LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. VASARIO 24 D. ĮSAKYMO NR. 3D-102 „DĖL LIETUVOS ŽEMĖS ŪKIO IR KAIMO PLĖTROS 2023–2027 METŲ STRATEGINIO PLANO ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugsėjo 30 d. Nr. 3D-690
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Papildau 3.81 papunkčiu:
2. Papildau 3.281 papunkčiu:
3. Papildau 3.311 papunkčiu:
„3.311. Tęstinis galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas – kasmet skelbiamas ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, kurio paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pabaiga visada yra paskutinė einamųjų metų darbo diena ir kuris, pasiekus šių paraiškų priėmimo laikotarpiui skirtą paramos lėšų sumą, stabdomas anksčiau, nei pasibaigia paramos paraiškų priėmimo laikotarpis.“
4. Papildau 721 punktu:
„721. Kai vykdomas galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas arba tęstinis galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, pasiekus paramos paraiškų priėmimo laikotarpiui skirtą paramos lėšų sumą, Agentūra sustabdo paramos paraiškų priėmimą ir apie šį faktą paskelbia Agentūros interneto svetainėje bei informuoja VI. Informaciniame pranešime apie paramos paraiškų priėmimo sustabdymą turi būti nurodytas paramos paraiškų priėmimo sustabdymo momentas (data ir laikas sekundžių tikslumu). Paramos paraiškos, pateiktos po informaciniame pranešime nurodyto paramos paraiškų priėmimo sustabdymo momento, nepriimamos ir nevertinamos.“
5. Pakeičiu 74 punktą ir jį išdėstau taip:
„74. Trumpiausias kvietimo teikti paramos paraiškas laikotarpis paprastai yra 20 darbo dienų, bet ne mažiau kaip 14 darbo dienų. Sudarant paramos paraiškų priėmimo tvarkaraštį, kvietimo pradžia ir pabaiga nurodoma darbo dieną. Jei intervencinei priemonei ar jos atskirai veiklai taikomas galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas ir (arba) tęstinis galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, ši informacija turi būti nurodyta paramos paraiškų priėmimo tvarkaraštyje.“
6. Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:
„75. Kvietimas teikti paramos paraiškas turi būti skelbiamas Mokėjimo agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt) pagal VI patvirtintą paramos paraiškų priėmimo tvarkaraštį. Kvietimas teikti paramos paraiškas taip pat gali būti VI skelbiamas vienoje ar daugiau nacionalinių, regioninių, vietos ar specializuotų žiniasklaidos priemonių.“
7. Pakeičiu 76.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
8. Pakeičiu 771 punktą ir jį išdėstau taip:
„771. Intervencinių priemonių paramos paraiškos ir verslo plano (kai taikoma) formos paprastai turi būti patvirtintos ne vėliau kaip 15 darbo dienų iki paramos paraiškų priėmimo termino pradžios. Mokėjimo agentūra rengia bei Mokėjimo agentūros direktoriaus įsakymu tvirtina paramos paraiškos, verslo plano (kai taikoma) formas ir jas skelbia Mokėjimo agentūros interneto svetainėje (www.nma.lt). Intervencinių priemonių paramos paraiškos ir verslo plano (kai taikoma) formos rengiamos vadovaujantis šiais principais:“.
9. Pakeičiu 78.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„78.1. užpildžius elektroninę formą asmeniškai ar per įgaliotą asmenį ŽŪMIS portalo interneto prieigoje adresu https://zumis.lt. Paramos paraiška ŽŪMIS portale, turi būti pateikta ne anksčiau kaip kvietimo teikti paramos paraiškas pirmą dieną 00.00.00 val. ir ne vėliau kaip iki kvietimo teikti paramos paraiškas paskutinės dienos 23.59.59 val. Kai taikomas galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiška ŽŪMIS portale turi būti pateikta darbo dienomis nuo 8.00 iki 17.00 val. Kai paramos paraišką teikia įgaliotas asmuo, pareiškėjo suteiktas ir patvirtintas parašu (juridinio asmens atveju, patvirtintas vadovo parašu) įgaliojimas (skenuotas PDF formatu) per ŽŪMIS portalą, naudojantis ŽŪMIS pranešimų siuntimo funkcionalumu (ŽŪMIS meniu punktas „Pranešimai“), arba pasirašytas kvalifikuotu el. parašu el. paštu [email protected] turi būti pateiktas Mokėjimo agentūrai likus ne mažiau nei 3 (trims) darbo dienoms iki paramos paraiškų pateikimo termino pabaigos. Paramos paraiška gali būti teikiama gavus iš Mokėjimo agentūros informaciją, kad įgaliojime nurodytam asmeniui suteikta atstovavimo teisė. Prie elektroninės paramos paraiškos užpildytos formos pridedami dokumentai turi būti elektroninės formos (DOC, DOCX, XLS, XLSX, PDF, SHAPE formatu). Elektroninės paramos paraiškos formos vaizdinis laukų išdėstymas gali skirtis nuo spausdintinės dokumento versijos, tačiau turinys turi atitikti Mokėjimo agentūros tvirtinamą formą. Neužpildžius elektroninės formos ŽŪMIS portale, o paramos paraišką pateikus nuskenuotą, naudojantis ŽŪMIS portalu, paramos paraiška nepriimama;“.
10. Pakeičiu 86 punktą ir jį išdėstau taip:
„86. Paramos paraiškos turi būti pradėtos vertinti nelaukiant paramos paraiškų priėmimo termino pabaigos. Jeigu taikomas ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas arba jeigu taikomas galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas ir jis nebuvo sustabdytas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo paramos paraiškų priėmimo laikotarpio pabaigos. Jeigu taikomas galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas ir jis buvo sustabdytas pasiekus paramos paraiškų priėmimo laikotarpiui skirtą paramos lėšų sumą, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo kvietimo teikti paramos paraiškas sustabdymo. Jeigu taikomas tęstinis galimas sustabdyti ribotos trukmės kvietimas teikti paramos paraiškas, paramos paraiškos vertinimas negali trukti ilgiau kaip 2 mėnesius nuo jos užregistravimo Mokėjimo agentūroje dienos. Į paramos paraiškų vertinimo terminą įskaičiuojamas pirmumo eilės sudarymo, paklausimų pareiškėjui, patikrų vietoje atlikimo, prašymo dėl papildomos informacijos kitoms institucijoms pateikimo ir atsakymo gavimo bei ekspertizės atlikimo terminas. Paklausimai, informaciniai pranešimai pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui pateikiami Informaciniame portale. Paskelbus paklausimą, informacinį pranešimą Informaciniame portale, pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas apie paskelbtą dokumentą taip pat informuojamas vienu iš būdų, kuriuo pareiškėjas sutiko būti papildomai informuotas: neregistruotu laišku, elektroniniu paštu arba trumpąja žinute mobiliuoju telefonu. Paklausimas, informacinis pranešimas laikomas įteiktu paklausimo, informacinio pranešimo Informaciniame portale paskelbimo dieną. Pareiškėjui ir (arba) paramos gavėjui paklausimas, informacinis pranešimas taip pat gali būti išsiųstas papildomu informavimo būdu, jeigu pareiškėjas ir (arba) paramos gavėjas papildomą informavimo būdą nurodė paraiškoje. Atskirų intervencinių priemonių paramos paraiškų vertinimo terminai gali būti numatyti intervencinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse. Pasibaigus paramos paraiškų vertinimo terminui, Mokėjimo agentūra per 5 darbo dienas nuo vertinimo termino pabaigos, raštu informuoja VI apie vertinimo rezultatus. Esant pagrįstam poreikiui, Mokėjimo agentūra turi teisę kreiptis į VI dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo. Sprendimą dėl paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimo, atsižvelgdamas į pateiktas priežastis, priima PVK. PVK taip pat gali priimti sprendimą pratęsti paramos paraiškų vertinimo terminą, skyrus papildomų lėšų paramos paraiškoms finansuoti, vadovaujantis Taisyklių 97 punktu. Apie paramos paraiškų vertinimo termino pratęsimą pareiškėjai informuojami informaciniais pranešimais šiame punkte nustatytais būdais.“
11. Pakeičiu 91.5 papunktį ir jį išdėstau taip:
12. Pakeičiu 97 punktą ir jį išdėstau taip:
„97. Paramos paraiškų pirmumo eilė sudaroma įvertinus visų to paties kvietimo metu gautų paramos paraiškų atitiktį atrankos kriterijams pagal paramos paraiškoje, prie jos pridedamuose dokumentuose ir Registruose esamą informaciją. Mokėjimo agentūra sudariusi paramos paraiškų pirmumo eilę, informuoja apie ją VI. Jeigu įvertinus visų to paties kvietimo metu gautų paramos paraiškų atitiktį atrankos kriterijams nustatoma, kad visoms vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms užtenka žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo skirtos paramos sumos, šios paramos paraiškos teikiamos tinkamumo skirti paramą vertinimui. Mokėjimo agentūra taip pat VI informuoja ar įvertinus visų to paties kvietimo metu gautų paramos paraiškų atitiktį atrankos kriterijams nustatyta, kad tik daliai vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusių paramos paraiškų užtenka žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo skirtos paramos sumos, sprendimą dėl šių paraiškų ir paraiškų, surinkusių mažesnius balų skaičius (bet ne mažesnius nei privalomasis mažiausias projektų atrankos balų skaičius), finansavimo galimybės priima PVK. PVK gali nuspręsti skirti papildomų lėšų visoms vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusioms paramos paraiškoms finansuoti, sudaryti šių paraiškų rezervinį projektų sąrašą arba pavesti Mokėjimo agentūrai atlikti papildomą vertinimą pagal intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse nustatytus papildomus kriterijus (jeigu tokie yra). Atsižvelgiant į intervencinės priemonės finansavimo galimybes, PVK gali nuspręsti skirti papildomų lėšų paramos paraiškoms, kurioms neužtenka žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo skirtos paramos sumos, finansuoti. Jeigu PVK nusprendžia skirti papildomų lėšų paramos paraiškoms finansuoti, VI keičia žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo patvirtintą sumą. Jeigu PVK nusprendžia sudaryti rezervinį projektų sąrašą, Mokėjimo agentūra per 5 darbo dienas nuo VI sprendimo gavimo dienos Mokėjimo agentūros interneto tinklalapyje paskelbia rezervinį projektų sąrašą. Rezervinis projektų sąrašas skelbiamas siekiant informuoti pareiškėjus apie paraiškų finansavimo galimybę. Rezervinis projektų sąrašas gali būti sudaromas ne ilgesniam kaip 1 (vienų) metų laikotarpiui, kurį kiekvienu konkretaus kvietimo atveju nustato PVK ir kuris pradeda galioti nuo jo paskelbimo Mokėjimo agentūros interneto tinklalapyje. Rezerviniame projektų sąraše nurodomas paramos paraiškos registracijos numeris, skirtas atrankos balų skaičius, rezervinio projektų sąrašo galiojimo laikas. Mokėjimo agentūra informuoja pareiškėją apie paraiškos įtraukimą į rezervinį projektų sąrašą. Pareiškėjas, norėdamas dalyvauti kitose intervencinėse priemonėse arba dėl kitų priežasčių nenorėdamas būti rezerviniame projektų sąraše, apie tai raštu informuoja Mokėjimo agentūrą, kuri atnaujina rezervinį projektų sąrašą. Jei pareiškėjas pateikia paraišką pagal kitą intervencinę priemonę ir neinformuoja Mokėjimo agentūros, Mokėjimo agentūra nustačiusi, kad buvo pateikta paraiška pagal kitą intervencinę priemonę, pati išbraukia pareiškėją iš rezervinio projektų sąrašo. Mokėjimo agentūra kartą per mėnesį patikrina rezervinio projektų sąrašo likutį. Jeigu rezervinio projektų sąrašo galiojimo laikotarpiu susidaręs sutaupytų atitinkamam kvietimui skirtų paramos lėšų likutis nėra pakankamas finansuoti visas rezerviniame projektų sąraše esančias paraiškas, finansavimas nėra skiriamas nei vienai paraiškai. Rezervinis projektų sąrašas baigia galioti suėjus nustatytam jo galiojimo terminui arba anksčiau jo nustatyto galiojimo laiko, jeigu visiems rezerviniame projektų sąraše esamiems projektams finansuoti susidaro pakankamas sutaupytų lėšų likutis ir skiriamas finansavimas.“
13. Pakeičiu 98 punktą ir jį išdėstau taip:
„98. Paramos paraiškų pirmumo eilė sudaroma per 30 darbo dienų nuo paramos paraiškų rinkimo laikotarpio pabaigos (į šį terminą įskaičiuojamas paklausimų pareiškėjams laikas ir papildomo vertinimo, atliekamo pagal šių Taisyklių 100 punktą, laikas; į šį terminą neįskaičiuojamas kreipimosi į VI dėl paraiškų finansavimo galimybės ir jo sprendimo gavimo laikas). Sudarius paramos paraiškų pirmumo eilę, ji skelbiama Mokėjimo agentūros interneto tinklalapyje, nurodant paramos paraiškos registracijos numerį ir skirtą atrankos balų skaičių. Paramos paraiškų pirmumo eilėje paramos paraiškos sugrupuojamos taip: paramos paraiškos, kurioms pagal suteiktus atrankos kriterijų balus, visiškai pakanka žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo skirtos paramos sumos; vienodą atrankos kriterijų balų skaičių gavusios paramos paraiškos, kurių daliai užtenka žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo skirtos paramos sumos; paramos paraiškos, kurioms pagal suteiktus atrankos kriterijų balus nepakanka žemės ūkio ministro įsakymu dėl metinių lėšų, skirtų įsipareigojimams prisiimti, paskirstymo skirtos paramos sumos. Paramos paraiškos, kurioms nesuteiktas privalomasis atrankos kriterijų balų skaičius, į paramos paraiškų pirmumo eilę neįtraukiamos. Tuo atveju, jeigu vienu metu organizuojami paramos paraiškų rinkimai pagal panašių remiamų veiklų Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (toliau – KPP) ir SP priemones, ir atlikus kvietimų metu surinktų paramos paraiškų atrankos vertinimus nustatoma, kad tas pats pareiškėjas yra pateikęs paramos paraiškas pagal KPP ir SP priemones, nurodytas šių taisyklių 124.20 papunktyje, po pirmumo eilių paskelbimo, Mokėjimo agentūra raštu informuoja pareiškėją ir siūlo pasirinkti vieną KPP arba SP priemonę, pagal kurią ketinama įgyvendinti paramos projektą bei per 3 darbo dienas Mokėjimo agentūrai pateikti prašymą išregistruoti antrą paramos paraišką. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus prašomos informacijos Mokėjimo agentūra atmeta paramos paraišką, kurios pateikimas buvo vėlesnis. Mokėjimo agentūra atitinkamai atnaujina kvietimų paramos paraiškų pirmumo eiles.“
14. Pakeičiu 113 punktą ir jį išdėstau taip:
„113. Laikydamasis racionalaus lėšų panaudojimo principo, pareiškėjas turi imtis visų priemonių įsigyti investicijas kainomis, ne didesnėmis už atitinkamų prekių, paslaugų, darbų vidutines rinkos kainas ir užtikrinti įsigyjamų investicijų atitiktį žaliųjų pirkimų reikalavimams (neperkančiųjų organizacijų atvejų – nurodytiems Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 3D-637 „Dėl Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Pirkimo taisyklės) 41–42 punktuose, perkančių atveju – šių taisyklių 220.1 papunkčio reikalavimus. Jeigu buvo atlikti pirkimai, pareiškėjas konkrečios investicijos kainų pagrįstumui turi pateikti pirkimo sutartį ir pirkimo dokumentus. Jeigu neatlikti pirkimai (nepasirašyta pirkimo–pardavimo sutartis), pareiškėjas konkrečios investicijos kainų pagrįstumui turi pateikti ne mažiau nei 3 (tris) lygiaverčius (komerciniuose pasiūlymuose nurodyti investicijos techniniai parametrai negali skirtis daugiau kaip 10 proc. nuo mažiausią kainą pasiūliusio tiekėjo komerciniame pasiūlyme nurodytų techninių parametrų, taip pat nurodyta atitiktis žaliųjų pirkimų reikalavimams arba pateiktas paaiškinimas kaip užtikrinta atitiktis žaliųjų pirkimų reikalavimams) skirtingų tiekėjų komercinius pasiūlymus ir (arba) galimų tiekėjų interneto tinklalapių ekrano nuotraukas su nurodytomis kainomis (angl. „Print Screen“). Mokėjimo agentūra, nustatydama tinkamų finansuoti išlaidų sumą, turi teisę palyginti pareiškėjo pateikto mažiausio komercinio pasiūlymo konkrečiai investicijai kainą su atitinkamos prekės, paslaugos, darbo vidutine rinkos kaina. Tuo atveju, kai pareiškėjo pateiktame komerciniame pasiūlyme nurodyta investicijos kaina yra 10 proc. didesnė, nei atitinkamos prekės, paslaugos, darbo vidutinė rinkos kaina, pareiškėjui siunčiamas paklausimas su prašymu per nustatytą laiką pateikti pasirinktos investicijos kainos pagrindimą. Pareiškėjui pateikus neišsamų, nevisiškai motyvuotą pagrindimą, Mokėjimo agentūra tinkamomis finansuoti išlaidomis pripažįsta nustatytą atitinkamos prekės, paslaugos, darbo vidutinę rinkos kainą. Mokėjimo agentūra apie tai informuoja pareiškėją ir suderina su juo, ar jis sutinka visa apimtimi įgyvendinti projektą (patirti visas būtinas išlaidas) turėdamas mažesnę paramos sumą ir pagrįstomis nuosavomis arba skolintomis lėšomis apmokėti netinkamomis finansuoti pripažintas išlaidas, kurios yra būtinos projektui įgyvendinti. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką nepateikia tokio sutikimo, paramos paraiška pripažįstama netinkama finansuoti ir teikiama svarstyti projektų atrankos komitetui. Apskaičiuota atskirų tinkamų finansuoti išlaidų paramos suma, taip pat bendra didžiausia paramos suma suapvalinama iki sveikųjų skaičių (pagal matematines taisykles). Šis punktas netaikomas, kai konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatytas fiksuotasis įkainis, fiksuotoji suma ar fiksuotoji norma (išskyrus atvejus, kai fiksuota norma nustatoma taikant biudžeto metodą).“
15. Pakeičiu 114 punktą ir jį išdėstau taip:
„114. Tinkamos finansuoti išlaidos laikomos pagrįstomis paramos paraiškos pateikimo metu ir projekto įgyvendinimo laikotarpiu neprašoma atlikti pirkimo procedūrų jeigu tinkamoms finansuoti išlaidoms nustatytas fiksuotasis įkainis, fiksuotoji suma, fiksuotoji norma arba (turi būti išpildytos visos sąlygos):
114.1. pareiškėjas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą;
114.2. su paramos paraiška pateiktą mažiausios kainos komercinį pasiūlymą, kuriame numatyti minimalūs žaliesiems pirkimams taikomi aplinkos apsaugos kriterijai ir užtikrinta investicijų atitiktis žaliųjų pirkimų reikalavimams kaip tai numatyta Pirkimo taisyklių 41–42 punktuose, paramos paraiškos vertinimo metu Mokėjimo agentūra pripažįsta tinkamu, jame nurodytas kainas pripažįsta neviršijančiomis atitinkamų prekių, paslaugų, darbų vidutinių rinkos kainų. Mažiausią kainą nurodančio komercinio pasiūlymo konkretūs pagrindines technines savybes apibūdinantys techniniai parametrai turi būti įrašyti į paramos sutartį ar sprendimą skirti paramą;
16. Pakeičiu 124.9 papunktį ir jį išdėstau taip:
„124.9. pareiškėjas neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas). Taip pat neturi įsiskolinimų Mokėjimo agentūrai arba turi patvirtintą įsiskolinimo grąžinimo grafiką (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu). Tuo atveju, jeigu įsiskolinimas Mokėjimo agentūrai yra ir jam grąžinti sudarytas patvirtintas grafikas, įsiskolinimas turi būti sugrąžintas iki paramos sutarties pasirašymo, kai paramos sutartis nesudaroma – iki sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo dienos. Atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu;“.
17. Pakeičiu 124.18 papunktį ir jį išdėstau taip:
„124.18. tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, patirtos (apmokėtos) ne anksčiau kaip nuo paramos paraiškos pateikimo Mokėjimo agentūrai dienos, išskyrus bendrąsias išlaidas, kurios gali būti patirtos ne anksčiau kaip prieš vienus metus iki paramos paraiškos pateikimo dienos. Tačiau šios išlaidos nefinansuojamos, jeigu parama projektui neskiriama arba išlaidos nėra nurodytos intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklių tinkamų finansuoti išlaidų sąraše arba jei jos padarytos nesilaikant pirkimo procedūrų ir žaliųjų pirkimų reikalavimų (kai taikoma), nustatytų teisės aktuose. Tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos, patirtos ir Mokėjimo agentūros faktiškai išmokėtos ne vėliau kaip 2029 m. gruodžio 31 d. EŽŪFKP finansuojamų intervencinių priemonių atveju, o EŽŪGF finansuojamų intervencinių priemonių atveju – per atitinkamus finansinius metus, kaip jie apibrėžti Reglamento (ES) 2021/2116 35 straipsnyje, bet ne vėliau kaip iki 2027 m. spalio 15 d.;“.
18. Pakeičiu 124.20 papunktį ir jį išdėstau taip:
„124.20. paramos gavėjas verslo plano įgyvendinimo laikotarpiu tuo pačiu metu negali įgyvendinti projektų pagal Strateginio plano intervencines priemones: „Investicijos į žemės ūkio valdas“, „Investicijos į bioekonomikos verslus“, „Labai smulkių ūkių plėtra“, „Smulkių-vidutinių ūkių plėtra“, „Jaunųjų ūkininkų įsikūrimas“, „Bendruomenių inicijuota vietos plėtra (LEADER)“, „Sumanieji kaimai“, taip pat KPP priemonės „Investicijos į materialųjį turtą“ veiklos sritis „Parama investicijoms į žemės ūkio valdas“ ir „Parama investicijoms į žemės ūkio produktų perdirbimą, rinkodarą ir (arba) plėtrą“, KPP priemonės „Ūkio ir verslo plėtra“ veiklos sritis „Parama smulkiesiems ūkiams“, „Parama jaunųjų ūkininkų įsikūrimui“, KPP priemonės „Bendradarbiavimas“ veiklos sritį „Parama smulkių ūkio subjektų bendradarbiavimui“, KPP priemonės „Investicijos į miško plotų plėtrą ir miškų gyvybingumo gerinimą“ veiklos sritį „Investicijos į miškininkystės technologijas“. Paramos pagal nurodytas priemones galima kreiptis tik pabaigus įgyvendinti verslo planą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus galutinį mokėjimo prašymą;“.
20. Papildau 125.5 papunkčiu:
21. Pakeičiu 191 punktą ir jį išdėstau taip:
„191. Konkrečios tinkamos finansuoti išlaidos, fiksuotasis įkainis ir (arba) fiksuotoji norma ir (arba) fiksuotoji suma nurodomi intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse arba atskiru žemės ūkio ministro įsakymu tvirtinamame fiksuotųjų įkainių ir (arba) fiksuotųjų normų ir (arba) fiksuotųjų sumų sąraše ir taikomi konkrečiam kvietimui teikti paramos paraiškas. Fiksuotieji įkainiai, fiksuotosios normos ir fiksuotosios sumos negali būti taikomi, jeigu pareiškėjas (paramos gavėjas) yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą ir projektas įgyvendinamas išimtinai rengiant darbų, prekių arba paslaugų viešuosius pirkimus.“
22. Pakeičiu 220 punktą ir jį išdėstau taip:
„220. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, siekdami, kad patirtos išlaidos būtų tinkamos finansuoti, laikantis žaliųjų pirkimų reikalavimų:
220.1. jeigu yra perkančiosios organizacijos, prekes, paslaugas arba darbus turi įsigyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis bei vykdant pirkimus laikytis žaliųjų pirkimų reikalavimų vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. birželio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo;
220.2. jeigu nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, prekes, paslaugas arba darbus turi įsigyti pagal Pirkimo taisykles. Neperkančiųjų organizacijų pirkimams organizuoti numatyta el. sistema Mokėjimo agentūros tinklalapyje https://pirkimai.nma.lt/skelbimai/;“.
Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros
2023–2027 metų strateginio plano
administravimo taisyklių
1 priedas
(Pareiškėjo deklaracijos pavyzdinė forma)
PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA
Aš, pretenduodamas (-a) gauti paramą pagal Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano intervencinę priemonę_____________________________________ (nurodomas intervencinės priemonės, pagal kurios įgyvendinimo taisykles teikiama paraiška, pavadinimas) pasirašydamas (-a) šioje paramos paraiškoje, patvirtinu, kad: 1. šioje paramos paraiškoje ir su ja pateikiamuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga; 2. prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma; 3. nesu pažeidęs (-usi) ir (arba) juridinis asmuo, kuriam aš atstovauju, nėra pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš ES arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų; 4. mano atstovaujamam juridiniam asmeniui nėra iškelta byla dėl bankroto ar restruktūrizavimo ir jis nėra likviduojamas (taikoma, kai pareiškėjas – juridinis asmuo) / man nėra iškelta byla dėl bankroto (taikoma, kai pareiškėjas – fizinis asmuo); 5. dėl teikiamos projekto paraiškos nekyla jokio interesų konflikto, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme bei 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES, bei panaikinamas Reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012 su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. gruodžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES, Euratomas) 2022/2434 bei nurodyta Europos Komisijos paskelbtose Interesų konfliktų vengimo ir valdymo pagal Finansinį reglamentą gairėse (Komisijos pranešimas (2021/C 121/01); 6. esu susipažinęs (-usi) su projekto finansavimo sąlygomis, tvarka ir reikalavimais, nustatytais Administravimo taisyklėse ir intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklėse, ir juos vykdysiu; 7. projekte numatytos išlaidos, finansuojamos iš Strateginio plano lėšų, nebuvo, nėra ir nebus finansuojamos iš kitų ES fondų ir kitų viešųjų lėšų; 8. Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Mokėjimo agentūra) pateikta atsiskaitomoji sąskaita priklauso man (mano atstovaujamam juridiniam asmeniui) ir prisiimu visą atsakomybę dėl nuostolių, kurie gali atsirasti klaidingai nurodžius banko sąskaitos numerį. 9. man nežinomos kitos šioje paramos paraiškoje nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu; 10. žinau, kad paramos paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys ir jie nepateikiami Mokėjimo agentūrai paprašius (įskaitant šią deklaraciją); 11. žinau, kad paramos paraiškoje ir kituose Mokėjimo agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir (arba) juridinio asmens, kuriam aš atstovauju, duomenys ir kiti duomenys bus apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose ir kad Mokėjimo agentūra paramos administravimo klausimais gautų su manimi ir (arba) mano atstovaujamu juridiniu asmeniu susijusius duomenis bei kitą informaciją iš valstybės įmonės Žemės ūkio duomenų centro bei kitų Lietuvos Respublikos valstybės ir ES institucijų viešųjų registrų, informacinių sistemų ir duomenų bazių (toliau – Registrai); 12. esu informuotas (-a), kad Mokėjimo agentūra tikrins pateiktus duomenis Registruose. Esu informuotas (-a), kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) informacijos pateikimą Mokėjimo agentūrai laiku; 13. žinau, kad mano paramos paraiškos tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei Registruose esančius duomenis. Jei paraiškoje pateikti duomenys skirsis nuo Registruose esančių duomenų, bus vadovaujamasi Registruose esančiais duomenimis; 14. esu informuotas (-a), kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Lietuvos Respublikos ir (arba) ES finansinius interesus ES ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka; 15. žinau, kad informacija apie mano pateiktą paramos paraišką, nurodant paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, bus skelbiama Mokėjimo agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija gali būti naudojama statistikos, stebėsenos ir vertinimo tikslais; 16. įsipareigoju teikti visą informaciją ir duomenis, reikalingus statistikos tikslams ir Strateginio plano įgyvendinimo stebėsenai bei reikalingiems vertinimams atlikti; 17. įsipareigoju sudaryti sąlygas institucijų, atliekančių paramos paraiškų vertinimą, atranką ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, Strateginio plano įgyvendinimo priežiūrą, atstovams ar jų įgaliotiems asmenims patikrinti pateiktus duomenis ir atlikti patikrą vietoje, gauti papildomos informacijos apie projektą ir su juo susijusią veiklą, nuo paramos paraiškos pateikimo dienos, taip pat audituoti, kontroliuoti, tikrinti, kaip yra laikomasi paramos gavimo sąlygų, kaip yra vykdomas projektas ir veikla, kuriai buvo skirta parama, po sprendimo skirti paramą priėmimo dienos iki projekto įgyvendinimo arba kontrolės laikotarpio (kai jis taikomas) pabaigos; 18. įsipareigoju, gavęs (-usi) Mokėjimo agentūros sprendimą dėl paramos neskyrimo, paramos išmokėjimo sustabdymo, paramos sumažinimo, dėl paramos mokėjimo nutraukimo ir (arba) reikalavimo grąžinti paramos lėšas ar jų dalį, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus ir (arba) grąžinti paramos lėšas į sprendime nurodytą sąskaitą, o apie reikalavimų įvykdymą raštu informuoti Mokėjimo agentūrą. Esu informuotas (-a), kad per Mokėjimo agentūros sprendime nustatytą terminą negrąžinus paramos lėšų ar jų dalies, bus skaičiuojamos palūkanos. Palūkanos už pavėluotas grąžinti lėšas apskaičiuojamos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka; 19. patvirtinu, kad klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą grąžinsiu Mokėjimo agentūrai; 20. patvirtinu, kad šis projektas bus įgyvendinamas taip, kaip nurodyta šioje paraiškoje ir jos prieduose, o apie bet kokius pasikeitimus ir nukrypimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, taip pat apie savo rekvizitų ir (arba) atsiskaitomosios sąskaitos pasikeitimus projekto įgyvendinimo metu tinkamai informuosiu Mokėjimo agentūrą; 21. įsipareigoju tinkamai saugoti visus dokumentus, susijusius su projekto įgyvendinimu; 22. žinau, kad mano pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti Mokėjimo agentūra ir kitos Lietuvos Respublikos ir ES institucijos; 23. esu informuotas (-a), kad jei netinkamai vykdysiu projektą pagal šią paramos paraišką ar kitaip pažeisiu teisės aktų, reglamentuojančių paramos teikimą ir administravimą, reikalavimus, man ir (arba) juridiniam asmeniui, kuriam aš atstovauju, gali būti taikomos teisės aktų nustatytos sankcijos; 24. esu informuotas (-a), kad duomenų valdytoja yra Mokėjimo agentūra; 25. esu informuotas (-a), kad turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, ištrinti savo asmens („teisė būti pamirštam“) duomenis, apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, taip pat nesutikti, kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys; 26. esu informuotas (-a), kad mano asmens duomenys bus apdorojami ir saugomi iki projekto įgyvendinimo arba kontrolės laikotarpio (kai jis taikomas) pabaigos, vėliau šie duomenys bus archyvuojami ir perduodami valstybės archyvams; 27. esu informuotas (-a), kad mano asmens duomenys tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais: asmens, teikiančio paramos paraišką, tapatybės nustatymo tikslais, Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės tikslais, paramos stebėsenos ir vertinimo tikslais (įskaitant kvietimą dalyvauti apklausose ar interviu paramos vertinimo tikslais), paramos viešinimo tikslais (teisinis pagrindas – 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2023 m. vasario 8 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2023/813, 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. birželio 16 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2022/1408); 28. esu informuotas (-a), kad Mokėjimo agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie asmens duomenų tvarkymą bus skelbiama Mokėjimo agentūros interneto svetainės www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“; 29. esu informuotas (-a) apie įsipareigojimą laikytis Žemės ūkio veiklos valdymo reikalavimų ir Geros agrarinės ir aplinkosaugos būklės reikalavimų. Kiti specifiniai įsipareigojimai (jei tokių yra) nurodomi atsižvelgiant į intervencinės priemonės įgyvendinimo taisyklių nuostatas.
____________________________________ ______________ _______________ (pareiškėjo arba jo įgalioto asmens pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
|