r_NaujojiAkmene

 

AKMENĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ IR PRIVAČIŲ INTERESŲ DERINIMO ĮSTATYMO NUOSTATŲ LAIKYMOSI IR KONTROLĖS VYKDYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 24 d. Nr. A-143

Naujoji Akmenė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 2 punktu, Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo, papildymo ir pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2020 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. KS-176 „Dėl privačių interesų deklaracijos formos bei jos pildymo, tikslinimo, papildymo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“, atsižvelgdama į Rekomendaciją dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo, patvirtintą Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. lapkričio 13 d. sprendimu Nr. KS-291 „Dėl Rekomendacijos dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo“:

1.  T v i r t i n u Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi ir kontrolės vykdymo tvarkos aprašą (pridedama).

2Į p a r e i g o j u Bendrojo skyriaus vyriausiąją specialistę Gretą Rimkutę, koordinuojančią Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymąsi:

2.1. kontroliuoti Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi ir kontrolės vykdymo tvarkos aprašo įgyvendinimą;

2.2. remiantis Savivaldybės vadovų, Savivaldybės administracijos darbuotojų (toliau – asmenys) privačių interesų deklaracijomis arba asmenų prašymu rengti Akmenės rajono savivaldybės mero potvarkių, Akmenės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektus dėl išankstinių rekomendacijų konkrečioms situacijoms, nuo kokių sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo asmenys, dirbantys valstybinėje tarnyboje, privalo nusišalinti, sudarymo.

3. N u r o d a u Bendrojo skyriaus sekretorei referentei Dovilei Švežaitei supažindinti su šiuo įsakymu visus Savivaldybės administracijos darbuotojus, Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų, uždarųjų akcinių bendrovių vadovus.

4. P a v e d u Savivaldybės viešųjų ir biudžetinių įstaigų, uždarųjų akcinių bendrovių vadovams supažindinti su šiuo įsakymu darbuotojus per dokumentų valdymo sistemą ir /arba elektroninėmis priemonėmis.

5. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Savivaldybės administracijos direktoriaus 2019 m. liepos 5 d. įsakymą Nr. A-388 „Dėl viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatų laikymosi tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

6. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę Bendrojo skyriaus vyriausiajai specialistei Gretai Rimkutei.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                                         Aromeda Laucienė

 

PATVIRTINTA

Akmenės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus 

2021 m. kovo 24 d. įsakymu

Nr. A-143

                                                                         

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų Laikymosi iR kontrolės vykdymo TVARKOS aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi ir kontrolės vykdymo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) siekiama užtikrinti tinkamą viešųjų ir privačių interesų konfliktų prevencijos sistemos funkcionavimą, nustatyti galimas interesų konfliktų grėsmes ir numatyti priemones jiems išvengti, kad būtų įgyvendinti priimamų sprendimų nešališkumo, skaidrumo, viešumo principai, formuojama korupcijai nepakanti aplinka ir didinamas pasitikėjimas Akmenės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) veikla ir jos tarnautojais, skatinti tarnautojus laikytis nustatytų tarnybinės etikos (elgesio) standartų atliekant tarnybines funkcijas, nustatyti privačių interesų deklaravimo ir, iškilus interesų konfliktui, nusišalinimo ar nušalinimo nuo sprendimų priėmimo procedūras.

2.  Asmenys, dirbantys valstybinėje tarnyboje, savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymu (toliau – Įstatymas), Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo, papildymo ir pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2020 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. KS-176 „Dėl privačių interesų deklaracijos formos bei jos pildymo, tikslinimo, papildymo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), Rekomendacija dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo, patvirtinta Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. lapkričio 13 d. sprendimu Nr. KS-291 „Dėl Rekomendacijos dėl Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi kontrolės vykdymo“, kitais teisės aktais ir šiuo Aprašu.

3. Šis Aprašas yra taikomas:

3.1. Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojams,

3.2. valstybės politikams,

3.3. Savivaldybės įmonių, biudžetinių įstaigų ir šių juridinių asmenų struktūrinių padalinių vadovams ir jų pavaduotojams,

3.4. viešųjų įstaigų, kurių bent vienas iš steigėjų, dalininkų yra Savivaldybė, ir jų struktūrinių padalinių vadovams ir jų pavaduotojams,

3.5. akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcijos, suteikiančios daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Savivaldybei, vadovams ir jų pavaduotojams, taip pat šių bendrovių patronuojamųjų (dukterinių) akcinių bendrovių ar uždarųjų akcinių bendrovių vadovams ir jų pavaduotojams, taip pat šių bendrovių patronuojamųjų (dukterinių) akcinių bendrovių ar uždarųjų akcinių bendrovių vadovams ir jų pavaduotojams,

3.6. kitiems Savivaldybės administracijos, Savivaldybės biudžetinių, viešųjų įstaigų, uždarųjų akcinių bendrovių darbuotojams, turintiems viešojo administravimo įgaliojimus.

4. Šio Aprašo nuostatos dėl privačių interesų deklaravimo ir Įstatymo nuostatos dėl deklaruojančių asmenų pareigos nusišalinti bei dovanų ar paslaugų priėmimo apribojimų taikomos šiems asmenims:

4.1. valstybės politikų visuomeniniams konsultantams, padėjėjams, patarėjams;

4.2. akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių, kurių akcijos, suteikiančios daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, nuosavybės teise priklauso Savivaldybei, šių bendrovių patronuojamųjų (dukterinių) akcinių bendrovių ar uždarųjų akcinių bendrovių stebėtojų tarybų, valdybų nariams, struktūrinių padalinių vadovams ir jų pavaduotojams;

4.3. Savivaldybių įmonių valdybų nariams;

4.4. gydytojams, odontologams ir farmacijos specialistams, dirbantiems asmens sveikatos priežiūros ar vaistinės veiklos licenciją turinčiose biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių savininkė yra Savivaldybė, Savivaldybės įmonėse ir įmonėse, kurių Savivaldybei nuosavybės teise priklausančių akcijų suteikiami balsai visuotiniame akcininkų susirinkime ar turimos juridinio asmens dalyvio teisės kitų teisinių formų juridiniuose asmenyse leidžia daryti lemiamą įtaką šių juridinių asmenų veiklai;

4.5. perkančiosios organizacijos vadovams, pirkimų komisijų nariams, perkančiosios organizacijos vadovo paskirtiems atlikti supaprastintus pirkimus asmenims, perkančiosios organizacijos atliekamų pirkimų procedūrose dalyvaujantiems ekspertams, viešojo pirkimo, pirkimo, atliekamo vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiosios organizacijos, koncesijos iniciatoriams;

4.6. įstaigos sprendimu sudarytų nuolatinių komisijų ir tarybų, turinčių viešojo administravimo įgaliojimus ir priimančių privalomo pobūdžio sprendimus nepavaldiems asmenims, nariams;

4.7. kitiems viešojo sektoriaus subjektų darbuotojams, kurių pareigų sąrašą tvirtina įstaigos vadovas, suderinęs su VTEK. Į šį sąrašą gali būti įtraukiamos pareigos, kurioms priskirtos funkcijos yra susijusios su valstybės ar savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų lėšų valdymu, valstybės ir savivaldybių turto valdymu, naudojimu ir disponavimu juo, administracinių sprendimų rengimu bei priėmimu ar viešųjų paslaugų teikimu (toliau – asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas)..

5. Įstatymo nuostatų laikymąsi pavesta koordinuoti Akmenės rajono savivaldybės administracijos Bendrojo skyriaus vyriausiajam specialistui (toliau – Koordinuojantis asmuo). Koordinuojantis asmuo raštu įsipareigoja saugoti asmens duomenų, nurodytų privačių interesų deklaracijose, paslaptį.

6. Šio Aprašo kitos sąvokos:

6.1. Artimi asmenys – asmenų, kuriems taikomas šis Aprašas, sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat jų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai.

6.2. Interesų konfliktas – situacija, kai asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, atlikdami tarnybines pareigas ar vykdydami tarnybinį pavedimą, turi priimti ar dalyvauti priimant sprendimą arba įvykdyti pavedimą, kurie susiję ir su jų privačiais interesais.

6.3. Privatūs interesai – asmenų, kuriems taikomas šis Aprašas, (ar jiems artimų asmenų) suinteresuotumas asmenine turtine ar neturtine nauda, asmenų, kuriems taikomas šis Aprašas, (ar jiems artimų asmenų) moralinė skola, moralinis įsipareigojimas ar kitas panašaus pobūdžio interesas asmenims, kuriems taikomas šis Aprašas, atliekant tarnybines pareigas.

6.4. Viešieji interesai – visuomenės suinteresuotumas, kad asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, visus sprendimus priimtų nešališkai ir teisingai.

6.5. Kitos sąvokos atitinka Įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARACIJŲ PATEIKIMAS

 

7. Asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, privalo pateikti privačių interesų deklaraciją (toliau – deklaracija) VTEK nustatyta tvarka elektroninėmis priemonėmis, išskyrus Įstatyme numatytas išimtis.

8. Deklaracijos pateikiamos nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų, po deklaruojančio asmens išrinkimo, priėmimo ar paskyrimo į pareigas dienos arba po deklaruojančio asmens statuso įgijimo dienos.

9. Jeigu atsirado naujų deklaruotinų duomenų ar privačių interesų, pasikeitė pateiktoje deklaracijoje nurodyti duomenys ar privatūs interesai, deklaruojantis asmuo privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų, patikslinti arba papildyti deklaraciją.

10. Įstaigų vadovai, kuriems taikomas šis Aprašas:

10.1. tvirtina jų vadovaujamos įstaigos pareigybių, kurias einantys asmenys privalo deklaruoti privačius interesus, sąrašą;

10.2. paskiria asmenį, atsakingą už viešųjų ir privačių interesų derinimo kontrolę įstaigoje, ir apie jį informuoja Koordinuojantį asmenį.

 

III SKYRIUS

PRIEVOLĖS DĖL INTERESŲ konflikto vengIMO ir NUSIŠALINIMO ĮGYVENDINIMAS

 

11. Asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, privalo nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus arba kitaip juos paveikti ar bandyti paveikti, arba atlikti kitas tarnybines pareigas (toliau – atlikti tarnybines pareigas), jeigu atliekamos tarnybinės pareigos yra susijusios su jo privačiais interesais;

12. Asmuo, kuriam taikomas šis Aprašas, kuris yra įstaigos vadovas, pareiškimą apie nusišalinimą pateikia jį į pareigas priimančiam ar skiriančiam subjektui. Duomenys apie įstaigos vadovo nusišalinimą ar nušalinimą skelbiami viešai šios įstaigos interneto svetainėje ir pateikiami VTEK. Pareigos nusišalinti neturi įstaigos vadovas, spręsdamas su juo pačiu susijusius einamuosius vidaus administravimo klausimus (išskyrus klausimus dėl visų rūšių priemokų, išmokų skyrimo, kitų pagal esmę panašių mokėjimų atlikimo), jeigu teisės aktuose nenustatyta kitaip. Šiuo atveju įstaigos vadovas, atlikdamas tarnybines pareigas, privalo laikytis Įstatyme nustatytų reikalavimų viešųjų interesų viršenybei užtikrinti.

13. Asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, privalo vykdyti VTEK, įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens rašytines išankstines rekomendacijas, nuo kokių tarnybinių pareigų atlikimo jis privalo nusišalinti. Šios rekomendacijos, remiantis deklaracijomis arba asmens prašymu, yra sudaromos dėl konkrečios situacijos. Išankstines rekomendacijas asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, gali skelbti viešai savo nuožiūra.

14. Įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, o kai deklaruojantis asmuo yra įstaigos vadovas, – šį vadovą į pareigas priimantis ar skiriantis subjektas arba kolegiali Savivaldybės institucija (kai deklaruojantis asmuo yra kolegialios Savivaldybės institucijos narys) motyvuotu rašytiniu sprendimu nušalina deklaruojantį asmenį nuo tarnybinių pareigų atlikimo, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio asmens dalyvavimas yra susijęs su jo privačiais interesais ir gali sukelti interesų konfliktą.

15. Savivaldybės tarybos nariams, kuriems viešųjų interesų viršenybės užtikrinimo būdai nustatomi jų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose, šio Aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek jų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose nenustatyti viešųjų interesų viršenybės užtikrinimo būdai.

16. Asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, kurie turi pavaldžių asmenų, privalo:

16.1. susipažinti su pavaldžių asmenų privačių interesų deklaracijose pateiktais duomenimis;

16.2. neskirti pavaldiems asmenims užduočių, galinčių sukelti interesų konfliktą;

16.3. jei pavaldus asmuo nepaiso jam pateiktų rekomendacijų, inicijuoti jo nusišalinimą nuo tam tikrų klausimų sprendimo procedūrų ir, esant pagrindui, inicijuoti jo tarnybinės veiklos patikrinimą.

17. Asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, privalo tinkamai atlikti pareigą nusišalinti:

17.1. atsiradus interesų konfliktą keliančioms privačių interesų deklaracijoje nenurodytoms aplinkybėms, nedelsiant papildyti privačių interesų deklaraciją;

17.2. prieš pradedant interesų konfliktą galinčio sukelti sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą apie galimą interesų konfliktą, raštu kreiptis, aiškiai išdėstant interesų konfliktą keliančias aplinkybes, į įstaigos vadovą dėl nusišalinimo;

17.3. jeigu interesų konfliktas iškilo dalyvaujant komisijos, darbo grupės veikloje, apie tai raštu pranešti komisijos ar darbo grupės pirmininkui, o jeigu asmuo buvo paskirtas komisijos ar darbo grupės pirmininku, raštu informuoti įstaigų vadovą, o žodžiu – kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims ir nusišalinti nuo dalyvavimo tolesnėje procedūroje;

17.4. nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose (esant kolegialiam svarstymui, išeiti iš posėdžių salės ir pan.);

17.5. įsitikinti, kad nusišalinimo faktas būtų tinkamai užfiksuotas atitinkamame dokumente (pvz., posėdžio protokole nurodyti, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir sugrįžo į posėdžių salę);

17.6. esant abejonių dėl interesų konflikto buvimo ar dėl kitų Įstatymo nuostatų praktinio taikymo, konsultuotis su Koordinuojančiu asmeniu ar kreiptis į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją.

18. Rašytinį prašymą dėl nusišalinimo gavęs Administracijos direktorius ar Savivaldybės meras priima sprendimą dėl asmens nušalinimo. Atliekami šie veiksmai:

18.1 gautam rašytiniam prašymui rašoma rezoliucija su žodžiu PRIIMTA ir nurodomas atsakingas specialistas, kuriam pavedama spręsti klausimą, nuo kurio asmuo nusišalino;

18.2. Koordinuojantis asmuo rengia teisės akto projektą (įsakymo, potvarkio) dėl asmens nusišalinimo priėmimo ir pavedimo spręsti klausimą kitam asmeniui.

19. Administracijos direktorius ar Savivaldybės meras motyvuotu rašytiniu sprendimu nušalina valstybinėje tarnyboje dirbantį asmenį nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, kitų tarnybinių pareigų atlikimo, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio asmens dalyvavimas sukels interesų konfliktą.

20. Administracijos direktorius ar Savivaldybės meras gali priimti motyvuotą sprendimą nepriimti asmens pareikšto nusišalinimo ir įpareigoti jį dalyvauti tolimesnėje procedūroje, kuris turi būti įforminamas raštu tokia tvarka:

20.1. gautam rašytiniam prašymui rašoma rezoliucija su žodžiu NEPRIIMTA ir nurodomas motyvas;

20.2. Koordinuojantis asmuo rengia teisės akto projektą (įsakymo, potvarkio) dėl asmens nusišalino nepriėmimo;

20.3. Nepriimti nusišalinimo galima tik išskirtiniais atvejais, vadovaudamasis VTEK patvirtintais privačius interesus deklaruojančio asmens pareikšto nusišalinimo nepriėmimo kriterijais.

21. Nusišalinantys arba nušalinti nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros asmenys apie tai praneša Koordinuojančiam asmeniui, kuris registruoja nusišalinimo ir nušalinimo atvejus ir kaupia su jais susijusią dokumentaciją.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, atsako už deklaracijos nepateikimą, pavėluotą deklaracijos pateikimą, neteisingą deklaruotinų duomenų nurodymą arba deklaruotinų duomenų nenurodymą įstatymų nustatyta tvarka. Deklaraciją teikiantys asmenys taip pat atsako už savo deklaracijose pateiktų duomenų teisingumą, tiesioginio vadovo ir kitų Apraše nurodytų asmenų informavimą apie viešųjų ir privačių interesų konfliktą sukeliančias aplinkybes ir nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, kurie gali sukelti interesų konfliktą.

23. Asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, baigę eiti pareigas valstybinėje tarnyboje, privalo laikytis Įstatyme numatytų apribojimų pasibaigus tarnybai.

24. Asmenys, kuriems taikomas šis Aprašas, už Įstatymo pažeidimus atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Pakeitus Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymą, kitus teisės aktus, reguliuojančius viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje klausimus, ir, esant prieštaravimui tarp Aprašo ir šių teisės aktų, galioja pakeistų teisės aktų nuostatos.

___________________