LIETUVOS RESPUBLIKOS
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS
NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2017 m. kovo 9 d. Nr. T3-28
Prienai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, Prienų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Pripažinti netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės tarybos 2008 m. gruodžio 22 d. sprendimą Nr. T3-312 „Dėl Prienų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės tarybos
2017 m. kovo 9 d.
sprendimu Nr. T3-28
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS
KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prienų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatai (toliau– Nuostatai) reglamentuoja Prienų rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) veiklos rūšį, tikslus, uždavinius, funkcijas, teises ir pareigas, Tarnybos darbo organizavimą, Tarnybos veiklos kontrolę.
2. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Prienų rajono savivaldybės biudžeto. Tarnybos savininkas yra Prienų rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111107225, Laisvės a. 12, LT-59126 Prienai. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Prienų rajono savivaldybės taryba.
3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis savo antspaudą su pavadinimu ir Savivaldybės herbu, dokumentų blankus, sąskaitą banke. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžete nustato Tarnybai asignavimų dydį.
4. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, valstybinio audito reikalavimais, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.
5. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.
6. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
7. Tarnybos finansinį, ūkinį, materialinį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija, neviršydama Tarnybai nustatytų asignavimų.
II SKYRIUS
TARNYBOS VEIKLOS RŪŠIS, TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
11. Tarnybos veiklos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
12. Tarnybos uždaviniai:
12.1. atlikti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo auditą;
12.2. vertinti Savivaldybės viešojo sektoriaus subjektų planų ir programų vykdymą, piniginių išteklių naudojimą, veiklos kokybę bei efektyvumą, vidaus kontrolės sistemos patikimumą ir įstatymų nustatyta tvarka teikti rekomendacijas jai gerinti;
12.3. užtikrinti, kad atliekamas finansinis ir veiklos auditas atitiktų valstybinio audito reikalavimus;
III SKYRIUS
TARNYBOS FUNKCIJOS
13. Siekdama veiklos tikslo ir įgyvendindama nustatytus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:
13.1. atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse;
13.2. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos rengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;
13.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas;
13.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias Savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti koncesijos konkurso sąlygas ir pagrindines koncesijos sutarties sąlygas; Savivaldybės tarybai nustačius konkurso etapus iki koncesijos sutarties pasirašymo, rengia išvadas galutiniam koncesijos sutarties projektui;
13.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias Savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas; Savivaldybės tarybai nustačius viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas, iki partnerystės su privačiais subjektais sutarties pasirašymo rengia išvadas galutiniam partnerystės su privačiais subjektais sutarties projektui;
13.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų vykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų panaudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
13.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;
IV SKYRIUS
TARNYBOS TEISĖS
14. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:
14.2. gauti iš audituojamų ar tikrinamų subjektų auditui, kitoms kontrolės funkcijoms atlikti visus reikalingus dokumentus, gauti iš audituojamų ar tikrinamų subjektų darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pagal valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;
14.3. pasinaudoti Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat turi teisę susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;
14.4. nurodyti audituojamų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai;
V SKYRIUS
TARNYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS
15. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius. Jis yra atskaitingas Savivaldybės tarybai.
16. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos santykių teisinius pagrindus nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas.
17. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.
19. Savivaldybės kontrolierius:
19.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus. Teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia Tarnybos darbuotojus, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
19.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą bei jų kvalifikacijos tobulinimą;
19.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Valstybės kontrolę ir Savivaldybės administracijos Centralizuotą vidaus audito skyrių. Kasmet iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas;
19.5. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos (jei ji įsteigta), komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
19.6. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
19.7. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
19.8. priima sprendimus pagal finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo Savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;
19.10. teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
19.11. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos rengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
19.12. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
19.13. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veiklos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;
19.14. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
19.15. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
19.16. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;
19.17. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose Savivaldybės kontrolieriui numatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
19.19. teikia informaciją Vyriausybės atstovui apie Savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas;
19.20. sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audite tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia duomenis Valstybės kontrolei apie Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.
20. Tarnybos valstybės tarnautojai:
20.1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus;
20.2. finansinio ir veiklos audito metu turi teisę įeiti į patalpas, gauti visus finansiniam ir veiklos auditui atlikti reikalingus dokumentus, gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pagal valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;
20.3. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą;
VI SKYRIUS
TARNYBOS KONTROLĖ IR VISUOMRNĖS INFORMAVIMAS
23. Tarnybos veiklos plano vykdymą Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais svarsto Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas.
24. Tarnybos veiklos ataskaitos, atliktų auditų ataskaitos bei išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje www.prienai.lt . Tarnybos veiklos ataskaita arba jos santrauka paskelbiama vietinėje spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje, jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS