atsakingas pramonės parko operatorius (Lietuvos Respublikos investicijų įstatymas).

 

Laisvoji ekonominė zona (toliau – LEZ) – tai ūkinei-komercinei ir finansinei veiklai skirta teritorija, kurioje yra nustatytos ūkio subjektams specialios ekonominės ir teisinės funkcionavimo sąlygos (Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų įstatymas). Šioje teritorijoje neturi būti nuolatinių gyventojų.

 

MTEPI – moksliniai tyrimai, eksperimentinė plėtra ir inovacijos.

 

Moksliniai tyrimai suprantami kaip pramoniniai tyrimai, kurie apibrėžti 2014 m. birželio 7 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) 2 straipsnio 85 punkte.

 

Eksperimentinė plėtra suprantama kaip bandomoji taikomoji veikla, kuri apibrėžta 2014 m. birželio 7 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) 2 straipsnio 86 punkte.

 

Inovacija – produkto inovacijos kūrimas, organizacinių ir procesų inovacijų diegimas, kuris apibrėžtas Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 96 ir 97 punktuose.

 

Produkto inovacija – prekės ir paslaugos, kurios tam tikromis savybėmis ar ketinimu jas naudoti gerokai skiriasi nuo anksčiau rinkoje (ar konkrečioje įmonėje) gamintų prekių ar teiktų paslaugų.

 

Sumaniosios specializacijos kryptis – prioritetinė sumaniosios specializacijos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos kryptis (Prioritetinės mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) kryptys, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio 14 d. nutarimu Nr. 951).

 

Sumani specializacija – mokslo ir studijų institucijų, verslo ir ūkio sektorių pranašumai ir potencialas, padedantys atsakyti į globalius ar nacionalinius iššūkius (Lietuvos inovacijų plėtros 2014-2020 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. 1281).

Automatiškai apskaičiuojamas

Skaičiuojamas pritrauktų investicijų į MTEPI sritį pagal sumaniosios specializacijos kryptis kiekis projekto veiklų įgyvendinimo metu ir (ar) per 5 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos.

Pirminiai šaltiniai:

teikiamos sąskaitos faktūros, apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai, deklaracijos dėl privačių investicijų, nuomos ir (ar) kitos sutartys ir (ar) kiti dokumentai.

 

Antriniai šaltiniai:

mokėjimo prašymai, ataskaita po projekto finansavimo pabaigos.

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai pateikiamos sąskaitos faktūros, apmokėjimą pagrindžiantys dokumentai, deklaracijos dėl privačių investicijų, rangos darbų, nuomos ir (ar) kitos sutartys ir (ar) kiti dokumentai, patvirtinantys projekto įgyvendinimo metu ir (ar) per 5 metus po projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

2.3. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

 

„62.

P.N.811

„Užmegzti kontaktai MTEPI srityje pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Skaičius

Užmegzti kontaktai – projekto vykdytojo su užsienio investuotojo (įmonės) Lietuvos Respublikoje įsteigtu privačiu juridiniu asmeniu, kuriam užsienio investuotojas daro lemiamą įtaką, arba užsienio investuotoju (įmone) pasirašytos bendradarbiavimo sutartys, jungtinės veiklos sutartys ir (ar) kiti dokumentai, įrodantys ketinimą bendradarbiauti MTEPI srityje Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis.

 

Sumaniosios specializacijos kryptis yra suprantama kaip viena iš prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio

14 d. nutarimu Nr. 951 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių patvirtinimo“.

 

Sumanioji specializacija suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1281 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“.

Automatiškai apskaičiuojamas

Sumuojami užmegzti kontaktai dėl investicijų MTEPI srityje Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis per projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį.

Pirminiai šaltiniai: užsienio įmonės su projekto vykdytoju pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių, jungtinės veiklos sutarčių, ir (ar) kitų dokumentų, įrodančių ketinimą bendradarbiauti MTEPI srityje Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis, nuorašai, projekto vykdytojo einamųjų darbų ataskaitos ir (ar) kiti dokumentai (pvz.: projekto vykdytojo pateikta deklaracija dėl užmegztų kontaktų dėl investicijų MTEPI srityje Lietuvos Respublikoje ir kontaktų ataskaita, kurioje nurodytas įmonės pavadinimas; veiklos sritis; potencialaus projekto aprašymas, įrodantis kad projektas atitinka MTEPI ir sumaniąją specializaciją).

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Rodiklis laikomas pasiektu, kai pateikiami užsienio įmonės su projekto vykdytoju pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių, jungtinės veiklos sutarčių, ir (ar) kitų dokumentų, įrodančių ketinimą bendradarbiauti MTEPI srityje Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis, nuorašai, projekto vykdytojo einamųjų darbų ataskaitos

ir (ar) kiti dokumentai, patvirtinantys projekto veiklų įgyvendinimo metu pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę.

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

2.3. Papildau 97 punktu:

„97.

P.N.827

„Pritraukti tyrėjai į MTEPI įmones pagal sumaniosios specializacijos kryptis“

Visos darbo dienos ekvivalentas

Tyrėjas suprantamas taip, kaip jis apibrėžtas Lietuvos profesijų klasifikatoriaus 2 grupėje.

 

Pritrauktas tyrėjas – užsienio arba Lietuvos tyrėjas, kurio darbo vieta yra skirta tiesioginėms MTEP veikloms vykdyti, įsidarbinęs MTEPI veiklas vykdančioje įmonėje Lietuvos Respublikoje padedant projekto vykdytojui.

 

Pagalbinis MTEP veiklų personalas (t. y. darbo vietos, kurios nėra skirtos tiesioginėms MTEP veikloms vykdyti) nėra skaičiuojamas.

 

Darbo vietos turi būti užimtos (tuščios darbo vietos nėra skaičiuojamos). Vienodai bus skaičiuojamos tiek terminuotos, tiek neterminuotos darbo sutartys.

 

Darbo vietos gali būti visos darbo dienos, ne visos darbo dienos arba sezoninės. Ne visos darbo dienos arba sezoninės darbo vietos turi būti konvertuojamos į visos darbo dienos ekvivalentus.

 

Visos darbo dienos ekvivalentas – sąlyginis tyrėjų skaičius (visą darbo dieną dirbančių tyrėjų ekvivalentas), gaunamas perskaičiavus asmenis, dirbančius tiriamąjį darbą ne visą darbo dieną, į asmenų, dirbančių tiriamąjį darbą visą darbo dieną, skaičių (šaltinis: Lietuvos statistikos departamento leidinyje „Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra Lietuvoje 2013“: http://osp.stat.gov.lt/services-portlet/pub-edition-file?id=3308).

 

Darbo laiko trukmė nustatoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodekso nuostatomis.

 

Įmonė suprantama taip, kaip ji apibrėžta Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.

 

MTEPI – moksliniai tyrimai, eksperimentinė plėtra ir inovacijos.

 

Moksliniai tyrimai suprantami kaip pramoniniai tyrimai, kurie apibrėžti Bendrajame bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 85 punkte.

 

Eksperimentinė plėtra suprantama kaip bandomoji taikomoji veikla, kuri apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 86 punkte.

 

Inovacija – produkto inovacijos kūrimas, organizacinių ir procesų inovacijų diegimas, apibrėžtas Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 96 ir 97 punktuose.

 

Sumaniosios specializacijos kryptis yra suprantama kaip viena iš prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. spalio

14 d. nutarimu Nr. 951 „Dėl Prioritetinių mokslinių tyrimų ir eksperimentinės (socialinės, kultūrinės) plėtros ir inovacijų raidos (sumaniosios specializacijos) krypčių patvirtinimo“.

 

Sumanioji specializacija suprantama taip, kaip ji apibrėžta Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2013 m. gruodžio 18 d. nutarimu Nr. 1281 „Dėl Lietuvos inovacijų plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“.

Automatiškai apskaičiuojamas

Sumuojama, kiek tyrėjų pritraukta į MTEPI įmones Lietuvos Respublikoje pagal sumaniosios specializacijos kryptis per projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpį (visos darbo dienos ekvivalentais).

 

Pirminiai šaltiniai: MTEPI įmonės rašytinis patvirtinimas, kad  įdarbintas tam tikras skaičius tyrėjų (nurodoma, į kokią poziciją priimtas tyrėjas, ir (arba) pateikiami etatų sąrašai, darbo sutarčių pažymos, įsakymai dėl darbuotojų priskyrimo).

 

Antriniai šaltiniai: mokėjimo prašymai.

Stebėsenos rodiklis laikomas pasiektu, kai projekto vykdytojui pateikiami prie pirminių šaltinių nurodyti dokumentai, kurie patvirtina pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę.

 

Už stebėsenos rodiklio pasiekimą ir duomenų apie pasiektą stebėsenos rodiklio reikšmę teikimą antriniuose šaltiniuose yra atsakingas projekto vykdytojas.“

 

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                                                                                                            Virginijus Sinkevičius

 

 

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministerijos

2018-11-23 raštu Nr. ((24.37-02)-5K-1820065)-6K-1806263