TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas IR LĖŠŲ PERVEDIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAMS tvarkOS

APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 2022 m. birželio 30 d. Nr. T1-261

Telšiai

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalimi, 26, 28, 29, 33 ir 34 straipsniais, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimo Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 ir 4 punktais, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“ ir Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Telšių rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Telšių rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas ir lėšų pervedimo paslaugų teikėjams tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Telšių rajono savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 25 d. sprendimą Nr. T1-122 „ Dėl Telšių rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2022 m. liepos 1 dieną.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Kęstutis Gusarovas

 

 

PATVIRTINTA

Telšių rajono savivaldybės tarybos

2022 m. birželio 30 d. sprendimu Nr. T1-261

 

TELŠIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS GYVENTOJŲ mokėjimo už socialines paslaugas IR LĖŠŲ PERVEDIMO PASLAUGŲ TEIKĖJAMS tvarkOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Telšių rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas ir lėšų pervedimo paslaugų teikėjams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžių nustatymą, asmens (šeimos narių) finansinių galimybių mokėti už socialines paslaugas vertinimą, lėšų pervedimą paslaugų teikėjams ir kitas sąlygas.

2Aprašas taikomas mokėjimui už tas socialines paslaugas, kurias planuoja ir skiria bei kurių poreikį asmeniui (šeimai) nustato Telšių rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) ir kurių teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar Savivaldybės biudžetui skiriamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinėms paslaugoms organizuoti. Už kitas privačiai ar papildomai asmens (šeimos) pageidavimu teikiamas socialines paslaugas mokama paslaugas gaunančio asmens (jam atstovaujančio) ir socialinių paslaugų įstaigos tarpusavio susitarimu.

3.  Konkretus mokėjimo už socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) pagal Aprašą nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį, vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašas).

4.  Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

5Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška. Asmens mokėjimo už socialines paslaugas dydis apskaičiuojamas tuo metu, kada paskiriama paslauga. Mokestis mokamas už praėjusį mėnesį suteiktas socialines paslaugas.

6.  Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį su socialinių paslaugų teikėju. Visos sutarčių formos yra tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

7. Finansavimo sutartį už asmeniui teikiamas ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos paslaugas pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ar įgaliotas Savivaldybės administracijos darbuotojas ir socialinės globos įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo.

8Sutartis dėl mokėjimo už dienos socialinės globos, kitas specialiąsias socialines paslaugas pasirašo socialinių paslaugų įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys, socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), jo globėjas ar kitas asmuo, mokėsiantis už socialines paslaugas. Tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikėjas atrenkamas konkurso būdu ar viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, mokėjimo už socialines paslaugas dydis, mokėjimo tvarka, socialinių paslaugų teikimo sąlygos ir mastas nustatomi Savivaldybės administracijos direktoriaus ir konkursą laimėjusio socialinių paslaugų teikėjo rašytinėje sutartyje.

9.  Socialinės paslaugos skiriamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. A1-56 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“ ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais patvirtintais konkrečių paslaugų skyrimo, teikimo tvarkos aprašais, kurie privalo būti skelbiami Savivaldybės tinklalapyje www.telsiai.lt.

10.  Savivaldybės taryba kiekvienų metų pabaigoje tvirtina ateinančių metų socialinių paslaugų kainas, kurias privalo būti skelbiami Savivaldybės tinklalapyje www.telsiai.lt.  Savivaldybės taryba tvirtina ir papildomų paslaugų, kurias teikia Savivaldybės biudžetinės įstaigos, kainas.

11Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos apraše apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ BENDRĄSIAS SOCIALINES PASLAUGAS

 

12.Telšių rajone teikiamos šios bendrosios socialinės paslaugos:

12.1                 . informavimas;

12.2. konsultavimas;

12.3. tarpininkavimas ir atstovavimas;

12.4. maitinimo organizavimas;

12.5. aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne;

12.6. transporto organizavimas;

12.7.                sociokultūrinės paslaugos;

12.8.                asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas.

13.  Informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, sociokultūrinės paslaugos, aprūpinimo būtiniausiais drabužiais ir avalyne paslaugos, maitinimo organizavimo paslaugos asmeniui teikiamos nemokamai. 

14Transporto organizavimo bei asmeninės higienos ir priežiūros paslaugos Asmeniui (šeimai), gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo nustatyta tvarka, arba asmeniui (šeimai), kurio (-ios) pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui (toliau – vidutinės pajamos)) mažesnės už 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžius, teikiamos nemokamai.

15Maitinimo organizavimo paslaugos nemokamai skiriamos asmenims (šeimoms), kurių vidutinės pajamos mažesnės už 2,25 VRP dydį.

16Mokėjimas už transporto organizavimo paslaugą:

16.1. Transporto organizavimo paslaugos teikiamos nemokamai:

16.1.1. asmeniui (šeimai), atitinkančiam šio Aprašo 15 punkto nuostatas, 3 kartus per

kalendorinius metus;

16.1.2.vienam lydinčiam asmeniui;

16.1.3. asmenims, kurie vyksta atlikti teismo nutartimi paskirtą psichiatrinę ar DNR ekspertizę;

16.1.4. asmenims, kurie vyksta į socialines įstaigas teikiančias apgyvendinimo paslaugas;

16.1.5. asmenims, kurie vyksta į socialinės reabilitacijos įstaigas.

16.2.    Asmenys, kurių vidutinės pajamos per mėnesį yra didesnės už 2 VRP, už suteiktas transporto organizavimo paslaugas moka:

16.2.1. 15 procentų paslaugų kainos, kai paslauga teikiama už Telšių miesto ribų;

16.2.2. 100 procentų paslaugų kainos, kai paslauga teikiama Telšių mieste.

17.    Mokėjimo už transporto organizavimo paslaugos tikslus dydis apskaičiuojamas tik po

paslaugų suteikimo.

18.  Mokestį už transporto organizavimo paslaugas skaičiuoja paslaugos teikėjas, atsižvelgdamas į transporto priemonės spidometro parodymus nuo socialinės paslaugos teikėjo buveinės vietos iki asmens išlaipinimo vietos, įskaitant nuvykimo ir parvykimo atstumą, nepriklausomai nuo to, ar asmuo tik nuvyko, ar tik parvyko.

19.  Mokėjimas už asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimą (toliau – asmeninės higienos paslaugos):

19.1. Asmenys, kurių vidutinės pajamos per mėnesį yra didesnės už 2 VRP, asmeninės higienos paslaugos teikiamos nemokamai: dušo paslauga – 1 kartą per savaitę, skalbimo paslauga – 2 kartus per mėnesį teikiamos nemokamai. Asmuo (šeima), pageidaujantis paslaugas gauti dažniau, moka pagal nustatytus asmeninės higienos paslaugos įkainius.

19.2. Asmeninės higienos paslaugų gavėjai, kurių vidutinės pajamos didesnės už 2 VRP, moka visą paslaugos kainą.

20. Bendrosios socialinės paslaugos, kurias teikia ne biudžetinė socialinių paslaugų įstaiga, organizuojamos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka ir pradedamos teikti sudarius Bendrųjų socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį su Savivaldybės administracijos direktoriumi. Už faktiškai suteiktas paslaugas apmokama pagal sudarytas Biudžetinių lėšų naudojimo sutartis.

21. Bendrųjų socialinių paslaugų maksimalios finansuojamos kainos tvirtinamos Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

III SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ

 

22. Telšių rajone teikiamos šios socialinės priežiūros paslaugos:

22.1. pagalba į namus;

22.2. socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas;

22.3. intensyvi krizių įveikimo pagalba;

22.4. apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose;

22.5. laikinas apnakvindinimas;

22.6. psichosocialinė pagalba;

22.7. apgyvendinimas nakvynės namuose;

22.8. laikinas atokvėpis;

22.9. pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti;

22.10. apgyvendinimas apsaugotame būste;

22.11. vaikų dienos socialinė priežiūra;

22.12. palydėjimo paslauga jaunuoliams;

23. Socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, laikino apnakvindinimo, pagalbos globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiems jais tapti, palydėjimo paslaugos jaunuoliams, vaikų dienos socialinė priežiūros paslaugos, asmeniui (šeimai) teikiamos nemokamai.

24. Kitos socialinės priežiūros paslaugos teikiamos mokamai atsižvelgiant į asmens (šeimos) pajamas.

25. Pagalbos į namus paslaugos:

25.1. Asmeniui (šeimai), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam (-iai) socialinę pašalpą, arba asmeniui (šeimai), kurio vidutinės pajamos mažesnės už 2 VRP dydžius, pagalbos į namus paslaugos teikiamos nemokamai.

25.2.      Mokėjimo dydis už suteiktas pagalbos į namus paslaugas paslaugos gavėjui apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į paslaugos gavėjo pajamas, pagal žemiau pateiktą lentelę:

 

Eil. Nr.

Asmens pajamų dydis asmeniui (vienam šeimos nariui VRP*):

Mokėjimas už paslaugas (proc. paslaugos kainos):

25.2.1.

iki 2VRP

nemokamai

25.2.2.

nuo 2 iki 3 VRP

15 proc.

25.2.3.

nuo 3 iki 4 VRP

20 proc.

25.2.4.

nuo 4 iki 5 VRP

25 proc.

25.2.5.

virš 5 VRP

30 proc.

*VRP – valstybės remiamos pajamos.

 

25.3.      Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dalį, asmens mėnesio vidutinės (pajamos negali likti mažesnės nei 2 VRP dydžio.

25.4.      Pagalbos į namus paslaugos asmeniui teikiamos iki 10 valandų per savaitę. Mokėjimas už pagalbos į namus paslaugą apskaičiuojamas proporcingai teikiamų valandų skaičiui.

25.5.      Asmuo (šeima), kuriam teikiamos pagalbos į namus paslaugos, privalo pranešti paslaugos teikėjui arba Telšių rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir rūpybos skyriui (toliau – Socialinės paramos ir rūpybos skyrius) apie jo pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos.

25.6.      Asmuo gali būti atleistas nuo mokėjimo už pagalbos į namus paslaugas arba šis mokestis gali būti sumažintas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, į Komisijos teikimu.

25.7. Asmens (šeimos) mokėjimo dydis už pagalbos į namus paslaugas perskaičiuojamas, kai pasikeičia asmens (šeimos) mėnesio vidutinės pajamos  ir asmuo (šeima) moka šio Aprašo 25.2 papunktyje nustatytą atitinkamai taikytiną mokėjimo dydį.

26. Atokvėpio paslaugos:

26.1. Atokvėpio paslaugos, teikiamos siekiant sudaryti sąlygas asmenims, kurie namuose augina, prižiūri, globoja (rūpina) ir (ar) slaugo kartu gyvenančius laikino atokvėpio paslaugos gavėjus, derinti asmeninį gyvenimą ir laikino atokvėpio paslaugos gavėjo priežiūrą, globą (rūpinimą) ir (ar) slaugą, suteikiant jiems galimybę kompensuoti šeimos interesus ir poreikius, pailsėti nuo nuolatinės namuose auginamo, prižiūrimo ir (ar) globojamo (rūpinamo) kartu gyvenančio laikino atokvėpio paslaugos gavėjo  priežiūros ir (ar) slaugos.

26.2. Atokvėpio paslaugos asmeniui teikiamos iki 720 val. per metus.

26.3. Atokvėpio paslaugos teikiamos tik darbo dienomis ir darbo valandomis.

26.4. Mokėjimo dydis už suteiktas atokvėpio paslaugas apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į asmens, kuris yra prižiūrimas globojamas (rūpinamas) ir (ar) slaugomas, gaunamas pajamas, pagal žemiau pateiktą lentelę:

 

Eil. Nr.

Asmens pajamų dydis asmeniui (vienam šeimos nariui VRP*):

Mokėjimas už paslaugas (proc. paslaugos kainos):

26.4.1.

iki 2VRP

nemokamai

26.4.2.

nuo 2 iki 3 VRP

15 proc.

26.4.3.

nuo 3 iki 4 VRP

20 proc.

26.4.4.

nuo 4 iki 5 VRP

25 proc.

26.4.5.

virš 5 VRP

30 proc.

*VRP – valstybės remiamos pajamos.

 

26.5. Mokėjimas už suteiktas atokvėpio paslaugas apskaičiuojamas proporcingai teikiamų valandų skaičiui.

26.6. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinės priežiūros paslaugas dalį, asmens mėnesio vidutinės pajamos negali likti mažesnės nei 2 VRP dydžio.

27. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos ir psichosocialinės paslaugos:

27.1. Intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugos asmeniui (šeimai) teikiamos nemokamai iki 55 val. per metus.

27.2. Psichosocialinės pagalbos paslaugos asmeniui (šeimai) teikiamos nemokamai iki 35 val. per metus.

27.3. Mokėjimo dydis už intensyvios krizių įveikimo pagalbos paslaugas ir psichosocialines paslaugas paslaugų gavėjui apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į paslaugos gavėjo pajamas, pagal žemiau pateiktą lentelę:

 

Ei. Nr..

Asmens pajamų dydis asmeniui (vienam šeimos nariui VRP*):

Mokėjimas už paslaugas (proc. paslaugos kainos):

27.3.1.

iki 2VRP

5 proc.

27.3.2.

nuo 2 iki 3 VRP

10 proc.

27.3.3.

nuo 3 iki 4 VRP

15 proc.

27.3.4.

nuo 4 iki 5 VRP

20 proc.

27.3.5.

virš 5 VRP

25 proc.

*VRP – valstybės remiamos pajamos.

 

27.4. Mokėjimas už intensyvios krizių įveikimo pagalbos ir psichosocialines paslaugas apskaičiuojamas proporcingai teikiamų valandų skaičiui.

28.  Apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose ar apgyvendinimo apsaugotame būste paslaugos:

28.1. Mokėjimas už apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose ar apsaugotame būste paslaugas (toliau – Apgyvendinimo paslaugos) apskaičiuojamas pagal socialines paslaugas gaunančio asmens priskyrimą socialinei grupei pagal žemiau pateiktą lentelę:

 

Asmens pajamų dydis asmeniui (vienam šeimos nariui VRP*):

Paslaugų gavėjų grupės:

suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims, jaunuoliams, kuriems teikiamos palydėjimo paslaugos

socialinę riziką patiriančios šeimos auginančios nepilnamečius vaikus

socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims ir jų šeimoms

Mokėjimas už paslaugas (proc. paslaugos kainos)

 

Eil.Nr.

 

nemokamai

Eil.Nr.

 

nemokamai

Eil.Nr.

 

12 proc.

iki 2VRP

28.1.1

28.1.6.

28.1.11.

nuo 2 iki 3 VRP

28.1.2.

10 proc.

28.1.7.

10 proc.

28.1.12.

15 proc.

nuo 3 iki 4 VRP

28.1.3.

20 proc.

28.1.8.

15 proc.

28.1.13.

20 proc.

nuo 4 iki 5 VRP

28.1.4.

30 proc.

28.1.9.

20 proc.

28.1.14.

25 proc.

Virš 5 VRP

28.1.5.

40 proc.

28.1.10.

25 proc.

28.1.15.

30 proc.

*VRP – valstybės remiamos pajamos.

 

28.2. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už Apgyvendinimo paslaugą dydį suaugusiems asmenims su negalia, senyvo amžiaus asmenims, jaunuoliams, kuriems teikiamos palydėjimo paslaugos, socialinę riziką patiriančios šeimos auginančios nepilnamečius vaikus, asmens (šeimos nario) mėnesio vidutinės pajamos negali likti mažesnės už 2 VRP dydį.

28.3. Atskaičius mokėjimo už Apgyvendinimo paslaugas dydį socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims ir jų šeimoms, asmens vidutinės pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

28.4. Apgyvendinimo paslaugos gavėjai moka už komunalines išlaidas įsigyja maisto produktus, kitas reikalingas prekes ir paslaugas iš savo turimų pajamų.

28.5. Komunalinės išlaidos elektros energijai, vandeniui skaičiuojamos pagal bendrų apskaitos prietaisų rodmenis ir mokėjimus už šiukšlių išvežimą, kietojo kuro (malkų m3) sunaudojimą šildymui. Išlaidos gali būti išdėstomos proporcingai kiekvieną mėnesį paslaugos teikiančios įstaigos vadovo ir asmens rašytiniu susitarimu.

28.6. Už suteiktas papildomas paslaugas biudžetinėse socialines paslaugas teikiančiose įstaigose asmuo moka pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus įkainius.

28.7.    Krizių atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, Apgyvendinimo paslauga 7 pirmąsias kalendorines dienas gali būti suteikta nemokamai.      

28.8. Asmeniui išvykus iš savarankiško gyvenimo namų ar apsaugoto būsto atostogauti arba gydytis ilgesniam nei 1 paros laikotarpiui, yra skaičiuojamas Savivaldybės tarybos nustatytas mokestis – vietos išlaikymo garantas išvykus iš įstaigos ilgesniam kaip 1 paros laikotarpiui.

29. Apgyvendinimas nakvynės namuose:

29.1. Apgyvendinimo nakvynės namuose paslauga asmeniui teikiama nemokamai vieną mėnesį, kai asmuo teisės aktų nustatyta tvarka gauna socialinę pašalpą ar kitas išmokas, kurių dydis neviršija 2 VRP dydžių;

29.2. Mokėjimas už Apgyvendinimo nakvynės namuose  paslaugas apskaičiuojamas pagal

žemiau pateiktą lentelę:

 

Eil. Nr.

Asmens pajamų dydis asmeniui (vienam šeimos nariui VRP*):

Mokėjimas už paslaugas (proc. paslaugos kainos)

29.2.1.

iki 2VRP

12 proc.

29.2.2.

nuo 2 iki 3 VRP

15 proc.

29.2.3.

nuo 3 iki 4 VRP

20 proc.

29.2.4.

nuo 4 iki 5 VRP

25 proc.

29.2.5.

virš 5 VRP

30 proc.

*VRP – valstybės remiamos pajamos.

 

29.3. Atskaičius mokėjimo už apgyvendinimo nakvynės namuose paslaugą dydį asmens vidutinės pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

29.4. Paslaugų gavėjai iš savo pajamų įsigyja maisto produktus, kitas reikalingas prekes ir paslaugas, moka už komunalinius patarnavimus.

29.5. Komunalinės išlaidos elektros energijai, vandeniui skaičiuojamos pagal bendrų apskaitos prietaisų rodmenis ir mokėjimus už šiukšlių išvežimą, kietojo kuro (malkų m3) sunaudojimą šildymui. Išlaidos gali būti išdėstomos proporcingai kiekvieną mėnesį paslaugos teikiančios įstaigos vadovo ir asmens rašytiniu susitarimu.

29.6. Už suteiktas papildomas paslaugas asmuo moka pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus įkainius.

 

IV SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ DIENOS SOCIALINĘ GLOBĄ

 

30.  Mokėjimo už dienos socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, nepriklausomai nuo to, ar asmuo gyvena vienas, ar su šeima.

31.  Asmens (šeimos) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą nustatytą dienos socialinės globos kainą.

32.  Mokėjimo dydis už suteiktas dienos socialinės globos paslaugas, teikiamas institucijoje, apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į paslaugos gavėjo pajamas:

32.1. Vieno gyvenančio asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos

socialinę globą dydis – 20 procentų asmens pajamų arba 10 procentų asmens pajamų, jei maitinasi savo lėšomis.

32.2. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui neviršija 3VRP,

mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis – 30 procentų asmens pajamų arba 15 procentų asmens pajamų, jei maitinasi savo lėšomis.

32.3. Asmens, gyvenančio šeimoje, kurios pajamos vienam šeimos nariui viršija 3 VRP dydį,

mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą dydis – 40 procentų asmens pajamų arba 20 procentų asmens pajamų, jei maitinasi savo lėšomis.

33.  Mokėjimo dydis už suteiktas dienos socialinės globos paslaugas asmens namuose paslaugos gavėjui apskaičiuojamas individualiai, atsižvelgiant į paslaugos gavėjo pajamas, paslaugos teikimo apimtį, pagal žemiau pateiktą lentelę:

Eil. Nr.

 

 

Paslaugos gavėjai

Dienos socialinės globos paslaugų trukmė ir mokėjimo dydis per mėnesį

2–4 val. darbo dienomis (ne daugiau 20 val. per savaitę)

5–6 val. darbo dienomis (ne daugiau 30 val. per savaitę)

7–8 val. darbo dienomis (ne daugiau 40 val. per savaitę)

daugiau kaip 40 val. per savaitę (7 dienas per savaitę)*

33.1.

 

 

Vienas gyvenantis asmuo

7 proc. asmens pajamų

10 proc. asmens pajamų

15 proc. asmens pajamų

20 proc. asmens pajamų*

33.2.

Asmuo, gyvenantis šeimoje

10 proc.  asmens pajamų

15 proc. asmens pajamų

20 proc. asmens pajamų

* – Paslauga teikiama vienišiems asmenims.

 

34. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą dieną teikiamą dienos socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos dienos socialinės globos trukmei.

35.  Asmuo, kuriam teikiama dienos socialinė globa, privalo pranešti paslaugos teikėjui arba Socialinės paramos ir rūpybos skyriui apie jo pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos.

36.  Pasikeitus asmens finansinėms galimybėms paslaugos teikėjas, vadovaudamasis Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus pateikta informacija dėl mokėjimo dydžio asmeniui pasikeitimo, ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų parengia sutarties papildymą. Perskaičiavus asmens finansines galimybes asmuo už suteiktą dienos socialinę globą moka nuo mėnesio, per kurį pasikeitė mokėjimo už dienos socialinę globą dydis.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ TRUMPALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

37.  Mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

38.  Asmens mokėjimo už vieną kalendorinį mėnesį teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už trumpalaikę socialinę globą padengti. Tais atvejais, kai asmuo, gaudamas trumpalaikę socialinę globą, maitinasi savo lėšomis, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis mažinamas proporcingai ta dalimi, kuria sumažėja trumpalaikės socialinės globos kaina, kai į ją neįskaičiuojamos maitinimosi išlaidos pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas rekomenduojamas paros maistinių medžiagų ir energijos normas.

39.  Jei asmeniui teikiama trumpalaikė socialinė globa (iki 5 parų per savaitę) dienos centre, mokėjimo už trumpalaikę socialinę globą dydis asmeniui už vieną kalendorinį mėnesį sudaro 50 proc. asmens pajamų.

40.  Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį ar ne visą parą teikiamą trumpalaikę socialinę globą dydis nustatomas proporcingai teikiamos trumpalaikės socialinės globos trukmei.

41Asmuo, išvykęs iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios įstaigos, išskyrus iki 5 dienų per savaitę teikiamą trumpalaikę globą, ilgesniam negu 3 dienų laikotarpiui, moka 30 proc. nustatyto mokesčio dydžio. Už tris pirmąsias išvykimo dienas gyventojas moka visą nustatytą mokestį už teikiamas socialines paslaugas. Išvykimo terminas ir sąlygos įforminamos raštu.

42.  Krizių atvejais, kai socialinės rizikos suaugęs asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, trumpalaikė socialinė globa 30 kalendorinių dienų teikiama nemokamai, Telšių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Socialinės paramos teikimo komisijos siūlymu.

43.  Trumpalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ ILGALAIKĘ SOCIALINĘ GLOBĄ

 

44.  Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, o tais atvejais, kai asmuo pradėjo gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., ir į turtą.

45.  Mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį neturi viršyti 80 procentų asmens pajamų, įskaitant atvejus, kai asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra mažesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą. Tais atvejais, kai asmuo pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

46.  Jeigu suaugusio asmens, pradėjusio gauti ilgalaikę socialinę globą po 2007 m. sausio 1 d., turto vertė yra didesnė už jo gyvenamosios vietos savivaldybėje nustatytą turto vertės normatyvą, mokėjimo už ilgalaikę socialinę globą suaugusiam asmeniui dydis per mėnesį padidėja vienu procentu, skaičiuojant nuo turto vertės, viršijančios normatyvą (toliau – Turto mokestis).

47.  Mokėjimo už neįgalaus vaiko ilgalaikę socialinę globą dydis nustatomas neatsižvelgiant į asmens turtą ir neturi viršyti 80 procentų vaiko pajamų. Tais atvejais, kai neįgalus vaikas pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą gauna slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, visa šios kompensacijos suma (100 procentų) skiriama mokėjimui už ilgalaikę socialinę globą padengti.

48.  Ilgalaikė socialinė globa likusiam be tėvų globos vaikui ir socialinės rizikos vaikui teikiama nemokamai.

49Asmuo, išvykęs iš ilgalaikę socialinę globą teikiančios socialinių paslaugų įstaigos, už išvykimo laiką nuo ketvirtos išvykimo paros moka 30 procentų jam nustatyto mokėjimo dydžio. Už tris pirmąsias išvykimo paras (įskaitant ir tuos atvejus, kai išvykstama trumpiau kaip 3 paroms) mokėjimo dydis už ilgalaikę socialinę globą nemažinamas. Išvykimo terminas ir sąlygos įforminamos raštu.

50Asmenys gali būti atleidžiami nuo Turto mokesčio arba Turto mokestis gali būti sumažinamas vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, parengtu Komisijos teikimu atvejais, kai asmens turimas turtas yra nelikvidus arba kai nustatomos aplinkybės, dėl kurių asmuo negali apmokėti nustatyto mokėjimo. Šiuo atveju ilgalaikės socialinės globos teikimo kaštai dengiami savivaldybės biudžeto arba Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšomis.

 

VII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS NARIŲ) FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS

 

51.  Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės mokėti už socialines paslaugas negali turėti įtakos asmens (šeimos) galimybėms gauti socialines paslaugas, kurių poreikis asmeniui (šeimai) nustatytas.

52.  Pageidaujantis gauti tas socialines paslaugas, už kurias mokėjimo dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens (šeimos) pajamas.

53.  Ilgalaikę socialinę globą pageidaujantis gauti asmuo ar jo globėjas (rūpintojas) turi pateikti informaciją apie asmens pajamas ir turimą turtą.

54.  Informaciją apie asmens (šeimos) pajamas ir asmens turtą asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikia kartu su prašymu-paraiška socialinėms paslaugoms gauti (toliau – Prašymas-paraiška; forma SP-8), patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183.

55.  Mokėjimo už ilgalaikės socialinės globos paslaugas šaltiniai – asmens pajamos ir turtas, išreikštas pinigais. Kai asmens turimų pajamų ir piniginių lėšų nepakanka, mokėjimo šaltiniu gali būti nustatomos asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, skiriamos sutartyje numatyto asmens mokėjimo dydžio teikiamoms socialinių paslaugų išlaidoms apmokėti.

56.  Asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas vertina Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus specialistai.

57.  Asmens (šeimos narių), kuriam (-iems) skiriamos socialinės paslaugos, finansinės galimybės vertinamos nustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį. Socialinių paslaugų gavimo metu pasikeitus asmens (šeimos) pajamoms ir (ar) turtui, asmens (šeimos narių) finansinės galimybės vertinamos iš naujo. Ilgalaikės socialinės globos skyrimo atveju asmens finansinės galimybės gali būti vertinamos iš naujo ir prieš ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžią, bet ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki ilgalaikės socialinės globos teikimo pradžios dienos.

58.  Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens (šeimos) fiziniam ar emociniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, finansinės galimybės vertinamos po to, kai nustatomas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir jam skiriamos socialinės paslaugos.

59.  Tais atvejais, kai finansinių galimybių vertinimas apima ir asmens turto vertinimą ir šis vertinimas atliekamas vėliau, negu pradedamos teikti socialinės paslaugos, asmeniui mokėjimo už socialines paslaugas dydis skaičiuojamas ir už praėjusio laikotarpio suteiktas socialines paslaugas.

60.  Asmens (šeimos narių), teisės aktų nustatyta tvarka gaunančio (-ių) socialinę pašalpą, finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinę riziką patiriantis suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą.

61.  Asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, kai asmuo (šeima) sutinka mokėti visą paslaugų kainą.

62Bendrųjų socialinių paslaugų reikalingo asmens (šeimos narių) finansinės galimybės nevertinamos, išskyrus tuos atvejus, kai asmuo (šeima) nesutinka su Savivaldybės nustatytu mokėjimo už bendrąsias paslaugas dydžiu ir pageidauja šias paslaugas gauti nemokamai.

63.  Socialinės paramos ir rūpybos skyrius ir socialinių paslaugų įstaigos užtikrina asmens (šeimos narių) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

64.  Socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, konsultuoja asmenis (šeimos narius) finansinių galimybių vertinimo, mokėjimo už socialines paslaugas šaltinių parinkimo klausimais.

65.  Socialines paslaugas gaunantis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) privalo ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo įvykusių asmens pajamų ir turto pokyčių dienos pranešti socialines paslaugas teikiančios įstaigos vadovui apie asmens (šeimos) pajamų, asmens turto pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką.

66.  Socialinių paslaugų įstaigos vadovas, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens pajamų ar (ir) turto pokyčius ar pasikeitusias kitas asmens finansines galimybes (įskaitant ir asmens turto vertės sumažėjimą iki nustatyto normatyvo, jei mokamas turto mokestis), nedelsdamas apie tai raštu informuoja Socialinės paramos ir rūpybos skyrių, bet ne vėliau, nei iki atsiskaitymo dokumentų Savivaldybės administracijai pateikimo termino, nurodyto sudarytoje finansavimo sutartyje.

67.  Socialinės paramos ir rūpybos skyriaus specialistas, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per šių paslaugų gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

68.  Socialinės paramos ir rūpybos skyrius, gavęs informaciją apie jau gaunančio ilgalaikę socialinę globą asmens turto pokyčius, jo finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

69.  Pagal iš naujo nustatytus mokėjimo (finansavimo) už socialines paslaugas dydžius asmuo moka nuo to mėnesio, kai atsakingi specialistai iš naujo įvertina asmens finansines galimybes. Lėšų skirtumas, susidaręs dėl mokėjimo už socialines paslaugas perskaičiavimo, padengiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

70.  Socialinių paslaugų įstaigos vadovas atsako už teisingą pateiktą informaciją apie suteiktas socialinės globos paslaugas.

71.  Socialinės paramos ir rūpybos skyrius turi teisę asmens (šeimos), gaunančio (-ios) socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios socialinių paslaugų įstaigos iniciatyva.

 

VIII SKYRIUS

ASMENS (ŠEIMOS) PAJAMOS IR JŲ APSKAIČIAVIMAS

 

72.  Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas, asmens gaunamos pajamos imamos po to, kai apmokestinamos gyventojų pajamų mokesčiu, sumokami alimentai ir mokėjimai pagal vykdomuosius raštus ir išskaitomos valstybinio socialinio draudimo įmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme.

73.  Pajamas, numatytas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) Prašyme-paraiškoje, išskyrus atvejus, kai Socialinės paramos ir rūpybos skyrius turi duomenis arba juos gauna iš valstybės ir žinybinių registrų, valstybės ir savivaldybių informacinių sistemų.

74.  Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Socialinės paramos ir rūpybos skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.

75.  Skaičiuojant asmens pajamas, imamos vidutinės 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo pajamos.

76.  Duomenys apie Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nurodytas pajamas gaunami iš atitinkamas išmokas mokančių institucijų ar įstaigų pagal asmens duomenų teikimo sutartis. Jeigu tokių sutarčių Savivaldybės administracija ar socialinių paslaugų įstaiga nėra sudariusi, duomenys gaunami (surenkami) iš asmens (šeimos narių) pateiktų pažymų.

77.  Skaičiuojant šeimos pajamas, imamos visų šeimos narių vidutinės 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo pajamos, nurodytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme.

78.  Skaičiuojant vienam šeimos nariui tenkančias pajamas, kai socialinės paslaugos teikiamos šeimoje gyvenančiam asmeniui, vidutinės šio asmens 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo pajamos ir visų šeimos narių 3 mėnesių pajamos dalijamos iš visų šeimos narių skaičiaus.

79.  Jeigu asmens (šeimos) pajamos tą mėnesį, nuo kurio pradėtos gauti socialinės paslaugos, palyginti su praėjusiais 3 mėnesiais, pasikeitė, asmens (šeimos) pajamos per mėnesį apskaičiuojamos pagal to mėnesio pajamas.

80.  Apskaičiuotas darbo užmokestis, užmokestis už prastovas ne dėl darbuotojo kaltės ir užmokestis už kasmetines atostogas, pensijos, pensijų išmokos ir vietoj pensijų mokamos kompensacijos, rentos, valstybinės šalpos išmokos, ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės ir motinystės (tėvystės) socialinio draudimo pašalpos, nedarbo socialinio draudimo išmokos, stipendijos, kitos kas mėnesį gaunamos pajamos įskaitomos į pajamas tų mėnesių, už kuriuos jos paskirtos.

81.  Vaiko išlaikymo periodinės išmokos mokamos pagal Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, įskaitomos į pajamas tų mėnesių, per kuriuos jos išmokėtos.

82.  Pajamos iš žemės ūkio veiklos ir išmokos žemės ūkio veiklai nustatomos tik tada, kai yra šios veiklos apskaitos dokumentai.

 

IX SKYRIUS

ASMENS TURTAS IR JO VERTINIMAS

 

83.  Asmens turtas vertinamas tik tais atvejais, kai asmens pajamų nepakanka sumokėti už ilgalaikę socialinę globą.

84.  Nustatant asmens finansines galimybes mokėti už ilgalaikę socialinę globą, įskaitomas asmens nuosavybės teise turimas ar per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių mokėti už ilgalaikę socialinę globą vertinimo (įskaitant finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl ilgalaikės socialinės globos teikimo metu įvykusių turto pokyčių) turėtas turtas, nurodytas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme.

85Asmens turimo arba turėto turto vertė nustatoma sumuojant visą Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 31 straipsnio 1 dalyje nurodytą turtą. Asmens turto, nurodyto Socialinių paslaugų įstatymo 31 straipsnio 1 dalies 1–4 punktuose, vertė nustatoma pagal duomenis apie vidutines rinkos vertes, savivaldybės gaunamus iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Jei asmuo nesutinka su turto verte, nurodyta valstybės ir žinybiniuose registruose bei valstybės informacinėse sistemose, jis turi teisę kreiptis į asmenį, turintį teisę verstis turto arba verslo vertinimo veikla pagal Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą, iš kurio gautą turto vertinimo ataskaitą pateikia savivaldybei, vertinusiai finansines asmens galimybes. Rinkos vertės nustatymo data turi būti ne vėlesnė kaip 12 mėnesių iki finansinių galimybių vertinimo.

86.  Tais atvejais, kai vertinamas turtas, turėtas per praėjusius 12 mėnesių iki kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo ar asmens finansinių galimybių mokėti už ilgalaikę socialinę globą vertinimo (įskaitant finansinių galimybių vertinimą iš naujo dėl ilgalaikės socialinės globos teikimo metu įvykusių turto pokyčių), bet šio kreipimosi metu ar asmens finansinių galimybių vertinimo metu pakeistas į kitą kurį nors Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 31 straipsnio 1 dalyje  nurodytą turtą, šis turtas apskaitomas tik vieną kartą. Pakeisto turto vertė nustatoma pagal asmens pateiktus turto vertę pagrindžiančius dokumentus.

87.  Tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nurodytas turtas asmeniui priklauso bendrosios jungtinės nuosavybės teise, į asmens turtą įskaitoma jam tenkanti šio turto dalis.

88.  Tais atvejais, kai asmuo gyvena su šeima ir (arba) artimaisiais giminaičiais (tiesiosios linijos giminaičiai iki antrojo laipsnio imtinai – tėvai ir vaikai, seneliai ir vaikaičiai, ir šoninės linijos antrojo laipsnio giminaičiai – broliai ir seserys) ir šios šeimos ir (arba) artimųjų giminaičių gyvenamoji patalpa, kurioje jie ne trumpiau kaip vienus metus yra deklaravę savo gyvenamąją vietą, yra asmens nuosavybės teise turimas turtas, šios patalpos į asmens turtą neįskaitomos.

89.  Tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme nurodytas turtas yra perduotas kitam fiziniam ar juridiniam asmeniui pagal rentos ar išlaikymo iki gyvos galvos sutartis, jis taip pat įskaitomas į asmens turtą. Rentos mokėtojo įsipareigojimai dėl asmens mokėjimo už socialines paslaugas nustatomi rašytine Savivaldybės, asmens ir rentos mokėtojo sutartimi.

90.  Informaciją apie asmens turimus statinius (įskaitant nebaigtus statyti) ir žemę (įskaitant užimtą miško ir vandens telkinių ir jų vertes) Socialinės paramos ir rūpybos skyrius gauna iš valstybės įmonės Registrų centro pagal duomenų apie gyventojų turimą nekilnojamąjį turtą teikimo–gavimo sutartį, kurią sudaro Savivaldybė su valstybės įmone Registrų centru.

91.  Informaciją apie privalomų registruoti transporto priemonių ir privalomos registruoti žemės ūkio technikos (išskyrus atvejus, kai Savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų), turimų akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertę ir pinigines lėšas nurodo pats asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) Prašyme-paraiškoje. Prie Prašymo-paraiškos pridedami turimi šio turto įsigijimą patvirtinantys dokumentai (pirkimo, pirkimo–pardavimo, dovanojimo sutartys, paveldėjimo dokumentų kopijos ir kita).

92.  Kilus įtarimui, kad asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) pateikė neteisingus duomenis, Socialinės paramos ir rūpybos skyrius gali pareikalauti papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą.

93.  Akcijų, obligacijų, vekselių ir kitų vertybinių popierių vertė įskaitoma į viso turto vertės sumą, jeigu jų bendra vertė viršija 580 eurų. Piniginės lėšos, turimos bankuose ir kitose kredito įstaigose, taip pat ne bankuose ir ne kitose kredito įstaigose, gautos (negrąžintos) paskolos, kitiems asmenims paskolintos (negrąžintos) piniginės lėšos į viso turimo turto vertę įskaitomos, jeigu kiekvienos jų suma viršija 580 eurų.

94.  Turto normatyvas asmeniui – 12 kv. metrų būsto naudingojo ploto.

95.  Turto vertės normatyvas nustatomas turto normatyvą dauginant iš asmens gyvenamosios vietos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti.

96.  Tais atvejais, kai asmuo jau gauna socialines paslaugas įstaigoje ir ten pat yra deklaravęs savo gyvenamąją vietą, turto normatyvas nustatomas pagal tos asmens gyvenamosios vietos, kurioje jis gyveno prieš patekdamas į socialinės globos įstaigą, nekilnojamojo turto normatyvinę vertę. Jei asmuo, prieš patekdamas į socialines paslaugas teikiančią įstaigą, buvo įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Telšių rajono savivaldybėje, turto normatyvas nustatomas pagal vidutinę Telšių miesto būsto daugiabučiuose pastatuose ir būsto vieno ir dviejų butų namuose normatyvinę vertę.

97.  Turto vertės normatyvui nustatyti taikomos valstybės įmonės Registrų centro nustatomos ir šios įmonės interneto svetainėje skelbiamos nekilnojamojo turto ploto vieneto normatyvinės vertės piniginei socialinei paramai nepasiturintiems gyventojams gauti pagal kiekvienų metų sausio 1 dienos vidutines nekilnojamojo turto rinkos vertes Lietuvos miestuose ir savivaldybių centruose, kitose savivaldybių teritorijose.

 

 

X SKYRIUS

LĖŠŲ PERVEDIMAS PASLAUGŲ TEIKĖJAMS

 

98. Savivaldybės administracija už suteiktas paslaugas perveda lėšas paslaugų teikėjui,

išskyrus biudžetines socialines paslaugas teikiančioms įstaigoms, pagal sudarytas Sutartis iš Savivaldybės strateginio plėtros plano 07.01.02.06 priemonės:

98.1. Už suteiktas bendrąsias socialines paslaugas skirtumą tarp paslaugos kainos ir asmens

sumokėtų įmokų.

98.2. Už suteiktas socialinės priežiūros paslaugas skirtumą tarp paslaugos kainos ir asmens sumokėtų įmokų.

98.3. Už suteiktas socialinės priežiūros – socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo paslaugas ir atvejo vadybos proceso organizavimą socialinę riziką patiriančioms šeimoms perveda valstybės specialiąją dotaciją socialinei priežiūrai socialinės rizikos šeimoms teikti (darbo užmokestis; valstybinio socialinio draudimo įmokos, 40 proc. pareiginės algos pastoviajai daliai didinti už kvalifikacinę kategoriją, pareiginės algos kintamajai daliai, priemokoms, premijoms bei užmokesčiui už darbą poilsio ir švenčių dienomis, nakties ir viršvalandinį darbą, budėjimą mokėti; supervizijų išlaidoms ir daliai profesinės kompetencijos tobulinimo išlaidoms finansuoti) pagal socialinių darbuotojų ir atvejo vadybininkų, teikiančių socialinę priežiūrą šeimoms, pareigybių skaičių ir Savivaldybės biudžeto lėšas, skirtas administravimo išlaidoms padengti.

98.4. Už suteiktas socialinės globos paslaugas skirtumą tarp paslaugos kainos ir specialiosios tikslinės dotacijos asmenims su sunkia negalia paslaugoms teikti, asmens gaunamos tikslinės kompensacijos bei asmens įmokų.

99. Lėšas, gautas už socialines paslaugas paslaugų teikėjas apskaitos ir naudoja vadovaudamasis Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais buhalterinės apskaitos tvarką.

 

I SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

100. Asmuo (šeima) už faktiškai suteiktas paslaugas sumoka iki sekančio mėnesio 25 d. pagal pateiktą paslaugos teikėjo sąskaitą–faktūrą į nurodytą sąskaitą banke.

101. Asmuo (šeima) gali būti atleistas nuo mokėjimo už suteiktas socialines paslaugas arba šis mokestis gali būti sumažintas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į Telšių rajono savivaldybės administracijos socialinės paramos teikimo komisijos siūlymą.

102. Socialinės paramos ir rūpybos skyrius užtikrina asmens (šeimos) pateiktų duomenų konfidencialumą teisės aktų nustatyta tvarka.

103.       Savivaldybės taryba nustato maksimalų trumpalaikės ir ilgalaikės socialinės globos išlaidų finansavimo Savivaldybės teritorijos gyventojams dydį.

104.       Socialinių paslaugų įstaigos atsako už lėšų, skirtų socialinėms paslaugoms finansuoti, tinkamą panaudojimą.

105. Lėšų, gautų už socialinių paslaugų teikimą, apskaita kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

106.       Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) vykdant Aprašą nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

__________________