isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. sausio 31 d. Nr. T-8  

Pakruojis

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2  dalies 8  punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Pakruojo rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Pakruojo rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus  (pridedama).

2.  Įpareigoti Pakruojo rajono savivaldybės kontrolierę Ireną Urmonienę pasirašyti Pakruojo rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus ir įregistruoti juos Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka.

3.  Pripažinti netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2008 m. gruodžio 29 d. sprendimą Nr. T-434 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos nuostatų patvirtinimo“.

4.  Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Saulius Gegieckas

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2019 m. sausio 31 d. sprendimu Nr. T-8  

 

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pakruojo rajono savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba (toliau – Tarnyba) yra subjektas, prižiūrintis, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Pakruojo rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

2. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Savivaldybės biudžeto. Tarnybos steigėja – Savivaldybės taryba – tvirtina Tarnybos nuostatus. Tarnybai vadovauja, jai atstovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius.

3. Tarnyba yra viešasis juridinis asmuo, turintis savo antspaudą su pavadinimu ir Savivaldybės herbu bei savo dokumentų blankus.

4. Savivaldybės taryba savivaldybės biudžete nustato Tarnybai skiriamų asignavimų dydį.

5. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Tarptautiniais audito standartais, Valstybinio audito reikalavimais, Vietos savivaldos įstatymu ir kitais įstatymais, valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

6. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos santykių teisinius pagrindus nustato Valstybės tarnybos ir Vietos savivaldos įstatymai.

7. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.

8. Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje.

9. Tarnybos apskaitos tvarkymą, finansinį, ūkinį, materialinį aptarnavimą atlieka Savivaldybės administracija, neviršydama Tarnybos išlaidų sąmatos. Tarnyba gali turėti ir kitų lėšų, gaunamų ir naudojamų teisės aktų nustatyta tvarka.

10. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla.

11. Tarnybos buveinė: Pakruojo r. sav., Pakruojo m., Kęstučio g. 4.

12. Tarnyba yra Savivaldybių kontrolierių asociacijos narė.

 

II SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

13. Tarnybos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

14. Tarnybos uždaviniai:

14.1. atlikti plane numatytus išorės finansinius ir veiklos auditus bei patikrinimus, rengti ir teikti išvadas Savivaldybės tarybai įstatymuose nustatytais atvejais;

14.2. vykdyti prevencines priemones, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

14.3. tobulinti atliekamų auditų kokybę.

 

 

III SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS FUNKCIJOS

 

15. Siekdama veiklos tikslo ir įgyvendindama nustatytus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:

15.1. atlieka plane numatytus ir neplanuotus išorės finansinius ir veiklos auditus, patikrinimus Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse;

15.2. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos parengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;

15.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių imamas paskolas;

15.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias Savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti koncesijos konkurso sąlygas ir pagrindines koncesijos sutarties sąlygas; savivaldybės tarybai nustačius konkurso etapus iki koncesijos sutarties pasirašymo, rengia išvadas galutiniam koncesijos sutarties projektui;

15.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias Savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas; Savivaldybės tarybai nustačius viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas, iki partnerystės su privačiais subjektais sutarties pasirašymo rengia išvadas galutiniam partnerystės su privačiais subjektais sutarties projektui;

15.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

15.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

15.8. organizuoja ir tvarko Tarnybos raštvedybą, užtikrina tinkamą dokumentų saugojimą ir perdavimą nustatyta tvarka į archyvą;

15.9. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS TEISĖS

 

16. Atlikdami Tarnybos kompetencijai priskirtas funkcijas Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai turi teisę:

16.1. finansinio ir veiklos audito ar kitų kontrolės funkcijų atlikimo metu netrukdomi įeiti į audituojamo subjekto patalpas;

16.2. reikalauti, kad audito ar kitų kontrolės funkcijų vykdymo metu audituojamo subjekto vadovas suteiktų tinkamas patalpas auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti;

16.3. gauti iš audituojamo subjekto finansiniam ir veiklos auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus dokumentus, informaciją, duomenis bei jų kopijas, audituojamo subjekto vadovų ir kitų darbuotojų reikiamus rašytinius ir žodinius paaiškinimus;

16.4. pagal valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

16.5. atliekamo audito metu pasinaudoti Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyriaus atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa;

16.6. susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;

16.7. reikalauti, kad Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius pateiktų ateinančių metų savo veiklos plano projektą iki einamųjų metų lapkričio 1 dienos tarpusavio veiklos koordinavimo tikslais;

16.8. nurodyti audituojamų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai;

16.9. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

17. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako Savivaldybės kontrolierius. Jis yra atskaitingas Savivaldybės tarybai.

18. Savivaldybės kontrolierius:

18.1. organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

18.2. planuoja Tarnybos veiklą, rengia veiklos planą, gavęs Kontrolės komiteto pritarimą, jį tvirtina, kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia jį Valstybės kontrolei;

18.3. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus, Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima ir atleidžia valstybės tarnautojus, Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas personalo valdymo funkcijas;

18.4. pagal savo kompetenciją leidžia įsakymus, tvirtina Tarnybos vidaus darbo tvarkos taisykles, metodines rekomendacijas bei kitus teisės aktus, susijusius su Tarnybos veikla, ir kontroliuoja jų vykdymą;

18.5. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

18.6. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos (jei ji įsteigta), komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

18.7. Valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;

18.8. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

18.9. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

18.10. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo;

18.11. teikia merui, Savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;

18.12. sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti atliekant Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus;

18.13. Teikia Savivaldybės tarybai privalomas teikti išvadas;

18.14. Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos veiklos ataskaitą;

18.15. atstovauja Tarnybai valstybės valdžios ir Savivaldybės institucijose, kitose įstaigose ir organizacijose arba įgalioja atstovauti kitą asmenį;

18.16. atlieka kitas įstatymuose nustatytas funkcijas.

19.Tarnybos valstybės tarnautojai Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus, atlieka kitas jiems pavestas funkcijas, atsako už nustatytų funkcijų netinkamą vykdymą.

 

VI SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS VEIKLOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

20. Tarnybos atliekamo audito išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė.

21. Tarnybos veiklos plano vykdymą svarsto Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas.

22. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje.

23. Tarnybos veiklos ataskaita arba jos santrauka skelbiama vietinėje spaudoje, savivaldybės interneto svetainėje.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

24. Tarnyba reorganizuojama, likviduojama, pertvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_______________