NERINGOS SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
Dėl Neringos savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. T1-115 „Dėl Neringos savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ pakeitimo
2021 m. balandžio 29 d. Nr. T1-93
Neringa
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 18 straipsnio 1 dalimi, Neringos savivaldybės taryba nusprendžia
pakeisti Neringos savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Neringos savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. T1-115 „Dėl Neringos savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:
1. Pakeisti 9.1.11 papunktį ir išdėstyti jį taip:
3. Papildyti 91 punktu ir išdėstyti jį taip:
4. Pakeisti 11 punktą ir išdėstyti jį taip:
5. Pakeisti 13.6 papunktį ir išdėstyti jį taip:
6. Pakeisti 13.8 papunktį ir išdėstyti jį taip:
„13.8. savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra tos savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Tarybos nario visuomeninių padėjėjų skaičius negali viršyti trijų. Informacija apie tarybos nario visuomeninį padėjėją, nurodant asmens vardą, pavardę, paskyrimo ir atšaukimo datas, nedelsiant skelbiama savivaldybės interneto svetainėje (6 priedas).“
7. Pakeisti 38 punktą ir išdėstyti jį taip:
„38. Taryba savo įgaliojimų laikui iš savo narių sudaro komitetus. Komitetai sudaromi iš ne mažiau kaip 3 tarybos narių tarybai teikiamiems klausimams preliminariai nagrinėti ir išvadoms bei pasiūlymams teikti, kontroliuoti, kaip laikomasi įstatymų ir vykdomi tarybos sprendimai ir mero potvarkiai. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus (nutarimus).“
8. Pakeisti 40 punktą ir išdėstyti jį taip:
„40. Savivaldybėje privaloma sudaryti Kontrolės komitetą. Į Kontrolės komitetą įeina vienodas visų savivaldybės tarybos narių frakcijų ir tarybos narių grupės, jeigu ją sudaro ne mažiau kaip 3 tarybos nariai, deleguotų atstovų skaičius. Kontrolės komiteto sudėtis turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos narių frakcijų ar savivaldybės tarybos narių grupių ar jų skaičiaus pasikeitimo.“;
9. Pakeisti 41.9 papunktį ir išdėstyti jį taip:
10. Pakeisti 44 punktą ir išdėstyti jį taip:
„44. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus iš komiteto narių mero siūlymu renka komitetai. Komiteto pirmininkas ir jo pavaduotojas laikomi išrinktais, jeigu už jų kandidatūras balsavo dauguma komiteto narių. Kontrolės komiteto pirmininką iš komiteto narių deleguoja tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui (šiuo atveju, tarybos sprendimas nėra priimamas), Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu iš komiteto narių skiria taryba. Meras ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki tarybos posėdžio raštu kreipiasi į tarybos opozicijos pirmininką dėl Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros siūlymo. Jeigu tarybos opozicija per du mėnesius nuo naujai išrinktos tarybos pirmojo posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Kontrolės komiteto pirmininko arba deleguoja tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 151 straipsnyje nustatytų reikalavimų arba jeigu nėra paskelbta tarybos opozicija, Kontrolės komiteto pirmininką ir pirmininko pavaduotoją skiria taryba iš komiteto narių mero siūlymu. Tarybos opozicija tą pačią kandidatūrą gali siūlyti vieną kartą. Jeigu taryboje nepritariama tarybos opozicijos pasiūlytai kandidatūrai, tarybos opozicija turi siūlyti kitą kandidatūrą. Ta pati tvarka galioja ir mero siūlomai kandidatūrai.“
11. Papildyti 441 punktu ir išdėstyti jį taip:
12. Pakeisti 45 punktą ir išdėstyti jį taip:“:
13. Pakeisti 46 punktą ir išdėstyti jį taip:
„46. Komiteto pirmininkas mero siūlymu komiteto (išskyrus Kontrolės komitetą) sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą arba Vietos savivaldos įstatyme nustatytus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus. Kontrolės komiteto pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu tarybos sprendimu.“
14. Papildyti 69.8 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:
15. Pakeisti 77 punktą ir išdėstyti jį taip:
„77. Šios komisijos sudaromos laikantis proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo savivaldybės tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininką iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – deleguoja savivaldybės tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus mero siūlymu iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių – skiria savivaldybės taryba. Jeigu savivaldybės tarybos opozicija per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos nedeleguoja Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų arba deleguoja savivaldybės tarybos narius, neatitinkančius Reglamento 82 punkte nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta savivaldybės tarybos opozicija, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus savivaldybės taryba mero siūlymu skiria iš šių komisijų narių – savivaldybės tarybos narių. Komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą.“
16. Papildyti 771 punktu ir išdėstyti jį taip:
17. Pakeisti 79.1 papunktį ir išdėstyti jį taip:
18. Pakeisti 79.3 papunktį ir išdėstyti jį taip:
19. Pakeisti 79.6 papunktį ir išdėstyti jį taip:
20. Pakeisti 80.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„80.5. korupcijos prevencijos tikslais analizuoja savivaldybės administracijos, biudžetinių ir viešųjų įstaigų, kurių savininkė yra savivaldybė, ir savivaldybės valdomų įmonių atliktus viešuosius pirkimus ir apie galimus korupcijos atvejus informuoja savivaldybės tarybą ir kompetentingas institucijas ar įstaigas. Antikorupcijos komisijos pirmininkas ir nariai turi teisę susipažinti su visa analizuojamų viešųjų pirkimų informacija;“.
21. Papildyti 80.6 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:
22. Pakeisti 82 punktą ir išdėstyti jį taip:
„82. Tarybos sudaromos komisijos pirmininku (įskaitant Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) gali būti skiriamas tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji yra apibrėžta Vietos savivaldos įstatyme, tarybos narys, kuris įstatymų nustatyta tvarka per pastaruosius 3 metus nebuvo pripažintas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų tarnyboje įstatymą.“
23. Pakeisti 83 punktą ir išdėstyti jį taip:
„83. Komisijos pirmininkas (išskyrus Etikos komisijos pirmininką ir Antikorupcijos komisijos pirmininką) mero siūlymu komisijos sprendimu prieš terminą netenka savo įgaliojimų, jeigu jis pripažįstamas šiurkščiai pažeidusiu Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą arba neatitinkančiu Vietos savivaldos įstatyme nustatytų nepriekaištingos reputacijos reikalavimų. Etikos komisijos pirmininkas ir Antikorupcijos komisijos pirmininkas šiame punkte nustatytu pagrindu netenka įgaliojimų prieš terminą mero siūlymu tarybos sprendimu, o jeigu Etikos komisijos pirmininkas ar Antikorupcijos komisijos pirmininkas buvo deleguotas savivaldybės tarybos opozicijos, – jį opozicijos raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų savivaldybės tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu artimiausio savivaldybės tarybos posėdžio pirmininkui, atšaukus. Jeigu artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje savivaldybės tarybos opozicija raštu neatšaukia savo deleguoto Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko ir nustatyta tvarka nedeleguoja kito atitinkamos komisijos pirmininko ar deleguoja savivaldybės tarybos narį, neatitinkantį Reglamento 82 punkte nustatytų reikalavimų, sprendimą dėl Etikos komisijos pirmininko ar Antikorupcijos komisijos pirmininko įgaliojimų netekimo ir naujo atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo mero siūlymu priima savivaldybės taryba.“
24. Papildyti 841 punktu ir išdėstyti jį taip:
„841. Komisijų nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, komisijų posėdžių metu atleidžiami nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jiems darbo vietą. Už darbą Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje šių komisijų nariams, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, apmokama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų ir komisijų narių darbo apmokėjimo įstatymo nustatyta tvarka.
Komisijų nariai, kurie nėra savivaldybės tarybos nariai, gali atsisakyti atlyginimo už darbą, pateikdami prašymą merui dėl komisijos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam komisijos nariui atlyginimas už darbą neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.“
25. Pakeisti 106.8 papunktį ir išdėstyti jį taip:
26. Pakeisti 108 papunktį ir išdėstyti jį taip:
27. Pakeisti 115 punktą ir išdėstyti jį taip:
„115. Per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos turi būti paskirtas mero pavaduotojas, sudaryti tarybos komitetai ir paskirti šių komitetų pirmininkai, sudarytos komisijos ir paskirti šių komisijų pirmininkai, sudaryta tarybos kolegija, jeigu nusprendžiama ją sudaryti.
Per tris mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos savivaldybės tarybos posėdžio sušaukimo dienos arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos turi būti paskirti savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas.“
28. Papildyti 1151 punktu ir išdėstyti jį taip:
„1151. Reglamento 115 punkto nuostatos (išskyrus dėl tarybos komitetų ir komisijų sudarymo) netaikomos, jeigu išrinktas meras kitų įstatymų nustatyta tvarka laikinai nušalintas nuo pareigų. Pasibaigus išrinkto mero laikino nušalinimo laikotarpiui ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas turi būti sušauktas savivaldybės tarybos posėdis, kuriame išrinktas meras prisiekia (jeigu jis nebuvo prisiekęs). Nuo šio posėdžio dienos per du mėnesius turi būti paskirtas mero pavaduotojas (pavaduotojai), sudaryta savivaldybės tarybos kolegija, jeigu nusprendžiama ją sudaryti, per tris mėnesius turi būti paskirti savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas (pavaduotojai).“
29. Pakeisti 116.2 papunktį ir išdėstyti jį taip:
30. Pakeisti 124 punktą ir išdėstyti jį taip:
31. Pakeisti 125 punktą ir išdėstyti jį taip:
„125. Savivaldybės administracijos direktorius į pareigas skiriamas mero teikimu tarybos sprendimu slaptu balsavimu, dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma, tarybos įgaliojimų laikui politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. (3 priedas). Savivaldybės administracijos direktoriaus kadencijų skaičius tam pačiam asmeniui neribojamas.
Jeigu savivaldybės administracijos direktorius atleidžiamas iš pareigų prieš terminą, per tris mėnesius nuo jo atleidimo iš pareigų dienos savivaldybės taryba turi paskirti savivaldybės administracijos direktorių.“
32. Pakeisti 126 punktą ir išdėstyti jį taip:
„126. Antrojo tarybos posėdžio metu gali būti svarstomas savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo skyrimo klausimas, taip pat svarstomi tarybos komitetų bei tarybos komisijų sudarymo klausimai. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas į pareigas skiriamas savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu mero teikimu savivaldybės tarybos sprendimu politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu.
Jeigu savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas atleidžiamas iš pareigų prieš terminą, per tris mėnesius nuo jo atleidimo iš pareigų dienos savivaldybės taryba turi paskirti savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoją.“
33. Papildyti 1261 punktu ir išdėstyti jį taip:
„1261. Asmuo, skiriamas į savivaldybės administracijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo pareigas, turi atitikti įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus, taikomus išduodant leidimą dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija. Tarnybines nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui (direktoriaus pavaduotojui) už tarnybinius nusižengimus skiria savivaldybės taryba. Atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą procedūra ar tarnybinio nusižengimo tyrimas pradedami mero iniciatyva. Meras šias procedūras gali inicijuoti, o gavęs ne mažiau kaip 1/2 visų savivaldybės tarybos narių raštu pateiktus nepasitikėjimo savivaldybės administracijos direktoriumi (direktoriaus pavaduotoju) motyvus ar oficialią informaciją apie savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) galimą tarnybinį nusižengimą privalo inicijuoti savivaldybės administracijos direktoriaus (direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą procedūrą ar tarnybinio nusižengimo tyrimą.“
34. Papildyti 1262 punktu ir išdėstyti jį taip:
„1262. Pasibaigus savivaldybės administracijos direktorių, administracijos direktoriaus pavaduotoją į pareigas paskyrusios savivaldybės tarybos kadencijai, savivaldybės administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas, jeigu jie į šias pareigas nepaskiriami naujai kadencijai arba jeigu savivaldybės administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas atsistatydina ar atleidžiamas iš šių pareigų, išskyrus atleidimą už tarnybinius nusižengimus ir kai savivaldybės administracijos direktorius atleidžiamas, nes neatlieka Lietuvos Respublikos karo padėties įstatyme nustatytų funkcijų ar jas atlieka neatsižvelgdamas į ginkluotųjų pajėgų poreikius, turi teisę Vyriausybės nustatyta tvarka grįžti į iki paskyrimo savivaldybės administracijos direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju eitas valstybės tarnautojo pareigas (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas ir savivaldybės kontrolieriaus, savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojo ir darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, pareigas), o kai tokios galimybės nėra – į kitas lygiavertes ar žemesnes valstybės tarnautojo pareigas (išskyrus politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigas). Be to, šioje dalyje nustatytu atveju savivaldybės administracijos direktorius, administracijos direktoriaus pavaduotojas turi teisę grįžti į iki paskyrimo savivaldybės administracijos direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju eitas pareigas, jeigu jie ėjo šias pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės valdomoje įmonėje, o kai tokios galimybės nėra, – į kitas pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės valdomoje įmonėje. Jeigu iki paskyrimo savivaldybės administracijos direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju šie asmenys ėjo pareigas savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės valdomoje įmonėje, kurioms buvo nustatyta kadencija, kai yra tokia galimybė, jie turi teisę grįžti į šias pareigas likusiam kadencijos laikui. Jeigu šie asmenys iki paskyrimo savivaldybės administracijos direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju tokių pareigų nėjo arba atsisakė pasiūlytų kitų žemesnių valstybės tarnautojo pareigų arba kitų pareigų savivaldybės ar valstybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje arba savivaldybės valdomoje įmonėje, išmokos jiems mokamos Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.“
35. Papildyti 1263 punktu ir išdėstyti jį taip:
36. Pakeisti 121.5 papunktį ir išdėstyti jį taip:
„131.5. protokoluoja posėdį, daro jo garso įrašą ir prireikus rūpinasi jo vertimu. Tarybos posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Svarstant valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį, sudarančią su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) 2016/679) reikalavimų, susijusią informaciją, ir teisės aktų, kuriuose yra valstybės, tarnybos, komercinę paslaptį sudarančios, su asmens duomenimis, kurių viešinimas neatitiktų Reglamento (ES) 2016/679 reikalavimų, susijusios informacijos, projektus, garso ir vaizdo įrašai nedaromi. Tarybos posėdžių garso ir vaizdo įrašai yra vieši ir Reglamento (ES) 2016/679 ir Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje;“
37. Pakeisti 139 punktą ir išdėstyti jį taip:
„139. Jeigu tarybos posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais posėdyje dalyvaujančiais asmenimis, jiems leidžiama užduoti klausimus pranešėjams ir kalbėti šio reglamento 140 ir 141 punktuose nustatyta tvarka. Tarybos posėdžiai tiesiogiai transliuojami interneto svetainėje (www.neringa.lt). Už posėdžių transliavimą atsakinga savivaldybės administracija.“
38. Pakeisti 220 punktą ir išdėstyti jį taip:
„220. Meras netenka savo įgaliojimų ir tarybos nario mandato, jeigu jis netenka Lietuvos Respublikos pilietybės, kai savivaldybės teritorijoje įvedus tiesioginį valdymą įgaliojimų netenka savivaldybės taryba, arba jo įgaliojimai sustabdomi, kai įvedus tiesioginį valdymą sustabdomi savivaldybės tarybos įgaliojimai.“
39. Pakeisti 223.1 papunktį ir išdėstyti jį taip:
40. Pakeisti 235 punktą ir išdėstyti jį taip:
„235. Meras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie mero prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Mero visuomeniniu konsultantu gali būti pilnametis asmuo. Mero visuomeniniu konsultantu negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat esantis įstatymų nustatyta tvarka uždraustos organizacijos nariu. Informacija apie mero visuomeninį konsultantą, nurodant asmens vardą, pavardę, paskyrimo ir atšaukimo datas, nedelsiant skelbiama savivaldybės interneto svetainėje (5 priedas).“
41. Pakeisti 238.3 papunktį ir išdėstyti jį taip:
42. Pakeisti 238.13 papunktį ir išdėstyti jį taip:
43. Pakeisti 238.17 papunktį ir išdėstyti jį taip:
„238.17. priima į pareigas ir atleidžia iš jų biudžetinių įstaigų, vadovus; kitas funkcijas, susijusias su visų biudžetinių įstaigų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis tarybos narys;“.
44. Pakeisti 238.18 papunktį ir išdėstyti jį taip:
„238.18. priima į pareigas ir atleidžia iš jų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), vadovus; kitas funkcijas, susijusias su visų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė) vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis tarybos narys;“.
46. Papildyti 260.4 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:
„260.4. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;“.
47. Papildyti 260.5 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:
„260.5. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolė surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.“
48. Papildyti 2601 punktu ir išdėstyti jį taip:
49. Pakeisti 273 punktą ir išdėstyti jį taip:
„273. Savivaldybės taryba ne rečiau kaip vieną kartą per metus reglamento nustatyta tvarka turi pateikti savivaldybės bendruomenei savivaldybės veiklos ataskaitą, kurios sudedamoji dalis yra mero veiklos ataskaita. Savivaldybės veiklos ataskaitą savivaldybės tarybos vardu pateikia meras. Savivaldybės veiklos ataskaita turi būti paskelbta laikantis Vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.
Savivaldybės tarybos ir mero, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos veiklos ataskaitos skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje (www.neringa.lt), jų santrauka skelbiama viename iš vietinių laikraščių. Už savivaldybės veiklą meras atsiskaito susitikimuose su gyventojais.“
50. Pakeisti 280 punktą ir išdėstyti jį taip:
51. Pakeisti 283 punktą ir išdėstyti jį taip:
„283. Vieną iš Vietos savivaldos įstatyme įteisintų apklausos būdų pasiūlo apklausos iniciatorius, sprendimą dėl apklausos būdo priima meras, atsižvelgdamas į Neringos savivaldybėje esančias sąlygas ir aplinkybes. Mero potvarkyje paskelbti apklausą turi būti nustatyta: apklausai teikiamo klausimo tekstas, apklausos teritorija, būdas, data, vieta, trukmė, taip pat apklausos komisijos sudėtis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą (atstovus).
Konsultavimosi su vietos gyventojais formą, vietą, laiką, trukmę pasiūlo konsultavimąsi inicijuojantys subjektai.“
52. Pakeisti 285 punktą ir išdėstyti jį taip:
53. Pakeisti 286.2 papunktį ir išdėstyti jį taip:
„286.2. prašyme turi būti nurodyta: apklausai teikiamo klausimo tekstas, siūlomas apklausos būdas ir jos teritorija, Mero potvarkyje dėl apklausos paskelbimo turi būti nustatyta: apklausai teikiamo (-ų) klausimo (-ų) tekstas, apklausos teritorija, apklausos būdas, apklausos data ir vieta, taip pat apklausos komisijos sudėtis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą;“.
54. Pakeisti 286.3 papunktį ir išdėstyti jį taip:
55. Papildyti 2871 punktu ir išdėstyti jį taip:
56. Pakeisti 288 punktą ir išdėstyti jį taip:
„288. Po vietos gyventojų apklausos reglamento nustatyta tvarka artimiausiame tarybos posėdyje turi būti pateiktas tarybos sprendimo projektas dėl apklausai pateiktų klausimų, jeigu savo nuomonę pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje. Savivaldybės tarybos sprendimas dėl apklausai pateikto klausimo turi būti paskelbtas vietinėje spaudoje, savivaldybės interneto svetainėje ir gyvenamųjų vietovių, kurių teritorijose įvyko apklausa, skelbimų lentose, laikantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 37 straipsnyje nustatytų reikalavimų.“
57. Pakeisti 291 punktą ir išdėstyti jį taip:
„291. Juridiniai asmenys, veikiantys gyvenamojoje vietovėje, dėl kurios teikiami pasiūlymai, kartu su pasiūlymais turi pateikti atitinkamo savo valdymo organo, kuris pagal atitinkamų juridinių asmenų veiklą reglamentuojančius teisės aktus, įstatus (nuostatus) yra kompetentingas atstovauti juridiniam asmeniui teikdamas analogiško pobūdžio siūlymus ir kreipimusis, rašytinį kreipimąsi, pasirašytą juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymai turi būti argumentuoti, pagrįstas jų aktualumas ir reikalingumas. Juridiniai asmenys su pasiūlymais savivaldybės administracijai pateikia savo įregistravimo Juridinių asmenų registre pažymėjimo kopiją, patvirtintą teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat duomenis, kurie pagrįstų, kad juridinis asmuo vykdo veiklą atitinkamos gyvenamosios vietovės, dėl kurios teikiami pasiūlymai, teritorijoje. Taip pat pateikiamas dokumentas dėl juridinio asmens vadovo skyrimo, o jei pasiūlymus pasirašo įgaliotas asmuo – ir įgaliojimas pasirašyti pasiūlymus.
Pasiūlymus turi teisę teikti ne mažiau kaip 20 (dvidešimt) procentų nekilnojamojo turto, esančio gyvenamojoje vietovėje, dėl kurios teikiami pasiūlymai, savininkai. Nekilnojamojo turto, esančio gyvenamojoje vietovėje, dėl kurios teikiami pasiūlymai, savininkai, kartu su pasiūlymais turi pateikti nuosavybės teisę patvirtinančių dokumentų kopijas. Pasiūlymai turi būti argumentuoti, pagrįstas jų aktualumas ir reikalingumas.“
Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Neringos savivaldybės interneto svetainėje www.neringa.lt.