LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS PIRMOJO PRIORITETO „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. lapkričio 23 d. Nr. 3D-770
Vilnius
Vadovaudamasis 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004, ir įgyvendindamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 4.1.1 papunktį,
t v i r t i n u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos pirmojo prioriteto „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro
2023 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. 3D-770
LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS pirmojo PRIORITETO „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ PRIEMONĖS „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
Prioritetas |
Konkretus tikslas |
Sektorius, prie kurio turi būti prisidedama projektu |
Paramos gavėjų rūšis |
Projektų susietumas su jūrų ir kitais vandenimis |
Specialiosios projektų sąsajos |
Projektų rūšis |
Intervencinių priemonių rūšis |
Paramos formos kodas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
8 |
7 |
9 |
01 Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas |
1.1. Stiprinti ekonominiu, socialiniu ir aplinkosaugos požiūriu darnią žvejybos veiklą |
01 Žvejyba; 05 Aplinka; 07 Integruotasis / daugiasektoris. |
01 Gamintojų organizacija (angl. santrumpa PO); 02 Gamintojų organizacijų asociacija (angl. santrumpa APO); 03 Tarpšakinė organizacija (angl. santrumpa IBO) 04 Privati įmonė – labai maža; 05 Privati įmonė – MVĮ (mažoji ar vidutinė įmonė); 06 Privati įmonė – didelė; 07 Viešasis subjektas; 08 Mokslinių tyrimų centras / universitetas / mokslininkai; 09 Nevyriausybinė organizacija (NVO) / asociacija; 10 Švietimo įstaiga. |
01 Jūros 02 Vidaus vandenys
|
31 Su klimato kaita susijęs veiksmas |
21 Studijos ir moksliniai tyrimai; 56 Bandomieji projektai |
01 Mažinti neigiamą poveikį ir (arba) prisidėti prie teigiamo poveikio aplinkai ir prisidėti prie geros aplinkos būklės |
01 Dotacijos |
II. SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1. 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo+“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1060); 1.2. 2021 m. liepos 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/1139, kuriuo nustatomas Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondas ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2017/1004 (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 2021/1139); 1.3. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programa (toliau – Žuvininkystės programa), patvirtinta 2022 m. spalio 31 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu C(2022) 8008; 1.4. 2022 m. sausio 19 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentas (ES) 2022/79, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1139 taikymo taisyklės dėl veiksmų lygmens įgyvendinimo duomenų registravimo, perdavimo ir pateikimo; 1.5. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklės (toliau – Žuvininkystės programos administravimo taisyklės), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 3D-798 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“; 1.6. Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau – PFAT), patvirtintos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. birželio 23 d. įsakymu Nr. 3D-414 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos projektų finansavimo ir administravimo taisyklių patvirtinimo“. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Galima didžiausia paramos suma projektui ir paramos intensyvumo norma 2.1. Pagal Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos pirmojo prioriteto „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas) projektams įgyvendinti skiriama iki 460 000 Eur (keturių šimtų šešiasdešimt tūkstančių) Eur Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo (toliau – EJRŽAF) ir bendrojo finansavimo lėšų. Didžiausia galima paramos suma skiriama vienam projekto įgyvendinimo planui (toliau – PĮP) įgyvendinti –iki 70 000 Eur. 2.2. Paramos intensyvumo norma sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų (70 proc. iš EJRŽAF lėšų ir 30 proc. iš bendrojo finansavimo lėšų), kai projektas atitinka visus šiuos kriterijus: 2.2.1. atitinka kolektyvinius interesus; 2.2.2. turi kolektyvinį paramos gavėją; 2.2.3. turi inovacinių aspektų arba užtikrinta galimybė visuomenei susipažinti su projekto rezultatais. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Reikalavimai projektams |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Pagal Aprašą finansuojamos projekto veiklos: 3.1.1. taikomieji moksliniai tyrimai, skirti skatinti mokslininkų ir žvejų keitimąsi žiniomis, sprendžiant aktualias žvejybos sektoriaus problemas, vykdomi bendradarbiaujant mokslo atstovams su žvejais, taip pat su minėtais tyrimais susiję duomenų rinkimas ir tvarkymas; 3.1.2. bandomieji projektai; 3.1.3. žinių ir mokslinių tyrimų rezultatų sklaida, seminarai ir geriausia praktika. 3.2. PĮP teikiami ir įgyvendinami tik su partneriu (-iais). 3.3. Galimi pareiškėjai ir partneriai: 3.3.1. kai PĮP pagal Priemonę teikia Lietuvos mokslinių tyrimų institutai, Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, kiti Lietuvos Respublikoje įregistruoti viešieji juridiniai asmenys, kurių veikla susijusi su moksline veikla, moksliniais tyrimais ir eksperimentine plėtra, taikomaisiais moksliniais tyrimais (minėtos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme). Šių pareiškėjų partneriai gali būti: verslinės žvejybos įmonių asociacijos; verslinės žvejybos įmonės. 3.3.2. kai PĮP teikia verslinės žvejybos įmonių asociacijos, jų partneriai gali būti Lietuvos mokslinių tyrimų institutai, Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, kiti Lietuvos Respublikoje įregistruoti viešieji juridiniai asmenys, kurių veikla susijusi su moksliniais tyrimais, eksperimentine plėtra ir studijomis, taip pat mokslininkai ir (arba) tyrėjai. 3.4. Projekto veiklos gali būti vykdomos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d. 3.5. Siektini stebėsenos rodikliai:
3.6. Pagal Aprašą įgyvendinami PĮP prisideda prie: 3.6.1. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos (toliau – plėtros programa) pažangos priemonės NR. 15-001-06-02-04 „Pritaikyti aplinkos, klimato kaitos ir kitus valdymo įsipareigojimus bei inovatyvias, tausias technologijas jūrų reikalų ir žuvininkystės veikloje“ (toliau – pažangos priemonė) veiklos „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos, skirtos išbandyti ir diegti pažangias technologijas ir metodus žvejybos sektoriuje bei keistis žiniomis“; 3.6.2. pažangos priemonės rezultato rodiklio „Vandenų ekosistemos apsaugos ir atkūrimo, įskaitant žvejybos pritaikymą, biologinės įvairovės apsaugos, įskaitant akvakultūros ūkiuose, veiksmų skaičius, vnt.“; 3.6.3. įgyvendinant plėtros programos pažangos priemonę įgyvendinamo 2021– 2030 metų nacionalinio pažangos plano uždavinio „Plėtoti tvarų ir bioekonomikos principais paremtą ūkininkavimą visose žemės ūkio šakose, tikslinga įgyvendinti kaip susijusius, nes jie priklauso tai pačiai veiklos sričiai ir vienas kitam sudaro prielaidas pokyčiams“. 3.7. Kartu su PĮP turi būti pateikiama galimybių studija, parengta pagal Aprašo 1 priede pateiktą formą, kuri rengiama pareiškėjo ar jo partnerių pasiūlyta Lietuvos žvejybos sektoriui aktualia tema, kuriai spręsti ir siekiama įgyvendinti projektą. Rekomenduojamos temos: susijusios su žvejybos poveikio jūrų ir (arba) vidaus vandenų aplinkai mažinimu ir vandens biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimu; nepageidaujamos priegaudos mažinimu (atrankiosios žvejybos būdai ir (ar) įrankiai) ar įsipareigojimo iškrauti visas žuvis laikymosi palengvinimu; technologine plėtra, inovacijų išbandymu ir pritaikymu, įskaitant energijos vartojimo efektyvumo didinimu; žuvininkystės įmonių konkurencingumo ir gyvybingumo didinimu ir saugos bei darbo sąlygų gerinimu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) ir su jais susijusių Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) nuostatų laikymosi reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.1. Priemonės įgyvendinimas nedaro tiesioginio poveikio Chartijos nuostatoms. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiamos Chartijoje nustatytų pagrindinių teisių nuostatos: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. 4.2. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą. 4.3. Pagal aprašą įgyvendinamu projektu tiesiogiai (projekto tikslas, tikslinė grupė, projekto veiklos, projekto vykdytojai, rodikliai, siekiami rezultatai) neprisidedama prie HP įgyvendinimo. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Reikalavimai teikiant valstybės pagalbą arba nereikšmingą (de minimis) pagalbą |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1. Valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.8. Kartu su PĮP teikiama galimybių studija (Aprašo 1 priedas), kurioje pateikiama atitikčiai prioritetiniams projektų atrankos kriterijams įvertinti reikalinga informacija apie numatomą įgyvendinti projektą. 6.9. Projektas turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nustatytus PFAT 3 priede, išskyrus 6 punkte ir 2.3, 3.2.9, 3.2.10, 3.5, 3.6, ir 7.2 papunkčiuose nustatytus bendruosius projektų atrankos kriterijus ir (ar) vertinimo aspektus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.1. Tęstinumo laikotarpis (reikalavimai) taikomas, kai remiamos veiklos susijusios su investicijomis į infrastruktūrą arba gamybą. Tokiu atveju partnerystė turi būti užtikrinama ir partnerystės sutarties turi būti laikomasi ne trumpiau nei iki kontrolės laikotarpio pabaigos. 7.2. Be Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) sutikimo 3 metus nuo projekto finansavimo pabaigos negalima perleisti, parduoti, įkeisti turto ar kitokiu būdu suvaržyti intelektinių ar daiktinių teisių į turtą, kuriam įsigyti ar sukurti skiriamos projekto paramos lėšos. Jei paramos gavėjas nori perleisti ar kitokiu būdu suvaržyti turtą, jis turi gauti Agentūros sutikimą, kuris gali būti suteikiamas, jei tai nepakenks projekto tikslams, atitiks kolektyvinius interesus ir išliks užtikrinta galimybė visuomenei susipažinti su projekto rezultatais. Jei perleidus turtą, kuriam įsigyti ar sukurti buvo skirtos projekto paramos lėšos, gaunamos pajamos, jos turi būti grąžinamos Agentūrai. 7.3. Nustačius pažeidimą dėl Aprašo 7.1 arba 7.2 papunktyje nustatytų reikalavimų neįvykdymo, netinkamos finansuoti projekto išlaidos (finansinės pataisos) apskaičiuojamos kaip nustatyta PFAT 5 priedo „Su pažeidimu susijusių netinkamų finansuoti projekto išlaidų apskaičiavimo ir taikymo metodika“ 2 punkte. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Kiti reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.1. PĮP teikiamas, administruojamas ir įgyvendinamas laikantis PFAT nustatytų reikalavimų ir tvarkos. Kartu su PĮP (forma patvirtinta PFAT 1 priede) teikiami priedai ir dokumentai: 8.1.1. pareiškėjo su partneriu (-iais) sudaryta sutartis, kurioje nustatytos tarpusavio teisės ir pareigos įgyvendinant projektą bei tęstinumo laikotarpiu (kai jis taikomas pagal Aprašo 7.1 papunktį). 8.1.2. partnerio deklaracija pagal PFAT 1 priedo 1 priede pateiktą formą; 8.1.3. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal PFAT 1 priedo 2 priede pateiktą formą; 8.1.4. galimybių studija (Aprašo 1 priedas); 8.1.5. informacija ir dokumentai, pagrindžiantys atitiktį specialiajam atrankos kriterijui, nustatytam Aprašo 6.2. papunktyje. 8.2. Tinkamoms finansuoti išlaidoms, nurodytoms Aprašo 9.2.3–9.2.5 papunkčiuose, pagrįsti turi būti pateikiami bent 2 (du) komerciniai pasiūlymai arba viešai tiekėjų pateikta informacija (internete, reklaminėje medžiagoje ir pan.) (su analogiškais išlaidų pagrindines savybes apibūdinančiais techniniais parametrais), o tinkama finansuoti išlaidų suma nustatoma pagal mažiausią pasiūlytą kainą, jei iki PĮP pateikimo šių prekių ar paslaugų pirkimai neatlikti. 8.3. Jeigu pareiškėjas iki PĮP pateikimo įvykdo pirkimus, šių pirkimų dokumentus pareiškėjas turi pateikti Agentūrai kartu su PĮP. 8.4. Sprendimus dėl projektų finansavimo priima Agentūra, direktorius arba jo įgaliotas asmuo Agentūros nustatyta sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimo tvarka. 8.5. PFAT 122–124 punktuose nustatytais terminais teikiamos veiklos ataskaitos, kuriose nurodoma pagrindinė projekto įgyvendinimo informacija. Pateikus tarpines ar galutines tyrimo ataskaitas, Agentūra per mėnesį nuo jų pateikimo esant poreikiui gali paprašyti jas pristatyti ir atsakyti į klausimus. 8.6. Gali būti mokamas avansas projektams finansuoti (projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti), laikantis PFAT nustatytų sąlygų. 8.7. Mokėjimo prašymų teikimo periodiškumas nustatomas paramos sutartyje, bet ne rečiau kaip kartą per kalendorinius metus, pradedant nuo pirmų metų, einančių po paramos sutarties pasirašymo metų. Galimų teikti mokėjimo prašymų skaičius neribojamas ir nustatomas pramos sutartyje. 8.8. Agentūrai paprašius ir su paramos gavėju suderinus laiką, paramos gavėjas bent vieną kartą turi pristatyti projekto rezultatus ŽŪM, socialinių ekonominių partnerių ir sektoriaus atstovams. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.1. Galimas išlaidų tinkamumo laikotarpis nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d. 9.2. Pagal Aprašą finansuojamų išlaidų kategorijos yra šios: 9.2.1. projektą vykdančio personalo darbo užmokestis. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.1–10.3 papunkčiuose. Kuriam ekonomikos sektoriui pagal EVRK 2 klasifikatorių priklauso paramos gavėjas, nustatoma pagal įmonės kodą. Įmonės kodą įvedus į paieškos langelį Institucinių sektorių paieška (stat.gov.lt) gaunamas EVRK kodas. Tuomet EVRK klasifikatoriuje[1] pagal kodą randama, kuriam ekonominiam sektoriui priklauso paramos gavėjas; 9.2.2. projektą vykdančio personalo ir (ar) projekto veiklose dalyvaujančių asmenų komandiruočių ir kelionių išlaidos, jei jos atitinka joms taikomus nacionalinius teisės aktus ir šias sąlygas: 9.2.2.1. dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normos vykstantiems į užsienio komandiruotes asmenims visais atvejais negali viršyti maksimalių dienpinigių dydžių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų, apskaičiuotų vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“; 9.2.2.2. jeigu projektą vykdančiam personalui, vykstančiam į komandiruotes, dienpinigiai nemokami, šių asmenų maitinimo renginių metu išlaidos (jei tokios išlaidos numatytos ir kitiems renginio dalyviams) gali būti laikomos tinkamomis finansuoti; 9.2.2.3. jeigu asmuo nėra siunčiamas į komandiruotę, jam gali būti apmokamos (kompensuojamos) kelionių, gyvenamojo ploto nuomos, vykstančiųjų į užsienį draudimo, dalyvavimo renginiuose ir panašios išlaidos, neviršijant 9.2.2.1 papunktyje nustatytų dydžių. 9.2.3. numatytoms finansuojamoms projekto veikloms įgyvendinti reikalingų paslaugų pirkimas: 9.2.3.1. konsultavimo, mokymų, studijų, ekspertų, tyrimų, audito, vertinimų, turto draudimo, kitų paslaugų, susijusių su finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimu, pirkimas; 9.2.3.2. seminarų, konferencijų, mokymų bei kitų informacinių ir mokomųjų renginių, įskaitant žiniasklaidai skirtas priemones, organizavimo išlaidos; 9.2.4. išlaidos ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti ir eksploatuoti tais atvejais, kai šis turtas reikalingas numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui; 9.2.5. kitos priemonės, atsargos ir įranga, kurios nėra priskiriamos ilgalaikiam materialiajam turtui, bet reikalingos numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui; 9.2.6. projekto viešinimo išlaidos, skirtos visuomenės informavimo ir viešinimo priemonėms įgyvendinti. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąjį įkainį, nustatytą Aprašo 10.2–10.5 papunkčiuose; 9.2.7. netiesioginės projekto išlaidos. Šios kategorijos išlaidos apskaičiuojamos taikant fiksuotąją normą, nustatytą Aprašo 10.1 papunktyje. 9.2.7.1. netiesioginėms išlaidoms apmokėti taikoma 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma; 9.2.7.2. netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo numatytų finansuojamų projekto veiklų įgyvendinimui tinkamų finansuoti tiesioginių projekto išlaidų. 9.3. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi atitikti projektų išlaidų reikalavimus, nustatytus PFAT V skyriuje. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Projektų veiklų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras Parengti fiksuotųjų dydžių tyrimai EJRŽAF lėšomis finansuojamoms veikloms https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/parengti-fiksuotuju-dydziu-tyrimai/1105#c-47/t-81
|