LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO
MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2011 M. LIEPOS
8 D. ĮSAKYMO NR. V-1228 „DĖL SPECIALIOSIOS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. rugpjūčio 30 d. Nr. V-657
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymą Nr. V-1228 „Dėl Specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SPECIALIOSIOS PEDAGOGINĖS PAGALBOS ASMENIUI IKI 21 METŲ TEIKIMO IR KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ NUSTATYMO ŠIOS PAGALBOS TEIKĖJAMS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 21 d. įsakymą
Nr. ISAK-1926 „Dėl Mokyklos surdopedagogo pavyzdinio pareigybės aprašymo“;
2.2. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. ISAK-2676 „Dėl Mokyklos specialiojo pedagogo bendrųjų pareiginių nuostatų“;
2.3. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. birželio 30 d. įsakymą Nr. ISAK-1383 „Dėl Mokyklos tiflopedagogo pavyzdinio pareigybės aprašymo patvirtinimo“;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2017 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu
Nr. V-657
SPECIALIOSIOS PEDAGOGINĖS PAGALBOS ASMENIUI IKI 21 METŲ TEIKIMO IR KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ NUSTATYMO ŠIOS PAGALBOS TEIKĖJAMS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Specialiosios pedagoginės pagalbos asmeniui iki 21 metų teikimo ir kvalifikacinių reikalavimų nustatymo šios pagalbos teikėjams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja specialiosios pedagoginės pagalbos (toliau – Pagalba) teikėjus ir gavėjus bei Pagalbos organizavimą.
2. Pagalbos paskirtis – didinti asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi veiksmingumą.
3. Pagalbos teikimą organizuoja ir koordinuoja mokyklos, vykdančios formaliojo ir (ar) neformaliojo švietimo programas, pedagoginės psichologinės ar švietimo pagalbos tarnybos (toliau – Tarnyba), savivaldybių administracijos.
4. Pagalba teikiama formaliojo ir neformaliojo švietimo mokyklose (toliau – mokykla), mokinio namuose ir Tarnybose.
5. Pagalba teikiama ta kalba, kuria mokinys mokosi mokykloje, arba, esant galimybei, jo gimtąja kalba.
6. Pagalba teikiama vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, jį įgyvendinančiais teisės aktais ir Aprašu.
7. Pagalbos gavėjai – asmenys iki 21 metų, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų.
II SKYRIUS
PAGALBOS ORGANIZAVIMAS
9. Vienu etatu dirbantis logopedas teikia pagalbą:
9.1. ne daugiau kaip 30 specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, ugdomų pagal ikimokyklinio ir / ar priešmokyklinio ugdymo programas, kuriems reikalinga logopedo pagalba;
9.2. ne daugiau kaip 40 specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo programas, kuriems reikalinga logopedo pagalba;
10. Vienu etatu dirbantis specialusis pedagogas teikia pagalbą:
10.1. ne daugiau kaip 24 specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, ugdomiems pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, kuriems reikalinga specialiojo pedagogo pagalba (ne daugiau kaip 20 mokinių, turinčių regos, klausos sutrikimų (tarp jų turinčių kochlerinių implantų), jei nėra tiflopedagogo ar surdopedagogo);
10.2. ne daugiau kaip 27 specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, ugdomiems pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir / ar vidurinio ugdymo bei profesinio mokymo programas, kuriems reikalinga specialiojo pedagogo pagalba (ne daugiau kaip 20 mokinių, turinčių regos, klausos sutrikimų (tarp jų turinčių kochlerinių implantų), jei nėra tiflopedagogo ar surdopedagogo).
11. Vienu etatu dirbantis tiflopedagogas ar surdopedagogas teikia pagalbą:
11.1. ne daugiau kaip 24 turintiems regos ar klausos sutrikimų (tarp jų turintiems kochlerinius implantus) turintiems mokiniams, pagal ugdomiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas;
12. Skaičiuojant mokinius specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo, logopedo etatui steigti, mokinys, turintis didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, prilyginamas dviem mokiniams.
13. Specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo, logopedo pareigybė (etatas ar dalis etato), turint finansinių galimybių, gali būti steigiama ir esant mažesniam mokinių skaičiui, nei nustatyta šio Aprašo 9, 10 ir 11 punktuose.
14. Pagalba teikiama, kai ją skiria Mokyklos vaiko gerovės komisija ar Tarnyba, tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu.
15. Mokyklos vaiko gerovės komisija turi teisę kreiptis į savivaldybėje vaiko teisių apsaugą užtikrinančią instituciją, kai vaiko tėvai (globėjai, rūpintojai) neužtikrina vaiko teisių ir teisėtų interesų gauti reikalingą Pagalbą.
16. Pagalbos gavėjų sąrašą, Mokyklos vaiko gerovės komisijos pirmininko suderintą su Tarnyba, tvirtina mokyklos direktorius. Pagalbos gavėjų sąrašą Mokyklos vaiko gerovės komisijos pirmininkas suderina su Tarnyba, o patvirtina mokyklos direktorius.
17. Pagrindinės logopedo, specialiojo pedagogo, tiflopedagogo, surdopedagogo darbo formos yra pratybos (individualios, pogrupinės (2–4 mokiniai), grupinės (5–8 mokiniai), pedagogų ir kitų dalyvaujančiųjų ugdymo procese asmenų bei mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) konsultavimas, o, esant poreikiui – Pagalba pamokoje ar kitaip organizuojamoje mokinio (mokinių) ugdymosi veikloje.
18. Mokyklos vaiko gerovės komisijos sprendimu Pagalba specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams teikiama pamokų ir (arba) ne pamokų metu.
III SKYRIUS
PAGALBOS NAMUOSE TEIKIMAS
21. Pagalba namuose teikiama vaikams, kuriems nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, nuo gimimo iki, kol jiems pradedamas teikti ugdymas mokykloje pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programą.
22. Pagalbą skiria Tarnyba, suderinusi su savivaldybės administracija, prireikus, tėvai (globėjai, rūpintojai) Tarnybai pateikia šiuos dokumentus:
22.2. gydytojo otolaringologo vaiko klausos įvertinimą su klausos tonine audiograma (jei turi klausos sutrikimų);
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI SPECIALIOJO PEDAGOGO, LOGOPEDO, TIFLOPEDAGOGO, SURDOPEDAGOGO, TEIKIANČIŲ SPECIALIĄJĄ PEDAGOGINĘ PAGALBĄ ASMENIUI IKI 21 METŲ, IŠSILAVINIMUI IR KVALIFIKACIJAI
24. Logopedu gali dirbti ir specialiąją pedagoginę pagalbą teikti asmuo, kuris:
24.1. yra įgijęs aukštąjį išsilavinimą ir logopedo ar defektologo logopedo, ar oligofrenopedagogo kvalifikaciją;
25. Specialiuoju pedagogu gali dirbti ir specialiąją pedagoginę pagalbą teikti asmuo, kuris:
25.1. yra įgijęs aukštąjį išsilavinimą ir specialiojo pedagogo ar defektologo ar oligfrenopedagogo kvalifikaciją;
26. Tiflopedagogu gali dirbti ir specialiąją pedagoginę pagalbą teikti asmuo, kuris:
27. Surdopedagogu gali dirbti ir specialiąją pedagoginę pagalbą teikti asmuo: