isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PAKRUOJO VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „VYTURĖLIS“ direktoriaus 2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS PATVIRTINIMO

 

2018 m. kovo 29 d. Nr. T-40

Pakruojis

           

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimu Nr. T-14 „Dėl Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ patvirtinto Pakruojo rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento 286 punktu, Pakruojo rajono savivaldybės taryba                      n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Pakruojo vaikų lopšelio-darželio „Vyturėlis“ direktoriaus 2017 metų veiklos ataskaitą (pridedama).

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                   Saulius Gegieckas                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės tarybos

2018 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-40

 

 

PAKRUOJO VAIKŲ LOPŠELIO-DARŽELIO „VYTURĖLIS“

 DIREKTORIAUS 2017 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

I SKYRIUS

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGĄ

 

Pakruojo vaikų lopšelis-darželis „Vyturėlis“ (toliau – lopšelis-darželis) – biudžetinė savivaldybės įstaiga. 

Lopšelis-darželis dirba penkias dienas per savaitę, darbo trukmė – 10,5 val.

Direktorė – Nijolė Valienė, II vadybos kvalifikacinė kategorija, vadybinis darbo stažas 37 metai.

Įstaigoje dirba 51 darbuotojas, patvirtintas etatų skaičius – 48,15 et.

22 pedagoginiai darbuotojai (21,4 et.): 2 vadovai (direktorius – 1 et., direktoriaus pavaduotojas ugdymui – 1 et.), 2 priešmokyklinio ugdymo pedagogai (1,6 et.), 15 ikimokyklinio ugdymo auklėtojų (14,8 et.), 1 logopedas (1 et.), 1 specialusis pedagogas (1 et.), 1 meninio ugdymo pedagogas (1 et.). Kiti darbuotojai – 26,75 et.

Ugdytiniai: lopšelį-darželį lankė 163 vaikai (2017-09-01 Mokinių registro duomenys). Veiklą vykdė 10 gr.: 3 ankstyvojo  amžiaus  vaikų  grupės (2 grupės vaikams nuo 1–2 m. ir 1 grupė vaikams nuo 2–3 m.), 5 ikimokyklinio  amžiaus  vaikų  grupės (3–5 m. vaikams), 1 priešmokyklinio amžiaus vaikų grupė  (5–6 m. vaikams), 1 specialiojo ugdymo grupė (1–6 m. vaikams).

 

II SKYRIUS

VADOVO VEIKLA ĮGYVENDINANT ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLUS

                                                                     

·         Ugdymo veiklos planavimas ir ugdymo proceso priežiūra bei stebėsena.

Ugdymo  turinys  planuojamas ir įgyvendinamas  vadovaujantis  atnaujinta  lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo programa „Auk, vaikeli!“, Priešmokyklinio  ugdymo  bendrąja programa, lopšelio-darželio sukurta sveikatos stiprinimo programa „Sveika  gyvensena nuo mažens“, metiniu  veiklos planu ir atsižvelgiant  į vaikų amžių, poreikius, individualius gebėjimus, tėvų pageidavimus.

Lopšelyje-darželyje bendru pedagogų susitarimu rengiami ilgalaikiai ir trumpalaikiai (savaitės) planai. Ilgalaikiame plane pateikiamas grupės savitumas, mokslo metų prioritetinės ugdymo sritys, ugdymo turinio gairės. Savaitės ugdomosios veiklos planas yra orientuotas į vaiko gebėjimų, nuostatų ugdymą(si), pasiekimus. Planavimui naudojamas „Plaukimo takelio“ modelis.

Vaikų pasiekimai vertinami vadovaujantis lopšelio-darželio direktoriaus patvirtintais aprašais: „Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų vertinimo aprašu“ ir „Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu“.

Ugdomosios veiklos priežiūra bei stebėsena – nuolatinė lopšelio-darželio ugdymo(si) proceso būklės, kaitos analizė ir vertinimas siekiant geresnės ugdymo(si) kokybės.

Pedagoginės veiklos priežiūros planas yra integruotas į lopšelio-darželio metinį veiklos planą. 2016–2017 m. m. vykdytos  priežiūros objektai: pedagoginės veiklos planavimas, vaikų gebėjimų ir pasiekimų vertinimo dokumentavimas, specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymas, individualių ugdymo programų rengimas ir vykdymas, vaikų adaptacija ir savijauta grupėje, vaikų lankomumo ir sergamumo analizė, vaikų saviraiška ir renginių organizavimas.

Priežiūros rezultatai aptariami individualiai su pedagogu ir mokytojų tarybos posėdžiuose. 80 proc. stebėtų veiklų įvertintos gerai ir labai gerai.

Teigiami stebėtų veiklų aspektai: pedagogai geba tinkamai parinkti ugdymo ir ugdymosi medžiagą, kurti ugdomąją aplinką, atskleisti ugdymo turinį, jį individualizuoti ir diferencijuoti.

Tobulintini aspektai: ugdomosios veiklos apibendrinimas siejant su numatytu uždaviniu.

·         2016–2017 m. tikslų ir uždavinių įgyvendinamų rezultatų aptarimas:

1 tikslas: užtikrinti aukštą ugdymo paslaugų kokybę.

Uždavinys 1.1. Organizuoti kokybišką vaikų ugdymą ir ugdymąsi.

100 proc. įgyvendintos suplanuotos priemonės: išsiaiškinti vaikų ir šeimų poreikiai; įgyvendinti grupių mokslo metų veiklos tikslai, uždaviniai, aptarti rezultatai, priimti nutarimai; įgyvendinta 16 vaikų saviraiškos puoselėjimo renginių, organizuotos 4 edukacinės išvykos.

Kokybiškas ugdymo paslaugas gavo 154 vaikai: ikimokyklinukų – 128, priešmokyklinukų – 26. 30 proc. tėvų aktyviai dalyvavo programų įgyvendinime, 80 proc. – kultūriniuose renginiuose.

Uždavinys 1.2. Tobulinti vadovų ir pedagogų kompetencijas.

Šio uždavinio priemonės įgyvendintos 100 proc.

Uždavinys 1.3. Diegti inovatyvias idėjas ir metodus ugdymo ir ugdymosi procese.

Vykdytos priemonės įgyvendintos  80 proc.  Ypač pasiteisino interaktyvių ir skaitmeninių ugdymo priemonių („Opa pa pa!“, „Mouse Machine“), šviesos staliukų, Ebru metodo naudojimas ugdymosi procese.

Dėl lėšų stokos neatnaujinta lopšelio-darželio interneto svetainė, neįdiegtas elektroninis dienynas. Šios priemonės vykdymas suplanuotas 2018 metams.

2 tikslas: stiprinti vaikų sveikatą, sudarant sveikas ir saugias ugdymo(si) sąlygas.

Uždavinys 2.1. Įgyvendinti vaikų sveikatos stiprinimo priemones.

100 proc. įgyvendintos lopšelio-darželio programos „Sveika gyvensena nuo mažens“ ir prevencinių programų priemonės. 100 proc. vaikų dalyvavo lopšelio-darželio renginiuose: tradicinėse sveikatos savaitėse, sporto šventėse, akcijose ir kt. (pagal metinį veiklos planą).

Lopšelio-darželio komanda sėkmingai dalyvavo respublikinio konkurso „Sveikuolių sveikuoliai“ rajoniniame ir regioniniame etape Šiauliuose.

Uždavinys 2.2. Įgyvendinti vaikų saugumo užtikrinimo priemones.

Priemonės įgyvendintos 80 proc. Sutvarkytos visos smėlio dėžės, tačiau neatnaujintos, kaip buvo planuota, 2 žaidimų aikštelės dėl lėšų stokos.

3 tikslas: turtinti ir tobulinti lopšelio-darželio materialią bazę.

Uždavinys 3.1. Modernizuoti ikimokyklinio ugdymo grupes IT.

Priemonės įgyvendintos 100 proc.: kompiuterizuotos visos pedagogų darbo vietos grupėse; grupės aprūpintos ugdymo priemonėmis, spaudiniais.        

·         Pedagogų profesinio tobulėjimo skatinimas.

Nuolatinis ir kryptingas pedagogų kvalifikacijos tobulinimas – vienas pagrindinių lopšelio-darželio uždavinių siekiant kokybiško ugdymo.

Lopšelio-darželio vadovai ir pedagogai ugdėsi vadybines, profesines, bendrakultūrines kompetencijas. Vidutinis kvalifikacijos tobulinimo valandų skaičius, tenkantis vienam vadovui – 49 val., vienam pedagogui – 13 val.

Gerai vertinamas pedagoginių darbuotojų išsilavinimas ir kvalifikacija. Aukštąjį išsilavinimą turi 16 pedagoginių darbuotojų, aukštesnįjį – 6. Auklėtojo metodininko kvalifikacinę kategoriją yra įgiję 3 pedagogai, vyresniojo mokytojo (auklėtojo, specialiojo pedagogo (logopedo), muzikos mokytojo) – 15. 2 pedagogai neturi kvalifikacinės kategorijos.

1 pedagogas studijuoja Šiaulių universiteto Tęstinių studijų institute.

Skirtas dėmesys pedagogų patirties sklaidos kokybei: parengta ir įgyvendinta 1 kvalifikacijos tobulinimo programa, 5 pedagogai skaitė pranešimus respublikinėse konferencijose.

·      Lopšelio-darželio kultūra.

Lopšelio-darželio bendruomenė vadovaujasi savita vertybių sistema, kuri glaudžiai siejasi su lopšelio-darželio misija, vizija, tikslais, uždaviniais, lopšelio-darželio etikos kodeksu.

Vykdant platųjį auditą, lopšelio-darželio kultūra (etosas) įvertinta 4 lygiu. Darželio bendruomenė didžiuojasi jaukia, svetinga, estetiška, vaikų ir šeimų poreikius atitinkančia vidaus edukacine aplinka. Didžiausias dėmesys skiriamas vaikui, jo asmenybės ir kultūros puoselėjimui.

Lopšelis-darželis populiarus, turi savo tradicijas ir ritualus, yra atviras naujovėms. Savo įvaizdžiui pabrėžti sukurtas originalus logotipas ir vėliava, įsigyta tapatumą su lopšeliu-darželiu pabrėžianti apranga vaikams ir pedagogams.

Kultūrą geriausiai atskleidžia geri, žmogiški santykiai tarp lopšelio-darželio darbuotojų, vadovų, vaikų ir tėvų. Stengiamasi kiekvieną bendruomenės narį įtraukti į įvairias lopšelyje-darželyje organizuojamas veiklas, renginius, pasijusti svarbiu bendruomenės nariu.

Skatinant lopšelio-darželio organizacinę kultūrą, daug dėmesio skirta informacijos apie lopšelio-darželio veiklą viešinimui bendruomenei, visuomenei. Efektyviai veikia lopšelio-darželio ir grupių feisbuko puslapiai – informacija tėvus pasiekia greitai ir operatyviai.

·         Lopšelio-darželio veiklos kokybės įsivertinimas, kas nuveikta vidaus įsivertinime.

Lopšelio-darželio veikla vertinama vadovaujantis ,,Ikimokyklinio ugdymo mokyklos vidaus audito metodika“ (2005).

Vidaus audito koordinavimo grupė atliko platųjį auditą ir keturiais lygiais (4 – labai gerai, 3 – gerai, 2 – patenkinamai, 1 – nepatenkinamai) įvertino 6 veiklos sritis: etosas – 4 lygis, vaiko ugdymas ir ugdymasis – 3 lygis, vaiko ugdymo(si) pasiekimai – 3 lygis, parama ir pagalba vaikui, šeimai – 3 lygis, ištekliai – 3 lygis, mokyklos valdymas – 3 lygis.

Audito metu nustatyti stipriausi veiklos rodikliai: aplinkos svetingumas, saugumas ir estetika, tradicijos, lopšelio-darželio populiarumas ir prestižas, įvaizdžio kūrimo kultūra (etoso sritis); ugdymo(si) aplinkos, priemonių atitiktis vaikų amžiui, poreikiams bei interesams, mokytojo ir ugdytinio sąveika (vaiko ugdymo ir ugdymosi sritis); vaiko daroma pažanga įvairiais amžiaus tarpsniais, specialiųjų poreikių vaikų ugdymosi pažanga (vaiko ugdymo(si) pasiekimų sritis); mokyklos atstovavimas ir reprezentavimas (mokyklos valdymo sritis).

Tobulinti veiklos rodikliai: šeimos įtraukimas į vaikų ugdymo(si) procesą (vaiko ugdymo(si) pasiekimų sritis); psichologinė ir socialinė pagalba bei pagalbos ir paramos šeimai įvairovė (paramos ir pagalbos vaikui, šeimai sritis); finansavimas,  biudžeto tvarkymo sistema (išteklių sritis).

Atsižvelgiant į  plačiojo audito rezultatus, analizuotas pagalbinis rodiklis – vaikų kultūra. Nustatytas 4 lygis: 98 proc. pedagogų mano, kad vaikų kultūra tinkamai atsispindi lopšelio-darželio  vizijoje, misijoje, tiksluose bei praktinėje veikloje. 100 proc. pedagogai mano, kad lopšelio-darželio veikla sudaro sąlygas vaikams įgyti demokratiško bendravimo ir bendradarbiavimo pradmenis, vaikams sudaromos palankios sąlygos atskleisti savo individualumą ir kūrybiškumą. Tačiau pripažįstama, kad nepakankamai išnaudojamos lopšelio-darželio išorinės aplinkos erdvės vaikų kūrybiškumo, iniciatyvumo puoselėjimui. Iškeltas uždavinys: edukacinės erdvės „be sienų“.

Veiklos kokybės įsivertinimo duomenys aptarti lopšelio-darželio tarybos ir mokytojų tarybos posėdžiuose, paskelbti bendruomenei.

·         Dalyvavimas programose ir projektuose.

Programos:

Ø  „Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa“ (2014 m.);

Ø  Lopšelio-darželio ikimokyklinio ugdymo programa „Auk, vaikeli!“ (2016 m.);

Ø  Lopšelio-darželio programa „Sveika gyvensena nuo mažens“ (2016);

Ø  Tarptautinė ankstyvosios prevencijos programa „Zipio  draugai“ (nuo 2002 m.);

Ø  ES remiamos programos: „Pienas vaikams“ ir „Vaisių vartojimo skatinimas mokyklose“;

Į ugdymo(si) procesą  integruojamos šios ugdymo programos: „Gyvenimo įgūdžių ugdymo programa“ (2004), „Rengimo šeimai ir lytiškumo ugdymo programa. Ikimokyklinis amžius“ (2007) bei etninio ugdymo gairės „Po Tėviškės dangum“ (1997).

Projektai:

Ø  Respublikinis sveikatą stiprinančių mokyklų projektas „Sveika mokykla“ (nuo 2002 m.);

Ø  Respublikinis projektas „Mes rūšiuojam!” (nuo 2012 m.). Už surinktus taškus per 2017 m.

įsigyta ugdymo priemonių vaikams už 115,23 Eur;

Ø  Respublikinis projektas „Skaitantys darželiai“ (nuo 2013 m.);

Ø  Tarptautinis projektas „Draugystės pynė“;

Ø  Respublikinis interaktyvus pilietiškumo ugdymo projektas „Kaip surasti Lietuvą 2017?“;

Ø  Lopšelio-darželio ir Pakruojo ekologinio švietimo centro  partnerystės projektas „Gamtos

tyrinėjimai: matomas – nematomas pasaulis“.        

Ø    Lopšelio-darželio projektas „Vaikų psichinės, fizinės sveikatos puoselėjimas ir stiprinimas, pasitelkiant tradicijas, inovatyvumą ir kūrybiškumą“. Projekto įgyvendinimui skirtos Pakruojo rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšos (350 Eur);              

·         Bendradarbiavimo skatinimas.

Vyko bendradarbiavimas su socialiniais partneriais. Su Pakruojo „Žemynos“ pagrindine mokykla įvykdyti 3 renginiai, su Radviliškio r. Šeduvos lopšeliu-darželiu – 3, su Radviliškio lopšeliu-darželiu „Žvaigždutė“ – 2, su  Šiaulių m. savivaldybės sutrikusio vystymosi kūdikių namais –  1 renginys. Renginių dalyviai apdovanoti padėkos raštais bei diplomais.

 

                                                                III SKYRIUS                            

INFORMACIJA APIE ĮSTAIGOJE ATLIKTUS PATIKRINIMUS, JŲ IŠVADOS

                                                        

Lopšelyje-darželyje vykdytos patikros:

·         Vaikų žaidimų aikštelių aplinka, įranga ir dangos. Išvados: žaidimų aikštelių aplinka, įranga ir danga nesaugi naudojimui. Dėl lėšų stokos trūkumai pašalinti iš dalies.

·         Maisto produktų sauga, kokybė ir higiena. Trūkumai pašalinti.

·      Lopšelio-darželio statinio techninė priežiūra. Pažeidimų nerasta.

Vykdytos civilinės saugos funkcinės pratybos. Pratybos įvertintos gerai.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGOS ŪKINĖ VEIKLA, BIUDŽETAS

 

·           Biudžetas ir jo panaudojimas.

Finansavimo šaltinis

Lėšos

Savivaldybės biudžetas

320,0

Mokinio krepšelis

142,9

Specialiosios lėšos (tėvų įnašai)

32,9

Nebiudžetinės lėšos (L)

 

Valstybės lėšos (V)

11,0

Nemokamas maitinimas

1,1

2 proc. parama

0,6

Kita parama

 

Projektų lėšos

0,35

Iš viso:

508,85

 

Lėšų panaudojimas (tūkst. Eur)                          

Išlaidų pavadinimas

Patvirtinta sąmata

Gautas finansavimas

Panaudotas finansavimas

Saviva ldybės biudže to lėšos

MK lėšos

Tėvų įnašai

Saviva ldybės biudže to  lėšos

MK lėšos

Tėvų įnašai

Savivaldybės biudžeto lėšos

MK lėšos

Tėvų įnašai

Darbo užmokestis

224,4

105,0

0,0

224,4

105,0

0,0

224,4

105,0

0,0

Soc. draudimo įmokos

64,0

32,5

0,0

62,8

32,5

0,0

62,8

32,5

0,0

Mityba

4,2

0,0

28,3

4,2

0,0

28,3

4,2

0,0

28,3

Ryšių paslaugos

0,8

0,6

0,0

0,8

0,6

0,0

0,8

0,6

0,0

Kitos prekės

1

3,2

3

1

3,2

3

1

3,2

3

IMT einamasis remontas

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

Komunalinės paslaugos

24,1

0,0

0,0

24,1

0,0

0,0

24,1

0,0

0,0

Kitos paslaugos

1,3

1,0

0,3

1,3

1,0

0,2

1,3

1,0

0,2

Apranga

0,0

0,0

1,4

0,0

0,0

1,4

0,0

0,0

1,4

Kvalifikacija

0,2

0,6

0,0

0,2

0,6

0,0

0,2

0,6

0,0

Iš viso:

320

142,9

33

318,8

142,9

32,9

318,8

142,9

32,9

 

VDU – 8,3 tūkst. Eur.

Sodra – 2,7 tūkst. Eur.

 

·           Kompiuterizavimas.

Lopšelyje-darželyje veikia šviesolaidis ir naudojamos šios informacinės technologijos: 7 stacionarūs ir 13 nešiojamųjų kompiuterių, SMART lenta, 6 spausdintuvai, 1 kopijavimo aparatas, 2 vaizdo projektoriai.

·           Lėšų pritraukimas:

2 proc. parama – 600 Eur.

Projektų lėšos – 350 Eur.

       

V SKYRIUS

PROBLEMOS IR SIŪLOMI PROBLEMŲ SPRENDIMO BŪDAI, ATEITIES PLANAI

 

Problemos:

Ø  lopšelio-darželio teritorija turi būti aptverta ne žemesne kaip 1,5 m aukščio tvora;

Ø  lauko žaidimų aikštelių aplinka, įranga ir danga nesaugi naudojimui;

Ø  nesaugus, duobėtas įvažiavimo kiemas, baseinas;

Ø  neveikia lauko teritorijos žibintai.

Dėl lėšų skyrimo problemoms spręsti kreiptasi raštu į Pakruojo rajono savivaldybę.

Išsprendus šias problemas, bus užtikrintas vaikų saugumas ir bus galima efektyviau plėtoti lauko edukacines erdves.

Tikslai 2018 m.: ugdymo(si) kokybės gerinimas siekiant kiekvieno vaiko pažangos; vaikų sveikatos stiprinimas ir saugumo užtikrinimas; lopšelio-darželio bendruomeniškumo puoselėjimas; lauko edukacinių erdvių saugumo užtikrinimas ir turtinimas; lopšelio-darželio modernizavimas.

_____________________