LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2016 M. kovo 7 D. ĮSAKYMO NR. 4-187 „DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 3 PRIORITETO „Smulkiojo ir Vidutinio verslo Konkurencingumo skatinimas“ IR 4 PRIORITETO „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ JUNGTINĖS PRIEMONĖS nr. J03-IVG-T „DALINIS PALŪKANŲ KOMPENSAVIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO
Nr. 1 patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2019 m. birželio 13 d. Nr. 4-368

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 88 punktu,

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2016 m. kovo 7 d. įsakymą Nr. 4-187 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ ir 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ jungtinės priemonės Nr. J03-IVG-T „Dalinis palūkanų kompensavimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ ir 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ jungtinės priemonės Nr. J03-IVG-T „Dalinis palūkanų kompensavimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. 1 nauja redakcija nedėstomas):

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 3 PRIORITETO „Smulkiojo ir Vidutinio verslo Konkurencingumo skatinimas“ IR 4 PRIORITETO „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ JUNGTINĖS PRIEMONĖS nr. J03-IVG-T „DALINIS PALŪKANŲ KOMPENSAVIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO
Nr. 1 patvirtinimo

 

Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu,

t v i r t i n u  2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ ir 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ jungtinės priemonės Nr. J03-IVG-T „Dalinis palūkanų kompensavimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1 (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ ir 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ jungtinės priemonės Nr. J03-IVG-T „Dalinis palūkanų kompensavimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 1:

2.1. Pakeičiu 4.9 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.9. Investicinė paskola – paskola, kurios ne mažiau kaip 51 procentą sumos numatyta skirti paskolos gavėjo investicijoms finansuoti.“

2.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Priemonės įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija (toliau – Ministerija) ir INVEGA.

2.3. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 30 890 591 Eur (trisdešimt milijonų aštuonių šimtų devyniasdešimt tūkstančių penkių šimtų devyniasdešimt vieno euro) ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšų, iš kurių priemonei Nr. 03.1.1-IVG-T-809 – 21 401 990 Eur (dvidešimt vienas milijonas keturi šimtai vienas tūkstantis devyni šimtai devyniasdešimt eurų), priemonei Nr. 03.3.1-IVG-T-810 – 8 488 601 Eur (aštuoni milijonai keturi šimtai aštuoniasdešimt aštuoni tūkstančiai šeši šimtai vienas euras) ir priemonei Nr. 04.2.1-IVG-T-811 – 1 000 000 Eur (vienas milijonas eurų).

2.4. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Priemonės tikslas – didinti SVV verslumo lygį, labai mažų įmonių, mažų įmonių ir (ar) vidutinių įmonių (toliau – MVĮ) produktyvumą ir energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse ir taip palengvinti finansų įstaigoms paskolas grąžinančių ar finansinės nuomos (lizingo) sutartyse nustatytus įsipareigojimus vykdančių verslo subjektų patiriamą finansinę naštą.“

2.5. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

10.1. priemonės Nr. 03.1.1-IVG-T-809 remiama veikla – dalinis palūkanų kompensavimas SVV subjektams;

10.2. priemonės Nr. 03.3.1-IVG-T-810 remiama veikla – dalinis palūkanų kompensavimas MVĮ;

10.3. priemonės Nr. 04.2.1-IVG-T-811 remiama veikla – paskolų ir finansinės nuomos (lizingo) sandorių, skirtų įrangai ir technologijoms (technologiniams sprendimams), įgalinantiems didinti įmonių energijos vartojimo efektyvumą, diegti, dalinis palūkanų kompensavimas pramonės įmonėms.

2.6. Papildau 101 punktu:

101. Pareiškėjai pagal priemonės Nr. 03.3.1-IVG-T-810 remiamą veiklą yra MVĮ, kurios veikia gamybos ir paslaugų sektoriuose.“

2.7. Papildau 102 punktu:

102. Priemonės Nr. 04.2.1-IVG-T-811 remiama veikla taikoma tik investicinėms paskoloms ir finansinės nuomos (lizingo) sandoriams.“

2.8. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Dalinio palūkanų kompensavimo projekto (toliau – projektas) vykdytojai turi atitikti Projektų taisyklių III skyriaus dešimtajame skirsnyje nustatytus bendruosius reikalavimus. Kai pagal Priemonę įgyvendinami projektai atitinka Aprašo 10 punkte (Aprašo 1 priedo 1.2 papunktyje nurodytas bendrasis reikalavimas (laikoma, kad projektas atitinka šį reikalavimą, jeigu projekto veiklomis siekiama padidinti SVV verslumo lygį arba padidinti MVĮ produktyvumą, arba didinti energijos vartojimo efektyvumą pramonės įmonėse, pvz., tuo atveju, kai įsigyjamas nekilnojamasis ir (ar) registruotinas kilnojamasis turtas galimas naudoti ir namų ūkyje, tai įsigyjamas toks nekilnojamasis ir (ar) registruotinas kilnojamasis turtas turi būti komercinės paskirties ir (arba) negyvenamosios), 12 punkte (Aprašo 1 priedo 5.2 papunktyje nurodytas bendrasis reikalavimas), 13 punkte (Aprašo 1 priedo 5.2 papunktyje nurodytas bendrasis reikalavimas), 15 punkte (Aprašo 1 priedo 1.3 papunktyje nurodytas bendrasis reikalavimas) ir 17.2 papunktyje (Aprašo 1 priedo 1.3 papunktyje nurodytas bendrasis reikalavimas) nustatytus reikalavimus, Aprašo 1 priedo 1.1, 2.1, 3.1, 3.2, 3.3, 4.1.2, 4.1.3, 4.1.4, 4.1.5, 4.3, 7.3, 7.4 ir 7.5 papunkčiuose nurodyti bendrieji reikalavimai atliekant paraiškų vertinimą atskirai nebevertinami. Atitiktis Aprašo 10, 12, 13 ir 15 punktuose ir 17.2, 17.3 ir 17.4 papunkčiuose nustatytiems reikalavimams vertinama projektų tinkamumo finansuoti vertinimo metu.“

2.9. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Projektas turi atitikti šiuos specialiuosius projektų atrankos kriterijus, patvirtintus 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos komiteto 2015 m. birželio 18 d. nutarimu Nr. 44P-5.1(7), 2017 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 44P-6.1(28) ir 2019 m. kovo 28 d. protokoliniu sprendimu Nr. 44 P-3 (39):

17.1. Projektas atitinka Lietuvos verslumo veiksmų 2014–2020 metų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2014 m. lapkričio 26 d. įsakymu Nr. 4-850 „Dėl Lietuvos verslumo veiksmų 2014–2020 metų plano patvirtinimo (toliau – Lietuvos verslumo veiksmų 2014–2020 metų planas) arba Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. rugsėjo 17 d. nutarimu Nr. 986 „Dėl Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos patvirtinimo“ (toliau – Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programa):

17.1.1. jei kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 03.1.1-IVG-T-809 veiklą, būtina įsitikinti, kad projektas prisideda prie Lietuvos verslumo veiksmų 2014–2020 metų plano tikslo „Padidinti verslumo lygį“ 2 uždavinio „Sukurti verslo pradžiai ir plėtrai palankią aplinką“ 2.1 veiksmo „Paskatinti naujų smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų kūrimąsi ir plėtrą, įgyvendinant įvairius verslo finansavimo modelius (teikiant paskolas, garantijas, rizikos kapitalo ir dalinio palūkanų kompensavimo paslaugas)“ įgyvendinimo;

17.1.2. jei kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 03.3.1-IVG-T-810 veiklą, būtina įsitikinti, kad projektas prisideda prie pirmojo Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos tikslo „Didinti tiesiogines investicijas į gamybos ir paslaugų sektorius“, prisidedant prie darnaus Lietuvos regionų vystymosi modernizuojant pramonę ir didinant investicijas ir (arba) prie Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos 2 tikslo „Modernizuoti, integruoti ir plėtoti pramonę“ (vertinama pagal finansų įstaigos arba sutelktinio finansavimo platformos operatoriaus pateiktą paskolos ar finansinės nuomos (lizingo sandorio) sutarties kopiją (visais atvejais);

17.1.3. jei kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 04.2.1-IVG-T-811 veiklą, projektai turi atitikti Investicijų skatinimo ir pramonės plėtros 2014–2020 metų programos 2 tikslo „Modernizuoti, integruoti ir plėtoti pramonę“ antrąjį uždavinį „Skatinti įmones efektyviau naudoti žaliavas ir energiją“ (atitiktis kriterijui vertinama pagal finansų įstaigos pateiktą paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sutarties kopiją, pagal kurią įsitikinama, kad įmonei yra suteiktas finansavimas įrangai ir technologijoms (technologiniams sprendimams), įgalinantiems didinti energijos vartojimo efektyvumą, diegti, ir pagal pramonės įmonės pateiktus atlikto energijos vartojimo audito dokumentus, iš kurių matoma, kad įmonės diegiami atnaujinimai yra būtini jos veiklos energetiniam efektyvumui pasiekti (visais atvejais). Energijos vartojimo auditas turi būti atliktas nustatyta tvarka atestuotų fizinių asmenų arba juridinių asmenų, turinčių atestuotus auditorius pagal Energijos vartojimo pastatuose, įrenginiuose ir technologiniams procesams audito atlikimo tvarkos ir sąlygų ir energijos vartojimo pastatuose, įrenginiuose ir technologiniams procesams auditą atliekančių specialistų rengimo ir atestavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2012 m. rugpjūčio 2 d. įsakymu Nr. 1-148 „Dėl Energijos vartojimo pastatuose, įrenginiuose ir technologiniams procesams audito atlikimo tvarkos ir sąlygų ir energijos vartojimo pastatuose, įrenginiuose ir technologiniams procesams auditą atliekančių specialistų rengimo ir atestavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nuostatas arba kitų valstybių narių, kurios pagal 2012 m. spalio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2012/27/ES dėl energijos vartojimo efektyvumo, kuria iš dalies keičiamos direktyvos 2009/125/EB ir 2010/30/ES bei kuria panaikinamos direktyvos 2004/8/EB ir 2006/32/EB (OL 2012 L 315, p. 1), 16 straipsnio 1 dalyje nurodytas sertifikavimo ir (arba) akreditavimo sistemas arba lygiavertes kvalifikavimo sistemas yra palygintos tarpusavyje ir pripažintos Lietuvos Respublikos ir Europos Komisijos, atestuoti auditoriai (toliau – energijos vartojimo auditas). 

17.2. Galutinis naudos gavėjas yra SVV subjektas, MVĮ arba pramonės įmonė:

17.2.1. kai kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 03.1.1-IVG-T-809 veiklą, būtina įsitikinti, kad pareiškėjas yra SVV subjektas. Pareiškėjų atitiktis nurodytam kriterijui deklaruojama, pateikiant Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ (toliau – SVV deklaracija). Šis projektų atrankos kriterijus yra taikomas tik paraiškos vertinimo metu;

17.2.2. kai kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 03.3.1-IVG-T-810 veiklą, būtina įsitikinti, kad pareiškėjas yra MVĮ. Pareiškėjų atitiktis nurodytam kriterijui deklaruojama, pateikiant SVV deklaraciją. Šis projektų atrankos kriterijus yra taikomas tik paraiškos vertinimo metu;

17.2.3. kai kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 04.2.1-IVG-T-811 veiklą, būtina įsitikinti, kad pareiškėjas yra pramonės įmonė.

17.3. SVV subjektas yra gavęs finansų įstaigos arba per sutelktinio finansavimo platformą suteiktą  apyvartinę paskolą arba SVV subjektas yra gavęs investicinę paskolą ar sudaręs finansinės nuomos (lizingo) sutartį ir neatitinka priemonės Nr.  03.3.1- IVG-T-810 projektų finansavimo veiklos arba MVĮ yra gavusi finansų įstaigos ar per sutelktinio finansavimo platformą suteiktą investicinę paskolą arba yra sudariusi finansinės nuomos (lizingo) sutartį, arba pramonės įmonei finansų įstaiga yra suteikusi paskolą ar pramonės įmonė yra sudariusi finansinės nuomos (lizingo) sandorį:

17.3.1. kai kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 03.1.1-IVG-T-809 veiklą, vertinama, ar SVV subjektas yra gavęs finansavimą pagal ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą skolinę finansinę priemonę ar portfelinės garantijos apyvartinėms paskoloms priemonę, arba, ar SVV subjektas yra gavęs garantuotą INVEGOS individualia garantija apyvartinę paskolą iš finansų įstaigos nuosavų lėšų, arba, ar SVV subjektas yra gavęs garantuotą ar negarantuotą INVEGOS individualia garantija apyvartinę paskolą iš valstybės biudžeto lėšų, arba, ar SVV subjektas yra gavęs apyvartinę paskolą per sutelktinio finansavimo platformą iš valstybės biudžeto lėšų, arba, ar SVV subjektas gavęs investicinę paskolą ar sudaręs finansinės nuomos (lizingo) sutartį (kai neatitinka priemonės Nr. 03.3.1- IVG- T-810 projektų finansavimo sąlygų): pagal ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą skolinę finansinę priemonę ar portfelinės garantijos paskoloms bei finansinės nuomos (lizingo) sandoriams priemonę; garantuotą ar negarantuotą INVEGOS individualia garantija iš finansų įstaigų nuosavų lėšų ar valstybės biudžeto lėšų; per sutelktinio finansavimo platformą iš valstybės biudžeto lėšų (vertinama pagal finansų įstaigos ar sutelktinio finansavimo platformos operatoriaus pateiktą paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sutarties kopiją (visais atvejais) ir pagal INVEGOS rašytinę garantiją (taikoma garantuotų INVEGOS individualia garantija paskolų ar finansinės nuomos (lizingo) sandorių atveju);

17.3.2. kai kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 03.3.1-IVG-T-810 veiklą, būtina įsitikinti, kad MVĮ yra suteikta investicinė paskola arba MVĮ yra sudariusi finansinės nuomos (lizingo) sandorį, arba MVĮ per sutelktinio finansavimo platformą yra suteikta investicinė paskola produktyvumui didinti (vertinama pagal finansų įstaigos ar sutelktinio finansavimo platformos operatoriaus pateiktą paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sutarties kopiją (visais atvejais) ir pagal INVEGOS rašytinę garantiją (taikoma garantuotų INVEGOS individualia garantija paskolų ar finansinės nuomos (lizingo) sandorių atveju);

17.3.3. kai kreipiamasi paramos pagal priemonės Nr. 04.2.1-IVG-T-811 veiklą, būtina įsitikinti, kad finansavimas pagal paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sutartį su finansų įstaiga yra skirtas įrangai ir technologijoms (technologiniams sprendimams), leidžiančioms didinti įmonių energijos vartojimo efektyvumą, diegti (vertinama pagal finansų įstaigos pateiktą paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) sutarties kopiją ir energijos vartojimo audito ataskaitą).

17.4. Pramonės įmonė yra atlikusi energijos vartojimo auditą (kai kreipiamasi finansavimo pagal priemonės Nr. 04.2.1-IVG-T-811 veiklą). Energijos vartojimo audito metu turi būti identifikuotos energijos vartojimo efektyvumo didinimo galimybės ir numatytos atitinkamos priemonės siekiamam rezultatui pasiekti. Palūkanos bus kompensuojamos tik tokioms paskoloms ar finansinės nuomos (lizingo) sandoriams, kurie yra reikalingi siekiant įgyvendinti energijos vartojimo audito, atlikto vadovaujantis Energijos, energijos išteklių ir vandens vartojimo audito atlikimo technologiniuose procesuose ir įrenginiuose metodika, ataskaitoje nurodytas įmonei siūlomas energijos efektyvumo didinimo priemones.“

2.10. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Kai SVV subjektas yra gavęs investicinę ar apyvartinę paskolą per sutelktinio finansavimo platformą, kai SVV subjektas yra gavęs investicinę paskolą ar sudaręs finansinės nuomos (lizingo) sutartį iš finansų įstaigų nuosavų lėšų, finansų įstaigos ar finansinės nuomos (lizingo) bendrovės investicinės paskolos ar sudaryto finansinės nuomos (lizingo) sandorio faktas vertinamas pagal finansavimo sutartį, projekto vykdytojo pateiktą investicijų (verslo) planą ir (ar) kitus dokumentus (netaikoma garantuotų INVEGOS individualia garantija paskolų ar finansinės nuomos (lizingo) sandorių atveju).

Iš finansavimo sutarties lėšų gali būti apmokamos netiesioginės išlaidos, tiesiogiai susijusios su turto įsigijimu, t. y. pridėtinės vertės mokestis, finansuojamo turto importo mokesčiai; finansuojamo turto gabenimo, montavimo, testavimo, derinimo paslaugos, kai už jas sumokama finansuojamo turto pardavėjui; programinė įranga, licencijos, kai už jas sumokama finansuojamo turto pardavėjui. Mokėjimo pavedimų finansuojamo turto pardavėjui atlikimo ir valiutos konvertavimo sąnaudos (kiti mokesčiai, mokėjimai finansų įstaigai, sutelktinio finansavimo platformai ar finansinės nuomos (lizingo) bendrovei) negali būti finansuoti iš finansavimo sutarties lėšų. Įsitikinama pagal pateiktoje finansavimo sutartyje nurodytą suteikiamo finansavimo lėšų panaudojimo tikslinę paskirtį.“

2.11. Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21. Pagal Aprašo 17.3 papunktyje numatytus kriterijus, palūkanos gali būti iš dalies kompensuojamos ir tokiu atveju, jei paskola ar finansinės nuomos (lizingo) sandorio finansavimas skirtas pareiškėjo ar projekto vykdytojo lėšomis apmokėtoms investicijoms ar apyvartiniam kapitalui refinansuoti (ne anksčiau kaip per paskutinius 3 mėnesius nuo sąskaitos faktūros išrašymo ir apmokėjimo dienos iki finansavimo sutarties pasirašymo dienos). Refinansavimas nėra galimas, kai finansavimo sutarties lėšomis yra dengiami kiti pareiškėjo kreditoriniai įsipareigojimai.“

2.12. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. INVEGA, kiekvieną kartą atlikdama projekto tinkamumo finansuoti vertinimą dėl palūkanų kompensavimo, patikrina projekto vykdytojo teisę gauti de minimis pagalbą ir rezervuoja ją Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos registras) ir taip įsitikina, kad dėl naujos suteikiamos de minimis pagalbos nebus viršyta vienai įmonei, kuri apima visas įmones, kaip nurodyta Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 2 straipsnio 2 dalyje, atsižvelgiant į užpildytos „Vienos įmonės“ deklaracijoje pagal Ministerijos parengtą ir interneto svetainėse http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 ir http://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/es-fondu-investicijos/2014-2020-m-programavimo-laikotarpis/fp-dpk/dpk                              paskelbtos rekomenduojamos formos nuostatas ir Suteiktos valstybės pagalbos registro duomenis,                    de minimis pagalbos suteikimo riba. Per 5 darbo dienas nuo dotacijos sutarties pasirašymo dienos, INVEGA suteiktą de minimis pagalbos sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre.“

2.13. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Palūkanų kompensavimo dydžiai:

37.1. Pagal priemonę Nr. 03.1.1-IVG-T-809 nurodyti Aprašo 1 lentelėje.

 

1 lentelė. Palūkanų kompensavimo dydžiai pagal priemonę Nr. 03.1.1-IVG-T-809.

Galimas pareiškėjas

Projekto vykdytojo registravimo vieta

Kompensavimo dydis

Finansavimo forma

Kompensavimo laikotarpis

SVV, veikianti iki 5 metų

Vilniaus miestas, Kauno miestas, Klaipėdos miestas

Iki 80 proc.

- Garantuota INVEGOS individualia garantija apyvartinė paskola iš finansų įstaigos nuosavų lėšų;

- garantuota ar negarantuota INVEGOS individualia garantija apyvartinė paskola iš valstybės biudžeto lėšų;

- apyvartinė paskola per sutelktinio finansavimo platformą iš valstybės biudžeto lėšų;

- apyvartinė paskola pagal ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą skolinę finansinę priemonę (paskolos su de minimis pagalba) ar portfelinės garantijos apyvartinėms paskoloms priemonę;

- investicinė paskola / finansinės nuomos (lizingo) sutartis, kai atitinka Aprašo 17.3.1 papunktyje nurodytas sąlygas.

Iki 36 mėnesių

Kitos savivaldybės, esančios ne Vilniaus miesto, Kauno miesto ar Klaipėdos miesto teritorijoje

Iki 95 proc.

SVV, veikianti daugiau kaip 5 metus

Vilniaus miestas, Kauno miestas, Klaipėdos miestas

Iki 50 proc.

Kitos savivaldybės, esančios ne Vilniaus miesto, Kauno miesto ar Klaipėdos miesto teritorijoje

Iki 95 proc.

SVV

Visos Lietuvos Respublikos savivaldybės

Iki 50 proc.

Apyvartinė paskola pagal ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą skolinę finansinę priemonę (paskolos be de minimis pagalbos)

 

37.2. Pagal priemonę Nr. 03.3.1-IVG-T-810 nurodyti Aprašo 2 lentelėje.

 

2 lentelė. Palūkanų kompensavimo dydžiai pagal priemonę Nr. 03.1.1-IVG-T-810.

Galimas pareiškėjas

Projekto vykdytojo registravimo vieta

Kompensavimo dydis

Finansavimo forma

Kompensavimo laikotarpis

MVĮ, veikiantys gamybos ir paslaugų sektoriuose

Visos Lietuvos Respublikos savivaldybės

Iki 95 proc.

INVEGOS garantuota ar negarantuota individualia garantija investicinė paskola / finansinės nuomos (lizingo) sandoris iš finansų įstaigos nuosavų lėšų arba iš valstybės biudžeto lėšų produktyvumui didinti;

investicinė paskola  pagal ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą skolinę finansinę priemonę (paskola su de minimis pagalba) ar portfelinės garantijos investicinėms paskoloms / finansinės nuomos (lizingo) priemonę produktyvumui didinti;

investicinė paskola suteikta per sutelktinio finansavimo platformą produktyvumui didinti.

Iki 36 mėnesių

MVĮ, veikiantys gamybos ir paslaugų sektoriuose

Visos Lietuvos Respublikos savivaldybės

Iki 50 proc.

Investicinė paskola pagal ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamą skolinę finansinę priemonę (paskolos be de minimis pagalbos).

 

37.3. Pagal priemonę Nr. 04.2.1-IVG-T-811 nurodyti Aprašo 3 lentelėje.

 

3 lentelė. Palūkanų kompensavimo dydžiai pagal priemonę Nr. 03.1.1-IVG-T-811.

Galimas pareiškėjas

Projekto vykdytojo registravimo vieta

Kompensavimo dydis

Finansavimo forma

Kompensavimo laikotarpis

Pramonės įmonės

Visos Lietuvos Respublikos savivaldybės

Iki 100 proc.

Paskola / finansinės nuomos (lizingo) sutartis sudaryta su finansų įstaiga, skirta įrangai ir technologijoms (technologiniams sprendimams), įgalinančioms didinti įmonių energijos vartojimo efektyvumą, diegti.

Iki 60 mėnesių“.

 

2.14. Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Pagal Aprašo 10 punkte nustatytas remiamas veiklas palūkanos nebus kompensuojamos paskolos daliai, kuri finansuojama iš kitų ES struktūrinių fondų lėšų.“

2.15. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Siekdamas gauti finansavimą pareiškėjas turi užpildyti paraišką, kuri skelbiama ES struktūrinių fondų svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Finansavimas“ prie paskelbto kvietimo teikti paraiškas „Susijusių dokumentų“ ir INVEGOS interneto svetainėje.

2.16. Pakeičiu 1 priedo 1.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

„1.3. Projektas atitinka kitus su projekto veiklomis susijusius projektų finansavimo sąlygų apraše nustatytus reikalavimus.

Projektas turi atitikti kitus su projekto veiklomis susijusius Aprašo 15 ir 21 punktuose ir 17.2, 17.3 ir 17.4 papunkčiuose nustatytus reikalavimus.

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, finansavimo sutartis, Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija, kurios forma patvirtinta Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu                              Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“, Lietuvos statistikos departamento viešai skelbiama informacija interneto svetainėje http://www2.stat.gov.lt:8777/imones/sektor.html.

 

Uždarosios akcinės bendrovės „INVESTICIJŲ IR VERSLO GARANTIJOS“ (toliau – INVEGA) individualios garantijos suteikimo metu projekto vykdytojo paskolos atitiktis investicinei paskolai arba apyvartinei paskolai laikoma nustatyta atliekant paskolos gavėjo ir jo imamos paskolos rizikos įvertinimą.

 

Būtina įsitikinti, kad projektas atitinka Aprašo 18 punkte nustatytus reikalavimus.

 

Būtina įsitikinti, kai projekto vykdytojo finansavimas gautas iš valstybės biudžeto lėšų.

 

Informacijos šaltiniai: finansavimo sutartis, INVEGOS rašytinė garantija (jei taikoma), energijos vartojimo audito ataskaita (jei taikoma), investicijų (verslo) planas (jei taikoma).“

 

 

 

2.17. Pakeičiu 1 priedo 4.5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

„4.5.1. teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai.

 

 

Projektui teikiamas finansavimas turi neviršyti nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai, kurie yra nustatyti Aprašo IV skyriuje.

Tikrinama pagal „Vienos įmonės“ deklaracijos pagal Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų misterijos parengtą ir interneto svetainėse http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/vienos-imones-deklaracijos-pagal-komisijos-reglamenta-es-nr-1407-2013 ir http://eimin.lrv.lt/lt/veiklos-sritys/es-fondu-investicijos/2014-2020-m-programavimo-laikotarpis/fp-dpk/dpk paskelbtą rekomenduojamą formą ir Aprašo 2 priedą.

 

Informacijos šaltiniai: paraiška, finansavimo sutartis, Aprašo 2 priedas, 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES)                                     Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai                                                               (OL 2013 L 352, p. 1) ir (ar) jį pakeičiantis ES teisės aktas, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registras, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“.“

 

 

 

2.18. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2.19. Pakeičiu 3 priedo 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. PROJEKTO APRAŠYMAS

 

5.1. Projekto poreikis. Pasirinkto sprendimo ir numatomo rezultato aprašymas

Įgyvendinant šią priemonę tikimasi palengvinti smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų (toliau – SVV), grąžinančių finansų įstaigoms paskolas ar vykdančių finansinės nuomos (lizingo) sutartyse nustatytus įsipareigojimus, finansinę naštą ir papildomai skatinti naujų verslų kūrimąsi, panaudojant dalinį paskolų ir finansinės nuomos (lizingo) sandorių palūkanų kompensavimą, iš dalies derinant jį su priemone – „Verslumas FP“; ir (arba)

 

numatoma remti svarbių pramonės inovatyvumui ir visos ekonomikos augimui technologijų diegimą labai mažose įmonėse, mažose įmonėse ir vidutinėse įmonėse (toliau – MVĮ), panaudojant dalinį paskolų palūkanų kompensavimą produktyvumo investicijoms įmonėse skatinti. Finansavimas bus teikiamas siekiant skatinti įmonių investicijas į naujų gamybos technologinių linijų įsigijimą ir įdiegimą, esamų gamybos technologinių linijų modernizavimą, įmonės vidinių inžinerinių tinklų, kurių reikia naujoms gamybos technologinėms linijoms diegti ar esamoms modernizuoti, įrengimą, modernių ir efektyvių technologijų diegimą paslaugų sektoriuose, taip pat užtikrinti šių gamybos ir paslaugų teikimo pajėgumų veikimą; ir (arba)

 

numatoma remti Lietuvos Respublikos pramonės įmones, siekiančias didinti energijos vartojimo efektyvumą ir norinčias investuoti į įrangą bei tinkamų technologinių sprendimų pritaikymą gamybos procesuose, panaudojant dalinį paskolų ir finansinės nuomos (lizingo) sandorių palūkanų kompensavimą. Planuojama, kad priemonė palengvins pramonės įmonių, grąžinančių finansų įstaigoms paskolas ar vykdančios finansinės nuomos (lizingo) sutarties nustatytus įsipareigojimus, finansinę naštą, taip didinant pramonės įmonių energijos vartojimo efektyvumą ir mažinant energijos vartojimo intensyvumą.

5.2. Projekto santrauka (skelbiama viešai)

Paskolų ir finansinės nuomos (lizingo) sandorių dalinis palūkanų kompensavimas tiems SVV, kurie yra gavę finansavimą per bet kurią skolinę veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ 3.1 investicinio prioriteto „Verslumo, ypač sudarant palankesnes sąlygas pritaikyti naujas idėjas ekonominei veiklai, ir naujų įmonių, įskaitant verslo inkubatorius, steigimo skatinimas“ 3.1.1 konkretaus uždavinio „Padidinti verslumo lygį“ finansinę priemonę Nr. 03.1.1-FM-F-817 „Verslumas FP“; ir (arba)

garantuotų uždarosios akcinės bendrovės „INVESTICIJŲ IR VERSLO GARANTIJOS“ (toliau – INVEGA) individualiomis garantijomis paskolų ir finansinės nuomos (lizingo) sandorių bei negarantuotų investicinių paskolų ir finansinės nuomos (lizingo) sandorių dalinis palūkanų kompensavimas toms MVĮ, kurios yra gavusios finansavimą iš finansų įstaigos nuosavų, valstybės biudžeto lėšų; ir (arba)

dalinis palūkanų kompensavimas MVĮ. Garantuotų INVEGOS individualiomis garantijomis ir INVEGOS negarantuotų investicinių paskolų palūkanų dalinis kompensavimas toms MVĮ, kurios yra paėmusios investicines paskolas ar pasirašiusios finansinės nuomos (lizingo) sandorio sutartis arba MVĮ per sutelktinio finansavimo platformą yra suteikta investicinė paskola produktyvumui didinti; ir (arba)

investicinių paskolų finansinės nuomos (lizingo) sandorių, skirtų įrangai ir technologijoms (technologiniams sprendimams), padedančioms didinti įmonių energijos vartojimo efektyvumą, diegti, dalinis palūkanų kompensavimas pramonės įmonėms.“

 

2.20. Pakeičiu 3 priedo 20 punktą ir jį išdėstau taip:

20. PARAIŠKOS PRIEDŲ SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Priedo pavadinimas

 

Žymima, jeigu teikiama

Lapų skaičius

1.

Partnerio deklaracija

Ne

 

2.

Informacija apie iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų gaunamas pajamas

Ne

 

3.

Informacija apie iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamiems projektams suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis pagalbą)

Ne

 

 

4.

Informacija apie projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus

Ne

 

 

5.

Klausimynas apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio (toliau – PVM) tinkamumą finansuoti iš ES struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų

Ne

 

6.

Projekto biudžeto paskirstymas pagal pareiškėjus ir partnerius

Ne

 

7.

Investicijų projektas

Ne

 

8.

Didelės apimties projekto paraiškos priedai

Ne

 

 

9.

Dotacijos sutartis

Taip

 

10.

„Vienos įmonės“ deklaracija (pagal Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos rekomenduojamą formą)

Taip

 

11.

Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracija

Taip

 

12.

Pareiškėjo ar finansų įstaigos arba sutelktinio finansavimo platformos operatoriaus darbuotojo patvirtinta finansavimo sutarties kopija (-os) (toliau – patvirtinta kopija)

Taip

 

13.

Pažyma apie pareiškėjo atsiskaitomąją sąskaitą, patvirtinta kredito įstaigos darbuotojo (gali būti kitokios formos lygiavertis dokumentas su tokiu pat turiniu (pvz., atsiskaitomosios sąskaitos sutarties kopija)

Taip

 

14.

Įmonės vadovo ir (arba) verslininko įgaliojimas, suteiktas įgaliotam asmeniui, jeigu paraišką pasirašo ne vadovas

 

 

15.

Investicinis projektas (verslo planas) ir jo dokumentacija (sąmatos, komerciniai pasiūlymai ir pan.) (taikoma tik Aprašo 18 punkte nustatytais atvejais)

 

 

16.

Investicijų (darbų, prekių, paslaugų) įsigijimo sutarčių ar kitų atitinkamų dokumentų patvirtintos kopijos (taikoma tik Aprašo 18 punkte nustatytais atvejais)

 

 

17.

Investicijų (darbų, prekių, paslaugų) perdavimo ir priėmimo aktų arba atidavimo eksploatuoti aktų patvirtintos kopijos (taikoma tik Aprašo 18 punkte nustatytais atvejais)

 

 

18.

Įrenginio, įrangos, gaminio techninio paso, registracijos liudijimo ar kito gamintoją, pagaminimo datą ir ar įrenginio unikalų numerį patvirtinančio dokumento patvirtintos kopijos (taikoma tik Aprašo 18 punkte nustatytais atvejais)

 

 

19.

Išlaidas (finansuotas investicijas) patvirtinančių dokumentų (PVM sąskaitos faktūros, sąskaitos faktūros ir kt.) patvirtintos kopijos (taikoma tik Aprašo 18 punkte nustatytais atvejais)

 

 

20.

Finansavimo sutarties pakeitimo patvirtinta kopija arba finansų įstaigos pažyma apie galutinę finansavimo sumą ir jos grąžinimo grafiką, jei suma mažesnė, nei buvo nurodyta finansavimo sutartyje (taikoma tik Aprašo 18 punkte nustatytais atvejais)

 

 

21.

Atsiskaitomosios sąskaitos išrašų patvirtintos kopijos (taikoma tik Aprašo 18 punkte nustatytais atvejais)

 

 

22.

Energijos vartojimo audito ataskaita (taikoma tik Aprašo 10.3 papunktyje nustatytu atveju)

 

 

23.

Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI) išduota pažyma (taikoma, jei pareiškėjas yra sudaręs sutartį su VMI dėl mokėjimų atidėjimo. Pažyma negali būti senesnė nei 5 dienos paraiškos pateikimo dieną)

 

 

24.

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – „Sodra“) išduota pažyma (taikoma, jei pareiškėjas yra sudaręs sutartį su Sodra dėl mokėjimų atidėjimo. Pažyma negali būti senesnė nei 5 dienos paraiškos pateikimo dieną)

 

 

25.

ES struktūrinių fondų arba Lietuvos Respublikos valstybės ar savivaldybės institucijų lėšomis remiamo projekto sutarties arba sprendimo patvirtintos kopijos (taikoma, jei finansavimo sutarties lėšos skirtos ES struktūrinių fondų arba Lietuvos Respublikos valstybės institucijų remiamam projektui ar jo daliai finansuoti)

 

 

26.

Kiti dokumentai“.

 

 

2.21. Pakeičiu 3 priedo 21 punktą ir jį išdėstau taip:

 

21. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Patvirtinu, kad:

1. Šioje paraiškoje ir prie jos pridedamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga.

2. Prašomas finansavimas yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga lėšų suma.

3. Esu susipažinęs (-usi) su projekto finansavimo sąlygomis, tvarka ir reikalavimais, nustatytais projektų finansavimo sąlygų apraše. Jeigu keičiant projektų finansavimo sąlygų aprašą bus nustatyta naujų reikalavimų ir sąlygų, sutinku jų laikytis.

4. Man žinoma, kad projektas, kuriam finansuoti teikiama ši paraiška, bus vykdomas iš 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų.

5. Įsipareigoju per įgyvendinančiosios institucijos nustatytą terminą pateikti jai reikiamą informaciją ir (arba) atlikti Lietuvos Respublikos ir ES atsakingų institucijų nurodytus veiksmus, vykdomus dėl projektų finansavimo sąlygų apraše nurodytų ir kitų Lietuvos Respublikos ir ES teisės aktų, reglamentuojančių veiksmų programos įgyvendinimą, nuostatų taikymo.

6. Aš neturiu arba mano atstovaujamas pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba, jei pareiškėjas yra užsienyje įregistruotas juridinis asmuo arba užsienio pilietis, pagal atitinkamos užsienio valstybės teisės aktus, arba kiekvienu atveju skola neviršija 50 Eur (penkiasdešimt eurų) (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir juridiniams asmenims, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai).

7. Aš arba mano atstovaujamo pareiškėjo vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis (-ieji) narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas, turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti pareiškėjo apskaitos dokumentus, neturiu (-i) neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl pareiškėjo per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansiniams interesams) (šis apribojimas netaikomas, jei pareiškėjo veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, taip pat Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui).

8. Mano atstovaujamam pareiškėjui, kuris yra perkėlęs gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, netaikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra.

9. Man arba mano atstovaujamam pareiškėjui netaikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti ES finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo.

10. Mano atstovaujamam pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms); man, kaip fiziniam asmeniui, arba mano atstovaujamam pareiškėjui, kuris yra fizinis asmuo, nėra iškelta byla dėl bankroto, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos.

11. Man arba mano atstovaujamam pareiškėjui nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės ir (arba) savivaldybių biudžetų ir (arba) valstybės pinigų fondų, įstaigoms, kurių veiklai finansuoti yra skiriama 2007–2013 metų ES fondų ar 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų techninė parama, Europos investicijų fondui ir Europos investicijų bankui).

12. Mano atstovaujamas pareiškėjas paraiškos vertinimo metu Juridinių asmenų registrui yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata taikoma tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui; šis deklaracijos punktas netaikomas tuo atveju, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo).

13. Jeigu projektas įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) ir jeigu įgyvendinant projektą bus patiriamos PVM išlaidos, kurios yra tinkamos finansuoti iš ES struktūrinių fondų ir (arba) Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų, patvirtinu, kad jungtinės veiklos sutartimis ar kitais būdais užtikrinsiu, kad įgyvendinant projektą numatomos įsigyti prekės, paslaugos ar darbai bus skirti neekonominei partnerio veiklai ir Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 20–26, 29, 33 straipsniuose nustatytoms veiklos rūšims (ši nuostata nėra taikoma užsienyje registruotiems juridiniams asmenims arba užsienio piliečiams).

14. Man arba mano atstovaujamam pareiškėjui yra žinoma, kad užsienyje sumokėto Lietuvos Respublikos apmokestinamojo asmens PVM negalima susigrąžinti pasinaudojus Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Elektroninių prašymų priėmimo sistema (EPRIS), o susigrąžinus PVM reikia nedelsiant apie tai informuoti įgyvendinančiąją instituciją.

15. Mano arba mano atstovaujamo pareiškėjo, kaip ūkinę ir (arba) ekonominę veiklą vykdančio fizinio asmens, ar mano, kaip pareiškėjo vadovo ar įgalioto asmens, privatūs interesai yra suderinti su visuomenės viešaisiais interesais.

16. Projekto įgyvendinimo metu bus užtikrintas horizontaliųjų principų (darnaus vystymosi, moterų ir vyrų lygybės ir nediskriminavimo) laikymasis.

17. Man nežinomos kitos šioje deklaracijoje nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas 2014–2020 metų struktūrinių fondų lėšų finansavimo laikotarpiu.

18. Sutinku užtikrinti paraiškoje nurodytą nuosavų lėšų (įnašo) sumą tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti ir užtikrinti visų kitų projektui įgyvendinti reikalingų išlaidų (tarp jų ir netinkamų finansuoti) apmokėjimą.

19. Sutinku, kad Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir tarpinių institucijų, Viešųjų pirkimų tarnybos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos ir Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos atstovai ir (ar) jų įgalioti asmenys audituotų ar tikrintų mano, kaip projekto vykdytojo, ūkinę ir finansinę veiklą, kiek ji yra susijusi su projekto įgyvendinimu. Sutinku, kad minėtos institucijos veiksmų programos administravimą reglamentuojančių teisės aktų nustatytoms funkcijoms atlikti prašytų ir gautų visą reikalingą informaciją apie mane, mano atstovaujamą pareiškėją, paraiškoje nurodytus asmenis iš valstybės, užsienio registrų ir institucijų duomenų bazių bei kitų juridinių asmenų valdomų įmonių mokumo ir kreditingumo bazių.

20. Sutinku, kad paraiška gali būti atmesta, jeigu su ja pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

21. Sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi ES struktūrinės paramos kompiuterinėje informacinėje valdymo ir priežiūros sistemoje ir Valstybės biudžeto apskaitos ir mokėjimų sistemoje 10 metų nuo paskutinio dokumento datos, bet ne trumpiau nei 2 metus po 2014–2020 metų ES fondų investicijų programos pabaigos.

22. Sutinku, kad informacija apie mano arba mano atstovaujamo pareiškėjo pateiktą paraišką (vardas, pavardė arba pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos kodas ir prašomų skirti finansavimo lėšų suma), taip pat paraiškos vertinimo rezultatai, priimtas sprendimas finansuoti projektą arba jo nefinansuoti, informacija apie sudarytą projekto sutartį ir projektui skirtų finansavimo lėšų suma, informacija apie įgyvendinant projektą sukurtus produktus (jeigu jų skelbimas neprieštarauja Lietuvos Respublikos teisės aktams) būtų skelbiami interneto svetainėse www.esinvesticijos.lt ir www.invega.lt.

23. Sutinku, kad įgyvendinančioji institucija gautų ir tvarkytų mano asmens kodą paraiškos vertinimo metu, projekto įgyvendinimo laikotarpiu, apskaitos ir audito tikslais ir patvirtinu, kad man yra žinomos mano, kaip duomenų subjekto, teisės, nustatytos Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme (taikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo).

24. Palūkanų kompensavimo iš kitų nei šioje paraiškoje nurodytų finansavimo šaltinių nėra skirta, taip pat neplanuojama kreiptis į kitas institucijas dėl papildomo palūkanų kompensavimo.

25. Man žinoma, kad dalinis palūkanų kompensavimas yra de minimis pagalba paskolos ar finansinės nuomos (lizingo) gavėjui, kurios teikimui taikomas 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1).

26. Sutinku, kad informaciją apie paskolą ar finansinę nuomą (lizingą), sumokėtas palūkanas, palūkanų kompensavimą ir kitą su paskola ar finansine nuoma (lizingu), palūkanų mokėjimu ar daliniu palūkanų kompensavimu susijusią informaciją finansų įstaiga, sutelktinio finansavimo platforma ar finansinės nuomos (lizingo) bendrovė pateiktų įgyvendinančiajai institucijai, Lietuvos Respublikos ir ES atsakingoms institucijoms ir jų įgaliotiems asmenims.

27. Sutinku, kad informacija apie paskolą ar finansinę nuomą (lizingą), sumokėtas palūkanas, su palūkanų mokėjimu ar daliniu palūkanų kompensavimu susijusi informacija, mano kontaktiniai duomenys būtų perduoti trečiosioms šalims ir naudojami tyrimo ir (arba) apklausos tikslais.

28. Man žinoma, kad pareiškėjas – fizinis asmuo projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir kompensacijos išmokėjimo metu privalo vykdyti veiklą pagal individualios veiklos pažymą arba turėti išduotą galiojantį verslo liudijimą, patvirtinantį, kad ūkinė ir (arba) ekonominė veikla vykdoma.

29. Besąlygiškai įsipareigoju grąžinti nepagrįstai gautą projekto išlaidų kompensaciją ar jos dalį, jei ji būtų gauta dėl klaidos, pateiktos neteisingos informacijos, atsiradusio privalomų reikalavimų ar sąlygų neatitikimo ar kitų priežasčių pagal įgyvendinančiosios institucijos rašytinį pareikalavimą per nurodytą terminą.

30. Patvirtinu, kad projektas ir projekto veiklos negali būti finansuotos ar finansuojamos ir suteikus finansavimą teikiamos finansuoti iš kitų programų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, kitų fondų ar finansinių mechanizmų (Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos, Šveicarijos Konfederacijos ir kita) ir kitų veiksmų programų priemonių, jei dėl to projekto ar jo dalies tinkamos finansuoti išlaidos gali būti finansuotos kelis kartus.

31. Sutinku, kad visa informacija apie paraiškos vertinimą, atmetimą, dotacijos sutarties sudarymą, taip pat visa kita informacija, susijusi su projekto įgyvendinimu, būtų siunčiama paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu.

32. Sutinku, kad įgyvendinančioji institucija saugotų pasirašytą dotacijos sutartį, o gavusi mano prašymą pateiktų dotacijos sutarties kopiją 10 metų nuo paskutinio dokumento datos, bet ne trumpiau nei 2 metus po 2014–2020 metų ES fondų investicijų programos pabaigos.“

2.22. Pakeičiu 5 priedo 2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.1.  Projekto vykdytojas įgyvendindamas projektą įsipareigoja pasiekti 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ ir 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ jungtinės priemonės Nr. J03-IVG-T „Dalinis palūkanų kompensavimas“ projektų finansavimo sąlygų apraše Nr. 1, patvirtintame Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2016 m. kovo 7 d. įsakymu Nr. 4-187 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 3 prioriteto „Smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimas“ ir 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ jungtinės priemonės Nr. J03-IVG-T „Dalinis palūkanų kompensavimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1 patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), nurodytą projekto tikslą, uždavinius ir rezultatus.“

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministras                                                            Virginijus Sinkevičius

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų

investicijų veiksmų programos 3 prioriteto

„Smulkiojo ir vidutinio verslo

konkurencingumo skatinimas“ ir

4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir

atsinaujinančių išteklių energijos gamybos

ir naudojimo skatinimas“ jungtinės

priemonės Nr. J03-IVG-T „Dalinis

palūkanų kompensavimas“ projektų

finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1

2 priedas

 

projektų ATITIKTIES de minimis PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

1. Priemonės teisinis pagrindas

2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) (toliau – Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013)

 

2. Duomenys apie paraišką/projektą

Paraiškos / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

 

3. Paraiškos / projekto patikra dėl atitikties Komisijos reglamentui (ES) Nr. 1407/2013

Eil.

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

Taip

Ne

Netaikoma

3.1.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, kuriam taikomas 2013 m. gruodžio 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 1379/2013 dėl bendro žvejybos ir akvakultūros produktų rinkų organizavimo, kuriuo iš dalies keičiami Tarybos reglamentai (EB) Nr. 1184/2006 ir                          (EB) Nr. 1224/2009 ir panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 104/2000 (OL 2013 L 354, p. 1)?

 

 

3.2.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą?

 

 

3.3.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalbos dydis nustatomas pagal iš pirminių gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį?

 

 

3.4.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas veikia žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos sektoriuje, kai pagalba priklauso nuo to, ar bus iš dalies arba visa perduota pirminiams gamintojams?

 

 

3.5.

Ar pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo su eksportu susijusią veiklą trečiosiose valstybėse arba Europos Sąjungos valstybėse narėse (t. y. veikla tiesiogiai susijusi su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)?

 

 

3.6.

Ar pareiškėjui / projekto vykdytojui teikiama pagalba priklauso nuo to, ar daugiau vartojama vietinių nei importuotų prekių?

 

 

3.7.

Jei pareiškėjas / projekto vykdytojas vykdo veiklą šio priedo                                 3.1–3.4 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose, tačiau kartu bent viename sektoriuje, kuriam taikomas Komisijos reglamentas (ES)                 Nr. 1407/2013, ir pastarajam sektoriui pagalba teikiama ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis, kaip antai atskiriant veiklos sritis ar sąnaudas, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 netaikomas, nebūtų teikiama de minimis pagalba, kuri teikiama pagal Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013? (jei taikoma)

 

 

3.8.

Ar pagalba yra (bus) naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti, kai įmonė (pareiškėjas ir (arba) projekto vykdytojas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį?

 

 

3.9.

Ar bendra vienai įmonei suteikta de minimis pagalbos suma kiekvienoje Europos Sąjungos valstybėje narėje viršija (ar konkrečiu atveju viršys suteikus de minimis pagalbą) 200 000 Eur (du šimtus tūkstančių eurų) per bet kurį trejų finansinių metų laikotarpį?

 

(Tikrinti Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, kurio nuostatai patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“)

3.10.

Jei įmonė (pareiškėjas / projekto vykdytojas) vykdo krovinių vežimo keliais veiklą samdos pagrindais arba už atlygį ir taip pat kitą veiklą, kuriai taikoma 200 000 Eur (dviejų šimtų tūkstančių eurų) viršutinė riba, ar užtikrinama, kad pagalba krovinių vežimo keliais veiklai neviršytų 100 000 Eur (šimto tūkstančių eurų) ir kad de minimis pagalba nebūtų naudojama krovinių vežimo keliais transporto priemonėms įsigyti? (jei taikoma)

 

 

3.11.

Jeigu pagalba išmokėta dalimis, ar jos vertė diskontuota suteikimo metu? (Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 3 straipsnio 6 dalis)

 

 

3.12.

Jei dvi įmonės susijungė arba viena įsigijo kitą, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą bet kuriai iš susijungiančių įmonių? (jei taikoma)

 

 

3.13.

Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo?

 

 

3.14.

Ar teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai? (Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnis)

 

 

3.15.

Ar teikiama de minimis pagalba yra skaidri (kaip tai nustatyta Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013  4 straipsnyje)?

 

(Nurodyti Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 4 straipsnio dalį, pagal kurią, teikiama de minimis pagalba laikoma skaidria)

3.16.

Ar de minimis pagalba sumuojama pagal Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 reikalavimus (Komisijos reglamento (ES)                                         Nr. 1407/2013 5 straipsnis)?

 

 

3.17.

Ar teikiama de minimis pagalba atitinka Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 galiojimo laikotarpį?

 

 

 

4. Finansavimo atitikties Komisijos reglamentui (ES) Nr. 1407/2013 vertinimas

Ar teikiamas finansavimas atitinka Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1407/2013?

 

 

_____________________________________

(vertintojas)

 

____________

(parašas)

 

____________

(data)

 

 

 

_______________________________