herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimo nr. t-203 „dėl joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ pakeitimo

 

2019 m. gruodžio 19 d. Nr. T-254

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimu Nr. T-203 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (2019 m. kovo 28 d. sprendimo Nr. T-42 redakcija, su pakeitimais, padarytais 2019 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. T-63):

1.   33 punktą išdėstyti taip:

33. Apie šaukiamo tarybos posėdžio datą, laiką, vietą, svarstyti Reglamento 84–99 punktuose nustatyta tvarka parengtus ir įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais meras, o kai jo nėra (Reglamento 220 ir 221 punktuose nustatytais atvejais), – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarnybos narys arba įgaliojimus iš 1/3 išrinktų tarybos narių gavęs tarybos narys (toliau – posėdžio organizatorius) ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios per savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtą valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartį, atsakingą už tarybos posėdžių organizavimą (toliau savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas), praneša rajono gyventojams savivaldybės interneto svetainėje (www.joniskis.lt), tarybos nariams per dokumentų valdymo sistemą „Kontora“ (toliau – dokumentų valdymo sistema), seniūnaičiams (elektroniniu paštu arba telefonu), kai svarstomi klausimai, susiję su jų atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (atstovams) (elektroniniu paštu), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų)“;

2.   41 punkte vietoj „Kanceliarijos skyriuje“ įrašyti „savivaldybės administracijoje“;

3.   46 punktą išdėstyti taip:

46. Tarybos posėdis negali tęstis ilgiau kaip iki 17.00 valandos. Pertrauka paprastai daroma po 1,5 val. Neišsprendusi visų klausimų tarybos posėdyje per vieną dieną, taryba priima sprendimą dėl posėdžio pratęsimo. Posėdis gali vykti tą pačią arba kitą darbo dieną“;

4.   48 punktą išdėstyti taip:

48. Darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti dokumentų valdymo sistemoje ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkais, pareiškimu“;

5.   52 punktą išdėstyti taip:

52. Patvirtintos darbotvarkės klausimus tarybos posėdyje pristato pranešėjas, kurį numato komitetų pirmininkai komitetų posėdžių metu svarstant sprendimų projektus arba meras“;

6.   53 punkte vietoj „Kanceliarijos skyrius“ įrašyti „savivaldybės administracijos“;

7.   63 punktą išdėstyti taip:

63. Jeigu tarybos narys dėl teikiamo norminio pobūdžio sprendimo projekto turi pasiūlymų, kurie nebuvo svarstyti arba kuriems nebuvo pritarta komitete, jis juos išdėsto raštu ir, likus ne mažiau kaip 24 valandoms iki tarybos posėdžio pradžios, gali pateikti savivaldybės administracijai. Savivaldybės administracija gautą ir užregistruotą tarybos nario siūlymą paskelbia prie sprendimo projekto rengimo medžiagos. Norminio pobūdžio sprendimo projekto priėmimo metu galimos tik redakcinio pobūdžio pataisos, kurios nesvarstomos ir dėl jų nebalsuojama, o tik pažymimos posėdžio protokole.

Jeigu dėl svarstomo sprendimo projekto yra gauta pasiūlymų, pirmiausia balsuojama dėl pasiūlytų sprendimo projekto pataisų ir papildy pagal posėdžio pirmininko nustatyeilę. Už kiekvie pataisą paprastai balsuojama atskirai.

Jei sprendimo projektas buvo rengiamas pagal asmens prašymą, balsavimui gali būti pateiktas vienas arba keli alternatyvūs pateiktam projekto klausimui tarybos sprendimo projektai, parengti pagal komitetų siūlymus. Pirmuoju atveju balsuojama „Už“, „Prieš“ arba „Susilaikau“. Antruoju atveju balsuojama tik už vieną pasirinktą sprendimo projektą. Tarybos sprendimo projektas, už kurį balsavo daugiausia tarybos narių, teikiamas pakartotiniam balsavimui, balsuojama „Už“, „Prieš“ arba „Susilaikau.“;

8.   74 punktą išdėstyti taip:

74. Prieš paskelbiant posėdžio pabaigą, suteikiama galimybė tarybos nariams savo, frakcijos ar grupės vardu perskaityti pareiškimus“;

9.   92 ir 93 punktus išdėstyti taip:

92. Sprendimų projektai turi būti pasirašyti projekto rengėjo ir suderinti su savivaldybės administracijos padalinio vadovu pagal kompetenciją, specialistu, atsakingu už teisės aktų teisėtumą, specialistu, atsakingu už kalbos taisyklingumą ir savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo pavaduotoju. Spendimų projektai taip pat turi būti  suderinti su kitomis suinteresuotomis institucijomis, kurių valdymo sritis ar kompetencija susijusi su sprendžiamu klausimu.

93. Sprendimų projektų rengėjai sprendimų projektus turi derinti savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka“;

10. 95 punktą išdėstyti taip:

95. Sprendimo projektas per dokumentų valdymo sistemą teikiamas su aiškinamuoju raštu, sprendimo projekto antikorupcinio vertinimo pažymos kopija (kai teisės aktų nustatyta tvarka turi būti atliekamas antikorupcinis vertinimas)“;

11. 96 punktą išdėstyti taip:

96. Atsižvelgiant į sprendimo projekto pobūdį, aiškinamajame rašte išdėstoma:

96.1. kokia problema sprendžiama, kokios priežastys lėmė sprendimo projekto rengimą, kodėl būtinas savivaldybės tarybos sprendimas;

96.2. tikslas, kurio siekiama įgyvendinus sprendimo projektą (jeigu įmanoma, išreiškiama kiekybiškai);

96.3. ryšys su savivaldybės patvirtintais prioritetais, ilgalaikiais ir vidutinės trukmės planavimo dokumentais;

96.4. galimos problemos sprendimo alternatyvos ir įgyvendinimo teigiamos ir neigiamos pasekmės;

96.5. priimtiniausias problemos sprendimo būdas ir kodėl jis pasirinktas;

96.6. suinteresuotos socialinės grupės ir / ar visuomeninės organizacijos, su kuriomis buvo konsultuotasi;

96.7. kokias teisines, administracines ar kitas priemones ir kada planuojama vykdyti;

96.8. ar reikia skelbti informacinį pranešimą spaudoje;

96.9. numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, jei sprendimu numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius arba iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas;

96.10. siūlomas sprendimo projekto pranešėjas komitetų posėdžiuose;

96.11. kita svarbi informacija“;

11. 98–99 punktus išdėstyti taip:

98. Jeigu teikiamu sprendimo projektu keičiamas sprendimo ar juo tvirtinamų teisės aktų punktas, pastraipa, aiškinamajame rašte pateikiamas keitimų lyginamasis variantas, pažymint (paryškinant, išbraukiant) tekste daromus keitimus. Teisės akto projekto lyginamasis variantas nerengiamas, kai teisės aktas dėstomas nauja redakcija ir kai visas teisės aktas pripažįstamas netekusiu galios.

99. Sprendimų projektai registruojami sprendimų projektų registre. Jeigu gaunami keli alternatyvūs sprendimo projektai tuo pačiu klausimu, jie į darbotvarkę įrašomi vienu punktu ir nagrinėjami kartu“;

12. 100 punkte vietoj „Kanceliarijos skyrius“ įrašyti „savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas“;

13. 102 punktą išdėstyti taip:

102. Sprendimo projektus su mero ar mero pavaduotojo rezoliucija ir prie projektų pridėtus dokumentus savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas per dokumentų valdymo sistemą pateikia kiekvienam tarybos nariui ne vėliau kaip prieš 3 dienas iki komiteto posėdžio dienos. Tarybos nariai susipažįsta su įregistruotais sprendimo projektais prisijungę prie dokumentų valdymo sistemos“;

14. 103–104 punktus išdėstyti taip:

103. Svarstytinų tarybos posėdyje klausimų sprendimų projektus iš anksto apsvarsto tarybos komitetai.

104. Jei sprendimo projektas buvo rengiamas pagal asmens prašymą, po svarstymo komitetuose sprendimo projekto rengėjas, atsižvelgdamas į komitetų argumentuotai pateiktas pastabas, pasiūlymus, komiteto siūlymu parengia alternatyvų pateiktam projekto klausimui tarybos sprendimo projektą, suderina Reglamento 92–93 punktuose nustatyta tvarka ir pateikia savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam darbuotojui registruoti.“;

15. 105 punkte vietoj „Kanceliarijos skyrius“ įrašyti „Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas“;

16. 107 punktą išdėstyti taip:

107. Jeigu meras į posėdžio darbotvarkę neįrašo pateikto projekto, apie tai privalo informuoti projekto rengėją, nurodydamas motyvus. Projekto teikėjai iki svarstymo tarybos posėdyje pradžios turi teisę projektą atsiimti. Apie šį sprendimą, nurodant priežastį, jie praneša merui raštu“;

17. 109 punktą išdėstyti taip:

109. Tarybos posėdžio medžiaga per dokumentų valdymo sistemą teikiama savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės kontrolieriui, tarybos nariams, elektroniniu paštu Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovui Šiaulių ir Telšių apskrityje, žiniasklaidos atstovams“;

18. 110 punkte vietoj „Kanceliarijos skyriuje“ įrašyti „dokumentų valdymo sistemoje“;

19. 111 punktą išdėstyti taip:

111. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolus ir tarybos sprendimus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs meras arba jo pavaduotojas ar kitas tarybos narys. Posėdžių protokolus turi pasirašyti savivaldybės administracijos direktoriaus (kai yra gautas mero pritarimas) paskirtas darbuotojas. Sprendimą, nuo kurio svarstymo ir priėmimo nusišalino posėdžiui pirmininkavęs meras arba jo pavaduotojas ar kitas tarybos narys, pasirašo šio sprendimo priėmimo metu posėdžiui pirmininkavęs asmuo“;

20. 114 punktą išdėstyti taip:

114. Prie posėdžio protokolo pridedama: posėdyje dalyvavusių tarybos narių, kviestųjų asmenų ir svių sąrašai, pranešimai, posėdžio pirmininkui raštu pateikti siūlymai ir pastabos, vardinių, slaptų balsavimų rezultatai, tarybos narių pareiškimai, Vyriausybės atstovo reikalavimų, teikimų kopijos ar nuorašai“;

21. 117 punktą išdėstyti taip;

117. Posėdžių protokolai saugomi byloje pagal savivaldybės administracijos dokumentacijos planą“;

22. 118 punkte vietoj „Kanceliarijos skyrius“ įrašyti „savivaldybės administracija“;

23. 119 punktą išdėstyti taip:

119. Priimti tarybos sprendimai dokumentų valdymo sistemos priemonėmis perduodami posėdžio pirmininkui pasirašyti“;

24. 126 punktą išdėstyti taip:

126. Tarybos sprendimus registruoja savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 nustatyta tvarka. Jei pasirašyto ir užregistruoto tarybos sprendimo nuorašą reikia išsiųsti vykdytojams, pareiškėjams ar kitiems asmenims, jį išsiunčia dokumento rengėjas;

25. 131–132 punktus išdėstyti taip:

131. Sprendimai su mero rezoliucija pateikiami savivaldybės administracijos direktoriui, kuris paskiria už sprendimo vykdymą atsakin savivaldybės administracijos valstybės tarnautoją ir nustato  užduoties įvykdymo terminą.

132. Sprendimo vykdymo terminus kontroliuoja savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas“;

26. 134–135 punktus išdėstyti taip:

134. Savivaldybės administracijos padalinio vadovas už sprendimo įvykdyatsiskaito savivaldybės administracijos direktoriui.

135. Informacija apie sprendimo įvykdymą įrašoma dokumentų valdymo sistemoje.“;

27. 137 punktą išdėstyti taip:

137. Apie tarybos sprendimų įvykdymą savivaldybės administracijos direktorius atsiskaito tarybai ir merui teikdamas ataskaitą;

28. 141 punktą išdėstyti taip:

141. Komitetai pagal savo kompetenciją priima rekomendacinius sprendimus, kuriuos savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas išsiunčia vykdytojams. Savivaldybės administracija, jos padaliniai, savivaldybės biudžetinės ir viešosios įstaigos, savivaldybės valdomos įmonės su jų veikla susijusius komitetų sprendimus turi per 2 savaites apsvarstyti ir atsakypateikti savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam darbuotojui, kuris, užregistravęs atsakymą, elektroniniu paštu turi pateikti jį komitetų nariams“;

29. 157 punktą išdėstyti taip:

157. Apie komitetų posėdž datą ir laiką skelbiama savivaldybės interneto svetainėje (www.joniskis.lt). Komiteto posėdis negali tęstis ilgiau kaip iki 17.00 valandos. Pertrauka paprastai daroma po 1,5 val. Neišsprendus visų klausimų komiteto posėdyje iki 17.00 val., komitetas priima sprendimą dėl posėdžio pratęsimo. Posėdis gali vykti tą pačią arba kitą darbo dieną;

30. 165 punkte vietoj „Kanceliarijos skyrius“ įrašyti „savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas“;

31. 182 punkte vietoj „Kanceliarijos skyriui“ įrašyti „savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtam darbuotojui“;

32. 206 punktą išdėstyti taip:

206. Komandiruote laikomas mero ir mero pavaduotojo išvykimas iš nuolatinės darbo vietos į kitas vietoves (išskyrus Šiaulių apskrities ribas) atlikti darbo pareigų, tobulinti kvalifikacijos. Išvykimas į komandiruotę, išskyrus išvykimą iki vienos darbo dienos ar vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje,  įforminamas mero ar mero pavaduotojo potvarkiu, kuriame turi būti nurodyta asmens vardas, pavardė, pareigos, komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), komandiruotės trukmė ir pagal Komandiruočišlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (2014 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1433 redakcija), apmokamos komandiruotės išlaidos. Potvarkį dėl mero komandiruotės pasirašo mero pavaduotojas, o potvarkį dėl mero pavaduotojo komandiruotės pasirašo meras. Išvykimas į komandiruotę iki vienos darbo dienos ar vienai darbo dienai Lietuvos Respublikos teritorijoje įforminamas mero rezoliucija. Grįžus iš komandiruotės, kurios metu buvo patirta komandiruotės išlaidų, per 3 darbo dienas pateikiama Buhalterinės apskaitos skyriui komandiruotės išlaidų ataskaita ir atitinkami dokumentai apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas“;

33. 237 punktą išdėstyti taip:

237. Šio Reglamento 236 punkte numatyta išmoka gali būti panaudota:

237.1. tarybos nario telefono, interneto laidų apmokėjimui;

237.2. pašto prekių ir paslaugų įsigijimui;

237.3. tarybos nario veiklai naudojamos transporto priemonės nuomai, skyrus išperkamąją nuomą, eksploatavimui, techniniam aptarnavimui, remontui, draudimui, taksi paslaugoms, viešojo transporto bilietų įsigijimui;

237.4. tarybos nario ataskaitos spausdinimui, platinimui ir kitos informacijos, susijusios su jo kaip tarybos nario veikla, parengimui, viešosios informacijos rengėteikiamų paslaugų apmokėjimui;

237.5. kanceliarinių prekįsigijimui;

237.6. biuro nuomos išlaidų apmokėjimui“;

34. 238 punkte vietoj „Kanceliarijos skyrius“ įrašyti „savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas“;

35. 240 punktą išdėstyti taip:

240. Jei pagal mero potvarkį tarybos narys atstovauja savivaldybei už savivaldybės ribų, savivaldybės administracija Vyriausybės nustatyta tvarka apmoka jo komandiruotės išlaidas. Tarybos narys, grįžęs iš komandiruotės, kurios metu buvo patirta komandiruotės išlaidų, per 3 darbo dienas teikia Buhalterinės apskaitos skyriui komandiruotės išlaidų ataskaitą ir atitinkamus dokumentus apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas“;

36. 247 punkte vietoj „Kanceliarijos skyrius“ įrašyti „savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas“;

37. 301 punkte vietoj „Kanceliarijos skyriui“ įrašyti „savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už personalo administravimą“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vitalijus Gailius