LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2003 M. RUGSĖJO 25 D. ĮSAKYMO NR. 469 „DĖL ATLIEKŲ NAUDOJIMO AR ŠALINIMO VEIKLOS NUTRAUKIMO PLANO RENGIMO, DERINIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2020 m. gruodžio 15 d. Nr. D1-775
Vilnius
Pakeičiu Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano rengimo, derinimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 469 „Dėl Atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos nutraukimo plano rengimo, derinimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 5.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.6. Tvarkos aprašo 5.2–5.4 papunkčiuose nurodytų priemonių įgyvendinimo išlaidų sąmata, kuria vadovaujantis nustatoma laidavimo draudimo sutarties ar banko garantijos (toliau kartu – Garantija) suma, kai teisės aktais nustatyta tvarka Įmonė privalo turėti Garantiją. Sąmatai pagrįsti Įmonė turi pateikti bent 2 Įmonei pateiktus atliekas apdorojančių įmonių komercinius pasiūlymus arba viešai atliekas apdorojančių įmonių pateiktą, ne senesnę kaip dvejų metų, informaciją (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.). Sąmatos skaičiavimui naudojami pateiktų atliekų tvarkymo įkainių vidurkiai. Planą rengianti Įmonė negali naudoti komercinių pasiūlymų ar kitos informacijos apie įkainius, gautus iš kitų Įmonei nuosavybės teise priklausančių atliekų apdorojimo įrenginių.“
2. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. Parengtas ar atnaujintas Planas kartu su paraiška gauti ar pakeisti Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimą (toliau – TIPK leidimas) ar Taršos leidimą arba be paraiškos gauti ar pakeisti TIPK ar Taršos leidimą, jeigu keičiasi Plane pateikti duomenys, nekeičiantys TIPK arba Taršos leidimo sąlygų, teikiamas Aplinkos apsaugos agentūrai (toliau – Agentūra) el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą, nurodytą Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme, išskyrus atvejus, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu pateiktos informacijos atgaminti ar perskaityti. Tokiu atveju Įmonės vadovo ar jo įgalioto asmens antspaudu ir parašu patvirtintas Planas teikiamas popieriniu formatu (susegtas ar surištas) ir skaitmeninėje laikmenoje. Teikiant dokumentus elektroniniu formatu, Planas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis ryšio priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą, nepakeičiamumą ir identifikuoti Planą teikiantį asmenį. Planas turi būti pateiktas *.pdf, *.docx, *.xlsx, *.odt, *.ods, *.tif formatais (pasirinktinai). Agentūra, vertindama paraišką gauti ar pakeisti TIPK leidimą ar Taršos leidimą, išnagrinėja ir Planą.“
3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:
„8. AAD ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo Plano gavimo dienos Agentūrai pateikia pastabas ir (ar) pasiūlymus, nuomonę, ar pagal Plane pateiktą informaciją apie atliekų naudojimo ar šalinimo įrenginių uždarymo ir sutvarkymo, priežiūros po uždarymo priemones AAD galės patikrinti, ar tinkamai įgyvendintos Plane numatytos priemonės veiklos vykdytojui nutraukus atliekų naudojimo ar šalinimo veiklą.“
5. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. Agentūra, gavusi AAD pastabas ir (ar) pasiūlymus dėl Plano, įvertina jas ir, prireikus, gavusi pakartotines AAD pastabas ir (ar) pasiūlymus, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Plano gavimo dienos, kai Planas pateikiamas kartu su paraiška gauti ar pakeisti TIPK leidimą, arba ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Plano gavimo dienos, kai Planas pateikiamas kartu su paraiška gauti ar pakeisti Taršos leidimą ar keičiamas tik Planas, neteikiant paraiškos pakeisti TIPK leidimą arba Taršos leidimą, raštu informuoja Įmonę apie sprendimą dėl Plano suderinimo arba nurodo, kad pritaria Planui ir prašo pateikti Garantiją, jei teisės aktais nustatyta tvarka Įmonė privalo turėti Garantiją, arba nurodo pašalinti nustatytus trūkumus. Agentūros sprendimas dėl Plano suderinimo teikiamas Įmonei elektroniniu formatu, pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis ryšio priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą, nepakeičiamumą ir identifikuoti sprendimą priėmusį asmenį. Jei tam nėra techninių galimybių, Agentūros sprendimas dėl Plano suderinimo teikiamas popieriniu formatu ir grąžinamas vienas Plano egzempliorius su suderinimo žyma Įmonei. Teikiant Agentūros sprendimą dėl Plano suderinimo elektroniniu formatu, Agentūra nededa suderinimo žymos Plane. Įmonei pateikus Tvarkos aprašo III skyriuje nustatytus reikalavimus atitinkančią Garantiją, Agentūra priima sprendimą dėl Plano suderinimo. Jei Planas pateiktas derinti Agentūrai kartu su paraiška gauti ar pakeisti TIPK ar Taršos leidimą, Agentūros sprendimas dėl Plano suderinimo priimamas kartu su sprendimu dėl TIPK leidimo ar Taršos leidimo išdavimo ar pakeitimo.“
6. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
7. Pakeičiu 12 punktą ir jį išdėstau taip:
„12. Tvarkos apraše nustatyta tvarka Agentūrai pritarus Planui, Garantija, kai teisės aktais nustatyta tvarka Įmonė privalo ją turėti, teikiama Agentūrai el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą, nurodytą Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme, išskyrus atvejus, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu pateiktos informacijos atgaminti ar perskaityti. Tokiu atveju Garantija teikiama popieriniu formatu. Teikiant Garantiją elektroniniu formatu, dokumentas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis ryšio priemonėmis, kurios leidžia užtikrinti teksto vientisumą, nepakeičiamumą ir identifikuoti Garantiją teikiantį asmenį. Su Garantija teikiamas Garantijos apmokėjimą patvirtinantis dokumentas (banko mokėjimo pavedimo kopija arba sąskaitos išrašas).“
8. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
9. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:
„15. TIPK leidimo arba Taršos leidimo galiojimo laikotarpiu įvykus atliekų tvarkymo veiklą reglamentuojančių teisės aktų ar Įmonės atliekų naudojimo ar šalinimo veiklos pasikeitimams, dėl kurių būtina pakeisti TIPK leidimą arba Taršos leidimą, Įmonė atnaujina ir Planą. Jeigu Planas papildomas duomenimis ar keičiasi pateikti duomenys, nekeičiantys TIPK arba Taršos leidimo sąlygų, keičiamas tik Planas, neteikiant paraiškos keisti TIPK leidimą arba Taršos leidimą. TIPK arba Taršos leidimo turėtojas privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo duomenų atsiradimo ar pasikeitimo Plane raštu informuoti Agentūrą apie naujus ar pasikeitusius duomenis ir pateikti atnaujintą Planą, išskyrus Tvarkos aprašo 151 punkte nurodytą atvejį. Atnaujintas Planas teikiamas Tvarkos aprašo 6 punkte nustatyta tvarka.“
10. Papildau 151 punktu:
„151. Jeigu pagal Tvarkos aprašo 18 punktą atsiranda prievolė Įmonei turėti Garantiją, TIPK arba Taršos leidimo turėtojas privalo ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo šios prievolės atsiradimo pateikti Agentūrai atnaujintą Planą, kuriame pateikiama Tvarkos aprašo 5.6 papunktyje nurodyta priemonių įgyvendinimo išlaidų sąmata.“
11. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:
„18. Įmonė, nurodyta Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje ar naudojanti žemės gelmes ir tvarkanti kasybos pramonės atliekas, išskyrus Kasybos pramonės atliekų tvarkymo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-239 „Dėl Kasybos pramonės atliekų tvarkymo“, nurodytas išimtis, privalo turėti Garantiją, užtikrinančią Plane numatytų priemonių finansavimą Įmonės bankroto ar kitu atveju, kai Įmonė privalo nutraukti atliekų naudojimo ar šalinimo veiklą.“
12. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:
„22. Ne vėliau kaip prieš 6 savaites iki Garantijos galiojimo pabaigos Įmonė turi Agentūrai pateikti naują ar pratęstą Garantiją. Garantija teikiama Agentūrai el. paštu ar kitomis elektroninėmis ryšio priemonėmis, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą, nurodytą Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme, išskyrus atvejus, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu pateiktos informacijos atgaminti ar perskaityti. Tokiu atveju Garantija teikiama popieriniu formatu. Teikiant Garantiją, kartu teikiamas Garantijos apmokėjimą patvirtinantis dokumentas (banko mokėjimo pavedimo kopija arba sąskaitos išrašas).“
13. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:
„23. Įmonei per šios Tvarkos 22 punkte nurodytą terminą nepateikus Garantijos, Agentūra raštu kreipiasi į Įmonę reikalaudama ne vėliau kaip per 5 darbo dienas pristatyti naują ar pratęstą Garantiją. Po tokio priminimo išsiuntimo Įmonei nepateikus Garantijos, Agentūra raštu apie pažeidimą informuoja AAD, kuris sprendžia dėl atsakomybės taikymo Įmonei, Įmonės vadovui ar kitam atsakingam asmeniui pagal Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nuostatas.“
14. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:
„28. AAD per 20 darbo dienų, atsiradus išvardintoms aplinkybėms, bet ne vėliau kaip iki Garantijos galiojimo pabaigos raštu kreipiasi į banką ar draudimo bendrovę reikalaudamas sumokėti Garantijoje nurodytą sumą:
28.1. panaikintas TIPK leidimas ar Taršos leidimas ir Įmonė raštu neinformuoja AAD apie suderintame Plane numatytų priemonių įgyvendinimo pradžią ir pabaigą;
28.2. patikrinimo akte nurodyta, kad Įmonė neįvykdė ar netinkamai įvykdė suderintame Plane numatytas priemones;
28.3. Įmonė bankroto ar kitu atveju, kai ji privalo nutraukti atliekų naudojimo ar šalinimo veiklą, raštu informuoja AAD, kad suderintame Plane numatytoms priemonėms įgyvendinti Įmonė neturi sukaupusi lėšų arba jų nepakanka;
15. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip: