Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, Linijinis piešimas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS PIRMOJO PRIORITETO „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 23 d. Nr. 3D-770

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2021 m. liepos 7 d.  Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 4.1.1 papunktį,

t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos pirmojo prioriteto „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2023 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. 3D-770

 

 

 

LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS pirmojo PRIORITETO „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ PRIEMONĖS „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

I.          BENDROSIOS NUOSTATOS

 

Prioritetas

Konkretus tikslas

Sektorius, prie kurio turi būti prisidedama projektu

Paramos gavėjų rūšis

Projektų susietumas su jūrų ir kitais vandenimis

Specialiosios projektų sąsajos

Projektų rūšis

 

Intervencinių priemonių rūšis

Paramos formos kodas

1

2

3

4

5

6

8

7

9

01 Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas

1.1. Stiprinti ekonominiu, socialiniu ir aplinkosaugos požiūriu darnią žvejybos veiklą

01 Žvejyba;

05 Aplinka;

07 Integruotasis / daugiasektoris.

01 Gamintojų organizacija (angl. santrumpa PO);

02 Gamintojų organizacijų asociacija (angl. santrumpa APO);

03 Tarpšakinė organizacija (angl. santrumpa IBO)

04 Privati įmonė – labai maža;

05 Privati įmonė – MVĮ (mažoji ar vidutinė įmonė);

06 Privati įmonė – didelė;

07 Viešasis subjektas;

08 Mokslinių tyrimų centras / universitetas / mokslininkai;

09 Nevyriausybinė organizacija (NVO) / asociacija;

10 Švietimo įstaiga.

01 Jūros

02 Vidaus vandenys

 

31 Su klimato kaita susijęs veiksmas

21 Studijos ir moksliniai tyrimai;

56 Bandomieji projektai

01 Mažinti neigiamą poveikį ir (arba) prisidėti prie teigiamo poveikio aplinkai ir prisidėti prie geros aplinkos būklės

01 Dotacijos

 

II.        SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

1.1.  2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060);

1.2.  2021 m. liepos 7 d.  Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1139);

1.3.  Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programa (toliau – Žuvininkystės programa), patvirtinta 2022 m. spalio 31 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 8008; 

1.4.  2022 m. sausio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/79, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 taikymo taisyklės dėl veiksmų lygmens įgyvendinimo duomenų registravimo, perdavimo ir pateikimo;

1.5.  Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklės (toliau – Žuvininkystės programos administravimo taisyklės), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-798 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“;

1.6. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PFAT), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3D-414 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“.

2. Galima didžiausia paramos suma projektui ir paramos intensyvumo norma

2.1. Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos pirmojo prioriteto „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) projektams įgyvendinti skiriama iki 460 000 Eur (keturių šimtų šešiasdešimt tūkstančių) Eur Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (toliau – EJRŽAF) ir bendrojo finansavimo lėšų. Didžiausia galima paramos suma skiriama vienam projekto įgyvendinimo planui (toliau – PĮP) įgyvendinti –iki 70 000 Eur.

2.2. Paramos intensyvumo norma sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (70 proc. iš EJRŽAF lėšų ir 30 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų), kai projektas atitinka visus šiuos kriterijus:

2.2.1. atitinka kolektyvinius interesus;

2.2.2. turi kolektyvinį paramos gavėją;

2.2.3. turi inovacinių aspektų arba užtikrinta galimybė visuomenei susipažinti su projekto rezultatais.

3. Reikalavimai projektams

3.1. Pagal Aprašą finansuojamos projekto veiklos: 

3.1.1. taikomieji moksliniai tyrimai, skirti skatinti mokslininkų ir žvejų keitimąsi žiniomis, sprendžiant aktualias žvejybos sektoriaus problemas, vykdomi bendradarbiaujant mokslo atstovams su žvejais, taip pat su minėtais tyrimais susiję duomenų rinkimas ir tvarkymas;

3.1.2. bandomieji projektai;

3.1.3. žinių ir mokslinių tyrimų rezultatų sklaida, seminarai ir geriausia praktika.

3.2. PĮP teikiami ir įgyvendinami tik su partneriu (-iais).

3.3. Galimi pareiškėjai ir partneriai:

3.3.1. kai PĮP pagal Priemonę teikia Lietuvos mokslinių tyrimų institutai, Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, kiti Lietuvos Respublikoje įregistruoti viešieji juridiniai asmenys, kurių veikla susijusi su moksline veikla, moksliniais tyrimais ir eksperimentine plėtra, taikomaisiais moksliniais tyrimais (minėtos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme). Šių pareiškėjų partneriai gali būti: verslinės žvejybos įmonių asociacijos; verslinės žvejybos įmonės.

3.3.2. kai PĮP teikia verslinės žvejybos įmonių asociacijos, jų partneriai gali būti Lietuvos mokslinių tyrimų institutai, Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, kiti Lietuvos Respublikoje įregistruoti viešieji juridiniai asmenys, kurių veikla susijusi su moksliniais tyrimais, eksperimentine plėtra ir studijomis, taip pat mokslininkai ir (arba) tyrėjai.

3.4. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d.

3.5. Siektini stebėsenos rodikliai:

Rodiklio pavadinimas  

Rodiklio kodas 

Matavimo vienetai 

Siektina reikšmė 

(priemonės lygiu)

Veiksmai, kuriais prisidedama prie geros aplinkos būklės, įskaitant gamtos atkūrimą, išsaugojimą, ekosistemų apsaugą, biologinę įvairovę, gyvūnų sveikatą ir gerovę (veiksmų skaičius)

CR 10

Vnt.

3

Suinteresuotųjų subjektų bendradarbiavimo veikla (veiksmų skaičius)

CR 13

Vnt.

8

Inovacijos, kurioms sudarytos sąlygos (naujų produktų, paslaugų, procesų, verslo modelių ar metodų skaičius)

CR 14

Vnt.

5

3.6. Pagal Aprašą įgyvendinami PĮP prisideda prie:

3.6.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos (toliau – plėtros programa) pažangos priemonės NR. 15-001-06-02-04 „Pritaikyti aplinkos, klimato kaitos ir kitus valdymo įsipareigojimus bei inovatyvias, tausias technologijas jūrų reikalų ir žuvininkystės veikloje“ (toliau – pažangos priemonė) veiklos „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos, skirtos išbandyti ir diegti pažangias technologijas ir metodus žvejybos sektoriuje bei keistis žiniomis“;

3.6.2. pažangos priemonės rezultato rodiklio „Vandenų ekosistemos apsaugos ir atkūrimo, įskaitant žvejybos pritaikymą, biologinės įvairovės apsaugos, įskaitant akvakultūros ūkiuose, veiksmų skaičius, vnt.“;

3.6.3. įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo 2021– 2030 metų nacionalinio pažangos plano uždavinio „Plėtoti tvarų ir bioekonomikos principais paremtą ūkininkavimą visose žemės ūkio šakose, tikslinga įgyvendinti kaip susijusius, nes jie priklauso tai pačiai veiklos sričiai ir vienas kitam sudaro prielaidas pokyčiams“.

3.7. Kartu su PĮP turi būti pateikiama galimybių studija, parengta pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą, kuri rengiama pareiškėjo ar jo partnerių pasiūlyta Lietuvos žvejybos sektoriui aktualia tema, kuriai spręsti ir siekiama įgyvendinti projektą. Rekomenduojamos temos: susijusios su žvejybos poveikio jūrų ir (arba) vidaus vandenų aplinkai mažinimu ir vandens biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimu; nepageidaujamos priegaudos mažinimu (atrankiosios žvejybos būdai ir (ar) įrankiai) ar įsipareigojimo iškrauti visas žuvis laikymosi palengvinimu; technologine plėtra, inovacijų išbandymu ir pritaikymu, įskaitant energijos vartojimo efektyvumo didinimu; žuvininkystės įmonių konkurencingumo ir gyvybingumo didinimu ir saugos bei darbo sąlygų gerinimu.

 

4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatų laikymosi reikalavimai

4.1. Priemonės įgyvendinimas nedaro tiesioginio poveikio Chartijos nuostatoms. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamos Chartijoje nustatytų pagrindinių teisių nuostatos: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

4.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą.

4.3. Pagal aprašą įgyvendinamu projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai) neprisidedama prie HP įgyvendinimo.

5. Reikalavimai teikiant valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą

5.1. Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama.

6. Projektų atrankos kriterijai

Eil.

Nr.

Kriterijaus tipas

Kriterijus

Kriterijaus vertinimo metodas

6.1.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Projektai įgyvendinami su partneriu (-iais)

PĮP pateikti duomenys apie partnerį, atitinkantį Aprašo 3.3 punkte nustatytus reikalavimus, ir pateikta Aprašo 8.1.1 papunktyje nurodyta sutartis

6.2.

Specialusis projektų atrankos kriterijus

Bent vienas iš projekte dalyvaujančių mokslininkų ir (arba) tyrėjų turi turėti mokslinės veiklos patirties žuvininkystės srityje

Tokią patirtį patvirtina bent vienas iš šių faktų: a) dalyvavimas mokslinėje veikloje; b) dalyvavimas atliekant mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą; c) dalyvavimas atliekant taikomuosius mokslinius tyrimus.

6.3.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Problemos, kurią siūloma spręsti, iškėlimo pagrįstumas ir aktualumas, numatomų rezultatų indėlis į problemos sprendimą

Vertinama atsižvelgiant į problemos mastą ir reikšmingumą ir numatomo projekto rezultato galimą įtaką jos sprendimui: ar problema iškelta pagrįstai ir yra aktuali bent vienam iš žvejybos sektoriaus segmentų (Baltijos jūra, tolimieji žvejybos rajonai, vidaus vandenys ir

Baltijos jūros priekrantės žvejybos zona), o numatomi rezultatai prisidės prie jos sprendimo.

Suteikiama nuo 0 iki 30 balų (kuo problema aktualesnė ir projektu bus daugiau prisidedama prie jos sprendimo, tuo didesnis balas):

6.3.1. sprendžiama problema labai aktuali ir projektas reikšmingai prisidės prie jos sprendimo – nuo 21 iki 30 balų;

6.3.2. sprendžiama problema aktuali ir projektas prisidės prie jos sprendimo – nuo 11 iki 20 balų;

6.3.3. sprendžiama problema aktuali, bet projektas mažai prisidės prie jos sprendimo, arba projektas prisidės prie problemos sprendimo, bet pati sprendžiama problema nelabai aktuali – nuo 6 iki 10 balų;

6.3.4. sprendžiama problema nelabai aktuali arba mažai kam aktuali, o projektas labai mažai prisidės prie jos sprendimo – nuo 1 iki 5 balų;

6.3.5. sprendžiama problema neaktuali – 0 balų.

Atitiktis prioritetiniam projektų atrankos kriterijui vertinama pasitelkiant nepriklausomus ekspertus – Žuvininkystės projektų įvertinimo komisiją, sudarytą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu (toliau – Komisija). Vertinant pildomas Aprašo 2 priedas.

6.4.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Tyrimo uždavinių ir darbo plano racionalumas bei galimos rizikos numatymo ir valdymo pagrįstumas.

Vertinama pagal tyrimo uždavinių ir darbo plano racionalumą bei galimos rizikos numatymo ir valdymo pagrįstumą. Suteikiama nuo 0 iki 20 balų (kuo tyrimo uždaviniai ir darbo planas racionalesni, tuo didesnis balas):

6.4.1. tyrimo uždaviniai ir darbo planas labai racionalūs – nuo 11 iki 15 balų;

6.4.2. tyrimo uždaviniai ir darbo planas pakankamai racionalūs – nuo 1 iki 10 balų;

6.4.3. tyrimo uždaviniai ir darbo planas neracionalūs – 0 balų;

6.4.4. pagrįstai nustatytos galimos rizikos ir jų valdymas – nuo 1 iki 5 balų;

6.4.5. nenustatytos galimos pagrįstos rizikos ir jų valdymas – 0 balų;

Atitiktis prioritetiniam projektų atrankos kriterijui vertinama pasitelkiant nepriklausomus ekspertus – Komisiją. Vertinant pildomas Aprašo 2 priedas.

6.5.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Planuojamų projekto išlaidų racionalumas ir pagrįstumas.

Vertinama pagal planuojamų projekto išlaidų racionalumą ir pagrįstumą. Suteikiama nuo 0 iki 20 balų (kuo planuojamos projekto išlaidos racionalesnės ir labiau pagrįstos, tuo didesnis balas):

6.5.1. planuojamos projekto išlaidos labai racionalios ir pagrįstos – nuo 11 iki 20 balų;

6.5.2. planuojamos projekto išlaidos pakankamai racionalios ir pagrįstos – nuo 1 iki 10 balų;

6.5.3. planuojamos projekto išlaidos neracionalios arba nepakankamai pagrįstos – nuo 0 balų.

Atitiktis prioritetiniam projektų atrankos kriterijui vertinama pasitelkiant nepriklausomus ekspertus – Komisiją. Vertinant pildomas Aprašo 2 priedas.

6.6.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Problema, kurią numatoma spręsti įgyvendinant projektą, susijusi su aktualiausiais Bendrosios žuvininkystės politikos iššūkiais

Suteikiama 20 balų, kai projekto galimybių studijoje siūloma įgyvendinti projektą, prisidėsiantį prie:

6.6.1. neigiamo žvejybos daromo poveikio jūrų ir vidaus vandenų ekosistemai, dėl nepageidaujamo laimikio ir paukščių bei žinduolių priegaudos mažinimo, kur įmanoma jo išvengiant ir (arba);

6.6.2.   prievolės iškrauti laikymosi laive ir sausumoje palengvinimo ir (arba);

6.6.3. energijos vartojimo laivuose efektyvumo didinimo ir (arba) mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių žvejybos būdų naudojimo skatinimo.

6.7.

Prioritetinis projektų atrankos kriterijus

Į projektą įtraukta daugiau verslinės žvejybos įmonių

Kai projekte partneriais dalyvaujančių verslinės žvejybos įmonių skaičius (kai partneris yra verslinės žvejybos įmonių asociacija, skaičiuojamos projekte dalyvaujančios asociacijai priklausančios žvejybos įmonės):

6.7.1.   nuo 3 iki 10 įskaitytinai – 5 balai;

6.7.2.   daugiau kaip 10 – 10 balų;

 

6.8. Kartu su PĮP teikiama galimybių studija (Aprašo 1 priedas), kurioje pateikiama atitikčiai prioritetiniams projektų atrankos kriterijams įvertinti reikalinga informacija apie numatomą įgyvendinti projektą.

6.9. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PFAT 3 priede, išskyrus 6 punkte ir 2.3, 3.2.9, 3.2.10, 3.5, 3.6, ir 7.2 papunkčiuose nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus ir (ar) vertinimo aspektus.

7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

7.1. Tęstinumo laikotarpis (reikalavimai) taikomas, kai remiamos veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą arba gamybą. Tokiu atveju partnerystė turi būti užtikrinama ir partnerystės sutarties turi būti laikomasi ne trumpiau nei iki kontrolės laikotarpio pabaigos.

7.2. Be Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) sutikimo 3 metus nuo projekto finansavimo pabaigos negalima perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos. Jei paramos gavėjas nori perleisti ar kitokiu būdu suvaržyti turtą, jis turi gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas, jei tai nepakenks projekto tikslams, atitiks kolektyvinius interesus ir išliks užtikrinta galimybė visuomenei susipažinti su projekto rezultatais. Jei perleidus turtą, kuriam įsigyti ar sukurti buvo skirtos projekto paramos lėšos, gaunamos pajamos, jos  turi būti grąžinamos Agentūrai. 

7.3. Nustačius pažeidimą dėl Aprašo 7.1 arba 7.2 papunktyje nustatytų  reikalavimų neįvykdymo, netinkamos finansuoti projekto išlaidos (finansinės pataisos) apskaičiuojamos kaip nustatyta PFAT 5 priedo „Su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti projekto išlaidų apskaičiavimo ir taikymo metodika“ 2 punkte.

8. Kiti reikalavimai

8.1. PĮP teikiamas, administruojamas ir įgyvendinamas laikantis PFAT nustatytų reikalavimų ir tvarkos. Kartu su PĮP (forma patvirtinta PFAT 1 priede) teikiami priedai ir dokumentai:

8.1.1. pareiškėjo su partneriu (-iais) sudaryta sutartis, kurioje nustatytos tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą bei tęstinumo laikotarpiu (kai jis taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį).

8.1.2. partnerio deklaracija pagal PFAT 1 priedo 1 priede pateiktą formą;

8.1.3. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PFAT 1 priedo 2 priede pateiktą formą;

8.1.4. galimybių studija (Aprašo 1 priedas);

8.1.5. informacija ir dokumentai, pagrindžiantys atitiktį specialiajam atrankos kriterijui, nustatytam Aprašo 6.2. papunktyje.

8.2. Tinkamoms finansuoti išlaidoms, nurodytoms Aprašo 9.2.3–9.2.5 papunkčiuose, pagrįsti turi būti pateikiami bent 2 (du) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki PĮP pateikimo šių prekių ar paslaugų pirkimai neatlikti.

8.3. Jeigu pareiškėjas iki PĮP pateikimo įvykdo pirkimus, šių pirkimų dokumentus pareiškėjas turi pateikti Agentūrai kartu su PĮP.

8.4. Sprendimus dėl projektų finansavimo priima Agentūra, direktorius arba jo įgaliotas asmuo Agentūros nustatyta sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimo tvarka.

8.5. PFAT 122–124 punktuose nustatytais terminais teikiamos veiklos ataskaitos, kuriose nurodoma pagrindinė projekto įgyvendinimo informacija. Pateikus  tarpines ar galutines tyrimo ataskaitas, Agentūra per mėnesį nuo jų pateikimo esant poreikiui gali paprašyti jas pristatyti ir atsakyti į klausimus.

8.6. Gali būti mokamas avansas projektams finansuoti (projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti), laikantis PFAT nustatytų sąlygų.

8.7. Mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas nustatomas paramos sutartyje, bet ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus, pradedant nuo pirmų metų, einančių po paramos sutarties pasirašymo metų. Galimų teikti mokėjimo prašymų skaičius neribojamas ir nustatomas pramos sutartyje.

8.8. Agentūrai paprašius ir  su paramos gavėju suderinus laiką, paramos gavėjas bent  vieną kartą turi pristatyti projekto rezultatus ŽŪM, socialinių ekonominių partnerių ir sektoriaus atstovams.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

9.1. Galimas išlaidų tinkamumo laikotarpis nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d.

9.2. Pagal Aprašą finansuojamų išlaidų kategorijos yra šios:

9.2.1. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis.  Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.1–10.3 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui  priklauso paramos gavėjas;

9.2.2. projektą vykdančio personalo ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos, jei jos atitinka joms taikomus nacionalinius teisės aktus ir šias sąlygas:

9.2.2.1. dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normos vykstantiems į užsienio komandiruotes asmenims visais atvejais negali viršyti maksimalių dienpinigių dydžių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų, apskaičiuotų vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;

9.2.2.2. jeigu projektą vykdančiam personalui, vykstančiam į komandiruotes, dienpinigiai nemokami, šių asmenų maitinimo renginių metu išlaidos (jei tokios išlaidos numatytos ir kitiems renginio dalyviams) gali būti laikomos tinkamomis finansuoti;

9.2.2.3. jeigu asmuo nėra siunčiamas į komandiruotę, jam gali būti apmokamos (kompensuojamos) kelionių, gyvenamojo ploto nuomos, vykstančiųjų į užsienį draudimo, dalyvavimo renginiuose ir panašios išlaidos, neviršijant 9.2.2.1 papunktyje nustatytų dydžių.

9.2.3. numatytoms finansuojamoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingų paslaugų pirkimas:

9.2.3.1. konsultavimo, mokymų, studijų, ekspertų, tyrimų, audito, vertinimų, turto draudimo, kitų paslaugų, susijusių su finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimu, pirkimas;

9.2.3.2. seminarų, konferencijų, mokymų bei kitų informacinių ir mokomųjų renginių, įskaitant žiniasklaidai skirtas priemones, organizavimo išlaidos;

9.2.4. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas reikalingas numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui;

9.2.5. kitos priemonės, atsargos ir įranga, kurios nėra priskiriamos ilgalaikiam materialiajam turtui, bet reikalingos numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui;

9.2.6. projekto viešinimo išlaidos, skirtos visuomenės informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.2–10.5 papunkčiuose;

9.2.7. netiesioginės projekto išlaidos. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąją normą, nustatytą Aprašo 10.1 papunktyje.

9.2.7.1. netiesioginėms išlaidoms apmokėti taikoma 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma;

9.2.7.2. netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų.

9.3. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi atitikti projektų išlaidų reikalavimus, nustatytus PFAT V skyriuje.

10. Projektų veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras

https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Parengti fiksuotųjų dydžių tyrimai EJRŽAF lėšomis finansuojamoms veikloms

https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/parengti-fiksuotuju-dydziu-tyrimai/1105#c-47/t-81

 

 

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

10.1.

Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų

FN-01

7 proc.

Iki 7 proc. fiksuotoji norma

10.2.

Fiksuotąją sumą sudaro visų pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas, kuriame turi būti pateikta informacija apie veiksmą akcentuojant iš ES gaunamą finansinę paramą;

c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

FS-01-01

18,5 Eur

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM

10.3.

FS-01-02

22,39 Eur

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

10.4.

Fiksuotąją sumą sudaro visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai:

a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą;

b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama;

c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema.

FS-01-03

1342,57 Eur

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

10.5.

FS-01-04

1624,51Eur

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

10.6.

Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos

FĮ-21-01

10,63 Eur

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis A, E, G, H, L, N, P, R, S ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1;

10.7.

FĮ-21-02

13,63 Eur -

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, D, F, M, O, Q ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1;

10.8.

FĮ-21-03

18,99 Eur

Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis J ir K ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1.

 

________________________________