Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. LAPKRIČIO 12 D. SPRENDIMO NR. T-203 „DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO IR PAPILDYMO
2016 m. vasario 15 d. Nr. T-35
Joniškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 13, 15 ir 23 straipsnių pakeitimo įstatymu, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimu Nr. T-203 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“:
1.1. išdėstyti 34 punktą taip:
„34. Jeigu tarybos narys negali atvykti į posėdį, apie tai jis raštu, elektroniniu paštu ar SMS žinute praneša posėdžio organizatoriui iki tarybos posėdžio pradžios, nurodydamas priežastį. Jeigu paaiškėja, kad nebus kvorumo, posėdžio organizatorius numato kito posėdžio datą ir apie tai praneša tarybos nariams, paskelbia savivaldybės interneto svetainėje“;
1.2. išdėstyti 53 punktą taip:
„53. Posėdžio pirmininkui paskelbus darbotvarkės klausimą, tarybos narys, kuriam klausimas sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti savivaldybės tarybą apie esamą interesų konfliktą ir pareikšti apie nusišalinimą. Jeigu taryba nusišalinimą priima, tarybos narys privalo išsiregistruoti iš elektroninės balsavimo sistemos ir palikti posėdžių salę. Į posėdžių salę tarybos narys grįžta pakviestas Kanceliarijos skyriaus atsakingo darbuotojo po sprendimo priėmimo procedūros.
Tarybos nario nusišalinimo priėmimas įforminamas protokoliniu sprendimu, kurį taryba priima visų pritarimu (be balsavimo), jei į posėdžio pirmininko klausimą „Ar yra prieštaraujančių“ niekas neatsako ir posėdžio pirmininkas paskelbia „Priimta“ .
Taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto tarybos nario nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti tarybos narį dalyvauti toliau svarstant klausimą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt, o tarybos narys per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikia Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai duomenis apie sprendimą nepriimti nusišalinimo jos nustatyta tvarka “;
1.3. išdėstyti 61 punktą taip:
„61. Baigus diskusijas dėl kiekvieno svarstomo klausimo, balsavimu yra priimamas tarybos sprendimas. Balsavimo procedūros pradžią žodžiu skelbia posėdžio pirmininkas.
Kai sprendimas susijęs su daugumos tarybos narių privačiais interesais, sprendimas, jeigu įmanoma, turi būti išskaidomas į dalis, dėl kiekvienos dalies balsuojama atskirai, o tarybos narys privalo nusišalinti nuo tos sprendimo dalies, kuria yra suinteresuotas.
Kai tokio sprendimo neįmanoma išskaidyti į dalis ir daugumai tarybos narių nusišalinus sprendimą priimti būtų neįmanoma, taryba gali nepriimti pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti tarybos narius dalyvauti svarstant klausimą ir priimti sprendimą“;
1.4. išdėstyti 80.1 papunktį taip:
„80.1. parengtas biudžeto projektas teikiamas svarstyti komitetams, frakcijoms ir skelbiamas savivaldybės interneto svetainėje ir vietinėje spaudoje gyventojams viešai svarstyti. Biudžeto projektas, pateiktas gyventojams viešai svarstyti, turi būti aiškus. Savivaldybės gyventojai ar juridiniai asmenys 5 darbo dienas nuo biudžeto projekto viešo paskelbimo dienos gali teikti pastabas ir pasiūlymus dėl biudžeto projekto savivaldybės administracijai raštu arba elektroniniu paštu [email protected]“;
1.5. išdėstyti 80.4 papunktį taip:
„80.4. biudžeto projektas tarybos posėdyje svarstomas vadovaujantis Reglamento 51–60 punktuose nustatyta tarybos sprendimų svarstymo tvarka. Savivaldybės biudžeto projektą tarybos posėdyje pristato savivaldybės administracijos direktorius arba jo pavaduotojas. Posėdyje būtinai išklausoma Ekonomikos ir finansų komiteto išvada dėl biudžeto projekto. Pasibaigus tarybos narių diskusijoms ir pranešėjui tarus baigiamąjį žodį, posėdžio pirmininkas turi apibendrinti tarybos komitetų, frakcijų ir tarybos narių pateiktus pasiūlymus (jei jų yra) ir teikti klausimą balsuoti. Esant siūlymui atidėti sprendimo dėl biudžeto tvirtinimo priėmimą, posėdžio pirmininkas turi teikti balsuoti dėl to pirmiausiai. Nepriėmus sprendimo atidėti klausimo svarstymą arba nesant tokio pasiūlymo, posėdžio pirmininkas teikia tarybai balsuoti dėl biudžeto projekto patvirtinimo. Sprendimas dėl biudžeto patvirtinimo priimamas posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma. Jei sprendimas nepriimamas ir taryba nusprendžia taisyti biudžeto projektą, jis svarstomas ir tvirtinamas kitame tarybos posėdyje ne vėliau kaip po 7 dienų. Per šį laikotarpį biudžeto projektą privaloma apsvarstyti Ekonomikos ir finansų komitete ir patikslintas biudžeto projektas teikiamas tarybai.
Paprastai svarstant ir tvirtinant biudžeto projektą kartu parengiami ir svarstomi klausimai dėl kitų finansavimo šaltinių (Europos Sąjungos struktūrinių fondų, bankų paskolų, kitų fondų) lėšų naudojimo biudžetiniais metais“;
1.6. išdėstyti 93 punktą taip:
1.7. išdėstyti 153 punktą taip:
„153. Likus ne mažiau kaip 15 kalendorinių dienų iki numatomo tarybos posėdžio, savivaldybės mero padėjėjas su komiteto pirmininku sudaro komiteto darbotvarkę, derina komiteto posėdžio datą ir laiką, kviečia komiteto narius dalyvauti komiteto posėdyje. Posėdį taip pat gali sušaukti komiteto pirmininkas ar bent du komiteto nariai, komiteto pirmininkui raštu pateikę svarstyti klausimą. Apie numatomą komiteto posėdį, kuriame bus svarstomas su seniūnaitijos interesais susijęs klausimas, prieš savaitę pranešama suinteresuotos seniūnaitijos seniūnaičiui“;
1.8. išdėstyti 168 punktą taip:
„168. Etikos komisija:
168.1. prižiūri, kaip tarybos nariai laikosi Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių tarybos narių veiklą ir elgesį, reikalavimų;
168.2. analizuoja tarybos narių nedalyvavimo tarybos, komitetų ir komisijų posėdžiuose ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytų pareigų nevykdymo priežastis;
168.3. tiria ir priima sprendimus dėl tarybos narių veiklos atitikties Vietos savivaldos įstatymo, Valstybės politikų elgesio kodekso, Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Reglamento, kitų teisės aktų, reglamentuojančių tarybos narių veiklą ir elgesį, nuostatoms;
168.4. nagrinėja savivaldybės bendruomenės narių, valstybės institucijų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ar bendruomeninių organizacijų atstovų siūlymus ir pastabas dėl tarybos narių veiklos skaidrumo;
168.5. teikia Vyriausiajai rinkimų komisijai siūlymą dėl tarybos nario įgaliojimų nutraukimo, jeigu šis tarybos narys yra praleidęs iš eilės tris tarybos posėdžius be pateisinamos priežasties;
168.6. tarybos narių, mero, savo iniciatyva teikia tarybos nariams rekomendacijas dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų įgyvendinimo;
1.9. išdėstyti 232.4 papunktį taip:
„232.4. tarybos posėdžio metu Reglamento 53 punkte nustatyta tvarka ir sąlygomis informuoti tarybą, komiteto posėdžio metu – komiteto narius, komisijų, darbo grupių posėdžių metu – komisijų ir (ar) darbo grupių narius arba kitais atvejais merą ir (ar) tarybos narius ar kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, jokia forma nedalyvauti toliau rengiant, svarstant ar priimant sprendimą“;
2. Papildyti šio sprendimo 1 punkte nurodytą Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą 2231 punktu ir išdėstyti jį taip: